23-TA-1881: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Konsulārā reģistra noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Konsulārais reģistrs (turpmāk – Reģistrs) ir Ārlietu ministrijas (turpmāk – Ministrija) uzturēta informācijas sistēma, kurā Latvijas pilsonis, Latvijas nepilsonis, persona, kura Latvijā atzīta par bezvalstnieku, persona, kurai piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss Latvijā, persona, kurai piešķirta pagaidu aizsardzība un viņu ģimenes locekļi, kuri ceļo kopā ar attiecīgajām personām (turpmāk – persona) brīvprātīgi iekļauj ziņas par plānoto vai plānotajiem ceļojumiem (īstermiņa uzturēšanās ārvalstīs, kas nepārsniedz trīs mēnešus) ar e-pakalpojuma portāla www.latvija.gov.lv starpniecību, lai Konsulārās palīdzības un konsulāro pakalpojumu likuma 6. pantā uzskaitītajos ārkārtējās situācijas gadījumos konsulārajām amatpersonām, Konsulārās palīdzības un konsulāro pakalpojumu likuma 3.panta otrajā daļā minētām personām, būtu iespēja sazināties ar ārvalstī esošajām personām un iespējami ātri sniegt konsulāro palīdzību, ja tāda nepieciešama. Ja persona ir reģistrējusies Reģistrā pirms došanās ceļojumā vai tā laikā, tad konsulārajām amatpersonām ir iespēja operatīvāk sniegt konsulāro palīdzību nekā situācijās, kad persona nav reģistrējusies.
Trīs mēnešu termiņš ir noteikts, jo saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumu Nr. 412 “Ziņu iekļaušanas un aktualizēšanas kārtība Fizisko personu reģistrā” 22.1. apakšpunktu personai triju mēnešu laikā jāsniedz ziņas par dzīvesvietu ārvalstīs Fizisko personu reģistrā. Attiecīgi, ja persona vienā valstī uzturas ilgāk kā trīs mēnešus, tad tas vairs netiek uzskatīts par īslaicīgu ceļojumu, bet pastāvīgu dzīvesvietu ārvalstīs. Tādēļ šāda informācija vairs nav reģistrējama Reģistrā, bet normatīvos aktos noteiktā kārtībā jāaktualizē dati Fizisko personu reģistrā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 390 “Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība” 5. un 9. punktā minēto, e-pakalpojuma “Paziņošana par īstermiņa ārvalstu ceļojumu Ārlietu ministrijas Konsulārajā reģistrā” aprakstošais teksts valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv ir iekļauts līdz ar Konsulārā reģistra sistēmas ieviešanu produkcijas vidē.
Trīs mēnešu termiņš ir noteikts, jo saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumu Nr. 412 “Ziņu iekļaušanas un aktualizēšanas kārtība Fizisko personu reģistrā” 22.1. apakšpunktu personai triju mēnešu laikā jāsniedz ziņas par dzīvesvietu ārvalstīs Fizisko personu reģistrā. Attiecīgi, ja persona vienā valstī uzturas ilgāk kā trīs mēnešus, tad tas vairs netiek uzskatīts par īslaicīgu ceļojumu, bet pastāvīgu dzīvesvietu ārvalstīs. Tādēļ šāda informācija vairs nav reģistrējama Reģistrā, bet normatīvos aktos noteiktā kārtībā jāaktualizē dati Fizisko personu reģistrā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 390 “Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība” 5. un 9. punktā minēto, e-pakalpojuma “Paziņošana par īstermiņa ārvalstu ceļojumu Ārlietu ministrijas Konsulārajā reģistrā” aprakstošais teksts valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv ir iekļauts līdz ar Konsulārā reģistra sistēmas ieviešanu produkcijas vidē.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Esošā Reģistra sistēma ir novecojusi un izmantošanā nedraudzīga gan ceļotājam, gan konsulārajām amatpersonām, tādēļ tiek izstrādāta jauna sistēma, kuras mērķis ir atvieglot personām reģistrēšanās procesu Reģistrā. Ņemot vērā, ka jaunajā Reģistra sistēmā paredzētas būtiskas izmaiņas personas datu ievadē, izmantošanā un apstrādē, un, lai sistēma varētu pilnvērtīgi darboties un atbilstu normatīvajam regulējumam, jāizstrādā jauni Ministru kabineta noteikumi, kuros tiktu iekļauta informācija par Reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu, to iekļaušanas un izmantošanas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd kārtību, kādā Reģistrā tiek iekļautas ziņas un kādā Ministrija šīs ziņas izmanto nosaka Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumi Nr. 722 “Konsulārā reģistra noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr. 722). Lai gan Reģistrs personām ir pieejams arī pašlaik, sniedzot konsulāro palīdzību ar Covid-19 saistītās ārkārtējās situācijas laikā un īstenojot personu repatriāciju uz Latviju no visas pasaules, Ministrija identificēja vairākas problēmas esošā reģistra uzbūvē un informācijas ievades kārtībā, piemēram, nepilnīgu vai nekorektu ziņu iekļaušana reģistrā, norādot vairākus galamērķus viena ceļojuma laikā, Reģistrā tika attēloti vairāki atsevišķi ceļojumi u.tml. Minētās problēmas tika identificētas informatīvajā ziņojumā “Par tālāku konsulārās palīdzības sniegšanu personu repatriācijas organizēšanā” (Ministru kabineta 2020. gada 7. aprīļa sēdes protokols Nr. 22 37.§).
Tā kā minēto problēmu novēršanai veicamie grozījumi aptver lielāko daļu noteikumu Nr. 722, tika pieņemts lēmums izstrādāt jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu.
Tā kā minēto problēmu novēršanai veicamie grozījumi aptver lielāko daļu noteikumu Nr. 722, tika pieņemts lēmums izstrādāt jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd personām, kuras vēlas reģistrēt ceļojumu Reģistrā, ir jāievada arī tādi dati, kuri tiek iekļauti Fizisko personu reģistrā, piemēram, personas dzimšanas datums, valstiskā piederība un tās veids, deklarētā dzīvesvietas adrese, dati par personu apliecinošiem dokumentiem un bērniem.
Risinājuma apraksts
Lai ceļotājiem Reģistrā būtu jāievada mazāk informācijas, daļa datu Reģistrā tiks pieprasīti - no Fizisko personu reģistra, izmantojot datu agregatora risinājumu (DAGR). Laika posmā, kamēr visi dati, piemēram, par personas bērniem, nebūs pieejami DAGR, konsulārās amatpersonas šādus datus iegūs manuāli, ielūkojoties Fizisko personu reģistra sistēmā.
Līdz ar to personai, kura dodas ceļojumā, un iniciē savu datu ievadi Reģistrā, būs jāievada: vārds un uzvārds; personas kods; faktiskā dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās; ceļojuma galamērķa valsts vai valstis; plānotais ceļojuma ilgums; kontaktinformācija - tālruņa numurs (vai numuri); elektroniskā pasta adrese; kontaktpersonas, kura nedodas ceļojumā, tālruņa numurs un elektroniskā pasta adrese; kā arī būs iespēja atzīmēt vai ceļojumā dodas kopā ar bērniem.
Persona ievadot datus par sevi iniciēs, ka no Fizisko personu reģistra, tiek pieprasīti šādi dati: personas dzimšanas datums; valstiskā piederība un tās veids; deklarētā dzīvesvietas adrese; dati par personu apliecinošiem dokumentiem, kā arī ziņas par bērniem, ja būs veikta atzīme, ka persona ceļojumā dodas kopā ar bērniem.
Minētais datu kopums ļaus konsulārai amatpersonai nepārprotami identificēt konkrēto personu un nepieciešamības gadījumā sniegt konsulāro palīdzību noteiktā apjomā (piemēram, reģistrēt personu ārvalsts organizētā repatriācijas reisā u.tml.).
Personas dzimšanas datums nepieciešams, jo jaunā parauga personas kods, kas tiek piešķirts no 2017. gada, vairs nesatur personas dzimšanas datus. Organizējot konsulāro palīdzību ārkārtējā situācijā ir jāzina personas dzimšanas dati, lai personas reģistrētu, piemēram, repatriācijas reisiem.
Tā kā portālā www.latvija.gov.lv e-pakalpojumus var lietot visi, kam piešķirts Latvijas personas kods, reģistrēties Reģistrā varēs arī ārzemnieki, kam nav Latvijas pases un kuri nekvalificējās Latvijas nodrošinātās konsulārās palīdzības saņemšanai ārkārtējās situācijās ārvalstīs. Tomēr konsulāro palīdzību varēs saņemt tikai Konsulārās palīdzības un konsulāro pakalpojumu likumā minētās personas. Ņemot vērā minēto, no Fizisko personu reģistra ir nepieciešams Reģistrā pieprasīt personas valstisko piederību un tās veidu, lai brīdī, kad ārvalstī būs radusies ārkārtējā situācija un Ārlietu ministrijas darbinieki uzsāks darbu ar Reģistrā pieejamajiem ceļotāju datiem, varētu izvērtēt, cik no reģistrētajiem ārzemniekiem kvalificējas Latvijas nodrošinātās konsulārās palīdzības saņemšanai. Reģistra aprakstā portālā www.latvija.gov.lv ir iekļauta informācija tiem ārzemniekiem, kuri nekvalificējas konsulārās palīdzības sniegšanai – norāde, ka ceļojuma laikā notikušā ārkārtējā situācijā jāsazinās ar savas pilsonības valsts iestādēm, lai saņemtu konsulāro palīdzību.
Deklarētās dzīvesvietas adreses dati nepieciešami, lai sadarbībā ar attiecīgo pašvaldību, kurā persona deklarējusi savu dzīvesvietas adresi, risinātu jautājumu par praktisku un finansiālu atbalstu personai krīzes situācijā ārvalstī atbilstoši Sociālo pakalpojumu sociālās palīdzības likumā un pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktajam. Ievērojams skaits ārvalstīs dzīvojošo personu joprojām dažādu apsvērumu dēļ Fizisko personu reģistrā nenorāda savas dzīvesvietas adresi ārvalstīs. Ņemot vērā minēto, aizpildot ziņas par ceļojumu Reģistrā, tiek lūgts norādīt arī faktisko adresi. Šī informācija nepieciešama, lai konsulārā amatpersona noskaidrotu valsti, kurā persona dzīvo, un ārkārtējā situācijā vēlēsies atgriezties.
Datu kopums – Fizisko personu reģistrā iekļautā deklarētā, reģistrētā vai norādītā dzīvesvietas adrese un Reģistrā personas brīvprātīgi norādītā faktiskā dzīvesvietas adrese ārkārtējā situācijā konsulārajām amatpersonām nodrošinās iespējami plašu informāciju un ļaus operatīvāk sniegt konsulāro palīdzību, tai skaitā sazināties ar Latvijas un ārvalstu kompetentajām iestādēm vai pašvaldībām, lai risinātu jautājumu par materiālā atbalsta saņemšanu, jo īpaši personu repatriācijas gadījumos.
Dati par personu apliecinošu dokumentu, tas ir, dokumenta numurs un dokumenta derīguma termiņš, tiek izmantoti, plānojot repatriācijas reisus, it īpaši, ja persona atgriežas no valsts, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības, kur robežas šķērsošanai ir nepieciešams derīgs personu apliecinošs dokuments. Dati par personu apliecinošu dokumentu esamību un termiņu ļauj vieglāk plānot organizatoriskos jautājumos, piemēram, risināt jautājumus, kas saistīti ar izbraukšanas vīzas noformēšanu vai pagaidu ceļošanas dokumenta noformēšanu.
Reģistrējot datus, pastāv iespēja veikt atzīmi, ka persona ceļojumā plāno doties kopā ar savu bērnu vai bērniem. Šādā gadījumā Reģistrā tiks pieprasīti dati par personas bērniem un, ārkārtējās situācijas gadījumā konsulārās amatpersonas būs informētas, ka konkrētā persona ceļo kopā ar bērniem un konsulārā palīdzība ir sniedzama gan vecākiem, gan bērniem un ģimene, piemēram, repatriācijas reisam ir reģistrējama kopā.
Līdz ar to personai, kura dodas ceļojumā, un iniciē savu datu ievadi Reģistrā, būs jāievada: vārds un uzvārds; personas kods; faktiskā dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās; ceļojuma galamērķa valsts vai valstis; plānotais ceļojuma ilgums; kontaktinformācija - tālruņa numurs (vai numuri); elektroniskā pasta adrese; kontaktpersonas, kura nedodas ceļojumā, tālruņa numurs un elektroniskā pasta adrese; kā arī būs iespēja atzīmēt vai ceļojumā dodas kopā ar bērniem.
Persona ievadot datus par sevi iniciēs, ka no Fizisko personu reģistra, tiek pieprasīti šādi dati: personas dzimšanas datums; valstiskā piederība un tās veids; deklarētā dzīvesvietas adrese; dati par personu apliecinošiem dokumentiem, kā arī ziņas par bērniem, ja būs veikta atzīme, ka persona ceļojumā dodas kopā ar bērniem.
Minētais datu kopums ļaus konsulārai amatpersonai nepārprotami identificēt konkrēto personu un nepieciešamības gadījumā sniegt konsulāro palīdzību noteiktā apjomā (piemēram, reģistrēt personu ārvalsts organizētā repatriācijas reisā u.tml.).
Personas dzimšanas datums nepieciešams, jo jaunā parauga personas kods, kas tiek piešķirts no 2017. gada, vairs nesatur personas dzimšanas datus. Organizējot konsulāro palīdzību ārkārtējā situācijā ir jāzina personas dzimšanas dati, lai personas reģistrētu, piemēram, repatriācijas reisiem.
Tā kā portālā www.latvija.gov.lv e-pakalpojumus var lietot visi, kam piešķirts Latvijas personas kods, reģistrēties Reģistrā varēs arī ārzemnieki, kam nav Latvijas pases un kuri nekvalificējās Latvijas nodrošinātās konsulārās palīdzības saņemšanai ārkārtējās situācijās ārvalstīs. Tomēr konsulāro palīdzību varēs saņemt tikai Konsulārās palīdzības un konsulāro pakalpojumu likumā minētās personas. Ņemot vērā minēto, no Fizisko personu reģistra ir nepieciešams Reģistrā pieprasīt personas valstisko piederību un tās veidu, lai brīdī, kad ārvalstī būs radusies ārkārtējā situācija un Ārlietu ministrijas darbinieki uzsāks darbu ar Reģistrā pieejamajiem ceļotāju datiem, varētu izvērtēt, cik no reģistrētajiem ārzemniekiem kvalificējas Latvijas nodrošinātās konsulārās palīdzības saņemšanai. Reģistra aprakstā portālā www.latvija.gov.lv ir iekļauta informācija tiem ārzemniekiem, kuri nekvalificējas konsulārās palīdzības sniegšanai – norāde, ka ceļojuma laikā notikušā ārkārtējā situācijā jāsazinās ar savas pilsonības valsts iestādēm, lai saņemtu konsulāro palīdzību.
Deklarētās dzīvesvietas adreses dati nepieciešami, lai sadarbībā ar attiecīgo pašvaldību, kurā persona deklarējusi savu dzīvesvietas adresi, risinātu jautājumu par praktisku un finansiālu atbalstu personai krīzes situācijā ārvalstī atbilstoši Sociālo pakalpojumu sociālās palīdzības likumā un pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktajam. Ievērojams skaits ārvalstīs dzīvojošo personu joprojām dažādu apsvērumu dēļ Fizisko personu reģistrā nenorāda savas dzīvesvietas adresi ārvalstīs. Ņemot vērā minēto, aizpildot ziņas par ceļojumu Reģistrā, tiek lūgts norādīt arī faktisko adresi. Šī informācija nepieciešama, lai konsulārā amatpersona noskaidrotu valsti, kurā persona dzīvo, un ārkārtējā situācijā vēlēsies atgriezties.
Datu kopums – Fizisko personu reģistrā iekļautā deklarētā, reģistrētā vai norādītā dzīvesvietas adrese un Reģistrā personas brīvprātīgi norādītā faktiskā dzīvesvietas adrese ārkārtējā situācijā konsulārajām amatpersonām nodrošinās iespējami plašu informāciju un ļaus operatīvāk sniegt konsulāro palīdzību, tai skaitā sazināties ar Latvijas un ārvalstu kompetentajām iestādēm vai pašvaldībām, lai risinātu jautājumu par materiālā atbalsta saņemšanu, jo īpaši personu repatriācijas gadījumos.
Dati par personu apliecinošu dokumentu, tas ir, dokumenta numurs un dokumenta derīguma termiņš, tiek izmantoti, plānojot repatriācijas reisus, it īpaši, ja persona atgriežas no valsts, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības, kur robežas šķērsošanai ir nepieciešams derīgs personu apliecinošs dokuments. Dati par personu apliecinošu dokumentu esamību un termiņu ļauj vieglāk plānot organizatoriskos jautājumos, piemēram, risināt jautājumus, kas saistīti ar izbraukšanas vīzas noformēšanu vai pagaidu ceļošanas dokumenta noformēšanu.
Reģistrējot datus, pastāv iespēja veikt atzīmi, ka persona ceļojumā plāno doties kopā ar savu bērnu vai bērniem. Šādā gadījumā Reģistrā tiks pieprasīti dati par personas bērniem un, ārkārtējās situācijas gadījumā konsulārās amatpersonas būs informētas, ka konkrētā persona ceļo kopā ar bērniem un konsulārā palīdzība ir sniedzama gan vecākiem, gan bērniem un ģimene, piemēram, repatriācijas reisam ir reģistrējama kopā.
Problēmas apraksts
Šobrīd ģimenēm, kuras ceļo kopā ar bērniem, par katru bērnu dati reģistrā ir jāievada atsevišķi. Tas, jo īpaši daudzbērnu ģimenēm, aizņem vairāk laika, pie tam, nepieciešams ievadīt datus, kuri ir pieejami Fizisko personu reģistrā. Savukārt ārkārtējā situācijā, konsulārajām amatpersonām strādājot ar personu datiem reģistrā, katra ģimenes locekļa dati tika attēloti atsevišķi, bez norādes, ka tie ir vienas ģimenes locekļi un ceļojumā dodas kopā, kas apgrūtina palīdzības sniegšanu.
Risinājuma apraksts
Reģistrējot ceļojumu jaunajā Reģistrā, personai būs iespēja atzīmēt, ka tā ceļo kopā ar savu bērnu. No Fizisko personu reģistra, personai pašai iniciējot datu apjomu, par bērnu tiks pieprasīti šādi dati: personas kods; vārds un uzvārds; dzimšanas datums; valstiskā piederība un tās veids; deklarētā dzīvesvietas adrese; dati par personu apliecinošiem dokumentiem. Tas samazinās laiku, ko personai jāpavada, veicot reģistrāciju sistēmā gan par sevi, gan bērnu.
Persona varēs izvēlēties, vai ievadīt datus tikai par sevi, tikai par savu bērnu, vai par sevi un bērnu kopā. Tādējādi ģimenes locekļi būs apvienoti ģimenes grupā, kas ļaus konstatēt, ka kopā ceļo ģimene, kā arī atvieglos saziņu, jo tā notiks tikai ar vienu ģimenes locekli.
Persona varēs izvēlēties, vai ievadīt datus tikai par sevi, tikai par savu bērnu, vai par sevi un bērnu kopā. Tādējādi ģimenes locekļi būs apvienoti ģimenes grupā, kas ļaus konstatēt, ka kopā ceļo ģimene, kā arī atvieglos saziņu, jo tā notiks tikai ar vienu ģimenes locekli.
Problēmas apraksts
Esošajā reģistrā iekļautos datus konsulārajām amatpersonām jādzēš manuāli, rūpīgi sekojot līdzi katra ieraksta veikšanas laikam, lai netiktu pārkāpti noteiktie datu uzglabāšanas termiņi.
Risinājuma apraksts
Plānots, ka jaunajā Reģistrā iekļautie dati tiks automātiski anonimizēti trīs mēnešus pēc ceļojuma beigām, ievērojot maksimālo iespējamo termiņu, kādā persona var īslaicīgi atrasties ārvalstīs. Anonimizētie dati tiks saglabāti statistikas veidošanas nolūkos.
Datu anonimizēšana uzreiz pēc norādītā ceļojuma beigām nonāktu pretrunā ar Reģistra mērķi, jo gadījumā, ja persona kādu apstākļu dēļ ir uzkavējusies noteiktajā valstī, kurā notikusi ārkārtēja situācija, konsulārajai amatpersonai vairs nebūtu pieejama informācija par to, ka šī persona varētu joprojām atrasties valstī. Tādējādi pastāvot iespējai, ka savlaicīgi varētu netikt sniegta konsulārā palīdzība.
Ar noteikumu projekta 9. punktā iekļauto jēdzienu “datu anonimizācija” saprotama skaitlisku datu uzglabāšana par to, cik personas noteiktā laika periodā atradās noteiktā valstī vai ārvalstīs kopumā. Minētie skaitliskie dati tiks izmantoti, lai prognozētu konsulāro amatpersonu darba apjomu, finanšu līdzekļu nepieciešamību, pārskatu veidošanai u.tml. mērķu īstenošanai.
Sistēmas auditācijas pieraksti tiks glabāti 18 mēnešus atbilstoši normatīvos noteiktajam.
Datu anonimizēšana uzreiz pēc norādītā ceļojuma beigām nonāktu pretrunā ar Reģistra mērķi, jo gadījumā, ja persona kādu apstākļu dēļ ir uzkavējusies noteiktajā valstī, kurā notikusi ārkārtēja situācija, konsulārajai amatpersonai vairs nebūtu pieejama informācija par to, ka šī persona varētu joprojām atrasties valstī. Tādējādi pastāvot iespējai, ka savlaicīgi varētu netikt sniegta konsulārā palīdzība.
Ar noteikumu projekta 9. punktā iekļauto jēdzienu “datu anonimizācija” saprotama skaitlisku datu uzglabāšana par to, cik personas noteiktā laika periodā atradās noteiktā valstī vai ārvalstīs kopumā. Minētie skaitliskie dati tiks izmantoti, lai prognozētu konsulāro amatpersonu darba apjomu, finanšu līdzekļu nepieciešamību, pārskatu veidošanai u.tml. mērķu īstenošanai.
Sistēmas auditācijas pieraksti tiks glabāti 18 mēnešus atbilstoši normatīvos noteiktajam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
Informatīvais ziņojums “Par tālāku konsulārās palīdzības sniegšanu personu repatriācijas organizēšanā” (Ministru kabineta 2020. gada 7. aprīļa sēdes protokols Nr. 22 37.§).
Apraksts
-
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Personas, kuras brīvprātīgi vēlas sniegt informāciju iekļaušanai Reģistrā par paredzēto īslaicīgo uzturēšanos ārvalstīs.
Ietekmes apraksts
Jaunā Reģistra izveide atvieglos personām datu ievadi sistēmā.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Konsulārā reģistra sistēmas izstrādes finansējuma avots ir Ārlietu ministrijas budžets.
No 2025. gada Reģistra uzturēšanai un attīstībai ik gadu paredzēts finansējums 36 000 EUR apmērā (bez PVN) no Ārlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, no kura 26 000 EUR (bez PVN) ir paredzēti Reģistra uzturēšanai, bet 10 000 EUR (bez PVN) – tā attīstībai."
No 2025. gada Reģistra uzturēšanai un attīstībai ik gadu paredzēts finansējums 36 000 EUR apmērā (bez PVN) no Ārlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, no kura 26 000 EUR (bez PVN) ir paredzēti Reģistra uzturēšanai, bet 10 000 EUR (bez PVN) – tā attīstībai."
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr. 722 “Konsulārā reģistra noteikumi”
Pamatojums un apraksts
Ar jauno noteikumu spēkā stāšanos, šie noteikumi zaudēs spēku.
Atbildīgā institūcija
Ārlietu ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Konsulārajam reģistram turpmāk tiks izmantota atvērtā koda platforma, aizstājot maksas programmatūru. Jaunā platforma atbilst mūsdienīgas – modulāras, sadarbspējīgas, un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru efektīvi izmantojošas – informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras prasībām saskaņā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vadlīnijām.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Personas dati tiek apstrādāti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 6. panta 1. punkta c) apakšpunktu. Datu apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu, proti Konsulārās palīdzības un konsulāro pakalpojumu likumā noteikto pienākumu sniegt konsulāro palīdzību ārkārtējā situācijā ārvalstīs nonākušiem Latvijas valstspiederīgajiem.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
