25-TA-1448: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Latvijas Republikas pilnvarotajiem pārstāvjiem Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Saskaņā ar 1992. gada 15. decembra Konvencijas par samierināšanu un arbitrāžu Eiropas Drošības un sadarbības apspriede (turpmāk - EDSA) ietvaros (turpmāk - Konvencija) 3. un 4. pantu un likuma "Par Konvenciju par samierināšanu un arbitrāžu EDSA ietvaros" (turpmāk - Likums) 3. pantu, Latvijas Republikai kā Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas (turpmāk - EDSO) dalībvalstij ir tiesības nozīmēt divus samierinātājus un arbitru.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Saskaņā ar Konvencijas 2. pantu samierinātāji, kas nozīmēti atbilstoši Konvencijas 3. pantam un arbitri, kas nozīmēti atbilstoši Konvencijas 4. pantam, kopā veido Samierināšanas un arbitrāžas tiesu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Likuma 3. pantu Konvencijā paredzētos samierinātājus un arbitrus ieceļ Ministru kabinets pēc tieslietu ministra ieteikuma.
Latvijas Republika ar Ministru kabineta 2019. gada 9. aprīļa rīkojumu Nr. 171 “Par Latvijas Republikas pilnvarotajiem pārstāvjiem Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesā amatā” apstiprināja Londonas Universitātes koledžas Juridiskās fakultātes asociēto profesoru starptautiskajās publiskajās tiesībās Mārtiņu Paparinski - par samierinātāju un Eiropas Savienības Vispārējās tiesas tiesnesi Ingu Reini - par arbitri.
Latvijas Republika ar Ministru kabineta 2019. gada 9. aprīļa rīkojumu Nr. 171 “Par Latvijas Republikas pilnvarotajiem pārstāvjiem Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesā amatā” apstiprināja Londonas Universitātes koledžas Juridiskās fakultātes asociēto profesoru starptautiskajās publiskajās tiesībās Mārtiņu Paparinski - par samierinātāju un Eiropas Savienības Vispārējās tiesas tiesnesi Ingu Reini - par arbitri.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Konvencijas 3. un 4. pantu samierinātājam un arbitram ir atkārtotas nozīmēšanas iespēja. Tādējādi Latvijas Republika kā EDSO dalībvalsts atkārtoti apstiprināšanai Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesas samierinātāja amatā virza Mārtiņu Paparinski un arbitra amatā Ingu Reini.
Risinājuma apraksts
Tieslietu ministrija, novērtējot Mārtiņa Paparinska līdzšinējo profesionālo darbību Apvienoto Nāciju Organizācijas Starptautiskajā tiesību komitejā, darbību Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesā, Starptautiskā ieguldījumu strīdu izšķiršanas centrā, kā arī akadēmisko pieredzi starptautisko tiesību jomā un saņemot viņa piekrišanu, virza atkārtoti Mārtiņa Paparinska kandidatūru Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesas samierinātāja amatā.
Tieslietu ministrija, novērtējot Ingas Reines līdzšinējo profesionālo pieredzi, pildot Eiropas Savienības Vispārējās tiesas tieneša amata pienākumus, kā arī Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesas samierinātāja arbitra amata pienākumus un saņemot viņas piekrišanu, virza atkārtoti Ingas Reines kandidatūru apstiprināšanai Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesas arbitra amatā.
Tieslietu ministrija, novērtējot Ingas Reines līdzšinējo profesionālo pieredzi, pildot Eiropas Savienības Vispārējās tiesas tieneša amata pienākumus, kā arī Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesas samierinātāja arbitra amata pienākumus un saņemot viņas piekrišanu, virza atkārtoti Ingas Reines kandidatūru apstiprināšanai Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas Samierināšanas un arbitrāžas tiesas arbitra amatā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Nē
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
1992. gada 15. decembra Konvencija par samierināšanu un arbitrāžu EDSA ietvaros.
Apraksts
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
1992. gada 15. decembra Konvencija par samierināšanu un arbitrāžu EDSA ietvaros.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Saskaņā ar 1992. gada 15. decembra Konvencijas par samierināšanu un arbitrāžu EDSA ietvaros 3. un 4. pantu Latvijas Republikai kā EDSO Samierināšanas un arbitrāžas tiesas dalībvalstij ir nepieciešams nozīmēt samierinātājus un arbitrus pārstāvības nodrošināšanai EDSO Samierināšanas un arbitrāžas tiesā. Lai Latvijas Republika varētu nozīmēt savus pārstāvjus, tie ir jāapstiprina Ministru kabinetā.
MK rīkojums
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
nav
Cita informācija
nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
