22-TA-3808: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Ukrainai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumi Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" (turpmāk - MK noteikumi Nr.618).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt Ukrainas Nacionālajai policijai, Ukrainas Aizsardzības ministrijai un Ukrainas Nacionālās Gvardes uzdevumu vienībai nododamo valsts kustamo mantu, tās apjomu un bilances vērtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts policija seko pašreizējai situācijai Ukrainā, kā arī uztur kontaktus ar Ukrainas Nacionālo policiju, Ukrainas Aizsardzības ministriju un Ukrainas Nacionālās Gvardes uzdevumu vienību. Izvērtējot saņemtos palīdzības pieprasījumus, Valsts policija lēmusi, ka nepieciešams atbalstīt Ukrainas Nacionālo policiju, Ukrainas Aizsardzības ministriju un Ukrainas Nacionālās Gvardes uzdevumu vienību, kas pašlaik strādā bezprecedenta apstākļos. Izskatot sarakstus ar pieprasītajiem tehniskajiem līdzekļiem, tika secināts, ka Valsts policija var sniegt tehnisko atbalstu, piegādājot Ukrainas Nacionālajai policijai, Ukrainas Aizsardzības ministrijai un Ukrainas Nacionālās Gvardes uzdevumu vienībai 15 transportlīdzekļus Ukrainas Nacionālās policijas, Ukrainas Aizsardzības ministrijas un Ukrainas Nacionālās Gvardes uzdevumu vienības uzdevumu izpildes nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Valsts policija ir radusi iespēju nodot bez atlīdzības Ukrainas Nacionālajai policijai, Ukrainas Aizsardzības ministrijai un Ukrainas Nacionālās Gvardes uzdevumu vienībai:
1. piecus transportlīdzekļus Hyundai Santa Fe;
2. vienu transportlīdzekli VW Caravelle;
3. vienu transportlīdzekli Setra S213 RL;
4. vienu transportlīdzekli Ford Mondeo;
5. vienu transportlīdzekli Renault Kangoo;
6. vienu transportlīdzekli Volvo S60;
7. vienu transportlīdzekli Ford Tourneo Connect;
8. vienu transportlīdzekli Mercedes Benz 312;
9. vienu transportlīdzekli Mercedes Benz Vito;
10. laivu OMEGA;
11. piekabi TK TRAILER BT 1800;
12. degvielu (iepildītu transportlīdzekļos) (bilances vērtība 1980 euro).
1. piecus transportlīdzekļus Hyundai Santa Fe;
2. vienu transportlīdzekli VW Caravelle;
3. vienu transportlīdzekli Setra S213 RL;
4. vienu transportlīdzekli Ford Mondeo;
5. vienu transportlīdzekli Renault Kangoo;
6. vienu transportlīdzekli Volvo S60;
7. vienu transportlīdzekli Ford Tourneo Connect;
8. vienu transportlīdzekli Mercedes Benz 312;
9. vienu transportlīdzekli Mercedes Benz Vito;
10. laivu OMEGA;
11. piekabi TK TRAILER BT 1800;
12. degvielu (iepildītu transportlīdzekļos) (bilances vērtība 1980 euro).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.618 4.punktā noteikto valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības, noformējot nodošanas un pieņemšanas aktu, ja atsavināmās valsts kustamās mantas kopējā vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem nepārsniedz 1000 euro. MK noteikumu Nr.618 6.punkts nosaka, ka kustamā manta nododama, slēdzot rakstisku līgumu, ja atsavināmās valsts kustamās mantas kopējā vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem pārsniedz 1000 euro.
Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tai skaitā līgumus. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, Iekšlietu ministrija uzskata par nepieciešamu piemērot izņēmumu no MK noteikumos Nr.618 noteiktās procedūras - valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības, slēdzot rakstisku līgumu, ja atsavināmās valsts kustamās mantas kopējā vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem pārsniedz 1000 euro, un nodot attiecīgos materiāltehniskos līdzekļus, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu, t.i. MK noteikumu Nr.618 3.1.apakšpunktā noteiktajā kārtībā, neslēdzot rakstisku līgumu.
Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tai skaitā līgumus. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, Iekšlietu ministrija uzskata par nepieciešamu piemērot izņēmumu no MK noteikumos Nr.618 noteiktās procedūras - valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības, slēdzot rakstisku līgumu, ja atsavināmās valsts kustamās mantas kopējā vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem pārsniedz 1000 euro, un nodot attiecīgos materiāltehniskos līdzekļus, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu, t.i. MK noteikumu Nr.618 3.1.apakšpunktā noteiktajā kārtībā, neslēdzot rakstisku līgumu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Papildu finanšu resursi Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) transportlīdzekļu transportēšanai, ar to saistītās dokumentācijas noformēšanai un nodošanai Ukrainas pusei, kā arī minēto materiāltehnisko līdzekļu atjaunošanai nebūs nepieciešami. Transportlīdzekļu transportēšanu uz Ukrainu un to nodošanu Ukrainas pusei veiks Fonds Entrepreneurs for Peace, ar kuru Valsts policija ir noslēgusi attiecīgu līgumu.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts satur ierobežotas pieejamības informāciju.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts policija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi