24-TA-2551: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumos Nr. 498 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt dažāda veida atkritumu atkārtotu izmantošanu, pārstrādi un reģenerāciju" 5.2.1.3. pasākuma "Atkritumu reģenerācijas veicināšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktā ietverto deleģējumu, kas nosaka Ministru kabinetam (turpmāk - MK) izstrādāt nosacījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pagarināt 5.2.1.3. pasākuma "Atkritumu reģenerācijas veicināšana" īstenošanas termiņu līdz 2026. gada 31. oktobrim (esošais termiņš – 2024. gada 31. oktobris), lai finansējuma saņēmējs varētu nodrošināt projekta sekmīgu pabeigšanu un sasniegt plānoto iznākuma rādītāju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK 2017. gada 22. augusta noteikumu Nr. 498 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt dažāda veida atkritumu atkārtotu izmantošanu, pārstrādi un reģenerāciju" 5.2.1.3. pasākuma "Atkritumu reģenerācijas veicināšana” īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 498) 30.1 punkts nosaka, ja finansējuma saņēmējs projektā plānotās darbības nevar pilnībā pabeigt un sasniegt projektā plānotos iznākuma rādītājus līdz 2023. gada 31. decembrim, finansējuma saņēmējs var pabeigt projektā plānotās darbības un sasniegt plānotos iznākuma rādītājus par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim.
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt dažāda veida atkritumu atkārtotu izmantošanu, pārstrādi un reģenerāciju" 5.2.1.3. pasākuma "Atkritumu reģenerācijas veicināšana” (turpmāk - 5.2.1.3. pasākums) ietvaros tiek īstenots viens projekts - Nr. 5.2.1.3/18/A/001 "No atkritumiem iegūtā kurināmā reģenerācijas iekārtu izbūve Ventspilī, Talsu ielā 69" (turpmāk - projekts). Projektā ar 2023. gada 15. decembra līguma grozījumiem Nr. 3 tika pagarināts tā ieviešanas termiņš līdz 2024. gada 31. oktobrim, nosakot tā statusu kā nacionāli nefunkcionējošs projekts. 2023. gada 29. decembrī finansējuma saņēmējs iesniedza noslēguma maksājuma pieprasījumu un 2024. gada 17. aprīlī tas tika apstiprināts, kā arī veikts maksājums, tādējādi investēts viss projektā plānotais Kohēzijas fonda finansējums.
Finansējuma saņēmējs regulāri informēja Centrālo finanšu un līguma aģentūru (turpmāk - CFLA) par projekta progresu, t.sk. par iemesliem projekta ietvaros noslēgtā apvienotā projektēšanas, būvniecības un iekārtu piegādāšanas līguma Nr. 054-3-2022 ar SIA “MONUM” (turpmāk – FIDIC līgums) darbu izpildes laika pagarinājumu līdz 2024. gada 16. septembrim. CFLA, izvērtējot minēto informāciju, secināja, ka nepieciešamība veikt darbus ārpus FIDIC līguma objekta robežām bija objektīva un nebija iepriekš paredzēta, līdz ar to termiņa pagarinājums bija pamatots.
Ņemot vērā iepriekš minēto, risks neiekļauties projekta īstenošanas termiņā (līdz 2024. gada 31. oktobrim) līdz šim bija vērtējams kā zems. Tomēr no finansējuma saņēmēja 2024. gada 17. septembrī tika saņemta informācija, ka no finansējuma saņēmēja neatkarīgu iemeslu dēļ (domstarpības starp FIDIC līguma izpildītāju SIA “MONUM” un tā apakšuzņēmēju) projekta īstenošanas termiņā nebūs iespējams iekļauties.
Šobrīd, kad beidzies FIDIC līgumā paredzēto darbu izpildes laiks, finansējuma saņēmējam nav zināmi tādi apstākļi, kā arī FIDIC līguma izpildītājs nav paziņojis par tādu esamību, kas paredzētu iespēju pagarināt darbu izpildes laiku.
Vienlaikus finansējuma saņēmējs informē, ka starp FIDIC līguma izpildītāju un tā apakšuzņēmēju pastāv domstarpības. Minētais apakšuzņēmējs veic projektā paredzēto tehnoloģisko iekārtu projektēšanu, piegādi un montāžu, un tā izpildei nodoti nepilni 70% no FIDIC līguma vērtības. FIDIC līguma izpildītājs un tā apakšuzņēmējs ir informēti par darbu izpildes laika nokavējuma sekām un finansējuma saņēmēja nodomu piemērot FIDIC līgumā paredzētās soda sankcijas, lai kompensētu nokavējuma radītos zaudējumus.
Ņemot vērā radušos situāciju, kuru pastiprina iepriekš minēto sankciju piemērošana, pastāv būtisks risks, ka darbi projekta ietvaros paredzētajā objektā tiek pārtraukti un finansējuma saņēmējs var būt spiests vienpusēji pārtraukt FIDIC līgumu. Līdz ar to finansējuma saņēmējs, izvērtējot iespējamos scenārijus, nepieciešamo darbību un atlikušo darbu laika grafiku, prognozē, ka pie negatīvākā scenārija projekta īstenošana aizkavētos vismaz par 9 mēnešiem.
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt dažāda veida atkritumu atkārtotu izmantošanu, pārstrādi un reģenerāciju" 5.2.1.3. pasākuma "Atkritumu reģenerācijas veicināšana” (turpmāk - 5.2.1.3. pasākums) ietvaros tiek īstenots viens projekts - Nr. 5.2.1.3/18/A/001 "No atkritumiem iegūtā kurināmā reģenerācijas iekārtu izbūve Ventspilī, Talsu ielā 69" (turpmāk - projekts). Projektā ar 2023. gada 15. decembra līguma grozījumiem Nr. 3 tika pagarināts tā ieviešanas termiņš līdz 2024. gada 31. oktobrim, nosakot tā statusu kā nacionāli nefunkcionējošs projekts. 2023. gada 29. decembrī finansējuma saņēmējs iesniedza noslēguma maksājuma pieprasījumu un 2024. gada 17. aprīlī tas tika apstiprināts, kā arī veikts maksājums, tādējādi investēts viss projektā plānotais Kohēzijas fonda finansējums.
Finansējuma saņēmējs regulāri informēja Centrālo finanšu un līguma aģentūru (turpmāk - CFLA) par projekta progresu, t.sk. par iemesliem projekta ietvaros noslēgtā apvienotā projektēšanas, būvniecības un iekārtu piegādāšanas līguma Nr. 054-3-2022 ar SIA “MONUM” (turpmāk – FIDIC līgums) darbu izpildes laika pagarinājumu līdz 2024. gada 16. septembrim. CFLA, izvērtējot minēto informāciju, secināja, ka nepieciešamība veikt darbus ārpus FIDIC līguma objekta robežām bija objektīva un nebija iepriekš paredzēta, līdz ar to termiņa pagarinājums bija pamatots.
Ņemot vērā iepriekš minēto, risks neiekļauties projekta īstenošanas termiņā (līdz 2024. gada 31. oktobrim) līdz šim bija vērtējams kā zems. Tomēr no finansējuma saņēmēja 2024. gada 17. septembrī tika saņemta informācija, ka no finansējuma saņēmēja neatkarīgu iemeslu dēļ (domstarpības starp FIDIC līguma izpildītāju SIA “MONUM” un tā apakšuzņēmēju) projekta īstenošanas termiņā nebūs iespējams iekļauties.
Šobrīd, kad beidzies FIDIC līgumā paredzēto darbu izpildes laiks, finansējuma saņēmējam nav zināmi tādi apstākļi, kā arī FIDIC līguma izpildītājs nav paziņojis par tādu esamību, kas paredzētu iespēju pagarināt darbu izpildes laiku.
Vienlaikus finansējuma saņēmējs informē, ka starp FIDIC līguma izpildītāju un tā apakšuzņēmēju pastāv domstarpības. Minētais apakšuzņēmējs veic projektā paredzēto tehnoloģisko iekārtu projektēšanu, piegādi un montāžu, un tā izpildei nodoti nepilni 70% no FIDIC līguma vērtības. FIDIC līguma izpildītājs un tā apakšuzņēmējs ir informēti par darbu izpildes laika nokavējuma sekām un finansējuma saņēmēja nodomu piemērot FIDIC līgumā paredzētās soda sankcijas, lai kompensētu nokavējuma radītos zaudējumus.
Ņemot vērā radušos situāciju, kuru pastiprina iepriekš minēto sankciju piemērošana, pastāv būtisks risks, ka darbi projekta ietvaros paredzētajā objektā tiek pārtraukti un finansējuma saņēmējs var būt spiests vienpusēji pārtraukt FIDIC līgumu. Līdz ar to finansējuma saņēmējs, izvērtējot iespējamos scenārijus, nepieciešamo darbību un atlikušo darbu laika grafiku, prognozē, ka pie negatīvākā scenārija projekta īstenošana aizkavētos vismaz par 9 mēnešiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr. 498 paredz, ka finansējuma saņēmējs var pabeigt projektā plānotās darbības par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim. Ja finansējuma saņēmējs nepabeidz par saviem līdzekļiem visas plānotās projekta darbības un nesasniedz visus plānotos projekta iznākuma rādītājus līdz norādītajam termiņam, finansējuma saņēmējam saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu jāatmaksā sadarbības iestādei viss projekta ietvaros saņemtais Kohēzijas fonda finansējums - 9 184 249 euro.
Vienlaikus ievērojot, ka 5.2.1.3. pasākuma ietvaros tiek īstenots tikai viens projekts, pastāv risks nesasniegt 5.2.1.3. pasākumā sasniedzamo iznākuma rādītāju – atkritumu reģenerācijas ar enerģijas atguvi jaudas pieaugums 11 000 tonnas gadā.
Vienlaikus ievērojot, ka 5.2.1.3. pasākuma ietvaros tiek īstenots tikai viens projekts, pastāv risks nesasniegt 5.2.1.3. pasākumā sasniedzamo iznākuma rādītāju – atkritumu reģenerācijas ar enerģijas atguvi jaudas pieaugums 11 000 tonnas gadā.
Risinājuma apraksts
CFLA ir izvērtējusi finansējuma saņēmēja iesniegto informāciju par situāciju projekta ietvaros paredzētajā objektā un finansējuma saņēmēja izvērtētos scenārijus veiksmīgai projekta pabeigšanai un atbalsta projekta īstenošanas termiņa pagarināšanu. CFLA ieskatā finansējuma saņēmēja minētais risks ir pietiekami būtisks, lai jau šobrīd pagarinātu projekta ieviešanas termiņu līdz finansējuma saņēmēja ilgākajā scenārijā norādītam laika grafikam, proti, līdz 2025. gada 31. augustam.
Ņemot vērā līdzšinējo projekta īstenošanas progresu un izvērtējot radušos apstākļus un saskaņā ar:
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 29. februāra Regulas (ES) 2024/795 ar ko izveido Eiropas stratēģisko tehnoloģiju platformu (STEP) un groza Direktīvu 2003/87/EK un Regulas (ES) 2021/1058, (ES) 2021/1056, (ES) 2021/1057, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) 2021/1060, (ES) 2021/523, (ES) 2021/695, (ES) 2021/697 un (ES) 2021/241 (turpmāk – Regula (ES) 2024/795) 14.pantā noteikto,
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula (ES) Nr.1303/2013) 138.pankta a), b) un c) apakšpunktā minēto,
dokumentus par pēdējo grāmatvedības gadu dalībvalstis var iesniegt līdz 2026. gada 15. februārim, proti, noslēguma dokumentācijas iesniegšana Eiropas Komisijā tiek pagarināta par gadu (līdz 2026. gada 15. februārim). Attiecīgi - pabeidzot projektu līdz 2025. gada 31. oktobrim, informācija par to nav jāsniedz Eiropas Komisijā. Vienlaikus, izvērtējot lietderības un samērīguma aspektus, noteikumu projekts kā maksimālo projekta īstenošanas termiņu paredz 2026. gada 31. oktobri, neizdalot kā atsevišķu termiņu 2025. gada 31. oktobri. Ja ar projekta pagarinājumu līdz 2025. gada 31. augustam, kas ir finansējuma saņēmēja šobrīd identificētais projekta īstenošanas termiņš, nebūs pietiekami un neparedzētu apstākļu dēļ būs nepieciešams papildu projekta īstenošanas termiņa pagarinājums, noteikumu projekts paredz kā maksimālo termiņu noteikt 2026. gada 31. oktobri. Šādā gadījumā projekts tiek identificēts kā nefunkcionējošs Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra Vadlīniju par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.-2020.gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) izpratnē. Šobrīd nav konstatēti šādi riski, vienlaikus, mazinot administratīvo slogu gan VARAM, gan CFLA, noteikumu projektā jau tagad tiek iestrādāti nosacījumi arī maksimālā pagarinājuma gadījumam.
Finansējuma saņēmējam ir pietiekami finanšu resursi un projekta ieviešanas kapacitāte nepieciešamajā apjomā, lai pabeigtu projektu arī tad, ja pagarinājums būtu nepieciešams ne vien līdz šajā brīdī identificētajam 2025. gada 31. augustam, bet arī līdz 2026. gada 31. oktobrim, ja vien būs nepieciešams. Noteikumu projekts nosaka, ka pirms projekta termiņa pagarināšanas ir jāierosina grozījumi līgumā par projekta īstenošanu.
Pagarinot projekta īstenošanas termiņu pēc 2024. gada 31. oktobrim, papildu noslēguma maksājums vairs nav jāiesniedz, jo attiecināmo izmaksu un darbību nodalīšana, kamdēļ maksājums bija jāiesniedz, jau veikta, veicot iepriekšējo termiņa pagarinājumu.
Finansējuma saņēmējs, pabeidzot projektu, lai pierādītu un apliecinātu, ka projekta ietvaros plānotās darbības ir īstenotas pilnā apmērā, iesniedz tādu pat dokumentu kopu, kāds tas būtu jāiesniedz sadarbības iestādē līdz ar noslēguma maksājuma pieprasījumu, ja projekts tiktu izbeigts līdz 2023. gada 31. decembrim. Kā daļa no dokumentācijas ir akti par objektu pieņemšanu ekspluatācijā, saņemtas darbības atļaujas, noslēgti atbilstoši līgumi (ja iepriekš noslēgti tikai priekšlīgumi). Savukārt, lai nodalītu darbības, kas būs pabeigtas pēc 2023. gada 31. decembrim, izmanto darbu izpildes, pieņemšanas - nodošanas aktu u.c. informāciju, kurā fiksēts paveikto darbu apjoms.
Grozījumi MK noteikumos Nr. 498 nerada citas būtiskas izmaiņas projekta īstenošanas noteikumos. Grozījumi, kas veicami līgumā par projekta īstenošanu, nav uzskatāmi par būtiskiem un neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu, projekta mērķus vai īstenošanas nosacījumus, izņemot tikai tos, kas attiecas uz izmaksu attiecināmības un projekta pabeigšanas termiņu. Noteikumu projektā paredzētie grozījumi nav būtiski Regulas (ES) Nr. 1303/2013 71. panta izpratnē.
Ņemot vērā līdzšinējo projekta īstenošanas progresu un izvērtējot radušos apstākļus un saskaņā ar:
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 29. februāra Regulas (ES) 2024/795 ar ko izveido Eiropas stratēģisko tehnoloģiju platformu (STEP) un groza Direktīvu 2003/87/EK un Regulas (ES) 2021/1058, (ES) 2021/1056, (ES) 2021/1057, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) 2021/1060, (ES) 2021/523, (ES) 2021/695, (ES) 2021/697 un (ES) 2021/241 (turpmāk – Regula (ES) 2024/795) 14.pantā noteikto,
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula (ES) Nr.1303/2013) 138.pankta a), b) un c) apakšpunktā minēto,
dokumentus par pēdējo grāmatvedības gadu dalībvalstis var iesniegt līdz 2026. gada 15. februārim, proti, noslēguma dokumentācijas iesniegšana Eiropas Komisijā tiek pagarināta par gadu (līdz 2026. gada 15. februārim). Attiecīgi - pabeidzot projektu līdz 2025. gada 31. oktobrim, informācija par to nav jāsniedz Eiropas Komisijā. Vienlaikus, izvērtējot lietderības un samērīguma aspektus, noteikumu projekts kā maksimālo projekta īstenošanas termiņu paredz 2026. gada 31. oktobri, neizdalot kā atsevišķu termiņu 2025. gada 31. oktobri. Ja ar projekta pagarinājumu līdz 2025. gada 31. augustam, kas ir finansējuma saņēmēja šobrīd identificētais projekta īstenošanas termiņš, nebūs pietiekami un neparedzētu apstākļu dēļ būs nepieciešams papildu projekta īstenošanas termiņa pagarinājums, noteikumu projekts paredz kā maksimālo termiņu noteikt 2026. gada 31. oktobri. Šādā gadījumā projekts tiek identificēts kā nefunkcionējošs Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra Vadlīniju par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.-2020.gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) izpratnē. Šobrīd nav konstatēti šādi riski, vienlaikus, mazinot administratīvo slogu gan VARAM, gan CFLA, noteikumu projektā jau tagad tiek iestrādāti nosacījumi arī maksimālā pagarinājuma gadījumam.
Finansējuma saņēmējam ir pietiekami finanšu resursi un projekta ieviešanas kapacitāte nepieciešamajā apjomā, lai pabeigtu projektu arī tad, ja pagarinājums būtu nepieciešams ne vien līdz šajā brīdī identificētajam 2025. gada 31. augustam, bet arī līdz 2026. gada 31. oktobrim, ja vien būs nepieciešams. Noteikumu projekts nosaka, ka pirms projekta termiņa pagarināšanas ir jāierosina grozījumi līgumā par projekta īstenošanu.
Pagarinot projekta īstenošanas termiņu pēc 2024. gada 31. oktobrim, papildu noslēguma maksājums vairs nav jāiesniedz, jo attiecināmo izmaksu un darbību nodalīšana, kamdēļ maksājums bija jāiesniedz, jau veikta, veicot iepriekšējo termiņa pagarinājumu.
Finansējuma saņēmējs, pabeidzot projektu, lai pierādītu un apliecinātu, ka projekta ietvaros plānotās darbības ir īstenotas pilnā apmērā, iesniedz tādu pat dokumentu kopu, kāds tas būtu jāiesniedz sadarbības iestādē līdz ar noslēguma maksājuma pieprasījumu, ja projekts tiktu izbeigts līdz 2023. gada 31. decembrim. Kā daļa no dokumentācijas ir akti par objektu pieņemšanu ekspluatācijā, saņemtas darbības atļaujas, noslēgti atbilstoši līgumi (ja iepriekš noslēgti tikai priekšlīgumi). Savukārt, lai nodalītu darbības, kas būs pabeigtas pēc 2023. gada 31. decembrim, izmanto darbu izpildes, pieņemšanas - nodošanas aktu u.c. informāciju, kurā fiksēts paveikto darbu apjoms.
Grozījumi MK noteikumos Nr. 498 nerada citas būtiskas izmaiņas projekta īstenošanas noteikumos. Grozījumi, kas veicami līgumā par projekta īstenošanu, nav uzskatāmi par būtiskiem un neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu, projekta mērķus vai īstenošanas nosacījumus, izņemot tikai tos, kas attiecas uz izmaksu attiecināmības un projekta pabeigšanas termiņu. Noteikumu projektā paredzētie grozījumi nav būtiski Regulas (ES) Nr. 1303/2013 71. panta izpratnē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Lai piemērotu noteikumu projektā paredzētos labvēlīgākos nosacījumus, finansējuma saņēmējam ir nepieciešams veikt grozījumus līgumā par projekta īstenošanu, kas uzskatāma par samērīgu prasību gadījumā, kad tiek pagarināts projekta īstenošanas termiņš, tādējādi mazinot risku finansējuma saņēmējam atmaksāt Kohēzijas fonda finansējumu.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ievērojot, ka saskaņā ar MK 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ar 2024. gada 1. jūliju ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, veikti tehniski precizējumi attiecīgajā noteikumu punktā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Finansējuma saņēmējs
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmē 5.2.1.3. pasākuma finansējuma saņēmēju, kura īstenotajā projektā konstatēts, ka projektā plānotās darbības nav iespējams pabeigt un iznākumu rādītāju nav iespējams sasniegt līdz 2024. gada 31. oktobrim.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projekts neparedz izmaiņas 5.2.1.3. pasākuma īstenošanai plānotā un pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma apmērā. Līdz ar to MK noteikumu projektam nav ietekmes uz valsts vai pašvaldības budžetu.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Saskaņā ar MK 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir paredzēt iespēju pagarināt projekta īstenošanas termiņu (tas attiecināms uz vienu projektu. Noteikumu projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi