Anotācija (ex-ante)

24-TA-1683: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju licencēšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju licencēšanas kārtība” izstrādāts Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.novembra direktīvas (ES) 2021/2167  par kredītu apkalpotājiem un kredītu pircējiem un ar ko groza Direktīvas 2008/48/EK un 2014/17/ES (turpmāk – Direktīva 2021/2167) piemērošanas nodrošināšanai. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir iekļaut tiesību normas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu Direktīvas 2021/2167 prasību piemērošanu. Ministru kabineta noteikumu projekts aizstās 12.07.2024. spēku zaudējušos Ministru kabineta 29.01.2013. noteikumus Nr.64 "Parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju licencēšanas kārtība"
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021.gada 28.decembrī spēkā stājās Direktīva 2021/2167, ar ko tiek izveidots regulējošais ietvars kredīta apkalpotājiem un ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu kredīta pircējiem attiecībā uz tādām kredītlīgumā ietverto kreditoru tiesībām vai kredītlīgumu, kas noslēgts ar ES reģistrētu kredītiestādi. Tāpat tiek paredzēta arī papildus paātrinātas ārpustiesas izpildes procedūra, kas vērsta pret nodrošinātiem kredītlīgumiem, kuri ir noslēgti starp kreditoriem un aizņēmējiem un nodrošināti ar ķīlu. Direktīvas 2021/2167 32.panta 1.punkts paredz, ka dalībvalstis līdz 2023.gada 29.decembrim pieņem un publicē normatīvos un administratīvos aktus, kas vajadzīgi, lai izpildītu šīs direktīvas prasības.
Saskaņā ar Direktīvas 2021/2167 1.pantu tiek noteiktas prasības kredītu apkalpotājiem, kas kredītu pircēja vārdā apkalpo ienākumus nenesošā kredītlīgumā paredzētas kreditora tiesības vai pašu ienākumus nenesošu kredītlīgumu, kuru izdevusi Eiropas Savienībā (turpmāk – ES) dibināta kredītiestāde, kā arī prasības kredītu pircējiem, kas pērk ienākumus nenesošā kredītlīgumā paredzētas kreditora tiesības vai pašu ienākumus nenesošu kredītlīgumu, kuru izdevusi ES dibināta kredītiestāde.

Ņemot vērā augstāk norādīto, ir pieņemti grozījumi Parādu Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā  (551/Lp14) (turpmāk - Likums), ar  kuriem atbilstoši nozari regulējošo normatīvo aktu prasībām, tiek ieviestas Direktīvas 2021/2167 normas, kuras jau pašreiz netiek aptvertas ar esošo normatīvo aktu. Direktīvas 2021/2167 prasību transponēšana skar uz Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma pamata izdotos Ministru kabineta noteikumus to prasību apjomā, kas tieši attiecināmas uz ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu apkalpošanas darbību veikšanu, proti, atsevišķs prasību apjoms ir transponējams ar uz Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma pamata izdotajiem Ministru kabineta noteikumiem.  
Šobrīd Ministru kabineta 2013.gada 29.janvāra noteikumi Nr.64 "Parāda atgūšanas pakalpojumu sniedzēju licencēšanas kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr.64) paredz noteikta apjoma un satura informācijas iesniegšanu parādu atgūšanas pakalpojumu sniegšanai speciālās atļaujas (licences) saņemšanai, bet ņemot vērā klāt nākošo ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu portfeļu apkalpošanu, kas satur gan juridisku gan fizisku personu darījumus, nepieciešamas paplašināt izpildāmo prasību loku uz pakalpojumu sniegšanu pārrobežā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Direktīvas 2021/2167 13.panta 2.punkta “a”, “c” “g” apakšpunkti  satur prasības, kas attiecināmas uz kredītu apkalpotāju, kas piederības dalībvalstī ir saņēmis atļauju saskaņā ar minētās direktīvas 4.panta 1.punktu un plāno sniegt pakalpojumus uzņēmējā dalībvalstī, kredītu apkalpotājam ir jāiesniedz:  a) uzņēmēja dalībvalsts, kurā kredītu apkalpotājs plāno sniegt pakalpojumus, un – ja kredītu apkalpotājam šī informācija jau ir zināma – dalībvalsts, kurā kredīts ir piešķirts, ja tā nav uzņēmēja dalībvalsts vai piederības dalībvalsts; c) attiecīgā gadījumā – kredītpakalpojumu sniedzēja uzņēmējā dalībvalstī identitāte un adrese; g) ka kredītu apkalpotājam ir piemēroti līdzekļi, lai sazinātos uzņēmējas dalībvalsts valodā vai kredītlīguma valodā. Papildus
Direktīvas 2021/2167 13.panta 2.punkta “b”-“f” un “h” apakšpunktos noteiktais prasību apjoms šobrīd jau ir aptverts ar MK noteikumu Nr.64. II nodaļas atsevišķiem apakšpunktiem.

Ievērojot, ka Eiropas Banku iestāde saskaņā ar Regulas (ES) Nr. 1093/20101 16. pantu ir izdevusi Pamatnostādnes par kredītu apkalpotāju vadības vai pārvaldes struktūras kā kopuma atbilstīgu zināšanu un pieredzes novērtējumu saskaņā ar Direktīvu (ES) 2021/2167 (EBA/GL/2023/09, 2023.gada 15.decembris), nepieciešams papildināt MK noteikumus Nr.64 ar atsauci uz šīm pamatnostādnēm, nosakot parāda atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem, kuri atgūst ienākumus nenesošu kredītlīgumu, pienākumu tās ievērot.

Noteikumi paredz noteikta apjoma un satura informācijas iesniegšanu parādu atgūšanas pakalpojumu sniegšanai speciālās atļaujas (licences) saņemšanai, bet, ņemot vērā klāt nākošo ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu portfeļu apkalpošanu, kas satur gan juridisku gan fizisku personu darījumus, nepieciešamas paplašināt izpildāmo prasību loku uz pakalpojumu sniegšanu pārrobežā.
Ņemot vērā, ka ar Likumu tiek paplašināts parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju darbības apjoms, dodot iespēju iesaistīties ienākumus nenesošu kreditēšanas līgumu apkalpošanā, salīdzinot līdzšinējo MK Noteikumu Nr.64 prasību apjomu, nepieciešams papildināt Noteikumus ar tiesību normām, nosakot pienākumu parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam iesniegt noteikta satura informāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centram izvērtēšanai, tādējādi informējot Patērētāju tiesību aizsardzības centru par plānoto ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu apkalpošanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi tiek papildināti ar tiesību normu (10.11.apakšpunkts), kurā tiek ietverts iesniedzamās informācijas uzskaitījums, kā arī ar 10.11.5. apakšpunktu un papildinājumu 1. un 4.pielikumā tiek ietverta atsauce uz Eiropas Banku iestādes Pamatnostādnēm par kredītu apkalpotāju vadības vai pārvaldes struktūras kā kopuma atbilstīgu zināšanu un pieredzes novērtējumu saskaņā ar Direktīvu (ES) 2021/2167 (EBA/GL/2023/09, 2023.gada 15.decembris). 
Problēmas apraksts
Direktīvas 13.panta 3.punkts paredz, ka piederības dalībvalsts kompetentās iestādes 45 dienu laikā pēc visas šā panta otrajā daļā  norādītās informācijas saņemšanas minēto informāciju paziņo uzņēmējas dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kuras nekavējoties apstiprina tās saņemšanu. Pēc tam piederības dalībvalsts kompetentās iestādes informē kredītu apkalpotāju par datumu, kurā informācija tika paziņota uzņēmējas dalībvalsts kompetentajām iestādēm, un datumu, kurā minētās kompetentās iestādes apstiprina informācijas saņemšanu. Piederības dalībvalsts kompetentās iestādes visu otrajā daļā norādīto informāciju paziņo arī tās dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kurā kredīts ir piešķirts, ja tā nav uzņēmēja dalībvalsts vai piederības dalībvalsts.
Ņemot vērā, ka Noteikumi tiek papildināti ar parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja pienākumu iesniegt Patērētāju tiesību aizsardzības centram noteiktu informācijas apjomu gadījumā, ja tiek plānota ienākumu nenesošo kreditēšanas līgumu apkalpošana pārrobežā, nepieciešams paredzēt kārtību un termiņu kādā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs informē uzņēmējas dalībvalsts uzraudzības un kontroles iestādi par parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja plānoto darbību.
Risinājuma apraksts
Noteikumi tiek papildināti ar tiesību normu (18.punkts), saskaņā ar kuru Patērētāju tiesību aizsardzības centrs 45 dienu laikā informē attiecīgās Eiropas Savienības dalībvalsts uzraudzības un kontroles iestādi par parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja plānoto darbību.
Problēmas apraksts
Direktīvas 13.panta 5.punkts nosaka, ka dalībvalstis nodrošina, ka kredītu apkalpotājs var sākt sniegt pakalpojumus uzņēmējā dalībvalstī, sākot ar agrāko no turpmāk minētajiem notikumiem: a) no uzņēmējas dalībvalsts kompetentajām iestādēm ir saņemts paziņojums, kas apstiprina trešajā daļā minētā paziņojuma saņemšanu; b) ja šā punkta a) apakšpunktā minētais paziņojums nav saņemts – tiklīdz ir pagājuši divi mēneši no dienas, kad uzņēmējas dalībvalsts kompetentajām iestādēm ir iesniegta visa otrajā daļā minētā informācija.  
Ņemot vērā līdzšinējo MK Noteikumu Nr.64 18.punktā noteikto, nepieciešams papildināt noteikumus ar kritērijiem atbilstoši kuriem parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs uzsākt ienākumus nenesošu kreditēšanas līgumu apkalpošanu pārrobežā.
Risinājuma apraksts
Noteikumi tiek papildināti ar tiesību normu (19.punkts), saskaņā ar kuru tiek noteikti kritēriji atbilstoši kuriem parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs uzsākt ienākumus nenesošu kreditēšanas līgumu apkalpošanu pārrobežā.
Problēmas apraksts
Direktīvas 22.panta 1.punkts paredz dalībvalstīm pienākumu kompetentajām iestādēm nodrošināt vismaz šādas pilnvaras, to funkciju un pienākumu izpildei: “a) pilnvaras piešķirt vai atteikt atļauju saskaņā ar 5. un 6. pantu; b) pilnvaras atsaukt atļauju saskaņā ar 8. pantu; c) pilnvaras aizliegt jebkuru kredītu apkalpošanas darbību; d) pilnvaras veikt inspekcijas gan uz vietas, gan neklātienē; e) pilnvaras piemērot administratīvos sodus un korektīvos pasākumus saskaņā ar valsts noteikumiem, ar kuriem transponē 23. pantu; f) pilnvaras pārskatīt ārpakalpojumu līgumus, kuri noslēgti starp kredītu apkalpotājiem un kredītpakalpojumu sniedzējiem saskaņā ar 12. panta 1. punktu; g) pilnvaras pieprasīt, lai kredītu apkalpotājs atbrīvotu no amata savas vadības vai pārvaldes struktūras locekļus, ja tie neizpilda 5. panta 1. punkta b) apakšpunktā minētās prasības; h) pilnvaras pieprasīt, lai kredītu apkalpotāji mainītu vai atjauninātu savu iekšējās pārvaldības kārtību un iekšējās kontroles mehānismus, lai efektīvi garantētu aizņēmēju tiesību ievērošanu saskaņā ar tiesību aktiem, kas reglamentē kredītlīgumu;  i) pilnvaras pieprasīt, lai kredītu apkalpotāji mainītu vai atjauninātu savas politikas nostādnes, kas pieņemtas, lai garantētu taisnīgu un apzinīgu attieksmi pret aizņēmējiem, un arī aizņēmēju sūdzību reģistrēšanas un izskatīšanas kārtību; j) pilnvaras pieprasīt papildu informāciju par ienākumus nenesošā kredītlīgumā paredzēto kreditora tiesību vai paša ienākumus nenesošā kredītlīguma nodošanu.”
Direktīvas 2021/2167 22.panta 1.punkta  “a”, “b”, “d”, “e”, “f”, “h”, “i”,  “j” apakšpunktos noteiktais prasību apjoms šobrīd jau ir aptverts ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 15., 32., 36., 37.pantu, Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 15., 15.1, 15.2 un 19.pantu, MK Noteikumu Nr.64. 7., 8.,16., 32., 36., 37.punktu, 17.1. un 27.1.apakšpunktu, līdz ar to MK Noteikumos nepieciešams transponēt Direktīvas 22.panta 1.punkta “c” un “g” apakšpunktus.  
Risinājuma apraksts
Noteikumi tiek papildināti ar tiesību normām (20. un 38.punkts), vienlaikus salīdzinot ar MK noteikumiem Nr.64.šajos noteikumos tiek  precizēts 7.punkts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • aizņēmēji
Ietekmes apraksts
 Tiesiskais regulējums varētu ietekmēt jebkuras fiziskas personas (aizņēmēja) tiesiskās attiecības ar parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzēju, kas īsteno ienākumus nenesoša kreditēšanas līguma apkalpošanas darbības. 
Juridiskās personas
  • Parāda atgūšanas pakalpojumu sniedzēji
Ietekmes apraksts
Atbilstoši transponējamās Direktīvas 2021/2167 prasībām ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu apkalpošanas process  aptver kredītiestāžu kā kredītu pārdevēju, kredītu pircēju, parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju, to piesaistīto ārpakalpojumu sniedzēju (ārpakalpojumi) savstarpējo mijiedarbību minēto kreditēšanas līgumu portfeļu pārdošanā.
Ņemot vērā, ka ar Direktīvu 2021/2167 tiek noteikts pienākums kredītu apkalpošanas darbību veikšanai saņemt arī attiecīgu atļauju, tad šobrīd jau licencētajiem parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem esoša speciālā atļauja (licence) aptvers arī ienākumu nenesošo kreditēšanas līgumu apkalpošanu, ja šādu pakalpojumu piedāvās, par to noteiktā kārtībā informējot Patērētāju tiesību aizsardzības centru un izpildot uz Parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu likuma pamata izdoto Ministru kabineta 2013.gada 29.janvāra noteikumu Nr.64 “Parāda  atgūšanas pakalpojumu sniedzēju licencēšanas kārtība” prasības par speciālās atļaujas (licences) iegūšanai noteiktās informācijas iesniegšanu.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Grozījumu Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā (551/Lp14)

Pamatojums un apraksts
Likuma grozījumi izstrādāti  Direktīvas 2021/2167 piemērošanas nodrošināšanai.
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu tiek veikti grozījumi Likumā, papildinot  1.pantu ar no Direktīvas 2021/2167 izrietošiem terminiem, 2.panta "b" punktu, 3.pantu ar astoto daļu, 4.panta otro un trešo daļu, 5.panta pirmo daļu, 7.pantu ar (1)1 daļu, 9.panta pirmo un otro daļu, 10.panta pirmo un otro daļu, 11.panta pirmo un otro daļu, kā arī papildinot Likumu ar jaunām nodaļām - VI nodaļa “Ienākumus nenesošu kreditēšanas līgumu apkalpošana un uzraudzība” (izvirza prasības sadarbībai starp parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju, kredītu pircēju, ārpakalpojumu sniedzēju, kā arī nosaka saturu aizņēmējam adresējamā informatīvajā paziņojumā); VII nodaļa “No ienākumus nenesoša kreditēšanas līguma izrietoša parāda atgūšanas pakalpojumu sniegšana pārrobežā” (prasības par pakalpojumu sniegšanu uzņēmējā dalībvalstī);  VIII nodaļa “Kredītu pircējs” (satur atbilstības prasības, informēšanas pienākumu gan attiecībā pret parāda atgūšanas pakalpojumu sniedzēju, gan uzraudzības iestādi)  un visbeidzot papildināt Pārejas noteikumus ar 7.punktu. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 29.janvāra noteikumos Nr.61 “Noteikumi par parāda atgūšanas izdevumu pieļaujamo apmēru un izdevumiem, kuri nav atlīdzināmi”  (24-TA-463)
 

Pamatojums un apraksts
Direktīvas 2021/2167 prasību transponēšana skar uz Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma pamata izdotos Ministru kabineta noteikumus to prasību apjomā, kas tieši attiecināmas uz ienākumus nenesošo kreditēšanas līgumu apkalpošanas darbību veikšanu.
MK noteikumi Nr.61 šobrīd paredz parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēja tiesības pieprasīt no parādnieka ar parāda atgūšanu saistītos izdevumus, kas nozīmē, ka ienākumus nenesošu kreditēšanas līgumu apkalpošanas procesā parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējs nav tiesīgs pieprasīt ar atgūšanu saistīto izdevumu segšanu no aizņēmēja (patērētāja). Līdz ar to nepieciešams paplašināt parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēja tiesību apjomu arī attiecībā pret aizņēmēju (patērētāju) brīdī, kad tiek uzsākta konkrēta ienākumus nenesošā kreditēšanas līguma apkalpošana.
Līdz ar to ar MK noteikumu grozījumu projektu tiek paplašināts parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēja tiesību apjoms, paredzot tā tiesības prasīt pamatotus parāda atgūšanas izdevumus arī no aizņēmēja (patērētāja), brīdī, kad tiek uzsākta konkrēta ienākumus nenesošā kreditēšanas līguma apkalpošana.
 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
Ministru kabineta noteikumu projekts aizstās 12.07.2024. spēku zaudējušos Ministru kabineta 29.01.2013. noteikumus Nr.64 "Parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju licencēšanas kārtība"
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L2167
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.novembra direktīva (ES) 2021/2167 par kredītu apkalpotājiem un kredītu pircējiem un ar ko groza Direktīvas 2008/48/EK un 2014/17/ES.
Apraksts
Skat.5.4.1.tabulu.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.novembra direktīva (ES) 2021/2167 par kredītu apkalpotājiem un kredītu pircējiem un ar ko groza Direktīvas 2008/48/EK un 2014/17/ES.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 13.panta 2.punkta "a", "c", "g" apakšpunkts
Noteikumu 10.11.apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 13.panta 3.punkts
Noteikumu 18.punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 13.panta 5.punkts
Noteikumu 19.punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Direktīvas 22.panta 1.punkta "c", "g" apakšpunkts
Noteikumu 1.punkts (Noteikumu 7.punkts), Noteikumu 20.punkts, Noteikumu 38.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīva 2021/2167 neierobežo dalībvalsti piemērot jau esošu regulējumu, kas piemērojams uz subjektiem, kā arī transponējot Direktīvu nav ierobežotas tiesības piemērot stingrāku jau esošu regulējumu, piemēram, kā tas ir minēts Direktīvas 2021/2167 preambulas 17., 18., 19., 21., 23., 24., 25., 28., 29.punktā.  Proti, transponējot Direktīvas 2021/2167 normas, ir izmantota rīcības brīvība noteikt kompetento iestādi, paplašinot tai uzraudzības funkciju.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Ārpustiesas Parādu Atguvēju Asociācija"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/18d2106d-9806-4b5e-ab4b-4fcd527353dd 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomikas ministrija
  • Patērētāju tiesību aizsardzības centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paplašinātas tiesības īstenot uzraudzību pār ienākumus nenesošu kreditēšanas līgumu apkalpošanas procesā iesaistītajiem subjektiem.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi