25-TA-1068: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2025. gada 21. janvāra rīkojumā Nr. 36 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk – Likums) 7.panta septītā un četrpadsmitā daļa, un 8. pants.
Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 68. pants.
Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra rīkojums Nr. 1109 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" (turpmāk – Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem).
Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 68. pants.
Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra rīkojums Nr. 1109 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" (turpmāk – Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai (turpmāk – LM) papildu finansējumu 984 200 euro apmērā, lai nodrošinātu vēl 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai nodrošinātu ekonomiskās vajadzības Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri bēg no bruņotā konflikta starp Ukrainu un Krievijas Federāciju un kuri šī iemesla dēļ ieceļo Latvijas Republikā vai kuri šī konflikta laikā nevar atgriezties atpakaļ Ukrainā, Likums paredz iespēju minētām personām piešķirt tiesības uz nodarbinātību.
Ņemot vērā, ka, nodibinot darba tiesiskās attiecības, pirmā darba alga tiek izmaksāta pēc mēneša, lai sniegtu operatīvu finansiālu atbalstu, Likuma 7. panta septītā daļa nosaka, ka, uzsākot darba tiesiskās attiecības, Ukrainas civiliedzīvotājam ir tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. Minētā pabalsta saņemšanai persona iesniedz Nodarbinātības valsts aģentūrā (turpmāk – NVA) iesniegumu viena mēneša laikā no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Lai līdztekus nodarbinātībā iesaistītajām personām sniegtu atbalstu arī pašnodarbinātajiem, Likuma 7. panta četrpadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš pēc 2022. gada 24. februāra ir normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrējies Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā kā pašnodarbinātā persona, ir tiesības saņemt vienreizēju pabalstu pašnodarbinātības uzsākšanai vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Minētā pabalsta saņemšanai persona viena mēneša laikā no reģistrācijas Valsts ieņēmumu dienestā vai no Likuma 7. panta četrpadsmitās daļas spēkā stāšanās dienas iesniedz NVA iesniegumu, ja kā pašnodarbinātā persona ir reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā pirms minētās normas spēkā stāšanās dienas. Minēto pabalstu nepiešķir Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš iepriekš ir saņēmis Likuma 7. panta septītajā daļā noteikto nodarbinātības uzsākšanas pabalstu. Ja Ukrainas civiliedzīvotājam vienlaikus ir tiesības saņemt nodarbinātības uzsākšanas pabalstu un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu, viņam piešķir vienu no šiem pabalstiem.
Vienlaikus vienreizējā pabalsta izmaksa ir plānota arī Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem 8.2. apakšpunktā "Vienreizējā nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksa vienas minimālās mēneša algas apmērā".
Ņemot vērā, ka, nodibinot darba tiesiskās attiecības, pirmā darba alga tiek izmaksāta pēc mēneša, lai sniegtu operatīvu finansiālu atbalstu, Likuma 7. panta septītā daļa nosaka, ka, uzsākot darba tiesiskās attiecības, Ukrainas civiliedzīvotājam ir tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. Minētā pabalsta saņemšanai persona iesniedz Nodarbinātības valsts aģentūrā (turpmāk – NVA) iesniegumu viena mēneša laikā no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Lai līdztekus nodarbinātībā iesaistītajām personām sniegtu atbalstu arī pašnodarbinātajiem, Likuma 7. panta četrpadsmitā daļa paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš pēc 2022. gada 24. februāra ir normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrējies Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā kā pašnodarbinātā persona, ir tiesības saņemt vienreizēju pabalstu pašnodarbinātības uzsākšanai vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Minētā pabalsta saņemšanai persona viena mēneša laikā no reģistrācijas Valsts ieņēmumu dienestā vai no Likuma 7. panta četrpadsmitās daļas spēkā stāšanās dienas iesniedz NVA iesniegumu, ja kā pašnodarbinātā persona ir reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā pirms minētās normas spēkā stāšanās dienas. Minēto pabalstu nepiešķir Ukrainas civiliedzīvotājam, kurš iepriekš ir saņēmis Likuma 7. panta septītajā daļā noteikto nodarbinātības uzsākšanas pabalstu. Ja Ukrainas civiliedzīvotājam vienlaikus ir tiesības saņemt nodarbinātības uzsākšanas pabalstu un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu, viņam piešķir vienu no šiem pabalstiem.
Vienlaikus vienreizējā pabalsta izmaksa ir plānota arī Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem 8.2. apakšpunktā "Vienreizējā nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksa vienas minimālās mēneša algas apmērā".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2025. gadā ar Ministru kabineta 2025. gada 21. janvāra rīkojumu Nr. 36 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 36) LM tika piešķirts finansējums 966 280 euro apmērā nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksām 1 306 Ukrainas civiliedzīvotājiem. Vērtējot NVA saņemto iesniegumu skaitu par nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu piešķiršanu Ukrainas civiliedzīvotājiem, kā arī ņemot vērā izmaksāto pabalstu skaitu, prognozējams, ka piešķirtais finansējums jūnijā varētu tikt izmaksāts pilnībā, kā sākotnēji tika plānots.
Vērtējot NVA saņemto iesniegumu skaitu pabalsta piešķiršanai no 2025. gada 2. janvāra līdz 2025. gada 28. aprīlim, kā arī veiktos izdevumus pabalstu izmaksai (izlietoti 636 940 euro jeb 65,92 % no iepriekš piešķirtā finansējuma, izmaksāti pabalsti 861 personām), prognozēts, ka 2025. gadam piešķirtais finansējums varētu tikt pilnībā izmaksāts š.g. jūnijā (sk. tabulu zemāk).
*Veikta noapaļošana lēmumu skaitam pilnos desmitos, līdz ar to attiecīgi aprēķināts nepieciešamais papildu finansējums.
** Prognozēto izmaksu aprēķins veikts excel vidē, ar vairākām zīmēm aiz komata. Tabulā iekļauti dati pilnos ciparos.
Kā redzams tabulā, vidēji mēnesī tiek pieņemti 219 lēmumi par nodarbinātības vai pašnodarbinātības pabalsta piešķiršanu. Ņemot vērā minēto, līdz gada beigām (no 1. maija līdz 31. decembrim) varētu tikt pieņemti vēl 1 752 lēmumi. Uz 2025. gada 29. aprīli NVA ir pieejams atlikums 314 458 euro apmērā, kas ir pietiekams pabalstu izmaksai 424 personām.
Ievērojot minēto, tiek prognozēts, ka līdz gada beigām nepieciešams finansējums pabalstu izmaksai 1 328 personām, taču, ņemot vērā to, ka lēmumu skaits būtiski mainās, indikatīvais pieņemto lēmumu skaits līdz 2025. gada beigām tika noapaļots līdz 1 330.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildu finansējums 984 200 euro apmērā pabalstu izmaksai indikatīvi vēl 1 330 personām.
Vērtējot NVA saņemto iesniegumu skaitu pabalsta piešķiršanai no 2025. gada 2. janvāra līdz 2025. gada 28. aprīlim, kā arī veiktos izdevumus pabalstu izmaksai (izlietoti 636 940 euro jeb 65,92 % no iepriekš piešķirtā finansējuma, izmaksāti pabalsti 861 personām), prognozēts, ka 2025. gadam piešķirtais finansējums varētu tikt pilnībā izmaksāts š.g. jūnijā (sk. tabulu zemāk).
| Mēnesis | Summa | Lēmumi (700 euro) | Lēmumi (740 euro) |
| Janvāris | 119 720 | 4 | 158 |
| Februāris | 207 940 | 281 | |
| Marts | 175 340 | 1 | 236 |
| Aprīlis | 133 940 | 181 | |
| prognozētās izmaksas līdz aprīļa beigām (prognozēto lēmumu skaita aprēķins veikts excel vidē ar vairākām zīmēm aiz komata)** | 14 882 | 20 | |
| Kopā**: | 651 822 | 5 | 876 |
| Vidēji mēnesī**: | 219 | ||
| Budžetā apstiprināts: | 966 280 | 4 | 1 302 |
| Atlikums uz 29.04.2025.**: | 314 458 | 424 | |
| Aprēķināts līdz gada beigām**: | 1 296 480 | 1 752 | |
| Nepieciešamais papildus finansējums**: | 982 720 | 1 328 | |
| Noapaļots*: | 984 200 | 1 330 |
** Prognozēto izmaksu aprēķins veikts excel vidē, ar vairākām zīmēm aiz komata. Tabulā iekļauti dati pilnos ciparos.
Kā redzams tabulā, vidēji mēnesī tiek pieņemti 219 lēmumi par nodarbinātības vai pašnodarbinātības pabalsta piešķiršanu. Ņemot vērā minēto, līdz gada beigām (no 1. maija līdz 31. decembrim) varētu tikt pieņemti vēl 1 752 lēmumi. Uz 2025. gada 29. aprīli NVA ir pieejams atlikums 314 458 euro apmērā, kas ir pietiekams pabalstu izmaksai 424 personām.
Ievērojot minēto, tiek prognozēts, ka līdz gada beigām nepieciešams finansējums pabalstu izmaksai 1 328 personām, taču, ņemot vērā to, ka lēmumu skaits būtiski mainās, indikatīvais pieņemto lēmumu skaits līdz 2025. gada beigām tika noapaļots līdz 1 330.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildu finansējums 984 200 euro apmērā pabalstu izmaksai indikatīvi vēl 1 330 personām.
Risinājuma apraksts
Lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai NVA varētu turpināt sniegt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un izmaksāt vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir nepieciešams veikt pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumu Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu" 2. punktu minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 740 euro.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmā daļa paredz, ka pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ņemot vērā, ka NVA pamatbudžeta apakšprogrammas 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana" esošo līdzekļu ietvaros nav pieejams finansējums, lai izmaksātu vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu (nav plānoti izdevumi ekonomiskās klasifikācijas kodā "Sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas"), NVA nav iespējams attiecīgos izdevumus segt no jau piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
Ņemot vērā minēto, lai varētu nodrošināt LM papildu finansējumu 984 200 euro apmērā, lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu vēl 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir izstrādāts rīkojuma projekts.
Šādu atbalstu personai paredzēts izmaksāt vienu reizi. Atbalsta izmaksu nodrošinās NVA, pamatojoties uz personas iesniegumu. Ievērojot minētā atbalsta mērķi, tā pieprasīšanas termiņš ir ierobežots ar vienu mēnesi no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Rīkojuma projekts paredz no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” veikt apropriācijas pārdali 984 200 euro apmērā uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana", lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumu Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu" 2. punktu minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 740 euro.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmā daļa paredz, ka pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ņemot vērā, ka NVA pamatbudžeta apakšprogrammas 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana" esošo līdzekļu ietvaros nav pieejams finansējums, lai izmaksātu vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalstu (nav plānoti izdevumi ekonomiskās klasifikācijas kodā "Sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas"), NVA nav iespējams attiecīgos izdevumus segt no jau piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
Ņemot vērā minēto, lai varētu nodrošināt LM papildu finansējumu 984 200 euro apmērā, lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu vēl 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem tiesības saņemt vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalstu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā, kas netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir izstrādāts rīkojuma projekts.
Šādu atbalstu personai paredzēts izmaksāt vienu reizi. Atbalsta izmaksu nodrošinās NVA, pamatojoties uz personas iesniegumu. Ievērojot minētā atbalsta mērķi, tā pieprasīšanas termiņš ir ierobežots ar vienu mēnesi no darba tiesisko attiecību uzsākšanas dienas.
Rīkojuma projekts paredz no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” veikt apropriācijas pārdali 984 200 euro apmērā uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana", lai atbilstoši Likuma 7. panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
966 280
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
966 280
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
966 280
984 200
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
966 280
984 200
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-984 200
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-984 200
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
984 200
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2025. gadam ailē "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" norādīts finansējums atbilstoši likumam "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam", kas paredz Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana" ietvaros finansējumu, lai nodrošinātu 1 306 Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēja nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksas vienas minimālās mēneša darba algas apmērā (MK 25.01.2025. rīk. Nr.36).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar NVA sniegtajiem datiem no 2025. gada 2. janvāra līdz 2025. gada 28. aprīlim pabalsti tika izmaksāti 861 personai, t.sk. 5 personām par 2024. gadā pieņemtiem lēmumiem (izlietoti 636 940 euro jeb 65,92 % no budžetā plānotā), no tiem 766 pabalsti izmaksāti nodarbinātības uzsākšanai un 95 pabalsti pašnodarbinātības uzsākšanai. Prognozējams, ka ar MK rīkojumu Nr. 36 piešķirtais finansējums 966 280 euro apmērā jūnijā varētu tikt izmaksāts pilnībā, kā sākotnēji tika plānots.
Prognozēts, ka līdz aprīļa beigām tiks izmaksāti 20 pabalsti 14 882 euro apmērā. Pieņemot, ka iesniegumu iesniegšanas dinamika saglabāsies, līdz 2025. gada beigām nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsts varētu būt nepieciešams vēl 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem, proti, būs nepieciešams papildu finansējums 984 200 euro apmērā (1 330 personas x 740 euro = 984 200).
Līdz ar to kopējais nepieciešamais finansējums 2 636 pabalstu izmaksām 2025. gadā ir 1 950 480 euro.
LM nepieciešamības gadījumā (ja piešķirtais finansējums tiks apgūts pilnā apmērā un būs nepieciešams vēl papildus finansējums pabalstu izmaksu nodrošināšanai līdz 2025. gada beigām) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā Ministru kabineta rīkojuma projektus par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai", lai atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Prognozēts, ka līdz aprīļa beigām tiks izmaksāti 20 pabalsti 14 882 euro apmērā. Pieņemot, ka iesniegumu iesniegšanas dinamika saglabāsies, līdz 2025. gada beigām nodarbinātības un pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsts varētu būt nepieciešams vēl 1 330 Ukrainas civiliedzīvotājiem, proti, būs nepieciešams papildu finansējums 984 200 euro apmērā (1 330 personas x 740 euro = 984 200).
Līdz ar to kopējais nepieciešamais finansējums 2 636 pabalstu izmaksām 2025. gadā ir 1 950 480 euro.
LM nepieciešamības gadījumā (ja piešķirtais finansējums tiks apgūts pilnā apmērā un būs nepieciešams vēl papildus finansējums pabalstu izmaksu nodrošināšanai līdz 2025. gada beigām) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā Ministru kabineta rīkojuma projektus par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai", lai atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.panta septītajai un četrpadsmitajai daļai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības vai pašnodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali 984 200 euro apmērā.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tiks veikta apropriācijas pārdale.
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai".
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tiks veikta apropriācijas pārdale.
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 07.01.00 "Nodarbinātības valsts aģentūras darbības nodrošināšana" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Nodarbinātības valsts aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
