23-TA-2844: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par iemaksu ANO Palestīnas bēgļu palīdzības un darba aģentūrai Tuvajos Austrumos (UNRWA), ANO Pasaules Pārtikas programmai (WFP) un Izraēlas valsts neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam "Dāvida sarkanais vairogs" (Magen David Adom)" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2023. gada 7. oktobrī Hamās teroristiskais grupējums veica uzbrukumu Izraēlai, kura rezultātā gāja bojā 1400 cilvēki, bet vairāk nekā 3 tūkst. tika ievainoti. Ir informācija par 240 ķīlniekiem, kuri ir Hamās gūstā Gazas joslā. Vienlaikus Hamās uzbrukumi no Gazas joslas turpinās, kamēr ir pastiprinājušies arī teroristu uzbrukumi no Libānas teritorijas, kuru kontrolē grupējums Hizbullā. Sekojot šim brutālajam uzbrukumam, Hamās un Izraēlas aizsardzības spēku sadursmēs ir būtiski pasliktinājusies drošības un humānā situācija reģionā, īpaši Gazas joslā, kur līdz šim ir gājuši bojā jau vairāk nekā 10 tūkst. cilvēku. Starptautiskā sabiedrība, arī Latvija, atzīst Izraēlas pašaizsardzības tiesības atbilstoši starptautiskajiem, tostarp humānajiem likumiem, tomēr, lai gan Izraēlas aizsardzības spēku uzbrukumi ir mērķēti pret Hamās, ir faktiski neiespējami pilnībā nodalīt Hamās objektus no civilās infrastruktūras. Tādējādi pieaug bažas par civiliedzīvotāju drošību un humānajām sekām Gazas joslā.
Ņemot vērā humānās situācijas strauju pasliktināšanos, starptautiskās organizācijas pauž pieaugošu satraukumu par iespējamajām negatīvajām sekām, kas varētu atstāt ietekmi visā reģionā. Reaģējot uz krīzi, starptautiskā sabiedrība, tostarp lielākā daļa ES un NATO dalībvalstu, ir palielinājusi savu atbalstu palestīniešu civiliedzīvotājiem. Piemēram, ES ir paziņojusi par papildu 100 milj. euro piešķiršanu, Vācija 19 milj. euro, Zviedrija 13,3 milj. euro, Īrija 13 milj. euro, Igaunija 240 tūkst. euro, bet Lietuva plāno 100 tūkst. euro piešķiršanu. Arī ASV ir ievērojami palielinājušas savu atbalstu palestīniešu civiliedzīvotājiem, veicot papildu iemaksu UNRWA 100 milj. ASV dolāru apmērā. Gan ANO, gan ES un ASV ir arī aktīvi aicinājušas sniegt papildu humāno palīdzību civiliedzīvotājiem Gazas joslā. Neskatoties uz to, ka starptautiskā sabiedrība sniedz ievērojamu papildu atbalstu, situācija joprojām saglabājas kritiska un vajadzības tikai turpina pieaugt. Saskaņā ar ANO Humāno lietu koordinācijas biroja (OCHA) aplēsēm, kritisko vajadzību nodrošināšanai joprojām ir nepieciešami vismaz 1,2 mljrd. ASV dolāru. Vienlaikus 9. oktobrī Parīzē tiek rīkota donoru konference, kuras galvenais mērķis būs palielināt starptautisko atbalstu humānās palīdzības sniegšanai Gazas civiliedzīvotājiem, uz kuru ir aicināta arī Latvija.
Starptautiskā sabiedrība turpina izrādīt solidaritāti ar Izraēlu, kas joprojām saskaras ar Hamās teroristiskiem uzbrukumiem. Valstu atbalsts Izraēlai ir atšķirīgs. Piemēram, ASV sniedz būtisku militāru palīdzību, kamēr Igaunija pieņēma lēmumu nosūtīt medicīnas aprīkojumu. Izraēlas praktiskās vajadzības pašlaik ir būtiski atšķirīgas no tām, ar kurām saskaras starptautiskie palīdzības sniedzēji Gazas joslā, kur pašlaik neierobežoti padziļinās plaša humānā katastrofa. Lai arī lielākā daļa starptautiskā atbalsta pašlaik koncentrējas uz palīdzību palestīniešu civiliedzīvotājiem Gazas joslā, Ārlietu ministrijas ieskatā Latvijas palīdzību būtu svarīgi novirzīt arī cietušajiem Izraēlas civiliedzīvotājiem, tādējādi paužot solidaritāti ar Izraēlu.
Rīkojuma mērķis ir noteikt, ka Ārlietu ministrija veic iemaksu UNRWA, WFP un organizācijai "Dāvida sarkanais vairogs", lai sniegtu atbalstu Izraēlas un palestīniešu civiliedzīvotājiem, reaģējot uz pašreizējo saspīlējumu un humāno krīzi Tuvajos Austrumos. Veicot iemaksas šajās organizācijās, Latvija paustu solidaritāti Izraēlai, kas turpina saskarties ar regulāriem Hamās teroristu uzbrukumiem, kā arī palestīniešu civiliedzīvotājiem, kuri saskaras ar pieaugošu humāno krīzi.
Iemaksa sekmēs turpmāk minētajos dokumentos noteikto ārpolitikas mērķu sasniegšanu un Latvijas iesaisti starptautiskās dienaskārtības aktuālo jautājumu risināšanā:
- Ministru kabineta 2023. gada 15. septembrī apstiprinātais Valdības rīcības plāns Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai;
- Ārlietu ministra ikgadējais ziņojums par paveikto un iecerēto darbību valsts ārpolitikā un ES jautājumos (apstiprināts ar Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra protokollēmu (prot. Nr. 1 24.§) "Informatīvais ziņojums "Ārlietu ministra ikgadējais ziņojums par paveikto un iecerēto darbību valsts ārpolitikā un Eiropas Savienības jautājumos"");
- Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2021. gada 14. aprīļa rīkojumu Nr. 245 "Par Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam");
- Starptautiskās palīdzības likums (pieņemts Saeimā 2008. gada 24. aprīlī).
Ņemot vērā humānās situācijas strauju pasliktināšanos, starptautiskās organizācijas pauž pieaugošu satraukumu par iespējamajām negatīvajām sekām, kas varētu atstāt ietekmi visā reģionā. Reaģējot uz krīzi, starptautiskā sabiedrība, tostarp lielākā daļa ES un NATO dalībvalstu, ir palielinājusi savu atbalstu palestīniešu civiliedzīvotājiem. Piemēram, ES ir paziņojusi par papildu 100 milj. euro piešķiršanu, Vācija 19 milj. euro, Zviedrija 13,3 milj. euro, Īrija 13 milj. euro, Igaunija 240 tūkst. euro, bet Lietuva plāno 100 tūkst. euro piešķiršanu. Arī ASV ir ievērojami palielinājušas savu atbalstu palestīniešu civiliedzīvotājiem, veicot papildu iemaksu UNRWA 100 milj. ASV dolāru apmērā. Gan ANO, gan ES un ASV ir arī aktīvi aicinājušas sniegt papildu humāno palīdzību civiliedzīvotājiem Gazas joslā. Neskatoties uz to, ka starptautiskā sabiedrība sniedz ievērojamu papildu atbalstu, situācija joprojām saglabājas kritiska un vajadzības tikai turpina pieaugt. Saskaņā ar ANO Humāno lietu koordinācijas biroja (OCHA) aplēsēm, kritisko vajadzību nodrošināšanai joprojām ir nepieciešami vismaz 1,2 mljrd. ASV dolāru. Vienlaikus 9. oktobrī Parīzē tiek rīkota donoru konference, kuras galvenais mērķis būs palielināt starptautisko atbalstu humānās palīdzības sniegšanai Gazas civiliedzīvotājiem, uz kuru ir aicināta arī Latvija.
Starptautiskā sabiedrība turpina izrādīt solidaritāti ar Izraēlu, kas joprojām saskaras ar Hamās teroristiskiem uzbrukumiem. Valstu atbalsts Izraēlai ir atšķirīgs. Piemēram, ASV sniedz būtisku militāru palīdzību, kamēr Igaunija pieņēma lēmumu nosūtīt medicīnas aprīkojumu. Izraēlas praktiskās vajadzības pašlaik ir būtiski atšķirīgas no tām, ar kurām saskaras starptautiskie palīdzības sniedzēji Gazas joslā, kur pašlaik neierobežoti padziļinās plaša humānā katastrofa. Lai arī lielākā daļa starptautiskā atbalsta pašlaik koncentrējas uz palīdzību palestīniešu civiliedzīvotājiem Gazas joslā, Ārlietu ministrijas ieskatā Latvijas palīdzību būtu svarīgi novirzīt arī cietušajiem Izraēlas civiliedzīvotājiem, tādējādi paužot solidaritāti ar Izraēlu.
Rīkojuma mērķis ir noteikt, ka Ārlietu ministrija veic iemaksu UNRWA, WFP un organizācijai "Dāvida sarkanais vairogs", lai sniegtu atbalstu Izraēlas un palestīniešu civiliedzīvotājiem, reaģējot uz pašreizējo saspīlējumu un humāno krīzi Tuvajos Austrumos. Veicot iemaksas šajās organizācijās, Latvija paustu solidaritāti Izraēlai, kas turpina saskarties ar regulāriem Hamās teroristu uzbrukumiem, kā arī palestīniešu civiliedzīvotājiem, kuri saskaras ar pieaugošu humāno krīzi.
Iemaksa sekmēs turpmāk minētajos dokumentos noteikto ārpolitikas mērķu sasniegšanu un Latvijas iesaisti starptautiskās dienaskārtības aktuālo jautājumu risināšanā:
- Ministru kabineta 2023. gada 15. septembrī apstiprinātais Valdības rīcības plāns Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai;
- Ārlietu ministra ikgadējais ziņojums par paveikto un iecerēto darbību valsts ārpolitikā un ES jautājumos (apstiprināts ar Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra protokollēmu (prot. Nr. 1 24.§) "Informatīvais ziņojums "Ārlietu ministra ikgadējais ziņojums par paveikto un iecerēto darbību valsts ārpolitikā un Eiropas Savienības jautājumos"");
- Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2021. gada 14. aprīļa rīkojumu Nr. 245 "Par Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam");
- Starptautiskās palīdzības likums (pieņemts Saeimā 2008. gada 24. aprīlī).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma mērķis ir noteikt, ka Ārlietu ministrija 2023. gadā veic iemaksu 100 000 euro apmērā UNRWA, 20 000 euro WFP, kā arī 30 000 euro Izraēlas valsts neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam"Dāvida sarkanais vairogs".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Izraēla turpina saskarties ar Hamās uzbrukumiem, kuru rezultātā joprojām ik dienas cieš vairāki desmiti civiliedzīvotāju. Medicīnas iestādēs atrodas arī vairāki simti sākotnējo uzbrukumu upuru, kuriem ir nepieciešama turpmāka medicīniskā palīdzība, kā arī rehabilitācija. Pastiprinoties uzbrukumiem valsts ziemeļos, palielinās cietušo skaits arī šajā Izraēlas daļā. Šādos apstākļos būtisku ieguldījumu sniedz Izraēlas valsts neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests "Dāvida sarkanais vairogs", kas ir Izraēlas humānās palīdzības vadošā organizācija un Starptautiskā Sarkanā Krusta un Sarkanā Pusmēness kustības dalībniece. Šī organizācija pašlaik saskaras ar ievērojamu finanšu un resursu slodzi, tādēļ ir aicinājusi tai ziedot netraucētas darbības tālākai nodrošināšanai.
Vienlaikus, ņemot vērā humāno krīzi Gazas joslā, aptuveni 2,2 milj. Gazas joslas civiliedzīvotāju saskaras ar pieaugošu pārtikas, ūdens, medikamentu u.c. pirmās nepieciešamības preču trūkumu. Gazas joslā pašlaik ir vairāk nekā 1,5 milj. iekšēji pārvietoto personu, kuri meklē drošību, evakuējoties no visvairāk apdraudētajiem Gazas joslas ziemeļiem. Tomēr uzlidojumi tiek veikti arī Gazas dienvidos. Lai gan 1. novembrī notika pirmā ierobežotā ārvalstnieku un ievainoto evakuācija caur Rafahas robežpunktu ar Ēģipti, kopumā civiliedzīvotājiem nav iespējas izceļot no Gazas joslas, jo minētais robežpunkts joprojām ir slēgts. Kopš 21. oktobra ir uzsākta pakāpeniska un pagaidām ierobežota starptautiskās humānās palīdzības piegāde, taču tā ir nepietiekamā apjomā, kā arī pastāv draudi humānās palīdzības sniedzēju drošībai. Gazas joslas iedzīvotāji jau ilgstoši iztiek ar aptuveni 1 litru ūdens dienā, vienlaikus dramatiski samazinoties pārtikas un medikamentu krājumiem. Tāpat, turpinoties Izraēlas aizsardzības spēku cīņai ar Hamās teroristiem, civiliedzīvotāji regulāri tiek pakļauti drošības apdraudējumiem, jo tie nevar rast drošu patvērumu, tostarp medicīnas iestādēs un skolās, kas ir starptautiski aizsargāti civilās infrastruktūras objekti. Ņemot vērā Gazas joslas ierobežoto teritoriju, civiliedzīvotājiem faktiski vairs nav drošu patvēruma vietu, turklāt strauji izplatās infekcijas slimības. Vienlaikus civiliedzīvotājiem nav iespēju atstāt apdraudēto teritoriju, jo Izraēla pašreizējās karadarbības laikā ir slēgusi robežu ar Gazas joslu, kamēr Ēģipte vienīgo robežpārejas punktu ir daļēji slēgusi, izmantojot to tikai ierobežotai humāno kravu piegādei.
Šajos apstākļos starptautiskās humānās palīdzības organizācijas saskaras ar pieaugošām grūtībām sniegt atbalstu civiliedzīvotājiem, bieži apšaudēs ciešot arī starptautisko organizāciju darbiniekiem un palīdzības sniedzējiem. Uzlidojumos Gazā ir gājuši bojā jau 79 ANO darbinieki, un šis skaits nemitīgi pieaug. Neskatoties uz grūtībām, starptautiskās palīdzības organizācijas turpina darbu Gazas joslā, no kurām būtiskāko atbalstu sniedz UNRWA, kas tradicionāli ir viena no vadošajām ANO sistēmas organizācijām, kas strādā ar palestīniešu bēgļiem, kā arī WFP, kurai ir arvien lielāka loma pārtikas piegāžu nodrošināšanai Gazas joslai. Atbalsts uzticamām ANO sistēmas organizācijām arī nodrošinātu, ka tas nenonāk Hamās un citu teroristisko organizāciju rīcībā.
Vienlaikus, ņemot vērā humāno krīzi Gazas joslā, aptuveni 2,2 milj. Gazas joslas civiliedzīvotāju saskaras ar pieaugošu pārtikas, ūdens, medikamentu u.c. pirmās nepieciešamības preču trūkumu. Gazas joslā pašlaik ir vairāk nekā 1,5 milj. iekšēji pārvietoto personu, kuri meklē drošību, evakuējoties no visvairāk apdraudētajiem Gazas joslas ziemeļiem. Tomēr uzlidojumi tiek veikti arī Gazas dienvidos. Lai gan 1. novembrī notika pirmā ierobežotā ārvalstnieku un ievainoto evakuācija caur Rafahas robežpunktu ar Ēģipti, kopumā civiliedzīvotājiem nav iespējas izceļot no Gazas joslas, jo minētais robežpunkts joprojām ir slēgts. Kopš 21. oktobra ir uzsākta pakāpeniska un pagaidām ierobežota starptautiskās humānās palīdzības piegāde, taču tā ir nepietiekamā apjomā, kā arī pastāv draudi humānās palīdzības sniedzēju drošībai. Gazas joslas iedzīvotāji jau ilgstoši iztiek ar aptuveni 1 litru ūdens dienā, vienlaikus dramatiski samazinoties pārtikas un medikamentu krājumiem. Tāpat, turpinoties Izraēlas aizsardzības spēku cīņai ar Hamās teroristiem, civiliedzīvotāji regulāri tiek pakļauti drošības apdraudējumiem, jo tie nevar rast drošu patvērumu, tostarp medicīnas iestādēs un skolās, kas ir starptautiski aizsargāti civilās infrastruktūras objekti. Ņemot vērā Gazas joslas ierobežoto teritoriju, civiliedzīvotājiem faktiski vairs nav drošu patvēruma vietu, turklāt strauji izplatās infekcijas slimības. Vienlaikus civiliedzīvotājiem nav iespēju atstāt apdraudēto teritoriju, jo Izraēla pašreizējās karadarbības laikā ir slēgusi robežu ar Gazas joslu, kamēr Ēģipte vienīgo robežpārejas punktu ir daļēji slēgusi, izmantojot to tikai ierobežotai humāno kravu piegādei.
Šajos apstākļos starptautiskās humānās palīdzības organizācijas saskaras ar pieaugošām grūtībām sniegt atbalstu civiliedzīvotājiem, bieži apšaudēs ciešot arī starptautisko organizāciju darbiniekiem un palīdzības sniedzējiem. Uzlidojumos Gazā ir gājuši bojā jau 79 ANO darbinieki, un šis skaits nemitīgi pieaug. Neskatoties uz grūtībām, starptautiskās palīdzības organizācijas turpina darbu Gazas joslā, no kurām būtiskāko atbalstu sniedz UNRWA, kas tradicionāli ir viena no vadošajām ANO sistēmas organizācijām, kas strādā ar palestīniešu bēgļiem, kā arī WFP, kurai ir arvien lielāka loma pārtikas piegāžu nodrošināšanai Gazas joslai. Atbalsts uzticamām ANO sistēmas organizācijām arī nodrošinātu, ka tas nenonāk Hamās un citu teroristisko organizāciju rīcībā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
150 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
150 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-150 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-150 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
150 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 150 000 euro apmērā nepieciešams, lai nodrošinātu iemaksu UNRWA, WFP un Izraēlas valsts neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam "Dāvida sarkanais vairogs".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējums 150 000 euro apmērā iemaksas veikšanai UNRWA, WFP un Izraēlas valsts neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam "Dāvida sarkanais vairogs" 2023. gadā tiks nodrošināts Ārlietu ministrijas budžeta programmā 02.00.00 “Iemaksas starptautiskajās organizācijās” piešķirtā finansējuma ietvaros, novirzot līdzekļus no ikgadējās ES Attīstības fonda iemaksas.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi