Anotācija (ex-ante)

24-TA-1858: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finansējumu Rīgas konferences rīkošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 237 "Ārlietu ministrijas nolikums" 6.10. apakšpunkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Informēt sabiedrību par nozares politiku un veicināt sociālo dialogu par drošības politikas jautājumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2024. gada 17.-19. oktobrī Rīgā notiks ikgadējais starptautiskais drošības politikas forums "Rīgas konference 2024". Tā mērķis ir aicināt uz diskusijām klātienē un attālināti augsta līmeņa politiķus, viedokļu paudējus, ekspertus un diplomātus, kā arī mediju pārstāvjus no dažādām valstīm. Īpaša uzmanība tiks pievērsta arī jaunās paaudzes drošības un ārpolitikas profesionāļu piesaistei un integrācijai diskusijās par drošību. "Rīgas konference" notiek ik gadus jau kopš 2006. gada un ir starptautiski atzīts kā viens no svarīgiem drošības forumiem Eiropā, tādējādi nesot Latvijas vārdu transatlantiskajā kopienā un ārpus tās globāli. Konference tiek uzskatīta par labi attīstītu platforma viedokļu apmaiņai par aktuāliem starptautiskiem un Baltijas jūras reģiona ārpolitikas un drošības politikas jautājumiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
"Rīgas konferencē 2024" plānotas diskusijas par Eiropas drošības un aizsardzības izaicinājumiem, jautājumiem par transatlantiskās kopienas nākotni, reģionālās un globālās drošības problemātiku un attīstības tendencēm, īpaši ņemot vērā Krievijas agresiju Ukrainā, Baltijas jūras reģiona valstu drošības politikas aktualitātes, kā arī pieaugošos Ķīnas radītos izaicinājumus globālajai drošībai. Konferences saturs tiks veidots hibrīdā formātā - klātienē un tiešsaistē, sniedzot iespēju sekot konferences norisei ikvienam interesentam kā Latvijā, tā arī ārvalstīs. Tādējādi ik gadus tiek aizsniegti visi pasaules reģioni, un globālo unikālo skatītāju skaits parasti pārsniedz 100 000.  Pēc konferences plašākai sabiedrībai tiek piedāvāti politikas ziņojumi par Latvijas ārējai un drošības politikai aktuālām tēmām, kā arī konferences mājaslapā un citās platformās ir pieejami diskusiju ieraksti.
Konferences galvenais rīkotājs ir biedrība "Latvijas Transatlantiskā organizācija" (LATO), kas kopš konferences pirmsākumiem ir apliecinājusi sevi kā efektīvu un mūsdienīgu konferences organizatoru ar zinātnē, pētniecībā un praktiskajā politikā balstītu izpratni par ārējās un drošības politikas jautājumiem. Atbalstu LATO konferences organizēšanā sniedz Ārlietu ministrija sadarbībā ar Aizsardzības ministriju.
Risinājuma apraksts
Lai 2024. gadā nodrošinātu sekmīgu "Rīgas konferences" norisi, Ārlietu ministrija tai piešķirtā finansējuma ietvaros nodrošina 79 000 euro atbalstu LATO.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
79 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
79 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
79 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
79 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīgas konferences pamatpasākuma nodrošināšanai izdevumi 79 000 euro apmērā tiks segti Ārlietu ministrijas budžeta programmai 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ārlietu ministrija
  • Biedrība "Latvijas Transatlantiskā organizācija"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi