Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2958: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 404 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 404 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots pēc Satiksmes ministrijas (turpmāk – SM) iniciatīvas un pamatojoties uz:
1)  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda  2014. – 2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6.punktu un 13. punktu;
2) Ministru kabineta 2023. gada 9. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 25, 7.§) "Rīkojuma projekts "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 62 "Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība""" 3. punktu;
2) Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 47, 43.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024. –2026. gadam”” 4. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt regulējumu 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" projektu sekmīgai pabeigšanai, funkcionalitātes un mērķu sasniegšanai gadījumos, kad tā nav iespējama līdz 2023. gada 31. decembrim, ka arī precizēt pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu un sasniedzamos rādītājus. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP)  6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" (turpmāk – 6.2.1.2.pasākums) ietvaros valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” (turpmāk – LDz) īsteno projektus par kopējo Kohēzijas fonda (turpmāk – KF) finansējumu 122 557 719 euro apmērā, kuri ir jāpabeidz līdz 2023. gada  31. decembrim un jāsasniedz Ministru kabineta 2016.gada 21. jūnija noteikumos Nr. 404 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 404) noteiktie uzraudzības rādītāji – iznākuma rādītājs “Staciju skaits, kurās uzbūvēti paaugstinātie peroni – 45” un iznākuma rādītājs “Rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopējais garums – 100 km”.

Pamatojoties uz apstiprinātajiem DP grozījumiem Nr. 9 (Ministru kabineta 2023. gada 9. maija sēdes protokollēmums (prot. Nr. 25, 7.§) "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 62 "Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība"""), tiek veikti grozījumi MK noteikumu Nr. 404 4.4. apakšpunktā, samazinot iznākuma rādītāja “Rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopējais garums” vērtību no 150 km uz 100 km, kura sasniegšanu nodrošina projekta “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” īstenošana.
Tāpat ar DP grozījumiem Nr. 9 tiek veikta KF finansējuma pārdale no 6. prioritārā virziena uz 4. prioritāro virzienu, pārdalot 6.2.1.2. pasākumā atbrīvoto KF finansējumu 7 399 760 euro uz 4.3.1. SAM “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” 2022. gadā piešķirto papildu virssaistību daļējai kompensēšanai. 

Minētie grozījumi DP tika veikti, jo LDz īstenotā projekta “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” ietvaros iepirkums tika izsludināts un piedāvājumi saņemti pirms 2022. gada 24. februāra, kad būtiski mainījās ģeopolitiskā situācija saistībā ar karadarbību Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviestajām sankcijām, kas radīja resursu nepieejamību un izmaksu pieaugumu. Ņemot vērā šos apstākļus, par uzvarētāju atzītais pretendents piegādātāju apvienība “BMGS-FIMA-ALSTOM” pirms līguma noslēgšanas 2022. gada 11. augustā LDz sniedza informāciju, ka ģeopolitiskās situācijas dēļ radušās būtiskas nobīdes atsevišķu materiālu piegāžu termiņos.

Ņemot vērā uzņēmēja sniegto informāciju par materiālu piegādes termiņiem un darbiem, no darba apjomiem tika izslēgta jaunu sliežu izbūve (līkņu taisnošana) un daļa no šajos posmos paredzētā kontakttīkla, žogu izbūve, kā arī izslēdzot jaunu pārmiju izbūvi. Savukārt, darba apjomos palika sliežu izlāgošana, kontakttīkla modernizācija (nomaiņa) 100,243 km garumā, astoņu dzelzceļa pārbrauktuvju pārbūve, vienas gājēju pārejas signalizācijas izbūve, kā arī žogu izbūve kontakttīkla izbūves zonu bīstamajās vietās.

Samazinot darba apjomus (izslēdzot līkņu taisnošanu), samazinās arī modernizējamais kontakttīklu apjoms, kā rezultātā iznākuma rādītājs tiek samazināts no 150 km uz 100 km, kā arī tiek samazināts projektam nepieciešamais KF finansējums par 7 399 760 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd LDz 2014. – 2020. gada plānošanas perioda ietvaros īsteno četrus projektus:
1)  Nr. 6.2.1.2/16/I/001 “Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma modernizācija” (attiecināmās izmaksas ir 22 434 280 euro, tai skaitā KF finansējums – 19 069 138 euro un privātās attiecināmās izmaksas 3 365 142 euro);
2) Nr. 6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” (attiecināmās izmaksas ir  44 427 274  euro, tai skaitā KF finansējums – 37 763 182 euro un privātās attiecināmās izmaksas 6 664 091 euro);
3) Nr. 6.2.1.2/22/I/001 “Nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošana dzelzceļa infrastruktūras objektos”(attiecināmās izmaksas ir 7 323 998 euro, tai skaitā KF finansējums – 6 225 398 euro un privātās attiecināmās izmaksas 1 098 599 euro);
4) Nr. 6.2.1.2/22/I/002 “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” (attiecināmās izmaksas ir 61 294 516 euro, tai skaitā KF finansējums – 52 100 240 euro un privātās attiecināmās izmaksas 9 194 276 euro).

Negatīvu ietekmi uz 6.2.1.2. pasākuma projektu īstenošanu radījuši ārējie ģeopolitiskie faktori, kas minēti Ekonomikas ministrijas informatīvajā ziņojumā „Par situācijas attīstību saistībā ar izejvielu un būvizstrādājumu pieejamību un straujo cenu kāpumu Latvijas būvniecības nozarē”, kas pieņemts Ministru kabineta 2022.gada 15.novembra sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 57, 47.§), piemēram, Krievijas 2022. gada februārī uzsāktā militārā agresija Ukrainā, kas ir radījusi turbulenci būvniecības nozarē, būvkomersantiem radot objektīvas grūtības nodrošināt publisko būvdarbu līgumu ietvaros iepriekš uzņemto saistību izpildi, tādējādi negatīvi ietekmējot publiskās infrastruktūras projektu īstenošanu. 

Projekts “Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma modernizācija”, kura mērķis ir uzlabot TEN-T dzelzceļa tīklā ietilpstošo Rīgas dzelzceļa mezgla posmu Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti, tiks pabeigts pilnā apjomā līdz 2023. gada 31. decembrim.

Projekts Nr. 6.2.1.2/22/I/001 “Nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošana dzelzceļa infrastruktūras objektos”
Projekta mērķis ir veikt sliežu ceļu nožogošanu un šķērsojumu izbūvi iecirkņos c.p. Brasa – Ziemeļblāzma, Čiekurkalns – Jugla, Zasulauks – Lāčupe, Torņakalns – Olaine līdz pārbrauktuvei 7,200 km, un Šķirotavas stacija.
Projekta īstenošana tiek pārtraukta pamatojoties uz LDz valdes 2023. gada 31. oktobrī pieņemto lēmumu Nr. VL-1.6/347-2023 un LDz padomes 2023. gada 9. novembrī pieņemto lēmumu Nr. PA 1.2/14-10 par projekta izbeigšanu, kā rezultātā tiek atbrīvots KF finansējums 6 225 399 euro apmērā.

Projekts Nr. 6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” 
Projekta mērķis ir uzlabot dzelzceļa pasažieru apkalpošanas kvalitāti un drošību TEN-T dzelzceļa tīklā, nodrošinot dzelzceļa infrastruktūras pieejamību visiem lietotājiem, īpaši personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām:
1. modernizējot stacijas līnijās:
• Rīga – Jelgava: Atgāzene, Baloži, BA Turība, Tīraine, Jaunolaine, Dalbe, Ozolnieki;
• Rīga – Tukums: Priedaine, Jaundubulti, Ķemeri, Smārde, Milzkalne, Tukums I, Tukums II;
• Rīga – Krustpils: Šķirotava, Gaisma, Dole, Ikšķile, Jaunogre, Ogre, Pārogre, Ciemupe, Ķegums, Lielvārde, Jumprava, Skrīveri;
• Rīga – Skulte: Zemitāni, Brasa, Sarkandaugava, Mangaļi, Ziemeļblāzma, Vecdaugava, Vecāķi, Kalngale, Garciems,
Garupe, Carnikava, Gauja, Lilaste, Pabaži, Saulkrasti, Ķīšupe, Zvejniekciems, Skulte;
2. izbūvējot jaunas stacijas:
• Rīga – Bolderāja: Bolderāja – Silikātu, Bolderāja – Slokas;
• Rīga – Skulte: Dauderi;
• Rīga – Cēsis: Alfa.

Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 47, 43.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024. – 2026. gadam”” 4. punktā noteiktajam, lai mazinātu riskus ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda projektu pabeigšanai, novērstu riskus ES fondu 2021. –2027. gada plānošanas perioda finansējuma zaudēšanai nepietiekama finanšu progresa dēļ un neradītu papildu negatīvu ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetu, prioritārais risinājums projektu sekmīgai pabeigšanai ir ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda investīciju projektu izdevumus pilnībā vai daļēji (projektus posmojot) finansēt ES fondu kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gada plānošanas periodam ietvaros. 

Lai nodrošinātu projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu, kā arī projekta funkcionalitāti, projekta darbības tiks pakāpeniski īstenotas divos Eiropas Savienības fondu (turpmāk- ES fondi) plānošanas periodos,atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīniju "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) (turpmāk- EK vadlīnijas) 6. sadaļai “divu periodu projekts”, paredzot  atsevišķu darbību pārcelšanu un finansēšanu ES fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda ietvaros. Proti, 11 staciju (Bērnu slimnīca (Atgāzene), Baloži, BA Turība, Tīraine, Jaunolaine, Dalbe, Ozolnieki,Ziemeļblāzma, Šmerlis (Alfa), Dauderi, Vecdaugava) izbūve tiks nodrošināta 2014. –2020. gada plānošanas perioda ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim,savukārt atlikušo 37 staciju izbūve tiks nodrošināta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 3.1. prioritātes "Ilgtspējīga TEN-T infrastruktūra” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru” 3.1.1.3. pasākuma “Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras attīstība” ietvaros.

3.1.1.3. pasākuma ietvaros plānots nodrošināt drošu, pieejamu un ērtu, modernu, dzelzceļa pasažieru infrastruktūru publiskās lietošanas dzelzceļa tīkla elektrificētajos iecirkņos, kopumā modernizējot 40 stacijas un pieturas punktus, paaugstinot pasažieru un vilcienu kustības drošību, pasažieru apkalpošanas kvalitāti un komfortu, kā arī samazinot ietekmi uz vidi. Projekta tvērums indikatīvs un plānots secīgi 2014. – 2020. gada ES fondu investīcijām.

Attiecīgi posmošanas rezultātā  starp diviem plānošanas periodiem, finansējuma sadalījums ir sekojošs:
1) 2014. – 2020. gada plānošanas perioda ietvaros projekta attiecināmais KF finansējums ir 16 220 203 euro, privātās attiecināmās izmaksas – 2 862 388 euro;
2) 2021. – 2027. gada plānošanas perioda ietvaros projekta attiecināmais KF finansējums 21 542 980 euro, privātās attiecināmās izmaksas – 3 801 702 euro.

Projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002  “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” mērķis ir palielināt iecirkņu Rīga – Aizkraukle un Rīga – Jelgava maksimālo pieļaujamo vilcienu kustības ātrumu līdz 140 km/h. 

Projekta darbības tiks pakāpeniski īstenotas divos ES fondu plānošanas periodos, rādītāja "Rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopējais garums – 100 km" sasniegšanu nodrošinot Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 3.1. prioritātes "Ilgtspējīga TEN-T infrastruktūra” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru” 3.1.1.3. pasākuma “Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras attīstība” ietvaros.
3.1.1.3. pasākuma “Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras attīstība” ietvaros ir plānots nodrošināt drošu, pieejamu un ērtu, modernu, dzelzceļa pasažieru infrastruktūru publiskās lietošanas dzelzceļa tīkla elektrificētajos iecirkņos, kopumā modernizējot 40 stacijas un pieturas punktus, paaugstinot pasažieru un vilcienu kustības drošību, pasažieru apkalpošanas kvalitāti un komfortu, kā arī samazinot ietekmi uz vidi, līdz ar to atbilst posmotā projekta 2. posmam.

Attiecīgi posmošanas rezultātā starp diviem plānošanas periodiem,finansējuma sadalījums ir sekojošs:
1) 2014. – 2020. gada plānošanas perioda ietvaros projekta attiecināmais KF finansējums ir  24 585 253 euro, privātās attiecināmās izmaksas- 4 338 574 euro;
2) 2021. – 2027. gada plānošanas perioda ietvaros projekta attiecināmais KF finansējums ir 27 514 987 euro, privātās attiecināmās izmaksas – 6 161 425 euro.
Risinājuma apraksts
 LDz  projekta Nr.6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija”  un projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002  “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” darbības tiks pakāpeniski īstenotas divos ES fondu plānošanas periodos atbilstoši EK  vadlīniju 6. sadaļai “divu periodu projekts”, paredzot atsevišķu darbību pārcelšanu un finansēšanu ES fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda ietvaros.
Projekts Nr. 6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija”  atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - KNR regula ) 118.a pantam, ņemot vērā, ka līgums par projekta īstenošanu tika noslēgts 2021.gada 27.jūlijā.
Projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002  “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” ietvaros līgums par projekta īstenošanu tika noslēgts 2022.gada 31.augustā, līdz ar to projekts atbilst KNR regulas 118.pantam.

Ņemot vērā Finanšu ministrijas skaidrojumu par projektu posmošanu starp ES fondu 2014.-2020. gada un 2021.-2027.gada plānošanas periodiem, lai atkārtoti  nebūtu jāgroza MK noteikumi Nr.404, ja tāda vajadzība nākotnē radīsies citiem projektiem, lēmumu virzīt projektu kā posmojamu turpmāk pieņem savstarpēji vienojoties Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda sadarbības iestāde (turpmāk – CFLA) un SM kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda atbildīgā iestāde, iepriekš par to informējot vadošo iestādi.

MK noteikumu Nr. 404 4. punkts nosaka SM iznākuma un rezultātu rādītājus, attiecīgi SM ir pienākums nodrošināt 6.2.1.2. pasākuma līmeņa rādītāju uzraudzību un sasniegšanu, tādējādi SM sadarbībā ar  CFLA, veicot grozījumus projektos, ir atbildīga par tiem rādītājiem, kuri rādītāji tiks sasniegti līdz 2023. gada 31. decembrim, kā arī par divu plānošanas periodu ietvaros sasniegtajiem rādītājiem, nodrošinot uzraudzību un atskaitīšanos.

Ņemot vērā minēto, tiek veikti grozījumi MK noteikumos Nr. 404:
1) pamatojoties uz DP grozījumiem Nr. 9, tiek veikti precizējumi MK noteikumu Nr. 404 7. punktā, nosakot, ka pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 144 809 128 euro, tai skaitā KF finansējums – 123 087 758 euro un privātais finansējums – vismaz 21 721 370 euro.;
2) pamatojoties uz DP grozījumiem Nr. 9, tiek veikti precizējumi MK noteikumu Nr. 404 4.4. apakšpunktā, izsakot to šādā redakcijā: "4.4. iznākuma rādītājs – rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopējais garums – 100 km." ;
3) MK noteikumi Nr. 404 tiek papildināti ar jauniem punktiem par projektu posmošanu starp ES fondu 2014. – 2020. gada un 2021. – 2027. gada plānošanas periodiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas plānots veikt grozījumus līgumā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par ES fondu līdzfinansētā projekta Nr. 6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” un projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002  “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” īstenošanu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • VAS " Latvijas dzelzceļš"
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
Ietekmes apraksts
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks veikti grozījumi CFLA un LDz līgumā par ES fondu līdzfinansētā projekta Nr. 6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” un projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002  “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” īstenošanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
123 087 758
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
123 087 758
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
123 087 758
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
123 087 758
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Noteikumu projekts paredz samazināt 6.2.1.2.pasākumam pieejamo KF finansējumu par 7 399 760 euro, līdz ar to pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās  6.1.2.2. pieejamais KF  finansējums ir 123 087 758 euro, kas veidojas no sekojošām izmaksu pozīcijām:
1) projekta Nr. 6.2.1.2/16/I/001 “Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma modernizācija”–   KF finansējuma apmērs 19 069 138 euro;
2) projekta Nr. 6.2.1.2/22/I/002 “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” KF finansējuma apmērs – 52 100 240 euro;
3) projekta Nr. 6.2.1.2/21/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” KF finansējuma apmērs – 37 763 183 euro;
4) projekts Nr. 6.2.1.2/22/I/001 “Nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošana dzelzceļa infrastruktūras objektos” KF finansējuma apmērs 6 225 399 euro;
5) projektu ietvaros neizmantotais KF finansējums 7 929 798 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
-
Apraksts
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīniju "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) 6. sadaļas "divu periodu projekts” prasību pārņemšana noteikumu projektā.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas  Nr.1303/2013 65.panta 2.punkts
Noteikumu projekta  25.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem un noteikumu projekts attiecas uz ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda īstenošanā iesaistītajām institūcijām, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Satiksmes ministrija un VAS "Latvijas dzelzceļš".

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Satiksmes ministrija
  • Latvijas dzelzceļš

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekta izpilde neietekmēs institūciju funkcijas, institucionālo struktūru un tai pieejamos cilvēkresursus. Saistībā ar noteikumu projekta izpildi nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas, likvidēt vai reorganizēt esošās.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi