Anotācija (ex-ante)

21-TA-1522: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 365 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.3. pasākuma "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pēc 2021. gada 8. jūnija Ministru kabineta sēdē apstiprinātajiem grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – Darbības programma), lai komersanti varētu pretendēt uz 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)” (turpmāk – 13.1.6. SAM) finansējumu un veiksmīgāk pārvarētu Covid-19 krīzi un turpinātu aktivitātes, kas vērstas uz Latvijas tautsaimniecības attīstību un komersantu nodarbināto prasmju pilnveidi. Papildus, ņemot vērā Covid-19 radīto nenoteiktību, kas arī ietekmē apmācību organizēšanu, Noteikumu projekts paredz, ka ar 13.1.6. SAM rādītāju vērtību samazināšanu tiek samazinātas un aizvietotas virssaistību uzraudzības rādītāju vērtības.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir ieviešanas nosacījumu pilnveidošana attiecībā uz REACT-EU Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējumu, sniedzot papildu finansiālo atbalstu ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda ietvaros.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Minētie Darbības programmas grozījumi paredz ar 13.1.6. SAM finansējumu aizstāt virssaistību finansējumu 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.3. pasākumā "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" (turpmāk - 1.2.2.3. pasākums) un 1.2.2.1. pasākumā "Atbalsts nodarbināto apmācībām" (turpmāk - 1.2.2.1. pasākums). 13.1.6. SAM sasniedzamos kopējos rezultatīvos rādītājus un finansējumu veido 1.2.2.1. pasākuma un 1.2.2.3. pasākuma iepriekšējie virssaistību rādītāji, kas papildināti ar jaunu specifisko rezultāta rādītāju - inovatīvo komersantu īpatsvars, un finansējums, tādējādi paredzot, ka 13.1.6. SAM īstenošanas noteikumi par 1.2.2.3. pasākuma iepriekšējiem virssaistību rādītājiem un specifisko rezultāta rādītāju - inovatīvo komersantu īpatsvars ir regulēti Ministru kabineta noteikumos Nr. 365 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos” 1.2.2.3. pasākuma „Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 365), savukārt 13.1.6. SAM īstenošanas noteikumi par 1.2.2.1. iepriekšējiem virssaistību rādītājiem un specifisko rezultāta rādītāju - inovatīvo komersantu īpatsvars ir regulēti Ministru kabineta noteikumos Nr. 617 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi".
2020. gada 5. decembrī stājās spēkā grozījumi MK noteikumos Nr. 365, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (turpmāk – LIAA) projektā paredzot jaunas atbalstāmās darbības – augsta līmeņa apmācības un labās prakses pārņemšana. LIAA ir veikusi līguma grozījumus ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – CFLA), pagarinot projekta ieviešanas termiņu līdz 2023. gada 31. decembrim, tādejādi arī pagarinot rādītāju sasniegšanas termiņu. Noteikumu projekts ir sagatavots, lai pēc minētajiem Darbības programmas grozījumiem iestrādātu nepieciešamos precizējumus, kas ļautu izmantot  finansējumu, sniedzot papildu atbalstu 2014. – 2020. gada plānošanas periodā. Šie papildus līdzekļi tiks piešķirti attiecināmo izdevumu segšanai līdz 2023. gada beigām. Noteikumu projekts paredz ar 13.1.6. SAM finansējumu aizstāt virssaistību finansējumu MK noteikumu Nr. 365 22.2. un 22.3. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām .
Ņemot vērā, ka par 13.1.6. SAM  piešķīrumu dalībvalstīm Eiropas Komisija lemj divās daļās, noteikumu projektā ir iestrādāts arī piešķirtā 13.1.6. SAM finansējuma piešķīrums par 2021. un 2022. gadu. 13.1.6. SAM pieejamais React-EU ERAF finansējums ir 19 700 000 euro (intervences kods Nr. 64 “Uzlaboti atbalsta pakalpojumi MVU un MVU grupām (tostarp vadības, tirgvedības,
dizaina pakalpojumi)”), kur 16 745 000 euro ir ERAF finansējums, savukārt 2 955 000 euro ir valsts budžeta finansējums, bet pieejamā 13.1.6. SAM finansējuma daļa MK noteikumu Nr. 365 22.2. un 22.3. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām ir 5 000 000 euro, kur 4 250 000 euro ir ERAF finansējums, savukārt 750 000 euro ir valsts budžeta finansējums.
Vienlaikus noteikumu projekts paredz 13.1.6. SAM  finansējuma piešķīrumu pa gadiem:
- 2021. gadā 4 000 000 euro apmērā, kur 3 400 000 euro ir ERAF finansējums, bet 600 000 euro ir valsts budžeta finansējums,
- 2022. gadā 1 000 000 euro apmērā, kur 850 000 euro ir ERAF finansējums, bet 150 000 euro ir valsts budžeta finansējums.
Darbības programmas grozījumi paredz sasniedzamo rādītāju precizēšanu, paredzot, ka 13.1.6. SAM ietvaros atbalstīto komersantu skaits ir 350, bet personu skaits, kas saņem nefinansiālu atbalstu, – 2000. Minētie rādītāji ir noteikti uz abiem 13.1.6. SAM pasākumiem. Attiecīgie rādītāji ir sadalīti pa atbalstāmajiem pasākumiem, ievērojot proporcionalitātes principu pēc piešķirtā finansējuma MK noteikumu Nr. 365 ietvaros atbalstāmajam 13.1.6. SAM pasākumam paredzot šādus sasniedzamos rādītājus:
atbalstīto komersantu skaits – 122;
personu skaits, kas saņem nefinansiālu atbalstu, – 700.
Minētie sasniedzamie rādītāji ir sadalīti proporcionāli 13.1.6. SAM finansējuma piešķīrumam, paredzot:
- par 2021. gada piešķīrumu atbalstīto komersantu skaits ir 105, savukārt personu skaits, kas saņem nefinansiālu atbalstu, – 525,
-par 2022. gada piešķīrumu atbalstīto komersantu skaits ir 17, savukārt personu skaits, kas saņem nefinansiālu atbalstu, - 175.
Minētie rādītāji par katru finansējumu piešķīrumu nav sasniedzami minētā gada ietvaros, bet gan līdz projekta noslēgumam 2023. gadā, paredzot, ka tad, kad pilnībā izlietots attiecīgā gada finanšu piešķīrums, ir jābūt sasniegtiem minētājiem rādītājiem par atbilstošo gadu. Sākotnēji finansējuma saņēmējs veic 2021. gada finansējuma piešķīruma investēšanu un rādītāju sasniegšanu, savukārt pēc tam 2022. gada finansējuma piešķīruma investēšanu un rādītāju sasniegšanu.
Minēto sasniedzamo rādītāju samazināšana neietekmēs horizontālās prioritātes "Ilgtspējīga attīstība" rādītāju sasniegšanu, jo 1.2.2.3. pasākuma radītāji netiek samazināti un projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijā "Projekta ietvaros tiks īstenotās apmācības eko-inovāciju jomā (saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju: 850 Vides aizsardzība)" norādītās vērtības nav samazinātas.
Noteikumu projekts ir papildināts ar 43.2 punktu, kas paredz, ka piešķirtais 13.1.6. SAM finansējums ir paredzēts MK noteikumu Nr. 365 13.3. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam šo noteikumu 22.2. un 22.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai. Līdz ar to minētais 13.1.6. SAM finansējums var tikt izmantos paralēli šo noteikumu 9. punktā minētajam finansējumam, nodalot finanšu plūsmas. Finanšu plūsmas tiek nodalītas projekta budžetā paredzot atsevišķas budžeta pozīcijas atbalstāmajām darbībām, kas tiek finansētas no 13.1.6. SAM finansējuma. Finanšu plūsmas tiek arī nodalītas par katru finansējumu sniedzot atsevišķu maksājuma pieprasījumu KP VIS.
Noteikumu projekta 62.3. apakšpunktā ir svītrota atsauce uz Komisijas regulas Nr.651/2014 1. panta 4. punkta c) apakšpunktu, lai novērstu iespēju, ka atbalsta pasākumu ietvarā varētu tikt atbalstīti grūtībās nonākuši komersanti, jo no ERAF fondu finansējumu nevar tikt atbalstīti savienības valstī atbalsta noteikumos definētie grūtībās nonākušie uzņēmumi. Šī atsauce MK noteikumu Nr. 365 62.3. apakšpunktā svītrota, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 23. aprīļa regulas (ES) 2020/558, ar ko Regulas (ES) Nr. 1301/2013 un (ES) Nr. 1303/20 groza attiecībā uz īpašiem pasākumiem, lai nodrošinātu ārkārtas elastību Eiropas strukturālo un investīciju fondu izmantošanā, reaģējot uz Covid-19 uzliesmojumu 1. pantu.
Atsaucoties uz Finanšu ministrijas 2021.gada 6.aprīļa vēstuli Nr.7-4/18/1868 par Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta "c" apakšpunkta piemērošanu un ņemot vērā, ka konkrētā punkta prasība tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, noteikumu projekts ir papildināts ar 62.6. apakšpunktu, kas paredz atbalsta pretendentam iesniegt apliecinājumu par MK noteikumu Nr. 365 62.3. apakšpunktā minēto prasību, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkta, ietvertā nosacījuma ievērošanu – uzņēmums neatbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru. Pārbaudi par MK noteikumu Nr. 365 62.3. apakšpunktā ietverto prasību, ka uzņēmums neatbilst valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru, šobrīd nav iespējams veikt, pamatojoties uz publiskajos reģistros pieejamo informāciju, atšķirībā no maksātnespējas un tiesiskās aizsardzības procesa pārbaudes, kas var tikt īstenota balstoties un publiskajos reģistros pieejamo informāciju. Tāpēc gala labuma guvējam pirms atbalsta saņemšanas, piesakoties atbalstam, ir nepieciešams sniegt apliecinājumu, ka tam netiek piemērota kolektīva maksātnespējas procedūra, vai tas atbilst savas valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu kolektīvu maksātnespējas procedūru. Šo apliecinājumu gala labuma guvējs iesniedz atbalsta sniedzējam, iesniedzot atbalsta pieteikumu, lai atbalsta sniedzējs var pārliecināties, ka gala labuma guvējs neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Noteikumu projektā ir veiktas izmaiņas 64.1 , 64.2  un 64.3 punktā, precizējot nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas procesu. Izmaiņas Noteikumu projektā veiktas pēc grozījumiem Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, kas stājās spēkā 2021. gada 8. jūnijā. Minētajos grozījumos cita starpā veiktas arī izmaiņas nelikumīga un nesaderīga komercdarbības atbalsta atgūšanā un tās procesuālajā kārtībā.
Vienlaikus pēc Tieslietu ministrijas ierosinājuma ir dzēsts 64.4 1. apakšpunkts, jo 64.1 punkts jau paredz normu, ka 13.1. un 13.2. apakšpunktā minētajiem finansējuma saņēmējiem ir pienākums atmaksāt Sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto atbalstu un ka šiem līdzekļiem jābūt brīviem no valsts atbalsta, attiecīgi ar 64.41. apakšpunktu būtībā tiek dublēts 64.1 punkts.  Tāpat ir precizēta 64.3 punkta redakcija, jo šobrīd 64.4 2. apakšpunkts paredz atbalsta atmaksas no šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja nosacījumu šo noteikumu 64.3 punktā minētajā gadījumā, tomēr šo noteikumu 64.3 punkts šobrīd neparedz attiecīgu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja pienākumu, padarot 64.42. apakšpunktu neskaidru.
LIAA veiks grozījumus līgumā ar CFLA. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Komersantu iespējas ir cieši saistītas ar vispārējo ekonomisko situāciju un uzņēmējdarbības attīstību valstī. Vienlaikus būtisks izaugsmes ierobežojums komersantiem ir augsti kvalificēta darbaspēka trūkums. Ņemot vērā tautsaimniecības pārstrukturizāciju vidējā un ilgtermiņā, sagaidāmas izmaiņas arī daba spēka pieprasījumā pēc augstas kvalifikācijas speciālistiem.
Vienlaikus, neskatoties uz komersantu nepieciešamību pēc kvalificēta darbaspēka un nodarbināto profesionālās pilnveides apmācībām, Covid-19 radītie ierobežojumi ir būtiski ietekmējuši lielāko daļu komersantu iespējas organizēt apmācības, tāpēc ir nepieciešams samazināt projektā noteiktos sasniedzamos rādītājus.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka no 13.1.6. SAM finansējums LIAA projektā varēs tikt attiecināts augsta līmeņa apmācībā un labās prakses pārņemšanas apmācībām, kas komersantiem ļaus pilnveidot savu nodarbināto kvalifikāciju un prasmes, tādejādi mazinot trūkstošo augsti kvalificēto darbinieku skaitu.
Vienlaikus Noteikuma projekts paredz sasniedzamo rezultatīvo rādītāju samazināšanu atbilstoši Darbības programmā norādītājiem 13.1.6. SAM rādītājiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Noteikumu projektā veiktie grozījumi ļaus izmantot 13.1.6. SAM finansējumu augsta līmeņa apmācībām un labās prakses apmācībām, tādejādi paplašinot komersantu iespējas pilnveidot savu darbinieku zināšanas un  prasmes. Projektā noteikto rezultatīvo rādītāju samazināšana atbilstoši Darbības programmas grozījumiem ļaus finansējuma saņēmējiem veiksmīgāk īstenot projektus, jo šie projektu ieviešanas ierobežojumi ir radušies no finansējuma saņēmējiem neatkarīgiem apstākļiem, jo dažādu Covid-19 ierobežojumu dēļ apmācības nav varējušas notikt pilnā apmērā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Noteikumu projektā veiktie grozījumi neradīs papildus izmaksas un sniegs komersantiem iespēju pilnveidot nodarbināto zināšanas un prasmes augsta līmeņa apmācībās un labās prakses apmācībās, tādējādi veicinot nodarbināto ar augstu kvalifikāciju skaitu. Paredzams, ka grozījumiem būs pozitīva ietekme uz tautsaimniecību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Komersantiem būs pieejamas augsta līmeņa apmācībās un labās prakses apmācībās. Noteikumu projekta ietekme uz tautsaimniecību vērtējama kā pozitīva, jo tiks sekmētas nodarbināto apmācībās un to kvalifikācijas celšana.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta ietekme uz tautsaimniecību vērtējama kā pozitīva, jo tiks sekmētas nodarbināto apmācības un celta to kvalifikācija. Apmācības ļaus sekmēt inovācijas komersantos, palielinās komersantu konkurētspēju, eksportspēju, kvalitāti un stiprinās Latvijas augsta potenciāla un viedās specializācijas stratēģijai atbilstošus nozaru uzņēmumus, pilnveidojot to nodarbināto prasmes.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta ietekme uz tautsaimniecību vērtējama kā pozitīva, jo tiks sekmētas nodarbināto apmācības un celta to kvalifikācija. Apmācības ļaus sekmēt inovācijas komersantos, palielinās komersantu konkurētspēju, eksportspēju, kvalitāti un stiprinās Latvijas augsta potenciāla un viedās specializācijas stratēģijai atbilstošus nozaru uzņēmumus, pilnveidojot to nodarbināto prasmes.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta ietekme uz tautsaimniecību vērtējama kā pozitīva, jo tiks sekmētas nodarbināto apmācības un celta to kvalifikācija. Apmācības ļaus sekmēt inovācijas komersantos, palielinās komersantu konkurētspēju, eksportspēju, kvalitāti un stiprinās Latvijas augsta potenciāla un viedās specializācijas stratēģijai atbilstošus nozaru uzņēmumus, pilnveidojot to nodarbināto prasmes.

2.2.5. uz konkurenci:

-

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta ietekme uz tautsaimniecību vērtējama kā pozitīva, jo tiks sekmētas nodarbināto apmācības un celta to kvalifikācija. Apmācības ļaus sekmēt inovācijas komersantos, palielinās komersantu konkurētspēju, eksportspēju, kvalitāti un stiprinās Latvijas augsta potenciāla un viedās specializācijas stratēģijai atbilstošus nozaru uzņēmumus, pilnveidojot to nodarbināto prasmes.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1407/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikums un 2. panta 24. punkts
Noteikumu projekta 8.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 18. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 94. punkts
Noteikumu projekta 24. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkts
Noteikumu projekta 32. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 33. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 34. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. pants un 31. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 38. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1407/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 18. punkts.
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

2021. gada 27. oktobrī Noteikumu projekts tika izsūtīts projektu īstenotājiem, kas atbild par pasākuma ieviešanu.
Grozījumu nepieciešamība tiek atbalstīta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

Pasākumam ir netieša pozitīva ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzīgas iespējas”. Pasākuma ietvaros projekta vadības un īstenošanas darbības (kur attiecināms) tiks īstenotas pielāgotās telpās personām ar invaliditāti, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu iekļūšanai telpās un pielāgotas informācijas tehnoloģijas, ja nepieciešams.
Vienlaikus projektos tiks īstenotas vispārīgas HP darbības, kas veicina dzimumu līdztiesību, nediskrimināciju un personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas. Īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos.
Pielikumi