Anotācija

22-TA-2167: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1606 "Noteikumi par pabalstu transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Deklarācija par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību, 259.punkts;
Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam, 1.3. rezultatīvais rādītājs;
Apvienoto Nāciju Organizācijas Personu ar invaliditāti tiesību komitejas rekomendācijas Latvijai  - 49.punkta a) apakšpunkts (10.10.2017.).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Sekmēt personu ar invaliditāti patstāvīgu pārvietošanos un mobilitāti.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2023.
Pamatojums
Noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1606 "Noteikumi par pabalstu transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrāde  ir nepieciešama, lai paaugstinātu pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās (turpmāk - transporta pabalsts), apmēru, pamatojoties uz augsto inflāciju un sociālekonomisko situāciju valstī.
 

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Transporta pabalsts ir viens no valsts sociālo pabalstu veidiem (Valsts sociālo pabalstu likuma 12. pants) un to piešķir personai, kurai pašai vai kuras bērnam normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā ir noteikta invaliditāte un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk - VDEĀVK) atbilstoši Ministru kabineta 23.12.2014. noteikumu Nr.805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi" 9.pielikumam ir izsniegusi atzinumu par medicīniskajām indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai (turpmāk - transporta atzinums).

Transporta pabalsta mērķis ir sniegt papildu finansiālo atbalstu personām ar invaliditāti, kurām ir smagi gaitas un kustību traucējumi, kuri būtiski ietekmē personas mobilitāti un nereti arī pārvietošanos sabiedriskajā transportā. Tādējādi primāri transporta pabalsts sniedz papildu finansiālo atbalstu, lai sekmētu, ka personas ar smagiem pārvietošanās traucējumiem var izmantot ne tikai sabiedrisko, bet arī privāto transportu, lai nokļūtu uz konkrētām, savām vajadzībām nepieciešamām vietām.

Transporta pabalsta apmērs veidojās mehāniski, konvertējot PSRS rubli uz Latvijas rubli, vēlāk arī uz latu - 28 LVL apjomā divas reizes gadā par katru pilnu sešu mēnešu periodu. Transporta pabalsta apmērs vienīgo reizi tika pārskatīts 2005.gadā, kad no 1.jūlija pabalsta apmērs tika paaugstināts uz 56 LVL. Savukārt 2014.gadā pabalsta apmēru konvertēja uz euro - 79,68.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 22.12.2009. noteikumu Nr.1606 "Noteikumi par pabalstu transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās" (turpmāk – MK noteikumi 1606) 3. punkts nosaka, ka transporta pabalsta apmēru pārskata, t.sk. izvērtējot ekonomisko situāciju valstī. Šobrīd ir novērojams būtisks degvielas cenu pieaugums, dzīves dārdzības pieaugums kopumā, kas negatīvi ietekmē personu ar invaliditāti, kurām ir būtiski gaitas traucējumi,  patstāvīgu pārvietošanos, ņemot vērā, ka personas ar invaliditāti kopumā ir viena no tām sabiedrības grupām, kuras ir pakļautas augstākam nabadzības un sociālās atstumtības riskam un papildu līdzekļu novirzīšana transporta izdevumu segšanai ne vienmēr ir iespējama, it īpaši, ja vienīgais ienākumu avots ir ar invaliditāti saistītie pabalsti vai pensija.  
 
Risinājuma apraksts
Lai veicinātu mērķa grupas mobilitāti, noteikumu projekts paredz  transporta pabalstu palielināt no līdzšinējiem 79,68 euro par pilnu sešu mēnešu periodu līdz 105 euro par pilnu sešu mēnešu periodu. Šāds palielinājums tiek saistīts ar personisko transportlīdzekļu ekspluatācijas inflācijas rādītāju. CSP tīmekļvietnē (https://tools.csb.gov.lv/cpi_calculator/lv/2015M02-2022M02/07.2/100) pieejamais inflācijas kalkulators uzrāda, ka 2022.gada februārī pret 2015.gada februāri (senāki dati nav pieejami) patēriņa grupai 'Personisko transportlīdzekļu ekspluatācija' palielinājums ir 30.5% (inflācijas rādītāji tika fiksēti brīdī, kad Labklājības ministrija uzsāka virzīt iniciatīvu par transporta pabalsta paaugstināšanu).

Šobrīd transporta pabalsta apmērs par katru pilnu sešu mēnešu periodu ir 79,68 euro. Pieaugums par 30,5% ir 103,98 euro. Lai nodrošinātu klientam labvēlīgu pieeju un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (turpmāk - VSAA) tiktu nodrošināta transporta pabalsta ērtāka administrēšana, transporta pabalsts ir paaugstināms līdz 105 euro par katru pilnu sešu mēnešu periodu.

Attiecīgi transporta pabalsta palielinājums ir 25,32 euro par pilnu sešu mēnešu periodu. Noteikumu projekts paredz, ka paaugstinātais transporta pabalsta apmērs stāsies spēkā no 01.07.2023.
 
Problēmas apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka grozījumi stājas spēkā 01.07.2023. Tādējādi paaugstinātā transporta pabalsta izmaksa ir nodrošināma laika periodā pēc  01.07.2023.Vienlaikus jāņem vērā, ka transporta pabalsta izmaksas mēneši katrai personai atšķiras, tāpat kā izmaksas periodi. Tādējādi, nosakot, ka no 01.07.2023.  transporta pabalsta izmaksa ir 105 euro par pilnu sešu mēnešu periodu, transporta pabalsta izmaksa jaunajā apmērā pēc noteikumu projektā spēkā stāšanās dienas  ir jānodrošina visiem pabalsta saņēmējiem, neatkarīgi no tā, par kādu sešu mēnešu periodu pabalsts tiek izmaksāt, lai neveidotos risks, ka 2023.gadā kāds varētu nesaņemt transporta pabalstu jau paaugstinātā apmērā, ja periods (izmaksā ietveramie mēneši), par kuru transporta pabalsts tiek izmaksāts, sakās pirms spēkā stājies regulējums par transporta pabalsta paaugstināšanu. 
 
Risinājuma apraksts

Ņemot vērā, ka MK noteikumi Nr. 1606 ir izdoti tostarp uz Valsts sociālo pabalstu likuma 15.pantu, ar kuru Ministru kabinetam tostarp tiek deleģēts noteikt transporta pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību,  noteikumu projekts paredz noteikts, ka 2023. gadā VSAA, veicot transporta pabalsta izmaksu periodā no 01.01.2023. līdz 30.06.2023. to izmaksā tādā apmērā, kādā to paredz šajā periodā spēkā esošais normatīvais regulējums (proti, 79,68 euro par pilnu sešu mēnešu periodu). Savukārt, veicot transporta izmaksu periodā no 01.07.2023. līdz 31.12.2023., transporta pabalsts ir izmaksājams jau apmērā, kā to paredz normatīvais regulējums, kas spēkā no 01.07.2023, - proti, 105 euro par pilnu sešu mēnešu periodu. Tādējādi neveidosies risks, ka 2023. gadā kāds varētu nesaņemt paaugstināto transporta pabalsta izmaksu, ja mēneši, par kuru tiek veikta transporta pabalsta izmaksa, ietver sevī mēnešus gan pirms, gan pēc transporta pabalsta paaugstināšanas.

Piemēri:
1.piemērs: persona kopš 2015.gada ir transporta pabalsta saņēmēja. Izmaksas mēnešus transporta pabalsta saņemšanai līdz ar lēmumu par tā piešķiršanu VSAA ir noteikusi kārtējā gada janvārī un jūlijā (divas izmaksas gadā par pilnu sešu mēnešu periodu). Tātad līdz noteikumu projektu spēkā stāšanās laikam (01.07.2023.) 2023. gada janvārī personai transporta pabalsts (viens no 2023. gada maksājumiem) jau ir izmaksāts  79,68 euro apmērā (piemēram, par periodu  15.11.2022. līdz 14.05.2023). Bet 2023.gada jūlijā par periodu no 15.05.2023. līdz 14.11.2023. pabalsts ir jāizmaksā 105 euro apmērā, tādējādi nodrošinot, ka vismaz viens 2023. gada transporta pabalsta maksājums būs jaunajā apmērā. 2024. gadā transporta pabalsts tiks izmaksāts atkal janvārī un jūlijā, personai izmaksājot katrā no izmaksām 105 euro.

2.piemērs: 15.05.2023. VSAA  saņemta VDEĀVK informācija, ka personai no 15.04.2023. (bez termiņa) ir izsniegts  transporta atzinums. VSAA personas lēmumā noteikts, ka transporta pabalsta izmaksa ir nodrošināma divas reizes gadā (par pilnu sešu mēnešu periodu) -  jūnijā un decembrī. 2023.gada jūnijā personai tiek izmaksāts pabalsts par sešu mēnešu periodu no 15.04.2023. līdz 14.10.2023. 79,68 euro apmērā, savukārt  2023.gada decembrī  - 105 euro par periodu no 15.10.2023. līdz 14.04.2024., tādējādi nodrošinot, ka vismaz viens 2023. gada transporta pabalsta maksājums būs jaunajā apmērā. 2024. gadā transporta pabalsts tiks izmaksāts atkal jūnijā un decembrī, personai izmaksājot katrā no izmaksām 105 euro.

3.piemērs: 15.06.2023. VSAA saņemta VDEĀVK informācija, ka personai no 15.05.2023. uz pieciem gadiem izsniegts transporta atzinums. VSAA personas lēmumā noteikts, ka transporta pabalsta izmaksas mēneši būs  jūlijs un janvāris. Tātad 2023. gadā pirmā un vienīgā transporta izmaksa tiks veikta jūlijā, kuru veic 105 euro apmērā, neskatoties uz to, ka perioda sākums ir pirms 2023.gada 1.jūlija, tādējādi nodrošinot, ka vismaz viens 2023.gada transporta pabalsta maksājums būs jaunajā apmērā. 2024.gadā transporta pabalsts tiks izmaksāts janvārī un jūlijā, personai izmaksājot katrā no izmaksām 105 euro.


 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
Tiek plānots, ka 2023. gadā transporta pabalstu paaugstinātajā apmērā varētu izmaksāt apm. 37 000 personām ar invaliditāti, turklāt, vērtējot esošās tendences,paredzams, ka turpmākajos gados šos personu skaits pieaugs.

 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
6 901 442
0
8 209 770
0
8 620 356
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
6 901 442
0
8 209 770
0
8 620 356
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
6 901 442
0
8 209 770
0
8 620 356
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
6 901 442
0
8 209 770
0
8 620 356
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023.gadam ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” un 2024.gadam ailē “saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” norādīts finansējums atbilstoši Saeimā 09.03.2023. pieņemtajam likumam “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”, t.sk., 2023.gadā LM apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumi pabalstam transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās 6 874 292 euro apmērā un LM apakšprogrammas 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” izdevumi valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 27 150 euro apmērā (saistībā ar noteikumu projekta ieviešanu); 2024.gadā LM apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumi pabalstam transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās 8 209 770 euro apmērā; 2025.gadā LM apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumi pabalstam transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās 8 620 356 euro apmērā.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins


Paaugstināt transporta pabalstu līdz 105 euro tiek saistīts ar personisko transportlīdzekļu ekspluatācijas inflāciju (2022.gada februāris pret 2015.gada februāri (periods fiksēts 2022.gada sākumā, Labklājības ministrijai uzsākot iniciatīvas virzīšanu par transporta pabalsta paaugstināšanu); senāki dati nav pieejami CSP tīmekļvietnes inflācijas kalkulatorā). Ja skatās personisko transportlīdzekļu ekspluatācijas inflāciju 2022.gada februārī pret 2015.gada sākumu (februāri), ir secināms, ka tās pieaugums ir par 30,5 %. Ņemot vērā, ka transporta pabalstu izmaksā par katru sešu mēnešu periodu (79,68x2=159,36 euro/gadā), 30,5 % (48,60 euro) pieaugums sastādītu transporta pabalsta pieaugumu līdz 207,96 euro par 2 sešu mēnešu periodiem jeb 103,98 euro par katru sešu mēnešu periodu. Lai nodrošinātu klientam labvēlīgu pieeju un VSAA tiktu nodrošināta transporta pabalsta ērtāka administrēšana, transporta pabalsts ir paaugstināms līdz 105 euro par katru sešu mēnešu periodu. Tātad paaugstināmais apmērs ir 25,32 euro, t .i., vidēji ~25 euro.


Pasākuma īstenošana paredzēta no 2023.gada 1.jūlija.
Papildu nepieciešamais finansējums transporta pabalsta nodrošināšanai paaugstinātā apmērā tiks nodrošināts Labklājības ministrijas  apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" apstiprinātā finansējuma ietvaros (atbilstoši Saeimā 09.03.2023. pieņemtajam likumam “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”):
2023.gadā  917 492 euro apmērā (37 230 pers. x ~25 euro),
2024.gadā 1 955 210 euro apmērā (39 091 pers. x ~25 eurox2),
2025.gadā un turpmāk 2 052 996 euro apmērā (41 046 pers. x ~25 eurox2).
Aprēķini veikti Excel vidē.

Lai veiktu pabalsta izmaksas paaugstinātā apmērā, 2023.gadā nepieciešams veikt VSAA IS pielāgošanu.
VSAA IS pielāgošanai nepieciešams papildus finansējums 27 150 euro apmērā 50 cilvēkdienām (1 cilvēkdienas izmaksas 543 euro (ar PVN)).
Izdevumi IT sistēmu pielāgošanai 2023.gadā tiks nodrošināti apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" 2023.gadam apstiprinātā finansējuma ietvaros (atbilstoši Saeimā 09.03.2023. pieņemtajam likumam “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”) kā kapitālo izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets".

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta 2023.gada 13.janvāra sēdē (protokollēmuma Nr.2 1.§) tika atbalstīts LM priekšlikums par papildu finansējuma piešķiršanu LM prioritārā pasākuma “Pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās, palielināšana” īstenošanai 2023.gadā 944 642 euro apmērā (t.sk. transporta pabalsta nodrošināšanai 917 492 euro apmērā un VSAA IS pielāgošanai 27 150 euro apmērā), 2024.gadā 1 955 210 euro apmērā un 2025.gadā un turpmāk ik gadu 2 052 996 euro apmērā (transporta pabalsta nodrošināšanai).
Finansējums minētā pasākuma ieviešanai ir iekļauts likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”, kas pieņemts Saeimā 09.03.2023.
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība par minēto noteikumu projektu norisinājās no 20.07.2022. līdz 02.08.2022. Par noteikumu projektu nav saņemti iebildumi/priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
palielinās
Vērtības nozīme:
543,00
ar PVN
50,00
cilv/dienas
1
veicamo darbu apjoms ir novērtēts cilv/dienās.
1
vienreizējs pielāgojums
27 150,00
Lai nodrošinātu transporta pabalsta izmaksu paaugstinātā apmērā, VSAA IS pielāgošanai nepieciešams papildus finansējums 27150euro.
Kopā
27 150,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Paaugstinot transporta pabalstu, personām ar invaliditāti uzlabosies finansiālā situācija un iespējas patstāvīgāk pārvietoties, tādējādi tiks veicināta šo personu mobilitāte un iespēja iekļauties sabiedrībā.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks sekmēta personu ar invaliditāti mobilitāte un iekļaušanās sabiedrībā.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk