Anotācija

25-TA-572: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 57 "Aizturēto, apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija sēdes protokola Nr. 24, 45. § "Likumprojekts "Nodokļu un muitas policijas likums"" 6.1.apakšpunktā dotais uzdevums Finanšu ministrijai sadarbībā ar Iekšlietu ministriju sagatavot un finanšu ministram līdz 2025. gada 1. jūnijam noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2017. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 57 "Aizturēto, apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas kārtība" (turpmāk –Noteikumi Nr. 57).
2026. gada 1. janvārī stāsies spēkā Nodokļu un muitas policijas  likums un spēku zaudēs likums “Par Valsts ieņēmumu dienestu”. Ņemot vērā, ka Nodokļu un muitas policija būs finanšu ministra pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde un Valsts ieņēmumu dienesta sastāvā nebūs tiesību aizsardzības iestādes, ir nepieciešami grozījumi Noteikumos Nr. 57, kas nosaka kārtību, kādā nodokļu un muitas policijas ierēdņi veic aizturēto un apcietināto personu konvojēšanu.
Saskaņā ar Nodokļu un muitas policijas likuma, kas stāsies spēkā 2026. gada 1. janvārī, 8. panta otrās daļas 3. punktu izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 57 “Aizturēto, apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas kārtība” (turpmāk – Noteikumu projekts), kas ir viens no normatīvo aktu projektiem, kas izstrādāts, lai īstenotu Ministru kabineta atbalstīto Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju un Nodokļu un muitas policijas izveidi.
 
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta rīkojumu Nr. 534 tika atbalstīts konceptuālais ziņojums “Par ieslodzīto konvojēšanas funkcijas pārdales īstenošanas plānu” (prot. Nr. 41 27.§), nosakot Tieslietu ministriju par atbildīgo institūciju minētā rīkojuma īstenošanā. Rīkojums paredz pakāpenisku ieslodzīto konvojēšanas kompetences pārņemšanu. Savukārt saskaņā ar grozījumu likumā “Par policiju” 3. pantā ietvertā likuma “Par policiju” 10. panta pirmās daļas 8. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, proti saskaņā ar policijas uzdevumiem policijas darbinieka pamatpienākumos atbilstoši dienesta kompetencei ir apsargāt, konvojēt un uzturēt aizturētās personas, savas kompetences ietvaros izpildīt kriminālsodus un administratīvos sodus, apsargāt un konvojēt apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas procesuālo darbību veikšanai, ja procesa virzītājs ir izmeklētājs, kā arī apsargāt un konvojēt uz tiesu un no tās apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas tādu administratīvo un civiltiesisko jautājumu izskatīšanai, kas tām radušies pirms ieslodzījuma.
Vienlaikus likums “Par policiju” tiek papildināts ar pārejas noteikumu 16. punktu, kurš nosaka, ka grozījums par šā likuma 10. panta pirmās daļas 8. punkta izteikšana jaunā redakcijā stājas spēkā 2025. gada 1. jūlijā. Tāpat tiek noteikts, ka līdz 2026. gada 31. decembrim papildus šā likuma 10. panta pirmās daļas 8. punktā noteiktajam policijas darbinieki nodrošina arī apcietināto un ar brīvības atņemšanu notiesāto personu apsargāšanu un konvojēšanu procesuālo darbību veikšanai no ieslodzījuma vietas uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu un no tās, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra, kā arī no ieslodzījuma vietas medicīniskās ekspertīzes veikšanai un atpakaļ uz ieslodzījuma vietu. Saskaņā ar 2025.gada 3.aprīļa likuma “Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā” un 2025.gada 27.marta likuma “Grozījumi likumā “Par policiju””, kuros paredzēta konvoja kompetences pakāpeniska un daļēja pārdale starp Ieslodzījuma vietu pārvaldi un Valsts policiju, izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 57 “Aizturēto, apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas kārtība” (turpmāk – Noteikumu projekts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai noteiktu kārtību, kādā Nodokļu un muitas policijas ierēdņi  nodrošina personu konvojēšanu, kuras tiek aizturētas, turētas aizdomās vai ir apsūdzētas noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā, un veic to pārmeklēšanu, kā arī nodrošinātu konvoja kompetences pakāpenisku un daļēju pārdali starp Ieslodzījuma vietu pārvaldi un Valsts policiju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Nodokļu un muitas policija ir viena no Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) patstāvīgajām struktūrvienībām un spēkā esošs ir:
likums “Par Valsts ieņēmumu dienestu”, kura 16. panta trešās daļas 5. punktā un 16.6 panta trešās daļas 4. punktā ir noteiktas VID nodokļu un muitas policijas un iekšējās drošības pārvaldes ierēdņu (darbinieku) tiesības konvojēt personas, kuras izdarījušas administratīvo pārkāpumu vai tiek turētas aizdomās, vai ir apsūdzētas noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā. Aizturēto un apcietināto personu konvojēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets;
Noteikumi Nr. 57 nosaka kārtību, kādā Valsts policija, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvalde un Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvalde atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei nodrošina aizturētās, apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas (turpmāk – konvojējamā persona) pārvešanu un apsardzi (turpmāk – konvojēšana). Noteikumi Nr. 57 attiecībā uz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas un Iekšējās drošības pārvaldi izdoti saskaņā ar likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 16. panta trešās daļas 5. punktu un 16.6 panta trešās daļas 4. punktu.
Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra sēdē (protokols Nr. 6, 33. §, 1., 3., 4., 5. punkts) Ministru kabinets izskatīja un pieņēma zināšanai Finanšu ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem” un nolēma atbalstīt informatīvajā ziņojumā ietvertos priekšlikumus par
VID reorganizāciju, saskaņā ar kuriem paredzēts VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai.
Pamatojoties uz Ministru kabineta doto uzdevumu ir izstrādāts un 2024. gada 31. oktobrī Saeimā pieņemts Nodokļu un muitas policijas likums, kas stāsies spēkā 2026. gada 1. janvārī.
Saskaņā ar grozījumu likumā “Par policiju” 3. pantā ietvertā likuma “Par policiju” 10. panta pirmās daļas 8. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, proti saskaņā ar policijas uzdevumiem policijas darbinieka pamatpienākumos atbilstoši dienesta kompetencei ir apsargāt, konvojēt un uzturēt aizturētās personas, savas kompetences ietvaros izpildīt kriminālsodus un administratīvos sodus, apsargāt un konvojēt apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas procesuālo darbību veikšanai, ja procesa virzītājs ir izmeklētājs, kā arī apsargāt un konvojēt uz tiesu un no tās apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas tādu administratīvo un civiltiesisko jautājumu izskatīšanai, kas tām radušies pirms ieslodzījuma.
Vienlaikus likums “Par policiju” tiek papildināts ar pārejas noteikumu 16. punktu, kurš nosaka, ka grozījums par šā likuma 10. panta pirmās daļas 8. punkta izteikšana jaunā redakcijā stājas spēkā 2025. gada 1. jūlijā. Tāpat tiek noteikts, ka līdz 2026. gada 31. decembrim papildus šā likuma 10. panta pirmās daļas 8. punktā noteiktajam policijas darbinieki nodrošina arī apcietināto un ar brīvības atņemšanu notiesāto personu apsargāšanu un konvojēšanu procesuālo darbību veikšanai no ieslodzījuma vietas uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu un no tās, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra, kā arī no ieslodzījuma vietas medicīniskās ekspertīzes veikšanai un atpakaļ uz ieslodzījuma vietu.
Ar Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta rīkojumu Nr. 534 tika atbalstīts konceptuālais ziņojums “Par ieslodzīto konvojēšanas funkcijas pārdales īstenošanas plānu” (prot. Nr. 41 27.§), nosakot Tieslietu ministriju par atbildīgo institūciju minētā rīkojuma īstenošanā. Rīkojums paredz pakāpenisku ieslodzīto konvojēšanas kompetences pārņemšanu šādos posmos:
1. ar 2025. gada 1. jūliju Ieslodzījuma vietu pārvalde no Valsts policijas pārņem:
1.1. ieslodzīto konvojēšanu starp ieslodzījuma vietām saistībā ar ieslodzījuma (brīvības atņemšanas soda vai drošības līdzekļa – apcietinājuma) izpildi;
1.2. ieslodzīto konvojēšanu no ieslodzījuma vietas uz tiesu un no tās un apsardzi tiesas procesa laikā, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra;
1.3. ieslodzīto konvojēšanu no ieslodzījuma vietas uz tiesu un no tās administratīvo un civiltiesisko jautājumu izskatīšanai, kas radušies, personām atrodoties ieslodzījuma vietā.
2. ar 2027. gada 1. janvāri Ieslodzījuma vietu pārvalde no Valsts policijas pārņem:
2.1. ieslodzīto konvojēšanu no ieslodzījuma vietas uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu un no tās, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra;
2.2. ieslodzīto konvojēšanu no ieslodzījuma vietas medicīniskās ekspertīzes veikšanai.
Grozījumu Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 3. pantā ietverts papildināt Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumu ar jaunu IV nodaļu, kur 24.2 pantā tiek noteikti ieslodzīto konvojēšanas gadījumi, proti, ja ieslodzīto jānogādā:
1) ārstniecības iestādē ārpus ieslodzījuma vietas veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai;
2) citā ieslodzījuma vietā saistībā ar brīvības atņemšanas soda vai apcietinājuma izpildi;
3) uz tiesu un no tās, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra;
4) uz tiesu un no tās administratīvo un civiltiesisko jautājumu izskatīšanai, kas radušies, personai atrodoties ieslodzījuma vietā;
5) uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu un no tās, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra;
6) medicīniskās ekspertīzes veikšanai.
Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā stājas spēkā 2025.gada 1.jūlijā. Vienlaikus ar šiem grozījumiem tiek papildināts Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma pārejas noteikumi, nosakot, ka šā likuma 24.2 panta pirmās daļas 5. un 6. punkts stājas spēkā 2027. gada 1. janvārī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saeimā pieņemti likumprojekti “Valsts ieņēmumu dienesta likums” (Nr. 644/Lp14) un “Nodokļu un muitas policijas likums” (Nr. 645/Lp14). Likumprojekta “Valsts ieņēmumu dienesta likums” (Nr. 644/Lp14) pārejas noteikumi noteic, ka ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par Valsts ieņēmumu dienestu". Abi minētie likumi stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī. Tādējādi jāveic grozījumi Noteikumos Nr. 57, jo VID reorganizācijas ietvaros paredzēts VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai, savukārt Nodokļu un muitas policijas likuma 8. panta otrās daļas 3. punktā Ministru kabinetam dots pilnvarojums noteikt kārtību kādā Nodokļu un muitas policijas ierēdņi un darbinieki nodrošina personu konvojēšanu, kuras tiek aizturētas, turētas aizdomās vai ir apsūdzētas noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā, kā arī to pārmeklēšanu.
Ar Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta rīkojumu Nr. 534 tika atbalstīts konceptuālais ziņojums “Par ieslodzīto konvojēšanas funkcijas pārdales īstenošanas plānu” (prot. Nr. 41 27.§), nosakot Tieslietu ministriju par atbildīgo institūciju minētā rīkojuma īstenošanā. Rīkojums paredz pakāpenisku ieslodzīto konvojēšanas kompetences pārņemšanu, kas tiek īstenota saskaņā ar 2025.gada 3.aprīļa likuma “Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā” un 2025.gada 27.marta likuma “Grozījumi likumā “Par policiju”” regulējumu
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Nodokļu un muitas policijas likuma, kas stāsies spēkā 2026. gada 1. janvārī, 8. panta otrās daļas 3. punktā noteikto pilnvarojumu, un, lai turpinātu nodrošināt vienotu regulējumu par aizturēto, apcietināto un notiesāto personu konvojēšanu gan Valsts policijā, gan Nodokļu un muitas policijā, izstrādāts Noteikumu projekts, kas paredz veikt grozījumus Noteikumos Nr. 57, attiecīgi veicot labojumus struktūrvienību nosaukumos, kā arī precizējot konvoja skaitlisko sastāvu un rīcības modeli, ja personas konvojēšana no personas aizturēšanas vietas līdz konvoja galapunktam ir ilgāka par divām stundām. Noteikumu projektā tehniski saglabāts vispārējais tiesiskais regulējums atsaucoties uz Noteikumos Nr. 57 noteikto kārtību, kādā  VID Nodokļu un muitas policijas pārvalde nodrošināja aizturētās, apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas  pārvešanu un apsardzi.
Nodokļu un muitas policijas ierēdņu  tiesības veikt aizturēto un apcietināto personu konvojēšanu noteiktas Nodokļu un muitas policijas likuma 8. panta otrās daļas 3. punktā, kas ir viena no ikdienas darba pienākumu sastāvdaļām. Konvojēšanas uzdevums ir procesuāls uzdevums no izmeklētāja Nodokļu un muitas policijas lietvedībā esošajos kriminālprocesos. Atbilstoši šim uzdevumam, nepieciešams nodrošināt konvojējamās personas konvojēšanu gan no personas faktiskās aizturēšanas vietas vai Nodokļu un muitas policijas telpām uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu, no Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietas uz tiesu vai no ieslodzījuma vietas uz tiesu vai izmeklēšanas darbību veikšanas vietu. Konvoja nodrošināšanu veic tā iestāde, kuras lietvedībā atrodas kriminālprocess, līdz ar to Nodokļu un muitas policijai ir jānodrošina visi konvoji savos kriminālprocesos, tai skaitā personas apsardzība gadījumos, kad personai, kurai procesa virzītājs pieņēmis lēmumu aizturēt uz 48 h, konvojēšanas laikā nepieciešama hospitalizācija un ievietošana stacionārā. Šajā gadījumā Nodokļu un muitas policijas ierēdņi – konvoja darbinieki nodrošina personas apsardzi līdz turpmākajam procesa virzītāja lēmumam. Praksē ir arī bijuši gadījumi, kad tiesa piemēro apcietinājumu, bet personu viņas veselības stāvokļa dēļ nevar pārvietot uz Latvijas Cietumu slimnīcu, savukārt Valsts policijas amatpersonas nepārņem apcietinātās personas apsardzi, jo tā viņiem nav nodota. Līdz ar to – līdz brīdim, kad personu izraksta no stacionāra, Nodokļu un muitas policija nodrošina apsardzi. Līdzīga situācija var rasties, kad persona ir paņemta no Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietas un nogādāta procesuālo darbību veikšanai – ja personai ir pēkšņas veselības problēmas un tā tiek hospitalizēta, Nodokļu un muitas policijas amatpersonas nodrošina apsardzi līdz personas nodošanai Valsts policijas darbiniekiem.
Nodokļu un muitas policijas ierēdņi nodrošina personas aizturēšanu likumpārkāpuma izdarīšanas vietā un attiecīgi aizturētās personas konvojēšanu no aizturēšanas vietas uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu, Nodokļu un muitas policijas struktūrvienības telpām vai turpmāko procesuālo darbību veikšanas vietu un nereti šādos gadījumos konvojēšanas laiks ir ilgāks par divām stundām, savukārt Noteikumi Nr.57.paredz apstāšanos tikai Valsts policijas teritoriālajā struktūrvienībā un, ja apstāšanās saskaņota ar attiecīgo Valsts policijas teritoriālās pārvaldes Operatīvās vadības struktūrvienību. Lai tiktu nodrošināts nosacījums, ka personas, kura aizturēta likumpārkāpumu izdarīšanas vietā, rokas aizliegts turēt sasietas vai saslēgtas roku dzelžos ilgāk par divām stundām pēc kārtas, nepieciešams precizēt kādos gadījumos konvojēšanas laikā var veikt neplānotu apstāšanos, tai skaitā, lai nodrošinātu konvojējamās personas tualetes apmeklējumu vai roku dzelžu, vai sasiešanas līdzekļu noņemšanu.
Noteikumu projekts paredz papildināt Noteikumus Nr. 57 ar šādiem grozījumiem:
- norādi, uz kāda likuma pamata noteikumi izdoti, ar likuma "Nodokļu un muitas policijas likums” 8.panta otrās daļas 3. punktu;
- aizstāt visā noteikumu tekstā vārdus “Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvalde, Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvalde un Valsts ieņēmumu dienests” ar vārdiem “Nodokļu un muitas policija”;
- papildināt Noteikumus ar 32.3 apakšpunktu, paredzot, ka konvojēšanas laikā neplānota apstāšanās var tikt veikta, lai nodrošinātu tualetes apmeklējumu konvojējamai personai vai roku dzelžu, vai sasiešanas līdzekļu noņemšanai, ja apstāšanās saskaņota ar konvoja darbinieku attiecīgās struktūrvienības vadītāju.
Lai Noteikumi Nr. 57 atbilstu grozījumiem likumā “Par policiju” un grozījumiem Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā, noteikumu projekts paredz precizēt Noteikumu Nr. 57 normas, proti, izteikt 1.1., 1.2. un 3.2.3. apakšpunktus jaunā redakcijā un svītrot 1.3., 3.2.1., un 3.2.4. apakšpunktu.
Vienlaikus ar noteikumu projektu Noteikumi Nr. 57 tiek papildināti ar jaunu nodaļu, nosakot noteikumu projektā ietverto punktu spēkā stāšanās laikiem, proti:
 - Grozījumi par šo noteikumu izdošanas pamatojuma izteikšanu jaunā redakcijā, grozījumi šo noteikumu 1., 2., 5.1. un 10. punktā, 34.4., 34.5. un 35.2. apakšpunktā, kā arī noteikumu 2.1 punkts stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī. Līdz 2026.gada 1.janvārim Valsts policijas konvojs par konvojējamās personas bēgšanu vai uzbrukumu, pašnāvības mēģinājumu vai pašnāvību nekavējoties atbilstoši kompetencei informē attiecīgās Valsts policijas teritoriālās pārvaldes Resursu vadības struktūrvienību
- Līdz 2027. gada 1. janvārim papildu šo noteikumu 3.2.3. apakšpunktā minētajam dokumentam pamats konvojējamās personas konvojēšanai ir arī prokurora vai tiesneša (tiesas) rakstisks pieprasījums vai nolēmums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Nodokļu un muitas policijas ierēdņi
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neskar sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas un procesus sabiedriskā apspriešana nav nepieciešama.
Noteikumu projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā jeb TAP portālā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Valsts policija
  • Nodokļu un muitas policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

2026.gada 1.janvārī stāsies spēkā Nodokļu un muitas policijas likums un spēku zaudēs likums “Par Valsts ieņēmumu dienestu”, līdz ar ko Nodokļu un muitas policija būs finanšu ministra pārraudzībā esošā valsts pārvaldes iestāde.
Noteikumu projekts papildināts ievērojot 2025.gada 3.aprīļa likuma “Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā” un 2025.gada 27.marta likuma “Grozījumi likumā “Par policiju””, kuros paredzēta konvoja kompetences pakāpeniska un daļēja pārdale starp Ieslodzījuma vietu pārvaldi un Valsts policiju.
Pielikumi