25-TA-1341: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) ir izstrādājusi likumprojektu, lai Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumu (turpmāk – likums) papildinātu ar juridisko personu, kas ieguvusi statusu “jaunatnes organizācija” un uz kuru likumā tiktu paredzēts izņēmums attiecībā uz publiskas personas mantas saņemšanu bezatlīdzības lietošanā papildus likumā noteiktajām juridiskajām personām, kas ieguvušas statusu – “sabiedriskā labuma organizācija” un “sociālais uzņēmums”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Likumprojekts ir izstrādāts ar mērķi stiprināt jaunatnes organizāciju funkcionālo un organizatorisko kapacitāti, jaunatnes organizācijām iegūstot tiesības pretendēt uz publiskas personas mantas saņemšanu bezatlīdzības lietošanā, ar mērķi veikt tiešo darbu ar jauniešiem, tādējādi turpinot attīstīt ilgtspējīgu jaunatnes politikas un darba ar jaunatni sistēmu vietējā, reģionālā un nacionālā līmenī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Jaunatnes organizācija saskaņā ar Jaunatnes likuma 6. panta pirmo daļu ir Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta un jaunatnes organizāciju sarakstā ierakstīta biedrība (turpmāk – jaunatnes organizācija). Lai biedrība tiktu ierakstīta jaunatnes organizāciju sarakstā, tai ir jāatbilst Jaunatnes likuma 6. panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem un ir jāsagatavo un jāiesniedz ministrijā iesniegums atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumiem Nr. 188 “Noteikumi par kārtību, kādā biedrības ierakstāmas jaunatnes organizāciju sarakstā, un sarakstā iekļaujamām ziņām”. Jaunatnes organizāciju saraksta turētāja ir ministrija un likumprojekta izstrādes laikā sarakstā ir reģistrēta 31 jaunatnes organizācija.
Jaunatnes organizācijas ir nozīmīgs jaunatnes politikas un darba ar jaunatni sistēmas elements, kas ikdienā īsteno gan tiešo darbu ar jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadiem saskaņā ar Jaunatnes likuma 1. pantu (turpmāk – jaunieši), gan ministrijai sniedz pieredzē balstītu ekspertīzi dažādu jaunatnes politikas rīcībpolitiku un normatīvo aktu izstrādes procesā darba grupu un konsultāciju sadarbības formātos.
Saskaņā ar Jaunatnes politikas valsts programmā, kas ikgadu tiek apstiprināta no ministrijas puses, noteiktajiem pasākumiem un sasniedzamajiem rezultātiem jaunatnes organizāciju atbalstam tiek organizēti divi atklātie projektu konkursi: pamatojoties uz Jaunatnes likuma 12. panta otro daļu, viens projektu konkurss ir vērsts uz vietēja un reģionāla mēroga jaunatnes organizācijām ar mērķi projektu ietvaros īstenot tiešo darbu ar jauniešiem vietējā un reģionālā līmenī, tajā skaitā iesaistot jauniešus dažāda veida līdzdalības aktivitātēs, piemēram, nodrošinot, ka jaunieši pēc projekta paliek darboties organizācijā ilgtermiņā un īstenojot neformālās izglītības pieeju dažādos formātos, piemēram, mācības, semināri, āra dzīves aktivitātes, diskusijas ar lēmumu pieņēmējiem un citos; pamatojoties uz Jaunatnes likuma 12. panta otro daļu, ceturto daļu un ceturto prim daļu, otrs projektu konkurss sniedz atbalstu nacionāla mēroga jaunatnes organizācijām, kas īsteno darba ar jaunatni aktivitātes vismaz trijos Latvijas plānošanas reģionos un kuru biedru skaits nav mazāks par 300 biedriem, ar mērķi projekta ietvaros stiprināt organizāciju kapacitāti un veikt tiešo darbu ar jauniešiem un ar darbā ar jaunatni iesaistītajām personām, pielietojot neformālās izglītības pieeju dažādos formātos, piemēram, mācību vizītes, mācības, konferences, āra dzīves aktivitātes, ekspertu piesaiste, jaunatnes dialogs un citos, lai turpinātu attīstīt ilgtspējīgu darba ar jaunatni sistēmu valsts līmenī.
Ministrija likumprojekta izstrādes ietvaros ir veikusi jaunatnes organizāciju aptauju, lai noskaidrotu jaunatnes organizāciju pamatdarbībai un aktivitāšu īstenošanai nepieciešamo telpu nodrošinājumu un izmaksas.
Ministrijas aptaujā par jaunatnes organizāciju telpu nodrošinājumu piedalījās 15 jaunatnes organizācijas no 31 jaunatnes organizāciju sarakstā reģistrētajām biedrībām.
Saskaņā ar organizāciju norādīto, tad savas pamatdarbības nodrošināšanai un aktivitāšu īstenošanai 7 jaunatnes organizācijas izmanto privātīpašniekam piederošas telpas, 4 – gan pašvaldības, gan privātīpašnieka telpas, 3 – pašvaldības telpas, 1 – gan privātīpašnieka, gan organizācijas īpašumā esošas telpas.
Lielākā daļā gadījumu (8) telpas tiek īrētas par maksu un pārējos gadījumos (7) organizācijas norāda, ka telpas tiek izmantotas bez maksas.
Saskaņā ar organizāciju norādīto, tad vidējās izmaksas mēnesī vienai jaunatnes organizācijai ir aptuveni 1000,00 EUR un gadā – aptuveni 12000,00 EUR.
Jaunatnes organizācijas aptaujā norādīja, ka esošais telpu risinājums daļēji apmierina, bet ir izaicinājumi (6), nepieciešams papildu atbalsts (6) un tikai 3 organizācijas norādīja, ka pilnībā apmierina esošā situācija.
Jaunatnes organizācijas norāda, ka telpu īres maksa ir pārāk augsta (4) un atsevišķas organizācijas nevar atrast atbilstošas telpas savu vajadzību īstenošanai (2). Pārējās organizācijas norāda, ka tām ir pieejamas telpas.
Kopumā visas 15 jaunatnes organizācijas norādīja, ka ir ieinteresētas savu mērķu sasniegšanai izmantot pašvaldības vai valsts īpašumā esošas telpas, ja būtu tāda iespēja.
Jaunatnes organizācijas ir nozīmīgs jaunatnes politikas un darba ar jaunatni sistēmas elements, kas ikdienā īsteno gan tiešo darbu ar jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadiem saskaņā ar Jaunatnes likuma 1. pantu (turpmāk – jaunieši), gan ministrijai sniedz pieredzē balstītu ekspertīzi dažādu jaunatnes politikas rīcībpolitiku un normatīvo aktu izstrādes procesā darba grupu un konsultāciju sadarbības formātos.
Saskaņā ar Jaunatnes politikas valsts programmā, kas ikgadu tiek apstiprināta no ministrijas puses, noteiktajiem pasākumiem un sasniedzamajiem rezultātiem jaunatnes organizāciju atbalstam tiek organizēti divi atklātie projektu konkursi: pamatojoties uz Jaunatnes likuma 12. panta otro daļu, viens projektu konkurss ir vērsts uz vietēja un reģionāla mēroga jaunatnes organizācijām ar mērķi projektu ietvaros īstenot tiešo darbu ar jauniešiem vietējā un reģionālā līmenī, tajā skaitā iesaistot jauniešus dažāda veida līdzdalības aktivitātēs, piemēram, nodrošinot, ka jaunieši pēc projekta paliek darboties organizācijā ilgtermiņā un īstenojot neformālās izglītības pieeju dažādos formātos, piemēram, mācības, semināri, āra dzīves aktivitātes, diskusijas ar lēmumu pieņēmējiem un citos; pamatojoties uz Jaunatnes likuma 12. panta otro daļu, ceturto daļu un ceturto prim daļu, otrs projektu konkurss sniedz atbalstu nacionāla mēroga jaunatnes organizācijām, kas īsteno darba ar jaunatni aktivitātes vismaz trijos Latvijas plānošanas reģionos un kuru biedru skaits nav mazāks par 300 biedriem, ar mērķi projekta ietvaros stiprināt organizāciju kapacitāti un veikt tiešo darbu ar jauniešiem un ar darbā ar jaunatni iesaistītajām personām, pielietojot neformālās izglītības pieeju dažādos formātos, piemēram, mācību vizītes, mācības, konferences, āra dzīves aktivitātes, ekspertu piesaiste, jaunatnes dialogs un citos, lai turpinātu attīstīt ilgtspējīgu darba ar jaunatni sistēmu valsts līmenī.
Ministrija likumprojekta izstrādes ietvaros ir veikusi jaunatnes organizāciju aptauju, lai noskaidrotu jaunatnes organizāciju pamatdarbībai un aktivitāšu īstenošanai nepieciešamo telpu nodrošinājumu un izmaksas.
Ministrijas aptaujā par jaunatnes organizāciju telpu nodrošinājumu piedalījās 15 jaunatnes organizācijas no 31 jaunatnes organizāciju sarakstā reģistrētajām biedrībām.
Saskaņā ar organizāciju norādīto, tad savas pamatdarbības nodrošināšanai un aktivitāšu īstenošanai 7 jaunatnes organizācijas izmanto privātīpašniekam piederošas telpas, 4 – gan pašvaldības, gan privātīpašnieka telpas, 3 – pašvaldības telpas, 1 – gan privātīpašnieka, gan organizācijas īpašumā esošas telpas.
Lielākā daļā gadījumu (8) telpas tiek īrētas par maksu un pārējos gadījumos (7) organizācijas norāda, ka telpas tiek izmantotas bez maksas.
Saskaņā ar organizāciju norādīto, tad vidējās izmaksas mēnesī vienai jaunatnes organizācijai ir aptuveni 1000,00 EUR un gadā – aptuveni 12000,00 EUR.
Jaunatnes organizācijas aptaujā norādīja, ka esošais telpu risinājums daļēji apmierina, bet ir izaicinājumi (6), nepieciešams papildu atbalsts (6) un tikai 3 organizācijas norādīja, ka pilnībā apmierina esošā situācija.
Jaunatnes organizācijas norāda, ka telpu īres maksa ir pārāk augsta (4) un atsevišķas organizācijas nevar atrast atbilstošas telpas savu vajadzību īstenošanai (2). Pārējās organizācijas norāda, ka tām ir pieejamas telpas.
Kopumā visas 15 jaunatnes organizācijas norādīja, ka ir ieinteresētas savu mērķu sasniegšanai izmantot pašvaldības vai valsts īpašumā esošas telpas, ja būtu tāda iespēja.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pirmkārt, saskaņā ar ministrijas iekšējā audita ziņojumu par ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmā noteikto pasākumu un rezultātu sasniegšanu par 2022. un 2023. gadu tika konstatēts, ka ministrijai nepieciešams izvērtēt jaunatnes organizācijas statusa noteikšanas priekšrocības, jo auditoru vērtējumā esošās priekšrocības nav samērīgas pret nepieciešamo ieguldījumu no biedrību puses, t.i.:
iesnieguma sagatavošana par iekļaušanu jaunatnes organizāciju sarakstā;
atbilstības nodrošināšana Jaunatnes likumā noteiktajiem kritērijiem, īpaši kritērijam, kas paredz, ka biedrībā vismaz divas trešdaļas biedru ir bērni un jaunieši vai arī vairākas biedrības, kurās kopā vismaz divas trešdaļas biedru ir bērni un jaunieši.
Otrkārt, jaunatnes organizācijas ikdienā saskaras ar gadījumiem, kad pašvaldības un pašvaldību iestādes nevar nodot sev piederošās telpas jaunatnes organizācijām, lai tās varētu īstenot savas aktivitātes un veikt tiešo darbu ar jauniešiem. Pašvaldības skaidro, ka to tām liedz darīt normatīvie akti. Lielākā daļā gadījumu jaunatnes organizāciju rīcībā nav papildus līdzekļu, lai tās varētu īrēt darba ar jaunatni aktivitāšu nodrošināšanai atbilstošas telpas.
Treškārt, Jaunatnes politikas valsts programmas ietvaros jaunatnes organizācijām apstiprinātais projektu finansējuma apmērs nav pietiekams, lai atsevišķi segtu tām nepieciešamo telpu īres izmaksas.
iesnieguma sagatavošana par iekļaušanu jaunatnes organizāciju sarakstā;
atbilstības nodrošināšana Jaunatnes likumā noteiktajiem kritērijiem, īpaši kritērijam, kas paredz, ka biedrībā vismaz divas trešdaļas biedru ir bērni un jaunieši vai arī vairākas biedrības, kurās kopā vismaz divas trešdaļas biedru ir bērni un jaunieši.
Otrkārt, jaunatnes organizācijas ikdienā saskaras ar gadījumiem, kad pašvaldības un pašvaldību iestādes nevar nodot sev piederošās telpas jaunatnes organizācijām, lai tās varētu īstenot savas aktivitātes un veikt tiešo darbu ar jauniešiem. Pašvaldības skaidro, ka to tām liedz darīt normatīvie akti. Lielākā daļā gadījumu jaunatnes organizāciju rīcībā nav papildus līdzekļu, lai tās varētu īrēt darba ar jaunatni aktivitāšu nodrošināšanai atbilstošas telpas.
Treškārt, Jaunatnes politikas valsts programmas ietvaros jaunatnes organizācijām apstiprinātais projektu finansējuma apmērs nav pietiekams, lai atsevišķi segtu tām nepieciešamo telpu īres izmaksas.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā jaunatnes organizāciju lielo nozīmi kopējā jaunatnes politikas un darba ar jaunatni sistēmas nodrošināšanā, ministrijas ieskatā jaunatnes organizācijas statuss jeb biedrības esamība jaunatnes organizāciju sarakstā ir papildus normatīvi jānostiprina ar iespēju jaunatnes organizācijām pretendēt uz publiskas personas mantas saņemšanu bezatlīdzības lietošanā ar mērķi veikt tiešo darbu ar jauniešiem un nodrošināt jaunatnes organizāciju darbību ilgtermiņā. Paredzētās izmaiņas pozitīvi ietekmēs jaunatnes politikas un darba ar jaunatni ilgtspēju, jo tās sekmēs iespējas arvien jaunām jaunatnes organizācijām nodrošināt savu darbību un iesaistīt arvien vairāk Latvijas jauniešus jēgpilnās līdzdalības aktivitātēs, tajā skaitā sekmējot jauniešu ar ierobežotām iespējām un NEET grupas jauniešu[1] iesaisti sabiedrības procesos. Jo vairāk jauniešu iesaistās jaunatnes organizāciju rīkotajās pilsoniskās līdzdalības aktivitātēs, jo stiprāka kļūst kopējā Latvijas iekšējā drošība.
[1] NEET grupas jaunietis – 15-24 gadus vecs jaunietis, kurš nestrādā, nemācās un neapgūst arodu. Bērnu, jaunatnes un ģimenes attīstības pamatnostādnes 2022.-2027. gadam: https://m.likumi.lv/doc.php?id=338304.
[1] NEET grupas jaunietis – 15-24 gadus vecs jaunietis, kurš nestrādā, nemācās un neapgūst arodu. Bērnu, jaunatnes un ģimenes attīstības pamatnostādnes 2022.-2027. gadam: https://m.likumi.lv/doc.php?id=338304.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- skolēni
- Jaunieši, jaunatnes lietu speciālisti, jaunatnes darbinieki un darbā ar jaunatni iesaistītās personas.
Ietekmes apraksts
Jaunieši iegūs plašākas iespējas piedalīties jēgpilnās līdzdalības aktivitātēs, ko organizēs jaunatnes organizācijas. Jaunatnes lietu speciālisti, jaunatnes darbinieki un citas darbā ar jaunatni iesaistītās personas varēs sadarboties ar plašāku jaunatnes organizāciju loku, tādējādi stiprinot darba ar jaunatni institucionālo sistēmu.
Juridiskās personas
- nevalstiskās organizācijas
- Jaunatnes organizācijas, pašvaldības un to institūcijas.
Ietekmes apraksts
Likumprojektā ietvertās tiesību normas sekmēs jaunatnes organizāciju darbību, jo tās sadarbībā ar pašvaldībām un pašvaldību institūcijām, varēs izmantot pašvaldību rīcībā esošās telpas, kuras, piemēram, netiek izmantotas, un kuras varēs tikt nodotas jaunatnes organizācijām bezatlīdzības lietošanā ar nosacījumiem. Jaunatnes organizācijām tas būs nozīmīgs atspaids savas darbības veikšanai, lai ikdienā veiktu tiešo darbu ar jauniešiem.
Pašvaldības un to institūcijas iegūs jaunas sadarbības iespējas ar jaunatnes organizācijām, sniedzot iespēju attīstīt jaunatnes darbu vietējā līmenī, tādējādi stiprinot kopējo pilsonisko sabiedrību vietējā līmenī.
Pašvaldības un to institūcijas iegūs jaunas sadarbības iespējas ar jaunatnes organizācijām, sniedzot iespēju attīstīt jaunatnes darbu vietējā līmenī, tādējādi stiprinot kopējo pilsonisko sabiedrību vietējā līmenī.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Saite uz publiskās apspriešanas rezultātiem tiks norādīta pēc likumprojekta virzīšanas tiesību aktu projektu publiskajā TAP portālā.
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Informācija par publiskās apspriešanas rezultātiem tiks norādīta pēc likumprojekta virzīšanas tiesību aktu projektu publiskajā TAP portālā.
6.4. Cita informācija
Likumprojektam tiks piemērota publiskās apspriešanas procedūra, kad likumprojekts tiks virzīts saskaņošanai un apstiprināšanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (turpmāk – TAP portāls).
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Jaunatnes organizācijas Pašvaldības un to institūcijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Likumprojektā iekļautās izmaiņas vērstas uz jaunatnes organizāciju darbības stiprināšanu, kas sekmēs tiešo darbu ar jauniešiem un ar darbā ar jaunatni iesaistītajām personām, tādējādi veicinot kopējās pilsoniskās sabiedrības un demokrātisko vērtību attīstību.
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Likumprojekts skar jauniešus vecumā no 13 līdz 25 gadiem. Jaunietis vecumā no 13 līdz 18 gadiem var tik kvalificēts kā bērns. Pamatojoties uz to, ka likumprojektā ietvertās normas ir vērstas uz jaunatnes organizāciju kapacitātes stiprināšanu, plānotās izmaiņas sekmēs arvien plašāku iespēju arī bērniem iesaistīties jēgpilnas līdzdalības aktivitātēs.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
