Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 10.aprīlī
24-TA-1364: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Rīgas Tehniskās universitātes Nekustamo īpašumu attīstības plānu 2023.–2027. gadam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Augstskolu likuma 76.1 panta trešā daļa, Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 5. panta piektā daļa un 42. panta 2.4 daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Apstiprināt Rīgas Tehniskās universitātes (turpmāk - RTU) Nekustamo īpašumu attīstības plānā noteikto rīcību ar nekustamo īpašumu, ko RTU bez atlīdzības nodevusi valsts, atļaut pārdot izsolē rīkojuma projekta pielikumā norādītos nekustamos īpašumus, noteikt RTU kā atbildīgo institūciju par novērtēšanas un atsavināšanas organizēšanu, paredzēt, ka visi ieņēmumi no nekustamo īpašumu atsavināšanas tiek ieskaitīti RTU budžetā un pilnā apmērā novirzāmi RTU studiju un zinātnes infrastruktūras - studentu pilsētas Ķīpsalā - attīstībai, tajā skaitā kredītsaistību dzēšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai RTU varētu sekmīgi pildīt valsts uzdoto funkciju, nodrošinot tautsaimniecības attīstībai un darba tirgus vajadzībām atbilstošu starptautiski konkurētspējīgu augstāko izglītību un zinātnisko pētniecību, RTU saskaņā ar Saeimas un Ministru kabineta līmenī apstiprināto virzību uz augstākās izglītības un zinātnes vienotībā balstīta, mūsdienīga studiju un pētniecības procesa nodrošināšanu ir izstrādājusi RTU Infrastruktūras attīstības plānu 2023.-2027. gadam (turpmāk – NĪ plāns), kas izskatīts RTU Senāta 30.01.2023. sēdē (lēmums Nr.669) un apstiprināts RTU Padomes 28.03.2023. sēdē (protokols Nr.24) (grozījumi NĪ plānā apstiprināti RTU Padomes 30.01.2024. sēdē (protokols Nr.36)).
NĪ plāns ir vidēja termiņa plānošanas dokuments, kas nosaka RTU rīcību RTU nekustamo īpašumu attīstības jomā. NĪ plāns izstrādāts, lai sekmētu RTU Stratēģijā 2023.–2027. gadam noteikto stratēģisko mērķu sasniegšanu. NĪ plāns raksturo RTU nekustamo īpašumu kopumu, nosaka NĪ plāna stratēģiskos mērķus un rīcības virzienus, kā arī uzskaita nekustamo īpašumu attīstības projektus un attīstības ieceres.
RTU studentu pilsētu Ķīpsalā mērķtiecīgi veido par Baltijā lielāko un modernāko inženierzinātņu centru. Tajā vienuviet koncentrējas visas RTU inženierzinātņu fakultātes, kā arī Laboratoriju māja, Aeronautikas institūta laboratorijas māja, zinātniskā bibliotēka, konferenču centrs “Domus Auditorialis”, studentu dienesta viesnīcas un peldbaseins. Fakultāšu ēkas ir arī fiziski saistītas viena ar otru, izmantojot gaisa pārejas, lai studenti, mācībspēki un RTU viesi varētu ērti pārvietoties no vienas fakultātes ēkas uz otru. Tas veicina komunikāciju starp dažādu fakultāšu studentiem un pētniekiem, dodot augsni starpdisciplināru pētījumu un inovāciju radīšanai RTU. Papildus tiek turpināts darbs pie vides labiekārtošanas pilnveides Ķīpsalas studentu pilsētā, tai skaitā iekšējās norāžu sistēmas izveides un velo stāvvietu attīstības.
Kopš 2013. gada studentu pilsētā Ķīpsalā veikta virkne ēku renovāciju un būvniecības projektu: 2013. gadā pilnībā pārbūvēta bijusī studentu ēdnīca, izveidojot RTU Dizaina centru, kurā atrodas Arhitektūras fakultāte un Dizaina tehnoloģiju institūts. 2013. gada nogalē nodota ekspluatācijā Elektrotehnikas un vides inženierzinātņu fakultātes jaunā ēka. 2014. gadā pilnībā rekonstruētas Ķīpsalā esošās dienesta viesnīcas, energopatēriņš ēkās samazinājies vairāk nekā par 60%. 2014. gadā pabeigta Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes ēkas daļēja renovācija (ēkai renovācijas laikā tika veikta fasādes siltināšana, jumta remonts un ventilācijas sistēmas nomaiņa, kā arī ugunsdzēsības signalizācijas, ūdens un kanalizācijas stāvvadu, koplietošanas telpu, ieejas mezgla, lifta renovācija). 2015. gadā uzcelta Laboratoriju māja. 2015. gadā uzcelta RTU Zinātniskās bibliotēkas jaunā ēka. 2015. gadā daļēji atjaunots RTU peldbaseins, nomainot jumtu, atjaunojot tā kādreizējo veidolu un atsedzot stiklojumu. 2015. gadā pilnībā renovēta Elektronikas un telekomunikāciju fakultāte. 2019. gadā pabeigta ēkas pārbūve Ķīpsalas ielā 6B, Rīgā, kurā šobrīd atrodas Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultāte. 2021. gadā uzcelta Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes jaunā ēka un auditoriju māja “Domus Auditorialis”. 2022. gadā pabeigta ēkas pārbūve Ķīpsalas ielā 6A, Rīgā, kurā izvietota Būvniecības inženierzinātņu fakultāte un RTU administrācija, kas iepriekš atradās Kaļķu ielā 1, Rīgā. 2022. gadā uzcelta Aeronautikas institūta laboratorijas māja, Zunda krastmalā 16, Rīgā. 2023. gadā uzsākta Baltijas Biomateriālu ekselences centra ēkas būvniecība Ķīpsalā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
NĪ plāna sekmīga īstenošana ir nepieciešama RTU Stratēģijā 2023. – 2027.gadam noteikto stratēģisko mērķu sasniegšanai un tā neatņemama sastāvdaļa ir īstenošanas vadība un uzraudzība.
Ņemot vērā nepiemērotību funkciju izpildei, neatbilstību ekspluatācijas normatīviem, pieaugušajiem komunālajiem un nodokļu izdevumiem, finanšu izdevumus nekustamo īpašumu pielāgošanai, kas nepieciešami, lai nodrošinātu vides pieejamību un nekustamo īpašumu ģeogrāfisko izkliedētību, plānots atsavināt NĪ plānā norādītos īpašumus, kas perspektīvā nav piemēroti studiju un zinātnes funkciju īstenošanai.
Lai uzlabotu studiju un zinātniskās darbības vidi, RTU ir nepieciešami risinājumi papildus finansējuma ieguvei infrastruktūras optimizēšanai un attīstībai.
Veiktie ieguldījumi, izmantojot ERAF līdzekļus, no 2008. līdz 2015. gadam: izveidots dizaina centrs, ietverot sevī Arhitektūras fakultāti un Dizaina tehnoloģiju institūtu; izveidota daļa no RTU Inženierzinātņu un viedo tehnoloģiju centra, ietverot Enerģētikas un vides inženierzinātņu fakultāti, Elektronikas un telekomunikāciju fakultāti, Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultāti, Laboratoriju māju; Enerģijas un vides resursu ieguves un ilgtspējīgas izmantošanas tehnoloģiju centrs, tajā skaitā RTU pētniecības platformas: Enerģija un apkārtējā vide, Pilsētas un attīstība, Materiāli, procesi un tehnoloģijas.
Veiktie ieguldījumi, izmantojot ERAF līdzekļus, no 2017. līdz 2021. gadam: Projekts “Rīgas Tehniskās universitātes infrastruktūras attīstība STEM studiju programmu modernizēšanai” (11 009 899 EUR); Projekts “Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu un viedo tehnoloģiju centra infrastruktūras attīstība Viedās specializācijas jomās” (26 558 365 EUR); Projekts “Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu un viedo tehnoloģiju centra energoefektivitātes paaugstināšana Ķīpsalas ielā 6B, Rīgā” (704 753 EUR). RTU projektu realizācijai aizņēmusies finansējumu 15 milj. EUR apmērā no Eiropas Padomes Attīstības bankas, kā arī 21,5 milj. EUR apmērā no AS Swedbank.
Aizdevumu apkalpošana un dzēšana tiks finansēta no līdzekļiem, kas iegūti atsavinot RTU nekustamos īpašumus, ko RTU bez atlīdzības nodevusi valsts, tādejādi nodrošinot valstiski nepieciešamās funkcijas īstenošanas kvalitāti pie jauna infrastruktūras nodrošinājuma.
RTU ir tiesības un pienākums rīkoties ar savu īpašumu tās Satversmē norādīto mērķu sasniegšanai. RTU īpašumā, valdījumā vai lietošanā nodotā valsts vai pašvaldību īpašuma apsaimniekošanas un pārvaldīšanas kārtību RTU nosaka atbilstoši RTU Satversmē norādītajiem mērķiem. Šāda īpašuma atsavināšanu regulē Augstskolu likuma 76.1 panta trešā daļa un Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.4 daļa kā speciālais tiesiskais regulējums attiecībā uz valsts augstskolu rīcību ar nekustamo īpašumu, ko tai bez atlīdzības nodevusi valsts, ar mērķi attīstīt pētniecības, studiju, inovāciju, tehnoloģiju pārneses un biznesa inkubācijas procesus, kas nodrošina dinamisku tautsaimniecības attīstību un jaunu mūsdienīgu tautsaimniecības nozaru rašanos.
Lai īstenotu šo mērķi, kas sekmē arī RTU novērtējuma uzlabošanu starptautiskajos reitingos, RTU veido mūsdienīgām starpdisciplinārām studijām un zinātnei nepieciešamo infrastruktūru vienotā studentu pilsētā Ķīpsalā, kas nodrošinās modernu studiju un darba vidi kā Latvijas, tā ārvalstu studentiem un zinātniekiem, kā arī sekmēs finanšu līdzekļu piesaisti valsts tautsaimniecības izaugsmei. RTU darbības nodrošināšanai nepieciešamās infrastruktūras modernizācija un jaunas infrastruktūras izveide ir iespējama, neradot papildus slogu valsts budžetam, ja plānotie līdzekļi tiek piesaistīti no studiju un zinātniskajam darbam nepiemēroto infrastruktūras objektu atsavināšanas.
2018. gada 10. aprīlī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 208 “Valsts augstskolu nekustamā īpašuma attīstības plāna sagatavošanas un valsts augstskolas bez atlīdzības nodotā valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas kārtība”, saskaņā ar kuriem ir izstrādāts NĪ plāns. NĪ plānā ir noteikta rīcība ar RTU nekustamo īpašumu objektiem RTU Satversmē noteikto mērķu ietvarā, Augstskolu likuma un Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma noteiktajā kārtībā.
Tiesiskajā situācijā, kad valsts nodotais nekustamais īpašums ir kļuvis nepiemērots attiecīgās funkcijas vai deleģētā pārvaldes uzdevuma veikšanai, bet funkcija un/vai deleģētais pārvaldes uzdevums tiek saglabāts, NĪ plānā noteiktā RTU rīcība valsts nodoto atsavināmo nekustamo īpašumu un paredzēto ieguldījumu kopuma īstenošana dos iespēju RTU valsts piešķirto resursu ietvaros nodrošināt RTU attīstībai un starptautiskajai konkurētspējai nepieciešamo finansējumu mūsdienīgās infrastruktūras izveidei. Mainot jebkuru no NĪ plānā ietvertajām rīcības pozīcijām, nebūs iespēja sasniegt augstākminēto mērķi.
Iegūtie finanšu resursi tiks novirzīti studiju un zinātniskās funkcijas nodrošināšanai, tajā skaitā kredītsaistību dzēšanai, tie netiks novirzīti saimnieciskai darbībai, tajā skaitā dienesta viesnīcu attīstībai.
Eiropas Komisijas sagatavotā dokumenta “Komisijas paziņojums par valsts atbalsta jēdzienu saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktu” (turpmāk – Komisijas paziņojums) 28. punktā ir noteikts, ka saskaņā ar judikatūru valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisku darbību. Savukārt, Komisijas paziņojuma 203. punktā ir noteikts, ka, ja infrastruktūru nav paredzēts izmantot komerciāli, tās publiskajam finansējumam valsts atbalsta noteikumi principā nav piemērojami. Tas attiecas, piemēram, uz tādu vispārējo infrastruktūru, kura tiek izmantota darbībām, ko parasti veic valsts, īstenojot savu publisko varu, kas nav saistīta ar preču un pakalpojumu piedāvāšanu tirgū. Savukārt, Komisijas paziņojuma 205. punkts nosaka, ka, ja infrastruktūru izmanto gan saimnieciskajai, gan nesaimnieciskajai darbībai, valsts atbalsta noteikumi publiskajam finansējumam ir piemērojami tikai ciktāl, cik tas sedz ar saimniecisko darbību saistītās izmaksas. Vienlaikus Komisijas paziņojuma 207. punkts, paredz, ka, ja jaukta izmantojuma gadījumā infrastruktūru izmanto, galvenokārt, tikai nesaimnieciskajai darbībai, valsts atbalsta noteikumi uz attiecīgo finansējumu var vispār neattiekties ar nosacījumu, ka saimnieciskā darbība ir vienīgi papildinoša, t.i., šī darbība ir tieši saistīta ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešama, vai cieši saistīta ar tās galveno saimniecisko izmantojumu. Papildinošās saimnieciskās darbības apjomam ir jāpaliek ierobežotam attiecībā pret infrastruktūras jaudu un šajā kontekstā infrastruktūras saimniecisko izmantojumu var uzskatīt par papildinošu, ja šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nepārsniedz 20% no infrastruktūras kopējās gada jaudas platības vai laika, vai finanšu izteiksmē.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumu atbalsts infrastruktūrai, kuru izmanto, galvenokārt, tikai nesaimnieciskajai darbībai (piemēram, izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai), neietekmē tirdzniecību starp dalībvalstīm, ja infrastruktūrā tiek veikta papildinoša saimnieciska darbība ierobežotā apmērā. Eiropas Komisija arī skaidro, ka infrastruktūras saimniecisko izmantojumu var uzskatīt par papildinošu, ja šīs darbības ikgadējā jauda nepārsniedz 20 % no infrastruktūras kopējās gada jaudas.
Ievērojot to, ka visi ieņēmumi no Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par Rīgas Tehniskās universitātes Nekustamo īpašumu attīstības plānu 2023.-2027. gadam” (turpmāk – rīkojuma projekts) pielikumā minēto nekustamo īpašumu atsavināšanas tiks izmantoti RTU studiju un zinātnes infrastruktūras - studentu pilsētas Ķīpsalā - attīstībai, tajā skaitā kredītsaistību dzēšanai, kā arī to, ka papildinošā saimnieciskā darbība tiks realizēta ierobežotā apmērā, ar rīkojuma projektu plānotais pasākums nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un uz to nav attiecināms komercdarbības atbalsta regulējums (valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinot valsts izglītību, ko finansē un uzrauga valsts, studiju maksas un citi ieņēmumi no izglītības pakalpojumu sniegšanas (tajā skaitā ieņēmumi no papildinošās saimnieciskās darbības) nepārsniedz 50% robežvērtību no kopējiem izdevumiem). Visi ienākumi no RTU īstenotās papildinošās saimnieciskās darbības, tajā skaitā, objektu iznomāšanas tiks novirzīti RTU nesaimnieciskajai darbībai un īpašumā nodoto nekustamo īpašumu uzturēšanai.
Izglītības un zinātnes ministrija aicinās RTU reizi gadā sniegt informāciju par papildinošās saimnieciskās darbības proporcijas (20%) ievērošanu, lai RTU darbības amortizācijas periodā nepārvēršas par saimniecisko darbību, tādejādi nodrošinot komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt NĪ plānā noteikto rīcību ar nekustamo īpašumu, ko augstskolai bez atlīdzības nodevusi valsts, atļaut pārdot izsolē rīkojuma projekta pielikumā norādītos nekustamos īpašumus, noteikt RTU kā atbildīgo institūciju par rīkojuma projekta pielikumā minēto nekustamo īpašumu novērtēšanas un atsavināšanas organizēšanu, kā arī noteikt, ka visi ieņēmumi no rīkojuma projekta pielikumā minēto nekustamo īpašumu atsavināšanas pēc Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa noteikumu Nr. 208 “Valsts augstskolu nekustamā īpašuma attīstības plāna sagatavošanas un valsts augstskolas bez atlīdzības nodotā valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas kārtība” 13. punktā noteikto atsavināšanas izdevumu segšanas tiek ieskaitīti RTU budžetā un pilnā apmērā tiek novirzīti RTU studiju un zinātnes infrastruktūras - studentu pilsētas Ķīpsalā - attīstībai, tajā skaitā kredītsaistību dzēšanai. Aizņēmuma rezultātā iegūtie līdzekļi ir izmantoti nekustamo īpašumu Ķīpsalas ielā 6A, Rīgā; Ķīpsalas ielā 6B, Rīgā; Āzenes ielā 12, Rīgā; P.Valdena ielā 3, Rīgā; P.Valdena ielā 5, Rīgā; P.Valdena ielā 7, Rīgā; Zunda krastmalā 8, Rīgā; Zunda krastmalā 10, Rīgā, ēku būvniecībai vai renovācijai un atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi tiks izmantoti kredītsaistību dzēšanai.
Rīkojuma projekta pielikumā minēto nekustamo īpašumu apraksts:
1. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 046 2021) - zemes vienība 1,7526 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 046 2021) un četras būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 046 2003 002, 0100 046 2021 001, 0100 046 2021 003 un 0100 046 2021 004) - Valērijas Seiles ielā 1A k-9, Rīgā (iepriekšējā adrese - Lomonosova ielā 1, k-9, Rīgā).
Uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 046 2021) atrodas divas minētajam īpašumam nepiederošas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 046 2021 006 un 0100 046 2021 007). Ministru kabineta 2013. gada 9. decembra rīkojuma Nr. 609 "Par valsts nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas Tehniskās universitātes īpašumā" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 609) 4. punktā RTU dots uzdevums veikt nepieciešamās darbības, lai nodalītu minētajām būvēm funkcionāli nepieciešamās zemes vienības daļas. Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekta 5. punktā RTU dots uzdevums pirms rīkojuma projekta pielikuma 1. punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanas veikt MK rīkojuma Nr. 609 4. punktā dotos uzdevumus.
RTU 2024. gada 8. janvāra vēstulē Nr. 01000-2.2.1-e/7 norāda, ka RTU ir uzsākusi īpašumu optimizācijas un fakultāšu pārcelšanās procesu uz studentu pilsētu Ķīpsalā, tādēļ īpašumu sadalīšanas jautājums tika atlikts uz brīdi, kamēr tiks pabeigts fakultāšu pārvietošanas process. 
Ņemot vērā likuma “Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību” 14. pantā noteikto, ka ēkas (būves), kuras Zemesgrāmatu nodaļā, Valsts zemes dienestā vai pašvaldībā nav reģistrētas kā patstāvīgi īpašuma objekti, uzskatāmas par zemes īpašnieka īpašumu atbilstoši Civillikuma 968. pantam, RTU veiks nepieciešamās darbības, lai būvi (būves kadastra apzīmējums 0100 046 2021 006) reģistrētu zemesgrāmatā uz RTU vārda. Pēc norādīto darbību veikšanas, pamatojoties uz MK rīkojuma Nr. 609 5. punktā doto uzdevumu, RTU nodos bez atlīdzības valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā izveidoto nekustamo īpašumu.
Ņemot vērā Civillikuma 2126. un 2174.pantā noteikto, nekustamā īpašuma ieguvējam būs saistoša Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000085947 III daļas 1. iedaļas ierakstā Nr. 3.1. nostiprinātā nomas tiesība.
2. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 020 0114) - zemes vienība 0,2292 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 020 0114) un trīs būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 020 0114 001, 0100 020 0114 002 un 0100 020 0114 003) - Skolas ielā 11, Rīgā.
Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 4979 III daļas 1. iedaļas ierakstā Nr. 5.1. norādīts, ka “Ēka (kadastra apzīmējums 0100 020 0114 001) ir vietējās nozīmes arhitektūras piemineklis “Īres nams” (valsts aizsardzības Nr.8036). Zemes gabals ar kadastra apzīmējumu 0100 020 0114 un apbūve uz tā atrodas valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa “Rīgas pilsētas vēsturiskais centrs” (valsts aizsardzības Nr.7442) un UNESCO Pasaules kultūras mantojuma vietas “Rīgas vēsturiskais centrs” (aizsardzības Nr.852) teritorijā.” Likuma “Par kultūras pieminekļu aizsardzību” 8. panta trešā daļa un 9. pants noteic, ka kultūras pieminekļa un zemes gabala, uz kura atrodas kultūras piemineklis, atsavināšana var notikt, ja par nodomu to atsavināt īpašnieks ir paziņojis Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldei, attiecīgās reģionālās nodaļas inspektors ir apsekojis kultūras pieminekli un nākamajam tā īpašniekam ir nosūtīti norādījumi par šā kultūras pieminekļa izmantošanu un saglabāšanu. Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde 2024. gada 3. janvāra vēstulē Nr. 08-11/24 apliecina, ka ir saņēmusi paziņojumu par nodomu šajā punktā minēto nekustamo īpašumu atsavināt un norāda, ka Norādījumi reģiona nozīmes arhitektūras piemineklim "Īres nams" (valsts aizsardzības Nr. 8036) ir publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un lūdz jaunajam īpašniekam pirms īpašuma tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā iepazīties ar minētajiem norādījumiem.
Telpu nomas līgumi, kas ierakstīti zemesgrāmatā, nav spēkā esoši (sabiedrība ar ierobežotu atbildību “LAINE” likvidēta 2020. gada 28. jūlijā), RTU veiks nepieciešamās darbības attiecīgo ierakstu dzēšanai. 
RTU ir noslēgusi īres un nomas līgumus, kurus RTU ir tiesības un RTU plāno vienpusēji izbeigt. Spēkā esošie nomas un īres līgumi: Nr.897 ar SIA “Rīgas Audits”; Nr.0A500-2-e/24 ar SIA “Datapark"; Nr.1691 ar sabiedrību ar ierobežotu atbildību “AM Aktivi”; Nr.01J03-2-e/27 ar fizisku personu; Nr.01J03-2-e/26 ar fizisku personu un Nr.2016/1-1 ar fizisku personu.
3. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 054 0055) - zemes vienība 0,8248 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 054 0055) un divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 054 0055 001 un 0100 054 0055 002) - Biešu ielā 4, Rīgā; Indriķa ielā 8A, Rīgā.
4. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 046 2019) - zemes vienība 0,8731 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 046 2019) un divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 046 2039 001 un 0100 046 2039 002) - Lauvas ielā 6, Rīgā (iepriekšējā adrese - Lomonosova ielā 1, k-1, Rīgā).
Uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 046 2019) atrodas minētajam īpašumam nepiederoša būve (būves kadastra apzīmējums 0100 046 2019 001). Pamatojoties uz Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 44. panta ceturto daļu, publiskai personai piederošu zemesgabalu, uz kura atrodas citai personai piederošas ēkas (būves), var pārdot tikai zemesgrāmatā ierakstītas ēkas (būves) īpašniekam. Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekta 6.1. punktā RTU dots uzdevums pirms rīkojuma projekta pielikuma 4. punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanas veikt nepieciešamās darbības, lai nodalītu atsevišķā nekustamajā īpašumā būves (būves kadastra apzīmējums 0100 046 2019 001) uzturēšanai funkcionāli nepieciešamo zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 046 2019) daļu. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments 2024. gada 19. janvāra vēstulē Nr. DA-24-1706-nd norāda, ka minētās zemes vienības sadale ir iespējama, ievērojot apbūvētu zemes gabalu apbūves tehnisko rādītāju prasības katram jaunveidojamam zemes gabalam atbilstoši pašreizējo apbūves noteikumu prasībām, kā arī ievērojot ēku ekspluatācijai projektēto un izbūvēto stāvvietu apjomu.
5. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 085 0019) - zemes vienība 0,8 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 085 2159) un būve (būves kadastra apzīmējums 0100 085 0021 015) - Viskaļu ielā 48, Rīgā (iepriekšējā adrese - Ezermalas ielā 6D, Rīgā).
Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000457243 II daļas 2. iedaļas ierakstā Nr. 3.1. noteikts aizliegums bez Aizsardzības ministrijas rakstiskas piekrišanas nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 085 0019) Viskaļu ielā 48, Rīgā, atsavināt, dāvināt, sadalīt un apgrūtināt ar lietu tiesībām. Aizsardzības ministrija 2024. gada 4. janvāra vēstulē Nr. MV-N/46 norāda, ka, lai saņemtu Aizsardzības ministrijas piekrišanu valsts aizsardzības objekta aizsargjoslā esoša nekustamā īpašuma atsavināšanai, ir jāvēršas Aizsardzības ministrijā ar iesniegumu, kurā, citastarpā, jānorāda arī personu, kurai plānots atsavināt nekustamo īpašumu. 
Pienākums nekustamā īpašuma īpašniekam saņemt Aizsardzības ministrijas piekrišanu nekustamā īpašuma atsavināšanai konkrētai personai, ja īpašnieks atsavina nekustamo īpašumu, vai tā daļu (arī domājamo daļu), kas pilnīgi vai daļēji atrodas aizsargjoslā ap valsts aizsardzības objektu, ir noteikts Aizsargjoslu likuma 58.5 panta otrajā daļā. Likuma normas mērķis ir novērst nacionālo drošību apdraudošu vai potenciāli apdraudošu ietekmi uz valsts aizsardzības objektu.
Ņemot vērā, ka nekustamo īpašumu plānots pārdot izsolē un šobrīd nav iespējams noteikt nekustamā īpašuma ieguvēju, RTU lūgs Aizsardzības ministrijas piekrišanu rīkojuma projekta pielikuma 5. punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. RTU izsoles dokumentos iekļaus atsauces uz Aizsargjoslu likuma 58.5 panta otro, trešo un ceturto daļu, tajā skaitā paredzot arī rīcību gadījumā, ja Aizsardzības ministrijas piekrišana attiecībā uz konkrēto personu netiek saņemta.
Ņemot vērā Civillikuma 2126. un 2174.pantā noteikto, nekustamā īpašuma ieguvējam būs saistoša Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000457243 III daļas 1. iedaļas ierakstā Nr. 3.1. nostiprinātā nomas tiesība.
6. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 085 0020) - zemes vienība 3,419 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 085 2158) un četras būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 085 0021 004, 0100 085 0021 005, 0100 085 0021 006 un 0100 085 0021 009) - Viskaļu ielā 36, Rīgā (iepriekšējā adrese - Ezermalas ielā 6K, Rīgā).
Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000457255 II daļas 2. iedaļas ierakstā Nr. 3.1. noteikts aizliegums bez Aizsardzības ministrijas rakstiskas piekrišanas nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 085 0020) Viskaļu ielā 36, Rīgā, atsavināt. Aizsardzības ministrija 2024. gada 4. janvāra vēstulē Nr. MV-N/46 norāda, ka, lai saņemtu Aizsardzības ministrijas piekrišanu valsts aizsardzības objekta aizsargjoslā esoša nekustamā īpašuma atsavināšanai, ir jāvēršas Aizsardzības ministrijā ar iesniegumu, kurā, citastarpā, jānorāda arī personu, kurai plānots atsavināt nekustamo īpašumu.
Pienākums nekustamā īpašuma īpašniekam saņemt Aizsardzības ministrijas piekrišanu nekustamā īpašuma atsavināšanai konkrētai personai, ja īpašnieks atsavina nekustamo īpašumu, vai tā daļu (arī domājamo daļu), kas pilnīgi vai daļēji atrodas aizsargjoslā ap valsts aizsardzības objektu, ir noteikts Aizsargjoslu likuma 58.5 panta otrajā daļā. Likuma normas mērķis ir novērst nacionālo drošību apdraudošu vai potenciāli apdraudošu ietekmi uz valsts aizsardzības objektu.
Ņemot vērā, ka nekustamo īpašumu plānots pārdot izsolē un šobrīd nav iespējams noteikt nekustamā īpašuma ieguvēju, RTU lūgs Aizsardzības ministrijas piekrišanu rīkojuma projekta pielikuma 6. punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. RTU izsoles dokumentos iekļaus atsauces uz Aizsargjoslu likuma 58.5 panta otro, trešo un ceturto daļu, tajā skaitā paredzot arī rīcību gadījumā, ja Aizsardzības ministrijas piekrišana attiecībā uz konkrēto personu netiek saņemta.
7. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 115 0124) - zemes vienība 1,091 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 115 0124) un divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 115 0124 001 un 0100 115 0124 002) - Burtnieku ielā 2A, Rīgā; Laimdotas ielā 2A, Rīgā.
Uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 115 0124) atrodas divas minētajam īpašumam nepiederošas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 115 0124 003 un 0100 115 0124 004). MK rīkojuma Nr. 609 7.2. un 7.4. punktā RTU dots uzdevums veikt nepieciešamās darbības, lai nodalītu minētajām būvēm funkcionāli nepieciešamās zemes vienības daļas. Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekta 5. punktā RTU dots uzdevums pirms rīkojuma projekta pielikuma 7. punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanas veikt MK rīkojuma Nr. 609 7.2. un 7.4. punktā dotos uzdevumus.
2020. gada 25. septembrī noslēgts zemes nomas līgums Nr. 01J03-2-e/94 ar akciju sabiedrību “Sadales tīkls” par zemes 44,53 m2 platībā nomu. 2024. gada 29. aprīlī noslēgts  līgums Nr. 0A500-2-e/25 ar akciju sabiedrību “Gaso" par zemes 14 m2 platībā likumisko lietošanu. RTU veiks nepieciešamās darbības zemesgrāmatas ierakstu aktualizēšanai.
8. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 010 0083) - zemes vienība 0,2901 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 010 0083) un būve (būves kadastra apzīmējums 0100 010 0083 001) - Kronvalda bulvārī 1, Rīgā.
9. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 005 0507) - zemes vienība 0,1494 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 005 0507) un divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 2700 005 0507 001 un 2700 005 0507 002) - Kuldīgas ielā 55, Ventspilī.
10. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 103 2054) - zemes vienība 0,2071 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 103 2054) un divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 103 2054 001 un 0100 103 2054 002) - Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā.
Nekustamajā īpašumā ir īstenots projekts Nr. 4.2.1.2/18/I/021 “Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana”. 2013. gada 26. septembrī starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un RTU ir noslēgta Vienošanās par atbalsta summas atmaksu un projekta īstenošanas izbeigšanu.
Būve (būves kadastra apzīmējums 0100 103 2054 002) tika nodota RTU īpašumā, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 6. jūlija rīkojuma Nr. 492 “Par Latvijas Jūras akadēmijas reorganizāciju” 5.1. punktu.
RTU veiks nepieciešamās darbības minētās būves ierakstīšanai zemesgrāmatā uz RTU vārda.
11. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 103 0155) - zemes vienība 7,2515 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 103 0340) un 22 būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 103 0155 001, 0100 103 0155 002, 0100 103 0155 003, 0100 103 0155 004, 0100 103 0155 005, 0100 103 0155 006, 0100 103 0155 007, 0100 103 0155 008, 0100 103 0155 009, 0100 103 0155 010, 0100 103 0155 011, 0100 103 0155 012, 0100 103 0155 013, 0100 103 0155 014, 0100 103 0155 015, 0100 103 0155 016, 0100 103 0155 017, 0100 103 0155 018, 0100 103 0155 019, 0100 103 0155 022, 0100 103 0155 024 un 0100 103 0155 025) - Flotes ielā 12, Rīgā.
Uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 103 0340) atrodas trīs minētajam īpašumam nepiederošas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 103 0155 020, 0100 103 0155 023 un 0100 103 0155 026). Pamatojoties uz Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 44. panta ceturto daļu, publiskai personai piederošu zemesgabalu, uz kura atrodas citai personai piederošas ēkas (būves), var pārdot tikai zemesgrāmatā ierakstītas ēkas (būves) īpašniekam. Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekta 6.2. punktā RTU dots uzdevums pirms rīkojuma projekta pielikuma 11. punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanas veikt nepieciešamās darbības, lai nodalītu atsevišķos nekustamajos īpašumos būves (būves kadastra apzīmējums 0100 103 0155 020) uzturēšanai funkcionāli nepieciešamo zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 103 0340) daļu, būves (būves kadastra apzīmējums 0100 103 0155 023) uzturēšanai funkcionāli nepieciešamo zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 103 0340) daļu un būves (būves kadastra apzīmējums 0100 103 0155 026) uzturēšanai funkcionāli nepieciešamo zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 103 0340) daļu.
Ņemot vērā likuma “Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību” 14. pantā noteikto, ka ēkas (būves), kuras Zemesgrāmatu nodaļā, Valsts zemes dienestā vai pašvaldībā nav reģistrētas kā patstāvīgi īpašuma objekti, uzskatāmas par zemes īpašnieka īpašumu atbilstoši Civillikuma 968. pantam, RTU veiks nepieciešamās darbības, lai būvi (būves kadastra apzīmējums 0100 103 0155 026) reģistrētu zemesgrāmatā uz RTU vārda. Pēc norādīto darbību veikšanas tiks lemts par turpmāko rīcību ar minēto būvi. 
Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 12149 III daļas 1. iedaļas ierakstā Nr. 9.1. nostiprināta nekustamā īpašuma lietojuma tiesība Latvijas Jūras akadēmijai. Ņemot vērā to, ka Latvijas Jūras akadēmija ir reorganizēta, nododot to RTU, RTU līdz šajā punktā minētā nekustamā īpašuma atsavināšanai nodrošinās atzīmes dzēšanu.
Nekustamo īpašumu jaunajiem ieguvējiem būs saistoši likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" un Aizsargjoslu likumā noteiktie nekustamā īpašuma lietošanas ierobežojumi.
Rīkojuma projekta 7. punktā RTU tiek dots uzdevums pirms rīkojuma projekta pielikumā norādīto nekustamo īpašumu atsavināšanas dzēst no attiecīgajiem zemesgrāmatas nodalījumiem aizlieguma atzīmes – pienākumu nekustamo īpašumu izmantot konkrētiem mērķiem, nosacījumu, ka nekustamais īpašums nododams atpakaļ valstij, ja netiek izmantots noteiktajiem mērķiem, kā arī aizliegumu attiecīgo nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar hipotēku.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4. panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Savukārt, kārtību, kādā noskaidro publiskas personas vai tās iestāžu vajadzību pēc citai publiskai personai vai tās iestādēm nevajadzīgās mantas nosaka Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12. punkts, atbilstoši kuram, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludina Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā. Ņemot vērā to, ka divu nedēļu laikā pēc rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nav pieprasījušas projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tos var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts – fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja un kura vēlas piedalīties izsolē, varēs iegādāties nekustamos īpašumus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts – fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja un kura vēlas piedalīties izsolē, varēs iegādāties nekustamos īpašumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošanai nav nepieciešami papildu līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Rīkojuma projektu īstenos RTU par saviem līdzekļiem, ar nekustamo īpašumu īpašnieka maiņu saistītie izdevumi tiks segti no nekustamo īpašumu ieguvēju līdzekļiem.
Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.4 daļu visi ieņēmumi no rīkojuma projekta pielikumā minēto nekustamo īpašumu atsavināšanas pēc Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa noteikumu Nr. 208 “Valsts augstskolu nekustamā īpašuma attīstības plāna sagatavošanas un valsts augstskolas bez atlīdzības nodotā valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas kārtība” 13. punktā noteikto atsavināšanas izdevumu segšanas tiek ieskaitīti RTU budžetā un pilnā apmērā tiek novirzīti RTU studiju un zinātnes infrastruktūras attīstībai, tajā skaitā kredītsaistību dzēšanai.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kāda tiks ieskaitīta RTU budžetā, jo nav iespējams noteikt nekustamo īpašumu pārdošanas vērtību, tāpēc ka nekustamo īpašumu atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc rīkojuma projekta pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

Ar rīkojuma projektu netiek mainīts normatīvais regulējums, kā arī tas neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija) ir publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Rīgas Tehniskā universitāte

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk