Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-728: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 26. augusta noteikumos Nr. 509 "Noteikumi par karavīra mēnešalgas un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts pēc Nacionālo bruņoto spēku iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi palielināt piemaksu, kuru saņem karavīrs par dalību starptautiskā operācijā, precizēt piemaksu par dalību starptautiskā operācijā koeficientu sistēmu, noteikt piemaksu sistēmu par dalību ātrās reaģēšanas spēkos vai dienesta izpildi vienībā, kas nodota NATO vai citas starptautiskas organizācijas komandpakļautībā, kā arī palielināt piemaksas par dienesta pienākumu izpildi uz militārā kuģa jūrā un gaisa kuģa apkalpes loceklim.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Ministru kabineta noteikumi Nr. 509 "Noteikumi par karavīra mēnešalgas un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru" ir stājušies spēkā 2014.gada 29.augustā un kopš tā laika nav pārskatīts ne starptautisko operāciju piemaksas apmērs, ne citas normatīvajā aktā noteiktās piemaksas, kas saistītas ar dienesta pienākumu izpildi paaugstinātas bīstamības apstākļos vai kas saistītas ar paaugstinātiem veselības bojājumu riskiem. Dažādu speciālo piemaksu apmērs ir jāpārskata atbilstoši šā brīža situācijai un iespējamām nākotnes prognozēm, kas noteic atbilstošu  samaksu par bīstamību dienesta pienākumu izpildē vai potenciālo veselības bojājumu. Tāpat pārskatot piemaksu apmēru, jāņem vērā citos valsts dienesta veidos līdzīgu piemaksu noteikšanas kārtība un apmērs, kas pēdējā laikā ir tikusi pārskatīta un pieņemta.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2014.gada 26.augustā noteikumos Nr. 509 "Noteikumi par karavīra mēnešalgas un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru" noteiktās piemaksas ir jāpārskata, lai atbilstoši motivētu karavīrus pildīt dienesta pienākumus starptautiskajās operācijās, ātrās reaģēšanas spēkos, vienībā, kas nodota NATO vai citas starptautiskas organizācijas komandpakļautībā, kā arī motivētu karavīrus pildīt dienesta pienākumus uz militārā kuģa jūrā un kā gaisa kuģa apkalpes locekļiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Starptautiskās operācijas piemaksas apmērs šobrīd ir noteikts 1423 euro apmērā. Norādītā summa ir ekvivalenta 1000 latiem, jo 2014.gadā notika pāreja uz euro, attiecīgi piemaksa tika pārvērsta atbilstošā valūtā. Izvērtējot Nacionālo bruņoto spēku karavīru ieguldījumu starptautisko operāciju izpildē, kā arī starptautisko operāciju plašo spektru ir nepieciešams pārskatīt starptautiskās operācijās paredzētās piemaksas apmēru, kā arī precizēt koeficientu sistēmu atbilstoši starptautiskās operācijas veidam.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu starptautisko operāciju piemaksas paaugstināšanu, tika izvērtēts, kā starptautisko operāciju piemaksu jautājumus risina Iekšlietu sistēma (kā viens no valsts dienestiem). Ievērojot norādīto, secināts, ka ikkatra profesionālā karavīra dalība starptautiskā operācijā ir līdzvērtīga Iekšlietu sistēmas norādītajam "operacionālajam līmenim", kura piemaksas apmērs gadā ir 23193 euro gadā. Tā kā karavīram izmaksājamā piemaksa ir norādīta par mēnesi, jo karavīri starptautiskajās operācijās piedalās vidēji 6 mēnešus, retāk 9 mēnešus, tad Nacionālie bruņotie spēki ir aprēķinājuši, ka piemaksas apmērs mēnesī varētu būt 1932 euro. 
Tāpat ievērojot starptautisko operāciju iedalījumu (humānās, glābšanas u.tml.) ir precizēti katra starptautiskās operācijas veida koeficienti, ar kuriem reizināt piemaksu, ievērojot iespējamo apdraudējumu konkrētās starptautiskās operācijas īstenošanas valstī vai reģionā kopumā. Starptautisko operāciju veidi ir izdalīti katrs atsevišķi, nosakot apdraudējumam - zems, vidējs vai augsts apdraudējums - atbilstošu koeficienta apmēru. Koeficienta apmēru, izvērtējot apdraudējumu, tāpat kā līdz šim noteiks aizsardzības ministrs. Šobrīd Nacionālie bruņotie spēki pārsvarā piedalās miera uzturēšanas starptautiskajās operācijās. 
Problēmas apraksts
Noteikumu 3.pielikums noteic, ka karavīram, kurš dalībai starptautiskajā operācijā norīkots ātrās reaģēšanas spēku kontingenta sastāvā un atrodas ārpus Latvijas Republikas teritorijas maksā piemaksu 570 euro apmērā. Par ātrās reaģēšanas spēkiem uzskatāmas Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Eiropas Savienības izveidotās kopējās militārās ātrās reaģēšanas vienības, kuras var iesaistīt starptautiskajās operācijās. Ātrās reaģēšanas spēki sastāv no jūras, gaisa un sauszemes spēku vienībām ar augstu, vidēju un zemu gatavības pakāpi (sk. Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās likuma 3.1 pantu).
Vienas vienības dežūra ātrās reaģēšanas spēkos ir vidēji 3 gadi, kas sadalīts trīs periodos, katram nosakot savu reaģēšanas laiku. Šobrīd piemaksa par dalību ātrās reaģēšanas spēkos ir paredzēta tikai par laiku, kad karavīrs ir reāli iesaistīts ātrās reaģēšanas spēkos ārvalstīs, un līdz šim norādītā piemaksa nav ne reizi izmaksāta. 
Vienlaikus Nacionālie bruņotie spēki ir saskārušies ar problemātiku uzturēt nepieciešamo personālsastāva skaitu vienībā, kas nodrošina Nacionālo bruņoto spēku starptautisko saistību izpildi pēc nepieciešamības reaģēt un piedalīties ātrās reaģēšanas spēku uzdevumu izpildē visu dalības laiku ātrās reaģēšanas spēkos (proti, uz 3 gadiem).
Papildu dalībai ātrās reaģēšana spēkos, Nacionālo bruņoto spēku likuma 13.panta trešā daļa noteic, lai nodrošinātu ar dalību NATO un Eiropas Savienībā saistīto uzdevumu izpildi, Nacionālo bruņoto spēku komandieris, saskaņojot ar aizsardzības ministru un ņemot vērā normatīvajos aktos noteikto Nacionālo bruņoto spēku vadības sistēmu un citu institūciju un amatpersonu kompetenci, var deleģēt NATO un Eiropas Savienības dalībvalstu bruņoto spēku, kā arī to izveidoto kopējo militāro vienību militārajai vadībai atsevišķu Nacionālo bruņoto spēku vienību vai atsevišķu karavīru vadīšanu. Tās ir deleģētas tiesības NATO vai citas starptautiskas organizācijas militārajai vadībai noteikt uzdevumus Nacionālo bruņoto spēku personālsastāvam (vienībai vai atsevišķam karavīram) laikā, kad norādītās tiesības ir deleģētas. Attiecīgi vienībai vai karavīriem ir pienākums pildīt deleģējuma saņēmēja norādījumus, lai izpildītu specifiskus uzdevumus, būt paaugstinātā gatavībā reaģēt uz saasinājumiem, apgūt nepieciešamās prasmes uzdevumu izpildei, kas var tikt saņemti no NATO un Eiropas Savienības dalībvalstu bruņoto spēku, kā arī to izveidoto kopējo militāro vienību militārās vadības. 
Visi norādītie pienākumi (ātrā reaģēšana un esība NATO vai citas starptautiskās organizācijas komandpakļautībā) ir kā papildu uzdevumi (vai pienākumi) vienībām un karavīriem laikā, kad tie pilda ikdienas dienesta pienākumus vienībās atbilstoši vienībām noteiktajiem uzdevumiem un karavīru amatos noteiktajiem pienākumiem.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu motivētu personālsastāvu visu dalības laiku ātrās reaģēšanas spēkos, kā arī nodrošinātu atbilstošu atlīdzinājumu karavīriem, kuri pilda dienestu vienībā, kas nodota NATO vai citas starptautiskas organizācijas komandpakļautībā, ir pieņemts lēmums norādītajiem karavīriem izmaksāt piemaksu par dalību ātrās reaģēšanas spēku vienībā vai dienesta izpildi vienībā, kas nodota NATO vai citas starptautiskas organizācijas komandpakļautībā, ņemot vērā reaģēšanas laiku, kāds noteikts katram dalības posmam.
Tādējādi plānots nodrošināt nepārtrauktu Nacionālo bruņoto spēku vienību gatavību reaģēt uz saasinājumiem un motivēt karavīrus uzturēt zināšanas, kas nepieciešamas dalībai ātrās reaģēšanas spēkos visu konkrētās vienības dalības laiku norādītajos spēkos, kā arī motivēt karavīrus uzturēt papildu gatavību laikā, kad Nacionālo bruņoto spēku komandieris normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir deleģējis tiesības NATO vai citas starptautiskas organizācijas militārajai vadībai noteikt uzdevumus Nacionālo bruņoto spēku personālsastāvam. 
Vienlaikus ir saglabāta piemaksa par iesaisti ātrās reaģēšanas spēkos ārvalstīs 570 euro apmērā.
Problēmas apraksts
Veicot izpēti par vidējo atalgojumu un motivāciju jūrlietu jomas un aviācijas jomas pārstāvjiem pildīt attiecīgi pienākumus uz kuģa jūrā un pienākumus uz gaisa kuģa, secināts, ka Nacionālo bruņoto spēku piemaksu sistēma norādītajiem speciālistiem ir neatbilstoša un nepietiekama. Vērojams jūrnieku un aviācijas speciālistu trūkums, kas nereti tiek pamatots ar zemo atalgojumu un nepietiekamo piemaksu sistēmu par dienesta pienākumu izpildi, kas ir gan bīstami, gan ietekmē veselību. 
Ņemot vērā norādīto secināts, ka nepieciešams saglabāt Nacionālo bruņoto spēku konkurētspēju attiecība uz tik specifiskām jomām kā karavīriem, kuri dienesta pienākumus veic uz militārā kuģa jūrā vai ir gaisa kuģu apkalpes locekļi. 
Risinājuma apraksts
Kā risinājums ir izstrādāts palielināt piemaksu apmēru. Venlaikus jānorāda, ka izskatot piemaksu apmēru ir ņemtas vērā objektīvās vidējās vērtības vidējam atalgojumam norādītajās specialitātēs, nevis maksimālās stundu likmes. Ņemot vērā to, ka gaisa kuģu apkalpes locekļi var piedalīties arī starptautiskajās operācijās, tad atbilstoši precizēts piemaksas apmērs arī tad, ja karavīrs ir gaisa kuģa apkalpes loceklis starptautiskajā operācijā, proporcionāli nosakot maksimālo piemaksas apmēru, proti, ierobežojot nolidoto stundu skaitu. 
Problēmas apraksts
Nepieciešams redakcionāls precizējums 3.pielikuma 6.punktā, precizējot personu loku, kuram var izmaksāt piemaksu līdz 25 procentiem no mēnešalgas. Šobrīd piemaksa paredzēta amatpersonām, kuras iesaistītas apmācības veikšanā, organizēšanā vai darbā ar valsts noslēpuma objektiem (VNO), neparedzot izvērtēt iespējamu piemaksas piešķiršanu amatpersonām, kuras sniedz ieguldījumu vienības mērķu sasniegšanā, bet nav iesaistītas apmācībā vai darbam ar VNO.
Vienlaikus pieņemts lēmums paaugstināt piemaksas apmēru no 25% uz 30%, sinhronizējot to ar līdzīga rakstura piemaksām, kādas noteiktas Valsts un pāsvaldību insitūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā (piemēram, 14.panta divpadsmitā daļa). 
Risinājuma apraksts
Precizēts 3.pielikuma 6.punkts, nosakot piemaksas apmēru līdz 30% no mēnešalgas, un ka piemaksu var izmaksāt karavīram, ņemot vērā viņa ieguldījumu vienības mērķu sasniegšanā. Piemaksas apmēru noteiks vienības vadība, izvērtējot karavīru ieguldījumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Nacionālo bruņoto spēku karavīri
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmē karavīru atlīdzību. Proti, ar grozījumiem paredzēts: 1) palielināt piemaksu, kuru saņem karavīrs par dalību starptautiskā operācijā; 2) precizēt piemaksu par dalību starptautiskā operācijā koeficientu sistēmu; 3) noteikt piemaksu sistēmu par dalību ātrās reaģēšanas spēkos; 4) palielināt piemaksas par dienesta pienākumu izpildi uz militārā kuģa jūrā un gaisa kuģa apkalpes loceklim.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 504 314
0
7 512 941
0
7 512 941
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 504 314
0
7 512 941
0
7 512 941
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 504 314
1 274 206
7 512 941
8 824 765
7 512 941
8 824 765
8 824 765
2.1. valsts pamatbudžets
2 504 314
1 274 206
7 512 941
8 824 765
7 512 941
8 824 765
8 824 765
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 274 206
0
-8 824 765
0
-8 824 765
-8 824 765
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 274 206
0
-8 824 765
0
-8 824 765
-8 824 765
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 274 206
0
8 824 765
0
8 824 765
8 824 765
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ministru kabineta noteikumu projekta grozījumi stāsies spēkā:
1) 01.08.2022. un paredz:
palielināt piemaksu, kuru saņem karavīrs par dalību starptautiskā operācijā no 1 423 euro uz 1 932 euro un vienlaicīgi precizējot piemaksas par dalību starptautiskā operācijā koeficientu sistēmu;
palielināt piemaksas par dienesta pienākumu izpildi uz militārā kuģa jūrā (no 1,80 euro stundā uz 5 euro stundā)  un gaisa kuģa apkalpes loceklim (no 8,60 euro stundā uz 25 euro stundā).
2) 01.01.2023. un paredz noteikt piemaksu karavīram par dalību ātrās reaģēšanas spēkos vai amatu vienībā, kas nodota komandpakļautībā Ziemeļatlantijas līguma organizācijai vai citai starptautiskai organizācijai. Karavīrs papildu mēnešalgai mēnesī saņems piemaksu proporcionāli laikam, kurā karavīrs pilda amatu vai kura vienība ir nodota komandpakļautībā,  atkarība no vienības reaģēšanas laiku (1-10 gatavības dienas – 210 euro, 11-44 gatavības dienas 147 euro, 45 un vairāk dienas – 74 euro).

Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem ir piešķirts finansējums speciālo piemaksu izmaksai budžeta apakšprogrammā 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums”.
AM piemaksu izmaiņu izmaksu nodrošinās tai piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros, veicot finanšu līdzekļu pārdali no budžeta apakšprogrammas 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana ” uz budžeta apakšprogrammu  22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums”, pārskatot Nacionālo bruņoto spēku ilgtermiņa līgumus, kaujas un attīstības spējas, ņemot vērā Aizsardzības ministrijas precizētos bāzes izdevumus 2022.-2025.gadam.
AM veiks finansējuma pārdali starp budžeta apakšprogrammām, vienlaikus iekļaujot attiecīgus punktus Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā:
- 2022.gadā AM saskaņā ar Ministru kabineta 17.07.2018. noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteikto kārtību un termiņiem iesniegs pieprasījumu apropriācijas izmaiņām starp AM budžeta apakšprogrammu 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums” un  budžeta apakšprogrammu 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana”, un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem;
- AM noteikumu īstenošanu 2023. un turpmākajos gados nodrošinās tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedzot Finanšu ministrijā priekšlikumus bāzes izdevumu 2023.-2025.gadam precizēšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Nepieciešamās izmaiņas, salīdzinot ar valsts budžetu:
- 2022.gadā noteikumi stāsies spēkā 01.08.2022., nepieciešamais finansējums 2022.gadā (4 izmaksām) ir  1 274 206  euro, no kā:
 a) 821 318 euro finansējums  piemaksai par dalību starptautiskā operācijā no 1 423 euro uz 1 932 euro (turpmāk – SO piemaksa). SO piemaksas pieaugums ir 509 euro. Aprēķins veikts balstoties uz starptautiskajām operācijām, kuras ir spēkā 2022.gadā un tiek plānotas arī turpmāk. Ievērojot starptautisko operāciju iedalījumu (humānās, glābšanas u.tml.) ir precizēti katra starptautiskās operācijas veida koeficienti, ar kuriem reizina piemaksu. Finansējuma apmērs 2022.gada 4 izmaksām. SO veidi anotācija netiek uzskaitīti pēc veidiem un nosaukumiem. Atkarībā no pieņemtajiem lēmumiem par starptautiskajām operācijām var mainīties gan operāciju veids, gan ilgums. Aprēķins veikts balstoties uz pašreiz pieņemtajiem lēmumiem par starptautiskajām operācijām.
821 317,84 euro = 144 938,44 euro ( 32 cilvēki x 509 euro x 4 mēneši x 1,8 koeficients x darba devēja VSAOI) + 676 379,40 euro (168 cilvēki x 509 euro x 4 mēneši x 1,6 koeficients x darba devēja VSAOI)
b) 452 888 euro piemaksas par dienesta pienākumu izpildi uz militārā kuģa jūrā (no 1,80 euro stundā uz 5 euro stundā (turpmāk – JS piemaksas) un gaisa kuģa apkalpes loceklim no 8,60 euro stundā uz 25 euro stundā (turpmāk – GS piemaksa). Piemaksu aprēķins veikts balstoties uz faktisko piemaksu apmēru 2019., 2020. un 2021.gadā. Tiek prognozēts, ka aktivitāte gan JS gan GS tiks saglabāta līdzīgā apmērā.
- 428 046,55 euro  JS piemaksa. Pašreiz mēnesī JS piemaksa vidēji no 2019.-2021.gadam ir 48 704 euro. Palielinot piemaksu līdz 5 euro stundā piemaksa būs 135 290 euro (2,78x lielāka). 2022.gadā 4 izmaksām JS piemaksas  = (135 290 euro – 48 704 euro) x 4 izmaksas x darba devēja VSAOI 23,59%= 428 046,55 euro.
- 24 841,59 euro GS piemaksa. Pašreiz mēnesī GS piemaksa vidēji no 2019.-2021.gadam ir 2 512 euro. Palielinot piemaksu līdz 25 euro stundā piemaksa būs 7 537 euro (2,91 x lielāka, aprēķinos 3x lielāka). 2022.gadā 4 izmaksām GS piemaksas  = (7 537 euro – 2 512 euro) x 4 izmaksas x darba devēja VSAOI 23,59%= 24 841,59 euro.
 
2023.-2025.gadam nepieciešamais finansējums ir  8 824 765 euro, no kā:
a) 2 463 954 euro finansējums  SO piemaksai = 434 815,33 euro ( 32 cilvēki x 509 euro x 12 mēneši x 1,8 koeficients x darba devēja VSAOI) + 2 029 138,19 euro (168 cilvēki x 509 euro x 12 mēneši x 1,6 koeficients x darba devēja VSAOI);
b) 5 002 147 euro piemaksai par dalību ātrās reaģēšanas spēkos vai komandpakļautību NATO vai citai starptautiskai organizācijai, atkarība no vienības reaģēšanas (gatavības) laika (1-10 gatavības dienas – 210 euro, 11-44 gatavības dienas 147 euro, 45 un vairāk dienas – 74 euro). Aprēķins detalizēti netiek uzradīts, jo informācija par ātrās reaģēšanas vienībām ir klasificēta.
c) 1 358 664 euro JS piemaksa un GS piemaksa. Piemaksu aprēķins veikts balstoties uz faktisko piemaksu apmēru 2019., 2020. un 2021.gadā. Tiek prognozēts, ka aktivitāte gan JS gan GS tiks saglabāta līdzīgā apmērā.
- 1 284 139,65 euro  JS piemaksa =  (135 290 euro – 48 704 euro) x 12 izmaksas x darba devēja VSAOI 23,59%;
- 74 524,77 euro GS piemaksa = (7 537 euro – 2 512 euro) x 12 izmaksas x darba devēja VSAOI 23,59%.

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde tiks nodrošināta AM piešķirtā budžeta līdzekļu ietvaros, veicot finanšu līdzekļu pārdali starp budžeta apakšprogrammām 22.10.00 “Starptautisko operāciju un Nacionālo bruņoto spēku personālsastāva centralizētais atalgojums” un  22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana”, pārskatot NBS ilgtermiņa līgumus, kaujas un attīstības spējas un ņemot vērā AM precizētos bāzes izdevumus 2023.-2025.gadam.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tiesību akts skar tikai NBS personālsastāvu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi