24-TA-701: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 337 "Veterināro zāļu marķēšanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk – regula 2019/6) prasības attiecība uz veterināro zāļu marķējumu un lietošanas instrukciju.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts ar mērķi nodrošināt regulas 2019/6 prasību ieviešanu attiecībā uz veterināro zāļu marķējumu un lietošanas instrukciju, kā arī veicināt veterināro zāļu pieejamību un samazināt administratīvo slogu veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašniekam (turētājam).
Spēkā stāšanās termiņš
01.11.2024.
Pamatojums
Lai noteiktu, ka līdz noteikumu projekta spēkā stāšanās laikam apstiprinātais marķējums un lietošanas instrukcija saglabā savu derīgumu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Prasības veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai noteiktas Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 337 "Veterināro zāļu marķēšanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 337) atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 6.novembra Direktīvai 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm (turpmāk - direktīva 2001/82/EK). Tāpat noteikumos Nr. 337 ir noteikts, ka veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai jābūt valsts valodā, kā arī noteikti izņēmumu gadījumi, kad drīkst nepiemērot šo prasību.
No 2022. gada 28. janvāra tiek piemērota regula 2019/6, kuras 10. - 16. pantā noteiktas prasības veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai, un šīs prasības pēc būtības neatšķiras no direktīvas 2001/82/EK prasībām.
Noteikumu Nr.337 terminoloģija atšķiras no regulas 2019/6 terminoloģijas.
No 2022. gada 28. janvāra tiek piemērota regula 2019/6, kuras 10. - 16. pantā noteiktas prasības veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai, un šīs prasības pēc būtības neatšķiras no direktīvas 2001/82/EK prasībām.
Noteikumu Nr.337 terminoloģija atšķiras no regulas 2019/6 terminoloģijas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 2.punktā noteikts, ka veterināro zāļu marķējumu un lietošanas instrukciju noformē saskaņā ar noteikumu Nr. 337 prasībām (kas noteiktas, pārņemot direktīvu 2001/82/EK). Līdz ar regulas 2019/6 piemērošanu noteikumi Nr. 337 dublē regulas 2019/6 prasības attiecībā uz veterināro zāļu tiešā un ārējā iepakojuma marķējumu un lietošanas instrukciju.
Noteikumu Nr. 337 3. punktā izmantoti termini "primārais iepakojums" un "sekundārais iepakojums", savukārt regulā 2019/6 lietoti termini "tiešais iepakojums" un "ārējais iepakojums".
Noteikumu Nr 337 4. punktā minēts "veterināro zāļu reģistrācijas apliecības īpašnieks (turētājs)" un "paralēlais importētājs". Regulas 2019/6 5. pantā un turpmāk tekstā noteikts, ka veterinārajām zālēm izsniedz tirdzniecības atļauju, savukārt 86. pants nosaka, ka homeopātiskās veterinārās zāles reģistrē.
Tādēļ nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 337 2., 3. un 4. punktu, lai novērstu regulas 2019/6 normu dublēšanu, kā arī ieviestu regulā 2019/6 izmantoto terminoloģiju un vārdu salikumus, nodrošinot skaidras un nepārprotamas tiesību normas un sasaistītu tās ar regulu 2019/6.
Noteikumu Nr. 337 3. punktā izmantoti termini "primārais iepakojums" un "sekundārais iepakojums", savukārt regulā 2019/6 lietoti termini "tiešais iepakojums" un "ārējais iepakojums".
Noteikumu Nr 337 4. punktā minēts "veterināro zāļu reģistrācijas apliecības īpašnieks (turētājs)" un "paralēlais importētājs". Regulas 2019/6 5. pantā un turpmāk tekstā noteikts, ka veterinārajām zālēm izsniedz tirdzniecības atļauju, savukārt 86. pants nosaka, ka homeopātiskās veterinārās zāles reģistrē.
Tādēļ nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 337 2., 3. un 4. punktu, lai novērstu regulas 2019/6 normu dublēšanu, kā arī ieviestu regulā 2019/6 izmantoto terminoloģiju un vārdu salikumus, nodrošinot skaidras un nepārprotamas tiesību normas un sasaistītu tās ar regulu 2019/6.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.337 2. punktā jānosaka, ka veterināro zāļu marķējumu un lietošanas instrukciju noformē saskaņā ar regulas 2019/6 un noteikumu Nr. 337 prasībām.
Noteikumu Nr. 337 3. punktā jāprecizē izmantotie termini atbilstoši regulā 2019/6 izmantotajiem terminiem, aizstājot vārdus "primārais iepakojums" ar vārdiem "tiešais iepakojums" un vārdus "sekundārais iepakojums" ar vārdiem "ārējais iepakojums", kā arī precizē atsauci uz noteikumu Nr. 337 punktiem, kas paredz atkāpi no prasības nodrošināt marķējumu valsts valodā.
Noteikumu Nr 337 4. punktā jāprecizē izmantotie termini un formulējumi, nodrošinot to atbilstību regulā 2019/6 minētajam attiecībā uz veterināro zāļu tirdzniecības atļauju un paralēlo tirdzniecību.
Noteikumu Nr. 337 3. punktā jāprecizē izmantotie termini atbilstoši regulā 2019/6 izmantotajiem terminiem, aizstājot vārdus "primārais iepakojums" ar vārdiem "tiešais iepakojums" un vārdus "sekundārais iepakojums" ar vārdiem "ārējais iepakojums", kā arī precizē atsauci uz noteikumu Nr. 337 punktiem, kas paredz atkāpi no prasības nodrošināt marķējumu valsts valodā.
Noteikumu Nr 337 4. punktā jāprecizē izmantotie termini un formulējumi, nodrošinot to atbilstību regulā 2019/6 minētajam attiecībā uz veterināro zāļu tirdzniecības atļauju un paralēlo tirdzniecību.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.337 4. punkts paredz nosacījumus veterināro zāļu marķējuma un lietošanas instrukcijas valoda, kā arī paredz nosacījumus uzlīmes ar tulkojumu valsts valodā pievienošanai iepakojumam. Teksts ir plašs un plaši interpretējams, tādēļ nepieciešams mainīt 4. punkta struktūru.
Risinājuma apraksts
Noteikumus Nr. 337 jāpapildina ar jaunu 4.1 punktu, pārceļot no 4. punkta nosacījumus par marķējuma uzlīmes piestiprināšanu, lai nodrošinātu skaidras un nepārprotamas tiesību normas.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 88. panta 1. punkta "b" apakšpunktā noteikts, ka atļauja veterināro zāļu ražošanai jāsaņem, lai piedalītos veterināro zāļu pārmarķēšanā un pārpakošanā, kas ietver gan uzlīmes uzlīmēšanu iepakojumam, gan lietošanas instrukcijas piestiprināšanu pie iepakojuma vai ievietošanu iepakojumā. Ņemot vērā to, ka noteikumi paredz uzlīmes ar marķējuma tulkojumu piestiprināšanu tiešajam un ārējam iepakojumam, šīm darbībām ir jāsaņem ražošanas atļauja. Prasība ir spēkā jau kopš 2001. gada un nerada jaunu administratīvo slogu. Dienests informēja, ka praksē ir gadījumi, kad tirdzniecības atļaujas īpašniekiem (turētājiem) ir jāatgādina par to, ka ražošanas darbības, tostarp, pārmarķēšanu vai pārpakošanu, var veikt tikai persona, kas saņēmusi speciālo atļauju (licenci) veterināro zāļu ražošanai. Tādēļ ir lietderīgi papildināt noteikumus Nr. 337 ar atsauci uz veterināro zāļu pārmarķētāja un pārpakotāja pienākumu nodrošināt atbilstību veterināro zāļu ražošanas prasībām.
Risinājuma apraksts
Noteikumus Nr. 337 jāpapildina ar jaunu 4.2 punktu ar atsauci uz regulas 2019/6 88. panta 1. punkta "b" apakšpunktu, lai nodrošinātu skaidras un nepārprotamas tiesību normas, papildinot noteikumus Nr. 337 ar atsauci uz regulā 2019/6 noteikto pienākumu veterināro zāļu pārmarķētājam un pārpakotājam nodrošināt atbilstību veterināro zāļu ražošanas prasībām.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.337 5. punktā noteikts, ka dienests apstiprina marķējuma maketu, kā arī to, ka informācija marķējumā nedrīkst atšķirties no zāļu aprakstā norādītā.
Regulas 2019/6 III. nodaļā noteikts, ka dienests, veicot veterināro zāļu novērtēšanu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības izsniegšanai, izvērtē marķējuma un lietošanas instrukcijas teksta atbilstību regulas 2019/6 prasībām. Tādēļ prasība apstiprināt marķējuma maketu pārsniedz regulā 2019/6 noteikto. Ja tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašnieks (turētājs) vēlas saņemt dienesta apstiprinājumu par marķējuma maketa atbilstību prasībām, tas pēc savas ierosmes var šādu prasību iesniegt dienestā, bet to nenosaka kā obligātu prasību.
Regulas 2019/6 15. pantā noteikts, ka informācija veterināro zāļu marķējumā neatšķiras no informācijas zāļu aprakstā.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams aizstāt prasības marķējumam ar attiecīgām atsaucēm uz regulu 2019/6, svītrojot prasības, kas dublē regulas 2019/6 prasības. Tāpat jāsvītro prasība dienestam apstiprināt marķējuma maketu, jo tas paredz stingrākas prasības salīdzinot ar regulā 2019/6 noteikto.
Regulas 2019/6 III. nodaļā noteikts, ka dienests, veicot veterināro zāļu novērtēšanu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības izsniegšanai, izvērtē marķējuma un lietošanas instrukcijas teksta atbilstību regulas 2019/6 prasībām. Tādēļ prasība apstiprināt marķējuma maketu pārsniedz regulā 2019/6 noteikto. Ja tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašnieks (turētājs) vēlas saņemt dienesta apstiprinājumu par marķējuma maketa atbilstību prasībām, tas pēc savas ierosmes var šādu prasību iesniegt dienestā, bet to nenosaka kā obligātu prasību.
Regulas 2019/6 15. pantā noteikts, ka informācija veterināro zāļu marķējumā neatšķiras no informācijas zāļu aprakstā.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams aizstāt prasības marķējumam ar attiecīgām atsaucēm uz regulu 2019/6, svītrojot prasības, kas dublē regulas 2019/6 prasības. Tāpat jāsvītro prasība dienestam apstiprināt marķējuma maketu, jo tas paredz stingrākas prasības salīdzinot ar regulā 2019/6 noteikto.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 5. punktu jāpapildina, nosakot, ka, veterināro zāļu marķējums atbilst regulas 2019/6 10., 11., 12. un 15. panta prasībām, kas attiecas uz veterināro zāļu tiešo un ārējo iepakojumu, svītrojot nosacījumus, kas dublē regulas 2019/6 15. panta prasības, kā arī svītrojot nosacījumu, ka dienests apstiprina marķējuma maketu, tādējādi samazinot administratīvo slogu veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas vai reģistrēšanas pretendentam.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 6. punktā noteikta informācija, ko jānorāda veterināro zāļu marķējumā. Regulas 2019/6 10. un 11. pants arī nosaka informāciju, ko jānorāda veterināro zāļu marķējumā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 6. punktu jāsvītro, jo tas dublē regulas 2019/6 10. un 11. pantu.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā tehnoloģiju attīstību, veterināro zāļu lietotāji var izmantot elektroniskā formātā pieejamas informācijas par veterinārajām zālēm sniegtos ieguvumus. Tādēļ regulas 2019/6 10. panta 3. punktā, 11. panta 2. punktā un 14. panta 3. punktā noteikta iespēja dalībvalstīm atļaut tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašniekam (turētājam) veterināro zāļu marķējumā vai lietošanas instrukcijā ietvert identifikācijas kodu, kas ir vispārzināms kā QR kods. Identifikācijas koda iekļaušana marķējumā ir papildu metode, kā dzīvnieku īpašniekiem (turētājiem) un veterinārārstiem sniegt informāciju par veterinārajām zālēm. Tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašniekam (turētājam) ir jāinformē valsts kompetentā iestāde par identifikācijas koda lietošanu, informāciju iekļaujot zāļu aprakstā saskaņā ar Eiropas Zāļu aģentūras vadlīnijām "Identifikācijas (QR) kods tādu veterināro zāļu marķējumā un/vai lietošanas instrukcijā, kas autorizētas centralizētajā, savstarpējās atzīšanas, decentralizētajā vai nacionālajā procedūrā" (https://www.ema.europa.eu/en/documents/regulatory-procedural-guideline/quick-response-qr-codes-labelling-and-or-package-leaflet-veterinary-medicinal-products-authorised-centralised-cp-mutual-recognition-mrp-decentralised-procedures-dcp-and-national-procedures_en.pdf) (turpmāk - EZA vadlīnijas par identifikācijas kodu). Lai atļautu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašniekiem (turētājiem) pievienot identifikācijas kodu zāļu marķējumā vai lietošanas instrukcijā, jāpapildina noteikumi Nr. 337. Nosacījumi, saskaņā ar kādiem tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašnieks (turētājs) iekļauj informāciju par identifikācijas koda pievienošanu zāļu aprakstā un informē dienestu, attiecas uz nosacījumiem veterināro zāļu novērtēšanai, tirdzniecības atļaujas izsniegšanai un reģistrēšanai, tādēļ šie nosacījumi ir jāparedz nacionālajos normatīvajos aktos, papildinot Ministru kabineta 2006. gada 18. jūlija noteikumus Nr. 600 "Veterināro zāļu reģistrēšanas kārtība".
Risinājuma apraksts
Noteikumus Nr. 337 jāpapildina ar jaunu 6.1 un 6.2 punktu, paredzot iespēju tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašniekam (turētājam) iepakojumā norādīt identifikācijas kodu, kurā iekļauj veterināro zāļu reģistrācijas numuru iepakojumu līmenī, zāļu aprakstu, elektronisku lietošanas instrukciju, kā arī citu informāciju, kas atbilst attiecīgo veterināro zāļu aprakstam, bet nedrīkst saturēt veterināro zāļu reklāmas elementus. Informāciju par identifikācijas kodu jānorāda veterināro zāļu aprakstā saskaņā ar EZA vadlīnijām (https://www.ema.europa.eu/system/files/documents/regulatory-procedural-guideline/qr-code-veterinary-guidance_november-2023_rev2_en.pdf) , kas ietvertas Ministru kabineta 2006. gada 18. jūlijā noteikumos Nr. 600 "Veterināro zāļu reģistrēšanas kārtība". Prasība nav obligāta.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 7. punktā norādīta informācija, kas dublē regulas 2019/6 10. un 11. panta nosacījumus veterināro zāļu marķējumam.
Regulas 2019/6 13. pantā pieļauta iespēja dalībvalstij atļaut tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas turētājam (īpašniekam) marķējumā norādīt papildu informāciju, kas atbilst zāļu aprakstam un nav reklāmas informācija.
Ir jāsvītro prasības, kas dublē regulas 2019/6 prasības, vienlaikus pieļaujot iespēju veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašniekam norādīt papildu informāciju marķējumā.
Regulas 2019/6 13. pantā pieļauta iespēja dalībvalstij atļaut tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas turētājam (īpašniekam) marķējumā norādīt papildu informāciju, kas atbilst zāļu aprakstam un nav reklāmas informācija.
Ir jāsvītro prasības, kas dublē regulas 2019/6 prasības, vienlaikus pieļaujot iespēju veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašniekam norādīt papildu informāciju marķējumā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 7. punktu jāizsaka jaunā redakcijā, svītrojot nosacījumus, kas dublē regulas 2019/6 10. un 11. panta prasības, un ieviešot regulas 2019/6 13. pantā minēto nosacījumu par to, ka tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašnieks (turētājs) var marķējumā norādīt papildu informāciju, to saskaņojot ar dienestu. Tādējādi tiks nodrošināta patērētājiem pieejama pēc iespējas pilnīgāku informāciju par veterinārajām zālēm.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 8. punkts nosaka, kāda informācija veterināro zāļu marķējumā jānorāda valsts valodā, lai nodrošinātu precīzu informāciju par zāļu pareizu lietošanu. Pārējā informācija satur skaitļus vai starptautiskus nosaukumus, ko attēlo visās valodās vienādi.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 8. punktu jāprecizē, papildinot informāciju, ko veterināro zāļu marķējumā norāda valsts valodā, aizstājot atsauces uz noteikumu Nr. 337 punktiem ar atsaucēm uz atbilstošiem regulas 2019/6 10. un 11. panta punktiem. Valsts valodā marķējumā jānorāda šāda vismaz šāda informācija: mērķsugas, īpaši piesardzības pasākumi, ievadīšanas veids, zāļu izdalīšanās periods, brīdinājums, ka zāles jāglabā bērniem nepieejamā vietā, brīdinājums, ka zāles paredzētas tikai dzīvniekiem, ieteikums izlasīt lietošanas instrukciju, raksturojums "homeopātiskās veterinārās zāles", indikācijas. Pārējā marķējumā norādāmā informācija satur skaitļus vai starptautiskus nosaukumus, ko attēlo visās valodās vienādi, līdz ar to nav noteikta prasība tulkot valsts valodā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 377 21. punktā paredzēts, ka dienests var piemērot atkāpi no prasības marķējumam latviešu valodā, ja veterinārās zāles dzīvniekam drīkst ievadīt tikai praktizējošs veterinārārsts, vienlaikus nodrošinot attiecīgu lietošanas instrukciju valsts valodā. Noteikumu Nr. 337 21. punkts, kas attiecas uz zāļu marķēšanu, ir ietverts noteikumu Nr. 337 III. nodaļā, kas attiecas uz lietošanas instrukciju. Tādēļ nosacījumu par atkāpi no prasības nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā ir jāpārceļ uz noteikumu Nr. 337 II. nodaļu "Veterināro zāļu marķēšana". Noteikumos Nr. 337 nav noteikta procedūra, kādā dienests piemēro minēto atkāpi.
Veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas un reģistrācijas īpašnieki (turētāji) dažkārt nav ieinteresēti izplatīt Latvijā veterinārās zāles, kas nepieciešamas mazos daudzumos, jo prasība nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā prasa būtisku resursu patēriņu - uzlīmes ar marķējuma tekstu latviešu valodā uzlīmēšanu iepakojumam jeb pārmarķēšanu var veikt tikai veterināro zāļu ražošanas uzņēmums. Dzīvnieku un sabiedrības veselības aizsardzības nolūkos, ja dzīvniekiem nepieciešamas veterinārās zāles mazos daudzumos, bet regulāri, ir jārod iespēja piemērot atkāpi no prasības nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā, vienlaikus paredzot, ka šādā gadījumā katram iepakojumam ir pieejama lietošanas instrukcija valsts valodā, kas sniedz patērētājam pilnīgu informāciju par veterinārajam zālēm un to pareizu lietošanu. Tādējādi tiks veicināta veterināro zāļu pieejamība dzīvnieku ārstēšanai.
Veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas un reģistrācijas īpašnieki (turētāji) dažkārt nav ieinteresēti izplatīt Latvijā veterinārās zāles, kas nepieciešamas mazos daudzumos, jo prasība nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā prasa būtisku resursu patēriņu - uzlīmes ar marķējuma tekstu latviešu valodā uzlīmēšanu iepakojumam jeb pārmarķēšanu var veikt tikai veterināro zāļu ražošanas uzņēmums. Dzīvnieku un sabiedrības veselības aizsardzības nolūkos, ja dzīvniekiem nepieciešamas veterinārās zāles mazos daudzumos, bet regulāri, ir jārod iespēja piemērot atkāpi no prasības nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā, vienlaikus paredzot, ka šādā gadījumā katram iepakojumam ir pieejama lietošanas instrukcija valsts valodā, kas sniedz patērētājam pilnīgu informāciju par veterinārajam zālēm un to pareizu lietošanu. Tādējādi tiks veicināta veterināro zāļu pieejamība dzīvnieku ārstēšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 9. punktu jāprecizē, pārceļot līdz šim noteikumu Nr. 337 21. punktā noteikto uz 9.1. apakšpunktu. Tādējādi tiks saglabāts līdz šim spēkā esošais nosacījums, kas pieļauj veterinārās zāles izplatīt bez marķējuma valsts valodā, ja ar attiecīgajam veterinārajām zālēm darbības drīkst veikt tikai veterinārārsts (vakcīnas, eitanāzijas līdzekļi, vispārīgie anestēzijas līdzekļi un citas noteiktu farmakoterapeitisko grupu zāles, kas var apdraudēt gan cilvēku, gan dzīvnieku veselību un dzīvību, ja zāles ievada persona bez atbilstošas kvalifikācijas). Šādu atkāpi no prasības nodrošināt zāļu marķējumu valsts valodā ir jāsaglabā, lai nodrošinātu veterināro zāļu pieejamību, jo minētās zāles netiek plaši un bieži lietotas dzīvniekiem, bet ir būtiski nepieciešamas dzīvnieku veselībai un labturībai, tādēļ tirdzniecības atļaujas īpašnieks (turētājs) nav ieinteresēts veikt attiecīgo zāļu pārmarķēšanu un līdz ar to izplatīšanu Latvijā. Uzlīmes ar marķējuma tekstu latviešu valodā uzlīmēšana iepakojumam jeb pārmarķēšana prasa būtisku resursu patēriņu (pārmarķēšana jānodrošina tikai veterināro zāļu ražošanas uzņēmumā). Savukārt vakcīnu pieejamība ir būtiska dzīvnieku un sabiedrības veselības aizsardzības nodrošināšanai, kā arī antimikrobiālās rezistences ierobežošanai.
Noteikumu Nr. 337 9. punktu jāpapildina ar 9.2. apakšpunktu, papildinot noteikumus Nr. 337 ar nosacījumiem, saskaņā ar kādiem dienests varētu piemērot atkāpi no prasības nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā, ja attiecīgās zāles nepieciešamas dzīvnieku veselības un sabiedrības veselības nodrošināšanai un šo veterināro zāļu pieejamība ir ierobežota.
Noteikumus Nr. 337 jāpapildina ar jaunu 9.1 punktu, kas paredz dienesta kompetenci piemērot atkāpi no prasības par marķējumu valsts valodā. Lai dienests šajā gadījumā piemērotu minēto atkāpi no prasības, veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas īpašnieks (turētājs) vai veterināro zāļu vairumtirgotājs, kam dienests atļāvis konkrētu veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību (turpmāk - paralēlais tirgotājs) iesniedz dienestā iesniegumu. Dienests izvērtē iesniegumā minēto informāciju un veterināro zāļu atbilstību atkāpes piešķiršanas nosacījumam un pieņem lēmumu atļaut atkāpi vai noraidīt to.
Noteikumu Nr. 337 9. punktu jāpapildina ar 9.2. apakšpunktu, papildinot noteikumus Nr. 337 ar nosacījumiem, saskaņā ar kādiem dienests varētu piemērot atkāpi no prasības nodrošināt veterināro zāļu marķējumu valsts valodā, ja attiecīgās zāles nepieciešamas dzīvnieku veselības un sabiedrības veselības nodrošināšanai un šo veterināro zāļu pieejamība ir ierobežota.
Noteikumus Nr. 337 jāpapildina ar jaunu 9.1 punktu, kas paredz dienesta kompetenci piemērot atkāpi no prasības par marķējumu valsts valodā. Lai dienests šajā gadījumā piemērotu minēto atkāpi no prasības, veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas īpašnieks (turētājs) vai veterināro zāļu vairumtirgotājs, kam dienests atļāvis konkrētu veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību (turpmāk - paralēlais tirgotājs) iesniedz dienestā iesniegumu. Dienests izvērtē iesniegumā minēto informāciju un veterināro zāļu atbilstību atkāpes piešķiršanas nosacījumam un pieņem lēmumu atļaut atkāpi vai noraidīt to.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 10. - 12. punktā ietvertās prasības dublē regulas 2019/6 prasības attiecībā uz veterināro zāļu maza izmēra iepakojumu. Dienest pieņem lēmumu piemērot atkāpi no prasības veterināro zāļu marķējumam valsts valodā, bet nav paredzēta dienesta rīcība.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 11. punktu jāizsaka jaunā redakcijā, paredzot dienesta rīcību, pieļaujot atkāpi no prasības marķēt veterinārās zāles valsts valodā attiecībā uz noteikumu Nr. 337 9. punktā minēto gadījumu. Dienests, pamatojoties uz iesniegumā norādīto informāciju un veterināro zāļu pieejamības valstī, kā arī nozīmīguma dzīvnieku un sabiedrības veselībai novērtējumu, var piemērot vai atteikt šādu atkāpi. Dienests katru gadījumu izvērtē atsevišķi, ņemot vērā gan to, vai tādas pašas vai līdzvērtīgas veterinārās zāles iekļautas Latvijas Veterināro zāļu reģistrā, vai valstī pieejamās līdzvērtīgās veterinārās zāles ir marķētas valsts valodā, kā arī izvērtējot šo zāļu pieejamību tirgū, un citus apsvērumus, kas saistīti ar dzīvnieku veselības un labturības un sabiedrības veselības un vides aizsardzību.
Ja valstī nav pieejamas nepieciešamās veterinārās zāles vai to pieejamība ir ierobežota, un zāles ir nepieciešamas dzīvnieku veselības un labturības nodrošināšanai, sabiedrības veselības vai vides aizsardzībai, dienests var pieļaut atkāpi no prasības zāles marķēt valsts valodā, pieprasot katram iepakojumam lietošanas instrukciju valsts valodā, tādējādi nodrošinot, ka patērētājam tiek sniegta informācija valsts valodā.
Noteikumu Nr. 337 10. - 12. punktā ietvertās prasības ir jāsvītro, jo tās dublē regulas 2019/6 prasības attiecībā uz maza izmēra iepakojumu.
Ja valstī nav pieejamas nepieciešamās veterinārās zāles vai to pieejamība ir ierobežota, un zāles ir nepieciešamas dzīvnieku veselības un labturības nodrošināšanai, sabiedrības veselības vai vides aizsardzībai, dienests var pieļaut atkāpi no prasības zāles marķēt valsts valodā, pieprasot katram iepakojumam lietošanas instrukciju valsts valodā, tādējādi nodrošinot, ka patērētājam tiek sniegta informācija valsts valodā.
Noteikumu Nr. 337 10. - 12. punktā ietvertās prasības ir jāsvītro, jo tās dublē regulas 2019/6 prasības attiecībā uz maza izmēra iepakojumu.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 13. - 15. punkts attiecas uz prasībām veterināro zāļu maza izmēra iepakojuma marķējumu, kā arī paredz marķējuma maketa apstiprināšanu. Prasības dublē regulas 2019/6 12. panta prasības, kā arī regulas 2019/6 III. nodaļā noteikts, ka dienests, veicot veterināro zāļu novērtēšanu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības izsniegšanai, izvērtē marķējuma un lietošanas instrukcijas teksta atbilstību regulas 2019/6 prasībām, bet neapstiprina marķējuma maketu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337. 13. - 15. punktu jāsvītro, jo dublē regulas 2019/6 prasības, kā arī jāsvītro prasība par marķējuma maketa apstiprināšanu.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 16. punkts paredz piemērot makstu par marķējuma maketa apstiprināšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā veicama samaksa par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām un maksas pakalpojumiem. Savukārt regulas 2019/6 III. nodaļā noteikts, ka dienests, veicot veterināro zāļu novērtēšanu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības izsniegšanai, izvērtē marķējuma un lietošanas instrukcijas teksta atbilstību regulas 2019/6 prasībām, bet neapstiprina marķējuma maketu.
Vienlaikus projektā ir noteikts jauns dienesta pakalpojums attiecībā uz atkāpes noteikšanu no prasības veterināras zāles marķēt valsts valodā. Tādēļ nepieciešams paredzēt maksu par dienesta izdevumiem par iesnieguma izskatīšanu atbrīvojumam no prasības par veterināro zāļu marķējumu valsts valodā.
Vienlaikus projektā ir noteikts jauns dienesta pakalpojums attiecībā uz atkāpes noteikšanu no prasības veterināras zāles marķēt valsts valodā. Tādēļ nepieciešams paredzēt maksu par dienesta izdevumiem par iesnieguma izskatīšanu atbrīvojumam no prasības par veterināro zāļu marķējumu valsts valodā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 16. punktu jāprecizē, svītrojot nosacījumu par to, ka dienests saņem samaksu par marķējuma maketa apstiprināšanu, kā arī papildinot 16. punktu ar nosacījumu, ka tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašnieks (turētājs) vai veterināro zāļu paralēlais tirgotājs sedz dienesta izdevumus par iesnieguma izskatīšanu par atbrīvojumu no prasības par veterināro zāļu marķējumu valsts valodā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 18. punkts nosaka, ka zālēm var nepievienot lietošanas instrukciju, ja visa informācija jau ir norādīta veterināro zāļu marķējumā.
Šī prasība dublē regulas 2019/6 14. panta 4. punktu.
Šī prasība dublē regulas 2019/6 14. panta 4. punktu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 18. punktu jāizsaka jaunā redakcijā, svītrojot prasības, kas dublē regulas 2019/6 14. panta 4. punktu un papildinot ar nosacījumu, ka papildu lietošanas instrukcijai papīra formātā var pievienot lietošanas instrukciju elektroniskā formātā, ja veterināro zāļu marķējumā norādīts identifikācijas kods.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 20. punkts nosaka prasības veterināro zāļu lietošanas instrukcijai un dublē regulas 2019/6 14. - 16. panta prasības.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 20. punktu jāprecizē, nosakot, ka lietošanas instrukcija atbilst regulas 2019/6 14. - 16. panta prasībām.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 377 21. punktā paredzēts, ka dienests var piemērot atkāpi no prasības marķējumam latviešu valodā, ja veterinārās zāles dzīvniekam drīkst ievadīt tikai praktizējošs veterinārārsts, vienlaikus nodrošinot attiecīgu lietošanas instrukciju valsts valodā. Nepieciešams precizēt punktu, paredzot, ka visos gadījumos, ja dienests ir pieļāvis atkāpi no prasības par marķējumu valsts valodā, tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašniekam (turētājam) vai paralēlajam tirgotājam ir pienākums nodrošināt lietošanas instrukciju valsts valodā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 21. punktu jāizsaka jaunā redakcijā, nosakot, ka veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašnieks (turētājs) vai veterināro zāļu paralēlais tirgotājs, kam dienests ir piemerojis atkāpi no prasības par marķējumu valsts valodā, nodrošina, ka katram iepakojumam ir pieejama lietošanas instrukcija valsts valodā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 22. punkts nosaka prasības lietošanas instrukcijai, kas dublē regulas 2019/6 14.panta prasības par informāciju, ko norāda lietošanas instrukcijā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 22. punktu jāsvītro, jo tas dublē regulas 2019/6 14. panta prasības.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 337 IV. nodaļa attiecas uz homeopātisko veterināro zāļu marķēšanu un lietošanas instrukciju. Regulas 2019/6 10. - 16. pants attiecas uz homeopātiskām veterinārajām zālēm. Līdz ar to noteikumu Nr.337 IV. nodaļa dublē regulas 2019/6 prasības
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 337 IV. nodaļu jāsvītro.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 ieviešanai paredzētas pārejas prasības attiecībā uz tādu veterināro zāļu marķējumu un lietošanas instrukciju, ko valsts kompetentās iestādes ir saskaņojušas atbilstoši direktīvas 2001/82/EK prasībām līdz regulas 2019/6 piemērošanas datumam 2022. gada 28. janvārī. Ņemot vērā, ka projekts paredz jaunus nosacījumus veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai, ir jānosaka pārejas periods, lai nodrošinātu tiesību normu nepārtrauktību.
Risinājuma apraksts
Noteikumus Nr. 337 jāpapildina ar jaunu punktu, paredzot pārejas nosacījumus veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai, ko dienests saskaņojis līdz 2022. gada 27. janvārim, nosakot, ka tie ir derīgi atbilstoši nosacījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 30. maija Regulā (ES) 2022/839, ar ko nosaka pārejas noteikumus par tādu veterināro zāļu iepakojumu un marķējumu, kas ir atļautas saskaņā ar Direktīvu 2001/82/EK un Regulu (EK) Nr. 726/2004.
Projekta 26.1punkts paredz, ka veterināro zāļu marķējums un lietošanas instrukcija, ko dienests ir saskaņojis pēc 2022. gada 28. februāra atbilstoši regulas 2019/6 prasībām, saglabā savu derīgumu līdz turpmāku izmaiņu veikšanai tajos.
Projekta 26.1punkts paredz, ka veterināro zāļu marķējums un lietošanas instrukcija, ko dienests ir saskaņojis pēc 2022. gada 28. februāra atbilstoši regulas 2019/6 prasībām, saglabā savu derīgumu līdz turpmāku izmaiņu veikšanai tajos.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 337 noteiktās prasības marķējuma un lietošanas instrukcija tika noteiktas, lai piemērotu direktīvas 2001/82/EK prasības. Regula 2019/6 atceļ direktīvu 2001/82/EK, tādēļ nepieciešams svītrot atsauci uz to.
Risinājuma apraksts
Jāsvītro informatīvo atsauci uz direktīvu 2001/82/EK
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Nav
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas īpašnieki (turētāji) un reģistrācijas apliecības īpašnieki (turētāji)
Ietekmes apraksts
Samazinās administratīvais slogs, jo svītrota prasība apstiprināt marķējuma maketu dienestā.
Identifikācijas koda pievienošana marķējumam ir brīvprātīga prasība.
Identifikācijas koda pievienošana marķējumam ir brīvprātīga prasība.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-724,50
Veterināro zāļu tirdzniecības atļaujas īpašnieki (turētāji) un reģistrācijas apliecības īpašnieki (turētāji)
samazinās
Vērtības nozīme:
14,49
euro/h
1,00
stundas
50
subjekti
1
gadā
-724,50
Marķējuma makets vairs nav jāiesniedz, reģistrējot veterinārās zāles dienestā. Administratīvo slogu veidoja uzņēmuma darbinieka laika patēriņš, sagatavojot marķējuma maketu un to iesniedzot elektroniskā formātā. Aprēķinā izmantota vidējā darba samaksa farmaceitisko pamatvielu un farmaceitisko preparātu ražošanas jomā 2023. gadā (dati no CSP).
Kopā
-724,50
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2006.gada 18.jūlija noteikumus Nr.600 "Veterināro zāļu reģistrēšanas kārtība"
Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 18.jūlija noteikumos Nr.600 "Veterināro zāļu reģistrēšanas kārtība"" tiek izstrādāts, lai papildinātu veterināro zāļu reģistrēšanas nosacījumus ar kārtību, kādā reģistrācijas iesnieguma iesniedzējs vai reģistrācijas turētājs iesniedz dienestā informāciju par identifikācijas koda pievienošanu veterināro zāļu marķējumam un lietošanas instrukcijai.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0006
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
Apraksts
Ieviestas regulas 10. - 16. panta prasības.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0839
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 30. maija Regula (ES) 2022/839, ar ko nosaka pārejas noteikumus par tādu veterināro zāļu iepakojumu un marķējumu, kas ir atļautas saskaņā ar Direktīvu 2001/82/EK un Regulu (EK) Nr. 726/2004
Apraksts
Ieviesta regulas prasība par pārejas nosacījumu noteikšanu attiecībā veterināro zāļu iepakojuma marķējumu un lietošanas instrukciju.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Nav
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Atsauce uz visu regulu
Tiesību akta projekta 1.1. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 2. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
88.panta 1.b) apakšpunkts
Tiesību akta projekta 1.5. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 4.2 punkts)
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas daļēji
Pārējās prasības ieviestas ar Ministru kabineta 2011.gada 11.janvāra noteikumu Nr.35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai" 2. pielikumu un Ministru kabineta 2016. gada 31. maijā noteikumu Nr. 326 "Veterināro zāļu izplatīšanas un kontroles noteikumi" 27. punktu.
Pārējās prasības ieviestas ar Ministru kabineta 2011.gada 11.janvāra noteikumu Nr.35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai" 2. pielikumu un Ministru kabineta 2016. gada 31. maijā noteikumu Nr. 326 "Veterināro zāļu izplatīšanas un kontroles noteikumi" 27. punktu.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
10.pants
Tiesību akta projekta 1.6. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 5. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
10. panta 1. punkta "e", "g", "h", "i" apakšpunkts
Tiesību akta projekta 1.11. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 8. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
10.panta 3.punkts
Tiesību akta projekta 1.8. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 6.1 punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
11.pants
Tiesību akta projekta 1.6. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 5. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
11. panta 1. punkta "c", "d", "e", "f", "g" apakšpunkts
Tiesību akta projekta 1.11. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 8. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
11. panta 2. punkts
Tiesību akta projekta 1.8. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 6.1 punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
12.pants
Tiesību akta projekta 1.6. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 5. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
13. pants
Tiesību akta projekta 1.10. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 7. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
14. pants
Tiesību akta projekta 1.22. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 20. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
15. pants
Tiesību akta projekta 1.6. apakšpunkts (noteikumu Nr. 337 5. punkts);
1.22. apakšpunkts (noteikumu Nr. 337 20. punkts)
1.22. apakšpunkts (noteikumu Nr. 337 20. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
16. pants
Tiesību akta projekta 22. apakšpunkts, (noteikumu Nr. 337 20. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2019/6 12., 14., 15. un 16. punktā nav paredzēta rīcības brīvība dalībvalstij.
Regulas 2019/6 10. panta 3. punktā un 11. panta 2. punktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij atļaut veterināro zāļu tiešā un ārējā iepakojuma marķējumā norādīt identifikācijas kodu ieviesta ar projekta 1.8. un 1.9. apakšpunktu (noteikumu Nr. 337 6.1 un 6.2 punktu).
Regulas 2019/6 13. pantā noteiktā rīcības brīvība dalībvalstij atļaut norādīt papildu informāciju veterināro zāļu tiešā un ārēja iepakojuma marķējumā tiks ieviesta ar projekta 1.10. apakšpunktu (noteikumu Nr. 337 7. punktu.
Regulas 2019/6 88. pantā noteiktā rīcības brīvība dalībvalstij noteikt, ka ražošanas atļauja nav nepieciešama veterināro zāļu noformējuma sagatavošanai, sadalīšanai vai pārveidošanai, ja minētos procesus īsteno tikai mazumtirdzniecībā tieši sabiedrībai, ieviesta ar Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumu Nr. 326 "Veterināro zāļu izplatīšanas un kontroles noteikumi" 27. punktu.
Regulas 2019/6 10. panta 3. punktā un 11. panta 2. punktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij atļaut veterināro zāļu tiešā un ārējā iepakojuma marķējumā norādīt identifikācijas kodu ieviesta ar projekta 1.8. un 1.9. apakšpunktu (noteikumu Nr. 337 6.1 un 6.2 punktu).
Regulas 2019/6 13. pantā noteiktā rīcības brīvība dalībvalstij atļaut norādīt papildu informāciju veterināro zāļu tiešā un ārēja iepakojuma marķējumā tiks ieviesta ar projekta 1.10. apakšpunktu (noteikumu Nr. 337 7. punktu.
Regulas 2019/6 88. pantā noteiktā rīcības brīvība dalībvalstij noteikt, ka ražošanas atļauja nav nepieciešama veterināro zāļu noformējuma sagatavošanai, sadalīšanai vai pārveidošanai, ja minētos procesus īsteno tikai mazumtirdzniecībā tieši sabiedrībai, ieviesta ar Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumu Nr. 326 "Veterināro zāļu izplatīšanas un kontroles noteikumi" 27. punktu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams EK kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 30. maija Regula (ES) 2022/839, ar ko nosaka pārejas noteikumus par tādu veterināro zāļu iepakojumu un marķējumu, kas ir atļautas saskaņā ar Direktīvu 2001/82/EK un Regulu (EK) Nr. 726/2004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. pants
Tiesību akta projekta 25. punkts, (noteikumu Nr. 337 26. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2. pantā nav noteikta rīcības brīvība dalībvalstīm
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams EK kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam
Cita informācija
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Nevajadzēs veikt veterināro zāļu marķējuma maketa apstiprināšanu. Pēc tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas apliecības īpašnieka (turētāja) pieprasījuma dienests varēs noteikt atkāpi no prasības marķēt veterinārās zāles valsts valodā, ja veterināras zāles nepieciešamas dzīvnieku un sabiedrības veselības nodrošināšanai, bet ir apgrūtināta to pieejamība.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Nav
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ja tirdzniecības atļaujas vai reģistrācijas īpašnieks (turētājs) izvēlēsies norādīt veterināro zāļu marķējumā identifikācijas kodu (zināms arī kā QR kods), nozares profesionāļiem un dzīvnieku īpašniekiem elektroniski, tikai nolasot viedierīcēs šo kodu, būs pieejama elektroniska informācija par veterinārajam zālēm, kas saturēs skaidrojošo informāciju par attiecīgo zāļu pareizu lietošanu u.tml.
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Nav
Pielikumi