Anotācija

25-TA-369: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai:
1) noteiktu tos muitas kontroles punktus, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, imports;
2) pilnveidotu nosacījumus attiecībā uz veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību (iesniedzamo informāciju veterināro zāļu paralēlajai tirdzniecībai).
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai noteiktu tos muitas kontroles punktus, caur kuriem atļauts importēt I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām atbilstoši Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 7.2 panta 11. daļai, kas stājas spēka 2025. gada 1. decembrī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu grozījumi paredz:

1) precizēt nosacījumus attiecībā uz narkotisko un psihotropo zāļu importu un eksportu, lai noteiktu tos muitas kontroles punktus, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, imports.

2) precizēt nepieciešamo informāciju, kas jāiesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam pirms veterināro zāļu paralēlās tirdzniecības, mazinot administratīvo slogu komersantiem veicot paralēlo tirdzniecību.
Spēkā stāšanās termiņš
01.12.2025.
Pamatojums
Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punkts paredz, ka 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai noteiktais izņēmums attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām, stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā attiecībā uz I saraksta vielu, kurām noteikts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumiem stājas spēka 2025. gada 1. decembrī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1) Latvijā kontrolējamo narkotisko un psihotropo vielu, kā arī prekursoru saraksti (turpmāk tekstā saukti – I saraksts vai II saraksts vai III saraksts vai IV saraksts) noteikti likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikumā. 

Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 327) noteikti muitas kontroles punkti, caur kuriem ir atļauts II un III sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu imports un eksports.
Sākot ar 2025. gada 1. decembri, stājas spēkā likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" noteiktais izņēmums attiecībā uz vielu etorfīns, pieļaujot tā lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām (saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punktu, kas  paredz 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai izņēmumu attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām). Viela etorfīns ir iekļauta I sarakstā un pamatojoties uz Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 5. pantu, I saraksta vielu aprite, tostarp imports un eksports, gadījumos, ja nav noteiktu citu izņēmumu narkotisko un psihotropo vielu un zāļu regulējumā, ir aizliegta. ņemot vērā, ka izņēmums uz I saraksta vielu - etorfīns, līdz šim nav bijis noteikts, arī šī saraksta vielu likumīgās aprites nosacījumi un kārtība līdz šim nav noteikti.
Lai noteiktu I saraksta vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (turpmāk - I saraksta zāles) (t.sk. etorfīnam), aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus, izstrādāti grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā (TAP ID: 24-TA-2855), kas stājas spēkā 2025.gada 1.decembrī, uz kā pamata nepieciešams veikt grozījumus noteikumos Nr. 327, lai noteiktu tos muitas kontroles punktus, caur kuriem ir atļauta I saraksta zāļu imports.

Lai I saraksta zāles varētu importēt, pirms tam ir jāsaņem Zāļu valsts aģentūras ikreizēja importa atļauja, kā arī personai, kas vēlas šīs zāles importēt, jābūt spēkā esošai speciālajai atļaujai (licencei) veterināro zāļu izplatīšanai vai ražošanai ar norādi, ka ir atļauts izplatīt vai ražot II sarakstā iekļauto vielu saturošas veterinārās zāles un jābūt iekļautai to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I saraksta zālēm.
Nosacījumi un kārtība, kādā veterināro zāļu lieltirgotavu, ražotāju vai importētāju iekļauj vai atsaka iekļaut to objektu sarakstā, kuriem atļauta darbība ar I saraksta zālēm, tiks noteikti Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai".

Vienlaikus grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā konkretizē Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, veicot veterinārās farmācijas jomas funkciju pārdali Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences. Šie grozījumi paredz, ka veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli nodrošinās Pārtikas un veterinārais dienests.


2) Lai nodrošinātu plašāku veterināro zāļu pieejamību dzīvnieku ārstēšanai, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2019/6 (2018. gada 11. decembris) par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK 102. pantu, veterināro zāļu lieltirgotājs var izplatīt veterinārās zāles veicot to paralēlo tirdzniecību. Veterināro zāļu paralēlā tirdzniecība attiecas uz veterinārajām zālēm, kurām citā dalībvalstī ir piešķirta tirdzniecības atļauja un tās Latvijā ieved lieltirgotava, kas nav šo veterināro zāļu ražotāja, tirdzniecības atļaujas turētāja vai tā pilnvarota pārstāve. Paralēlā tirdzniecība ir atļauta, ja Pārtikas un veterinārais dienests ir pieņēmis lēmumu atļaut lieltirgotavai attiecīgo veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību Latvijā. Lai Pārtikas un veterinārais dienests varētu pieņemt iepriekš minēto lēmumu, lieltirgotavai jāiesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā iesniegums par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību. Iesniegumu PVD var iesniegt elektroniski un lēmumu par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību PVD reģistrē elektroniski, neizsniedzot atsevišķu atļauju.
Noteikumu Nr. 327 VIII. nodaļā ir noteikti paralēlās tirdzniecības atļaujas iegūšanas nosacījumi un kārtība, tostarp uzskaitīta informācija un dokumenti, kas jāiesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam. Šobrīd noteikumi Nr. 327 paredz, ka, pie katras atļaujas pieprasīšanas un pārreģistrēšanas, veterināro zāļu lieltirgotājam papildus iesniegumam jāiesniedz arī kopijas, kas rada nevajadzīgu administratīvo slogu komersantam, šo informāciju atkārtoti katru reizi gatavojot un iesniedzot, ja ņem vērā, ka par šo dokumentu esamību Pārtikas un veterinārais dienests var pārliecināties Eudra GMP datubāzē vai veicot kārtējo pārbaudi veterināro zāļu lieltirgotavā.
Lai mazinātu administratīvo slogu komersantam un samazinātu dokumentu skaitu, ko jāpievieno iesniegumam par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību, nepieciešams izdarīt grozījumus noteikumos Nr. 327.

3) Vienlaikus pārskatot tiesisko regulējumu, konstatēts, ka tajā nepieciešams veikt atsevišķus tehniskus un redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu vienotu terminoloģiju un atsauces uz aktuālajiem tiesību aktiem.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai īstenotu 7.2 panta 11. daļā noteikto pilnvarojumu, pamatojoties uz grozījumiem Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, nepieciešams papildināt noteikumu Nr. 327 izdošanas pamatojumu ar pantu, uz kā pamata noteikumos iekļauj nosacījumus attiecībā uz muitas kontroles punktiem, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, imports.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. punkts papildina noteikumu Nr. 327 izdošanas pamatojumu ar atsauci uz Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 7.2 panta 11. daļu, lai saskaņotu tiesiskā regulējuma normas ar grozījumiem Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, kas stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.327 1.2. apakšpunkts nosaka, ka caur konkrētām noteikumos Nr.327 noteiktām robežšķērsošanas vietām ir atļauts II un III saraksta vielu saturošu zāļu imports un eksports, bet neparedz, ka caur šīm kontroles vietām būtu atļauts I saraksta zāļu imports. Tāpat 1.2. apakšpunktā tiek izmantota terminoloģija, kas nesaskan ar Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā izmantoto terminoloģiju.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 2. punkts precizē noteikumu Nr. 327 1.2. apakšpunktu, nosakot, ka caur konkrētiem muitas kontroles punktiem var tik veikts I saraksta zāļu imports. 
Vienlaikus noteikumu projekta 2. punkts tehniski precizē terminoloģiju aizstājot vārdus "robežšķērsošanas vietas" ar vārdiem "muitas kontroles punkti", lai salāgotu konkrēto tiesību aktu ar noteikto izdošanas pamatojumu un terminoloģiju Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, ka arī prekursoru likumīgās aprites likumā, kā arī ar Muitas likumā lietoto terminoloģiju. Ņemot vērā, ka noteikumi Nr. 327 ietvertās normas atsaucas uz noteikumiem veterināro zāļu jomā, kur tiek izmantota terminoloģija "robežšķēršošanas vietas", šī terminoloģija tiek saglabāta tālāk tekstā, veicot atsauci uz konkrēto terminu - "(turpmāk - robežšķērsošanas vietas)".
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 327 25. punkts nosaka, ka veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles var importēt un eksportēt, ja ir saņemta speciālā atļauja (licence) zāļu vai veterināro zāļu ražošanai vai zāļu vai veterināro zāļu lieltirgotavas darbībai, kurā norādīts, ka ir atļauta darbība ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm. Tāpat 25. punkts nosaka, ka šīs speciālās atļaujas (licences) izsniedz Zāļu valsts aģentūra.

Līdz šim Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā bija noteikts, ka Zāļu valsts aģentūra izsniedz speciālajās atļaujas (licences) arī veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā. Ņemot vērā, ka Pārtikas un veterinārais dienests atbilstoši savai kompetencei ir iestāde Latvijā, kas veic veterināro zāļu uzraudzību, un uzraudzība noslēdzas ar attiecīgās kompetentās iestādes pieņemto lēmumu par speciālās atļaujas (licences) un attiecīgo sertifikātu izsniegšanu veterināro zāļu ražošanas un importēšanas licencēšanas un sertificēšanas jomā, kā arī veterināro zāļu izplatīšanā, ko veic veterināro zāļu lieltirgotavas, Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā ir konkretizētas Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, veicot veterinārās farmācijas jomas funkciju pārdali Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences.  Tādējādi nodrošinot veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk - Veterināro zāļu regula) prasībām.

Atbilstoši iepriekš minētajam, nepieciešams precizēt noteikumu Nr.327 25. un 33. punktu, atbilstoši kompetences sadalījumam Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 3. punkts precizē noteikumu Nr.327 25.1. un 25.2. apakšpunktu, skaidri nosakot, ka speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu, tostarp veterināro narkotisko un psihotropo zāļu importam izdod Pārtikas un veterinārais dienests, kā arī nepārprotami nosaka to, ka ikreizējo ievešanas atļauju nemainīgi izsniedz Zāļu valsts aģentūra atbilstoši Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 18. pantam.
Vienlaikus tiek izdarīti grozījumi arī Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai", kuros tiek precizēti speciālo atļauju (licenšu) veterinārfarmaceitiskajai darbībai izsniegšanas, apturēšanas, pārreģistrēšanas un anulēšanas nosacījumi un kārtība attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu. Skaidri noteikts, ka zāļu vai veterināro zāļu lieltirgotavai, ražotājam vai importētājam, lai veiktu darbības ar veterinārjaām zālēm, tostarp veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm, jāsaņem Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegta speciālā atļauja (licence) veterināro zāļu izplatīšanai, ražošanai vai importēšanai.

Ņemot vērā funkciju pārdali un to, ka veterināro zāļu, tostarp narkotisko un psihotropo veterināro zāļu uzraudzība ir Pārtikas un veterinārā dienesta kompetence, ar noteikumu projekta 5. punktu tiek svītrots noteikumu Nr.327 33. punkts, kas nosaka Veselības inspekcijas kompetenci nodrošināt veterināro narkotisko un psihotropo zāļu uzraudzību.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumu Nr.327 26. punkts, pamatojoties uz Farmācijas likumu, nosaka, ka veterināro narkotisko un psihotropo zāļu imports un eksports attiecas tikai uz zāļu pārvietošanu no vai uz trešajām valstīm. Savukārt Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma izpratnē narkotisko un psihotropo vielu un zāļu eksports ir narkotisko un psihotropo vielu un zāļu izvešana no Latvijas teritorijas uz citas valsts teritoriju (gan trešajām valstīm, gan ES un EEZ valstīm), savukārt, imports — narkotisko un psihotropo vielu un zāļu ievešana no citas valsts teritorijas (gan trešā valsts, gan ES un EEZ valsts) uz Latvijas teritoriju.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams precizēt noteikumos Nr. 327 noteiktās normas attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu importu un eksportu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 4. punkts precizē noteikumu Nr. 327 26. punktu, svītrojot norādi uz trešajām valstīm, tādējādi skaidri nosakot, ka veterināro narkotisko un psihotropo zāļu imports un eksports attiecas uz šo zāļu pārvietošanu gan no/uz trešajām valstīm, gan no/uz ES un EEZ valstīm. Tādējādi tiek salāgotas tiesiskās normas ar Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma normām, nodrošinot atbilstību aktuālajam regulējumam un terminoloģijai.
Problēmas apraksts
Pārskatot tiesisko regulējumu, konstatēts, ka noteikumu Nr. 327 39. un 40. punktā nepieciešams veikt atsevišķus tehniskus un redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu vienotu terminoloģiju un atsauces uz aktuālajiem tiesību aktiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6. un 7. punkts precizē noteikumu Nr. 327 39. un 40. punktu, tehniski precizējot noteikumos ietvertās normas un terminoloģiju, tādējādi salāgojot ar normām un terminoloģiju, kas ietvertas Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, kā arī veterināro zāļu aprites regulējošos normatīvajos aktos.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.327 44. punkts nosaka, kāda informācija jānorāda, iesniedzot Pārtikas un veterinārajā dienestā iesniegumu par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību, savukārt 44.8. apakšpunktā uzskaitīti tie dokumenti un apliecinājumi, kas jāiesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam papildus iesniegumam par paralēlo tirdzniecību, tostarp licences un līgumi (kopijas) ar personām, kas iesaistītas paralēlai tirdzniecībai paredzēto veterināro zāļu pārpakošanā, sērijas izlaidē, uzglabāšanā vai transportēšanā.

Atkārtota dokumentu kopiju iesniegšana pie katra iesnieguma rada nesamērīgu administratīvo slogu komersantiem, līdz ar to nepieciešams precizēt noteikumu Nr.327 44.8. apakšpunktu, svītrojot prasību šo dokumentu ikreizējai iesniegšanai.
Tāpat nepieciešams precizēt Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē pieejamo iesnieguma formu par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību, lai svītrotu prasību iesniegt iepriekš minēto dokumentus un to kopijas, kā arī nodrošinātu pilnvērtīgu iesniedzamo informāciju no komersanta.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 8. punkts precizē noteikumu Nr.327 44.8. apakšpunktu, svītrojot 44.8.5. apakšpunktu, kas nosaka katru reizi iesnieguma pielikumā iesniegt licences un līgumus vai to kopijas ar personām, kas iesaistītas paralēlajai tirdzniecībai paredzēto veterināro zāļu pārpakošanā un sērijas izlaidē, uzglabāšanā un transportēšanā. Šie dokumenti vai to kopijas būs jāiesniedz pēc Pārtikas un veterinārā dienesta pieprasījuma.

Pamatojoties uz veiktajiem grozījumiem noteikumu Nr.327 44.8.5. apakšpunktā, Pārtikas un veterinārais dienests precizēs tā tīmekļvietnē pieejamo iesnieguma veidlapu, lai no komersanta tiktu saņemta pilnīgāka informāciju par veterināro zāļu piegādes/izplatīšanas ķēdē iesaistītajām personām un to pienākumiem.
Informāciju un dokumentus ir tiesīga iesniegt atbildīgā amatpersona, kas, pamatojoties uz Farmācijas likumu un veterināro zāļu aprites reglamentējošiem tiesību aktiem, ir noteikta par konkrētā komersanta veterināro zāļu apriti atbildīgā amatpersona. Tai nav jābūt obligāti iesniedzēja pilnvarotai personai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ieguvumu izmaksas ir samērīgas.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • veterināro zāļu ražotāji un importētāji
  • veterināro zāļu izplatītāji vairumtirdzniecībā
Ietekmes apraksts
Mazināts administratīvais slogs, samazinot iesniedzamo dokumentu skaitu Pārtikas un veterinārā dienestā, iesniedzot pieprasījumu uz veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību.

Noteikumu projekts paredz iespēju nodrošināt I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, importu, tādējādi veicinot šo zāļu pieejamību īpašos gadījumos dzīvnieku ārstēšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Vienlaikus tiek veikti grozījumi:
1) Ministru kabineta 2008. gada 17. jūnija noteikumos Nr. 441 "Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtība zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās", nosakot I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā;
2) Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs", nosakot prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
3) Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai", nosakot prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, kā arī nosacījumus iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrība, biedrība "Zemnieku saeima", Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome, biedrība "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts tika publicēts publiskai apspriešanai TAP portālā 2025. gada _._______.
[Publiskās apspriešanas rezultāts]

Noteikumu projekts 2025. gada _._______ tika nosūtīts elektroniskai saskaņošanai Pārtikas un veterinārajam dienestam, biedrībai "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija", Latvijas Veterinārārstu biedrībai, biedrība "Zemnieku saeima" un Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome.

[elektroniskās saskaņošanas rezultāts]

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiek mainīti Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas un uzdevumi, konkrētāk nodalot katras iestādes pamatuzdevumus pēc kompetences.
Zāļu valsts aģentūras funkcijas un uzdevumi tiek sašaurināti, savukārt Pārtikas un veterinārajam dienestam funkcijas un uzdevumi tiek paplašināti, nosakot pilnu atbildību par speciālo atļauju (licenci) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā izsniegšanu un veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Tiks nodrošinātas skaidras prasības attiecībā uz narkotisko un psihotropo zāļu pārbaudēm uz robežas. 
Tiks nodrošināta pilnvērtīga informācijas saņemšana no komersantiem, attiecībā uz veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi