Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-490: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 17 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 25.pants, Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 47. panta otrā un trešā daļa un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma Pārejas noteikumu 47.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai laika periodā no 2021.gada 1.septembra līdz 31.decembrim nodrošinātu piemaksu līdz 50 % no mēnešalgas personām, kas iesaistītas aprūpē paaugstināta riska apstākļos, ja institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, klientiem ir konstatēta Covid-19 infekcija.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.17 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk - MK rīkojumu Nr.17) Labklājības ministrijai (turpmāk - LM) no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 7 325 272 euro, lai no 2020. gada 1. decembra līdz 2021. gada 30. jūnijam nodrošinātu piemaksu līdz 50 % no mēnešalgas personām, kas iesaistītas aprūpē (aprūpē iesaistītais personāls – aprūpētāji, sociālie aprūpētāji, medmāsas, sociālie darbinieki un sociālie audzinātāji (kā arī darbinieki, kas aizvieto minētos speciālistus to ilgstošas prombūtnes laikā)) paaugstināta riska apstākļos, ja institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu (tai skaitā sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, atelpas brīdis) (turpmāk - Institūcija) sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, klientiem ir konstatēta Covid-19 infekcija (turpmāk - piemaksa), tai skaitā:
1.1. finansējumu, kas nepārsniedz 2 248 628 euro, institūcijām, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem);
1.2. finansējumu, kas nepārsniedz 5 076 644 euro, valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūciju faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2020.gadā, plānojot Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 47.panta otrās daļas ietekmi uz valsts budžetu, tika prognozēts sliktākais scenārijs, t.i., Covid-19 infekcija strauji sāks izplatīties pie visiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina pakalpojumu sniegšanu ar izmitināšanu institūcijā un attiecīgi š.g. pavasarī Covid-19 inficētu klientu un klientu, kuriem noteikts Covid-19 inficētas personas kontaktpersonas statuss aprūpē tiks iesaistīts viss ikdienas aprūpes un rehabilitācijas procesa nodrošināšanā iesaistītais personāls.

Plānotais darbinieku skaits, kuriem noteikta piemaksa (plāns un izpilde):
periods                     Plāns       Fakts      Fakts pret plānu, %
2020. g. decembris   3 457       1 090             32
2021. g. janvāris      3 890       1 667             43
2021. g. februāris     4 322       1 353             31
2021. g. marts         4 322          699             16
2021. g. aprīlis         3 890          574             15
2021. g. maijs          3 025          447             15
2021. g. jūnijs          2 161          260             12
Risinājuma apraksts
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma Pārejas noteikumi ir papildināti ar 47. punktu:
“47.Ja tādas institūcijas klientiem, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai sociālo pakalpojumu sniedzējs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, ir konstatēta Covid -19 infekcija, pakalpojumu sniedzējs papildu Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14. panta otrajā daļā noteiktajam maksimālajam piemaksu apmēram nosaka piemaksu paaugstināta riska apstākļos aprūpē iesaistītajam personālam par inficēto klientu un šo klientu kontaktpersonu aprūpi līdz 50 procentiem no mēnešalgas par laika periodu no 2021, gada 1.septembra līdz 2021. gada 31.decembrim. Minēto piemaksu var noteikt arī personālam, kas iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai.”
Plānotā vakcinācijas aptvere ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās joprojām nav sasniegta un ir nepieciešams atjaunot piemaksas šo institūciju personālam, ja viņi strādā paaugstināta riska apstākļos, aprūpējot ar Covid-19 inficētus klientu un šo klientu kontaktpersonas. Minētajam mērķim 2021.gadā tiks izlietoti 407 101 euro apmērā.

Līdz ar to MK rīkojuma projekts paredz grozīt MK rīkojumu Nr.17:
Aizstāt 1.punkta ievaddaļā skaitli un vārdu “7 325 272 euro” ar skaitli un vārdu “1 233 104 euro”.
Papildināt 1.punkta ievaddaļas pirmo teikumu pēc skaitļiem un vārdiem “2021. gada 30. jūnijam” ar vārdiem un skaitļiem “un par laika periodu no 2021. gada 1. septembra līdz 2021. gada 31. decembrim”.
Aizstāt 1.1. apakšpunktā skaitli un vārdu “2 248 628 euro” ar skaitli un vārdu “404 530 euro”.
Aizstāt 1.2. apakšpunktā skaitli un vārdu “5 076 644 euro” ar skaitli un vārdu “828 574 euro”.

Jautājums par minētās normas īstenošanas turpināšanu ir izskatīts un konceptuāli atbalstīts Finanšu ministra vadības grupas 2021. gada 8. jūlija sēdē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Tā kā darbinieku atalgojumu (ieskaitot piemaksas) nosaka ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vadītājs, šajā gadījumā – pašvaldības vai citas personas dibinātas institūcijas vadītājs, tad, lai varētu nodrošināt piemaksu noteikšanu no valsts budžeta, ir nepieciešams regulējums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ņemot vērā minētā regulējuma sagaidāmo pozitīvo ietekmi uz klientu dzīves kvalitāti aprūpes institūcijās, ieguldījums ir salīdzinoši neliels un sasniedz mērķi.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • aprūpētāji, sociālie aprūpētāji, medmāsas, sociālie darbinieki un sociālie audzinātāji (kā arī darbinieki, kas aizvieto minētos speciālistus to ilgstošas prombūtnes laikā)
Ietekmes apraksts
Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis) nodrošināšanai, t.i. personu, ar Covid-19 infekciju, aprūpi, nosakot piemaksu minēto pakalpojumu sniedzēju darbiniekiem.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Administratīvais slogs:

1.Pašvaldību un pašvaldību dibinātu sociālo pakalpojumu sniedzēju vai tādu,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību, kas nodrošina sociālo pakalpojumu institūcijās, kas sniedz sociālos pakalpojum ar izmitināšanu, administratīvā personāla 129 darbinieki (43 pašvaldības x vidēji 3 darbinieki), kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par piemaksas piešķiršanu, piemaksas aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai LM par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;

2.Valsts dibinātu institūciju un institūciju, kurām ir noslēgts līgums par sociālo pakalpojumu nodrošināšanu institūcijās, kas sniedz sociālos pakalpojum ar izmitināšanu, kuras, administratīvā personāla 69 darbinieki), kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par piemaksas piešķiršanu, piemaksas aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai LM par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;

3.LM  un Valsts kases 6 darbinieki, kas nodrošinās 1. un 2. punktā minēto pārskatu apstrādi un finansējuma saņemšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 555 027
-321 923
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 555 027
-321 923
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 555 027
-321 923
0
135 700
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 555 027
-321 923
0
135 700
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-135 700
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-135 700
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
135 700
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
* Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.17 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” LM valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 7 325 272 euro, lai no 2020. gada 1. decembra līdz 2021. gada 30. jūnijam nodrošinātu piemaksu līdz 50 % no mēnešalgas personām, kas iesaistītas aprūpē paaugstināta riska apstākļos, ja institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu (tai skaitā sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, atelpas brīdis) sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, klientiem ir konstatēta Covid-19 infekcija (turpmāk - piemaksa), tai skaitā:
1.1. finansējumu, kas nepārsniedz 2 248 628 euro, institūcijām, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem);
1.2. finansējumu, kas nepārsniedz 5 076 644 euro, valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūciju faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem).
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 14.01.2021.  rīkojuma Nr. 18 "Par līdzekļu piešķiršanu" 1.2.2. apakšpunktu, piešķirts finansējums  1 000 000 euro apmērā. Papildus, saskaņā ar Finanšu ministrijas 31.03.2021.  rīkojumu Nr. 189 "Par līdzekļu piešķiršanu"  piešķirts finansējums   430 812 euro apmērā, Finanšu ministrijas 07.06.2021.  rīkojumu Nr. 329 "Par līdzekļu piešķiršanu"  piešķirts finansējums 78 687 euro apmērā, Finanšu ministrijas 06.08.2021. rīkojumu Nr.452
"Par līdzekļu piešķiršanu" piešķirts finansējums 45 528 euro.

Analizējot izpildes datus uz 2021.gada 31.jūliju, konstatēts, ka ir izlietoti (faktiskā izpilde 2020.gada decembris – 2021.gada jūnijs) līdzekļi 826 003 euro apmērā, tai skaitā:
-270 977 euro apmērā kompensēti izdevumi institūcijām, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (finansējums piešķirts ar FM 2021.gada 14.janvāra rīkojumu Nr.18 (1 000 000 euro apmērā);
-555 026 euro apmērā valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (finansējums piešķirts ar FM 2021.gada 31.marta rīkojumu Nr.189 (430 812 euro apmērā), 2021.gada 7.jūnija rīkojumu Nr.329 (78 687 euro apmērā) un 2021.gada 6.augusta rīkojumu Nr.452 (45 528 euro apmērā)).
Nr.p.k. x Plāns



 
Izpilde



 
Prognozējamā naudas plūsma 2021/ atlikums/ prognozējamā naudas plūsma 2022
01.12.2020.-
30.06.2021.
01.12.2020.-
30.06.2021.
01.12.2021.-
31.12.2021.
atlikums 2021.gadā pret MK 11.01.2021. rīk. Nr.17 01.01.2022.-
31.01.2022.
2021.gads* 2021.gads 2021.gads** 2021.gads 2022.gads**
1 2 3 4 5=(4:7mēn x 3mēn) *koefic 1.15 6=3-4-5 7=4:7mēn*koefic 1.15
2 Finansējums KOPĀ 7 325 272 826 003 407 101 6 092 168 135 700
3 institūcijas, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem) 2 248 628 270 977 133 553 1 844 098 44 518
4 valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūciju faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem) 5 076 644 555 026 273 548 4 248 070 91 182

*MK 11.01.2021. rīkojums Nr.17 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””;
**Prognozējot Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības Pārejas noteikumu 47.punkta (turpmāk - piemaksas) ietekmi uz valsts budžetu  periodā no 01.09.2021. līdz 31.12.2021., aprēķinā tiek ņemti vērā faktiskie piemaksu izdevumi vidēji mēnesī periodā no 01.12.2020.līdz 30.06.2021. , kuriem tiek piemērots koeficients 1.15 (15% pieaugums vidēji mēnesī), jo Eiropas slimību profilakses un kontroles centra veiktais Covid-19 jauno celmu izplatības riska novērtējums, kas publicēts šī gada 23. jūnijā https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/threat-assessment-emergence-and-impact-sars-cov-2-delta-variant , Eiropas valstīs šobrīd izplatās SARS-CoV-2 Delta (B.1.617.2) celms, kas ir par 40-60% infekciozāks nekā iepriekš izplatītais Alfa (B.1.1.7.) vīrusa celms, kas šobrīd ir Latvijā vissaplatītākais vīrusa paveids. Vīrusa Delta paveids ir saistīts ar smagāku slimības gaitu, kā rezultātā pieaug hospitalizēto cilvēku un nāves gadījumu skaits, tad var prognozēt, ka saistībā ar aukstā gada laika iestāšanos, pieaugs arī inficēšanās ar Covid-19 gadījumu skaits.


Līdz ar to, lai nodrošinātu Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma Pārejas noteikumu 47. punkta normas īstenošanu 2021.gadā par periodu 2021.gada 1.septembris – 2021.gada 30.novembris nepieciešams finansējums 407 101 euro apmērā, tai skaitā:
- 133 553 euro institūcijas, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem);
- 273 548 euro valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūciju faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem).

2022.gada janvārī no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” papildus nepieciešami 135 700 euro izdevumu segšanai par 2021.gada decembri. Papildus finansējuma nodrošināšanai 2022.gadā Labklājības ministrija sagatavos un virzīs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””.

Kopā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 47. panta otrās un trešās daļas un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma Pārejas noteikumu 47.punktā minētās normas īstenošanai 2021. gadā nepieciešams finansējums 1 233 104 euro, tai skaitā:
        - 404 530 euro institūcijas, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem);
      -  828 574 euro valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūciju faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem).

Attiecībā pret FM piešķirto finansējumu 1 555 027 euro apmērā, plānots līdzekļu samazinājums 321 923 euro apmērā.

Atlikušo ar MK rīkojumu Nr.17 piešķirtā finansējuma piemaksu līdz 50% apmērā nodrošināšanai prognozēto atlikumu 6 092 168 euro apmērā LM virzīs atsevišķā MK rīkojumu projektu paketē, paredzot ar šo finansējumu nodrošināt daļu no slimības pabalsta ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)” par 2021.gada II.ceturksni kompensēšanai valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (izdevumiem slimības pabalstam).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Papildus samaksa par darbu, ne vien sniegs motivāciju turpmākam darbam, bet arī uzlabos sniegtā  pakalpojuma kvalitāti un dzīves apstākļus.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi