25-TA-261: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Lailu Jurcēnu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tieslietu akadēmijas likuma 5. panta pirmā daļa noteic, ka Tieslietu akadēmijas direktoru uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets. Tieslietu akadēmijas direktora amata kandidātu pēc Tieslietu padomes priekšlikuma amatā virza tieslietu ministrs.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Atbilstoši Tieslietu akadēmijas likuma 5. panta pirmajai daļai sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Lailu Jurcēnu"
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2024. gada 1. novembrī stājās spēkā Tieslietu akadēmijas likums, ar kuru noteikts, ka Tieslietu akadēmija darbu uzsāk no 2025. gada 1.janvāra. Tieslietu akadēmijas direktora amata pienākumus šobrīd pilda direktora pienākumu izpildītājs.
2024. gada 29. novembrī tika izsludināts atklāts konkurss uz Tieslietu akadēmijas direktora amatu.
Saskaņā ar Tieslietu akadēmijas likuma 5. panta ceturto daļu Tieslietu akadēmijas direktora amata pretendentu atlasi veic Tieslietu padomes izveidota komisija. Komisija tika izveidota ar Tieslietu padomes 2024. gada 29. novembra lēmumu Nr. 75.
Konkurss noritēja saskaņā ar Tieslietu padomes 2024.gada 19. novembrī apstiprināto Tieslietu akadēmijas direktora amata pretendentu pieteikšanās, kā arī atlases un vērtēšanas kārtību.
2025. gada 24. janvārī Tieslietu padome, uzklausot konkursa komisijas ziņojumu un pretendenti, nolēma atbalstīt Lailas Jurcēnas kandidatūru Tieslietu akadēmijas direktora amatam.
2024. gada 29. novembrī tika izsludināts atklāts konkurss uz Tieslietu akadēmijas direktora amatu.
Saskaņā ar Tieslietu akadēmijas likuma 5. panta ceturto daļu Tieslietu akadēmijas direktora amata pretendentu atlasi veic Tieslietu padomes izveidota komisija. Komisija tika izveidota ar Tieslietu padomes 2024. gada 29. novembra lēmumu Nr. 75.
Konkurss noritēja saskaņā ar Tieslietu padomes 2024.gada 19. novembrī apstiprināto Tieslietu akadēmijas direktora amata pretendentu pieteikšanās, kā arī atlases un vērtēšanas kārtību.
2025. gada 24. janvārī Tieslietu padome, uzklausot konkursa komisijas ziņojumu un pretendenti, nolēma atbalstīt Lailas Jurcēnas kandidatūru Tieslietu akadēmijas direktora amatam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tieslietu akadēmijas likuma 5. panta pirmā daļa noteic, ka Akadēmijas direktoru uz pieciem gadiem amatā ieceļ Ministru kabinets. Akadēmijas direktora amata kandidātu pēc Tieslietu padomes priekšlikuma iecelšanai amatā virza tieslietu ministrs.
Risinājuma apraksts
Tieslietu padome ar 2025. gada 24. janvāra lēmumu Nr. 7 atbalstīja Lailas Jurcēnas iecelšanu Tieslietu akadēmijas direktora amatā. Saskaņā ar Tieslietu akadēmijas likuma 5. panta pirmo daļu tieslietu ministre pēc Tieslietu padomes priekšlikuma virza Lailu Jurcēnu iecelšanai Tieslietu akadēmijas direktora amatā un Ministru kabinetam jālemj par viņas iecelšanu amatā.
Laila Jurcēna ir juriste ar 20 gadu pieredzi tieslietu sistēmā un valsts pārvaldē. 2025. gada 10.janvārī viņa aizstāvēja savu promocijas darbu "Tiesnešu neatkarības saturs". Lailas Jurcēnas plašās zināšanas un pieredze veicinās Tieslietu akadēmijai izvirzīto mērķu sasniegšanu.
Laila Jurcēna ir juriste ar 20 gadu pieredzi tieslietu sistēmā un valsts pārvaldē. 2025. gada 10.janvārī viņa aizstāvēja savu promocijas darbu "Tiesnešu neatkarības saturs". Lailas Jurcēnas plašās zināšanas un pieredze veicinās Tieslietu akadēmijai izvirzīto mērķu sasniegšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi