Anotācija (ex-ante)

23-TA-1939: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 1. marta noteikumos Nr. 144 "Noteikumi par valstspilsētu un novadu pašvaldību vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļu atlīdzību un ēdināšanas izdevumu kompensāciju"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams pārskatīt vēlēšanu komisijas un vēlēšanu iecirkņa komisijas priekšsēdētāja, sekretāra un komisijas locekļu, tai skaitā pieaicināto civildienesta ierēdņu un citu speciālistu no vēlētāju vidus (turpmāk – komisiju locekļi), darba stundu tarifa likmes un kompensācijas apmēru par ēdināšanas izdevumiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ekonomiskajai situācijai valstī atbilstoša atalgojuma noteikšana palīdzēs stiprināt demokrātisku vēlēšanu institūtu, dos iespēju vēlēšanu rīkošanā iesaistīt un motivēs pieteikties atbilstošas kvalifikācijas speciālistus, un nodrošināt kvalitatīvu vēlēšanu procesu vēlētājiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2022. gada 1. marta noteikumos Nr. 144 "Noteikumi par valstspilsētu un novadu pašvaldību vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļu atlīdzību un ēdināšanas izdevumu kompensāciju" noteikta darba stundu tarifa likme:
1. komisijas priekšsēdētājam – 7,78–11,97 euro;
2. komisijas sekretāram – 7,00–10,10 euro;
3. komisijas loceklim – 6,00–7,78 euro.
Tāpat noteikumos noteikts, ka komisijas locekļiem kompensē ēdināšanas izdevumus balsošanas un balsu skaitīšanas laikā – 8,00 euro par katru dienu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2022. gada 1. marta noteikumos Nr. 144 "Noteikumi par valstspilsētu un novadu pašvaldību vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļu atlīdzību un ēdināšanas izdevumu kompensāciju" noteiktā darba stundu tarifa likme nav konkurētspējīga.
Komisiju locekļu atlīdzība un konkurēt nespējīgas darba stundu likmes valsts finansētās vēlēšanās rada būtiskus riskus vēlēšanu iecirkņu komisiju izveidošanai un kvalitatīva vēlēšanu procesa nodrošināšanai, gatavojoties vēlēšanām. Kvalificētu un motivētu darbinieku trūkuma dēļ grūtības izveidot vēlēšanu iecirkņu komisijas bijušas jau iepriekš Saeimas vēlēšanās.
Problēmas rada līdzšinējais zemais stundas likmes atalgojums  6,00 EUR/h, kas ir nekonkurētspējīgs un zemāks nekā valstī vidējās algas darba stundas samaksa  (2023. gada pirmajā ceturksnī  - 8,70 EUR/h). Šobrīd noteikumos norādītā darba stundu likme vairs neatbilst ekonomiskajai situācijai. Komplektējot vēlēšanu iecirkņu komisijas, kā iemesls pieredzējušo darbinieku atteikumiem darbam vēlēšanu iecirkņu komisijās tiek minēts atalgojums, līdz ar to ir grūtības nokomplektēt normatīvajam regulējumam atbilstošas vēlēšanu iecirkņu komisijas.
2024. gada Eiropas Parlamenta vēlēšanas notiks atšķirīgos apstākļos, un nebūs iespējams izmantot citām vēlēšanām analogu vēlēšanu vadības sistēmu. Balsošanas gaitas fiksēšana un balsu skaitīšana notiks sarežģītākos, kā arī darbietilpīgākos apstākļos, tādējādi apgrūtinot iecirkņa vēlēšanu komisiju darbu. Pie šādiem apstākļiem ir paredzams, ka vēlēšanu komisijas darbs prasīs ievērojamus resursus, līdz ar to pastāv risks, ka būs sarežģīti nokomplektēt vēlēšanu komisijas sastāvu iecirkņos.
Risinājuma apraksts
Lai pielīdzinātu un radītu konkurētspējīgu darba stundas tarifa likmes atalgojumu un dotu iespēju izvēlēties kvalificētākus darbiniekus, komisijas locekļa likmi nepieciešams pārskatīt un palielināt vismaz līdz 8,00 EUR/h.
Atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta publiskotajai informācijai valsts pārvaldes un pašvaldību jomā nodarbinātajiem, kuri iesaistās iecirkņu komisiju darbībā, 2023. gada februārī vidējā stundas likme šiem komisiju locekļiem viņu pamatdarbā jau sasniedza 9,09 EUR/h.
Darba stundas tarifa likmes palielināšana būtiski palielinātu augsti kvalificētu un pieredzējušu darbinieku motivāciju piedalīties tādā valsts nozīmes pasākumā kā vēlēšanas.
Saskaņā ar Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likuma (turpmāk - Likums) 21. panta pirmo daļu iecirkņa komisijas priekšsēdētājs, sekretārs un citi komisijas locekļi laikā, kad viņi pilda ar vēlēšanām saistītos pienākumus, atbrīvojami no pienākumiem savā pamatdarba vietā, saglabājot viņu amatu (darbavietu).
Ar 2017. gada 16. februāra likumu "Grozījums Republikas pilsētu un novadu vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likumā" Likuma 21. pantu papildināja ar 3.daļu, paredzot atlīdzības pārrēķinu pirms kārtējām Saeimas vēlēšanām, ņemot vērā Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā publicēto valstī strādājošo aizpagājušā gada mēneša vidējās darba samaksas apmēru, bet arī ievērojot ekonomisko attīstību valstī. Taču normatīvajā regulējumā ietvertās darba stundas tarifa likmes un kompensācijas apmērs par ēdināšanas izdevumiem vairs neatbilst ekonomiskajai situācijai valstī, līdz ar to atlīdzības pārrēķins nepieciešams jau pirms 2024. gada Eiropas Parlamenta vēlēšanām.
Papildus norādāms, ka, ņemot vērā valstī īstenoto administratīvi teritoriālo reformu, ir samazinājies pašvaldību skaits, līdz ar to arī pašvaldību vēlēšanu komisiju skaits. Plānots, ka Eiropas Parlamenta vēlēšanās būs aptuveni 1100 vēlēšanu komisiju (precīzs skaits kļūs zināms līdz ar vēlēšanu iecirkņu noteikšanu).
Lai nodrošinātu 2024. gada Eiropas Parlamenta vēlēšanas, ar šiem grozījumiem pašvaldību vēlēšanu komisiju locekļiem tiek saglabāta līdzšinējā atalgojuma sistēma, bet tiek palielināta stundas tarifa likme atbilstoši vidējās darba samaksas, kā arī minimālās algas izmaiņām 2023. gadā, nodrošinot, ka zemākā stundas tarifa likme ir tuvināta vidējai darba stundas tarifa likmei valstī un kopumā darba samaksa nedrīkst būt zemāka par valstī noteikto minimālo algu par pilna laika darbu.
Pašvaldību vēlēšanu komisiju locekļi, īpaši priekšsēdētāji un sekretāri, atšķirībā no vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļiem vēlēšanu sagatavošanā ir nodarbināti vairākus mēnešus un attiecīgi saņem arī lielāku atalgojumu, no kura tiek ieturēti visi normatīvajos aktos paredzētie nodokļi, nodrošinot sociālās garantijas nākotnē.
Pašvaldību vēlēšanu komisijās ir nodarbināts ievērojami mazāks skaits vēlēšanu komisiju locekļu nekā vēlēšanu iecirkņu komisijās. Pašvaldību vēlēšanu komisiju locekļu skaits būtiski samazinājies pēc administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas. Pēc reformas valstī ir 43 pašvaldību vēlēšanu komisijas, kurās kopskaitā varētu būt nodarbināti 301 līdz 645 vēlēšanu komisiju locekļi (atbilstoši Likumam vēlēšanu komisiju locekļu skaits pašvaldības vēlēšanu komisijā var būt no 7 līdz 15, par attiecīgās pašvaldības vēlēšanu komisijas locekļu skaitu lemj attiecīgā dome). Tajā pašā laikā kopējais vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļu skaits, ieskaitot pieaicinātās personas iecirkņos ar lielāku vēlētāju plūsmu, Latvijā ir līdz 9 000 personām, bet ārvalstīs – līdz 600 personām atkarībā no Ārlietu ministrijas un diasporas pārstāvju ieteiktā izveidojamo vēlēšanu iecirkņu skaita.
Vēlēšanu iecirkņos, piemēram, Rīgā piesakās strādāt 30-60 % darbinieku, kuri pamatdarbā ir pedagogi, izglītības iestāžu vadītāji, pensionāri un bezdarbnieki, tādējādi iecirkņu komisijas locekļiem pašreiz noteiktā likme 6,00 EUR/h nebūs konkurētspējīga.
Ja atlīdzība par darbu vēlēšanu komisijā nebūs konkurētspējīga, tas var apdraudēt nākamgad gaidāmo Eiropas Parlamenta vēlēšanu norisi, jo varētu neizdoties piesaistīt atbilstošus speciālistus un nokomplektēt daļu vēlēšanu iecirkņu komisiju, kas varētu radīt papildu apgrūtinājumu vēlētājiem, jo mazinās vēlētāju apkalpošanas ātrumu un kvalitāti, apgrūtinās balsu skaitīšanu un vēlēšanu rezultātu apkopošanu, mazinās uzticamību vēlēšanām un valstij kopumā. Bez tam ievērojami palielinājušās arī nepieciešamās prasmes darbam vēlēšanu iecirkņos. Vēlēšanu komisijas locekļiem mūsdienās jāprot rīkoties ar viedierīcēm, vēlēšanu datorprogrammām, datubāzēm, kā arī jāspēj strādāt garas darba stundas vairāku dienu garumā. Tāpat šis darbs prasa augstu stresa noturību, atbildības un pienākumu izjūtu, rūpību un precizitāti, spēju vēlēšanu nedēļā strādāt virsstundas un nakts stundas, motivāciju un spēju ātri apgūt vēlēšanās izmantotos IT risinājumus. Tāpat jāņem vērā, ka liela daļa vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļu pamatdarbā saņem atalgojumu, kas ir pielīdzināms vidējam atalgojumam valstī vai augstāks, kas noteikti nemotivē vēlēšanu nedēļā lūgt atbrīvojumu no pienākumiem savā pamatdarbā, lai iesaistītos vēlēšanu rīkošanā.

Noteikumu projekts paredz noteikt šādas komisijas locekļu darba stundas tarifa likmes:
komisijas priekšsēdētājam – 10,00–15,00 euro;
komisijas sekretāram – 9,00–13,00 euro;
komisijas loceklim – 8,00–10,00 euro.
Stundas tarifa likmes konkrēto apmēru nosaka Centrālā vēlēšanu komisija, ņemot vērā attiecīgā komisijas locekļa darba apjomu un atbildību. Ievērojot 2022. gada Saeimas vēlēšanu pieredzi, tiek prognozētas šādas likmes:
1) vēlēšanu iecirkņa komisija – komisijas priekšsēdētājam 10,00 euro; komisijas sekretāram 9,00 euro; komisijas loceklim 8,00 euro;
2) pašvaldības vēlēšanu komisija ar iecirkņu skaitu līdz 14 iecirkņiem – komisijas priekšsēdētājam 11,00 euro; komisijas sekretāram 10,00 euro; komisijas loceklim 8,00 euro;
3) pašvaldības vēlēšanu komisija ar iecirkņu skaitu no 15–28 iecirkņiem – komisijas priekšsēdētājam 12,00 euro; komisijas sekretāram 11,00 euro; komisijas loceklim 8,00 euro;
4) pašvaldības vēlēšanu komisija ar iecirkņu skaitu no 29–42 iecirkņiem – komisijas priekšsēdētājam 13,00 euro; komisijas sekretāram 12,00 euro; komisijas loceklim 9,00 euro;
5) Rīgas vēlēšanu komisija – komisijas priekšsēdētājam 15,00 euro; komisijas sekretāram 13,00 euro; komisijas loceklim 10,00 euro.

Papildus noteikumu projekts paredz palielināt ēdināšanas izdevumu kompensāciju vēlēšanu komisiju locekļiem balsošanas un balsu skaitīšanas laikā, palielinot to no 8,00 euro līdz 11,00 euro.
Kopš šobrīd spēkā esošā kompensācijas apmēra noteikšanas par ēdināšanas izdevumiem būtiski palielinājusies minimālā alga un vidējā darba samaksa, kā arī tas nav atbilstošs mūsdienu preču un pakalpojumu izmaksām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ilgtermiņā vērtējams, vai vēlēšanu komisijas locekļa minimālo stundas likmi nebūtu lietderīgi aprēķināt atbilstoši valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu (darbinieku) bāzes mēnešalgai, ko aprēķina saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 4. panta otro daļu, un saglabāt gradāciju, aprēķinot stundu likmes pēc bāzes mēnešalgas: sekretāram noteikt stundas likmi ar koeficientu 1,1, priekšsēdētājam ar koeficientu 1,2 no iecirkņu komisijas locekļa likmes. Maksimālo likmi attiecīgi katrai amata kategorijai nosakot ar koeficientu 1,3 no minimālās stundas likmes. Pēc aprēķiniem un koeficientu piemērošanas noapaļot likmes līdz veselam euro.
Šim risinājumam būtu nepieciešams izdarīt grozījumus Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likumā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Pašvaldību vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju locekļi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir labvēlīga ietekme, jo saskaņā ar to tiks nodrošināta vēlēšanu komisijas un vēlēšanu iecirkņa komisijas priekšsēdētājam, sekretāram un komisijas locekļiem, tai skaitā pieaicinātiem civildienesta ierēdņiem un citiem speciālistiem no vēlētāju vidus, atlīdzības apmēra palielināšana.
Juridiskās personas
  • Pašvaldību vēlēšanu komisijas un vēlēšanu iecirkņu komisijas
Ietekmes apraksts
2024. gada Eiropas Parlamenta vēlēšanās - aptuveni 1100 vēlēšanu komisiju kopumā ar aptuveni 8400 vēlēšanu komisiju locekļiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
4 144 648
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
4 144 648
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
4 144 648
1 237 981
0
25 437
1 236 786
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
4 144 648
1 237 981
0
0
1 236 786
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
25 437
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-1 237 981
0
-25 437
-1 236 786
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-1 237 981
0
0
-1 236 786
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
-25 437
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-1 237 981
-25 437
-1 236 786
5.1. valsts pamatbudžets
0
-1 237 981
0
-1 236 786
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
-25 437
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Centrālajai vēlēšanu komisijai papildu nepieciešamais finansējums:
2024.gads Piešķirtie valsts budžeta līdzekļi (euro) Nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi (euro) Papildu nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi (euro)
Atlīdzība 3 298 616 4 280 324 981 708
VSAOI 778 144 1 009 729 231 585
Ēdināšana 67 888 92 576 24 688
KOPĀ 4 144 648 5 382 629 1 237 981

Ēdināšanas izdevumu kompensācijas pieaugums 2025. gadam:
Kompensācija 1 personai 2024. gadā, euro 11,00
Kompensācija 1 personai 2022. gadā, euro 8,00
Kompensācijas apmēra pieaugums 1 personai, euro 3,00
Personu skaits 8 479
Nepieciešamais papildu finansējums, euro 25 437


Centrālajai vēlēšanu komisijai papildu nepieciešamais finansējums:
2026.gads Piešķirtie valsts budžeta līdzekļi (euro) Nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi (euro) Papildu nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi (euro)
Atlīdzība 3 107 822 4 087 957 980 135
VSAOI 733 135 964 349 231 214
Ēdināšana 67 832 93 269 25 437
KOPĀ 3 908 789 5 145 575 1 236 786

Pašvaldībām ēdināšanas izdevumu kompensācijas pieauguma nodrošināšanai 2025. gada pašvaldību domju vēlēšanās būs nepieciešams papildu finansējums 25 437 euro apmērā 2025. gadam, ievērojot, ka saskaņā ar Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likuma 3. panta otro daļu vēlēšanu komisiju un iecirkņu komisiju darbība domes vēlēšanu sagatavošanā un sarīkošanā tiek finansēta no attiecīgās pašvaldības budžeta, tostarp ēdināšanas izdevumus vēlēšanu komisiju un iecirkņu komisiju locekļiem kompensē arī pašvaldību domju vēlēšanās vismaz Ministru kabineta noteiktajā apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
nav
Cita informācija
Centrālajai vēlēšanu komisijai papildu nepieciešamais finansējums 1 237 981 euro apmērā 2024. gadam un 1 236 786 euro apmērā 2026. gadam  tiks nodrošināts Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdē atbalstītā prioritārā pasākuma “Vēlēšanu komisiju atalgojuma un ēdināšanas izdevumu kompensācijas nodrošināšana” ietvaros.

Papildu nepieciešamais finansējums ēdināšanas izdevumu kompensācijām pašvaldībās tiks nodrošinās pašvaldību budžetu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu sabiedrības līdzdalības kārtību piemēro to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
Ievērojot to, ka noteikumu projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, bet gan palielina atlīdzību vēlēšanu komisiju locekļiem, ņemot vērā ekonomisko situāciju, sabiedrības līdzdalības kārtība netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā vēlēšanu komisija
  • Pašvaldību vēlēšanu komisijas un vēlēšanu iecirkņu komisijas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi