21-TA-880: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumos Nr. 676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2020.gada 10.novembra noteikumos Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai”” (turpmāk – MK Noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas 2. pantu un 15. panta trešo daļu un Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojuma "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) (turpmāk – Pagaidu regulējums) noteikumiem, lai sniegtu atbalstu Covid-19 krīzes skartam uzņēmumam apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai, lai mazinātu Covid-19 krīzes izraisītās sekas un pēkšņas likviditātes trūkumu, (Ministru prezidenta paziņojums 2021.gada 8.oktobrī (https://likumi.lv/ta/id/326729-par-arkartejas-situacijas-izsludinasanu)) un tādējādi turpinātu aktivitātes, kas vērstas uz Latvijas tautsaimniecības ilgtspējīgu attīstību.
Atsauce MK Noteikumu projektā ir veidojama izņēmuma gadījumā ievērojot Eiropas Komisijas prasības.
Atsauce MK Noteikumu projektā ir veidojama izņēmuma gadījumā ievērojot Eiropas Komisijas prasības.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts paredz noteikt jaunus atbalsta saņemšanas kritērijus. Atbalstu piemēro Covid-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem granta veidā apgrozāmo līdzekļu plūsmas kompensācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Eiropas Komisijas 2020.gada 16.decembrī pieņēma lēmumu par MK Noteikumiem Nr.676 (SA.59592 (2020/N) – Latvia COVID-19: Grants to companies affected by the COVID-19 crisis to ensure the flow of working capital).
Ņemot vērā MK Noteikumu projektā iekļautos grozījumus Ministru kabineta 2020.gada 10.novembra noteikumos Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” (turpmāk – MK Noteikumi Nr.676), kā arī grozījumus MK Noteikumos Nr.676, kas tika apstiprināti Ministru kabineta 2021. gada 26.oktobra sēdē, Ekonomikas ministrija 5 darbdienu laikā pēc MK Noteikumu projekta apstiprināšanas sagatavos un iesniegs ar Finanšu ministriju saskaņotu informāciju Eiropas Komisijai, izmantojot SANI 2 sistēmu.
MK Noteikumu projekts stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums par to, ka Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par MK Noteikumu projektā paredzētā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk - VID) atbalsta izmaksu veic tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par šo MK Noteikumu projekta komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ņemot vērā MK Noteikumu projektā iekļautos grozījumus Ministru kabineta 2020.gada 10.novembra noteikumos Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” (turpmāk – MK Noteikumi Nr.676), kā arī grozījumus MK Noteikumos Nr.676, kas tika apstiprināti Ministru kabineta 2021. gada 26.oktobra sēdē, Ekonomikas ministrija 5 darbdienu laikā pēc MK Noteikumu projekta apstiprināšanas sagatavos un iesniegs ar Finanšu ministriju saskaņotu informāciju Eiropas Komisijai, izmantojot SANI 2 sistēmu.
MK Noteikumu projekts stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums par to, ka Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par MK Noteikumu projektā paredzētā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk - VID) atbalsta izmaksu veic tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par šo MK Noteikumu projekta komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valstī sākot ar 2021. gada 11. oktobri noteikti ārkārtējā situācija un ir noteikti dažāda veida ierobežojumi, kas kopumā kavē tautsaimniecības attīstību un ekonomikas atveseļošanos, līdz ar to nepieciešams īstenot īpašus pasākumus un atbalsta mehānismus Covid-19 krīzes pārvarēšanai.
Ministru kabinetā 2020. gada 10. novembrī tika apstiprināti MK Noteikumi Nr.676, nosakot kritērijus, pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību, ko piemēro krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem granta veidā apgrozāmo līdzekļu plūsmas kompensācijai.
Ieilgstot Covid-19 izraisītajai nedrošībai un atkārtoti noteiktajiem ierobežojumiem Covid-19 izplatības mazināšanai tirgos turpmākajos mēnešos (oktobrī/novembrī) krasi ietekmēs uzņēmumu apgrozāmo līdzekļu pieejamību un spēju veikt saimniecisko darbību.
Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobrī tika apstiprināti grozījumi MK Noteikumos Nr.676. MK Noteikumu projekts paredz precizēt atbalsta saņemšanas kritērijus, kā arī atbalsta kumulāciju.
Ministru kabinetā 2020. gada 10. novembrī tika apstiprināti MK Noteikumi Nr.676, nosakot kritērijus, pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību, ko piemēro krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem granta veidā apgrozāmo līdzekļu plūsmas kompensācijai.
Ieilgstot Covid-19 izraisītajai nedrošībai un atkārtoti noteiktajiem ierobežojumiem Covid-19 izplatības mazināšanai tirgos turpmākajos mēnešos (oktobrī/novembrī) krasi ietekmēs uzņēmumu apgrozāmo līdzekļu pieejamību un spēju veikt saimniecisko darbību.
Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobrī tika apstiprināti grozījumi MK Noteikumos Nr.676. MK Noteikumu projekts paredz precizēt atbalsta saņemšanas kritērijus, kā arī atbalsta kumulāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valstī ārkārtējā situācija Covid-19 ietvaros ir izsludināta jau trešo reizi, līdz ar to tiek ierobežota ne tikai uzņēmumu pelnīt spēja, bet arī tiek krasi samazināta to iespēja segt saimnieciskajā darbībā tekošos maksājumus, piemēram, darbinieku algas, rēķinus par saņemtajiem pakalpojumiem u.tml. Līdz ar to īpaši svarīgi no valsts puses sniegt atbalstu, kas novērš Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem iepriekš aprakstīto situāciju un stabilizē apgrozāmo līdzekļu plūsmu.
MK Noteikumu projekts paredz precizēt atbalsta kritērijus, kā arī atbalsta kumulācijas iespējas, ko piemēro Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem granta veidā apgrozāmo līdzekļu plūsmas kompensācijai.
MK Noteikumu projekts paredz precizēt atbalsta kritērijus, kā arī atbalsta kumulācijas iespējas, ko piemēro Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem granta veidā apgrozāmo līdzekļu plūsmas kompensācijai.
Risinājuma apraksts
1. Precizēt atbalsta saņemšanas kritērijus.
Ar MK Noteikumu projektu tiek noteikts, ka atbalstu var saņemt tāds uzņēmums, kas reģistrēts VID kā nodokļu maksātājs un atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
1. atbalsta perioda mēnesī tā apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī kopā, un šis apgrozījuma samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai (turpmāk – saimnieciskās darbības ierobežojumi);
2. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada atbilstošajā kalendāra mēnesī, un apgrozījums 2021. gadā vismaz trīs mēnešus ir pārsniedzis 10 % no 2019. gada atbilstošā kalendāra mēneša apgrozījuma, un šis apgrozījuma samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
Papildus visā projektā tiek mainītas atsauces uz šo kritēriju atbilstošajiem apakšpunktiem.
2. Atbalsta kumulēšanas iespējas
MK Noteikumu projekts tiek papildināts ar papildus atbalsta kumulācijas prasībām, lai uzņēmums var sniegto atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām apvienot ar valsts atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 675 “Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos”, nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu, kas piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, un grantiem tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām. Ņemot vērā, ka pārklāšanās būtu iespējama tikai uz izmaksām, kas saistītas ar nodokļu nomaksu, nevis tās samaksas pagarināšanu, lai novērstu interpretācijas riskus, kumulācijas aizliegumā ir paredzēts izņēmums attiecībā uz atbalsta apvienošanu ar atbalstu, ko sniedz ar nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu, kas piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu.
Papildus ar MK Noteikumu projektu tiek skaidrots, ka gadījumā, ja tiek pieņemts lēmums par valsts atbalsta apmēru tirdzniecības un sporta centriem un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām, prioritāri tiek piešķirts šo noteikumu ietvaros sniegtais atbalsts. Atbalsta apmēru, kas minēts šo noteikumu 6. punktā, atskaita no valsts atbalsta, ko plānots piešķirt par valsts atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām.
Ņemot vērā finanšu ministra vadītajā Krīzes vadības grupā uzņēmējdarbības veicināšanai (turpmāk – Krīzes vadības grupa) 2021. gada 28. oktobra pieņemto lēmumu, plānots, ka valsts atbalsta, ko plānots piešķirt par valsts atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām, aprēķina formula būs šāda: atbalsta apmērs šīm vietām nevarēs būt lielāks 90% no 2020. gada vai 2019. gada novembra apgrozījuma kopā ar apgrozāmo līdzekļu grantu. Turklāt atbalsta apmērā sporta centriem un izklaides un kultūras, atpūtas vietām tiks ņemts vērā arī piešķirtais atlaides apjoms no tirdzniecības centriem par nomu, ja būs attiecināms. Minēto atbalsta apmēra aprēķinu veiks Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – LIAA), kurai nodokļu maksātājs līdz ar iesniegumu būs sniedzis informāciju par plānoto vai piešķirto atbalsta apmēru, kas piešķirts ar Pagaidu regulējumu. Gadījumā, ja nodokļu maksātājs ir sniedzis informāciju par plānoto atbalstu apgrozāmo līdzekļu grantiem, LIAA sazināsies ar VID, lai noskaidrotu izmaksātā atbalsta apmēru. Situācijās, kad atbalsts nebūs izmaksāts, LIAA pieņems lēmumu par atbalsta izmaksu, izrēķinot starpību, ja nodokļu maksātājs atbildīs attiecīgo MK Noteikumu kritērijiem.
Šādas kumulācijas gadījumā tiks ievērots MKN 676 6.punktā noteiktais, ka kopējā atbalsta summa, kas sniegta saskaņā ar Pagaidu regulējuma atbilstoši 3.1.iedaļu Ierobežotas atbalsta summa, nepārsniedz 1 800 000 euro saistītu personu grupai. Ierobežotas atbalsta summas apjoms saskaņā ar Pagaidu regulējuma 3.1.iedaļu attiecas uz atbalstu, kas sniegts dalībvalsts ietvaros.
Vienlaikus ar MK Noteikumu projektu tiek noteikts, ka uzņēmumam ir jāsniedz apliecinājums, ka uzņēmums iepriekš nav saņēmis atbalstu, kā arī neplāno pieteikties citam atbalstam par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, izņemot atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 675 “Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos”, nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu, kas piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, un atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām.
2021. gada 28. oktobrī Krīzes vadības grupā tika izdiskutēti un noteikti atbalsta kritēriji programmai tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām. Ekonomikas ministrija šo jauno atbalsta programmu virzīs uz Ministru kabineta sēdi.
Savukārt minētās vadības grupas 14.oktobra sēdē atbalstīts risinājums noteikt jaunu valsts atbalsta programmu – nodokļu samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršana ‘VID administrētajiem nokavētajiem nodokļu maksājumiem (skatīt TAP portālā pieejamo Finanšu ministrijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” (21-TA-867). Līdz ar to tiek precizēti MK Noteikumi Nr.676.
Institūcijas, kas sniedz atbalstu ar Pagaidu regulējumu var būt ne tikai valsts iestādes (piem. VID, ALTUM, LAD, LIAA, Valsts kultūrkapitāla fonds, Sabiedrības integrācijas fonds), atbalstu nomas maksas atlaidēm sniedz arī, piemēram, pašvaldības.
VID, nosakot izmaksājamo atbalsta summu, ņem vērā iesniedzēja iesniegumā norādīto informāciju par iepriekš saņemtā un plānotā atbalsta apmēru, kas izsniegts saskaņā ar Pagaidu regulējumu, lai atbalsts saistītu personu grupai nepārsniegtu 1 800 000 euro.
VID, veicot pēcpārbaudes par MK Noteikumu Nr.676 nosacījumu ievērošanu, t.sk., veiks pēcpārbaudes arī par 1 800 000 euro sliekšņa ievērošanu.
Ar MK Noteikumu projektu tiek noteikts, ka atbalstu var saņemt tāds uzņēmums, kas reģistrēts VID kā nodokļu maksātājs un atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
1. atbalsta perioda mēnesī tā apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī kopā, un šis apgrozījuma samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai (turpmāk – saimnieciskās darbības ierobežojumi);
2. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada atbilstošajā kalendāra mēnesī, un apgrozījums 2021. gadā vismaz trīs mēnešus ir pārsniedzis 10 % no 2019. gada atbilstošā kalendāra mēneša apgrozījuma, un šis apgrozījuma samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
Papildus visā projektā tiek mainītas atsauces uz šo kritēriju atbilstošajiem apakšpunktiem.
2. Atbalsta kumulēšanas iespējas
MK Noteikumu projekts tiek papildināts ar papildus atbalsta kumulācijas prasībām, lai uzņēmums var sniegto atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām apvienot ar valsts atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 675 “Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos”, nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu, kas piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, un grantiem tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām. Ņemot vērā, ka pārklāšanās būtu iespējama tikai uz izmaksām, kas saistītas ar nodokļu nomaksu, nevis tās samaksas pagarināšanu, lai novērstu interpretācijas riskus, kumulācijas aizliegumā ir paredzēts izņēmums attiecībā uz atbalsta apvienošanu ar atbalstu, ko sniedz ar nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu, kas piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu.
Papildus ar MK Noteikumu projektu tiek skaidrots, ka gadījumā, ja tiek pieņemts lēmums par valsts atbalsta apmēru tirdzniecības un sporta centriem un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām, prioritāri tiek piešķirts šo noteikumu ietvaros sniegtais atbalsts. Atbalsta apmēru, kas minēts šo noteikumu 6. punktā, atskaita no valsts atbalsta, ko plānots piešķirt par valsts atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām.
Ņemot vērā finanšu ministra vadītajā Krīzes vadības grupā uzņēmējdarbības veicināšanai (turpmāk – Krīzes vadības grupa) 2021. gada 28. oktobra pieņemto lēmumu, plānots, ka valsts atbalsta, ko plānots piešķirt par valsts atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām, aprēķina formula būs šāda: atbalsta apmērs šīm vietām nevarēs būt lielāks 90% no 2020. gada vai 2019. gada novembra apgrozījuma kopā ar apgrozāmo līdzekļu grantu. Turklāt atbalsta apmērā sporta centriem un izklaides un kultūras, atpūtas vietām tiks ņemts vērā arī piešķirtais atlaides apjoms no tirdzniecības centriem par nomu, ja būs attiecināms. Minēto atbalsta apmēra aprēķinu veiks Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – LIAA), kurai nodokļu maksātājs līdz ar iesniegumu būs sniedzis informāciju par plānoto vai piešķirto atbalsta apmēru, kas piešķirts ar Pagaidu regulējumu. Gadījumā, ja nodokļu maksātājs ir sniedzis informāciju par plānoto atbalstu apgrozāmo līdzekļu grantiem, LIAA sazināsies ar VID, lai noskaidrotu izmaksātā atbalsta apmēru. Situācijās, kad atbalsts nebūs izmaksāts, LIAA pieņems lēmumu par atbalsta izmaksu, izrēķinot starpību, ja nodokļu maksātājs atbildīs attiecīgo MK Noteikumu kritērijiem.
Šādas kumulācijas gadījumā tiks ievērots MKN 676 6.punktā noteiktais, ka kopējā atbalsta summa, kas sniegta saskaņā ar Pagaidu regulējuma atbilstoši 3.1.iedaļu Ierobežotas atbalsta summa, nepārsniedz 1 800 000 euro saistītu personu grupai. Ierobežotas atbalsta summas apjoms saskaņā ar Pagaidu regulējuma 3.1.iedaļu attiecas uz atbalstu, kas sniegts dalībvalsts ietvaros.
Vienlaikus ar MK Noteikumu projektu tiek noteikts, ka uzņēmumam ir jāsniedz apliecinājums, ka uzņēmums iepriekš nav saņēmis atbalstu, kā arī neplāno pieteikties citam atbalstam par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, izņemot atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 675 “Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos”, nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu, kas piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, un atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām.
2021. gada 28. oktobrī Krīzes vadības grupā tika izdiskutēti un noteikti atbalsta kritēriji programmai tirdzniecības un sporta centriem un kultūras, atpūtas un izklaides vietām. Ekonomikas ministrija šo jauno atbalsta programmu virzīs uz Ministru kabineta sēdi.
Savukārt minētās vadības grupas 14.oktobra sēdē atbalstīts risinājums noteikt jaunu valsts atbalsta programmu – nodokļu samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršana ‘VID administrētajiem nokavētajiem nodokļu maksājumiem (skatīt TAP portālā pieejamo Finanšu ministrijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā” (21-TA-867). Līdz ar to tiek precizēti MK Noteikumi Nr.676.
Institūcijas, kas sniedz atbalstu ar Pagaidu regulējumu var būt ne tikai valsts iestādes (piem. VID, ALTUM, LAD, LIAA, Valsts kultūrkapitāla fonds, Sabiedrības integrācijas fonds), atbalstu nomas maksas atlaidēm sniedz arī, piemēram, pašvaldības.
VID, nosakot izmaksājamo atbalsta summu, ņem vērā iesniedzēja iesniegumā norādīto informāciju par iepriekš saņemtā un plānotā atbalsta apmēru, kas izsniegts saskaņā ar Pagaidu regulējumu, lai atbalsts saistītu personu grupai nepārsniegtu 1 800 000 euro.
VID, veicot pēcpārbaudes par MK Noteikumu Nr.676 nosacījumu ievērošanu, t.sk., veiks pēcpārbaudes arī par 1 800 000 euro sliekšņa ievērošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Izstrādājot atbalsta risinājums vienlaikus ir vērtēti dažāda atbalsta risinājumi, ņemot vērā epidemioloģiskos ierobežojumus. Kā alternatīvs risinājums uzņēmējiem tiek paredzēts atbalsts algu subsīdijai, kā arī atbalsts granta veidā tirdzniecības un sporta centriem, kā arī kutlūras, atpūtas un izklaides vietām. Lēmums par apgrozāmo līdzekļu granta programmas virzību Ministru kabinetā ir apstiprināts 2021.gada 14., 15. oktobrī Krīzes vadības grupā, kurā notikušas konsultācijas ar uzņēmumu pārstāvošajām organizācijām un nozaru ministrijām.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
-
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
MK Noteikumu projekts sniedz atbalstu Latvijā reģistrētiem nodokļu maksātājiem, kas atbilst mikro, mazo un vidējo, kā arī lielo uzņēmumu statusam, atbilstoši Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteiktajām definīcijām.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts sniedz atbalstu Latvijā reģistrētiem nodokļu maksātājiem, kas atbilst mikro, mazo un vidējo, kā arī lielo uzņēmumu statusam, atbilstoši Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteiktajām definīcijām.
Atbalsta risinājums sniegs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ierobežojumu rezultātā ļaus uzņēmējiem vieglāk pārvarēt Covi-19 radīto krīzes situāciju un pakāpeniski atceļoties ierobežojumiem turpināt saimniecisko darbību ierastajā režīmā.
Atbalsta risinājums sniegs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ierobežojumu rezultātā ļaus uzņēmējiem vieglāk pārvarēt Covi-19 radīto krīzes situāciju un pakāpeniski atceļoties ierobežojumiem turpināt saimniecisko darbību ierastajā režīmā.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts sniedz atbalstu Latvijā reģistrētiem nodokļu maksātājiem, kas atbilst mikro, mazo un vidējo, kā arī lielo uzņēmumu statusam, atbilstoši Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteiktajām definīcijām.
Atbalsta risinājums sniegs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ierobežojumu rezultātā ļaus uzņēmējiem vieglāk pārvarēt Covi-19 radīto krīzes situāciju un pakāpeniski atceļoties ierobežojumiem turpināt saimniecisko darbību ierastajā režīmā.
Atbalsta risinājums sniegs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ierobežojumu rezultātā ļaus uzņēmējiem vieglāk pārvarēt Covi-19 radīto krīzes situāciju un pakāpeniski atceļoties ierobežojumiem turpināt saimniecisko darbību ierastajā režīmā.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts sniedz atbalstu Latvijā reģistrētiem nodokļu maksātājiem, kas atbilst mikro, mazo un vidējo, kā arī lielo uzņēmumu statusam, atbilstoši Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteiktajām definīcijām.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
MK Noteikumu projekts tiek izstrādāts pamatojoties uz Pagaidu regulējumu.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība ir nodrošināta starpinstitucionālās darba grupas ietvaros apspriežot noteikumu projektu ar nozares uzņēmējiem.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi