22-TA-836: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- MK 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41.punktu, kas nosaka, ka līdzekļus no programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem;
- MK 2021.gada 8.oktobra sēdes protokollēmuma Nr.67 2.§ “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”” 4. un 5.punktu;
- Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.
- MK 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41.punktu, kas nosaka, ka līdzekļus no programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem;
- MK 2021.gada 8.oktobra sēdes protokollēmuma Nr.67 2.§ “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”” 4. un 5.punktu;
- Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu samaksu ģimenes ārstu praksēm par vakcinācijas veicināšanas pasākumiem, no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir nepieciešams piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) Ministru kabineta 2021.gada 8.oktobra noteikumi Nr.675 izdarīja Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” grozījumus (turpmāk – MK noteikumi Nr.675), paredzot, ka Nacionālais veselības dienests (turpmāk – Dienests) ģimenes ārsta praksei par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem veic samaksu atbilstoši 245.3 noteiktajam. Vienlaikus 245.3 punkta 2.3.apakšpunkts paredz, ka Dienests šo noteikumu 245.32. apakšpunktā minētajām ģimenes ārstu praksēm papildus veic vakcinācijas aptveres sasniegšanas novērtēšanu par laikposmu no 2021. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 30. septembrim un līdz 2021. gada 31. decembrim veic starpposma maksājumu par 2021. gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem.
Dienests ir veicis vakcinācijas aptveres sasniegšanas novērtēšanu par laikposmu no 2021.gada 1.janvāra līdz 2021.gada 31.decembrim. Ņemot vērā 2021.gadā veikto starpposma maksājumu 1 782 038 euro apmērā, gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem nepieciešamais finansējums veido 3 385 931 euro (skat. anotācijas 1. un 2.pielikumu).
Apstiprinot MK noteikumus Nr.675, Ministru kabinets ir lēmis šo noteikumu 245.3 un 245.4 punktā iekļautajiem pasākumiem nepieciešamos izdevumus ne vairāk kā 5 003 416 euro apmērā 2022. gadā segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un uzdevis Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektus par finanšu līdzekļu piešķiršanu faktiski nepieciešamajā finansējuma apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši šī protokollēmuma 4.punktam (protokols Nr. 67 2. §).
MK noteikumu Nr.675 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijas) 2.pielikumā aprēķinātais 2022.gadam papildus nepieciešamais finansējums gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem bija aprēķināts 1 542 665 euro apmērā. Tomēr faktiskā sasniegtās vakcinācijas aptveres izpilde uz 31.12.2021 ir pārsniegusi gala maksājumam plānoto (skat. anotācijas 1.pielikumu) par 1 843 266 euro.
Nepieciešamā finansējuma prognoze, virzot grozījumus Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (MK noteikumu Nr.675 projektu), kas ir pieņemti 2021.gada 8.oktobrī, tika veikta ņemot vērā faktiski sasniegto aptveri uz 2021.gada 7.septembri un vidējo dienā vakcinēto personu skaitu, pieņemot, ka vakcinēšanas temps provizoriski vidēji pa mēnešiem nemainīsies. Tomēr, sakarā ar strauji pieaugošo saslimstību ar Covid-19 infekciju 2021.gada rudens sākumā, tika meklēti papildus risinājumi iedzīvotāju vakcinācijas aptveres turpmākai palielināšanai. Tā, 2021.gada septembra otrajā pusē publiskajā telpā ļoti aktīvi tika apspriests plānotais regulējums ar mērķi vakcināciju noteikt kā obligātu noteiktu nozaru pārstāvjiem darba pienākumu turpināšanai, kas vēlāk arī tika ieviests. Arī no 2021.gada 11.augusta līdz 1.oktobrim ģimenes ārstiem noteiktā papildus piemaksājamā manipulācija veicināja ģimenes ārstu iesaisti iedzīvotāju apzvanīšanā un motivēšanā vakcinēties. Pie tam, iedzīvotāji apzvanos bieži kā vakcinācijas atlikšanas iemeslu minēja vēlēšanos sagaidīt rudeni, tas nozīmē, ka šai grupai vakcinācija ar divu devu vakcīnām tika pabeigta tieši septembra otrajā pusē. Savukārt, sākot ar 2021.gada 1.oktobri ģimenes ārsta praksei, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19 tika veikta papildu samaksa 11,87 euro apmērā par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim, kas papildus stimulēja ģimenes ārstus uzrunāt pacientus, aicinot vakcinēties.
Iepriekš minēto pasākumu kopums ir veicinājis vakcināciju pabeigušo iedzīvotāju skaita pieauguma tempa paātrināšanos 2021.gadā un palielinājis ģimenes ārstu faktiski sasniegto vakcinācijas aptveri pret plānoto apjomu.
2) MK noteikumu Nr.555 245.41. apakšpunkts paredz, ka ģimenes ārsta praksei, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19 dienests veic papildu samaksu 11,87 euro apmērā par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Dienests ir veicis manipulācijas 03094 “Piemaksa ģimenes ārstam par papildus resursu piesaisti Covid-19 vakcinācijas nodrošināšanai ģimenes ārsta praksē” izpildes novērtēšanu, un ir aprēķināts (skat. anotācijas 1.pielikumu un 3.pielikumu), ka 2021.gada decembrī faktiski ir veiktas 45 407 manipulācijas par kopējo summu 538 982 euro.
MK noteikumu Nr.675 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijas) 3.pielikumā aprēķinātais 2022.gadam papildus nepieciešamais finansējums papildu samaksai ģimenes ārsta praksei, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, 11,87 euro apmērā par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim (manipulācija 03094) bija aprēķināts 3 070 911 euro apmērā.
Laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim kopējie manipulācijas 03094 izdevumi ir 1 868 955,24 euro, tajā skaitā par:
1) oktobri 562 697,35 euro;
2) novembri 767 276,80 euro;
3) decembri 538 981,09 euro.
Izdevumi par 2021.gada oktobri apmaksāti saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 22.decembra rīkojumu Nr.997 (prot. Nr.81 119.§) un Finanšu ministrijas 2021.gada 27.decembra rīkojumu nr.931 no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Izdevumi par 2021.gada novembri apmaksāti 2021. gada decembrī no Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana” līdzekļiem, veicot norēķinus par primārās veselības aprūpes pakalpojumiem. Ņemot vērā to, ka norēķini par novembri veikti iepriekšējā budžeta gadā, 2022. gadā izdevumu kompensācija par manipulāciju 03094 apmaksu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem netiek pieprasīta. Attiecīgi, lai varētu veikt samaksu ģimenes ārstu praksēm, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim, nepieciešamais finansējums veido 538 982 euro (skat. anotācijas 1.pielikumu un 3.pielikumu).
Dienests ir veicis vakcinācijas aptveres sasniegšanas novērtēšanu par laikposmu no 2021.gada 1.janvāra līdz 2021.gada 31.decembrim. Ņemot vērā 2021.gadā veikto starpposma maksājumu 1 782 038 euro apmērā, gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem nepieciešamais finansējums veido 3 385 931 euro (skat. anotācijas 1. un 2.pielikumu).
Apstiprinot MK noteikumus Nr.675, Ministru kabinets ir lēmis šo noteikumu 245.3 un 245.4 punktā iekļautajiem pasākumiem nepieciešamos izdevumus ne vairāk kā 5 003 416 euro apmērā 2022. gadā segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un uzdevis Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektus par finanšu līdzekļu piešķiršanu faktiski nepieciešamajā finansējuma apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši šī protokollēmuma 4.punktam (protokols Nr. 67 2. §).
MK noteikumu Nr.675 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijas) 2.pielikumā aprēķinātais 2022.gadam papildus nepieciešamais finansējums gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem bija aprēķināts 1 542 665 euro apmērā. Tomēr faktiskā sasniegtās vakcinācijas aptveres izpilde uz 31.12.2021 ir pārsniegusi gala maksājumam plānoto (skat. anotācijas 1.pielikumu) par 1 843 266 euro.
Nepieciešamā finansējuma prognoze, virzot grozījumus Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (MK noteikumu Nr.675 projektu), kas ir pieņemti 2021.gada 8.oktobrī, tika veikta ņemot vērā faktiski sasniegto aptveri uz 2021.gada 7.septembri un vidējo dienā vakcinēto personu skaitu, pieņemot, ka vakcinēšanas temps provizoriski vidēji pa mēnešiem nemainīsies. Tomēr, sakarā ar strauji pieaugošo saslimstību ar Covid-19 infekciju 2021.gada rudens sākumā, tika meklēti papildus risinājumi iedzīvotāju vakcinācijas aptveres turpmākai palielināšanai. Tā, 2021.gada septembra otrajā pusē publiskajā telpā ļoti aktīvi tika apspriests plānotais regulējums ar mērķi vakcināciju noteikt kā obligātu noteiktu nozaru pārstāvjiem darba pienākumu turpināšanai, kas vēlāk arī tika ieviests. Arī no 2021.gada 11.augusta līdz 1.oktobrim ģimenes ārstiem noteiktā papildus piemaksājamā manipulācija veicināja ģimenes ārstu iesaisti iedzīvotāju apzvanīšanā un motivēšanā vakcinēties. Pie tam, iedzīvotāji apzvanos bieži kā vakcinācijas atlikšanas iemeslu minēja vēlēšanos sagaidīt rudeni, tas nozīmē, ka šai grupai vakcinācija ar divu devu vakcīnām tika pabeigta tieši septembra otrajā pusē. Savukārt, sākot ar 2021.gada 1.oktobri ģimenes ārsta praksei, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19 tika veikta papildu samaksa 11,87 euro apmērā par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim, kas papildus stimulēja ģimenes ārstus uzrunāt pacientus, aicinot vakcinēties.
Iepriekš minēto pasākumu kopums ir veicinājis vakcināciju pabeigušo iedzīvotāju skaita pieauguma tempa paātrināšanos 2021.gadā un palielinājis ģimenes ārstu faktiski sasniegto vakcinācijas aptveri pret plānoto apjomu.
2) MK noteikumu Nr.555 245.41. apakšpunkts paredz, ka ģimenes ārsta praksei, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19 dienests veic papildu samaksu 11,87 euro apmērā par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Dienests ir veicis manipulācijas 03094 “Piemaksa ģimenes ārstam par papildus resursu piesaisti Covid-19 vakcinācijas nodrošināšanai ģimenes ārsta praksē” izpildes novērtēšanu, un ir aprēķināts (skat. anotācijas 1.pielikumu un 3.pielikumu), ka 2021.gada decembrī faktiski ir veiktas 45 407 manipulācijas par kopējo summu 538 982 euro.
MK noteikumu Nr.675 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijas) 3.pielikumā aprēķinātais 2022.gadam papildus nepieciešamais finansējums papildu samaksai ģimenes ārsta praksei, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, 11,87 euro apmērā par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim (manipulācija 03094) bija aprēķināts 3 070 911 euro apmērā.
Laikposmā no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim kopējie manipulācijas 03094 izdevumi ir 1 868 955,24 euro, tajā skaitā par:
1) oktobri 562 697,35 euro;
2) novembri 767 276,80 euro;
3) decembri 538 981,09 euro.
Izdevumi par 2021.gada oktobri apmaksāti saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 22.decembra rīkojumu Nr.997 (prot. Nr.81 119.§) un Finanšu ministrijas 2021.gada 27.decembra rīkojumu nr.931 no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Izdevumi par 2021.gada novembri apmaksāti 2021. gada decembrī no Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana” līdzekļiem, veicot norēķinus par primārās veselības aprūpes pakalpojumiem. Ņemot vērā to, ka norēķini par novembri veikti iepriekšējā budžeta gadā, 2022. gadā izdevumu kompensācija par manipulāciju 03094 apmaksu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem netiek pieprasīta. Attiecīgi, lai varētu veikt samaksu ģimenes ārstu praksēm, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim, nepieciešamais finansējums veido 538 982 euro (skat. anotācijas 1.pielikumu un 3.pielikumu).
Risinājuma apraksts
Kopā, lai nodrošinātu samaksu ģimenes ārstu praksēm par vakcinācijas veicināšanas pasākumiem, no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir nepieciešams piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 3 924 913 euro apmērā, tai skaitā:
1) 3 385 931 euro apmērā gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem;
2) 538 982 euro apmērā papildus samaksai ģimenes ārstu praksēm, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021.gada 1.decembra līdz 2021.gada 31.decembrim.
Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
1) 3 385 931 euro apmērā gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem;
2) 538 982 euro apmērā papildus samaksai ģimenes ārstu praksēm, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021.gada 1.decembra līdz 2021.gada 31.decembrim.
Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
3 924 913
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 924 913
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-3 924 913
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-3 924 913
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
3 924 913
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu samaksu ģimenes ārstu praksēm par vakcinācijas veicināšanas pasākumiem, no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir nepieciešams piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 3 924 913 euro apmērā, tai skaitā:
1) 3 385 931 euro apmērā gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem;
2) 538 982 euro apmērā papildus samaksai ģimenes ārstu praksēm (11,87 euro), kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Detalizēti aprēķini ir pievienoti anotācijas pielikumos.
Rīkojuma projekta 1.punkts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 3 924 913 euro apmērā samaksai ģimenes ārstu praksēm par vakcinācijas veicināšanas pasākumiem, tai skaitā, 3 385 931 euro apmērā gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem un 538 982 euro apmērā papildus samaksai ģimenes ārstu praksēm, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Finansējumu piešķir ģimenes ārstu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai atbilstoši Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumiem.
1) 3 385 931 euro apmērā gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem;
2) 538 982 euro apmērā papildus samaksai ģimenes ārstu praksēm (11,87 euro), kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Detalizēti aprēķini ir pievienoti anotācijas pielikumos.
Rīkojuma projekta 1.punkts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 3 924 913 euro apmērā samaksai ģimenes ārstu praksēm par vakcinācijas veicināšanas pasākumiem, tai skaitā, 3 385 931 euro apmērā gala maksājuma veikšanai ģimenes ārstu praksēm par 2021.gadā sasniegtajiem Covid-19 vakcinācijas aptveres rādītājiem un 538 982 euro apmērā papildus samaksai ģimenes ārstu praksēm, kas savā praksē veic vakcināciju pret Covid-19, par katram pacientam ievadīto vakcīnas devu laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Finansējumu piešķir ģimenes ārstu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai atbilstoši Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi