Anotācija

25-TA-2311: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 12. decembra noteikumos Nr. 752 "Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi un piemaksu par vienlaikus vairāku adoptējamo bērnu aprūpi un uzraudzību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2026. gada budžeta izstrādes procesā saskaņā ar Ministru kabineta 2025. gada 22. septembra sēdes protokola Nr. 38 1. § "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2026., 2027. un 2028. gadam"" 2. punktu ir atbalstīts Labklājības ministrijas prioritārais pasākums “Materiālā atbalsta pilnveidošana ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem” 2026. gadā un turpmāk ik gadu, kas ietver arī atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi apmēra pārskatīšanu.
Papildu nepieciešamais finansējums saistībā ar atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi apmēra pārskatīšanu apstiprināts likumā "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" (pieņemts Saeimā 2025. gada 4. decembrī).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta izstrādes mērķis ir pārskatīt atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi apmēru, lai uzlabotu atbalstu ģimenēm, kuras vēlas adoptēt bērnu. 
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Ministru kabineta 2025. gada 22. septembra sēdes protokollēmuma Nr. 38 1. § 2. punkts. Likums "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā" (pieņemts Saeimā 2025. gada 3. decembrī). Likums "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" (pieņemts Saeimā 2025. gada 4. decembrī).
Ņemot vērā, ka Labklājības ministrijas prioritārais pasākums “Materiālā atbalsta pilnveidošana ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem” paredz atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi apmēra pārskatīšanu, sākot ar 2026. gada 1. janvāri, noteikumu projektam ir jāstājas spēkā 2026. gada 1. janvārī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Adopcija ir viens no iespējamiem variantiem bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu aprūpei, ja tiem nav iespējas atgriezties bioloģiskajā ģimenē, tādā veidā nodrošinot iespēju bērnam iegūt nepieciešamo ģimenisko vidi, kas ir pamats bērna pilnvērtīgai attīstībai ilgtermiņā. Ar adopciju bērns kļūst par adoptētāju ģimenes locekli. Saskaņā ar Civillikuma 162. panta otro daļu nepilngadīgu bērnu var adoptēt, ja pirms adopcijas apstiprināšanas viņš ir atradies adoptētāja aprūpē un uzraudzībā un ir konstatēta bērna un adoptētāja savstarpējā piemērotība, kā arī ir pamats uzskatīt, ka adopcijas rezultātā starp adoptētāju un adoptējamo izveidosies patiesas bērna un vecāka attiecības.

Personai vai laulātajiem, kuri ņēmuši bērnu pirmsadopcijas aprūpē vai ir adoptējuši bērnu, pienākas ģimenēm ar bērniem paredzētie valsts sociālās apdrošināšanas pabalsti (atkarīgi no individuālajām sociālās apdrošināšanas iemaksām, kas kompensē personai darbā gūstamos ienākumus) un valsts sociālie pabalsti (universāls valsts atbalsts naudas izmaksu veidā pie noteiktām iedzīvotāju grupām piederīgām personām situācijās, kad ir nepieciešami papildu izdevumi vai kad šīs personas nespēj gūt ienākumus un kad nav paredzēta kompensācija no valsts sociālās apdrošināšanas sistēmas).

Tāpat gan pirms, gan pēc adopcijas apstiprināšanas tiesā adoptētāji vienlaikus ar vispārīgajiem ģimenēm ar bērniem paredzētajiem pabalstiem ir tiesīgi saņemt arī īpaši adoptētājiem paredzētu atbalstu. Pirmsadopcijas aprūpes periodā adoptētājam ir tiesības saņemt atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi, uzturnaudu vai pabalstu bērna uzturam un aprūpei, kā arī šis periods tiek ieskaitīts personas sociālās apdrošināšanas stāžā pensiju, invaliditātes un bezdarba apdrošināšanai. Savukārt pēc adopcijas apstiprināšanas tiesā, adoptētājam ir tiesības saņemt vienreizēju atlīdzību par bērna adopciju, kā arī paternitātes pabalstu. Šo pabalstu izmaksu veic Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.

Saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma 8.1 pantu atlīdzību par adopciju piešķir adoptētājam pēc tiesas sprieduma par adopcijas apstiprināšanu spēkā stāšanās. Atlīdzību izmaksā par katru adoptēto bērnu, kurš atradies ārpusģimenes aprūpē, tādā apmērā, kāds bija noteikts dienā, kad stājās spēkā tiesas spriedums par adopcijas apstiprināšanu. Atlīdzības par adopciju piešķiršanas, izmaksas un pārskatīšanas kārtību, kā arī šā pabalsta apmēru nosaka Ministru kabinets. Šā pabalstu izmaksu no valsts pamatbudžeta līdzekļiem veic Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.

Atbilstoši Ministru kabineta Ministru kabineta 2017. gada 12. decembra noteikumu Nr. 752 "Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi un piemaksu par vienlaikus vairāku adoptējamo bērnu aprūpi un uzraudzību" (turpmāk - MK noteikumi) 2. punktam atlīdzības apmērs mēnesī personai, kura:
1) nav nodarbināta (nav uzskatāma par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu") un aprūpē bērnu neatkarīgi no bērna vecuma, ir vienāds ar bērna kopšanas pabalsta apmēru personai, kura kopj bērnu vecumā līdz pusotram gadam;
2) ir nodarbināta (ir uzskatāma par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu") un aprūpē bērnu, kas ir sasniedzis astoņu gadu vecumu, ir vienāds ar bērna kopšanas pabalsta apmēru personai, kura kopj bērnu vecumā līdz pusotram gadam;
3) ir nodarbināta un atrodas ar bērna aprūpi saistītā atvaļinājumā, ja bērns nav sasniedzis astoņu gadu vecumu, ir 70 % no valstī noteiktās vidējās apdrošināšanas iemaksu algas (kalendāra gadā, kas beidzas gadu pirms tā gada, kurā tiek piešķirta atlīdzība);
4) ir nodarbināta un neatrodas ar tāda bērna aprūpi saistītā atvaļinājumā, kurš nav sasniedzis astoņu gadu vecumu, ir vienāds ar bērna kopšanas pabalsta apmēru personai, kura kopj bērnu vecumā līdz pusotram gadam;
5) strādā nepilnu darba laiku (ne vairāk par 20 stundām nedēļā) un aprūpē bērnu, kurš nav sasniedzis astoņu gadu vecumu, ir 70 % no valstī noteiktās vidējās apdrošināšanas iemaksu algas (kalendāra gadā, kas beidzas gadu pirms tā gada, kurā tiek piešķirta atlīdzība).
Piemaksas apmērs par katru nākamo bērnu ir vienāds ar bērna kopšanas pabalsta apmēru personai, kura kopj bērnu vecumā līdz pusotram gadam.
Līdz ar to 2025. gadā izmaksājamās atlīdzības minimālais apmērs ir 171 euro mēnesī, bet apmērs atkarībā no sociālās apdrošināšanas iemaksu algas - 852,28 euro, ja atlīdzība piešķirta 2024. gadā, vai 956,61 euro, ja atlīdzība piešķirta 2025. gadā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai gan izšķiršanās par bērna adopciju ir pašu potenciālo vecāku griba un izvēle, īstenojot dzīvē savas prasmes un vēlmes bērnu audzināšanā,  vienlaikus arī veids, kā personas var palīdzēt grūtībās nonākušajiem bērniem, tomēr valsts uzdevums ir atbalstīt adoptētājus un sekmēt adopciju skaita palielināšanos, īpaši vecāku bērnu adopciju (ņemot vērā, ka Latvijas adoptētāji pārsvarā vēlas adoptēt jaunāka vecuma bērnus). 

Ņemot vērā iedzīvotāju, jo īpaši ģimeņu ar bērniem kopumā zemo materiālo nodrošinātības līmeni, daudzas personas ir paudušas gatavību kļūt par adoptētājiem, taču viņas nav pilnībā pārliecinātas, vai spēs ikdienā nodrošināt ārpusģimenes aprūpē bijušu bērnu finansiālu apsvērumu dēļ. Šos apstākļus īpaši ietekmē, ja ģimenē jau ir savi bioloģiskie bērni. Tāpat jāņem vērā, ka ārpusģimenes aprūpē esošie bērni ir piedzīvojuši emocionāli smagas situācijas savā pagātnē, viņiem nepieciešams specifisks, tai skaitā dažādu speciālistu, sniegts atbalsts, lai gan personām piemīt vēlme, atbilstošas spējas, prasmes un zināšanas bērnu aprūpē. Līdz ar to ir veicināma šādu personu kļūšana par adoptētājiem, sniedzot finansiālu atbalstu no valsts puses.

Ņemot vērā to, ka Latvijā tiek adoptēti salīdzinoši maz bērnu skolas vecumā un arī šiem bērniem var būt nepieciešama lielāka adoptētāja aprūpe sakarā ar bērna iejušanos ģimenē vai veselības stāvokli, kā arī lai nodrošinātu vienlīdzīgu pieeju atbalsta sniegšanā visiem adoptētājiem, Saeima š.g. 3. decembrī pieņēma likumu "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā", kas paredz atteikties no sadrumstalotās pieejas atlīdzības noteikšanai un tā vietā atlīdzību noteikt visiem adoptētājiem 70% no valstī noteiktās vidējās apdrošināšanas iemaksu algas. Vienlaikus likuma grozījumi paredz papildināt pārejas noteikumus ar 40 .punktu, nosakot, ka personai, kurai līdz 2025. gada 31. decembrim atlīdzība par adoptējamā bērna aprūpi piešķirta tādā apmērā, kas ir vienāds ar bērna kopšanas pabalsta apmēru personai, kura kopj bērnu vecumā līdz pusotram gadam, un tās izmaksa nepārtraukti turpinās pēc 2026. gada 1. janvāra, VSAA pārskata atlīdzības apmēru par periodu no 2026. gada 1. janvāra, nosakot un izmaksājot to tādā apmērā, kas ir vienāds ar 70 % no valstī noteiktās vidējās apdrošināšanas iemaksu algas 2023. gadā. Tas nozīmē, ka gadījumā, ja atlīdzība 171 euro jau ir piešķirta 2025. gadā un izmaksa turpinās pēc 2026.gada 1.janvāra, tās apmērs tiks pārrēķināts 956,61 euro mēnesī.

Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams veikt grozījumus arī MK noteikumos, nosakot atlīdzības apmēru un svītrojot nosacījumus, kas saistīti ar pašreizējiem atlīdzības atšķirīgajiem apmēriem (izmaiņas 2., 10. un 13. punktā, kā arī 16. punkta svītrošana).
Tādējādi 2026. gadā atlīdzības apmērs par visiem bērniem būs 70% no valstī vidējās sociālās apdrošināšanas iemaksu algas (kalendāra gadā, kas beidzas gadu pirms tā gada, kurā tiek piešķirta atlīdzība) jeb 1041,44 euro mēnesī, ja atlīdzība tiks piešķirta 2026. gadā, vai 956,61 euro, ja atlīdzība piešķirta 2025. gadā un tās izmaksa turpinās 2026. gadā. Piemaksas apmērs par katru nākamo bērnu ir vienāds ar bērna kopšanas pabalsta apmēru personai, kura kopj bērnu vecumā līdz pusotram gadam, jeb 298 euro 2026. gadā.

Vienlaikus MK noteikumos nepieciešami tehniska rakstura grozījumi. MK noteikumu 8. punktā norādīta vairs neeksistējoša VSAA tīmekļvietnes adrese, savukārt 5. punktā norādītā prasība iesniegt informāciju par deklarētās dzīvesvietas adresi vairs nav aktuāla, jo šo informāciju VSAA elektronisku datu apmaiņas veidā saņem no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes. Tāpat 5., 7. un 8. punktā nav ietverti visi šobrīd pabalsta pieprasītājam pieejamie pieprasījuma iesniegšanai VSAA kanāli. Līdz ar to ir nepieciešams veikt tehniska rakstura grozījumus MK noteikumos, nosakot VSAA iesniedzamo informāciju un visus atbilstošos pabalsta pieprasījuma iesniegšanai VSAA kanālus, kā arī svītrojot vairs neaktuālo 8. punktu.
Risinājuma apraksts
Izstrādātais noteikumu projekts paredz atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi noteikt visiem adoptētājiem vienādā apmērā - 70 % no valstī noteiktās vidējās apdrošināšanas iemaksu algas (kalendāra gadā, kas beidzas gadu pirms tā gada, kurā tiek piešķirta atlīdzība).

Vienlaikus MK noteikumos tiek veikti tehniska rakstura grozījumi 5. un 7. punktā, nosakot VSAA iesniedzamo informāciju un visus atbilstošos pabalsta pieprasījuma iesniegšanai VSAA kanālus, kā arī svītrojot vairs neaktuālo 8. punktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 451 516
0
1 104 885
0
1 908 196
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
79 858
0
81 694
0
83 572
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
1 371 658
0
1 023 191
0
1 824 624
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 451 516
0
1 104 885
60 568
1 908 196
36 343
38 320
2.1. valsts pamatbudžets
79 858
0
81 694
32 738
83 572
36 343
38 320
2.2. valsts speciālais budžets
1 371 658
0
1 023 191
27 830
1 824 624
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-60 568
0
-36 343
-38 320
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-32 738
0
-36 343
-38 320
3.2. speciālais budžets
0
0
0
-27 830
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-60 568
-36 343
-38 320
5.1. valsts pamatbudžets
0
-32 738
-36 343
-38 320
5.2. speciālais budžets
0
-27 830
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
* kolonās "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" un "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" uzrādīti valsts pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" izdevumi atlīdzībai par adoptējamā bērna aprūpi (ieņēmumi atbilst izdevumiem) un speciālā budžeta apakšprogrammas 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" izdevumi pamatkapitāla veidošanai (ieņēmumi atbilst izdevumiem); 2025.gads ar FM 13.10.2025. rīkojumu Nr. 1.1-1/12/347 "Par apropriācijas pārdali neatliekamu un nozīmīgu pasākumu īstenošanai labklājības nozarē".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķins saistībā ar atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi apmēra palielināšanu pievienots anotācijas pielikumā.

Vienlaikus, lai veiktu atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi izmaksas paaugstinātā apmērā, 2026.gadā nepieciešams veikt VSAA informācijas sistēmu (turpmāk - IS) pielāgošanu. 
VSAA IS pielāgošanai nepieciešams papildus finansējums 27 830 euro (50 c/d * 556,60 euro ar PVN). Provizoriskā darbietilpība ietver sistēmanalīzes, programmēšanas un testēšanas uzdevumu izpildi ārpakalpojumā.
Finansējums VSAA IS izmaiņām tiks nodrošināts no Labklājības ministrijas (turpmāk - LM) pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" kā kapitālo izdevumu transferts no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets".

Noteikumu projekta ietekmē palielinās:
1. LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" izdevumi sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (izdevumi atlīdzībai par adoptējamā bērna aprūpi) 2026. gadā 32 738 euro apmērā, 2027. gadā 36 343 euro apmērā, 2028. gadā 38 320 euro apmērā un 2029. gadā 40 502 euro apmērā.
2. LM pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" kapitālo izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta 2026.gadā 27 830 euro apmērā, vienlaikus palielinot speciālā budžeta apakšprogrammas 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" saņemtos transfertus no valsts pamatbudžeta un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 2026. gadā 27 830 euro apmērā.

Līdz ar to kopējā noteikumu projekta ietekme uz valsts budžeta izdevumiem tiek prognozēta 2026. gadā 60 568 euro apmērā, 2027. gadā 36 343 euro apmērā, 2028. gadā 38 320 euro apmērā un 2029. gadā 40 502 euro apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projekta ietekme uz valsts budžetu ir iekļauta arī likuma "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā" (pieņemts Saeimā 2025. gada 3. decembrī) anotācijā.

Ministru kabineta 2025. gada 22. septembra sēdē (protokollēmuma Nr. 38 1. § 2. punkts) tika atbalstīts LM priekšlikums par papildu finansējuma piešķiršanu LM prioritārajam pasākumam "Materiālā atbalsta pilnveidošana ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem" īstenošanai. Pasākuma nodrošināšanai ir atbalstīts kopējais papildu finansējums 2026. gadā 24 168 498 euro apmērā, 2027. gadā 26 440 801 euro apmērā, 2028. gadā 30 177 077 euro apmērā un 2029. gadā 30 173 568 euro apmērā, t.sk. noteikumu projekta ieviešanai 2026. gadā 60 568 euro apmērā, 2027. gadā 36 343 euro apmērā, 2028. gadā 38 320 euro apmērā un 2029. gadā 40 502 euro apmērā.

Finansējums noteikumu projekta ieviešanai ir apstiprināts likumā "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" (pieņemts Saeimā 1. lasījumā 2025. gada 4. decembrī).

Labklājības ministrija noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamo papildu finansējumu 2027. gadam un turpmāk ik gadu pārskatīs un iekļaus Labklājības ministrijas pamatbudžetā valsts budžeta bāzes sagatavošanas procesā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumu Nr. 15 "Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam" 9.3.1. apakšpunktam, ņemot vērā prognozētās izmaiņas valsts sociālo pabalstu saņēmēju skaitā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tā kā noteikumu projekts paredz pārskatīt atlīdzības apmēru atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 22. septembra sēdē atbalstītajam informatīvajam ziņojumam "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2026., 2027. un 2028. gadam", papildus komunikācijas aktivitātes par Ministru kabineta noteikumu projektu nav veiktas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Atlīdzības apmēra pārrēķināšanu, piešķiršanu un izmaksu nodrošinās Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra esošo funkciju ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts uzlabos adoptētāju un adoptēto finansiālo situāciju. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts uzlabos ģimeņu, kuras vēlas adoptēt bērnus, materiālo situāciju, tādā veidā rodot iespēju nodrošināt adoptētā bērna vajadzības.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums anotācijai