Anotācija (ex-ante)

23-TA-1008: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2", Iecavas pagastā, Bauskas novadā, pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa, 42.1 un 43. pants, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa un likuma “Par autoceļiem” 4. pants un Bauskas novada domes 2022.gada 22.decembra lēmums Nr.613 (prot. Nr.18, 42.p.) “Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2”, Iecavas pagastā nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā" (turpmāk - Rīkojuma projekts) paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo nekustamo īpašumu, kas nepieciešams projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”.
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības “RB Latvija” izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai valsts īpašumā iegūstams Bauskas novada pašvaldībai piekrītošais nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 012 0308),  Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk - Nekustamais īpašums).
Nekustamo īpašumu nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15.panta pirmajai daļai izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai, kā arī atbilstoši likuma “Par autoceļiem” 4.pantam un 7.panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļa izveidei un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Bauskas novada domes 2022.gada 22.decembra lēmumu Nr.613 (prot. Nr.18, 42.p.) “Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2”, Iecavas pagastā nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 012 0308, izveidots, pamatojoties uz:
1) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Iecavas apvienības pārvalde” 2022. gada 27. septembra lēmumu Nr.IAP/2022/3-28/85/APL “Par pašvaldībai piekrītošās zemes vienības “P92-Kokles-Valdēni-Mellupes-P92”, Iecavas pagastā sadalīšanu”, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3004, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo zemes vienības daļu (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3820). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3004 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Iecavas novada domes 2008. gada 23. septembra lēmumu (Prot.Nr.12,2.11.p.) „Par ceļu, laukumu un ielu  piekritību pašvaldībai”;
2) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Iecavas apvienības pārvalde” 2022. gada 22. septembra lēmumu Nr.IAP/2022/3-28/80/APL “Par pašvaldībai piekrītošās zemes vienības “Audrupi-Krieviņi-V1047”, Iecavas pagastā sadalīšanu”, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0191, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo zemes vienības daļu (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0306). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0191 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Iecavas novada domes 2008. gada 23. septembra lēmumu (Prot.Nr.12,2.11.p.) „Par ceļu, laukumu un ielu  piekritību pašvaldībai”;
3) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Iecavas apvienības pārvalde” 2022. gada 23. septembra lēmumu Nr.IAP/2022/3-28/82/APL “Par pašvaldībai piekrītošās zemes vienības “Sniedziņi 1”, Iecavas pagastā sadalīšanu”, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0083, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 014 0429, 4064 014 0430, 4064 014 0431). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0083 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Iecavas novada domes 2009. gada 10. novembra lēmumu (Prot.Nr.15,11.p.) „Par neapbūvētu zemes gabalu, par kuriem noslēgti zemes nomas līgumi, piekritību pašvaldībai”;
4) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Iecavas apvienības pārvalde” 2022. gada 5. oktobra lēmumu Nr.IAP/2022/3-28/91/APL “Par pašvaldībai piekrītošo zemes vienību “Mazkļavenieki” un “Kodoli” Iecavas pagastā sadalīšanu”, sadalot zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 012 0129 (“Mazkļavenieki”) un 4064 012 0130 (“Kodoli”), un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienību daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 012 0312, 4064 012 0313, 4064 012 0315). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0129 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Iecavas novada domes 2008. gada 23. septembra lēmumu(Prot.Nr.1, 13.p.) „Par zemes gabalu, uz kuriem izmantotas zemes nomas pirmtiesības, piekritību pašvaldībai”; zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0130 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Iecavas novada domes 2013.gada 15.janvāra lēmumu (Prot.Nr.12, 2.13.p.) „Par zemes vienību, uz kurām izmantotas zemes nomas pirmtiesības, piekritību pašvaldībai”;
5) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Iecavas apvienības pārvalde” 2022.gada 28.septembra lēmumu Nr.IAP/2022/3-28/87/APL “Par pašvaldībai piekrītošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0272, Iecavas pagastā sadalīšanu”, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0272, un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 014 0433; 4064 014 0434; 4064 014 0435; 4064 014 0436; 4064 014 0437; 4064 014 0438; 4064 014 0439; 4064 014 0440). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0272 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Iecavas novada domes 2008. gada 23. septembra lēmumu (Prot.Nr.12,2.11.p.) „Par ceļu, laukumu un ielu  piekritību pašvaldībai”.

Zemes vienību  (zemes vienību kadastra apzīmējumi 4064 010 3004, 4064 012 0191, 4064 014 0083, 4064 012 0129, 4064 012 0130, 4064 014 0272) sadales rezultātā izveidots nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 012 0308) Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kura sastāvā iekļautas sešpadsmit zemes vienības, kas nepieciešamas Rail Baltica projekta īstenošanai:
1.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3820 0,0057 ha platībā;
2.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0306 0,0034 ha platībā;
3.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0312 0,1600 ha platībā;
4.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0313 0,0234 ha platībā;
5.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0315 0,3200 ha platībā;
6.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0429 0,1732 ha platībā;
7.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0430 0,5070 ha platībā;
8.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0431 0,0625 ha platībā;
9.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0433 0,0900 ha platībā;
10.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0434 0,0400 ha platībā;
11.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0435 0,4000 ha platībā;
12.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0436 0,0130 ha platībā;
13.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0437 0,2700 ha platībā;
14.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0438 0,1282 ha platībā;
15.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0439 0,3600 ha platībā;
16.zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0440 0,3300 ha platībā.

Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3820
vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0057 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0057 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0057 ha;
vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos - 0,0057 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 012 0306
vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0034 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0034 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0034 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju - 0,0001 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0433
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0900 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0434
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0400 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0435
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,4000 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0436
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0130 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0437
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,2700 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0438
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,1282 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0439
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,3600 ha,
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0440
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,3300 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0000 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.

Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 012 0315, 4064 014 0430, 4064 014 0433, 4064 014 0434 nepieciešamas publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūvei un ekspluatācijai. Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 010 3820 un 4064 012 0306 nepieciešamas valsts nozīmes autoceļu izbūvei un ekspluatācijai. Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 012 0312, 4064 012 0313, 4064 014 0429, 4064 014 0431, 4064 014 0435, 4064 014 0436, 4064 014 0437, 4064 014 0438, 4064 014 0439 un 4064 014 0440 nepieciešamas pašvaldības nozīmes autoceļu izbūvei un ekspluatācijai.
Zemes vienības, kurās plānota pašvaldības nozīmes autoceļu izbūve, kopā ar autoceļiem pēc būvdarbu pabeigšanas plānots atdot atpakaļ pašvaldības īpašumā Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktā kārtībā.  
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4064 010 3820, 4064 012 0306, 4064 014 0429, 4064 014 0430, 4064 014 0431, 4064 012 0312, 4064 012 0313, 4064 012 0315, 4064 014 0433, 4064 014 0434, 4064 014 0435, 4064 014 0436, 4064 014 0437, 4064 014 0438, 4064 014 0439 un 4064 014 0440 ir kadastrāli uzmērītas.
Nekustamais īpašums tiks ierakstīts zemesgrāmatā, nostiprinot īpašuma tiesības uz Bauskas novada pašvaldības vārda vienlaikus ar īpašuma tiesību nostiprināšanu valstij Satiksmes ministrijas personā.
Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otro daļu, Rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz pārņemto Nekustamo īpašumu, norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana, kā arī ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt Nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku bez atsevišķas Bauskas novada pašvaldības piekrišanas.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodot atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Izbeidzoties nepieciešamībai Nekustamo īpašumu izmantot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras uzturēšanai, tā atdošana atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850. pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853.pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo Nekustamo īpašumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Rīkojuma projekts paredz pārņemt Nekustamo īpašumu valsts īpašumā bez atlīdzības.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiks ievēroti visu institūciju izsniegtie tehniskie nosacījumi, nodrošinot zemesgabalos reģistrēto aizsargjoslu robežās noteikto ierobežojumu ievērošanu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.
Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiks ievēroti visu institūciju izsniegtie tehniskie nosacījumi, nodrošinot zemesgabalos reģistrēto aizsargjoslu robežās noteikto ierobežojumu ievērošanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma iegūšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līguma Nr. INEA/CEF/TRAN/M2019/2098304, kas noslēgts 2020. gada 16. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", Bauskas novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
 

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi