Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2062: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā, pārņemšanu valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā un pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 5.panta pirmā daļa,  ievērojot 14.panta nosacījumus, 42.panta pirmā daļa, 43.pants, 44.panta astotās daļas 1.punkts.
Likuma „Par pašvaldībām” 21.panta pirmās daļas 17.punkts.
Ministru kabineta 2015.gada 28.janvāra rīkojuma Nr.35 “Par valsts nekustamā īpašuma Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Aizputes novadā, nodošanu Aizputes novada pašvaldības īpašumā”  2.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz pārņemt valsts īpašumā nekustamo īpašumu Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā, jo tas vairs netiek izmantots Ministru kabineta 2015.gada 28.janvāra rīkojumā Nr.35 “Par valsts nekustamā īpašuma Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Aizputes novadā, nodošanu Aizputes novada pašvaldības īpašumā”  minēto pašvaldības funkciju īstenošanai un nodot Finanšu ministrijas valdījumā, un atļaut valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” to pārdot izsolē Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Aizputes novada pašvaldība pamatojoties uz Ministru kabineta 2015.gada 28.janvāra rīkojuma Nr.35 “Par valsts nekustamā īpašuma Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Aizputes novadā, nodošanu Aizputes novada pašvaldības īpašumā”  (turpmāk – Rīkojums Nr.35) 1.punktu pārņēma Aizputes novada pašvaldības īpašumā bez atlīdzības valsts zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 6405 010 0160, 160m2  Aizputē, Aizputes novadā, lai nodrošinātu likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmajā daļā pašvaldības funkciju – gādātu par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; atkritumu savākšanas un izvešanas kontrole; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana).
Īpašuma tiesības uz  nekustamo īpašumu Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā, ar Kurzemes rajona tiesas Aizputes pilsētas zemesgrāmatu nodaļas 07.05.2015. lēmumu nostiprinātas Aizputes novada pašvaldībai Aizputes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000525002.
          Atbilstoši Latvijas Republikas administratīvi teritoriālajai reformai saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu, sākot ar  2021. gada 1. jūliju Aizputes novads iekļauts Dienvidkurzemes novadā.
Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmajā daļā noteiktajam Rīkojuma Nr.35 2.punktā noteikts pienākums Aizputes novada pašvaldībai nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodot valstij, ja tas vairs netiek izmantots 1. punktā minētās pašvaldības funkcijas nodrošināšanai.
            Dienvidkurzemes novada pašvaldība 2021.gada 30.septembrī ir pieņēmusi lēmumu Nr.9 “Par pašvaldības īpašuma Kalvenes iela 14A, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā, nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr.9, 158.§), kurā norādīts, ka minētais nekustamais īpašums nav nepieciešams pašvaldības autonomo funkciju veikšanai, un informē, ka uz zemes gabala ar kadastra Nr.64050100160 atradās sausās tualetes. Līdz ar centralizētās ūdensapgādes un  kanalizācijas sistēmas izbūvi Aizputes pilsētā, Kalvenes ielas māju Nr.12, Nr.14, Nr.16 iedzīvotājiem  radās iespēja pieslēgties centralizētajai kanalizācijas sistēmai. Uz zemes gabala esošās  sausās tualetes  tika nojauktas.  Līdz ar to, zemes vienība vairs nav nepieciešama pašvaldības autonomo funkciju veikšanai. Papildus Dienvidkurzemes novada pašvaldība informēja, ka īpašuma Kalvenes iela 14A  160 m² brīvo zemes  platību, būtu lietderīgi piedāvāt atsavināšanai piegulošo zemes īpašumu paplašināšanai.
Ņemot vērā, ka VNĪ nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu nepieciešams saglabāt nekustamo īpašumu Kalvenes ielā 14A, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā, valsts īpašumā, kā arī tas nav nepieciešams VNĪ saimnieciskās darbības veikšanai, rīkojuma projekts paredz pēc nekustamā īpašuma pārņemšanas valsts īpašumā atļaut VNĪ to pārdot izsolē Atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem (turpmāk – NĪVKIS) nekustamais īpašums “Kalvenes iela 14A” sastāv no zemes vienības 0,0160 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0160).
Nekustamā īpašuma “Kalvenes iela 14A” kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 97 euro.
Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – individuālo dzīvojamo māju apbūve (kods 0601).
Saskaņā ar ierakstiem zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000525002 un ierakstiem NĪVKIS zemes vienībai ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- atzīme – vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens ņemšanas vietu (0,0160 ha);
- atzīme – valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorija un objekti (0,0160 ha);
- atzīme – aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu  līdz 20 kilovoltiem (0,0017 ha );
- atzīme – būvniecības ierobežojumu teritorija, kas noteikta teritorijas plānojumā vai teritorijas detālplānojumā (0,0160 ha).
Atbilstoši Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes mājas lapā pieejamai informācijai un Aizputes novada teritorijas plānojumā “Aizputes novada teritorijas plānojums 2012.-2023.gadam” (apstiprināts 28.03.2012. Aizputes novada domes sēdē, lēmums Nr.141, protokols Nr. 6, 42. §, saistošie noteikumi Nr. 7) (pieejami: https://www.aizputesnovads.lv/docs/pasvaldiba/publiskie_dokumenti/planosanas_dokumenti/TP_TIAN_III_SEJUMS.pdf ) attēlotā nekustamā īpašuma “Kalvenes iela 14A” sastāvā ietilpstošā zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6405 010 0160 atrodas valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa “Aizputes pilsētas vēsturiskais centrs” (aizsardzības Nr. 7437) teritorijā.
Ievērojot likuma “Par kultūras pieminekļu aizsardzību” 8.pantā noteikto, ka Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei jāpaziņo par nodomu atsavināt valsts nozīmes kultūras pieminekli, šajā gadījumā attiecīgu paziņojumu nav nepieciešams nosūtīt un norādījumus attiecībā uz nekustamo īpašumu nav nepieciešams izsniegt, jo nekustamais īpašums nav iekļauts Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā kā atsevišķs valsts nozīmes kultūras piemineklis (https://likumi.lv/ta/id/303392-par-valsts-aizsargajamo-kulturas-piemineklu-sarakstu ).
Vienlaicīgi kultūras pieminekļa (vai pieminekļa daļas, vai pieminekļa teritorijā/aizsardzības zonā esoša objekta) īpašniekam (valdītājam) ir saistošs likums „Par kultūras pieminekļu aizsardzību”, Ministru kabineta 2003.gada 26.augusta noteikumi Nr.474 „Noteikumi par kultūras pieminekļu uzskaiti, aizsardzību, izmantošanu, restaurāciju un vidi degradējoša objekta statusa piešķiršanu”.
            VNĪ ir saņemta Pašvaldības 2021.gada 27.decembra vēstule DKN/2021/2.14./1756-N, ar kuru Pašvaldība informēja, ka:
 zemes vienības lietošanas mērķis ir Individuālo dzīvojamo māju apbūve. Pēc Aizputes pilsētas teritorijas plānojuma (atļautā) izmantošana 2012 - 2023. gadam zemes vienība iekļauta Centra apbūves teritorijā;
uz zemes vienību neattiecas likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21. panta otrās daļas minētie ierobežojumi;
zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā;
zemes vienība 6405 010 0160, platībā 160 m2, ir uzskatāma par starpgabalu;
zemes vienībai nav nodrošināta piekļūšana no pašvaldības ceļa vai ielas. Zemes vienība robežojas ar zemes vienībām - Kalvenes iela 14 (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0159), kura pieder fiziskai personai, Kalvenes iela 16B (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0215), kura  pieder fiziskai personai un Kalvenes iela 16 (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0158), kura ir jaukta statusa kopīpašums. Lielākā mājas ceļa daļa, kam ir piekļuve pilsētas ielai atrodas uz zemes vienības Kalvenes iela 14, ar kadastra apzīmējumu 6405 010 0159, kur nav noteikts apgrūtinājums servitūta ceļam uz zemes vienību Kalvenes ielu 14A, ar kadastra apzīmējumu 6405 010 0160.
Ņemot vērā iepriekš minēto, valsts zemes vienības atsavināšanai ir piemērojami Atsavināšanas likuma 44.panta astotās daļas 1.punktā noteiktie nosacījumi, kas noteic ka zemes starpgabalu, kuram nav iespējams nodrošināt pieslēgumu koplietošanas ielai (ceļam), vai zemes starpgabalu, kurš ir nepieciešams, lai nodrošinātu pieslēgumu koplietošanas ielai (ceļam), šajā likumā noteiktajā kārtībā drīkst atsavināt tam zemes īpašniekam vai visiem kopīpašniekiem, kuru zemei piegul attiecīgais zemes starpgabals.
Valsts zemes vienībai piegul šādi nekustamie īpašumi:
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0159) Kalvenes ielā 14, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā -  īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Aizputes pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr.515 papildu nodalījumos Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4 un Nr.5, lēmuma datumi:.09.07.2019. un 09.09.2019.;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0161) Kalvenes ielā 12, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā -  īpašnieks juridiska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Aizputes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumos Nr.603-1 un Nr.603-NT1, lēmuma datums: 28.08.2001.;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0215) Kalvenes ielā 16B, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā -  īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Aizputes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000559228, lēmuma datums: 03.01.2018.;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6405 010 0158) Kalvenes ielā 16, Aizputē, Dienvidkurzemes novadā -  kopīpašnieki vairākas fiziskas personas, īpašuma tiesības nostiprinātas Aizputes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumos Nr.537-1, Nr.537-2, Nr.537-4, Nr.537-5, Nr.537-6, Nr.537-7, Nr.537-9, Nr.537-13, Nr.537-14 un Nr.537-15, pēdējais lēmuma datums:08.12.2015.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktam atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemes starpgabalu, kas piegul viņu zemei.
VNĪ 2021.gada 2.novembrī ir saņemts atsavināšanas ierosinājums no piegulošā nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.6405 010 0159) Kalvenes ielā 14, Aizputē, īpašnieces, tomēr ievērojot Atsavināšanas likuma  noteikto personu loku, kam ir tiesības ierosināt un atsavināt starpgabalu, VNĪ, pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 14.panta otrās daļas nosacījumiem, visiem valsts zemes vienībai piegulošo nekustamo īpašumu īpašniekiem – kopīpašniekiem, kuru īpašuma tiesības nostiprinātas zemesgrāmatā un kurām ir pirmpirkuma tiesības uz atsavināmo valsts zemes vienību, nosūtīs paziņojumus, informējot par pirmpirkuma tiesībām, norādot viena mēneša termiņu, kādā ir jāsniedz pieteikumi par pirmpirkuma tiesību izmantošanu. Gadījumā, ja norādītajā termiņā no minētajām personām tiks saņemts viens pieteikums - ar šo personu tiks slēgts pirkuma līgums par paziņojumā norādīto nosacīto cenu, savukārt, ja tiks saņemti vairāki pieteikumi, tad ievērojot Atsavināšanas likuma 14.panta trešās daļas nosacījumus tiks rīkota izsole starp pieteikumu iesniedzējiem.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lūgums skatīt sadaļā  "Pašreizējā situācija".
Risinājuma apraksts
Nākamajam nekustamā īpašuma “Kalvenes iela 14A” ieguvējam, izmantojot nekustamo īpašumu, būs saistoši tiesību akti, kas regulē augstākminētā kultūras pieminekļa aizsardzību, kura teritorijā nekustamais īpašums atrodas, Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtībā atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Atsavinot nekustamo īpašumu, papildus jāņem vērā arī likumā “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajai daļai valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ, izņemot šā panta 1.1, 1.2 un 1.3 daļā minētos gadījumus.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atsavināšanas likuma 30.pantā ir noteikts, ka izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Rīkojuma projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt rīkojuma projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu.
Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic rīkojuma projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem. Nekustamo īpašumu vēsturisko īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no zemesgrāmatas nodalījuma, kura noraksts nepieciešams rīkojuma projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība.
Rīkojuma projekts attiecas uz publiskās pārvaldes politiku.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Valsts zemes vienībai piegulošo nekustamo īpašumu īpašnieki, kuru īpašuma tiesības nostiprinātas zemesgrāmatā un kurām ir pirmpirkuma tiesības uz atsavināmo valsts zemes vienību saskaņā ar Atsavināšanas likumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Valsts zemes vienībai piegulošo nekustamo īpašumu īpašnieki, kuru īpašuma tiesības nostiprinātas zemesgrāmatā un kurām ir pirmpirkuma tiesības uz atsavināmo valsts zemes vienību saskaņā ar Atsavināšanas likumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja nekustamais īpašums tiks atsavināts 2022.gadā, tad atsavināšanā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu segšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40.panta septīto daļu izlietojami valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tai skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai un vidi degradējošo objektu sakārtošanai. VNĪ ir tiesības atsavināšanas izdevumu segšanai paredzētos valsts nekustamā īpašuma atsavināšanā iegūtos līdzekļus izlietot arī tās pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai un šajā daļā noteikto pārvaldīšanas darbību, kas tiek segtas no valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas rezultātā iegūtajiem līdzekļiem, priekšfinansēšanai.
Līdzekļi, kas 2022. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 2022. gada 31. decembrim tiks ieskaitīti valsts budžetā. Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašumu pārdošanas vērtību, jo nekustamo īpašumu atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamo īpašumu tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi", Dienvidkurzemes novada pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija


Finanšu ministrija, VNĪ, Dienvidkurzemes novada pašvaldība.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi