21-TA-256: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 26 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2021. gada 16. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2021. gada 7. janvāra noteikumi Nr.26 „Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli”. Kopš noteikumu stāšanās spēkā ir saņemta informācija no VSIA “Latvijas Valsts ceļi” par nepieciešamību veikt precizējumus noteikumos. Ņemot vērā minēto, ir izstrādāts noteikumu projekts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt noteikumos noteiktās definīcijas, prasības un to izpildes termiņus, lai novērstu neskaidrības un neprecizitātes.
Spēkā stāšanās termiņš
16.10.2021.
Pamatojums
Atbilstoši šo noteikumu 2.7. apakšpunktā noteiktajam 16. oktobrī sākas ziemas sezona, ar kuras sākšanos vienlaicīgi mainās autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu specifika.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2021. gada 16. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2021. gada 7. janvāra noteikumi Nr.26 „Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli”. Kopš noteikumu stāšanās spēkā ir saņemta informācija no VSIA “Latvijas Valsts ceļi” par nepieciešamību veikt precizējumus noteikumos.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošajā noteikumu redakcijā ir tehniskas neprecizitātes definīcijās un prasībās, kuras jāprecizē.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts svītrot 2.9.1. apakšapakšpunktu, ņemot vērā, ka esošajā redakcijā aprakstītais Latvijas klimatoloģiskajos apstākļos nav uzskatāms par ārkārtējiem laikapstākļiem.
Secīgi 2.9.2. apakšapakšpunktā ir paredzēts precizēt esošās redakcijas nosacījumu, kas atbilst ārkārtējiem laikapstākļiem Latvijas klimatoloģiskajos apstākļos.
Projektā paredzēts precizēt noteikumu 2.10. apakšpunkt terminu nosakot, ka uzskaitītie nosacījumi ir ārkārtējiem laikapstākļiem vasaras sezonā.
Projektā paredzēts precizēt noteikumu 15. punkta neprecizitāti, nosakot, ka uzturēšanas darbu veikšanas laiki piemērojami gan vasaras, gan ziemas sezonai.
Projektā paredzēts noteikumu 41. punktā precizēt, ka jāveic ne tikai ceļa zīmju, bet arī vertikālo apzīmējumu mazgāšana.
Secīgi 2.9.2. apakšapakšpunktā ir paredzēts precizēt esošās redakcijas nosacījumu, kas atbilst ārkārtējiem laikapstākļiem Latvijas klimatoloģiskajos apstākļos.
Projektā paredzēts precizēt noteikumu 2.10. apakšpunkt terminu nosakot, ka uzskaitītie nosacījumi ir ārkārtējiem laikapstākļiem vasaras sezonā.
Projektā paredzēts precizēt noteikumu 15. punkta neprecizitāti, nosakot, ka uzturēšanas darbu veikšanas laiki piemērojami gan vasaras, gan ziemas sezonai.
Projektā paredzēts noteikumu 41. punktā precizēt, ka jāveic ne tikai ceļa zīmju, bet arī vertikālo apzīmējumu mazgāšana.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajā noteikumu redakcijā ir tehniskas neprecizitātes prasību veikšanas termiņos.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts notekumu 54. un 72. punktā noteikt, ka prasību izpilde jāveic noteiktā pēc nepilnību konstatēšanas brīža.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajā noteikumu redakcijā ir nepieciešams noteikt prasību uz C klases autoceļa brauktuves pastāvīgos laikapstākļos pieļaujamajam ledus vai sniega biezumam, kā arī precizēt uz C klases autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos pieļaujamajam ledus vai sniega biezumam, kas atbilstu precizētajiem ārkārtējo laikapstākļu nosacījumiem.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts papildināt noteikumus ar 59.3. apakšpunktu, kurā noteiktas prasības uz C klases autoceļa brauktuves pastāvīgos laikapstākļos pieļaujamajam ledus vai sniega biezumam.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajā noteikumu redakcijā iekļauta būvniecības regulējumam piekrītoša prasība.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts svītrot noteikumu 2. pielikuma 16. punktā noteikto prasību, ņemot vērā, ka prasība attiecināma un veicama, veicot būvniecību, nevis ikdienas uzturēšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīvi risinājumi tehnisku precizējumu veikšanai, kas paredzēti projektā, nav iespējami.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ar Projektā paredzētajiem grozījumiem samazinās obligāti veicamo darbu apjoms, līdz ar to tiks palielināts autoceļu ikdienas uzturēšanas līdzekļu izlietojums.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
-
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
- Pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi