25-TA-555: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā aprēķina, izmaksā un sadala atlīdzību par publisko patapinājumu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, lai noteiktu atlīdzības par publisko patapinājumu aprēķināšanas kārtību attiecībā uz valsts, pašvaldību vai citu atvasinātu publisku personu un privātajām bibliotēkām, kā arī atlīdzības izmaksas kārtību un proporcionālo sadali starp autoriem, izpildītājiem, fonogrammu producentiem un filmu producentiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir aktualizēt Ministru kabineta 2007.gada 21.augusta noteikumos Nr.565 "Kārtība, kādā aprēķina, izmaksā un sadala atlīdzību par publisko patapinājumu" (turpmāk – MK noteikumus Nr.565) noteikto tiesisko regulējumu, tostarp paredzot pienākumu bibliotēkām iesniegt publiskā patapinājuma atlīdzības sadalei nepieciešamo informāciju elektroniski.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr.565 nosaka kārtību, kādā aprēķina atlīdzību par publisko patapinājumu (turpmāk – atlīdzība) attiecībā uz valsts, pašvaldību vai citu atvasinātu publisku personu un privātajām bibliotēkām, kā arī atlīdzības izmaksas kārtību un proporcionālo sadali starp autoriem, izpildītājiem, fonogrammu producentiem un filmu producentiem. Atlīdzību iekasē, sadala un izmaksā kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kas saņēmusi Kultūras ministrijas atļauju atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam. Šobrīd Kultūras ministrijas atļauju (ar 2004.gada 18.jūnija lēmumu Nr.01.4.2-8/6) ir saņēmusi biedrība "Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/ Latvijas Autoru apvienība" (turpmāk – AKKA/LAA).
MK noteikumos Nr.565 ir nepieciešams precizēt, jo tajos ietvertas atsauces uz neaktuālu tiesisko regulējumu, novecojusi terminoloģija, kā arī MK noteikumu Nr.565 11. un 12.punkta regulējums vairs neatbilst praktiskajai realitātei un normatīvajiem aktiem.
Sakarā ar to, ka Projektā paredzētās izmaiņas MK noteikumu Nr.565 skar vairāk nekā pusi no tiesību normu apjoma, tad atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140.punktam nepieciešams sagatavot jaunu Projektu, atzīstot par spēku zaudējušiem MK noteikumus Nr.565.
MK noteikumos Nr.565 ir nepieciešams precizēt, jo tajos ietvertas atsauces uz neaktuālu tiesisko regulējumu, novecojusi terminoloģija, kā arī MK noteikumu Nr.565 11. un 12.punkta regulējums vairs neatbilst praktiskajai realitātei un normatīvajiem aktiem.
Sakarā ar to, ka Projektā paredzētās izmaiņas MK noteikumu Nr.565 skar vairāk nekā pusi no tiesību normu apjoma, tad atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140.punktam nepieciešams sagatavot jaunu Projektu, atzīstot par spēku zaudējušiem MK noteikumus Nr.565.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.565 2.punktā ietverta atsauce uz Autortiesību likuma 67.pantu, kurš ir zaudējis spēku saistībā ar Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma pieņemšanu 2017.gada 18.maijā. Savukārt MK noteikumu Nr.565 5.1.apakšpunktā ietverta atsauce uz Ministru kabineta 2009.gada 22.septembra noteikumiem Nr.1074 "Noteikumi par valsts statistikas apkopošanu kultūras jomā", kuri zaudēja spēku ar Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumu Nr.291 "Noteikumi par oficiālās statistikas apkopošanu kultūras jomā" pieņemšanu.
MK noteikumu Nr.565 4.punktā izmantotais formulējums "bibliotēkas, kuras sniedz pakalpojumus redzes un dzirdes invalīdiem un kurās pieejamie darbi un fonogrammas reproducēti minētajām personām uztveramā formā" vairs neatbilst Autortiesību likuma 22.1 pantā (šis Autortiesību likuma pants tika grozīts 2018.gada 13.decembrī) izmantotajai terminoloģijai.
MK noteikumu Nr.565 7.punkts nosaka, ka, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto informāciju, Kultūras ministrija aprēķina atlīdzības lielumu kārtējam gadam un iesniedz attiecīgu valsts budžeta pieprasījumu nākamajam gadam. Ņemot vērā, ka Kultūras ministrijas budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" ik gadus tiek plānots finansējums atlīdzības par publisko patapinājumu izmaksas veikšanai, ir svītrojami šādi vārdi - "un iesniedz attiecīgu valsts budžeta pieprasījumu nākamajam gadam".
MK noteikumu Nr.565 8.punkts paredz pienākumu kolektīvā pārvaldījuma organizācijai, kas saņēmusi Kultūras ministrijas atļauju atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam (AKKA/LAA), līdz kārtējā gada 1.februārim iesniegt Kultūras ministrijā ieņēmumu un plānoto izdevumu tāmi attiecībā uz atlīdzības sadali par iepriekšējo gadu, ievērojot MK noteikumu Nr.565 16.punktā noteikto, ka minētā kolektīvā pārvaldījuma organizācija (AKKA/LAA) finanšu gada sākumā saskaņo paredzamo administratīvo izdevumu tāmi ar kolektīvā pārvaldījuma organizācijām, kuras pārstāv autorus, izpildītājus, fonogrammu producentus un filmu producentus. Vienlaikus saskaņā ar MK noteikumu Nr.565 18.punktu kolektīvā pārvaldījuma organizācija (AKKA/LAA) katru gadu līdz 1.aprīlim iesniedz Kultūras ministrijā detalizētu pārskatu par atlīdzības iekasēšanu, sadali un izmaksu, kā arī ar to saistītajiem administratīvajiem izdevumiem (gan izdevumu tāmi, gan veiktos faktiskos izdevumus). Tādējādi secināms, ka MK noteikumu Nr.565 8.punkts paredz pārmērīgu administratīvo slogu un nav ietverams Projektā.
MK noteikumu Nr.565 11. un 12.punkts nosaka veidu, kādā kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kura veic atlīdzības sadali tiesību īpašniekiem (autoriem, izpildītājiem, fonogrammu producentiem un filmu producentiem), organizē informācijas iegūšanu par autortiesību un blakustiesību objektu patapinājuma biežumu bibliotēkās.
Līdz šim AKKA/LAA katru gadu organizēja statistisko izpēti saskaņā ar MK noteikumu Nr.565 11.punktu, kuras ietvaros bibliotēku darbinieki manuāli apkopoja informāciju par tajās izsniegtajiem darbiem (bibliotēkas tika izvēlētas izlases veidā; piemēram, 2023.gadā šādi statistikas dati tika apkopoti 138 bibliotēkas un bibliotēku filiālēs). AKKA/LAA sedza minētās statistiskās izpētes izmaksas. Kopš 2024.gada beigām bibliotēku informācijas sistēmā "ALISE" ir pieejama papildu funkcionalitāte (atskaišu papildinājums ar gada izsnieguma statistiku), kas nodrošina vienkāršu un ērtu atlīdzības sadalei nepieciešamās informācijas ieguvi un nodošanu AKKA/LAA. Līdz ar to nepieciešams atbilstoši aktualizēt MK noteikumu Nr.565 11.punktu, paredzot pienākumu valsts, pašvaldību vai citu atvasinātu publisku personu un privātajām bibliotēkām sniegt informāciju AKKA/LAA par tajās patapinātajiem darbiem, fonogrammām un filmām un to patapinājuma biežumu elektroniski.
Arī Latvijas Nacionālā bibliotēka turpmāk iesniegs AKKA/LAA atlīdzības sadalei nepieciešamos datus elektroniski. Līdz ar to MK noteikumu Nr.565 12.punkts ir svītrojams.
Iepriekš norādītais bibliotēku pienākums iesniegt informāciju kolektīvā pārvaldījuma organizācijai par autortiesību un blakustiesību objektu patapinājuma biežumu atbilst arī 2017.gada 18.maijā pieņemtā Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma 33.panta pirmajai daļai, kura regulē autortiesību un blakustiesību objektu izmantotāja pienākumu sniegt informāciju (tā kā bibliotēkas nodrošina autortiesību un blakustiesību objektu pieejamību sabiedrībai, tās uzskatāmas par "izmantotājiem" Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma izpratnē). Saskaņā ar Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma 33.panta pirmo daļu pēc kolektīvā pārvaldījuma organizācijas pieprasījuma izmantotājs tai sniedz informāciju par tādu darbu un blakustiesību objektu izmantošanu, attiecībā uz kuriem kolektīvā pārvaldījuma organizācija pārvalda autortiesību vai blakustiesību subjektu mantiskās tiesības. Kolektīvā pārvaldījuma organizācija ir tiesīga pieprasīt tikai tādu informāciju, kas nepieciešama ieņēmumu no tiesību pārvaldības efektīvai iekasēšanai, sadalei un atlīdzības izmaksai autortiesību vai blakustiesību subjektiem. Informācijas sniegšanas pienākums nav spēkā, ja informācijas sniegšana ir saistīta ar nesamērīgi lieliem izdevumiem salīdzinājumā ar maksājamās atlīdzības lielumu.
MK noteikumu Nr.565 4.punktā izmantotais formulējums "bibliotēkas, kuras sniedz pakalpojumus redzes un dzirdes invalīdiem un kurās pieejamie darbi un fonogrammas reproducēti minētajām personām uztveramā formā" vairs neatbilst Autortiesību likuma 22.1 pantā (šis Autortiesību likuma pants tika grozīts 2018.gada 13.decembrī) izmantotajai terminoloģijai.
MK noteikumu Nr.565 7.punkts nosaka, ka, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto informāciju, Kultūras ministrija aprēķina atlīdzības lielumu kārtējam gadam un iesniedz attiecīgu valsts budžeta pieprasījumu nākamajam gadam. Ņemot vērā, ka Kultūras ministrijas budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" ik gadus tiek plānots finansējums atlīdzības par publisko patapinājumu izmaksas veikšanai, ir svītrojami šādi vārdi - "un iesniedz attiecīgu valsts budžeta pieprasījumu nākamajam gadam".
MK noteikumu Nr.565 8.punkts paredz pienākumu kolektīvā pārvaldījuma organizācijai, kas saņēmusi Kultūras ministrijas atļauju atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam (AKKA/LAA), līdz kārtējā gada 1.februārim iesniegt Kultūras ministrijā ieņēmumu un plānoto izdevumu tāmi attiecībā uz atlīdzības sadali par iepriekšējo gadu, ievērojot MK noteikumu Nr.565 16.punktā noteikto, ka minētā kolektīvā pārvaldījuma organizācija (AKKA/LAA) finanšu gada sākumā saskaņo paredzamo administratīvo izdevumu tāmi ar kolektīvā pārvaldījuma organizācijām, kuras pārstāv autorus, izpildītājus, fonogrammu producentus un filmu producentus. Vienlaikus saskaņā ar MK noteikumu Nr.565 18.punktu kolektīvā pārvaldījuma organizācija (AKKA/LAA) katru gadu līdz 1.aprīlim iesniedz Kultūras ministrijā detalizētu pārskatu par atlīdzības iekasēšanu, sadali un izmaksu, kā arī ar to saistītajiem administratīvajiem izdevumiem (gan izdevumu tāmi, gan veiktos faktiskos izdevumus). Tādējādi secināms, ka MK noteikumu Nr.565 8.punkts paredz pārmērīgu administratīvo slogu un nav ietverams Projektā.
MK noteikumu Nr.565 11. un 12.punkts nosaka veidu, kādā kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kura veic atlīdzības sadali tiesību īpašniekiem (autoriem, izpildītājiem, fonogrammu producentiem un filmu producentiem), organizē informācijas iegūšanu par autortiesību un blakustiesību objektu patapinājuma biežumu bibliotēkās.
Līdz šim AKKA/LAA katru gadu organizēja statistisko izpēti saskaņā ar MK noteikumu Nr.565 11.punktu, kuras ietvaros bibliotēku darbinieki manuāli apkopoja informāciju par tajās izsniegtajiem darbiem (bibliotēkas tika izvēlētas izlases veidā; piemēram, 2023.gadā šādi statistikas dati tika apkopoti 138 bibliotēkas un bibliotēku filiālēs). AKKA/LAA sedza minētās statistiskās izpētes izmaksas. Kopš 2024.gada beigām bibliotēku informācijas sistēmā "ALISE" ir pieejama papildu funkcionalitāte (atskaišu papildinājums ar gada izsnieguma statistiku), kas nodrošina vienkāršu un ērtu atlīdzības sadalei nepieciešamās informācijas ieguvi un nodošanu AKKA/LAA. Līdz ar to nepieciešams atbilstoši aktualizēt MK noteikumu Nr.565 11.punktu, paredzot pienākumu valsts, pašvaldību vai citu atvasinātu publisku personu un privātajām bibliotēkām sniegt informāciju AKKA/LAA par tajās patapinātajiem darbiem, fonogrammām un filmām un to patapinājuma biežumu elektroniski.
Arī Latvijas Nacionālā bibliotēka turpmāk iesniegs AKKA/LAA atlīdzības sadalei nepieciešamos datus elektroniski. Līdz ar to MK noteikumu Nr.565 12.punkts ir svītrojams.
Iepriekš norādītais bibliotēku pienākums iesniegt informāciju kolektīvā pārvaldījuma organizācijai par autortiesību un blakustiesību objektu patapinājuma biežumu atbilst arī 2017.gada 18.maijā pieņemtā Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma 33.panta pirmajai daļai, kura regulē autortiesību un blakustiesību objektu izmantotāja pienākumu sniegt informāciju (tā kā bibliotēkas nodrošina autortiesību un blakustiesību objektu pieejamību sabiedrībai, tās uzskatāmas par "izmantotājiem" Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma izpratnē). Saskaņā ar Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma 33.panta pirmo daļu pēc kolektīvā pārvaldījuma organizācijas pieprasījuma izmantotājs tai sniedz informāciju par tādu darbu un blakustiesību objektu izmantošanu, attiecībā uz kuriem kolektīvā pārvaldījuma organizācija pārvalda autortiesību vai blakustiesību subjektu mantiskās tiesības. Kolektīvā pārvaldījuma organizācija ir tiesīga pieprasīt tikai tādu informāciju, kas nepieciešama ieņēmumu no tiesību pārvaldības efektīvai iekasēšanai, sadalei un atlīdzības izmaksai autortiesību vai blakustiesību subjektiem. Informācijas sniegšanas pienākums nav spēkā, ja informācijas sniegšana ir saistīta ar nesamērīgi lieliem izdevumiem salīdzinājumā ar maksājamās atlīdzības lielumu.
Risinājuma apraksts
Lai novērstu iepriekš minētās nepilnības, Projekts paredz MK noteikumus Nr.565 izteikt jaunā redakcijā.
MK noteikumu Nr.565 2.punktā ietvertā atsauce uz Autortiesību likuma 67.pantu neatbilst spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam. Tādēļ Projekta 2.punkts paredz ietvert atsauci uz Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma 54. un 55.pantu.
Ņemot vērā to, ka MK noteikumu Nr.565 4.punktā izmantotais formulējums "bibliotēkas, kuras sniedz pakalpojumus redzes un dzirdes invalīdiem un kurās pieejamie darbi un fonogrammas reproducēti minētajām personām uztveramā formā" neatbilst Autortiesību likuma 22.1 pantā izmantotajai terminoloģijai, Projekta 4.punktā ietverta Autortiesību likuma 22.1 pantam atbilstoša terminoloģija "personām, kuras ir neredzīgas vai ar citādām lasīšanas grūtībām, un kuras izgatavo darbu un fonogrammu kopijas pielāgotā formātā".
Projekta 5.1.apakšpunkts paredz aktualizēt atsauci uz Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 "Noteikumi par oficiālās statistikas apkopošanu kultūras jomā". Lai vienkāršotu Projekta uztveramību, Projekta 5.1.apakšpunktā termina "atvasinātu publisku personu pārziņā esošās valsts nozīmes bibliotēkas" tiek izmantots saturiski identisks termins "valsts nozīmes augstskolu bibliotēkas". Ar terminu "valsts nozīmes augstskolu bibliotēkas" saskaņā ar Bibliotēku likumā noteikto tiesisko regulējumu tiek saprastas šādas bibliotēkas – Latvijas Universitātes bibliotēka, Rīgas Stradiņa universitātes bibliotēka, Rīgas Tehniskās universitātes Zinātniskā bibliotēka un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Fundamentālā bibliotēka.
Ņemot vērā, ka Kultūras ministrijas budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" ik gadus tiek plānots finansējums atlīdzības par publisko patapinājumu izmaksas veikšanai, Projekta 7.punktā nav ietverti šādi vārdi - "un iesniedz attiecīgu valsts budžeta pieprasījumu nākamajam gadam".
Ņemot vērā to, ka MK noteikumu Nr.565 8.punkts paredz pārmērīgu administratīvo slogu, tas nav ietverts Projektā.
Projekta 8.punkts paredz aktualizēt atsauci uz likumu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru.
Tā kā kopš 2024.gada beigām bibliotēku informācijas sistēmā "ALISE" ir pieejama papildu funkcionalitāte, kas nodrošina vienkāršu un ērtu atlīdzības sadalei nepieciešamās informācijas ieguvi un nodošanu AKKA/LAA, Projekta 10.punkts paredz pienākumu valsts, pašvaldību vai citu atvasinātu publisku personu un privātajām bibliotēkām katru gadu līdz 1.maijam elektroniski sniegt informāciju par tajās patapinātajiem darbiem, fonogrammām un filmām, kā arī par to patapinājuma biežumu.
Ņemot vērā, ka Projekta 10.punktā paredzētais termiņš informācijas sniegšanai ir noteikts līdz 1.maijam un, lai nodrošinātu pietiekamu laiku bibliotēkām pielāgoties jaunajam regulējumam, Projekta 17.punktā paredzēts pārejas noteikums, kurš pieļauj iepriekš minēto informāciju 2025.gadā iesniegt līdz 2025.gada 1.jūlijam.
MK noteikumu Nr.565 2.punktā ietvertā atsauce uz Autortiesību likuma 67.pantu neatbilst spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam. Tādēļ Projekta 2.punkts paredz ietvert atsauci uz Autortiesību kolektīvā pārvaldījuma likuma 54. un 55.pantu.
Ņemot vērā to, ka MK noteikumu Nr.565 4.punktā izmantotais formulējums "bibliotēkas, kuras sniedz pakalpojumus redzes un dzirdes invalīdiem un kurās pieejamie darbi un fonogrammas reproducēti minētajām personām uztveramā formā" neatbilst Autortiesību likuma 22.1 pantā izmantotajai terminoloģijai, Projekta 4.punktā ietverta Autortiesību likuma 22.1 pantam atbilstoša terminoloģija "personām, kuras ir neredzīgas vai ar citādām lasīšanas grūtībām, un kuras izgatavo darbu un fonogrammu kopijas pielāgotā formātā".
Projekta 5.1.apakšpunkts paredz aktualizēt atsauci uz Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumiem Nr.291 "Noteikumi par oficiālās statistikas apkopošanu kultūras jomā". Lai vienkāršotu Projekta uztveramību, Projekta 5.1.apakšpunktā termina "atvasinātu publisku personu pārziņā esošās valsts nozīmes bibliotēkas" tiek izmantots saturiski identisks termins "valsts nozīmes augstskolu bibliotēkas". Ar terminu "valsts nozīmes augstskolu bibliotēkas" saskaņā ar Bibliotēku likumā noteikto tiesisko regulējumu tiek saprastas šādas bibliotēkas – Latvijas Universitātes bibliotēka, Rīgas Stradiņa universitātes bibliotēka, Rīgas Tehniskās universitātes Zinātniskā bibliotēka un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Fundamentālā bibliotēka.
Ņemot vērā, ka Kultūras ministrijas budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" ik gadus tiek plānots finansējums atlīdzības par publisko patapinājumu izmaksas veikšanai, Projekta 7.punktā nav ietverti šādi vārdi - "un iesniedz attiecīgu valsts budžeta pieprasījumu nākamajam gadam".
Ņemot vērā to, ka MK noteikumu Nr.565 8.punkts paredz pārmērīgu administratīvo slogu, tas nav ietverts Projektā.
Projekta 8.punkts paredz aktualizēt atsauci uz likumu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru.
Tā kā kopš 2024.gada beigām bibliotēku informācijas sistēmā "ALISE" ir pieejama papildu funkcionalitāte, kas nodrošina vienkāršu un ērtu atlīdzības sadalei nepieciešamās informācijas ieguvi un nodošanu AKKA/LAA, Projekta 10.punkts paredz pienākumu valsts, pašvaldību vai citu atvasinātu publisku personu un privātajām bibliotēkām katru gadu līdz 1.maijam elektroniski sniegt informāciju par tajās patapinātajiem darbiem, fonogrammām un filmām, kā arī par to patapinājuma biežumu.
Ņemot vērā, ka Projekta 10.punktā paredzētais termiņš informācijas sniegšanai ir noteikts līdz 1.maijam un, lai nodrošinātu pietiekamu laiku bibliotēkām pielāgoties jaunajam regulējumam, Projekta 17.punktā paredzēts pārejas noteikums, kurš pieļauj iepriekš minēto informāciju 2025.gadā iesniegt līdz 2025.gada 1.jūlijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Autori
- Blakustiesību subjekti
Ietekmes apraksts
Autoriem un blakustiesību subjektiem arī turpmāk tiks nodrošināta iespēja saņemt atlīdzību par publisko patapinājumu.
Juridiskās personas
- Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība (AKKA/LAA)
- Bibliotēkas
Ietekmes apraksts
Bibliotēkām turpmāk tiks nodrošināta iespēja īstenot statistikas datu iesniegšanu AKKA/LAA elektroniski. AKKA/LAA tiks nodrošināta iespēja saņemt precīzākus atlīdzības sadalei nepieciešamos statistikas datus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" Kultūras ministrijai budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" publiskajam patapinājumam saskaņā ar MK noteikumiem Nr.565 plānots finansējums 2025.gadā 353 752 euro apmērā, 2026.gadā 340 572 euro apmērā un 2027.gadā 340 572 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir aktualizēt MK noteikumos Nr.565 noteikto tiesisko regulējumu, tostarp paredzot pienākumu bibliotēkām iesniegt publiskā patapinājuma atlīdzības sadalei nepieciešamo informāciju elektroniski, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra / Latvijas Autoru apvienība
- Kultūras ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
