Anotācija

24-TA-1464: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" (turpmāk - Likums) ir noteiktas prasības izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai reglamentētajās profesijās veselības aprūpes jomā, tostarp, vispārīgās prasības ārsta izglītībai un vispārīgās prasības praktizēttiesīga ārsta rezidentūras izglītības programmai. Atbilstoši Likuma 10.panta pirmajā daļā un 11.pantam ārsta speciālista profesionālo kvalifikāciju apliecina ārsta specializāciju apliecinošs augstākās izglītības diploms vai cits ekvivalents iegūtās kvalifikācijas apliecinājums. Likuma 13.panta otrā daļa nosaka, ka kvalifikāciju zobārsta apakšspecialitātē apliecina medicīniskās izglītības diploms vai cits ekvivalents iegūtās kvalifikācijas apliecinājums.
Apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 19. marta rīkojums Nr. 206 "Par rīcības plānu veselības aprūpes pakalpojumu eksporta attīstībai 2024.–2027. gadam".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
1.Lai kvalifikācijas ieguve veselības aprūpes jomas reglamentēto profesiju apakšspecialitātēs un papildspecialitātēs varētu tikt veikta profesionālās tālākizglītības programmā, ir nepieciešams noteikt, ka Latvijā pārņemtās Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/36/EK par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu (turpmāk - Direktīva 2005/36/EK) prasības attiecībā uz kvalifikācijas ieguve tiek attiecinātas arī uz profesionālās tālākizglītības programmām. 
2.Vienkāršot noteiktu valstu ārstniecības personu profesionālās kvalifikācijas atzīšanu Latvijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Profesionālās izglītības likumā ir paplašināta profesionālās tālākizglītības pieejamība augstākās izglītības līmenī, nosakot, ka profesionālās tālākizglītības programmas var īstenot augstākās izglītības profesionālās kvalifikācijas ieguvei līdz pat astotā līmeņa profesionālai kvalifikācijai.[1] Saskaņā ar Profesionālās izglītības likumā noteikto profesionālā tālākizglītība ir profesionālās izglītības īpašs veids, kas personām ar iepriekšēju profesionālo pieredzi un izglītības programmas prasībām atbilstošu izglītību dod iespēju iegūt noteikta līmeņa profesionālo kvalifikāciju, kas iekļauta nozares kvalifikāciju struktūrā. Prasības to profesionālo kvalifikāciju ieguvei, kuras nav iekļautas nozaru kvalifikāciju struktūrās, nosaka normatīvajos aktos.[2] Profesionālās tālākizglītības programmas apguve var notikt to nesaistot ar studiju akadēmisko gadu. Vienlaikus ievērojot Direktīvas 2005/36/EK 25.panta 2.punktā noteikto, ka specializētā ārsta apmācība ir teorētiskā un praktiskā apmācība universitātē vai apmācīttiesīgā slimnīcā, vai - attiecīgā gadījumā - ārstniecības iestādē, ko šādam nolūkam apstiprinājušas kompetentas iestādes vai struktūras, kā arī Direktīva 2005/36/EK 3.punktā minēto, ka apmācību nodrošina kā pilna laika apmācību īpašās iestādēs, ko atzinušas kompetentās iestādes. Apmācība paredz tādu dalību visās ārstniecības darbībās tajā nodaļā, kurā notiek apmācība, tostarp dežūrās, lai saskaņā ar kompetento iestāžu noteiktajām procedūrām apmācāmais speciālists visas darba nedēļas laikā un visu gadu visu profesionālo darbību veltītu savai praktiskajai un teorētiskajai apmācībai. Tāpēc uz šiem amatiem attiecas atbilstošs atalgojums. Likuma "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" 11. pantā ir noteikts, ka programma ietver teorētiskās un praktiskās zināšanas atbilstoši akreditētai rezidentūras izglītības programmai un ir apgūstama augstskolā, klīnikā vai, ja tam ir atbilstoši apstākļi, citā ārstniecības iestādē.


2. Rīcības plānā veselības aprūpes pakalpojumu eksporta attīstībai 2024.–2027. gadam [3] (turpmāk – Rīcības plāns) noteikti šādi virsmērķi:
- Veicināt valsts ekonomisko izaugsmi;
- Veicināt veselības aprūpes pakalpojumu eksporta pieaugumu;
- Uzlabot veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti noteiktās jomās;
- Veicināt Latvijas tēla atpazīstamību veselības aprūpes pakalpojumu eksportā;
- Veicināt veselības aprūpes pakalpojuma eksportam labvēlīgu normatīvo ekosistēmu;
- Veicināt medicīnas profesionāļu atgriešanos Latvijā;
- Veicināt ārstniecības personu noturēšanu valstī veselības aprūpes jomā.
Rīcības plāna 7.rīcības virzienā noteikta ārstniecības personu cilvēkresursu rīcības politika, kas ietver atbalsta pasākumu ieviešanu Latvijas diasporas ārstniecības personu un veselības nozarē strādājošo atgriešanai darbam ārstniecības iestādēs Latvijā un veselības nozarē kopumā.

Likuma "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" 43.panta 3.1 pants nosaka, ka diasporas locekļa, kas profesionālo kvalifikāciju ieguvis Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstī, Austrālijas Savienībā, Brazīlijas Federatīvajā Republikā, Jaunzēlandē vai valstī, ar kuru Latvijas Republika noslēgusi līgumu par dubultās pilsonības atzīšanu, iesniegumu par profesionālās kvalifikācijas atzīšanu izskata trīs mēnešu laikā (parastā kārtībā seši mēneši). Līdz ar to Latvijas diasporas veselības jomā nodarbināto atgriešana Latvijā paver iespējas iegūt profesionāļus ar starptautisku pieredzi, kas veicinātu veselības nozares attīstību Latvijā.  

[1] Profesionālās izglītības likuma 27.panta sestās daļas 5.punkts
[2] Profesionālās izglītības likuma 1.panta 12.punkts
[3] Ministru kabineta 2024. gada 19. marta rīkojums Nr. 206 "Par rīcības plānu veselības aprūpes pakalpojumu eksporta attīstībai 2024.–2027. gadam".
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Šobrīd veselības aprūpes jomas reglamentētās profesijās apakšspecialitāti, papildspecialitāti var apgūt rezidentūrā -pilna laika studijas (40 kredītpunkti nedēļā). Bieži vien specialitātes apguves forma formālā izglītības programmā ir nepievilcīga lielai daļai potenciālo speciālistu. Specialitātes apguve šādā gadījumā pieprasa ilgstošu prombūtni no aktīvas praktizēšanas pamatspecialitātē vai pārslodzi, apvienojot studiju darbu un profesionālo darbību pamatspecialitātē. Tas var novest pie vairākām nelabvēlīgām sekām, proti, speciālista izdegšanas, iemaņu zaudēšanai pamatspecialitātē vai riska samazināties apmācības apguves kvalitātei. Apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu apguvei kopumā nozarē tiek meklēti citi risinājumi un izglītības iegūšanas formas, ko rosinājuši vairāki faktori:
- lai nodrošinātu pēc iespējas lielākam ārsta pamatstudiju absolventu skaitam turpināt studijas rezidentūrā, prioritāri lielāks skaits valsts budžeta finansētu rezidentūras vietu tiek plānots un novirzīts pamatspecialitāšu rezidentūrai, kā to rosinājusi arī Valsts kontrole, veicot veselības jomas cilvēkresursu revīziju[1];
- tā kā apakšspecialitāti, papildspecialitāti apgūst ārsti, zobārsti ar jau iepriekš iegūtu pamatspecialitāti un pārsvarā ir nodarbināti darbā savā pamatspecialitātē, tad ir apgrūtināta papildspecialitātes apgūšana atbilstošā apjomā un kvalitātē rezidentūras ietvaros. Turklāt, veidojas situācija, kad papildspecialitātes rezidents tiek atalgots dubultā – gan par darbu specialitātē, gan kā papildspecialitātes rezidents.

[1] Valsts Kontroles Lietderības Revīzijas ziņojums “Cilvēkresursi veselības aprūpē”, 2019.gada 14.jūnijs
Risinājuma apraksts
1. Lai rastu elastīgākas mācīšanās iespējas, veselības nozarē tika izvērtēta iespēja apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu apguvi īstenot profesionālajā tālākizglītībā, ko turpinātu nodrošināt augstskolas. Profesionālās tālākizglītības programmu apakšspecialitātēs un papildspecialitātēs var īstenot kā akreditētās rezidentūras izglītības programmas daļu (vai kā atsevišķi licencētu profesionālās tālākizglītības programmu) un to var darīt augstskola, kas ir attiecīgās akreditētās rezidentūras programmas turētāja.

Tā pat kā rezidentūras programmu arī profesionālās tālākizglītības programmas varēs apgūt dažādu pamatspecialitāšu ārsti. Kā arī  varēs apgūt augstas sarežģītības pakāpes procedūru veikšanu, un šo iemaņu apgūšanu nodrošina regulāra un pietiekoši ilgstoša praktiska apmācība attiecīgās klīnikās sertificētu ārstu uzraudzībā un vadībā. Līdz ar to specialitātes apgūšana profesionālās tālākizglītības programmā nepasliktina apmācību procesa kvalitatīvu nodrošināšanu. Apmācību kvalitātes standarti paliek nemainīgi un tiek saglabāta praktisko iemaņu pārbaude.
Profesionālās tālākizglītības programmas sasniedzamie rezultāti ir atbilstoši rezidentūras studiju programmā sasniedzamiem rezultātiem, t.i. atbilstoši Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim atbilstošo zināšanu, prasmju un kompetenču apraksta 8.profesionālās kvalifikācijas līmenim (PKL). Profesionālās tālākizglītības programmu ieviešana notiek uz esošo rezidentūras sistēmas bāzes, nodrošinot elastīgus mācību ceļus. 
Apgūstot profesionālās tālākizglītības programmu persona saņem valsts atzītu izglītības dokumentu – profesionālās kvalifikācijas apliecību[3] ar norādi par piešķirto kvalifikāciju un atbilstību astotajam profesionālās kvalifikācijas līmenim. 

Direktīva 2005/36/EK nenosaka kvalifikācijas ieguves formātu. Direktīvas 2005/36/EK 25. pantā ir noteiktas prasības ārsta profesijas specialitāšu apguves galvenās prasības attiecībā uz iepriekšējās izglītības ieguvi, apmācības ilgumu, saturu, organizāciju. Turklāt Direktīvas 2005/36/EK 26.pants attiecībā par specializēto ārstu apmācības veidiem norāda, ka specializētā ārsta kvalifikāciju apliecinošais dokuments ir tāds dokuments, kuru piešķīrušas Direktīvas 2005/36/EK V pielikuma 5.1.2. punktā minētās kompetentās iestādes vai struktūras (Latvijas gadījumā - ārstniecības personas sertifikāts) un kurš attiecībā uz konkrēto specializēto apmācību atbilst profesionālajiem nosaukumiem, kas lietoti dažādās dalībvalstīs un uzskaitīti Direktīvas 2005/36/EK V pielikuma 5.1.3. punktā. No Direktīvas 2005/36/EK V pielikuma 5.1.3. punktā minētajām specialitātēm Latvijā kā papildspecialitātes tiek īstenotas imunologa un alergologa specialitātes.  Ņemot vērā minēto, var secināt, ka Direktīvā 2005/36/EK noteiktais neaizliedz kvalifikācijas ieguvi ārsta profesijas apakšspecialitātēs un papildspecialitātēs organizēt profesionālās tālākizglītības programmas formātā, ja tiek izpildītas tās 25. pantā noteiktās prasības, piemēram, apmācības konkrētai specializācijai nodrošina kā pilna laika apmācību īpašās iestādēs, ko atzinušas kompetentās iestādes. Apmācība paredz tādu dalību visās ārstniecības darbībās tajā nodaļā, kurā notiek apmācība, tostarp dežūrās, lai saskaņā ar kompetento iestāžu noteiktajām procedūrām apmācāmais speciālists visas darba nedēļas laikā un visu gadu visu profesionālo darbību veltītu savai praktiskajai un teorētiskajai apmācībai. Tāpēc uz šiem amatiem attiecas atbilstošs atalgojums.

Direktīvas 2005/36/EK 35.pantā ir noteiktas prasības zobārsta specialitāšu apguves galvenās prasības attiecībā uz iepriekšējās izglītības ieguvi, apmācības ilgumu, saturu, organizāciju. Proti, specializētā zobārsta apmācība ir teorētiskā un praktiskā apmācība universitātes centrā, ārstniecības mācību un pētījumu centrā vai, attiecīgos gadījumos, veselības aprūpes iestādē, ko šādam nolūkam apstiprinājušas kompetentās iestādes vai struktūras. Specializētā zobārsta pilna laika kursi ir vismaz trīs gadus ilgi kursi, ko nodrošina kompetento iestāžu vai struktūru uzraudzībā. Tie ietver apmācāmā specializētā zobārsta personisku dalību attiecīgās iestādes darbībā un pienākumos (Direktīvas 2005/36/EK 35.panta 2. un 3. punkts).  

Prasības apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu profesionālo kvalifikāciju ieguvei ir nepieciešams noteikt normatīvajā regulējumā. Līdz ar to Veselības ministrija ir izstrādājusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu" (23-TA-3092),  kas paredz, ka no 2025.gada 1.janvāra (Termiņš ir saistīts ar Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 110 "Noteikumi par valsts profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības standartu " noteikto, ka valsts izglītības standartus attiecībā uz augstākās izglītības pakāpē īstenojamām profesionālās tālākizglītības programmām un profesionālās pilnveides izglītības programmām plānots piemērot no 2025. gada 1. janvāra.)  apakšspecialitātes, papildspecialitātes ir apgūstamas profesionālās tālākizglītības programmās, kas atbilst 8.PKL.

Ņemot vērā, ka šāda pieeja ir inovatīva apakšspecialitātes, papildspecialitātes apguvei, Veselības ministrija ir akceptējusi dažu profesionālo organizāciju piesardzību un nostāju par apakšspecialitātes apguvi formālā izglītībā. Tomēr likumprojektā tiek paredzēta iespēja visās ārsta apakšspecialitātēs, papildspecialitātēs un zobārsta apakšspecialitātēs profesionālo kvalifikāciju iegūt profesionālās tālākizglītības programmas.

Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātajā Ministru kabineta rīkojuma projektā "Par konceptuālo ziņojumu "Par augstākās izglītības institucionālo finansēšanu"" (24-TA-5) ir ietverts pasākums par valsts dibināto augstskolu iesaisti mikrokvalifikāciju izmēģinājuma projektā. Mikrokvalifikāciju ieviešana ir būtiska veselības aprūpes jomas profesiju specialitāšu un ārstniecisko un diagnostisko metožu apguvē. Noteikumu projektā 23-TA-3092 ietvertais regulējums par apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu apguvi profesionālā tālākizglītības programmā ar iegūstamu kvalifikāciju pēc būtības atbilst mikrokvalifikācijai.
 
Problēmas apraksts
2.  Lai sasniegtu Rīcības plāna 7.rīcības virzienā noteikto rezultatīvo rādītāju harmonizēt starptautiskās augstākās medicīniskās izglītības atzīšanas procesu, ir nepieciešams noteikt atbalsta pasākumus personām ar ārvalstīs iegūtu medicīnisko izglītību profesionālās kvalifikācijas atzīšanai Latvijā.
Risinājuma apraksts
2. Likumprojekta 3.pants paredz, ka personām, kas profesionālo kvalifikāciju ir ieguvušas Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstīs, Austrālijas Savienībā, Brazīlijas Federatīvajā Republikā, Jaunzēlandē vai valstī, ar kuru Latvijas Republika noslēgusi līgumu par dubultās pilsonības atzīšanu, profesionālā kvalifikācijas atzīšana Latvijā tiek piemērota speciālās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas sistēma. Šajā gadījumā likumprojektā ietvertais tvērums paplašina iespējas personām (ne tikai diasporas pārstāvjiem) ar noteiktu valstu kopā iegūtu profesionālo kvalifikāciju vienkāršākā procedūrā pretendēt uz kvalifikācijas atzīšanu Latvijā. Speciālo profesionālās kvalifikācijas atzīšanas sistēmu piemēro gadījumos, ka profesionālā kvalifikācija ir iegūta Eiropas Savienības dalībvalstīs vai Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas dalībvalstīs. 
Likumprojekta 3.pantā noteikto valstu kopa ir izvēlēta identiska jau šobrīd likuma 43.panta 3.1 panta trešajā daļā noteiktajai valstu kopai. Izglītības un zinātnes ministrija virzot šo valstu kopu atzīmēja, ka šo valstu kopa sastāv no tām pašām valstīm, ar kurām Latvija atzīst automātisku dubultpilsonības pieļaujamību. Vienlaikus atzīmējam, ka līdzīga pieeja bija ietverta Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā [1].
Likumprojekta 3.pantā noteiktajā valstu kopā  veselības aprūpes pakalpojumu organizācija un sniegšana ir tik augstā kvalitātē, lai ārstniecības personām (piemēram, ārstiem, māsām), kuras profesionālo kvalifikāciju ieguvušas kādā no sarakstā iekļautajām valstīm, varētu piemērot speciālo profesionālās kvalifikācijas atzīšanas sistēmu.
Līdz ar to ir nodrošināta iespēja piesaistīt darbam Latvijā veselības jomā profesionāļus ar starptautisku pieredzi, kas vienlaikus arī veicinātu veselības nozares attīstību Latvijā.  

[1] Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums, 49.¹⁰ pants (zaudējis spēku 01.01.2024.). 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ārstniecības personas
  • Personas, kas profesionālo kvalifikāciju ieguvusi Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstī, Austrālijas Savienībā, Brazīlijas Federatīvajā Republikā, Jaunzēlandē vai valstī, ar kuru Latvijas Republika noslēgusi līgumu par dubultās pilsonības atzīšanu.
Ietekmes apraksts
Pozitīva ietekme, radot elastīgāku apakšspecialitāšu, papildspecialitāšu apgūšanu. Vienkāršāka ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas procedūra.
 
Juridiskās personas
  • Augstākās izglītības iestādes, kas īsteno rezidentūras programmu.
Ietekmes apraksts
Pozitīva ietekme, radot elastīgāku apakšspecialitāšu, papildspecialitāšu apgūšanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Esošā valsts budžeta ietvaros.

4.1.1. Ministru kabineta 2011. gada 30. augusta noteikumi Nr. 685 "Rezidentu uzņemšanas, sadales un rezidentūras finansēšanas kārtība"

Pamatojums un apraksts
Noteikt profesionālās tālākizglītības programmu finansēšanas kārtību, t.sk. rezidenta algas jautājumu.  
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedrības līdzdalību formālās (piemēram, biedrības, nodibinājumi, arodbiedrības, darba devēju organizācijas, reliģiskās organizācijas) un neformālās (nereģistrētas iniciatīvu grupas, interešu apvienības) sabiedrības grupām, kā arī fiziskām personām tiek nodrošināta publiskajā apspriešanā.
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” likumprojekts ir pieejams publiskajai apspriešanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā.
 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Augstākās izglītības iestādes, kas īsteno rezidentūras programmu.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Apakšspecialitātes, papildspecialitātes tiek īstenotas profesionālās tālākizglītības programmās, ņemot vērā arī izglītības jomas normatīvo regulējumu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiek veidots elastīgāks apakšspecialitāšu, papildspecialitāšu apguves veids, kas varētu veicināt specialitāšu apguvi. Līdz ar to nodrošinot iedzīvotājiem veselības aprūpes pakalpojumus. Šo speciālistu kompetence ir pietiekami plaša, lai veiktu ārstniecības darbu un sniegtu palīdzību plašākam spektram pacientu.
Personu ar ārvalstīs iegūtu medicīnisko izglītību piesaiste darba veselības aprūpes jomā Latvijā.
Šādi tiktu nodrošināti pamatpakalpojumi lielākam skaitam iedzīvotāju, īpaši apstākļos, kas ir izteikts speciālistu trūkums.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Paplašinās mācību iespējas un nostiprinās mūžizglītības dimensiju rezidentūrā, jo tiek piedāvāts elastīgāks, uz ārstu kā mācību guvēju vērsts izglītības veids. Ārsta pamatspecialitāti apguvis ārsts elastīgākā mācību sistēmā varēs apgūt ārsta profesijas apakšspecialitātes, papildspecialitātes zināšanas, prasmes vai kompetences.
Piemērota speciālās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas sistēma personām, kas profesionālo kvalifikāciju ir ieguvusi noteiktā valstu kopā, kas ir ārpus ES un EEZ.

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi