24-TA-2574: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojuma Nr. 635 “Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju” (turpmāk – Rīkojums) 6.1. apakšpunktā Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk – Ministrija) dots uzdevums sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā citstarp šādus ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus – līdz 2024. gada 1. decembrim –, kurus nepieciešams mainīt saistībā ar Rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto Valsts izglītības satura centra likvidāciju un Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt, ka jaunās iestādes (Valsts izglītības attīstības aģentūras) darbību Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. pantā noteiktajā kārtībā reglamentē Ministru kabineta apstiprināts nolikums.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Tiesību akta projektā “Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums” (turpmāk – Projekts) paredzēts, ka Projekts ir piemērojams ar 2025. gada 1. janvāri, jo saskaņā ar Rīkojuma 1.1. apakšpunktu Ministru kabinets pieņēmis lēmumu Ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestādi – Valsts izglītības satura centru – likvidēt ar 2025. gada 1. janvāri un nodot Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumus Valsts izglītības attīstības aģentūrai, kā arī pārveidot Valsts izglītības attīstības aģentūru (turpmāk - jaunā iestāde), tai skaitā mainot tās nosaukumu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts izglītības attīstības aģentūras darbību reglamentē Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumi Nr. 934 “Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2012, 203. nr.) (turpmāk – Noteikumi Nr. 934) un Valsts izglītības satura centra darbību reglamentē Ministru kabineta 2009. gada 30. jūnija noteikumi Nr. 682 “Valsts izglītības satura centra nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2009, 103. nr.) (turpmāk – Noteikumi Nr. 682). Saskaņā ar Rīkojuma 1.1. apakšpunktu Ministru kabinets pieņēmis lēmumu Ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestādi – Valsts izglītības satura centru – likvidēt ar 2025. gada 1. janvāri un nodot Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumus Valsts izglītības attīstības aģentūrai, kā arī pārveidot Valsts izglītības attīstības aģentūru, tai skaitā mainot tās nosaukumu. Rīkojuma 6.1. apakšpunktā Ministrijai dots uzdevums sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus, tai skaitā to tiesību aktu, kurus nepieciešams mainīt, projektus saistībā ar Rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto Valsts izglītības satura centra likvidāciju un Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Rīkojuma 1.1. apakšpunktu Ministru kabinets pieņēmis lēmumu Ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestādi – Valsts izglītības satura centru – likvidēt ar 2025. gada 1. janvāri un nodot Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumus Valsts izglītības attīstības aģentūrai, kā arī pārveidot Valsts izglītības attīstības aģentūru, tai skaitā mainot tās nosaukumu. Rīkojuma 6. punktā Ministrijai dots uzdevums sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus, tai skaitā to tiesību aktu, kurus nepieciešams mainīt, projektus saistībā ar Rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto Valsts izglītības satura centra likvidāciju un Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu. Ņemot vērā to, ka, izpildot minēto uzdevumu, Noteikumi Nr. 682 ir jāatzīst par spēku zaudējušiem, savukārt, veicot paredzamo grozījumu Noteikumos Nr. 934 (nosakot pārveidotās Valsts izglītības attīstības aģentūras funkcijas un uzdevumus, kā arī papildinot Noteikumus Nr. 934 ar Valsts izglītības satura centra funkcijām un uzdevumiem) izvērtējumu, konstatēts, ka grozījumu Noteikumos Nr. 934 projekta normu apjoms pārsniegtu pusi no spēkā esošo Noteikumu Nr. 934 apjoma, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 140. punktā noteikto, nepieciešams izstrādāt jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu (jaunās iestādes darbību reglamentējošu nolikumu).
Risinājuma apraksts
Ir izstrādāts Projekts (jauns Ministru kabineta noteikumu projekts), kas Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. pantā noteiktajā kārtībā reglamentēs jaunās iestādes darbību, funkcijas un uzdevumus (kas ietver pārveidotās Valsts izglītības attīstības aģentūras funkcijas un uzdevumus un Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumus, kas ar Rīkojumu nodotas Valsts izglītības attīstības aģentūrai ar 2025. gada 1. janvāri). Noteikumos Nr. 934 noteiktās Valsts izglītības attīstības aģentūras funkcijas un Noteikumos Nr. 682 noteiktās Valsts izglītības satura funkcijas Projektā ir precizētas un sagrupētas, ņemot vērā nepieciešamību tās definēt jaunās iestādes funkcionālā tvērumā. Abu iestāžu (Valsts izglītības attīstības aģentūras un Valsts izglītības satura centra) funkcijas Projektā netiek reducētas. Projektā citstarp noteiktas, piemēram, šādas Valsts izglītības attīstības centra funkcijas un uzdevumi: 1) nodrošināt plašākas mācīšanās pieredzi bērniem un jauniešiem. Ar plašāko mācīšanās pieredzi Projekta 3.4. apakšpunktā tiek saprasta vērtībās balstītu ieradumu veidošana mērķtiecīgi organizētā izglītības procesā, attīstot karjeras vadības prasmes, sekmējot mācību saturā sasniedzamos rezultātus, sniedzot jaunu sociāli emocionālu pieredzi un veicinot talantu attīstību un pilsonisko līdzdalību. Plašākas mācīšanās pieredze ietver karjeras attīstības atbalstu (informēšanu, karjeras izglītību un konsultēšanu), interešu izglītības piedāvājumu un neformālo izglītību; 2) īstenot un nodrošināt individuālo mācību kontu pieejas attīstību un pilnveidi. Projekta 4.32. apakšpunktā noteiktā uzdevuma ietvaros ir paredzēts izveidot un normatīvajos aktos nostiprināt ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu atbalsta sistēmu pieaugušo izglītībai, attiecībā uz indivīdiem, radot plašākas iespējas un tiesības nodarbinātajiem piedalīties izglītībā. Minētais uzdevums ir saistīts ar un nodrošina Projekta 3.12. apakšpunktā ietvertās funkcijas “nodrošināt pieaugušo izglītības politikas īstenošanu, sistemātisku un inovatīvu risinājumu attīstību, veicinot pieaugušo iesaisti mūžizglītībā atbilstoši indivīda un darba devēja vajadzībām un nākotnes tirgus prasībām” izpildi u.c. Ar Projektu plānots, ka: jaunajā iestādē kā vienas pieturas aģentūrā tiks apvienotas Valsts izglītības attīstības aģentūras un Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumi, lai nodrošinātu augstas kvalitātes, pieejamus un nepārtrauktus pakalpojumus, tiks nodrošināta vienota pārvaldība, darba organizēšana un sadarbība, tiks novērsta funkciju dublēšanās; jaunā iestāde būs metodiskais centrs kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai visās izglītības pakāpēs. Ar Projektu (konsolidējot Valsts izglītības attīstības aģentūras un Valsts izglītības satura centra funkcijas) pēc būtības plānots, ka: jaunā iestāde efektīvāk nodrošinās nozares rīcībpolitiku ietvaros noteikto funkciju īstenošanu; tiks nodrošināta labāka sinerģija starp iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem (atbalsta sistēma bērnu un jauniešu mācīšanās pilnveidei, atbalsts pedagogu profesionālajai pilnveidei, pieaugušo izglītības kompetences centrs, profesionālās izglītības pārvaldība u.c.); mērķa grupām (skolēniem, pedagogiem, izglītības iestāžu vadītājiem, pieaugušajiem u.c.) pieejamie pakalpojumi tiks koncentrēti vienuviet (vienoti vēstījumi, vienota pieeja); būs skaidrs nošķīrums starp rīcībpolitiku plānošanu un rīcībpolitiku īstenošanu un nozares pakalpojumu sniegšanu. Projektā arī ietverta norma, kas paredz atzīt par spēku zaudējušiem Noteikumus Nr. 682 un Noteikumus Nr. 934. Nepieciešams Projektu apstiprināt (pieņemt) Ministru kabinetā. Papildus minams, ka, ņemot vērā to, ka jaunās iestādes darbības mērķis tiks papildināts ar valsts politikas jaunatnes jomā īstenošanu tieši reorganizācijas otrajā posmā, jaunās iestādes nosaukumu plānots mainīt reorganizācijas otrajā posmā (nevis pirmajā posmā vai abos posmos) (tai skaitā, lai nenotiktu atkārtota jaunās iestādes nosaukuma maiņa īsā laika periodā, lai neveidojas lielākas administratīvās izmaksas saistībā ar dokumentu un vizuālās identitātes materiālu, kas saistīti ar jaunās iestādes identitāti, sagatavošanu u.c.).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) 2024. gadā veiktā izpēte “Enhancing the institutional capacity for education quality monitoring and school improvement support in Latvia”
Apraksts
Atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) 2024. gadā veiktās izpētes “Enhancing the institutional capacity for education quality monitoring and school improvement support in Latvia” rezultātiem, analizējot Latvijas izglītības nozares pārraudzības aspektus, tika ieteikts apsvērt iespēju apvienot Valsts izglītības satura centru un Valsts izglītības attīstības aģentūru, lai nodrošinātu lielāku efektivitāti, politikas saskaņotību un organizatoriskās kapacitātes apvienošanu valsts politikas īstenošanai visās izglītības apakšnozarēs (turpmāk - OECD rekomendācijas). Ar Rīkojumu ir pieņemts lēmums ar 2025. gada 1. janvāri likvidēt Valsts izglītības satura centru un nodot Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumus Valsts izglītības attīstības aģentūrai, kā arī pārveidot Valsts izglītības attīstības aģentūru. Atbilstoši Rīkojumā noteiktajam un izpildot OECD rekomendācijas, Projektā ir noteiktas jaunās iestādes funkcijas un uzdevumi, kas citstarp ietver Valsts izglītības attīstības aģentūras funkcijas un uzdevumus un Valsts izglītības satura centra funkcijas un uzdevumus, tādējādi pēc abu iestāžu apvienošanas nodrošinot lielāku efektivitāti, politikas saskaņotību un organizatoriskās kapacitātes apvienošanu valsts politikas īstenošanai.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Projektā ietverta norma, kas paredz atzīt par spēku zaudējušiem Noteikumus Nr. 682 (izpildot Rīkojuma 6. punktā Ministrijai doto uzdevumu) un Noteikumus Nr. 934 (veicot paredzamo grozījumu Noteikumos Nr. 934 izvērtējumu, konstatēts, ka grozījumu Noteikumos Nr. 934 projekta normu apjoms pārsniegtu pusi no spēkā esošo Noteikumu Nr. 934 apjoma).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Valsts izglītības satura centra un Valsts izglītības attīstības aģentūras ierēdņi un darbinieki
Ietekmes apraksts
Likvidējot Ministrijas padotībā esošo iestādi Valsts izglītības satura centru un pārveidojot Valsts izglītības attīstības aģentūru (tiek paplašināts funkciju un pārvaldes uzdevumu klāsts, uzlaboti izglītības pakalpojumi un to pieejamība sabiedrībai), tas ir, koncentrējot cilvēkresursu vienā iestādē, tiks veikta izvērtēšana un salīdzinājums gan starp minēto iestāžu ierēdņiem, gan darbiniekiem (turpmāk kopā - nodarbinātie), lai lemtu par iespējamu kompetenču pārdali un nodarbināto skaita efektīvāku plānošanu pret īstenojamām funkcijām.
Juridiskās personas
- Valsts izglītības satura centrs, Valsts izglītības attīstības aģentūra
Ietekmes apraksts
Vērtējot reorganizācijas procesa ietekmi uz administratīvajām procedūrām, ir identificējama pozitīva ietekme uz valsts budžetu, tas ir, cilvēkresursu koncentrēšanās vienā iestādē, kā arī labas pārvaldības modeļa ieviešana ar izglītības jomu saistīto pakalpojumu nodrošināšanā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Projekts paredz izpildīt Rīkojumā Ministrijai doto uzdevumu sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus. Ar Rīkojuma 7. punktu Ministru kabinets pieņēmis lēmumu ar Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu, kā arī ar Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju saistītos izdevumus segt no Valsts izglītības attīstības aģentūrai, Valsts izglītības satura centram un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūrai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem. Detalizēta informācija par Rīkojuma ietekmi uz valsts budžetu ir sniegta Rīkojuma sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) III. sadaļā (https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/d7bf8508-9bca-41e8-854c-4a33a1d25199).
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
1) Projekts paredz izpildīt Rīkojumā Ministrijai doto uzdevumu sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus. Detalizēta informācija par Rīkojuma ietekmi uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu ir sniegta Rīkojuma sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) IV. sadaļā, kurā norādīti ar Rīkojumu saistītie tiesību aktu projekti, citstarp tiesību akti, kuros nepieciešams izdarīt grozījumus saistībā ar to, ka attiecīgajos tiesību aktos noteikto Valsts izglītības satura centra kompetenci pārņem Valsts izglītības attīstības aģentūra (https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/d7bf8508-9bca-41e8-854c-4a33a1d25199).
2) Rīkojuma 6.2. apakšpunktā Ministrijai dots uzdevums sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā arī šādus ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus – līdz 2025. gada 1. septembrim tiesību aktu projektus, kurus nepieciešams mainīt saistībā ar Rīkojuma 1.2. apakšpunktā minēto Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju. Izpildot minēto Rīkojuma 6.2. apakšpunktā Ministrijai doto uzdevumu, Ministrija līdz 2025. gada 1. septembrim izstrādās grozījumus jau spēkā esošajā tiesību aktā “Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums”, attiecīgi papildinot jaunās iestādes funkcijas un uzdevumus ar tām jaunās iestādes funkcijām un uzdevumiem, kas pēc Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidācijas tiks nodotas jaunajai iestādei. Attiecīgi, ņemot vērā to, ka jaunās iestādes darbības mērķis tiks papildināts ar valsts politikas jaunatnes jomā īstenošanu tieši reorganizācijas otrajā posmā, jaunās iestādes nosaukumu plānots mainīt reorganizācijas otrajā posmā (nevis pirmajā posmā vai abos posmos) (tai skaitā, lai nenotiktu atkārtota jaunās iestādes nosaukuma maiņa īsā laika periodā, lai neveidojas lielākas administratīvās izmaksas saistībā ar dokumentu un vizuālās identitātes materiālu, kas saistīti ar jaunās iestādes identitāti, sagatavošanu u.c.).
2) Rīkojuma 6.2. apakšpunktā Ministrijai dots uzdevums sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā arī šādus ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus – līdz 2025. gada 1. septembrim tiesību aktu projektus, kurus nepieciešams mainīt saistībā ar Rīkojuma 1.2. apakšpunktā minēto Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju. Izpildot minēto Rīkojuma 6.2. apakšpunktā Ministrijai doto uzdevumu, Ministrija līdz 2025. gada 1. septembrim izstrādās grozījumus jau spēkā esošajā tiesību aktā “Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums”, attiecīgi papildinot jaunās iestādes funkcijas un uzdevumus ar tām jaunās iestādes funkcijām un uzdevumiem, kas pēc Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidācijas tiks nodotas jaunajai iestādei. Attiecīgi, ņemot vērā to, ka jaunās iestādes darbības mērķis tiks papildināts ar valsts politikas jaunatnes jomā īstenošanu tieši reorganizācijas otrajā posmā, jaunās iestādes nosaukumu plānots mainīt reorganizācijas otrajā posmā (nevis pirmajā posmā vai abos posmos) (tai skaitā, lai nenotiktu atkārtota jaunās iestādes nosaukuma maiņa īsā laika periodā, lai neveidojas lielākas administratīvās izmaksas saistībā ar dokumentu un vizuālās identitātes materiālu, kas saistīti ar jaunās iestādes identitāti, sagatavošanu u.c.).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts paredz izpildīt Rīkojumā Ministrijai doto uzdevumu sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā ar Rīkojumu saistītos tiesību aktu projektus. Lēmumu par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra likvidāciju Ministru kabinets pieņēmis ar Rīkojumu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ministrija, Valsts izglītības attīstības aģentūra, daļa no potenciālajiem projektu iesniedzējiem, tas ir, pašvaldības, pašvaldību iestādes, valsts akciju sabiedrības vai valsts kapitālsabiedrības.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Jā
Pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturtās daļas 5. punktu, Valsts izglītības satura centra funkciju pārņēmēja ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, kura attiecīgi tiek pārveidota, paplašinot tās funkciju un pārvaldes uzdevumu klāstu, līdz ar ko Valsts izglītības satura centrs beidz pastāvēt.
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Jā
Valsts izglītības attīstības aģentūras funkcijas, pārvaldes uzdevumi un kompetence tiek papildināta, pārņemot Valsts izglītības satura centra pārvaldi, tādā veidā tiek veikta arī Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošana, izveidojot tās struktūru efektīvākai pakalpojumu nodrošināšanai un labākai institūcijas pārvaldībai.
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Pārņemot Valsts izglītības satura centra funkcijas un pārvaldes uzdevumus, Valsts izglītības attīstības aģentūras funkciju saraksts, uzdevumi un kompetence tiek papildināta ar Valsts izglītības satura centra funkcijām, uzdevumiem un kompetences jautājumiem, kas nepārklājas ar Valsts izglītības attīstības aģentūras darbību, attiecīgi pārveidojot Valsts izglītības attīstības aģentūru par jaunu iestādi.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Valsts izglītības attīstības aģentūrai, pārņemot Valsts izglītības satura centra funkcijas un pārvaldes uzdevumus, ir pārvērtētas būtiskākās Valsts izglītības satura centra un Valsts izglītības attīstības aģentūras pamatfunkcijas, to lietderīgums, attiecīgi veicot Valsts izglītības satura centra funkciju nodošanu un konsolidāciju, un pārveidojot Valsts izglītības attīstības aģentūru par jaunu iestādi ar 2025. gada 1. janvāri. Tādējādi tiek samazināts birokrātiskais slogs, atvieglotas administratīvās pārvaldības procedūras un stiprināta vienotas izglītības politikas veidošana.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Jā
Veidojot vienotu datu bāžu kopu, tiks apzināti visi atsevišķajās iestādēs esošie resursi un veikta datu revīzija, kuras rezultātā tiks radītas konsolidētas datu kopas, kurās būs vairāk savienotas informācijas, attiecīgi būs iespēja iegūt pilnīgāku un pārskatāmāku informāciju par nozarē notiekošo. Attiecīgi arī būs iespēja efektīvāk plānot turpmāko attīstību. Papildus, ieviešot mākslīgā intelekta rīkus, tiks optimizēti esošie procesi, tos padarot efektīvākus un sabiedrībai pieejamākus.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Jā
Valsts izglītības attīstības aģentūrai, pārņemot Valsts izglītības satura centra funkcijas un pārvaldes uzdevumus, ir pārvērtētas būtiskākās Valsts izglītības satura centra un Valsts izglītības attīstības aģentūras pamatfunkcijas, to lietderīgums, attiecīgi veicot Valsts izglītības satura centra funkciju nodošanu un konsolidāciju, un pārveidojot Valsts izglītības attīstības aģentūru par jaunu iestādi ar 2025. gada 1. janvāri. Tādējādi tiek samazināts birokrātiskais slogs, atvieglotas administratīvās pārvaldības procedūras un stiprināta vienotas izglītības politikas veidošana.
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi