Anotācija (ex-ante)

21-TA-410: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.2 pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz nodrošināt piemaksas atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laika periodam no 2021. gada 1.oktobra līdz 2021. gada 31.decembrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2020.gada 30.janvārī Pasaules Veselības organizācijas ģenerāldirektors sniedza paziņojumu, ka Covid-19 uzliesmojums ir uzskatāms par starptautiskas nozīmes ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumu un Eiropas Slimību profilakses centrs izdeva ieteikumus par Covid-19 izraisīto saslimšanas gadījumu uzraudzību, savukārt Pasaules veselības organizācija 2020.gada 11.martā paziņoja, ka Covid-19 ir sasniegusi pandēmijas apmērus.

Ņemot vērā Covid-19 straujo izplatību, līdz ar to pieaugošo Covid-19 pacientu skaitu slimnīcās, ļoti aktuāls kļuva cilvēkresursu trūkums veselības aprūpes nozarē, kā arī ārstniecības personu “izdegšana”. Lai risinātu esošo situāciju un nepieciešamības gadījumā slimnīcas varētu piesaistīt papildu mediķus, kuri var palīdzēt ar savām zināšanām un prasmēm Covid-19 pacientu aprūpē, viens no jautājumiem, kas jārisina ir atbilstoša atalgojuma nodrošināšana ārstniecības personām, it īpaši situācijā, kad darbs jāveic paaugstināta riska un slodzes apstākļos.

Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14.panta 2.daļa nosaka, ka, ja amatpersonai (darbiniekam) ir noteiktas vairākas piemaksas, to kopsumma nedrīkst pārsniegt 30 procentus no mēnešalgas, un ja ārstniecības personai noteiktas vairākas piemaksas par dažādiem papildus veicamajiem darbiem, piemaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt 50 procentus no mēnešalgas.

Līdz ar to lai ārstniecības personām un pārējiem nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, varētu noteikt piemaksu līdz 100% apmērā no mēnešalgas, tika veikti grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā, un likumā iekļauts 49.2 pants, kas nosaka, ka ārstniecības iestādēs, kuras sniedz ambulatoros vai stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, ģimenes ārstu praksēs, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā un Valsts asinsdonoru centrā nodarbinātajiem, farmaceitiem, kā arī Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Nacionālā veselības dienesta un Veselības inspekcijas ierēdņiem un darbiniekiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 infekcijas uzliesmojumu un tās seku novēršanu papildus Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14. panta otrajā un trīspadsmitajā daļā noteiktajam maksimālajam piemaksu apmēram atļauts noteikt piemaksu līdz 100 procentiem no mēnešalgas. Veselības ministrs lemj par finansējuma izlietojumu atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Veselības ministrija piemaksām nepieciešamos papildu finanšu līdzekļus pieprasa no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Grozījumi Saeimā tika pieņemti 2021.gada 18.martā un stājās spēkā 2021.gada 25.martā.

Ņemot vērā ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumu, un lai risinātu iepriekš minētās cilvēkresursu problēmas veselības nozarē, kā arī iesaistīto atbildīgo institūciju ārstniecības personu un citu nodarbināto darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos, saskaroties ar Covid-19 inficētām personām, atļaut ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, noteikt piemaksas no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 31.decembrim:
1. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās tiek stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri veic Covid-19 pacientu ārstēšanu, līdz 100% apmērā no mēnešalgas;

2. ārstniecības iestāžu, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kas iesaistīti Covid-19 testēšanā, līdz 100% apmērā no mēnešalgas;

3. ārstniecības iestāžu, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kuri veic Covid-19 pacientu mājas aprūpi, līdz 100% apmērā no mēnešalgas;

4. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem, līdz 100% apmērā no mēnešalgas;

5. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem, līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

6. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, iestādes administrācijā nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, līdz 30% apmērā no mēnešalgas;

7. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri iesaistīti ar citu diagnozi stacionētu pacientu aprūpē, līdz pārvešanai, ja pacientam tiek konstatēts Covid-19, līdz 30% apmērā no mēnešalgas;

8. ambulatorajās ārstniecības iestādēs nodarbinātajiem, kuri sniedz sekundāros ambulatoros aprūpes pakalpojumus vai veselības aprūpes pakalpojumu mājās Covid-19 pacientiem un Covid-19 pacientu kontaktpersonām, samaksas veikšanu nodrošinot ar atbilstošu manipulāciju, līdz 100% apmērā no noteiktā atalgojuma tarifā (manipulācijas vērtība tiek noteikta atbilstoši vidējam pakalpojuma sniegšanas laikam un normatīvajos aktos par veselības aprūpes pakalpojumu tarifu aprēķināšanu noteiktajam atalgojumam);

9. ģimenes ārstu praksēm fiksēta piemaksa līdz 100% apmērā:
- ģimenes ārstam no darba samaksas, kas tiek iekļauta valsts apmaksātajos veselības aprūpes tarifos, ārstiem un funkcionālajiem speciālistiem, kas ir – 2 301,25 euro (ieskaitot VSAOI 23,59%);
- māsām un ārsta palīgiem, no darba samaksas, kas tiek iekļauta valsts apmaksātajos veselības aprūpes tarifos, ārstniecības un pacientu aprūpes personām un funkcionālo speciālistu asistentiem, kas ir – 1 380,50 euro (ieskaitot VSAOI 23,59%);
- rezidentam, no normatīvajos aktos noteiktā atalgojuma rezidentam pirmajā un otrajā rezidentūras gadā pamatspecialitātē pārējās ārstniecības iestādēs, kas ir – 1 766,66 euro (ieskaitot VSAOI 23,59%);

10. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā:
- neatliekamās medicīniskās palīdzības (turpmāk – NMP) brigādēs nodarbinātajiem līdz 100% apmērā no mēnešalgas;
- iestādes administrācijā nodarbinātajiem līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

11. noteiktiem Slimību profilakses un kontroles centra ierēdņiem, darbiniekiem līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

12. noteiktiem Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Veselības inspekcijas un Valsts asinsdonoru centra ierēdņiem un darbiniekiem līdz 30% apmērā no mēnešalgas;
13. farmaceitiem par kompensējamo medikamentu izsniegšanu no A saraksta (receptēm ar norādītu zāļu aktīvo vielu) – 0,35 euro par vienu recepti.

Covid-19 saslimstības izplatība ar katru dienu pieaug. 2021.gada oktobra sākumā 14 dienu kumulatīvais rādītājs uz 100 000 iedzīvotāju pārsniedz jau 600 gadījumus, kas tiek klasificēts kā ļoti augsts risks. Līdz ar Covid-19 inficēto personu skaita pieaugumu pieaug arī stacionārajās ārstniecības iestādēs ievietoto pacientu skaits, kur uz doto brīdi tiek nodrošināts ārstēšanas process ap 600 Covid-19 pacientiem. Tiek prognozēts, ka pacientu skaits slimnīcās palielināsies. Joprojām aktuāls ir cilvēkresursu trūkums veselības aprūpes nozarē, līdz ar to papildus piemaksas varētu vairāk motivēt ārstniecības personas darbā ar Covid-19 pacientiem, tādējādi  stacionārajām ārstniecības iestādēm ir iespējas nodrošināt vajadzīgos ārstniecības personu resursus.

Argumenti piemaksu noteikšanai:
- piemaksas līdz 100% apmērā tiek noteiktas tiem darbiniekiem, kas ir iesaistīti tiešā Covid-19 pacientu ārstēšanā, testēšanā, mājas aprūpē vai sekundāro ambulatoro aprūpes pakalpojumu sniegšanā, tas ir nodarbinātajiem ir tieša saskare ar Covid-19 inficētām personām, līdz ar to risks ir augstāks un darbs joprojām notiek, lietojot pilnu individuālo aizsardzības līdzekļu ekipējumu aizsardzībai pret Covid-19, kas ir fizisks diskomforts un ārstniecības personām rada arī papildus fizisko slodzi. Bez tam stacionārajās ārstniecības iestādēs pieaug Covid-19 pacienti ar smagu slimības gaitu, un ārstniecības personām, kas veic šo pacientu ārstēšanu, ir  liela psihoemocionālā slodze strādājot ar lielu skaitu smagi slimu un mirstošu pacientu;
- pieaugot ar Covid-19 inficēto personu skaitam, stacionāro ārstniecības iestāžu uzņemšanas nodaļās risks saskarties ar inficētu personu (nezinot to) arī pieaug, līdz ar to piemaksu apmērs uzņemšanas nodaļās tiek palielināts. Stacionārajās ārstniecības iestādēs, kur pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās piemaksa tiek noteikta 100% apmērā no mēnešalgas, jo šobrīd Covid-19 pacienti tiek stacionēti universitātes slimnīcās un reģionālajās slimnīcās, kur pacientu plūsma ir lielāka, līdz ar to risks nonākt kontaktā ar Covid-19 inficētām personām ir lielāks, tai skaitā pacienti ar aizdomām ar saslimšanu ar Covid-19, tiek stacionēti šajās iestādēs. Stacionārajās ārstniecības iestādēs, kur šobrīd pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, piemaksu uzņemšanas nodaļas tiek noteikta 50% apmērā;
- ģimenes ārstiem tiek palielināta fiksētā piemaksa līdz 100%, jo palielinoties saslimstībai, pieaug pacientu skaits, kas atrodas ģimenes ārstu uzraudzībā (Covid-19 vīrusu saslimušie, kā arī kontaktpersonas). Jāuzsver, ka ar Covid–19 slimo arī vakcinētas personas, kas nozīmē, ka slogs ģimenes ārstu praksēm apzvanot, uzraugot un attālināti ārstējot šos pacientus pieaug. Ņemot vērā, ka vakcinētas personas lielākoties pārslimo ar vieglu/vidēji smagu gaitu un stacionārajās ārstniecības iestādēs nenonāk, tad viņu ārstniecības procesu nodrošina tikai ģimenes ārsti. Turklāt, šogad mācības notiek klātienē atšķirībā no pagājušā gada, un pieaug to bērnu skaits, kas ģimenes ārstam jāuzrauga vai nu kā Covid–19 kontaktpersonas vai kā Covid–19 inficētas personas, īpaši lauku reģionos, tās var būt pilnas pamatskolas vai vidusskolas klases. Tai pašā laikā jāpiemin, ka ģimenes ārstu prakse saņem vēl cita veida materiālos stimulus un piemaksas saistībā ar pienākumu uzlabot vakcinācijas aptveres rādītājus Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī par epidemioloģisko prasību nodrošināšanu savās praksēs.
Ģimenes ārstu prakses iesaistei Covid-19 infekcijas savlaicīgā diagnostikā, kontaktpersonu apziņošanā, kā arī rūpīgā ar Covid-19 infekciju sirgstošu pacientu aprūpē ir liela nozīme pandēmijas ierobežošanā un apkarošanā. Vasarā Covid-19 pacientu skaits bija salīdzinoši neliels, bet ģimenes ārstu prakses bija noslogotas ar pacientu vakcināciju pret Covid-19. Vakcinācijas process ģimenes ārstu prakses darbā ir radījis lielu personāla pārslodzi. Rudenī ģimenes ārstu prakses noslodzei ir pievienojies Covid-19 atkārtotais uzliesmojums. Šobrīd papildus Covid-19 vakcinācijas aptveres uzlabošanai ir nepieciešama tūlītēja iesaistīšanās Covid-19 savlaicīgā diagnostikā, monitorēšanā un pacientu ārstēšanā ambulatori, lai papildus nenoslogotu slimnīcas, un izārstētu pacientu ambulatori.
Jāpiemin, ka šī brīža Covid-19 vīrusa delta variants ir savādāks nekā iepriekšējie varianti, salīdzinot ar pagājušā gada rudeni vai pavasari ir būtiski pieaudzis ne tikai saslimušo skaits, bet arī kontaktpersonu skaits. Būtisks darba apjoms ģimenes ārstu praksei ir kontaktpersonu skolēnu apzināšana, kas ir jāveic pirmajā un pēdējā karantīnas dienā. Lai paveiktu šo darbu ģimenes ārstu praksei ir nepieciešamas papildus darba stundas, kā arī psiholoģiskā noturība.
Viss iepriekšminētais ir papildu slogs ģimenes ārstu praksēm pie jau esošā primārās veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas darba. Jo rudens sezonā nav novērojums tikai Covid-19 vīrusa uzliesmojums, bet arī citu akūtu respiratoru un kuņģa-zarnu traktu vīrusu saslimstības paaugstināšanās. Kaut gan ģimenes ārstu prakse Covid-19 pacientu aprūpi lielākoties veic attālināti, tas būtiski nemaina kopējo virsstundu darba apjomu, ko ģimenes ārsta prakse veic, strādājot ar pacientu klātienē. Ja ģimenes ārstu prakse katru ar Covid-19 slimojošu pacientu aprūpētu klātienē, tam nepietiktu primārajā veselības aprūpē strādājošā personāla resursa. Līdz ar to, ka ģimenes ārsta prakse pacientus spēj koordinēt attālināti, ļauj apgūt lielāku pacientu skaitu, kas ambulatorajā jeb sākotnējā saslimšanas periodā ir ļoti nozīmīgi. Minētais ir sevišķi svarīgi kontekstā ar būtisko pacientu skaita pieaugumu pēdējo nedēļu laikā.
Jāņem vērā, arī fakts, ka ģimenes ārstu praksē strādājošiem no valsts budžeta līdzekļiem netiek apmaksāts atvaļinājums. Šī iniciatīva tika iesniegta 2022.gada politikas prioritārajos pasākumos, bet netika atbalstīta. Līdz ar to piemaksa līdz 100% apmēra no mēnešalgas šiem speciālistiem ir nepieciešama, tai skaitā, lai ģimenes ārstu prakses spētu kompensēt sev nepieciešamo vai neizņemto atvaļinājumu;
- NMP brigādēs nodarbinātajiem piemaksa tiek noteikta līdz 100% apmērā no mēnešalgas, ņemot vērā Covid-19 pacientu skaita pieaugumu, līdz ar ko palielinās arī izsaukumu skaits pie Covid-19 pacientiem un palielinās risks nonākt kontaktā ar Covid-19 inficētu personu, to nezinot, līdz ar to uzskatāms, ka NMP brigādēs nodarbinātajiem ir līdzvērtīgi darba apstākļi kā stacionāro ārstniecības iestāžu nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanā, un uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem;
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta administrācijā un Slimību profilakses un kontroles centra nodarbinātajiem, kas iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā, piemaksas tiek noteiktas līdz 50% apmērā no mēnešalgas, jo šo iestāžu nodarbinātajiem darba apjoms palielinās tieši proporcionāli Covid-19 inficēto personu skaitam;
- Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Valsts asinsdonoru centra, Veselības inspekcijas  nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā, piemaksas tiek palielinātas līdz 30% no mēnešalgas, ņemot vērā, ka nodarbinātie jau šobrīd strādā intensīvos darba apstākļos, un, palielinoties Covid-19 infekcijas izplatībai, darba apjoms pieaugs vēl vairāk;
- piemaksas līdz 30% no mēnešalgas tiek palielinātas stacionāro ārstniecības iestāžu, kur pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, administratīvajiem darbiniekiem, kas ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā, kam līdzīgi kā Veselības ministrijas un tās padotības iestāžu nodarbinātajiem, palielinoties Covid-19 infekcijas izplatībai, darba apjoms pieaug. Līdz 2021.gada 30.septembrim šiem darbiniekiem piemaksa tika noteikta kā stacionāro ārstniecības iestāžu nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti citu Covid-19 jautājumu risināšanā (līdz 2021.gada 30.jūnijam - 30% apmērā no mēnešalgas un no 2021.gada 1.jūlija līdz 30.septembrim - 15% apmērā no mēnešalgas (piemaksas apmērs tika samazināts atbilstoši saslimstības kritumam un prognozei, ka šajā periodā saglabāsies zemi saslimstības rādītāji)). Līdz ar to tiek konkretizēts nodarbināto loks, kam piemaksas var noteikt;
- piemaksas līdz 30% apmērā no mēnešalgas tiek noteiktas ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri iesaistīti ar citu diagnozi stacionētu pacientu aprūpē, līdz pārvešanai, ja pacientam tiek konstatēts Covid-19. Līdz šim atbilstoši iestādes vadītāja izvērtējumam šiem darbiniekiem varēja noteikt piemaksu 100% apmērā no mēnešalgas par iesaisti Covid-19 pacientu ārstēšanas procesā vai 30% (15%) apmērā no mēnešalgas par Covid-19 jautājumu risināšanu. Turpmāk piemaksu 100% apmērā no mēnešalgas tiek plānots noteikt tiem nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti vidēji smagu un smagu Covid-19 pacientu ārstēšanā stacionāro ārstniecības iestāžu Covid-19 nodaļās, kam šis darbs tiešām nes līdzi smagu fizisku un emocionālu slodzi. Līdz ar to tiek konkretizēts nodarbināto loks, kam turpmāk tiks noteikta piemaksa līdz 30% apmērā no mēnešalgas. Definēti konkrēti nosacījumi piemaksu noteikšanai palīdzēs stacionārajām ārstniecības iestādēm noteikt pamatotus piemaksu apmērus saviem nodarbinātajiem;
- farmaceitiem tiek saglabāta piemaksa 0,35 euro apmērā par katru izsniegto  valsts kompensēto zāļu references medikamentu, ņemot vērā, ka farmaceitiem joprojām ir augsts risks saskarties ar Covid-19 inficētām personām, kas saslimšanas gadījumā dodas uz aptieku iegādāties medikamentus slimības simptomu mazināšanai.

Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 15 927 641 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātājai piemaksu summai no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 30.novembrim atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, tai skaitā:
1. finansējumu, kas nepārsniedz 14 715 834 euro, piemaksu nodrošināšanai;
2. finansējumu, kas nepārsniedz 1 211 807 euro, atvaļinājuma rezerves uzkrājumu nodrošināšanai.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām, ambulatorajām ārstniecības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm tiek sniegts ar Nacionālo veselības dienestu noslēgto līgumu ietvaros saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.

Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām atbilstoši šā rīkojuma projektam un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē:
1. Stacionārās ārstniecības iestādes, kuras sniedz valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus;
2. Ambulatorās ārstniecības iestādes, kas sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus Covid-19 inficētām personām un to kontaktpersonām;
3. Ģimenes ārstu prakses, kas sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus;
4. Aptiekas, kas izsniedz valsts kompensējamos medikamentus no A saraksta (receptēm ar norādītu zāļu aktīvo vielu).

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
15 927 641
0
31 339 444
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
15 927 641
0
31 339 444
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-15 927 641
0
-31 339 444
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-15 927 641
0
-31 339 444
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
15 927 641
0
31 339 444
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 15 927 641 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātājai piemaksu summai no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 30.novembrim atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, tai skaitā:
1. finansējumu, kas nepārsniedz 14 715 834 euro, piemaksu nodrošināšanai;
2. finansējumu, kas nepārsniedz 1 211 807 euro, atvaļinājuma rezerves uzkrājumu nodrošināšanai.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām, ambulatorajām ārstniecības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm tiek sniegts ar Nacionālo veselības dienestu noslēgto līgumu ietvaros saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām atbilstoši šā rīkojuma projektam un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.

Papildus nepieciešamais finansējums (indikatīvais aprēķins, ņemot vērā šī brīža prognozi par Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā iesaistītiem darbiniekiem, faktiskie izdevumi atšķirsies, ņemot vērā iestāžu sagatavoto izsekojamo uzskaiti par faktiski veikto darbu pārskata periodā) piemaksām ārstniecības personām citiem nodarbinātajiem, kas iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, kā arī atvaļinājuma rezerves uzkrājumam, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai par laika periodu 2021. gada 1.oktobris līdz 2021.gada 30.novembris – 15 927 641 euro:

I. Piemaksām atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laika periodam no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 30.novembrim –
14 715 834 euro apmērā
:

OKTOBRIM –  14 557 110 euro apmērā:
1. 3 927 532 euro – piemaksa līdz 100% apmērā no mēnešalgas ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna ir stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanas procesā, kā arī ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 testēšanā, kuri veic Covid-19 pacientu mājas aprūpi (iesaistīto nodarbināto skaits prognozēts atbilstoši ārstniecības iestāžu sniegtajās atskaitēs par izmaksātajām piemaksām par 2021.gada janvāris līdz 2021.gada maijs vidēji norādīto iesaistīto ārstniecības personu un darbinieku slodžu skaitu ik mēnesi, pieņemot, ka vidēji tiks iesaistīts līdzīgs skaits nodarbināto):
- Ārsti – 753 pilna slodze* 1715,40 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 100% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 1 596 407 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes personas – 997 pilna slodze* 1139,13 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 100% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 1 403 627 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes atbalsta personas - 346 pilna slodze* 764,44 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 100% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 326 891 euro;
- Pārējie nodarbinātie (sanitāri/slimnieku kopēji, medicīnas asistenti, laboranta palīgi, pacientu reģistratori, uzkopēji u.c) - 562 pilna slodze* 864,71 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām) *100% piemaksa * 23,59% VSAOI = 600 607 euro;

2. 1 495 126 euro – piemaksa līdz 100% apmērā no mēnešalgas ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem (iesaistīto nodarbināto skaits prognozēts atbilstoši ārstniecības iestāžu sniegtajās atskaitēs par izmaksātajām piemaksām par 2021.gada aprīlī norādīto iesaistīto ārstniecības personu un darbinieku skaitu (slimnīcas, kurās šobrīd tiek stacionēti Covid-19 pacienti – universitātes slimnīcas un reģionālās slimnīcas)):
- Ārsti – 282 pilna slodze* 1715,40 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 100% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 597 858 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes personas – 380 pilna slodze* 1139,13 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 100% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 534 983 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes atbalsta personas - 138 pilna slodze* 764,44 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 100% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 130 378 euro;
- Pārējie nodarbinātie (sanitāri/slimnieku kopēji, medicīnas asistenti, laboranta palīgi, pacientu reģistratori, uzkopēji u.c) - 217 pilna slodze* 864,71 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām) *100% piemaksa * 23,59% VSAOI = 231 907 euro;

3. 429 292 euro – piemaksa līdz 50% apmērā no mēnešalgas ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem (iesaistīto nodarbināto skaits prognozēts atbilstoši ārstniecības iestāžu sniegtajās atskaitēs par izmaksātajām piemaksām par 2021.gada aprīlī norādīto iesaistīto ārstniecības personu un darbinieku skaitu):
- Ārsti – 162 pilna slodze* 1715,40 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 50% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 171 725 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes personas – 218 pilna slodze* 1139,13 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 50% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 153 456 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes atbalsta personas - 79 pilna slodze* 764,44 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 50% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 37 318 euro;
- Pārējie nodarbinātie (sanitāri/slimnieku kopēji, medicīnas asistenti, laboranta palīgi, pacientu reģistratori, uzkopēji u.c) - 125 pilna slodze* 864,71 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām) *50% piemaksa * 23,59% VSAOI = 66 793 euro;

4. 501 952 euro – piemaksa līdz 30% apmērā no mēnešalgas ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, iestādes administrācijā nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, kā arī ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri iesaistīti ar citu diagnozi stacionētu pacientu aprūpē, līdz pārvešanai, ja pacientam tiek konstatēts Covid-19 (iesaistīto nodarbināto skaits prognozēts atbilstoši ārstniecības iestāžu sniegtajās atskaitēs par izmaksātajām piemaksām par 2021.gada janvāris līdz 2021.gada maijs vidēji norādīto iesaistīto ārstniecības personu un darbinieku slodžu skaitu ik mēnesi, pieņemot, ka vidēji tiks iesaistīts līdzīgs skaits nodarbināto):
- Ārsti – 321 pilna slodze* 1715,40 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 30% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 204 162 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes personas – 425 pilna slodze* 1139,13 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 30% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 179 501 euro;
- Ārstniecības  un  pacientu  aprūpes atbalsta personas - 147 pilna slodze* 764,44 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām)* 30% piemaksa * 23,59 % VSAOI = 41 664 euro;
- Pārējie nodarbinātie (sanitāri/slimnieku kopēji, medicīnas asistenti, laboranta palīgi, pacientu reģistratori, uzkopēji u.c) - 239 pilna slodze* 864,71 euro (vidējā mēnešalga aprēķināta no 2021.gada jūnija ārstniecības iestāžu atskaitēm par izmaksātajām piemaksām) *30% piemaksa * 23,59% VSAOI = 76 625 euro;

5. 5 945 930 euro - ģimenes ārstu praksēm piemaksa līdz 100% apmērā:
- 2 961 703 euro - piemaksa ģimenes ārstam 100% apmērā no darba samaksas, kas tiek iekļauta valsts apmaksātajos veselības aprūpes tarifos, ārstiem un funkcionālajiem speciālistiem (Ministru kabineta 2018.gada 18.augusta noteikumi Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”) – 1 862 euro  * 100% piemaksa * 23,59% VSAOI * 1287 ģimenes ārsti (skaits 2021.gada jūnijā pēc NVD datiem) = 2 961 703  euro;
- 2 853 494 euro - piemaksa ģimenes ārsta praksē, strādājošajām māsām un ārsta palīgiem, 100% apmērā no darba samaksas, kas tiek iekļauta valsts apmaksātajos veselības aprūpes tarifos, ārstniecības un pacientu aprūpes personām un funkcionālo speciālistu asistentiem (Ministru kabineta 2018.gada 18.augusta noteikumi Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”) – 1 117 euro *100% piemaksa * 23,59% VSAOI * 2067 (skaits 2021.gada jūnijā pēc NVD datiem) = 2 853 494 euro;
- 130 733 euro - piemaksa ģimenes ārsta praksē strādājošam rezidentam, 100% apmērā no normatīvajos aktos noteiktā atalgojuma rezidentam pirmajā un otrajā rezidentūras gadā pamatspecialitātē pārējās ārstniecības iestādēs – 1 429,45 euro * 100% piemaksa * 23,59% VSAOI * 74 rezidenti (skaits pēc 2021.gada jūnijā ģimenes ārstu sniegtās informācijas par praksēs nodarbinātajiem rezidentiem) = 130 733 euro;

6. 1 930 215 euro – piemaksa līdz 100% apmērā no mēnešalgas NMP brigādēs nodarbinātajiem un līdz 50% apmērā no mēnešalgas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta administrācijas darbiniekiem:
- 1 785 075 euro  - piemaksas NMP brigādēs nodarbinātajiem – 329,46 euro (vidējā piemaksa 1 nodarbinātajam NMP brigādē no 2021.gada jūlija NMPD piemaksu atskaites) * 2 (piemaksas 2021.gada jūlijā tika noteiktas līdz 50%, līdz ar to ja piemaksas tiek noteiktas līdz 100%, tad pieņemam, ka vidējā piemaksa būs uz pusi lielāka) * 2192 (NMP brigādēs nodarbināto skaits no 2021.gada jūlija atskaites) * 23,59% VSAOI = 1 785 075 euro;
- 145 140 euro  - piemaksas administrācijā nodarbinātajiem – 324,41 euro (vidējā piemaksa 1 nodarbinātajam iestādes administrācijā no 2021.gada jūlija NMPD piemaksu atskaites) * 362 (administrācijā nodarbināto skaits no 2021.gada jūlija atskaites) * 23,59% VSAOI = 145 140 euro;

7. 70 398 euro – piemaksa līdz 50% apmērā no mēnešalgas Slimību profilakses un kontroles centra ierēdņiem un darbiniekiem – 1186,68 euro (vidējais mēnešalgas apmērs pēc SPKC sniegtās atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 96 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *50% * 23,59 % VSAOI = 70 398 euro;

8. 88 326 euro - piemaksa līdz 30% apmērā no mēnešalgas noteiktiem Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Veselības inspekcijas un Valsts asinsdonoru centra ierēdņiem un darbiniekiem:
- 12 499 euro - Veselības ministrija  - 1685,50 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 20 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI =
12 499 euro;
- 60 778 euro - Nacionālais veselības dienests  - 1366,03 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 120 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI = 60 778 euro;
- 10 755 euro - Veselības inspekcija – 1318,50 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 22 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI =
10 755 euro;
- 4 294 euro - Valsts asinsdonoru centrs – 1286,67 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 9 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI = 4 294 euro;

9. 156 153 euro – maksājums kompensējamo medikamentu ietvaros, lai nodrošinātu piemaksu farmaceitiem par kompensējamo medikamentu izsniegšanu – 0,35 euro maksājums par vienu recepti (atbilstoši maksimālajam recepšu skaitam mēnesī par laika periodu 2021.gada aprīlis - jūnijs) – 446 151 receptes * 0,35 euro  = 156 153 euro;

10. 12 186 euro – ambulatorajās ārstniecības iestādēs nodarbinātajiem, kuri sniedz sekundāros ambulatoros aprūpes pakalpojumus vai veselības aprūpes pakalpojumu mājās Covid-19 pacientiem un Covid-19 pacientu kontaktpersonām, samaksas veikšanu nodrošinot ar atbilstošu manipulāciju (manipulācijas vērtība tiek noteikta atbilstoši vidējam pakalpojuma sniegšanas laikam un normatīvajos aktos par veselības aprūpes pakalpojumu tarifu aprēķināšanu noteiktajam atalgojumam) – 13,54 euro (manipulācijas vērtība) *900 (prognozējamais sniegto pakalpojumu skaits, ņemot vērā 2021.gada janvāri-maiju, kad saslimstība ar Covid-19 bija augsta) = 12 186 euro.

NOVEMBRIM –  158 724 euro apmērā (Ārstniecības iestādēm, kā arī Veselības ministrijas un tās padotības iestādēm atskaišu iesniegšanas termiņi pārskata periodam ir nākamā mēneša 20-tie datumi, līdz ar to tika aptaujātas iestādes par iespēju iesniegt atskaiti ātrāk, lai Veselības ministrija spētu tās apkopot un iesniegt Finanšu ministrijā līdzekļu pieprasījumam atbilstoši faktiskai vajadzībai. Pārējām iestādēm atskaites par novembri tiks apkopotas 2022.gadā un finansējums piemaksu faktiskai apmaksai tiks prasīts no 2022.gada budžeta):
1. 70 398 euro – piemaksa līdz 50% apmērā no mēnešalgas Slimību profilakses un kontroles centra ierēdņiem un darbiniekiem – 1186,68 euro (vidējais mēnešalgas apmērs pēc SPKC sniegtās atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 96 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *50% * 23,59 % VSAOI = 70 398 euro;

2. 88 326 euro - piemaksa līdz 30% apmērā no mēnešalgas noteiktiem Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Veselības inspekcijas un Valsts asinsdonoru centra ierēdņiem un darbiniekiem:
- 12 499 euro - Veselības ministrija  - 1685,50 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 20 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI =
12 499 euro;
- 60 778 euro - Nacionālais veselības dienests  - 1366,03 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 120 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI = 60 778 euro;
- 10 755 euro - Veselības inspekcija – 1318,50 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 22 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI =
10 755 euro;
- 4 294 euro - Valsts asinsdonoru centrs – 1286,67 euro (vidējais mēnešalgas apmērs 1 darbiniekam pēc atskaites par 2021.gada jūlijā izmaksātajām Covid-19 piemaksām)* 9 (iesaistītais darbinieku skaits Covid-19 jautājumu risināšanā pēc 2021.gada jūlija Covid-19 piemaksu atskaites) *30% *23,59 % VSAOI = 4 294 euro.

Finansējums piemaksu nodrošināšanai stacionāro ārstniecības iestāžu ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem tika aprēķināts, balstoties uz iestāžu pārskatos par faktiski izlietoto finansējumu piemaksām norādīto slodžu skaitu laika periodam 2021.gada janvāris - maijs, paredzot, ka Covid-19 infekcijas izplatība pieaugs, līdz ar to pieaugs stacionēto pacientu skaits, sasniedzot 2021.gada ziemas līmeni, līdz ar to iesaistīto darbinieku slodžu skaits tiek prognozēts līdzvērtīgs iepriekš minētajam periodam.

II. Atvaļinājuma rezerves uzkrājumu, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai par periodu 2021. gada 1.oktobris līdz 2021.gada 30.novembris – 1 211 807 euro apmērā:
1. 529 280 euro - stacionārajām ārstniecības iestādēm:
- nodarbinātie, kas iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanas procesā, testēšanā, mājas aprūpē: 3 927 532 euro * 8,33% = 327 163 euro;
- uzņemšanas nodaļās nodarbinātie: (1 495 126 euro + 429 292 euro) * 8,33% = 160 304 euro;
- nodarbinātie, kas iesaistīti citu Covid-19 jautājumu risināšanā: 501 952 euro * 8,33% = 41 813 euro;

2. 495 296 euro – ģimenes ārstu praksēm: 5 945 930 euro * 8,33% = 495 296 euro;

3. 187 231 euro – Veselības ministrijai un tās padotības iestādēm:
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests: 1 930 215 euro * 8,33% = 160 787 euro;
- Slimību profilakses un kontroles centrs: 70 398 euro * 2 mēneši* 8,33% = 11 728 euro;
- Nacionālais veselības dienests: 60 778 euro * 2 mēneši * 8,33% = 10 126 euro;
- Veselības inspekcija: 10 755 euro * 2 mēneši * 8,33% = 1 792 euro;
- Valsts asinsdonoru centrs: 4 294 euro * 2 mēneši * 8,33% = 716 euro;
- Veselības ministrija: 12 499 euro * 2 mēneši * 8,33% = 2 082 euro.

Stacionārajām ārstniecības iestādēm, ģimenes ārstu praksēm un Veselības ministrijai un tās padotības iestādēm ir aprēķināts uzkrājums atvaļinājuma rezervei – papildus 8,33% pie piemaksu summas (gadā nodarbinātajam 1 mēnesis atvaļinājuma ar 1 mēnešalgas likmi, lai uzkrātu rezervi darba devējam jāatliek katru mēnesi 8,33% no izmaksājamās summas = 1/12). Aprēķinot izmaksājamo atvaļinājuma naudu nodarbinātajiem, jāņem vērā pēdējo 6 mēnešu vidējā izpeļņa, tai skaitā vidējā izpeļņā tiek skaitītas šobrīd papildus noteiktās piemaksas līdz 100% apmērā no mēnešalgas. Attiecīgi pēc tam iestādēm būs jāizmaksā atvaļinājuma nauda saviem nodarbinātajiem, tādā apmērā, kas nav plānota un pieejama viņu budžetā. Līdz ar to lai iestādes spētu saviem nodarbinātajiem izmaksāt atvaļinājuma naudu no vidējās izpeļņas atbilstoši Darba likuma normatīvajam regulējumam, nepieciešams papildus izmaksājamajai piemaksu summai novirzīt vēl 8,33% no tās atvaļinājuma rezerves uzkrājumam.

Faktiski izmaksājamās piemaksas atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu par 2021.gada novembri un decembri pilnībā tiks apkopotas janvārī un februārī (atskaišu iesniegšanas termiņi mēneša 20-tie datumi), līdz ar to apmaksai papildus nepieciešamie finanšu līdzekļi būs pieprasāmi no 2022.gada budžeta. Indikatīvi papildus nepieciešamais finansējums piemaksām ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, kā arī atvaļinājuma rezerves uzkrājumam, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai par laika periodu no 2021.gada 1.novembra līdz 2021.gada 31.decembrim (kas būtu izmaksājams no 2022.gada budžeta) – 31 339 444 euro:

I. Piemaksām atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laika periodam no 2021.gada 1.novembra līdz 2021.gada 31.decembrim – 28 955 496 euro apmērā:

NOVEMBRIM –  14 398 386 euro apmērā:
1. 3 927 532 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna ir stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanas procesā, kā arī ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 testēšanā, kuri veic Covid-19 pacientu mājas aprūpi;
2. 1 495 126 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem;
3. 429 292 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem;
4. 501 952 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, iestādes administrācijā nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, kā arī ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri iesaistīti ar citu diagnozi stacionētu pacientu aprūpē, līdz pārvešanai, ja pacientam tiek konstatēts Covid-19;
5. 5 945 930 euro –  ģimenes ārstu praksēm;
6. 1 930 215 euro – Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā nodarbinātajiem;
7. 156 153 euro – maksājums kompensējamo medikamentu ietvaros, lai nodrošinātu piemaksu farmaceitiem par kompensējamo medikamentu izsniegšanu;
8. 12 186 euro – ambulatorajās ārstniecības iestādēs nodarbinātajiem, kuri sniedz sekundāros ambulatoros aprūpes pakalpojumus vai veselības aprūpes pakalpojumu mājās Covid-19 pacientiem un Covid-19 pacientu kontaktpersonām.

DECEMBRIM –  14 557 110 euro apmērā:
1. 3 927 532 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna ir stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanas procesā, kā arī ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 testēšanā, kuri veic Covid-19 pacientu mājas aprūpi;
2. 1 495 126 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem;
3. 429 292 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem;
4. 501 952 euro – ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, iestādes administrācijā nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, kā arī ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna netiek stacionēti Covid-19 pacienti, nodarbinātajiem, kuri iesaistīti ar citu diagnozi stacionētu pacientu aprūpē, līdz pārvešanai, ja pacientam tiek konstatēts Covid-19;
5. 5 945 930 euro –  ģimenes ārstu praksēm;
6. 1 930 215 euro – Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā nodarbinātajiem;
7. 70 398 euro – Slimību profilakses un kontroles centra ierēdņiem un darbiniekiem;
8. 88 326 euro – noteiktiem Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Veselības inspekcijas un Valsts asinsdonoru centra ierēdņiem un darbiniekiem:
9. 156 153 euro – maksājums kompensējamo medikamentu ietvaros, lai nodrošinātu piemaksu farmaceitiem par kompensējamo medikamentu izsniegšanu;
10. 12 186 euro – ambulatorajās ārstniecības iestādēs nodarbinātajiem, kuri sniedz sekundāros ambulatoros aprūpes pakalpojumus vai veselības aprūpes pakalpojumu mājās Covid-19 pacientiem un Covid-19 pacientu kontaktpersonām.
(Aprēķinus un paskaidrojumus skatīt augstāk oktobra mēneša aprēķinā.)

II. Atvaļinājuma rezerves uzkrājumu, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai par periodu 2021. gada 1.novembris līdz 2021.gada 31.decembris –  2 383 948 euro apmērā:
1. 1 058 560 euro - stacionārajām ārstniecības iestādēm:
- nodarbinātie, kas iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanas procesā, testēšanā, mājas aprūpē: 3 927 532 euro * 2 mēneši * 8,33% = 654 326 euro;
- uzņemšanas nodaļās nodarbinātie: (1 495 126 euro + 429 292 euro) * 2 mēneši* 8,33% = 320 608 euro;
- nodarbinātie, kas iesaistīti citu Covid-19 jautājumu risināšanā: 501 952 euro * 2 mēneši* 8,33% = 83 626 euro;

2. 990 592 euro – ģimenes ārstu praksēm: 5 945 930 euro * 2 mēneši* 8,33% = 990 592 euro;

3. 334 796 euro – Veselības ministrijai un tās padotības iestādēm:
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests: 1 930 215 euro *2 mēneši * 8,33% = 321 574 euro;
- Slimību profilakses un kontroles centrs: 70 398 euro * 8,33% = 5 864 euro;
- Nacionālais veselības dienests: 60 778 euro * 8,33% = 5 063 euro;
- Veselības inspekcija: 10 755 euro * 8,33% = 896 euro;
- Valsts asinsdonoru centrs: 4 294 euro * 8,33% = 358 euro;
- Veselības ministrija: 12 499 euro * 8,33% = 1 041 euro.

Aprēķini ir indikatīvi – piemaksas tiks izmaksātas pēc faktiskās nepieciešamības pēc iesniegtajām atskaitēm. Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Līdz ar to, Veselības ministrijai iesniedzot Finanšu ministrijā pieprasījumu, anotācijā paredzētais finansējuma sadalījums pa grupām nepieciešamības gadījumā var mainīties.

Prognozētā kopsumma, lai nodrošinātu piemaksas, kā arī atvaļinājuma rezerves uzkrājumam, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 31.decembrim atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu –  47 267 085 euro:
  OKTOBRIS NOVEMBRIS DECEMBRIS PIEMAKSAS KOPĀ Atvaļinājuma rezerves uzkrājums par oktobri - decembri - 8,33% no piemaksu summas KOPĀ
Ārstniecības iestādes -  ārstniecība, testēšana, mājas aprūpe 3 927 532 3 927 532 3 927 532 11 782 596 981 489 12 764 085
Uzņemšanas nodaļas 1 924 418 1 924 418 1 924 418 5 773 254 480 912 6 254 166
Ārstniecības iestādes citu Covid-19 jautājumu risināšana 501 952 501 952 501 952 1 505 856 125 439 1 631 295
Ģimenes ārstu prakses 5 945 930 5 945 930 5 945 930 17 837 790 1 485 888 19 323 678
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests 1 930 215 1 930 215 1 930 215 5 790 645 482 361 6 273 006
Slimību profilakses un kontroles centrs 70 398 70 398 70 398 211 194 17 592 228 786
Nacionālais veselības dienests 60 778 60 778 60 778 182 334 15 189 197 523
Valsts asinsdonoru centrs 4 294 4 294 4 294 12 882 1 074 13 956
Veselības inspekcija 10 755 10 755 10 755 32 265 2 688 34 953
Veselības ministrija 12 499 12 499 12 499 37 497 3 123 40 620
Farmaceiti 156 153 156 153 156 153 468 459 - 468 459
Ambulatorie pakalpojumi 12 186 12 186 12 186 36 558 - 36 558
KOPĀ 14 557 110 14 557 110 14 557 110 43 671 330 3 595 755 47 267 085


Piemaksu un atvaļinājuma rezerves uzkrājuma atbilstoši aprēķinātajai  piemaksu summai nodrošināšanai papildus nepieciešamā finansējuma 47 267 085 euro sadalījums starp 2021.gadu un 2022.gadu pēc faktiskās vajadzības segšanai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”:
  Piemaksas, izmaksājamas 2021.gadā Atvaļinājuma rezerves uzkrājums, izmaksājams  2021.gadā  KOPĀ, 2021.gads  Piemaksas, izmaksājamas 2022.gadā  Atvaļinājuma rezerves uzkrājums, izmaksājams 2022.gadā  KOPĀ, 2022.gads 
Ārstniecības iestādes -  ārstniecība, testēšana 3 927 532 327 163 4 254 695 7 855 064 654 326 8 509 390
Uzņemšanas nodaļas 1 924 418 160 304 2 084 722 3 848 836 320 608 4 169 444
Ārstniecības iestādes Covid-19 jautājumu risināšana 501 952 41 813 543 765 1 003 904 83 626 1 087 530
Ģimenes ārstu prakses 5 945 930 495 296 6 441 226 11 891 860 990 592 12 882 452
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests 1 930 215 160 787 2 091 002 3 860 430 321 574 4 182 004
Slimību profilakses un kontroles centrs 140 796 11 728 152 524 70 398 5 864 76 262
Nacionālais veselības dienests 121 556 10 126 131 682 60 778 5 063 65 841
Valsts asinsdonoru centrs 8 588 716 9 304 4 294 358 4 652
Veselības inspekcija 21 510 1 792 23 302 10 755 896 11 651
Veselības ministrija 24 998 2 082 27 080 12 499 1 041 13 540
Farmaceiti 156 153 - 156 153 312 306 - 312 306
Ambulatorie pakalpojumi 12 186 - 12 186 24 372 - 24 372
KOPĀ 14 715 834 1 211 807 15 927 641 28 955 496 2 383 948 31 339 444

Piemaksu noteikšana stacionārajām un ambulatorajām ārstniecības iestādēm, kā arī ģimenes ārstu praksēm ir komercdarbības atbalsta piešķiršana.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām, ambulatorajām ārstniecības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm tiek sniegts ar Nacionālo veselības dienestu noslēgto līgumu ietvaros saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.

Savukārt piemaksas farmaceitiem (aptiekām) par katru izsniegto A sarakstā iekļauto kompensējamo references vai lētāko medikamentu līdzvērtīgas terapeitiskās efektivitātes zāļu grupā saistībā ar darba apjoma pieaugumu Covid-19 pandēmijas apstākļos uzskatām, ka nav kvalificējams kā valsts atbalsts. Publiskais atbalsts uzņēmumiem ir uzskatāms par valsts atbalstu Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punkta izpratnē tikai tādā gadījumā, ja tas rada vai draud radīt konkurences izkropļojumus, dodot priekšroku konkrētiem uzņēmumiem vai konkrētu preču ražošanai un ja tas iespaido tirdzniecību starp dalībvalstīm. Valsts atbalsta regulējums attiecas tikai uz specifiskajiem atbalsta pasākumiem, kas rada īpašas priekšrocības tikai vienam vai vairākiem saimnieciskās darbības veicējiem konkrētajā valstī, savukārt pasākums nav selektīvs, ja tas ir vispārēji attiecināms uz jebkuru saimnieciskās darbības veicēju. Ņemot vērā farmācijas nozares specifiku un attiecīgo jomu reglamentējošos normatīvos aktus, ambulatorai ārstēšanai nepieciešamās recepšu zāles izsniedzamas tikai aptiekā pret recepti (Farmācijas likuma 1.panta 13.daļa). Zāļu izplatīšanai vispārēja tipa aptiekās nepieciešams saņemt īpašu licenci, un atbilstoši Farmācijas likuma 11.pantam norēķinus ar šīm aptiekām par izsniegtajām zālēm un medicīniskajām ierīcēm ambulatorajai ārstēšanai paredzēto kompensējamo zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtības ietvaros veic Nacionālais veselības dienests. Aptieku izveido farmaceita prakses, kopprakses  vai kapitālsabiedrības veidā. Par farmaceitiskās aprūpes veikšanu pašvaldībai vai citai personai, kura nav farmaceits, piederošajā aptiekā slēdzams darba līgums ar sertificētu farmaceitu, jo aptiekās zāles drīkst izgatavot, kontrolēt un izplatīt tikai speciālisti, kam ir farmaceitiskā izglītība. Atbilstoši Veselības ministrijas rīkojumiem, ar kuru piemaksas tiks piešķirtas, aptiekas saņems 0,35 euro par katru izsniegto A sarakstā iekļauto kompensējamo references vai lētāko medikamentu līdzvērtīgas terapeitiskās efektivitātes zāļu grupā, aptiekām saņemtais maksājums jānovirza piemaksām farmaceitiem, iesniedzot Nacionālajā veselības dienestā atskaiti par saņemtās kopsummas izmaksu konkrētiem farmaceitiem.
Pamatojoties uz augstāk minēto un ņemot vērā faktu, ka atbalstu saņem visas aptiekas, kas izsniedz kompensējamos medikamentus, tad nav vērojama selektivitāte un līdzekļu piešķīrums nerada īpašas priekšrocības tikai atsevišķiem saimnieciskās darbības veicējiem, līdz ar to nav kvalificējams kā valsts atbalsts.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Slimību profilakses un kontroles centrs, Valsts asinsdonoru centrs, Veselības inspekcija, Veselības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Nacionālais veselības dienests
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Slimību profilakses un kontroles centrs
  • Veselības inspekcija
  • Valsts asinsdonoru centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi