Anotācija (ex-ante)

23-TA-2173: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma Dzegužu ielā 16A, Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā, nodošanu Mārupes novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 42. panta pirmā daļa, 43. pants.
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkts, 10. panta pirmās daļas 16. punkts un 73.panta ceturtā daļa.
Mārupes novada pašvaldības domes 31.05.2023. sēdes lēmums Nr.48 “Par Latvijas Republikas Finanšu ministrijas īpašumā piederošā nekustamā īpašuma Dzegužu iela 16A (kadastra Nr.8048 004 0756), Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā, bezatlīdzības pārņemšanu Mārupes novada pašvaldības īpašumā”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut Finanšu ministrijai bez atlīdzības nodot Mārupes novada pašvaldības īpašumā valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8048 004 0756) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8048 004 0756) 0,0286 ha platībā – Dzegužu ielā 16A, Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā, kas nepieciešama pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai saskaņā ar Pašvaldību likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreizējā situācija

Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra 8048 004 0756) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8048 004 0756) 0,0286 ha platībā – Dzegužu ielā 16A, Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā (turpmāk - Nekustamais īpašums), pamatojoties uz Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr. 1354 „Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3.apakšpunktu un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra 14.06.2017. lēmumu Nr.6-12/83444, ar 29.12.2022.  ar Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu (valstij piekritīgās mantas realizācijai un nodošanai bez maksas) Nr.1817R/22-1  pārņemts no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu ministrijas valdījumā un grāmatvedības uzskaitē un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) pārvaldīšanā.
Nekustamais īpašums ierakstīts Babītes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000130207, uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums 13.02.2023.
Saskaņā ar zemesgrāmatas nodalījuma I daļas 1.iedaļas:
1) 1.1.ierakstu zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8048 004 0756) atdalīta no nekustamā īpašuma “Jaunsiliņi -2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8048 004 0278), Babītes pagastā, Rīgas rajonā;
2) 2.2.ierakstu mainīts īpašuma nosaukums no “Mazsiliņi”, Babītes pagastā, Rīgas rajonā uz Dzegužu iela 16A, Babītes pagastā, Rīgas rajonā (šobrīd Dzegužu iela 16A, Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā).
Ar Mārupes novada pašvaldības 02.02.2023. vēstuli Nr. 1/2.1-2/56 norādīts, ka:
1) saskaņā ar spēkā esošā Babītes novada (šobrīd Babītes pagasta un Salas pagasta) teritorijas plānojuma, kas apstiprināts ar 22.01.2020. saistošajiem noteikumiem Nr.1 funkcionālā zonējuma karti, zemes vienības atrodas daļēji Transporta infrastruktūras teritorijā (TR), Tehniskās apbūves teritorijā (TA), daļēji iekļaujas ielas sarkano līniju robežās;
2) ar Babītes novada domes 23.09.2009. izdotajiem saistošajiem noteikumiem Nr.46 “Par detālplānojuma nekustamajam īpašumam “Mazsiliņi”,  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8048 004 0756) (Mārupes novada pašvaldības 02.02.2023. vēstulē Nr. 1/2.1-2/56 un Mārupes novada pašvaldības domes 31.05.2023. lēmumā Nr. 48 norādīts kļūdains nekustamā īpašuma kadastra Nr.8048 004 0278), apstiprināšanu” ir apstiprināts detālplānojums nekustamajam īpašumam “Mazsiliņi”, kura sastāvā šobrīd ietilpst arī Nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība. Ievērojot, ka detālplānojums ir spēkā esošs, atļautā izmantošana īstenojama saskaņā ar detālplānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem;
3) atbilstoši detālplānojuma grafiskās daļas plānotās izmantošanas plānam zemes vienība atrodas daļēji ielu sarkanajās līnijās un daļa zemes vienības paredzēta ugunsdzēsības ūdens ņemšanas akai. Zemes vienības ielu sarkano līniju robežās Valsts zemes dienesta kadastra kartes datos ir reģistrēts servitūta ceļš 7315030100003, kas nodrošina piekļuvi detālplānojuma teritorijā iekļautajiem īpašumiem un arī nekustamajam īpašumam “Mauriņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8048 004 0295), Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā;
4) atbilstoši detālplānojuma risinājumiem zemes vienība ir iekļauta nodibinātās Dzegužu ielas sastāvā;
5) zemes vienība nav starpgabals un neatbilst Atsavināšanas likuma 1.panta 11.punktā noteiktajam;
6) zemes vienības nav degradēta teritorija un neatrodas degradētā teritorijā;
7) zemes vienībai piekļūšana ir paredzēta saskaņā ar spēkā esošā detālplānojuma “Mazsiliņi” risinājumu, pa ielu ar sarkanajām līnijām, kuras Valsts zemes dienesta kadastra kartē ir reģistrētas kā servitūta ceļi, bet nav nostiprināti zemesgrāmatā.
Mārupes novada pašvaldība informē, ka šobrīd norit darbs pie jaunā teritorijas plānojuma izstrādes un tā ietvaros ir plānots nodibināto Dzegužu ielu noteikt par pašvaldības nozīmes ceļu atbilstoši Zemes pārvaldības likuma 8.1 panta otrajai daļai, kas noteic, ka pašvaldības nozīmes ceļu vai ielu pašvaldība nosaka pašvaldības teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā.
Ņemot vērā minēto, ka zemes vienība atrodas ielu sarkanās līnijās un pilda transporta infrastruktūras funkciju un tehniskās apbūves funkciju, kā arī ir ietverta nodibinātajā Dzegužu ielas posmā, Mārupes novada pašvaldība lūdz izskatīt iespēju zemes vienību atsavināt Mārupes novada pašvaldībai saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42.panta pirmo daļu, kas noteic, ka valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots.
Mārupes novada pašvaldības dome 31.05.2023. lēmumā Nr. 48 “Par Latvijas Republikas Finanšu ministrijas īpašumā piederošā nekustamā īpašuma Dzegužu iela 16A (kadastra Nr.8048 004 0756), Spilvē, Babītes pagastā, Mārupes novadā, bezatlīdzības pārņemšanu Mārupes novada pašvaldības īpašumā” norādījusi, ka atbilstoši Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktam pašvaldībai viena no autonomām funkcijām ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.
Ievērojot to, ka Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8048 004 0756) teritorijā ir daļa no Dzegužu ielas, kas nodrošina piekļuvi apbūves gabaliem, pašvaldība uzskata, ka minētais Nekustamais īpašums ir nepieciešams pašvaldības infrastruktūras attīstībai un uzturēšanai. Šāda rīcība atbilst likumā noteiktajai pašvaldības funkcijai un ir vērsta uz sabiedrības kopuma interešu īstenošanu pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Ņemot vērā minēto, Mārupes novada pašvaldības dome lūgusi Finanšu ministrijai sagatavot Ministru kabineta rīkojumu par Nekustamā īpašuma nodošanu pašvaldības autonomo funkciju realizēšanai.

Nekustamā īpašuma raksturojums

Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem (turpmāk – NĪVKIS) Nekistamā īpašuma sastāvā esošajai zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis 1201 - Ar maģistrālajām elektropārvades un sakaru līnijām un maģistrālajiem naftas, naftas produktu, ķīmisko produktu, gāzes un ūdens cauruļvadiem saistīto būvju, ūdens ņemšanas un notekūdeņu attīrīšanas būvju apbūve, platība – 0.0286 ha.
Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības lietošanas veidi: aramzeme – 0.0128 ha; zeme zem ūdeņiem – 0.0044 ha; zeme zem ceļiem – 0.0114 ha.
Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības kadastrālā vērtība uz 01.01.2023. noteikta 24 euro.
Zemes vienība nav iznomāta.
Zemesgrāmatā un NĪVKIS reģistrēts apgrūtinājums: ceļa servitūta teritorija, 0.0050 ha
NĪVKIS noteikti apgrūtinājumi:
1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu - sarkanā līnija, platība 0.0128 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju, platība 0.0075 ha;
3) ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija, platība 0.0259 ha.
29.12.2022. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr. 1817R/22-1 pielikumā norādīts, ka:
1) apsekojot nekustamo īpašumu dabā konstatēts, ka tas paredzēts, kā piebraucamais zemes ceļš pieguļošajiem un blakus esošajiem zemes gabaliem;
2) Satiksmes ministrija, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta 07.07.2022. vēstuli Nr.P009-5/5.1/1406, 26.08.2022. vēstulē Nr.03.1-04/2527 informējusi, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams tās deleģēto funkciju veikšanai.
Pārņemot Nekustamo īpašumu pašvaldības īpašumā, tas tiks izmantots Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktā minētās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai. Tā kā Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8048 004 0756) teritorijā ir daļa no Dzegužu ielas, kas nodrošina piekļuvi apbūves gabaliem, minētais Nekustamais īpašums ir nepieciešams pašvaldības infrastruktūras attīstībai un uzturēšanai, tādējādi nodrošinot sabiedrības kopuma interešu īstenošanu pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Līdz ar to Nekustamais īpašums būs pieejams publiskai lietošanai visai sabiedrībai un netiks izmantota saimnieciskās darbības veikšanai. Ņemot vērā minēto, nododot Nekustamo īpašumu pašvaldības īpašumā, nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta nosacījumi.
Mārupes novada pašvaldībai, izmantojot zemes vienību, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar Nekustamo īpašumu atbilstoši konkrētajam apgrūtinājumam. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija"
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar  Atsavināšanas likuma 43.pantu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu bez atlīdzības dod Ministru kabinets, pieņemot par to attiecīgu lēmumu.
Atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa nosaka, ka valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem. Ja nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
 Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts atbalstīt Nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības Mārupes novada pašvaldības īpašumā pašvaldības autonomo funkciju realizēšanai un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
          Ņemot vērā minēto un Mārupes novada pašvaldības lūgumu par valstij piederošā Nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā tās autonomo funkciju īstenošanai, Finanšu ministrija ir sagatavojusi atbilstošu rīkojuma projektu, kas paredz saskaņā ar  Atsavināšanas likuma 42.panta pirmo daļu un 43.pantu atļaut Finanšu ministrijai nodot bez atlīdzības Mārupes novada pašvaldības īpašumā Nekustamo īpašumu, lai saskaņā ar Pašvaldību likuma  4.panta pirmo daļu to izmantotu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42.panta pirmo daļu,  ja nodotais Nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij. Nekustamais īpašums tiks atdots visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem, proti, kopā ar uz tā izbūvētām būvēm un citiem labiekārtojama elementiem atbilstoši Civillikuma 854.pantam, kas noteic, ka galvenās lietas būtiskās daļas ir visas tās, kas atrodas ar viņu nesaraujamā sakarā un ietilpst viņas sastāvā, tā ka bez tām galvenā lieta pēc būtības nevarētu nemaz pastāvēt vai nebūtu atzīstama par pilnīgu.
Ievērojot Mārupes novada pašvaldības lēmumā norādīto informāciju par Nekustamā īpašuma turpmāko izmantošanu pēc Nekustamā īpašuma pārņemšanas, Mārupes novada pašvaldība Nekustamo īpašumu varēs izmantot Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktā minētās pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Mārupes novada pašvaldības iedzīvotāji.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Mārupes novada pašvaldības iedzīvotāji.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projekts neskar valsts budžetu. Izdevumus, saistībā ar valsts Nekustamā īpašuma reģistrēšanu zemesgrāmatā uz Mārupes novada pašvaldības vārda, izdevumus, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma uzturēšanu, segs Mārupes novada pašvaldība par saviem budžeta līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija (VNĪ) un Mārupes novada pašvaldība.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu, tajā skaitā nodot valsts nekustamo īpašumu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Paskaidrojošie dokumenti, kas satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi