Anotācija (ex-ante)

23-TA-2310: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra noteikumos Nr. 651 "Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra noteikumos Nr. 651 “Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtība” (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāti saskaņā ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma un migrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiālā atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr.2021/1060);
2) Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – likums) 6.pantu un 13. panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 14. un 15. punktu (izsludināts 2022.gada 15.jūnijā).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra noteikumus Nr. 651 “Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda īstenošanas vadības kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.651), kā arī papildināt MK noteikumus Nr.651 ar jaunu nodaļu, nosakot kārtību, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas un finansējuma saņēmēji izmanto elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Sākot ar 2021. gada 1. janvāri, Latvijas Republikā un pārējās Eiropas Savienības dalībvalstīs ir sācies Iekšējās drošības fonda, Patvēruma migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – fondi) 2021.-2027. gada plānošanas periods.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams veikt precizējumus MK noteikumos Nr.651, ņemot vērā to, ka šobrīd nav nacionālā regulējuma, kas noteiktu kārtību, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas un finansējuma saņēmēji izmanto elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmu.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu MK noteikumi Nr.651 tiek papildināti ar XXI. nodaļu, kas nosaka kārtību, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas un finansējuma saņēmēji izmanto elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmu. Šāds deleģējums Ministru kabinetam tiek dots likuma 13. panta 14. punktā, tāpēc MK noteikumu Nr.651 izdošanas pamatojuma norādi ir nepieciešams papildināt ar atsauci uz likuma 13. panta 14. punktu un MK noteikumu Nr.651 1.punktu papildināt ar 1.14. apakšpunktu.
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.651 3.1. apakšpunktu, nenosakot MK noteikumos Nr.651 nacionālās programmas īstenošanas plāna sastāvdaļas. Ņemot vērā, ka 2021.-2027.gada plānošanas perioda fondu ieviešana un projektu īstenošana jau kādu ir uzsākta, Iekšlietu ministrijai kā fondu vadošajai iestādei ir bijis laiks izvērtēt un pārdomāt, kā uzlabot ar fondu īstenošanu saistītos procesus, kā arī, ja iespējams, mazināt administratīvo slogu. Nacionālās programmas īstenošanas plāna sastāvdaļu nedefinēšana MK noteikumos Nr.651 ļaus vadošajai iestādei būt elastīgākai fondu īstenošanas procesā, kā arī ļaus, nepieciešamības gadījumā, īstenošanas plānu pielāgot aktuālajai situācijai.
Risinājuma apraksts
Svītrot 3.1. apakšpunkta otro teikumu.
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.651 55. punktu. Šobrīd ir paredzēts, ka finansējums projekta attiecināmo izmaksu segšanai ir ne mazāks kā 200 001 euro, taču ir nepieciešams šo skaitli samazināt. Pirms projektu īstenošanas uzsākšanas, MK noteikumu Nr.651 sagatavošanas posmā, vadošā iestāde slieksni 200 001 euro apmērā skaidroja kā administratīvo slogu samazinošu, ņemot vērā, ka uz MK noteikumu Nr.651 sagatavošanas brīdi, Iekšlietu ministrijas pārziņā esošo ierobežotu projektu iesniegumu atlašu ietvaros nebija plānoti projekti, kuru attiecināmās izmaksas būtu zemākas par 200 000 euro. Šobrīd, uz noteikumu projekta sagatavošanas brīdi situācija ir mainījusies un, lai fondu ietvaros, ar nacionālās programmas grozījumiem, būtu iespējams īstenot projektus, kuru attiecināmās izmaksas ir mazākas par 200 001 euro (Tematiskie mehānismi / Specifiskās aktivitātes), ir nepieciešams noteikt jaunu, zemāku slieksni projekta attiecināmo izmaksu segšanai. Izvērtējot no fondu nacionālajā programmā iekļautajām iestādēm saņemto informāciju, vadošā iestāde ir ierosinājusi slieksni precizēt uz 50 000 euro.
Risinājuma apraksts
Aizstāt 55.punktā skaitli "200 001" ar skaitli "50 000".
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.651 56.2. apakšpunktu, nosakot, ka ierobežotā projektu atlasē apstiprinātajiem projektiem projekta ietvaros veiktās izmaksas var būt attiecināmas ne agrāk kā no 2021. gada 1. janvāra, ja tas ir apstiprināts ar fonda uzraudzības komitejas lēmumu. Šāds precizējums ir nepieciešams, jo šobrīd šajā apakšpunktā ir paredzēts, ka ierobežotā projektu atlasē apstiprinātajiem projektiem projekta ietvaros veiktās izmaksas var būt attiecināmas no 2021. gada 1. janvāra, kas ir fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda izdevumu attiecināmības perioda sākums. Kā rāda prakse, ir gadījumi, kad ar uzraudzības komitejas lēmumu ir nepieciešams ierobežotā projektu atlasē apstiprināt projekta ietvaros veiktās izmaksas kā attiecināmas projektiem, kuru īstenošana tiek uzsākta 2023.gadā, un uzraudzības komitejas lēmumā norādīt, ka projekta ietvaros veiktās izmaksas ir attiecināmas no 2021.gada 1.janvāra, kad nekādi darbi projekta īstenošanai nav veikti, nebūtu loģiski. Tāpēc, lai ļautu ar uzraudzības komitejas lēmumu apstiprināt tādu projektu ietvaros veiktās izmaksas, kur izmaksas ir radušās pēc  2021. gada 1. janvāra, ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.651 56.2. apakšpunktu, nosakot, ka ierobežotā projektu atlasē apstiprinātajiem projektiem projekta ietvaros veiktās izmaksas var būt attiecināmas ne agrāk kā no 2021. gada 1. janvāra, ja tas ir apstiprināts ar fonda uzraudzības komitejas lēmumu.
Risinājuma apraksts
Papildināt 56.2. apakšpunktu ar vārdiem "ne agrāk kā" pirms vārda "no".
Problēmas apraksts
Ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.651 58. punktu, svītrojot atsauci uz Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktu, jo vadošā iestāde personāla izmaksām nepiemēro vienkāršotās izmaksas, tomēr ar MK noteikumiem Nr.651 noteiktais projekta vadības un administrēšanas izmaksu proporcijas ierobežojums paliek nemainīgs.
Risinājuma apraksts
Svītrot 58.punktā vārdus un skaitļus "Atbilstoši regulas Nr.2021/1060 55.panta 1.punktam".
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 69.panta 8.punktu, Eiropas Savienības dalībvalstīm ir jānodrošina, ka visa informācijas apmaiņa starp finansējuma saņēmējiem un programmas atbildīgajām iestādēm notiek, izmantojot elektroniskas datu apmaiņas sistēmas saskaņā ar Regulas Nr.2021/106 XIV pielikumu. Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros šo nosacījumu piemēro no 2023.gada 1.janvāra.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Regulas Nr.2021/1060 69.panta 8.punkta ievērošanu, 2021.gada 13.maijā Iekšlietu ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija parakstīja sadarbības līgumu par elektroniskās datu apmaiņas sistēmas izstrādi (turpmāk – sistēma) Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 „Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” ietvaros. Norādītais projekts tiek īstenots ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1.specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1.pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” ietvaros, kur viens no Iekšlietu ministrijas kā sadarbības partnera pienākumiem ir tiesiskā pamata nodrošināšana sadarbības partnera pārvaldīto projektu, projektu programmu procesa organizēšanai, izmantojot sistēmu.
2022.gada aprīlī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija noslēdza līgumu ar konkursa uzvarētāju par sistēmas izstrādi. Līdz šim brīdim notiek darbs pie sistēmas izstrādes. Sistēmas izstrādes procesā notiek iknedēļas darba grupas sanāksmes, kurās tiek strādāts pie Mērķa pārvaldības platformas sistēmas attīstības. Sistēmas izstrādes posmā Iekšlietu ministrija piedalās, kā sadarbības partneris. Tiek plānots, ka sistēmu darbā varēs sākt izmantot 2023.gada beigās. Iekšlietu ministrija ir sniegusi skaidrojumu Eiropas Komisijas pārstāvjiem par sistēmas izstrādes aizkavēšanās iemesliem un saņēmusi konceptuālu atbalstu, līdz sistēmas lietošanas uzsākšanai, piemērot līdzšinējo kārtību ar fondu īstenošanu saistītās informācijas apmaiņai un uzkrāšanai.

Pamatojoties uz likuma 13. panta 14. punktā doto uzdevumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas un finansējuma saņēmēji izmanto elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmu, MK noteikumi Nr.651 ir papildināti ar XXI. nodaļu “Kārtība, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas un finansējuma saņēmēji izmanto elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmu”.

Papildus jāņem vērā, ka šobrīd izstrādē atrodas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sagatavotais tiesību akta projekts 23-TA-1157 "Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformas noteikumi" (turpmāk – TA projekts Nr.23-TA-1157). TA projekts Nr.23-TA-1157 ir izstrādāts, lai noteiktu tiesisko regulējumu Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformai (turpmāk – MAP platforma) nosakot tās pārzini, viņa pienākumus un atbildību, funkcijas un uzdevumus, kuru izpildei nepieciešama MAP platformas izmantošana, kā arī MAP platformas darbības, finansēšanas un izmantošanas kārtību.

Ar noteikumu projektu, MK noteikumu Nr.651 XXI. nodaļā ir noteikts, ka elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēma ir valsts informācijas sistēma un tā nodrošina fondu īstenošanai un vadībai nepieciešamo datu uzkrāšanu un pieejamību. Plašāk elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas uzdevumi ir paskaidroti 130. punktā un tie ir:
1) uzkrāt un uzglabāt informāciju par fondu plānošanas dokumentiem, projektu konkursiem, projektu līgumiem administratīvo pārbaužu un pārbaužu projektu īstenošanas vietā rezultātiem;
2) uzkrāt datus par projektu iesniedzējiem, finansējuma saņēmējiem un projektu partneriem, iznākuma un rezultāta rādītājiem, horizontālo principu ieviešanu un to rādītājiem, kā arī datus un rādītājus, kas nepieciešami izvērtēšanai un vienkāršoto izmaksu piemērošanai;
3) nodrošināt iespējas sagatavot Eiropas Komisijā iesniedzamos maksājuma pieteikumus un kontu slēgumu;
4) nodrošināt datu apmaiņu starp finansējuma saņēmējiem un fondu vadībā iesaistītajām institūcijām, ievērojot regulas Nr. 1060/2021 69. panta 8. punktā  noteikto;
5) nodrošināt iespējas analizēt un statistikas vajadzībām apkopot elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā iekļautos datus un nodot tos apstrādei citām valsts informācijas sistēmām normatīvajos aktos noteikto funkciju vai uzdevumu veikšanai;
6) uzkrāt un uzglabāt informāciju par revīzijas iestādes veiktajiem auditiem un revīzijām.

Elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas lietotāji ir projektu iesniedzēji, finansējuma saņēmēji un to pilnvarotās personas, fondu vadībā iesaistīto institūciju darbinieki vai valsts civildienesta ierēdņi, kuriem piekļuve elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā iekļautajai informācijai un datiem nepieciešama tiešo darba (amata) pienākumu veikšanai, normatīvajos aktos noteikto funkciju veikšanai vai to paredz starpresoru vienošanās, ārvalstu un nacionālie eksperti, kuriem piekļuve elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā iekļautajai informācijai nepieciešama, lai izvērtētu projekta iesniegumu un sniegtu atzinumu vadošajai vai deleģētajai iestādei, ja attiecināms kā arī fiziskās vai juridiskās personas un Eiropas Savienības, valsts vai pašvaldību institūcijas, kurām ir tiesības saņemt ka elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā iekļauto informāciju citos gadījumos vadošās iestādes noteiktajā apjomā.
Attiecīgā lietotāja tiesības elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā tiek ierobežotas atbilstoši sistēmas pārvaldības iestādes noteiktiem lietotāju tiesību apjomiem. Piemērām, projekta iesniedzēji un finansējuma saņēmēji var piekļūt sava projekta iesnieguma vai projekta datiem. Piekļuve citu finansējumu saņēmēju iesniegtiem projektiem ir liegta. Papildus, ievērojot minēto, noteikumu projekta 131.3. un 131.4. apakšpunktā minētie elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas lietotāji, pieprasot elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas lietotāja tiesības, nodrošina, ka tiem ir tiesības apstrādāt personas datus saskaņā ar amata aprakstā noteikto, vai lietotāja darba vietā ir lietotāja parakstīts apliecinājums par fizisko personu datu apstrādi un  aizsardzību atbilstoši normatīvo aktu prasībām, veicot darba pienākumus. Tiem elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas lietotājiem, kuriem nav noteiktas tiesības apstrādāt personas datus, tiks noteiktas ierobežotas piekļuves personas datiem tiesības.

Ņemot vērā, ka dati tiek apkopoti un apstrādāti Eiropas Komisijas uzdevumā, tad, lai datu subjektam būtu viennozīmīgi saprotams, kam dati tiek apstrādāti un sniegti, t.i., apstrādes nolūks un pamatojums noteikumu projektā ir noteikts, ka elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā uzkrātie dati tiek iesniegti Eiropas Komisijai.

Noteikumu projekta 132. punktā noteikts, ka elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā lietotāji var autentificēties izmantojot vienotā valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla www.latvija.lv sniegtos autentifikācijas pakalpojumus:
- autentifikācijai izmantojot  personas apliecību - eID karti;
- autentifikācija izmantojot elektronisko parakstu;
- autentifikācija  izmantojot mobilā lietotni  eParaksts mobile;
- autentifikācija izmantojot eIDAS (pārrobežu autentifikācija).
Saskaņā ar normatīviem aktiem par fizisko personu datu aizsardzību pārzinis ir fiziska vai juridiska persona, publiska iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kas viena pati vai kopīgi ar citām nosaka fizisko personas datu apstrādes nolūkus un līdzekļus. Savukārt fizisko personas datu operators (saskaņā ar Regulas Nr. 2016/679[1] 4. panta 8. punktu - apstrādātājs) ir fiziska vai juridiska persona, publiska iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kura pārziņa vārdā apstrādā personas datus.
Saskaņā ar fondu regulējošiem normatīvajiem aktiem Iekšlietu ministrija nav noteikts kā personas datu pārzinis, kā arī tai nav noteikts pienākums uzdot finansējuma saņēmējam Iekšlietu ministrijas vārdā un interesēs apstrādāt personas datus.


[1] Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula)
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā, ka elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā, ievērojot Eiropas Komisijas prasības, tiek uzkrāti personas dati, tad noteikumu projekts skar fiziskas personas, kuras piedalās fondu projektu īstenošanā, kā arī kā elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Potenciālie ES fondu finansējuma saņēmēji, to sadarbības partneri un gala labuma guvēji.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
Finansiālā ietekme ir aprēķināta TA projekta Nr.23-TA-1157 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma un migrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Robežu pārvaldības un vīzu instrumentu.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma un migrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Robežu pārvaldības un vīzu instrumentu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
69. panta 8. punkts
130.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
72. panta  1. punkta “e” apakšpunkts
129. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
XVII pielikums
129. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedrības pārstāvji varēs līdzdarboties noteikumu projekta izstrādē pirms tā nodošanu saskaņošanai ministrijām.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks precizēts pēc publiskās apspriešanas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Kultūras ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ņemot vērā elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas funkcionalitāti un to, ka dati ir minētajā sistēmā, samazināsies administratīvais slogs institūcijām, līdz ar to tām būs jāsniedz informācija vadošajai iestādei tikai tādā gadījumā, ja attiecīgie dati nebūs pieejami minētajā sistēmā. Noteikumu projektam nav ietekmes uz jaunu institūciju izveidi, esošu institūciju likvidāciju vai reorganizāciju. Projektu paredzēts realizēt esošo cilvēkresursu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi