Anotācija (ex-ante)

22-TA-1420: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Valsts civilās aizsardzības plānā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likuma 16.panta otrā daļa noteic, ka Iekšlietu ministrija izvērtē valsts civilās aizsardzības plāna izpildi, katru gadu līdz 1.maijam iesniedz Ministru kabinetam attiecīgu informatīvo ziņojumu un, ja nepieciešams, valsts civilās aizsardzības plāna grozījumu projektu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumu Valsts civilās aizsardzības plānā mērķis ir precizēt un papildināt katastrofu pārvaldīšanas pasākumus  atbilstoši priekšlikumiem, kas saņemti no ministrijām un padotības iestādēm, Valsts kontroles atbilstības revīzijas Nr.2.4.1-2/2021 ziņojumā ”Valsts civilās aizsardzības sistēmas plānošana un gatavība” norādītajam, kā arī apdraudējumu pārvarēšanas mācībās "MAZAIS KRISTAPS 2022", "AMEX 2022" izdarītajiem secinājumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts civilās aizsardzības plāns apstiprināts ar Ministru kabineta 2020.gada 26.augusta rīkojumu Nr.476, grozīts ar Ministru kabineta 2021.gada 23.septembra rīkojumu Nr.667.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts civilās aizsardzības plānā (turpmāk – Plāns) iekļauti preventīvie un gatavības pasākumi, kas atkārtojas pielikumos ”Zemestrīce”, ”Zemes nogruvums”, ”Pali, plūdi un vējuzplūdi”, ”Lietusgāzes, ilgstošas lietavas, pērkona negaiss un krusa, sniegs un putenis, apledojums un slapja sniega nogulums, stiprs sals, karstums, sausums”, ”Vētras (vēja brāzmas), viesuļi, krasas vēja brāzmas”, ”Meža un kūdras purvu ugunsgrēki”, ”Epidēmija, pandēmija”, ”Epizootijas”, ”Epifitotijas”, ”Bīstamo ķīmisko vielu noplūde objektā”, ”Avārija naftas produktu cauruļvada transporta infrastruktūrā”,  ”Avārija dabasgāzes apgādes sistēmā”, ”Radiācijas avārijas”, ”Bioloģisko vielu negadījumi”, ”Ugunsgrēki”, ”Avārijas vai negadījumi ostu un jūras hidrotehniskajās inženierbūvēs”, ”Dambju un citu hidrotehnisko būvju pārrāvumi – Daugavas hidroelektrostaciju kaskādes hidrobūve”, ”Pārvades un sadales elektrotīklu bojājumi”, ”Būvju sabrukums”, ”Bīstamo ķīmisko vielu noplūde no kuģiem, kuģa uzskriešana uz sēkļa, kuģu sadursme, pasažieru kuģa katastrofa”, ”Autotransporta avārija”, ”Aviācijas nelaimes gadījums ar gaisa kuģi”, ”Dzelzceļa transporta katastrofa”,  ”Sabiedriskās nekārtības, iekšējie nemieri”, ”Terora akti”. Atsevišķos pielikumos nepieciešams precizēt informāciju sadaļā ”Ar nozari saistītie attīstības plānošanas dokumenti, tiesību akti un citi dokumenti”.
Risinājuma apraksts
Plāns papildināts ar jaunu pielikumu ”Vispārējie preventīvie un gatavības pasākumi”, kurā iekļauti preventīvie un gatavības pasākumi, kas attiecināmi uz vispārējo gatavību katastrofu pārvaldīšanai. Savukārt jaunajā pielikumā iekļautie preventīvie un gatavības pasākumi svītroti no Plāna pielikumiem ”Zemestrīce”, ”Zemes nogruvums”, ”Pali, plūdi un vējuzplūdi”, ”Lietusgāzes, ilgstošas lietavas, pērkona negaiss un krusa, sniegs un putenis, apledojums un slapja sniega nogulums, stiprs sals, karstums, sausums”, ”Vētras (vēja brāzmas), viesuļi, krasas vēja brāzmas”, ”Meža un kūdras purvu ugunsgrēki”, ”Epidēmija, pandēmija”, ”Epizootijas”, ”Epifitotijas”, ”Bīstamo ķīmisko vielu noplūde objektā”, ”Avārija naftas produktu cauruļvada transporta infrastruktūrā”,  ”Avārija dabasgāzes apgādes sistēmā”, ”Radiācijas avārijas”, ”Bioloģisko vielu negadījumi”, ”Ugunsgrēki”, ”Avārijas vai negadījumi ostu un jūras hidrotehniskajās inženierbūvēs”, ”Dambju un citu hidrotehnisko būvju pārrāvumi – Daugavas hidroelektrostaciju kaskādes hidrobūve”, ”Pārvades un sadales elektrotīklu bojājumi”, ”Būvju sabrukums”, ”Bīstamo ķīmisko vielu noplūde no kuģiem, kuģa uzskriešana uz sēkļa, kuģu sadursme, pasažieru kuģa katastrofa”, ”Autotransporta avārija”, ”Aviācijas nelaimes gadījums ar gaisa kuģi”, ”Dzelzceļa transporta katastrofa”,  ”Sabiedriskās nekārtības, iekšējie nemieri”, ”Terora akti”, līdz ar to minētie pielikumi izteikti jaunā redakcijā – precizēta arī informācija to sadaļā ”Ar nozari saistītie attīstības plānošanas dokumenti, tiesību akti un citi dokumenti”, veikti redakcionāli precizējumi. Attiecīgi veikti grozījumi pielikumā "Katastrofu pārvaldīšanas pasākumu (preventīvo un gatavības pasākumu) novērtēšana, atbilstoši  ieguldījumu priekšnosacījumiem".
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka Plānā iekļauts jauns pielikums”Vispārējie preventīvie un gatavības pasākumi”, nepieciešams precizēt Plāna satura rādītāju.
Risinājuma apraksts
Plāna satura rādītājs papildināts ar atsauci uz jauno pielikumu.
Problēmas apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” ne visi tajā iekļautie saīsinājumi un abreviatūras tiek lietoti Plānā – tekstā iekļauti attiecīgo institūciju un tiesību akta pilni nosaukumi.
Risinājuma apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” svītroti saīsinājumi: ”AS Latvenergo – AS ”Latvenergo””, ”AS ST – AS ”Sadales tīkls””, ”AS AST – AS ”Augstsprieguma tīkls””, ”AS LGS – AS ”Latvijas gaisa satiksme””, ”DAP – Dabas aizsardzības pārvalde”, ”VA CAA – Valsts aģentūra ”Civilās aviācijas aģentūra””, ”VAS LVC – VAS ”Latvijas Valsts ceļi””, ”VAS LAU – VAS ”Latvijas autoceļu uzturētājs””, ”VAS LVM – VAS ”Latvijas valsts meži””, ”VAS LDZ - VAS ”Latvijas dzelzceļš””, ”CAKP likums – Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas likums”.
Problēmas apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” iekļautas norādes uz AS ”Conexus Baltic Grid” un AS ”Gaso” kompetenci – dabasgāzes sadales sistēmas operators, dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas operators, kas neattiecas uz sadaļas tvērumu.
Risinājuma apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” svītrots teksts: ”AS ”Conexus Baltic Grid” – AS ”Conexus Baltic Grid” dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas operators”, ”AS ”Gaso” – AS ”Gaso” dabasgāzes sadales sistēmas operators”.
Problēmas apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” iekļauts saīsinājuma skaidrojums ”SIA ZMNĪ – SIA ”Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi””, kas nav korekts, ņemot vērā, ka minētā kapitālsabiedrība ir valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību.
Risinājuma apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” precizēts saīsinājuma skaidrojums ”VSIA ZMNĪ – VSIA ”Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi””.
Problēmas apraksts
Plāna pielikumā ”Epidēmija, pandēmija” tiek lietots saīsinājums institūcijas nosaukuma saīsinājums – NVD, bet tas nav atrunāts sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras”.
Risinājuma apraksts
Plāna sadaļā ”Plānā lietotie saīsinājumi un abreviatūras” iekļauts saīsinājuma skaidrojums ” NVD - Nacionālais veselības dienests”.
Problēmas apraksts
Ārlietu ministrija norādījusi, ka, ņemot vērā identificēto nepieciešamību noteikt Ārlietu ministrijas kompetenci attiecībā uz darbībām ar ārvalstniekiem krīzes un izņēmuma stāvokļa situācijas laikā Latvijā, Valsts civilās aizsardzības plānā nepieciešams iekļaut tekstu:
”Ārlietu ministrija Valsts civilās aizsardzības plānā iekļauto krīžu, katastrofu, ārkārtas un izņēmuma stāvokļa situāciju gadījumā Latvijas teritorijā nodrošina komunikāciju ar diplomātiskajām pārstāvniecībām par situāciju, kā arī nodrošina konsulāro sadarbību nepieciešamības gadījumā pēc atbildīgo iestāžu veikta pieprasījuma.”
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna sadaļa ”Ievads” papildināta ar tekstu Ārlietu ministrijas iesniegtajā redakcijā.
Problēmas apraksts
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) norādījusi, ka nepieciešams papildinājums attiecībā uz Plānā ietvertu visaptverošu VARAM iesaisti pašvaldības darbības pārraudzību tai noteikto pienākumu izpildē - Pašvaldībām Valsts civilās aizsardzības plānā noteikto pienākumu izpildi pārrauga Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija atbilstoši Pašvaldību likumā noteiktajai kārtībai.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna sadaļa ”Ievads” papildināta ar tekstu VARAM iesniegtajā redakcijā.
Problēmas apraksts
Valsts policija norādījusi, ka, ņemot vērā saspīlēto situāciju gan valstī, gan ārpus tās, nepieciešams sadaļas ”3. Kopsavilkums par risku novērtēšanu” risku matricā ”Katastrofu risku kopsavilkums” apdraudējumam ”Sabiedriskās nekārtības” un apdraudējumam ”Iekšējie nemieri” iekļaut jaunu novērtējumu. Risku matricā nav iekļauts novērtējums apdraudējumam "Sniegs un putenis", kā arī nav iekļauts novērtējums apdraudējumam "Pandēmija".
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna sadaļa ”3. Kopsavilkums par risku novērtēšanu” risku matricā ”Katastrofu risku kopsavilkums” apdraudējumam ”Sabiedriskās nekārtības” un apdraudējumam ”Iekšējie nemieri” iekļauts novērtējums - vidējs risku ar augstu varbūtības/ticamības līmeni un vidējām sekām, iekļauts apdraudējums ”Sniegs un putenis" ar novērtējumu - vidējs risks ar vidēju varbūtības/ticamības līmeni un vidējām sekām, kā arī riska matricā iekļauts apdraudējums "Pandēmija".
Problēmas apraksts
VARAM norādījusi, ka tās ieskatā Plāna sadaļā ”12. Civilās aizsardzības sistēmas darbība kara, militāra iebrukuma vai to draudu gadījumā” tabulā ”Civilās aizsardzības operacionālā vadības centra sastāvs” atbildīgā institūcija var būt tikai viena vai arī attiecīgās pozīcijās jāuzskaita visas iesaistītās institūcijas, kurām pakārtotā atbildībā ir attiecīgā joma, jo pakārtoti pie katras jomas ir iesaistītas vairākas institūcijas, līdz ar to darbības jomā ”Pārtikas un ūdens nodrošinājums” kā atbildīgo institūciju nebūtu jānorāda VARAM.
Risinājuma apraksts
Plāna sadaļas ”12.Civilās aizsardzības sistēmas darbība kara, militāra iebrukuma vai to draudu gadījumā” tabulas ”Civilās aizsardzības operacionālā vadības centra sastāvs” darbības jomas ”Pārtikas un ūdens nodrošinājums” ailē ”Atbildīgā institūcija” norādīta tikai Zemkopības ministrija.
Problēmas apraksts
VARAM norādījusi, ka kā būtiskāko pienākumu VARAM attiecīgās situācijās vērtē tai Plānā noteiktos pienākumus dabas un tehnogēnās katastrofās, kā arī vispārēju pienākumu rūpēties par pašvaldības institucionālo noturību un tās darbības pārraudzību Pašvaldību likumā noteiktajā kārtībā, jo pašvaldību institucionālā darbība ir vistiešākā veidā saistīta ar pašvaldības funkcionālo darbību un pienākumiem, tai skaitā darbību civilās aizsardzības sistēmas ietvaros, līdz ar to Plāna sadaļā ”12. Civilās aizsardzības sistēmas darbība kara, militāra iebrukuma vai to draudu gadījumā” tabulā ”Civilās aizsardzības operacionālā vadības centra sastāvs” būtu jāiekļauj jauna darbības joma – Pašvaldību darbības pārraudzība - Atbildīgā institūcija - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija atbilstoši Pašvaldību likumā noteiktajai kārtībai.
Risinājuma apraksts
Plāna sadaļā ”12. Civilās aizsardzības sistēmas darbība kara, militāra iebrukuma vai to draudu gadījumā” tabula ”Civilās aizsardzības operacionālā vadības centra sastāvs” papildināta ar jaunu darbības jomu.
Problēmas apraksts
Satiksmes ministrija norādījusi, ka nepieciešami grozījumi Valsts civilās aizsardzības plānā saskaņā ar likuma ”Par autoceļiem” 23. panta trešo daļu, jo no 2022.gada 1.maija valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicēju izraugās atbilstoši normatīvajiem aktiem par publiskajiem iepirkumiem, iepirkuma priekšmetu sadalot daļās pa atsevišķiem reģioniem (teritorijām), nevis deleģējot šī uzdevuma veikšanu Valsts akciju sabiedrībai ”Latvijas autoceļu uzturētājs”.
Risinājuma apraksts
Veikti attiecīgi precizējumi Valsts civilās aizsardzības plāna 3.pielikumā ”Zemes nogruvums”, 4.pielikumā ”Pali, plūdi un vējuzplūdi”, 5.pielikumā ”Lietusgāzes, ilgstošas lietavas, pērkona negaiss un krusa, sniegs un putenis, apledojums un slapja sniega nogulums, stiprs sals, karstums, sausums”, 18.pielikumā ”Dambju un citu hidrotehnisko būvju pārrāvumi – Daugavas hidroelektrostaciju kaskādes hidrobūve” un 22.pielikumā ”Autotransporta avārija” svītrojot vārdus ”VAS ”Latvijas autoceļu uzturētājs””, savukārt 6.pielikumā ”Vētras (vēja brāzmas), viesuļi, krasas vēja brāzmas”, 7.pielikumā ”Meža un kūdras purva ugunsgrēki”, 22.pielikumā ”Autotransporta avārija” un 27.pielikumā ”Reaģēšanas un seku likvidēšanas darbu vadītāji” aizstājot vārdus ”VAS ”Latvijas autoceļu uzturētājs” ar vārdiem ”VSIA ”Latvijas Valsts ceļi””.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka valsts akciju sabiedrība ”Latvijas Valsts ceļi”” pārveidota par valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību ”Latvijas Valsts ceļi” nepieciešami attiecīgi precizēt Valsts civilās aizsardzības plānu.
Risinājuma apraksts
Veikti attiecīgi precizējumi Valsts civilās aizsardzības plāna 3.pielikumā ”Zemes nogruvums”, 4.pielikumā ”Pali, plūdi un vējuzplūdi”, 5.pielikumā ”Lietusgāzes, ilgstošas lietavas, pērkona negaiss un krusa, sniegs un putenis, apledojums un slapja sniega nogulums, stiprs sals, karstums, sausums”, 6.pielikumā ”Vētras (vēja brāzmas), viesuļi, krasas vēja brāzmas”, 7.pielikumā ”Meža un kūdras purva ugunsgrēki”, 18.pielikumā ”Dambju un citu hidrotehnisko būvju pārrāvumi – Daugavas hidroelektrostaciju kaskādes hidrobūve”, 22.pielikumā ”Autotransporta avārija” un 38.pielikumā ”Katastrofu pārvaldīšanas pasākumu (preventīvo un gatavības pasākumu) novērtēšana, atbilstoši  ieguldījumu priekšnosacījumiem”, aizstājot vārdus ”VAS ”Latvijas Valsts ceļi”” ar vārdiem ”VSIA ”Latvijas Valsts ceļi””.
Problēmas apraksts
Veselības ministrija iesniegusi priekšlikumus attiecībā uz Valsts civilās aizsardzības plāna 8.pielikuma ”Epidēmijas, pandēmija” precizēšanu.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 8.pielikums ”Epidēmijas, pandēmija” izteikts jaunā redakcijā, kurā:
1) sadaļā ”Ar nozari saistītie attīstības plānošanas dokumenti, tiesību akti un citi dokumenti” teksts ”Ministru kabineta 2020.gada 9.jūnija noteikumi Nr.360 ”Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”” aizstāts ar tekstu ”Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumu Nr.662 ”Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai””;
2) tabulas ”Preventīvie, gatavības, reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” sadaļas ”Preventīvie un gatavības pasākumi” 2.punkta aile ”Par izpildi atbildīgā institūcija” papildināta ar abreviatūru ”NVD”, ņemot vērā, ka Nacionālā veselības dienesta struktūrā ir iekļauta Vakcinācijas projekta nodaļa;
3) tabulas ”Preventīvie, gatavības, reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” sadaļas ”Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” 1.punkta ailes ”Lēmuma pieņēmējs”, ”Par izpildi atbildīgā institūcija” un ”Izpildītāji” papildinātas ar vārdu ”Slimnīcas”;
4) tabulas ”Preventīvie, gatavības, reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” sadaļas ”Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” 1.punkta ailes ”Lēmuma pieņēmējs” un ”Par izpildi atbildīgā institūcija” papildinātas ar abreviatūru ”SPKC”;
5) tabulas ”Preventīvie, gatavības, reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” sadaļas ”Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” 2.punktā noteiktais pasākums izteikts jaunā redakcijā, ņemot vērā, ka reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumu 2., 3., 4., 5. punktos noteiktās darbības atrunātas Valsts katastrofu medicīnas plānā un savā būtībā pārklājas, tādēļ minēto uzdevumu teksts apvienots. Atbilstoši pasākuma jaunajai redakcijai precizēta informācija ailēs ”Lēmuma pieņēmējs”, ”Par izpildi atbildīgā institūcija” un ”Izpildītāji”, kā arī svītroti sadaļas ”Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi” 3., 4. un 5.punkts;
6) Svītroti preventīvie un gatavības pasākumi, kas tiek iekļauti pielikumā ”Vispārējie preventīvie un gatavības pasākumi”.
Problēmas apraksts
Valsts robežsardze iesniegusi priekšlikumus attiecībā uz Valsts civilās aizsardzības plāna 23.pielikuma ”Aviācijas nelaimes gadījums ar gaisa kuģi” precizēšanu attiecībā uz pasākuma ”Izstrādāt civilās aviācijas nelaimes gadījumu operatīvās rīcības plānu” izpildes termiņu, jo minētā plāna projekts sagatavots 2020.gadā un novembrī nosūtīts visām projektā minētajām institūcijām saskaņošanai, 2021.gadā turpinājies darbs pie projekta pilnveidošanas un paredzēts, ka civilās aviācijas nelaimes gadījumu operatīvās rīcības plāns tiks saskaņots 2022.gada pirmā pusgada beigās. Savukārt pasākuma ”Organizēt un pārbaudīt civilās aviācijas nelaimes gadījumu, tai skaitā, ja tiek pārvadātas bīstamās vielas, notikusi to noplūde, aizdegšanās, operatīvās rīcības plāna pasākumus mācībās” izpildes termiņš precizējams, ņemot vērā, ka pasākums saistīts ar civilās aviācijas nelaimes gadījumu operatīvās rīcības plānu.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna pielikums ”Aviācijas nelaimes gadījums ar gaisa kuģi” izteikts jaunā redakcijā, tostarp pasākumam ”Izstrādāt civilās aviācijas nelaimes gadījumu operatīvās rīcības plānu” izpildes termiņš noteikts 2023.gads, bet pasākumam ”Organizēt un pārbaudīt civilās aviācijas nelaimes gadījumu, tai skaitā, ja tiek pārvadātas bīstamās vielas, notikusi to noplūde, aizdegšanās, operatīvās rīcības plāna pasākumus mācībās” noteikts izpildes termiņš 2024.gads, svītroti preventīvie un gatavības pasākumi, kas tiek iekļauti pielikumā ”Vispārējie preventīvie un gatavības pasākumi”.
Problēmas apraksts
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests iesniedzis priekšlikumu attiecībā uz Valsts civilās aizsardzības plāna 31.pielikuma nosaukumu. Minētajā pielikumā iekļautas shēmas ”Iesaistāmo institūciju apziņošanas un informēšanas shēma katastrofas vai tās draudu gadījumā”, ”Valsts augstāko amatpersonu apziņošanas shēma”, ”Apziņošanas shēma, ja tiek iesaistītas pašvaldību sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijas” un tabula ”Pašvaldību sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijas apziņošana”, bet nav pielikuma nosaukuma, savukārt satura rādītājā norādīts pielikuma nosaukums ”Iesaistāmo institūciju apziņošanas kārtība”.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 31.pielikums papildināts ar nosaukumu ”Iesaistāmo institūciju apziņošanas kārtība”.
Problēmas apraksts
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests iesniedzis priekšlikumu attiecībā uz Valsts civilās aizsardzības plāna 31.pielikuma  tabulu ”Pašvaldību sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijas apziņošana”, ierosinot to svītrot, ņemot vērā, ka tabulā esošā informācija tiek mainīta atbilstoši pašvaldību darba struktūrai, līdz ar ko katru reizi, kad mainās pielikumā norādītais tālrunis, ir nepieciešams veikt grozījumus Valsts civilās aizsardzības plānā. Savukārt pašvaldību sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijas kontaktinformācija ir pieejama pie Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Operatīvās vadības pārvaldes Operatīvās pārvaldīšanas nodaļas operatīvā dežuranta 24/7 režīmā.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 31.pielikumā svītrota tabula ”Pašvaldību sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijas apziņošana”.
Problēmas apraksts
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests iesniedzis priekšlikumus attiecībā uz Valsts civilās aizsardzības plāna 34.pielikuma ”Plānoto civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas mācību apraksts un grafiks” redakciju par civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas mācībām 2023.gadā.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 34.pielikums ”Plānoto civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas mācību apraksts un grafiks” izteikts jaunā redakcijā, kur iekļautas praktiskās un kompleksās mācības objekta civilās aizsardzības plāna un ārpusobjekta civilās aizsardzības plāna noteikto pasākumu pārbaudei 2023.gadā.
Problēmas apraksts
Veselības ministrija iesniegusi priekšlikumu par nepieciešamību izvērtēt iespēju papildināt 14. 24. un 33.pielikumu ar pasākumu "Lēmuma pieņemšana un pasākumu īstenošana pašvaldībā, saskaņā ar veselības nozares institūciju rekomendācijām, ieteikumiem un pašvaldību iesaistīšana problēmjautājumu risināšanā savā teritorijā attiecībā uz ārstniecības iestāžu darbību un pakalpojumu nodrošināšanu", pamatojot to, ka tādu apdraudējumu gadījumā, kuru norise un seku izpausme var būt ilglaicīga, ir būtiski noteikt, ka pašvaldības iesaistās problēmjautājumu risināšanā ar mērķi nodrošināt pilnvērtīgu un nepārtrauktu ārstniecības iestāžu darbību un pakalpojumu sniegšanu. 
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 14.pielikuma "Radiācijas avārijas", 24.pielikuma "Dzelzceļa katastrofa" un 33.pielikuma "Katastrofas pārvaldīšanas pasākumi kara, militāra iebrukuma vai to draudu gadījumā" sadaļa "Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi" papildināta ar pasākumu Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā.
Problēmas apraksts
Klimata un enerģētikas ministrija ir norādījusi, ka pārņem klimata pārmaiņu politikas funkciju no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas līdz ar to nepieciešami grozījumi Valsts civilās aizsardzības plāna 5., 6. un 7.pielikumā.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 5. un 6. pielikumā pie pasākuma ”Meteoroloģisko un hidroloģisko apstākļu monitorings, vēsturisko datu uzkrāšana un analīze un nākotnes klimata scenāriju izveide” kolonu “Lēmuma pieņēmējs” un “Par izpildi atbildīgā institūcija” papildināta ar abreviatūru "KEM"; 7. pielikumā pie pasākuma “Klimatisko parametru (meteoroloģisko un hidroloģisko) monitorings, vēsturisko datu analīze un nākotnes klimata scenāriju izveide” kolona “Lēmuma pieņēmējs” un “Par izpildi atbildīgā institūcija” papildināta ar  abreviatūru "KEM".
Problēmas apraksts
Ekonomikas ministrija ir norādījusi, ka ar 2023.gada gada 1.janvāri darbu ir uzsākusi Klimata un enerģētikas ministrija, kura no Ekonomikas ministrijas atbildībā esošām nozarēm pārņem enerģētikas nozari. Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams papildināt Valsts civilās aizsardzības plānu ar Klimata un enerģētikas ministriju, kā arī ir nepieciešams veikt izmaiņas Valsts civilās aizsardzības plāna 1.pielikuma 18., 22., 24. punktos, 33. pielikuma 1.8. un 2.12.apakšpunktos, 35.pielikuma IV sadaļas 33. punktā, Ekonomikas ministriju aizvietojot ar Klimata un enerģētikas ministriju. Par Valsts civilās aizsardzības plāna 13.; 18. un 19.pielikumā minētajiem pasākumiem kā vadošā valsts iestāde ir kļuvusi Klimata un enerģētikas ministrija un minētajos pielikumos ir nepieciešams veikt attiecīgus labojumus. Nepieciešams izvērtēt vai Valsts civilās aizsardzības plāna 35.pielikuma 22.punkts nav papildināms ar Klimata un enerģētikas ministriju.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 1.pielikumā 18., 22. un 24.punktā Ekonomikas ministrija aizstāta ar Klimata un enerģētikas ministriju, 33. pielikuma 1.19.punktā "Energoresursu piegādes nodrošinājuma plānošana" un 2.14.punktā "Apgādes ar elektroenerģiju koordinēšana atbilstoši noteikto enerģijas lietotāju grupām un enerģētiskās krīzes līmeņiem", 35.pielikuma 33.punktā "Nepieciešamības gadījumā energoresursu nodrošināšana izmitināšanas vietās" Ekonomikas ministrija aizstāta ar Klimata un enerģētikas ministriju, 19.pielikumā iekļauta Klimata un enerģētikas ministrija.
Problēmas apraksts
Veselības ministrija ir norādījusi, ka nepieciešams veikt grozījumus Valsts civilās aizsardzības plāna 7. un 20. pielikumu sadaļā “Reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi”, svītrojot Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu kā institūciju, kas nodrošina izpildi punktā  - pirmās palīdzības sniegšana.
Pamatojums: Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests nodrošina neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu.
 
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 7.pielikumā un 20. pielikumā pasākuma "Pirmās palīdzības sniegšana" ailē "Izpildītāji" svītrota abreviatūra "NMPD".
Problēmas apraksts
VARAM iesniegusi priekšlikumus:
- papildināt 4.pielikuma tabulu “Preventīvie un gatavības pasākumi” ar punktu: 1.1.“HES operatoru kontrole plūdu riska samazināšanas pasākumu nodrošināšanai, pārbaudot Ūdens resursu lietošanas atļaujās, HES ūdenskrātuves ekspluatācijas noteikumos izvirzīto nosacījumu ievērošanu” par lēmuma pieņēmēju, par izpildi atbildīgā institūcija un par izpildītāju norādot VVD.
- papildināt 4.pielikuma “Reaģēšana un seku likvidēšana” tabulas 5.punktu “Glābšanas darbu un seku likvidēšanas pasākumu veikšana” Par izpildi atbildīgo institūciju ar VVD.
- iekļaut plānā uzdevumu pašvaldībām (sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijām) lokālajos civilās aizsardzības plānos iekļaut kritērijus par iedzīvotāju brīdināšanu par pastāvošajiem plūdu draudiem, par šiem kritērijiem informējot arī LVĢMC.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 4.pielikums papildināts tabulā "Preventīvie un gatavības pasākumi" ar pasākumu "6.HES operatoru kontrole plūdu riska samazināšanas pasākumu nodrošināšanai, pārbaudot Ūdens resursu lietošanas atļaujās, HES ūdenskrātuves ekspluatācijas noteikumos izvirzīto nosacījumu ievērošanu" un pasākumu "7.Kritēriju par iedzīvotāju brīdināšanu par pastāvošajiem plūdu draudiem sagatavošana un iekļaušana pašvaldību civilās aizsardzības plānos, par šiem kritērijiem informējot arī LVĢMC", tabulā "Reaģēšanas un seku likvidēšana" tabulas punktā "Glābšanas darbu un seku likvidēšanas pasākumu veikšana" aile "Par izpildi atbildīgā institūcija" papildināta ar abreviatūru "VVD".
Problēmas apraksts
Saistībā ar mācību "MAZAIS KRISTAPS 2022" secinājumiem (MK sēdes 09.08.2022. prot.Nr.39, 2.§) Valsts civilās aizsardzības plāns jāpapildina ar grozījumiem par rīcību radiācijas piesārņojuma gadījumā, darbības plānošanas pieņēmumiem evakuācijas Baltijas mēroga gadījumā, vienotu pulcēšanās vietu evakuācijas gadījumā metodiku pašvaldībām, plānošanas pieņēmumu par lielo pilsētu daļēju evakuāciju uz lauku rajoniem, savukārt saistībā ar mācību "AMEX 2022" secinājumiem jāpapildina ar vadlīnijām evakuācijas punkta izveidei un darbībai. 
 
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 33.pielikums papildināts ar 2.22. pasākumu attiecībā uz radiācijas apdraudējumu, kā arī pārskatīti pasākumi, ņemot vērā izveidojušos ģeopolitisko situāciju.
Valsts civilās aizsardzības plāna 35.pielikums papildināts ar 20.punktu par plānošanas pieņēmumiem evakuācijas Baltijas mēroga gadījumā un veicot lielo pilsētu daļēju evakuāciju uz lauku apvidu, ar vadlīnijām "Vadlīnijas evakuācijas punkta izveidei un darbībai, pulcēšanās vietu noteikšanai masveida evakuācijas gadījumā", kā arī precizēts, ņemot vērā CA OVC lomu evakuācijas pasākumos.
Problēmas apraksts
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests iesniedzis priekšlikumu precizēt Valsts civilās aizsardzības plāna  5.sadaļas "Valsts agrīnās brīdināšanas sistēma un tās aktivizēšana" 5.punktu.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 5.sadaļas "Valsts agrīnās brīdināšanas sistēma un tās aktivizēšana" 5.punkts izteikts šādā redakcijā: "Iedzīvotāji ieslēdz iekārtas, kas nodrošina elektronisko plašsaziņas līdzekļu pārraidītās informācijas saņemšanu (radioaparātus, televizorus). Iedzīvotāji var saņemt informāciju par katastrofu vai to draudiem, rīcību un veicamajiem pasākumiem šādos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos – Latvijas radio 1, Latvijas radio 2, Latvijas radio 3, Latvijas radio 4, Latvijas radio 5, Latvijas Radio 6 (Radio Naba), Latvijas televīzija LTV1 un LTV7, "Re:TV" televīzija".
Problēmas apraksts
Zemkopības ministrija iesniegusi priekšlikumus attiecībā uz 10.pielikuma precizēšanu.
Risinājuma apraksts
10.pielikumā sadaļā "Ar nozari saistītie attīstības plānošanas dokumenti, tiesību akti un citi dokumenti"
veikti grozījumi atbilstoši iesniegtajiem priekšlikumiem.
Problēmas apraksts
Valsts kontrole atbilstības revīzijas Nr.2.4.1-2/2021 ziņojumā ”Valsts civilās aizsardzības sistēmas plānošana un gatavība” norādījusi, ka Valsts civilās aizsardzības plānā nekonkrēti ir norādīti preventīvo un gatavības, kā arī reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumu izpildes termiņi. Valsts kontroles ieskatā iepriekšējais Valsts civilās aizsardzības plāns, kas bija spēkā līdz 2020.gada 26.augustam, attiecībā uz pasākumu izpildes termiņiem bija daudz konkrētāks. Vairumam gatavības un reaģēšanas pasākumu bija noteikts ļoti konkrēts laiks, kādā jānodrošina pasākuma izpilde.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna pielikumos plānotajiem pasākumiem pārskatīti to izpildes termiņi, nosakot tos pēc iespējas konkrētāk.
Problēmas apraksts
Labklājības ministrija iesniegusi priekšlikumu precizēt 5., 6. un 7.pielikumos iekļautā pasākuma "Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšana" ailēs "Lēmuma pieņēmējs", "Par izpildi atbildīgā institūcija" un "Izpildītāji" iekļauto informāciju.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 5., 6. un 7.pielikums precizēts atbilstoši Labklājības ministrijas iesniegtajai redakcijai.
Problēmas apraksts
Labklājības ministrija iesniegusi priekšlikumu precizēt 8.pielikumā iekļautā pasākuma "Lēmuma pieņemšana un epidemioloģisko pasākumu īstenošana pašvaldībā, saskaņā ar veselības nozares institūciju rekomendācijām, ieteikumiem un pašvaldību pretepidēmijas komisijas lēmumiem, pašvaldību iesaistīšana problēmjautājumu risināšanā savā teritorijā attiecībā uz sociālās aprūpes, ārstniecības  un izglītības iestāžu darbību un pakalpojumiem" ailēs "Lēmuma pieņēmējs" un "Izpildītāji" iekļauto informāciju.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 8.pielikums precizēts atbilstoši Labklājības ministrijas iesniegtajai redakcijai.
Problēmas apraksts
Labklājības ministrija iesniegusi priekšlikumu precizēt 20.pielikumā iekļautā pasākuma "Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšana cietušajiem" ailēs "Lēmuma pieņēmējs", "Par izpildi atbildīgā institūcija" un "Izpildītāji" iekļauto informāciju.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 20.pielikums precizēts atbilstoši Labklājības ministrijas iesniegtajai redakcijai.
Problēmas apraksts
Labklājības ministrija iesniegusi priekšlikumu izteikt 35.pielikuma 14.punktu šādā redakcijā - "14. Personu pārvietošanu starp sociālās aprūpes centriem īsteno pašvaldība un koordinē:
14.1. starp pašvaldību sociālās aprūpes centriem un tiem privātpersonu dibinātiem sociālās aprūpes centriem, kuri atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā - pašvaldība sadarbībā ar pašvaldību sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisiju (turpmāk – CAK);
14.2. starp valsts sociālās aprūpes centriem – Labklājības ministrija sadarbībā ar CAK.”
Risinājuma apraksts
35.pielikuma 14.punkts precizēts atbilstoši Labklājības ministrijas iesniegtajai redakcijai.
Problēmas apraksts
Labklājības ministrija iesniegusi priekšlikumu precizēt 35.pielikumā iekļauto pasākumu "Iedzīvotāju, ieslodzījumu vietu, sociālās aprūpes centru, īslaicīgās aizturēšanas vietu, ārstniecības iestāžu apziņošana par evakuācijas nepieciešamību, apdraudējuma raksturu, evakuācijas kārtību, pulcēšanās vietām, izmantojamiem ceļiem un maršrutiem, izmitināšanas vietām un citu saistošu informāciju" un "Sociālo aprūpes centru pacientu pārvietošana uz citu sociālās aprūpes centru" ailēs un "Iesaistītā institūcija" iekļauto informāciju.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 35.pielikuma pasākuma "Sociālo aprūpes centru pacientu pārvietošana uz citu sociālās aprūpes centru" atbilstošajā ailē "Atbildīgā institūcija" veikti precizējumi.
Problēmas apraksts
VARAM iesniegusi priekšlikumu svītrot plāna 33. pielikuma punktā "Pārtikas nodrošinājuma plānošana" VARAM no izpildītāju saraksta,  jo 2022.gada 1.martā Ministru kabinetā tika pieņemti jauni Ministru kabineta noteikumi Nr.147 Noteikumi par iedzīvotāju nodrošināšanu ar pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā, kuros vairs nav paredzēta VARAM loma pārtikas nodrošinājumu plānošanā, kā tas bija noteikts spēku zaudējošos Ministru kabineta 2007. gada 28. augusta noteikumos Nr.585 Noteikumi par iedzīvotāju nodrošināšanu ar pārtiku valsts apdraudējuma gadījumā.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 33. pielikums attiecīgi precizēts.
Problēmas apraksts
VARAM iesniegusi priekšlikumu aizstāt plāna 35. pielikuma sadaļas "Seku likvidēšanas pasākumi" punktā "Lēmuma pieņemšana par nepieciešamo pamatvajadzību nodrošināšanu vai līdzekļu kompensēšanu iedzīvotājiem, kuru dzīvesvieta ir izpostīta" sadaļā par izpildi atbildīgā institūcija vārdu “VARAM” ar “visas iesaistītās institūcijas atbilstoši kompetencei”.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 35.pielikums attiecīgi precizēts.
Problēmas apraksts
Valsts kontrole atbilstības revīzijas Nr.2.4.1-2/2021 ziņojumā ”Valsts civilās aizsardzības sistēmas plānošana un gatavība” norādījusi, ka Valsts civilās aizsardzības plānā vairums preventīvo un gatavības pasākumu ir definēti ļoti vispārīgi, nesniedzot skaidru priekšstatu par to, kas konkrēti ir veicams šo pasākumu ietvaros un kādas darbības liecinās par pasākuma īstenošanu, kādi darbi un kādā apjomā ir veicami, kādi rezultāti ir jāsasniedz. Piemēram, plūdu gadījumam Valsts CA plānā ir iekļauti tādi plaši definēti pasākumi kā – Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Konvencijas Parīzes nolīgumam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO ilgtspējīgas attīstības programmas 2030.gadam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO Sendai ietvarprogrammas 2015. – 2030.gadam par katastrofu risku mazināšanu mērķu un pasākumu īstenošana, ES stratēģijas pielāgošanās klimata pārmaiņām mērķu un pasākumu īstenošana, Baltijas jūras reģiona pielāgošanās stratēģijas un rīcības plāna mērķu un pasākumu īstenošana u.tml., kuriem nav paredzēti konkrētāki pasākumi vai sasniedzamie rezultāti.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plānā veikti precizējumi, svītrojot preventīvos un gatavības pasākumus, kas nav pietiekoši konkrēti - ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Konvencijas Parīzes nolīgumam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO ilgtspējīgas attīstības programmas 2030.gadam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO Sendai ietvarprogrammas 2015.-2030.gadam par katastrofu risku mazināšanu mērķu un pasākumu īstenošana, ES stratēģijas pielāgošanās klimata pārmaiņām mērķu un pasākumu īstenošana, Latvijas pielāgošanās klimata pārmaiņām plāna laika posmam līdz 2030.gadam rīcības virzienu īstenošana, Baltijas jūras reģiona pielāgošanās stratēģija un rīcības plāna mērķu un pasākumu īstenošana u.c. Pārskatīti arī reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumi, piemēram, izslēgts pasākums "Notikuma vietas izlūkošana ar bezpilota gaisa kuģa palīdzību", jo tas kļuvis jau par ierastu rīcību Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbībā.
Problēmas apraksts
Plāns papildināts ar jaunu pielikumu ”Vispārējie preventīvie un gatavības pasākumi”, kurā iekļauti, kas attiecināmi uz vispārējo gatavību katastrofu pārvaldīšanai, turklāt attiecīgu pasākumu redakcija ir precizēta, tos nosakot konkrētākus, ņemot vērā, ka Valsts kontrole atbilstības revīzijas Nr.2.4.1-2/2021 ziņojumā ”Valsts civilās aizsardzības sistēmas plānošana un gatavība” norādījusi, ka Valsts civilās aizsardzības plānā vairums preventīvo un gatavības pasākumu ir definēti ļoti vispārīgi. Valsts civilās aizsardzības plānā veikti precizējumi, svītrojot preventīvos un gatavības pasākumus, kas nav pietiekoši konkrēti - ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Konvencijas Parīzes nolīgumam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO ilgtspējīgas attīstības programmas 2030.gadam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO Sendai ietvarprogrammas 2015.-2030.gadam par katastrofu risku mazināšanu mērķu un pasākumu īstenošana, ES stratēģijas pielāgošanās klimata pārmaiņām mērķu un pasākumu īstenošana, Latvijas pielāgošanās klimata pārmaiņām plāna laika posmam līdz 2030.gadam rīcības virzienu īstenošana, Baltijas jūras reģiona pielāgošanās stratēģija un rīcības plāna mērķu un pasākumu īstenošana u.c. Preventīvie un gatavības pasākumi, kas iekļauti Valsts civilās aizsardzības plāna 38.pielikumā, ir precizējami atbilstoši redakcijai, kāda ir 11.pielikumā, kā arī svītrojami nekonkrētie pasākumi, kas jau izslēgti no citiem pielikumiem.
Risinājuma apraksts
Valsts civilās aizsardzības plāna 38.pielikumā iekļautie preventīvie un gatavības pasākumi precizēti atbilstoši 11.pielikumā iekļauto pasākumu redakcijai, kā arī svītroti nekonkrētie pasākumi, piemēram - Latvijas pielāgošanās klimata pārmaiņām plāna laika posmam līdz 2030.gadam rīcības virzienu īstenošana, ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām un Konvencijas Parīzes nolīgumam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO ilgtspējīgas attīstības programmas 2030.gadam mērķu un pasākumu īstenošana, ANO Sendai ietvarprogrammas 2015.-2030.gadam par katastrofu risku mazināšanu mērķu un pasākumu īstenošana u.c.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Plānotos grozījumus Valsts civilās aizsardzības plānā iesaistītās institūcijas nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/5c77796d-1781-4b14-9d11-f5afebeca1af

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi nav saņemti

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Labklājības ministrija
  • Kultūras ministrija
  • Tieslietu ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Veselības ministrija
  • Iekšlietu ministrija
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
  • Ekonomikas ministrija
  • Latvijas Pašvaldību savienība
  • Valsts meža dienests
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Valsts augu aizsardzības dienests
  • AS "Latvijas valsts meži"
  • Valsts policija
  • Valsts robežsardze
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Valsts vides dienests
  • Ārlietu ministrija
  • Aizsardzības ministrija
  • AS "Latvenergo"
  • AS "Sadales tīkls"
  • AS "Conexus Baltic Grid"
  • Klimata un enerģētikas ministrija
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • AS "Augstsprieguma tīkls"
  • Pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi