Anotācija (ex-ante)

25-TA-2571: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 7. maija noteikumos Nr. 285 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību"  2.2.1.1. pasākuma "Notekūdeņu un to dūņu apsaimniekošanas sistēmas attīstība piesārņojuma samazināšanai" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts “Grozījumi 2024.gada 7. maija Ministru kabineta noteikumos Nr. 285 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību”  2.2.1.1. pasākuma “Notekūdeņu un to dūņu apsaimniekošanas sistēmas attīstība piesārņojuma samazināšanai" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumos” (turpmāk – Noteikumu projekts) izstrādāts, lai precizētu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību” 2.2.1.1. pasākuma “Notekūdeņu un to dūņu apsaimniekošanas sistēmas attīstība piesārņojuma samazināšanai" (turpmāk - 2.2.1.1. pasākums) pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā (turpmāk – pirmā atlases kārta) pieejamo finansējumu, nepiesaistīto finansējumu novirzot trešās projektu iesniegumu atlases kārtas (turpmāk - trešā atlases kārta) īstenošanai. Vienlaikus ar finansējuma izmaiņām tiek  precizēts 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā sasniedzamais rezultāta rādītājs, ņemot vērā rādītāju pasē norādīto vērtību un 2.2.1.1. pasākuma otrajā atlases kārtā sasniedzamo rezultāta rādītāja vērtību, kas noteikta MK noteikumu Nr. 406 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību" 2.2.1.1. pasākuma "Notekūdeņu un to dūņu apsaimniekošanas sistēmas attīstība piesārņojuma samazināšanai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 406).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi precizēt 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā pieejamo finansējumu, nepiesaistīto finansējumu novirzot 2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas īstenošanai. Vienlaikus precizējams rezultāta rādītājs, ņemot vērā rādītāju pasē norādīto vērtību un 2.2.1.1. pasākuma otrajā atlases kārtā sasniedzamo rezultāta rādītāja vērtību, kas noteikta MK noteikumu Nr. 406 5.2. apakšpunktā. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2024. gada 7. maijā tika pieņemti MK noteikumi Nr. 285 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību"  2.2.1.1. pasākuma "Notekūdeņu un to dūņu apsaimniekošanas sistēmas attīstība piesārņojuma samazināšanai" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 285), 2.2.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas īstenošanai kā pieejamo Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējumu nosakot 51 850 364 euro. Pirmā atlases kārta īstenota divos uzsaukumos, no kuriem pirmais noslēdzies 2024. gada 21. oktobrī, bet otrais – 2025. gada 28. martā. Noslēgti 17 līgumi par projekta īstenošanu, kopumā piesaistot ERAF finansējumu 30 394 458 euro apmērā, kā rezultātā izveidojies ERAF finansējuma atlikums 21 455 906 euro
 
MK noteikumu Nr. 285 4.2. apakšpunktā norādīta visās 2.2.1.1. pasākuma atlases kārtās sasniedzamā rezultāta rādītāja vērtība. 2025. gada 1. jūlijā pieņemti MK noteikumi Nr. 406, kuru 5.2. apakšpunktā noteikts 2.2.1.1. pasākuma otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā sasniedzamais rezultāta rādītājs (vismaz 613 637 iedzīvotāji), kas veido lielāko daļu no visas 2.2.1.1. pasākuma ietvaros sasniedzamās vērtības. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 285 noteiktais pieejamais ERAF finansējums krietni pārsniedz to ERAF apjomu, par ko noslēgti līgumi par projektu īstenošanu. Atbilstoši MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42. §) 9.3. apakšpunktam neapgūtais finansējums novirzāms 2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas īstenošanai ūdenssaimniecības aglomerācijās ar cilvēkekvivalentu 2000-9999. 
 
Vienlaikus rādītāja pasē un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam sākotnēji noteiktā sasniedzamā rezultāta rādītāja vērtība aprēķināta pēc atšķirīgas metodikas, nekā veidojot 2.2.1.1. pasākuma atlases kārtu nosacījumus. Ņemot vērā esošo situāciju, Eiropas Komisijā ar Komisijas Īstenošanas lēmumu C(2025) 401, ar kuru groza Īstenošanas lēmumu C(2022) 8712, ar ko programmu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam” apstiprina Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Kohēzijas fonda, Eiropas Sociālā fonda Plus un Taisnīgas pārkārtošanās fonda atbalsta piešķiršanai saskaņā ar mērķi “Investīcijas nodarbinātībai un izaugsmei” Latvijā [1], tika saskaņoti Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2. grozījumi, kas paredz rezultāta rādītāja r.2.2.1.a “Iedzīvotāji, kuriem uzlabota notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un efektivitāte” bāzes vērtības svītrošanu, tādējādi nodrošinot atbilstību faktiskajai situācijai 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā un otrajā atlases kārtā attiecībā uz iedzīvotāju skaitu, nosakot, ka sasniedzamais iedzīvotāju skaits, kuriem uzlabota notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un efektivitāte, ir 713 510 iedzīvotāji. Ņemot vērā, ka pieņemti un spēkā stājušies MK noteikumi Nr. 406, kuros noteikts, ka 2.2.1.1. pasākuma otrās atlases kārtas ietvaros Rīgas aglomerācijā sasniedzamā rezultāta rādītāja vērtība ir 613 637, atlikusī rādītāja vērtība (99 873 iedzīvotāji) sasniedzama pirmās atlases kārtas ietvaros. 
 
[1] https://www.esfondi.lv/guidelines_and_regulations_assets/2021_2027/es_kohezijas_politikas_prro/ek-lemums-groz._23.01.2025.zip 
Risinājuma apraksts
MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42. §) 9.3. apakšpunktā noteikts, ka Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā Eiropas Savienības fondu sadarbības iestādei jāveic 2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšana, un pēc projektu iesniegumu apstiprināšanas ar finansējuma saņēmējiem slēdzama vienošanās vai līgums par projektu īstenošanu 2.2.1.1. pasākuma pieejamā finansējuma apmērā. MK noteikumu Nr. 285 10. punktā noteikts, ka 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā neizmantoto ERAF finansējumu novirza nākamo pasākuma atlases kārtu organizēšanai. Ņemot vērā, ka 2.2.1.1. pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases īstenošanai novirzīts elastības finansējums 22 309 636 euro apmērā, 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā atlikušais finansējums 21 455 906 euro apmērā novirzāms 2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas īstenošanai. Līdz ar MK 2025. gada 22. jūlija noteikumu Nr. 471 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību" 2.2.1.1. pasākuma "Notekūdeņu un to dūņu apsaimniekošanas sistēmas attīstība piesārņojuma samazināšanai" trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 471) stāšanos spēkā noteikts, ka no 2.2.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas novirzāms finansējums vismaz 21 453 617 euro apmērā, taču pēc visu civiltiesisko līgumu par projekta īstenošanu noslēgšanas 2.2.1.1. pasākuma trešajā atlases kārtas īstenošanai pieejamais finansējums palielinājies līdz 21 455 906 euro, tamdēļ Noteikumu projekta protokollēmuma 3. un 4. punktā nostiprināta visa pieejamā finansējuma novirzīšana 2.2.1.1. pasākuma trešajai atlases kārtai, papildus nosakot, ka nav nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 471 7. punktā.  
Lai nodrošinātu skaidrību par 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā pieejamo ERAF finansējumu, veicami grozījumi MK noteikumu Nr. 285 8. punktā, tajā nosakot pirmajā atlases kārtā faktiski apgūto finansējumu kā pieejamo finansējumu. Līdz ar to 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir ne mazāks kā 46 760 705 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 30 394 458 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāks kā 16 366 247 euro
 
Sākotnējā MK noteikumu Nr. 285 redakcijā 4.2. apakšpunktā rezultāta rādītāja vērtība noteikta atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam sastāvdaļai – 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu ūdenssaimniecību” (turpmāk – 2.2.1. SAM) rādītāju metodoloģijas aprakstam (rādītāju pasei). Tajā noteikts, ka 2.2.1. SAM ietvaros rezultāta rādītāja r.2.2.1.a “Iedzīvotāji, kuriem uzlabota notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un efektivitāte” sasniedzamā vērtība ir 713 510 iedzīvotāji. Ņemot vērā, ka rezultāta rādītāja vērtība izvirzīta visām ūdenssaimniecības aglomerācijām ar cilvēkekvivalentu lielāku nekā 10 000, izriet, ka vērtība sasniedzama 2.2.1.1. pasākuma pirmās un otrās atlases kārtas ietvaros. 
 
MK noteikumu Nr. 406 5.2. apakšpunktā norādīta 2.2.1.1. pasākuma otrajā atlases kārtā sasniedzamā vērtība - vismaz 613 637 iedzīvotāji. Tādēļ, lai Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām nodrošinātu skaidrību par katrā 2.2.1.1. pasākuma atlases kārtā sasniedzamo rezultāta rādītāja vērtību, veicams grozījums MK noteikumu Nr. 285 4.2. apakšpunktā, to nosakot kā starpību starp 2.2.1. SAM rādītāju pasē un MK noteikumos Nr. 406 noteiktajām vērtībām, tas ir, 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā rezultāta rādītāja vērtība uzskatāma par sasniegtu, ja atlases kārtas projektu ietvaros veikti ieguldījumi, lai nodrošinātu, ka iedzīvotāju skaits, kuriem uzlabota notekūdeņu attīrīšanas efektivitāte, ir vismaz 99 873 iedzīvotāji. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Veicot grozījumus MK noteikumos Nr. 285, tas ir, pārdalot neapgūto finansējumu 2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas īstenošanai, tiek sekmēta investīciju apguve un ūdenssaimniecības attīstība arī mazākās Latvijas Republikas ūdenssaimniecības aglomerācijās. Tādējādi investīcijas, kas mērķētas Komunālo notekūdeņu direktīvas prasību sasniegšanai, nodrošinot atbilstošu attīrīšanu, būs visaptverošākas. 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projekts paredz noteikt 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā pieejamo finansējuma daudzumu, ņemot vērā, ka pirmā atlases kārta ir noslēgusies un civiltiesiskie līgumi par projektu īstenošanu ir noslēgti. MK 2025. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 21 42. §) 9.3. apakšpunktā noteikts uzsākt 2.2.1.1. pasākuma trešo atlases kārtu pieejamā finansējuma apmērā.

Vienlaikus MK 2024. gada 12. novembra sēdē (prot. Nr. 48 23. §) atbalstīta pārdale Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas specifiskajos atbalsta mērķos no 2. politikas mērķa "Zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, "zaļās" un "zilās" investīcijas, aprites ekonomiku, klimata pārmaiņu mazināšanu un pielāgošanos tām, risku novēršanu un pārvaldību un ilgtspējīgu mobilitāti pilsētvidēs" uz 4. politikas mērķi "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru", samazinot finansējumu 2.2. prioritātē "Vides aizsardzība un attīstība" un palielinot 4.2. prioritātē "Izglītība, prasmes un mūžizglītība". Eiropas Komisija 2025. gada 23. janvārī saskaņoja pieteikto pārdali starp politikas mērķiem (Komisijas Īstenošanas lēmums C(2025) 401, ar kuru groza Īstenošanas lēmumu C(2022) 8712, ar ko programmu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam” apstiprina Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Kohēzijas fonda, Eiropas Sociālā fonda Plus un Taisnīgas pārkārtošanās fonda atbalsta piešķiršanai saskaņā ar mērķi “Investīcijas nodarbinātībai un izaugsmei” Latvijā). 

Izriet, ka 2.2.1.1. pasākuma pirmajai un trešajai atlases kārtai pieejamais finansējums ir MK noteikumu Nr. 285 sākotnējās redakcijas 9. punktā noteiktajā apmērā, tas ir, ERAF finansējums ir 51 850 364 euro. Lai nodrošinātu skaidrību projektu ieviesējiem un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām, dzēsts sākotnējās redakcijas 9. punkts, kur noteikts finansējuma apmērs elastības pārdaļu rezultātā, precizējot 8. punktu, tādējādi nosakot pirmajā atlases kārtā pieejamo finansējumu. Eiropas Komisijai 2025. gada 23. janvārī apstiprinot programmas “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam” grozījumus, Noteikumu projektā precizēts 8. punkts un svītrots 9. punkts, VI. nodaļā "Noslēguma jautājumi" ietvertās tiesību normas vairs nav aktuālas un no MK noteikumiem Nr. 285 tiek svītrotas. 

Noteikumu projekts administratīvā sloga mazināšanas nolūkos paredz svītrot pienākumu projekta iesniedzējam iesniegt sadarbības iestādē vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu par pārkompensācijas kontroli. Tādējādi tiek ieviests pašdeklarācijas princips, proti, finansējuma saņēmējam vairs nav jāiesniedz atskaites, bet gan jānodrošina paškontrole un jāsniedz informācija sadarbības iestādē tikai tad, ja konstatēts noteikto ierobežojumu pārsniegums.

Ievērojot, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasības jau paredz vērtēt interešu konflikta neesību, svītrota atsauce uz attiecīgo ES Regulu. Precizējums vērtējams kā tehnisks un nemaina normas būtību.
 
Noteikumu projekts paredz tehniski precizēt pieejamo ERAF finansējumu un nemaina atbalsta piešķiršanas nosacījumus, turklāt jau noslēgti visi līgumi par projekta īstenošanu. Tamdēļ nav paredzēts aizpildīt anotācijas sadaļas "Ekonomiskā ietekme", "Tiesību normu sistēma", "Starptautiskās saistības" - tās sākotnēji iztirzātas MK noteikumu Nr. 285 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācijā), un šim Noteikumu projektam nav ietekmes uz iepriekšminētajiem aspektiem. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
1 487 338
0
4 985 278
7 033 466
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
1 487 338
0
4 985 278
7 033 466
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 487 338
0
4 985 278
7 033 466
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 487 338
0
4 985 278
7 033 466
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Turpmākajos gados projekta darbības un finansējums tiks plānots saskaņā ar plānoto laika grafiku, taču tas var mainīties atbilstoši faktiskajai situācijai. 
Attiecībā uz atlases kārtu kopējo valsts budžeta ieņēmumu summu veido atlases kārtas ERAF finansējums 30 394 458 euro apmērā. 
Kopējo valsts budžeta izdevumu summu veido plānotais kopējais projektu attiecināmo izmaksu finansējums, netiek plānota nacionālā līdzfinansējuma ietekme, jo to segs finansējuma saņēmēji no saviem privātajiem līdzekļiem. 
 
VARAM plānotās attiecīgās izdevumu proporcijas dalījumā pa gadiem (atlases kārtas ietvaros) indikatīvi ir šādas: 
2024. gadā: 0%, ņemot vērā projektu iesniegumu sagatavošanas, iesniegšanas, vērtēšanas un civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas laiku 
2025. gadā: 4,8934513% jeb 1 487 338 euro 
2026. gadā: 16,4019309% jeb 4 985 278 euro 
2027. gadā: 23,1406199% jeb 7 033 466 euro 
2028. gadā: 19,7450140% jeb 6 001 390 euro 
2029. gadā: 20,2551103% jeb 6 156 431 euro 
2030. gadā: 15,5638735% jeb 4 730 555 euro 
 
Finansiālā ietekme uz valsts pamatbudžetu: 
2024. gadā: 0 
2025. gadā: 1 487 338 – 1 487 338 = 0 (valsts pamatbudžets) 
2026. gadā: 4 985 278 – 4 985 278 = 0 (valsts pamatbudžets) 
2027. gadā: 7 033 466 – 7 033 466 = 0 (valsts pamatbudžets) 
2028. gadā: 6 001 390 – 6 001 390 = 0 (valsts pamatbudžets) 
2029. gadā: 6 156 431 – 6 156 431 = 0 (valsts pamatbudžets) 
2030. gadā: 4 730 555 – 4 730 555 = 0 (valsts pamatbudžets) 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Ieņēmumi plānoti kā ERAF finansējuma daļa
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Izdevumi plānoti kā ERAF finansējuma daļa
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Noteikumu projekts neietekmē amata vietu skaita izmaiņas
Cita informācija
Finansējums projektu īstenošanai attiecībā uz ERAF līdzfinansējuma nodrošināšanu tiks pieprasīts no valsts budžeta 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".

Noteikumu projektā paredzētā finansējuma pārdale neietekmē kopējo pieejamo finansējumu, kas novirzīts vides un klimata mērķiem. Pārdalot ERAF finansējumu, intervences koda Nr. 64 "Ūdens resursu apsaimniekošana un ūdens resursu saglabāšana (tostarp upju baseinu apsaimniekošana, konkrēti pasākumi, kas vērsti uz pielāgošanos klimata pārmaiņām, atkalizmantošana, noplūdes mazināšana)" apmērs ir: 
2.2.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros 19 167 434 euro
2.2.1.1. pasākuma otrās atlases kārtas ietvaros 14 055 071 euro
2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas ietvaros 13 530 580 euro
 
Intervences koda Nr. 69 "Komerciālo, rūpniecisko atkritumu apsaimniekošana: rašanās novēršanas, apjoma samazināšanas, šķirošanas, atkārtotas izmantošanas, reciklēšanas pasākumi" apmērs ir: 
2.2.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros 7 768 470 euro
2.2.1.1. pasākuma otrās atlases kārtas ietvaros 4 015 734 euro
2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas ietvaros 5 483 880 euro
 
Savukārt intervences koda Nr. 65 "Notekūdeņu savākšana un apstrāde" apmērs ir: 
2.2.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros 3 458 554 euro
2.2.1.1. pasākuma otrās atlases kārtas ietvaros 4 238 831 euro
2.2.1.1. pasākuma trešās atlases kārtas ietvaros 2 441 446 euro
Noteikumu projekta protokollēmums paredz, ka grozījumi MK noteikumos par 2.2.1.1. pasākuma trešo kārtu, precizējot pieejamo finansējumu, tiks veikti tikai tad, kad būs nepieciešami arī citi būtiski grozījumi, jo Centrālā finanšu un līgumu aģentūra informēs projektu iesniedzējus (potenciālos finansējuma saņēmējus) par plānotajām finansējuma pārdalēm, kā arī būtiskas izmaiņas projektu iesniegumu sagatavošanas nosacījumos projektu iesniegumu atlases laikā nav plānotas.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Noteikumu projekts paredz tehniski precizēt 2.2.1.1. pasākuma pirmajā atlases kārtā pieejamo ERAF finansējumu, kā arī sasniedzamo rezultāta rādītāju, nemainot atbalsta piešķiršanas nosacījumus, tamdēļ tas neietekmē atbilstību Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām. 
Skaidrojums
Atbilstoši MK 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam skaidrojam, ka Noteikumu projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, tostarp netiek mainīti 2.2.1.1. pasākuma pirmās atlases kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji, līdz ar to publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.  

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Noteikumu projekts paredz tehniski precizēt 2.2.1.1. pasākuma pirmajai atlases kārtai pieejamo ERAF finansējumu, vienlaikus precizējot atlases kārtā sasniedzamo rezultāta rādītāja vērtību. Ņemot vērā, ka visi līgumi par projekta īstenošanu ir noslēgti, turklāt atbalsta piešķiršanas nosacījumi netiek mainīti, izriet, ka Noteikumu projektam nav ietekmes uz iepriekšminētajām jomām. 
Pielikumi