23-TA-2928: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem”” (turpmāk – projekts) pēc savas iniciatīvas saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 19. punktu un Vispārējās izglītības likuma 4. panta 11. un 11.1 punktu un, ievērojot Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likuma 4. panta pirmajā daļā un pārejas noteikumu 2. punktā noteikto, ka no 2024. gada 1. septembra Valsts aizsardzības mācības priekšmeta apguve vidējās izglītības programmās ir obligāta.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikt, ka Valsts aizsardzības mācība vidējās izglītības pakāpē ir obligāta ar 2024. gada 1. septembri un ir apgūstama Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas pamatkursā, kā arī precizēt prasības attiecībā uz valsts pārbaudes darba dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā optimālajā apguves līmenī ieviešanu sākot no 2023./2024. mācību gada un noteikt, ka Valsts ģimnāzijas var integrēti īstenot vispārējās vidējās izglītības programmu un Starptautiskā Bakalaurāta programmu.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Spēkā stāšanās datums grozījumiem, kas paredzēti 9. un 11. pielikumā noteikts atbilstoši Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likuma pārejas noteikumu 2. punktā noteiktajam, kā arī grozījumam, kas paredzēts 19. punktā nepieciešams noteikt spēkā stāšanās datumu 2024. gada 1. septembris, lai tas neietekmētu nākotnes grozījumu redakciju spēkā stāšanos kārtību.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem” (turpmāk – Noteikumi Nr. 416) noteikts, ka Valsts aizsardzības mācība ir apgūstama Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas specializētajā kursā, paredzot 140 stundas mācību kursā.
Ar Ministru kabineta 2022. gada 27. septembra noteikumiem Nr. 604 “Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"” (turpmāk – Noteikumi Nr. 604) Noteikumi Nr. 416 tika papildināti ar 21.4. apakšpunktu un 25.2 punktu, kas paredz, ka 2023. gada 1. septembrī stājas spēkā prasība izglītojamiem kārtot valsts pārbaudes darbu dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā vismaz optimālajā apguves līmenī.
Vispārējās izglītības likuma 40. panta ceturtā daļas otrais teikums nosaka, ka Valsts ģimnāzija ir tiesīga īstenot arī vispārējās pamatizglītības otrā posma izglītības programmu vai pilnu pamatizglītības programmu, kā arī starptautiskā bakalaurāta programmu. Starptautiskā Bakalaurāta organizācija ir nevalstiska organizācija ar konsultatīvo statusu UNESCO un Eiropas Padomē. Tā ir reģistrēta kā izglītojoša, brīvprātīga organizācija Šveicē un tās vadību veido starptautiska padome. Starptautiskā Bakalaurāta diploma programma pamatizglītības pakāpē un vidējās izglītības pakāpē ir starptautiski atzīta pamatizglītības, kā arī pasaules augstskolās un Latvijā atzīta vidējās izglītības programma, kas paver plašas iespējas studijām ārvalstu augstskolās.
Ar Ministru kabineta 2022. gada 27. septembra noteikumiem Nr. 604 “Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"” (turpmāk – Noteikumi Nr. 604) Noteikumi Nr. 416 tika papildināti ar 21.4. apakšpunktu un 25.2 punktu, kas paredz, ka 2023. gada 1. septembrī stājas spēkā prasība izglītojamiem kārtot valsts pārbaudes darbu dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā vismaz optimālajā apguves līmenī.
Vispārējās izglītības likuma 40. panta ceturtā daļas otrais teikums nosaka, ka Valsts ģimnāzija ir tiesīga īstenot arī vispārējās pamatizglītības otrā posma izglītības programmu vai pilnu pamatizglītības programmu, kā arī starptautiskā bakalaurāta programmu. Starptautiskā Bakalaurāta organizācija ir nevalstiska organizācija ar konsultatīvo statusu UNESCO un Eiropas Padomē. Tā ir reģistrēta kā izglītojoša, brīvprātīga organizācija Šveicē un tās vadību veido starptautiska padome. Starptautiskā Bakalaurāta diploma programma pamatizglītības pakāpē un vidējās izglītības pakāpē ir starptautiski atzīta pamatizglītības, kā arī pasaules augstskolās un Latvijā atzīta vidējās izglītības programma, kas paver plašas iespējas studijām ārvalstu augstskolās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likuma (turpmāk – likums) mērķis ir radīt iespēju bērnam un jaunietim gūt viņa vecumam atbilstošas zināšanas, prasmes un iemaņas valsts aizsardzībā, apgūstot Valsts aizsardzības mācību vai darbojoties Jaunsardzē. Likuma 3. pantā ir noteikts, ka Valsts aizsardzības mācība ir mācību priekšmets vidējās izglītības programmās. Valsts aizsardzības mācības saturu nosaka valsts vispārējās vidējās izglītības standarts. Likuma 4. pantā ir noteikts, ka Valsts aizsardzības mācības priekšmeta apguve vidējās izglītības programmās ir obligāta. Valsts aizsardzības mācību vispārējās vidējās izglītības, profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības iestādēs apgūst divu secīgu mācību gadu laikā. Likuma pārejas noteikumu 2. punkts nosaka, ka šā likuma 4. panta pirmā daļa stājas spēkā 2024. gada 1. septembrī. Līdz 2024. gada 31. augustam Valsts aizsardzības mācību vidējās izglītības programmā īsteno kā specializēto kursu Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā. Līdz ar to ir nepieciešams noteikt, ka Valsts aizsardzības mācība vidējās izglītības pakāpē ir obligāta ar 2024. gada 1. septembri un ir apgūstama Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas pamatkursā.
Noteikumu Nr. 604 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācija) cita starpā minēts: “Nosakot obligātus valsts pārbaudes darbus dabaszinātņu mācību priekšmetu kursos, ir nepieciešams sagatavošanās process, kas ietver gan nepieciešamā pārbaudes darba satura izstrādi, tā aprobāciju, vērtēšanas kritēriju izstrādi, gan izglītības iestāžu nodrošinājumu ar mācību resursiem – pieeju digitālajiem mācību līdzekļiem un investīcijas zinātnē, tehnoloģijās, inženierzinātnēs un matemātikā (turpmāk - STEM) aprīkojuma pieejamībai mācību procesā. Tāpat, aktualizējot jautājumu par pedagogu pieejamību un profesionālo sagatavotību pilnveidotās mācību pieejas ieviešanai, nepieciešams mērķtiecīgi veidot metodiskā atbalsta un profesionālās pilnveides iespējas STEM mācību priekšmetu pedagogiem. Šo pasākumu īstenošanas procesā iespējams radīt vienlīdzīgus izglītības satura pieejamības nosacījumus izglītojamajiem jebkurā vidējās izglītības iestādē, tāpēc valsts pārbaudes darbs 2023./2024.m.g., 2024./2025.m.g. tiks īstenots kā monitoringa darbs un no 2025./2026.m.g. kā centralizētais eksāmens” Taču Noteikumu Nr. 416 normās nav noteikta kārtība attiecībā uz valsts pārbaudes darba dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā optimālajā apguves līmenī īstenošanu 2023./2024. mācību gadā un 2024./2025. mācību gadā, kas ir pārejas posms, lai sagatavotos obligātā valsts pārbaudes darba centralizēta eksāmena formā ieviešanai dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā vismaz optimālajā apguves līmenī no 2025./2026. mācību gada. Bez tam nepieciešams precizēt arī normas attiecībā uz monitoringa darbu vērtējumu.
Šobrīd Noteikumi Nr. 416 neparedz, ka starptautiskā bakalaurāta programmu var integrēti īstenot ar vispārējās vidējās izglītības programmu. Līdz ar to, ir nepieciešams precizēt, ka starptautiskā bakalaurāta programmu ir iespējams īstenot vienlaikus, t.i., integrēti, ar vispārējās vidējas izglītības programmu. Minētais ļaus arī Valsts izglītības informācijas sistēmā precīzi fiksēt pašreiz pastāvošo valsts ģimnāziju darbības praksi, norādot: vispārējās vidējās izglītības programma integrēti ar starptautiskā bakalaurāta programmu, atbilstīgi norādot šīs programmas nosaukumu vai pakāpi, piemēram, starptautiskā bakalaurāta diploma programma pamatizglītības pakāpē (Middle Years Programme) un vidējās izglītības pakāpē (Diploma Programme).
Noteikumu Nr. 604 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācija) cita starpā minēts: “Nosakot obligātus valsts pārbaudes darbus dabaszinātņu mācību priekšmetu kursos, ir nepieciešams sagatavošanās process, kas ietver gan nepieciešamā pārbaudes darba satura izstrādi, tā aprobāciju, vērtēšanas kritēriju izstrādi, gan izglītības iestāžu nodrošinājumu ar mācību resursiem – pieeju digitālajiem mācību līdzekļiem un investīcijas zinātnē, tehnoloģijās, inženierzinātnēs un matemātikā (turpmāk - STEM) aprīkojuma pieejamībai mācību procesā. Tāpat, aktualizējot jautājumu par pedagogu pieejamību un profesionālo sagatavotību pilnveidotās mācību pieejas ieviešanai, nepieciešams mērķtiecīgi veidot metodiskā atbalsta un profesionālās pilnveides iespējas STEM mācību priekšmetu pedagogiem. Šo pasākumu īstenošanas procesā iespējams radīt vienlīdzīgus izglītības satura pieejamības nosacījumus izglītojamajiem jebkurā vidējās izglītības iestādē, tāpēc valsts pārbaudes darbs 2023./2024.m.g., 2024./2025.m.g. tiks īstenots kā monitoringa darbs un no 2025./2026.m.g. kā centralizētais eksāmens” Taču Noteikumu Nr. 416 normās nav noteikta kārtība attiecībā uz valsts pārbaudes darba dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā optimālajā apguves līmenī īstenošanu 2023./2024. mācību gadā un 2024./2025. mācību gadā, kas ir pārejas posms, lai sagatavotos obligātā valsts pārbaudes darba centralizēta eksāmena formā ieviešanai dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā vismaz optimālajā apguves līmenī no 2025./2026. mācību gada. Bez tam nepieciešams precizēt arī normas attiecībā uz monitoringa darbu vērtējumu.
Šobrīd Noteikumi Nr. 416 neparedz, ka starptautiskā bakalaurāta programmu var integrēti īstenot ar vispārējās vidējās izglītības programmu. Līdz ar to, ir nepieciešams precizēt, ka starptautiskā bakalaurāta programmu ir iespējams īstenot vienlaikus, t.i., integrēti, ar vispārējās vidējas izglītības programmu. Minētais ļaus arī Valsts izglītības informācijas sistēmā precīzi fiksēt pašreiz pastāvošo valsts ģimnāziju darbības praksi, norādot: vispārējās vidējās izglītības programma integrēti ar starptautiskā bakalaurāta programmu, atbilstīgi norādot šīs programmas nosaukumu vai pakāpi, piemēram, starptautiskā bakalaurāta diploma programma pamatizglītības pakāpē (Middle Years Programme) un vidējās izglītības pakāpē (Diploma Programme).
Risinājuma apraksts
Lai izpildītu likumā noteikto, sagatavoti grozījumi Noteikumu Nr. 416 9. pielikumā, 11. pielikuma 1. tabulā, kas paredz, ka Valsts aizsardzības mācība (turpmāk –VAM) ir viens no Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas pamatkursiem, 11. pielikuma 1. tabulā paredzot kursa apgūšanai 112 mācību stundas un nosakot, ka VAM apguve tiek īstenota divus secīgus mācību gadus 8 mācību stundu apjomā vienu mācību dienu mēnesī. Nosakot VAM kopējo stundu skaitu 112, noteikumu Nr. 416 9.pielikumā ir precizēti sasniedzamie rezultāti, atbilstoši kuriem Jaunsardzes centram jāaktualizē izstrādātā mācību kursa programma. Savukārt Noteikumu Nr. 416 11. pielikuma 5.7. apakšpunkts nosaka, ka Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā apgūstami divi pamatkursi: līdzšinējais – Sports un veselība un VAM. 11. pielikuma ietvaros VAM iekļaušanai mācību stundu plānā izglītības iestāžu izvēlei tiek piedāvāti divi iespējamie risinājumi. Pirmais nosaka, ka VAM tiek īstenots ārpus izglītojamo slodzes, 11. pielikumu 1. tabulas zemsvītras informāciju papildinot ar 4. piezīmi, bet otrais – nosaka mācību stundu samazinājuma iespējas citos kursos par 15% un iekļauj VAM Vispārējā izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā noteiktajā izglītojamo mācību slodzē. Izglītības iestādes, attiecīgi nemainot izglītības programmu, izvēloties pirmo risinājumu, varēs saglabāt izglītojamo izvēļu grozos arī līdzšinējo specializēto kursu piedāvājumu. Izglītības iestādes, izvēloties otro risinājumu, varēs saglabāt un attīstīt savu līdz šim uzkrāto pieredzi VAM īstenošanā, ja tāda ir, nemainot izglītības programmu un izmantojot izglītības iestādei piešķirtās tiesības mainīt stundu skaitu par 15%, patstāvīgi uzņemoties atbildību par noteiktajiem izvēļu groziem optimālāko mācību stundu samazinājumam citos kursos, vienlaicīgi nodrošinot izglītības standartā noteikto izglītojamajam plānoto sasniedzamo rezultātu īstenošanu. Izglītojamo sniegums VAM tiks vērtēts atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam – izglītības standartā noteiktajam un izglītības iestādes izstrādātai vērtēšanas kārtībai.
Ar Noteikumiem Nr. 604 Noteikumu Nr. 416 19. punkts tiks izteikts redakcijā, kas šobrīd ir spēkā, taču netika ņemts vērā, ka minētais punkts jaunā redakcijā pirms tam tika izteikts ar Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 477 “Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"”, paredzot šī punkta spēkā stāšanos 2024. gada 1. septembrī. Līdz ar to, lai saglabātu Noteikumu Nr. 416 19. punkta spēkā esošo redakciju arī pēc 2024. gada 1. septembra, ir nepieciešams to izteikt jaunā redakcijā un noteikt tā spēkā stāšanos ar 2024. gada 1. septembri.
Projektā paredzēts, ka Noteikumu Nr. 416 21.4. apakšpunktā noteiktais valsts pārbaudes darbs dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā optimālajā apguves līmenī 2023./2024. mācību gadā tas netiek īstenots 12. klasē. Ņemot vērā, ka monitoringa darba rezultāts neietekmē izglītojamo mācību sasnieguma rezultātu, jo monitoringa darba mērķis ir iegūt objektīvus datus par mācību satura apguves kvalitāti, tad projektā paredzēts, ka monitoringa darbu vērtējumam nepiemēro Noteikumu Nr. 416 normas par valsts pārbaudes darba minimālo kopvērtējumu.
Ar šo projektu tiek veikti tehniski grozījumi 11. pielikuma 18. punktā un 12. pielikuma 19. punktā, svītrojot no tiem vārdus "semestra un", jo, pieņemot Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumus Nr. 477 "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"" ir pieļauta minēto punktu redakcionāla neatbilstība grozījumu būtībai.
Projekts paredz, ka izglītības iestāde, kurai piešķirts Valsts ģimnāzijas statuss, var integrēti īstenot vispārējās vidējās izglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu.
Ar Noteikumiem Nr. 604 Noteikumu Nr. 416 19. punkts tiks izteikts redakcijā, kas šobrīd ir spēkā, taču netika ņemts vērā, ka minētais punkts jaunā redakcijā pirms tam tika izteikts ar Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 477 “Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"”, paredzot šī punkta spēkā stāšanos 2024. gada 1. septembrī. Līdz ar to, lai saglabātu Noteikumu Nr. 416 19. punkta spēkā esošo redakciju arī pēc 2024. gada 1. septembra, ir nepieciešams to izteikt jaunā redakcijā un noteikt tā spēkā stāšanos ar 2024. gada 1. septembri.
Projektā paredzēts, ka Noteikumu Nr. 416 21.4. apakšpunktā noteiktais valsts pārbaudes darbs dabaszinībās vispārīgajā apguves līmenī vai fizikā, ķīmijā vai bioloģijā optimālajā apguves līmenī 2023./2024. mācību gadā tas netiek īstenots 12. klasē. Ņemot vērā, ka monitoringa darba rezultāts neietekmē izglītojamo mācību sasnieguma rezultātu, jo monitoringa darba mērķis ir iegūt objektīvus datus par mācību satura apguves kvalitāti, tad projektā paredzēts, ka monitoringa darbu vērtējumam nepiemēro Noteikumu Nr. 416 normas par valsts pārbaudes darba minimālo kopvērtējumu.
Ar šo projektu tiek veikti tehniski grozījumi 11. pielikuma 18. punktā un 12. pielikuma 19. punktā, svītrojot no tiem vārdus "semestra un", jo, pieņemot Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumus Nr. 477 "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem"" ir pieļauta minēto punktu redakcionāla neatbilstība grozījumu būtībai.
Projekts paredz, ka izglītības iestāde, kurai piešķirts Valsts ģimnāzijas statuss, var integrēti īstenot vispārējās vidējās izglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Izglītojamie, izglītojamo vecāki, pedagogi, izglītība iestāžu vadītāji
Ietekmes apraksts
Jāapgūst Valsts aizsardzības mācība Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā.
Juridiskās personas
- Izglītības iestādes
Ietekmes apraksts
Izglītības iestādēm, kas īsteno vispārējās vidējās un profesionālās vidējās izglītības programmas, būs nepieciešams veikt atbilstošas izmaiņas izglītības programmās, mācību plānos un nodrošināt to ieviešanu izglītības procesā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija noteikumi Nr. 332 "Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu" (turpmāk – noteikumi Nr. 332)
Pamatojums un apraksts
Nepieciešams veikt grozījumu noteikumu Nr. 332 1. pielikuma 4. tabulā "Profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības (priekšmetu vai modulārās) izglītības programmas pamatdaļas struktūra", sadaļā "Vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu pamatkursi, ja mācības tiek uzsāktas pēc pamatizglītības ieguves (30 %)", papildinot tabulu ar ierakstu pie profesionālās vidējās izglītības programmām: "Valsts aizsardzības mācība (112 stundas)".
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
4.2. Cita informācija
Nepieciešams veikt grozījumus Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likumā, paredzot, ka VAM netiek īstenots neklātienes vai tālmācības formā un, ka VAM var īstenot arī ārpus izglītojamam noteiktās mācību stundu slodzes, prasības vai izņēmumus ieslodzījumu vietās, starptautiskajās skolās un VAM apguves nosacījumus izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām.
Pirms šo grozījumu spēkā stāšanās dienas ir nepieciešams veikt izmaiņas Valsts izglītības informācijas sistēmā esošā finansējuma ietvaros, paredzot jaunu pazīmi - vai kurss "Valsts aizsardzības mācība" tiek iekļauts skolēnam noteiktajā mācību stundu slodzē vai īstenots ārpus tās.
Pirms šo grozījumu spēkā stāšanās dienas ir nepieciešams veikt izmaiņas Valsts izglītības informācijas sistēmā esošā finansējuma ietvaros, paredzot jaunu pazīmi - vai kurss "Valsts aizsardzības mācība" tiek iekļauts skolēnam noteiktajā mācību stundu slodzē vai īstenots ārpus tās.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Jaunsardzes centrsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts izglītības satura centrs
- Izglītības kvalitātes valsts dienests
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Jaunsardzes centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts izglītības satura centrs
neietekmē
Izglītības kvalitātes valsts dienests
neietekmē
Izglītības un zinātnes ministrija
neietekmē
Jaunsardzes centrs
neietekmē
Kopā
0,00
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts izglītības satura centrs
Nē
Izglītības kvalitātes valsts dienests
Nē
Izglītības un zinātnes ministrija
Nē
Jaunsardzes centrs
Nē
Kopā
0,00
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiks nodrošināta iespēja izglītojamajiem gūt viņa vecumam atbilstošas zināšanas, prasmes un iemaņas valsts aizsardzībā, apgūstot Valsts aizsardzības mācību.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi