Anotācija (ex-ante)

23-TA-2632: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts meža zemes "Rubeņu tīreļi" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā atsavināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkts un piektā daļa, Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4. panta pirmā daļa, 5. panta pirmā daļa un 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par valsts meža zemes "Rubeņu tīreļi" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā atsavināšanu" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, lai, ievērojot Meža likumā un Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, nekustamo īpašumu "Rubeņu tīreļi" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā (kadastra numurs 5462 004 0024) nodotu atsavināšanai un atļautu valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk – VNĪ) to pārdot par brīvu cenu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot nekustamo īpašumu "Rubeņu tīreļi" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā ar kadastra numuru 5462 004 0024, ierakstītu zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā Līvbērzes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1000 0009 7781 (turpmāk – nekustamais īpašums "Rubeņu tīreļi"), kas sastāv no zemes vienības (tās kadastra apzīmējums 5462 004 0024) 2,821 ha platībā (turpmāk – zemes vienība).
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem nekustamā īpašuma "Rubeņu tīreļi" lietošanas mērķis ir 1001 – rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve, 2,8210 ha.
Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
a) ūdens objektu zeme – 0,0830 ha,
b) zeme zem ēkām – 2,7380 ha.
Nekustamajam īpašumam "Rubeņu tīreļi" zemesgrāmatā reģistrēts apgrūtinājums – nostiprināta nomas tiesība uz visu īpašumu līdz 2028. gada 31. maijam; nomnieks – sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Laflora", nodokļu maksātāja kods 40003258598 (turpmāk – LAFLORA). Pamats: 2003. gada 2. jūnija zemes nomas līgums.
2003. gada 2. jūnijā akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" (turpmāk – LVM) ir noslēgusi zemes nomas līgumu Nr. 8/2003 ar LAFLORA, un zemes vienība ir iznomāta uz minētā līguma pamata. Zemes vienības iznomāšanas mērķis ir kūdras ražošanas produkcijas un pārstrādes objektu celtniecība. Noslēgtā zemes nomas līguma termiņš – 2028. gada 31. maijs.
Pēc NĪVKIS datiem, uz zemes vienības atrodas trīs LAFLORA tiesiskajā valdījumā esošas būves:
1) kūdras novietne (būves kadastra apzīmējums 5462 004 0020 010);
2) transformatora apvalka ēka (būves kadastra apzīmējums 5462 004 0024 001);
3) gatavās produkcijas glabāšanas laukums (būves kadastra apzīmējums 5462 004 0024 002).
LAFLORA 2021. gada 28. decembra vēstulē Nr. 385 ir iesniegusi LVM atsavināšanas ierosinājumu (turpmāk – atsavināšanas ierosinājums), lūdzot atsavināt nekustamo īpašumu "Rubeņu tīreļi" saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktu.
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkts noteic, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme (funkcionālā platībā) nepieciešama Latvijas Republikā reģistrētai kapitālsabiedrībai, lai paplašinātu tās īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves), un attiecīgais kapitālsabiedrības zemes īpašums robežojas ar valsts meža zemi, kā arī ja īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves) atrodas uz valsts meža zemes.
Atsavināšanas ierosinājumā LAFLORA informē, ka ir blakus esošā nekustamā īpašuma "Laflora" ar kadastra numuru 5462 004 0020 Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā īpašniece. Nekustamā īpašuma "Laflora" sastāvā esošajā zemes vienībā ir izvietots galvenais ražošanas korpuss, administratīvā ēka un dažādas palīgēkas. Uzņēmuma turpmāka paplašināšanās minētajā zemes vienībā nav iespējama esošās apbūves blīvuma dēļ.
Pašlaik uzņēmuma attīstības un transformācijas plānos ir ražošanas teritorijas modernizēšana un labiekārtošana, pilnveidojot tās funkcionalitāti, lai pielāgotos arvien lielākajai kravas transporta plūsmai un produkcijas daudzveidībai, un uzņēmuma attīstības ieceri saistot ar dažādu palīgbūvju būvniecību blakus esošajā valstij Zemkopības ministrijas personā piederošajā nekustamajā īpašumā "Rubeņu tīreļi", kas iznomāts LAFLORAI.
LAFLORA 2023. gada 3. janvāra vēstulē Nr. 2 "Par papildus informācijas sniegšanu" ir iesniegusi LVM atsavināmās platības funkcionālās nepieciešamības pamatojumu – atsavināmās teritorijas attīstības ģenerālplānu, topogrāfisko plānu un teritorijas telpiskās vizualizācijas plānu.
LVM ar 2023. gada 7. februāra vēstuli Nr. 4.1-2_0127_101_23_135 atsavināšanas ierosinājumu pārsūtīja Zemkopības ministrijai, norādot, ka atbilstoši "Lursoft" datiem LAFLORA ir Latvijas Republikā reģistrēta kapitālsabiedrība un tās darbības veids atbilstoši saimnieciskās darbības statistiskās klasifikācijas kodiem (NACE) ir 08.92 "Kūdras ieguve".
Atsavināmās teritorijas ģenerālplāns ir izstrādāts uz derīga topogrāfiskā plāna pamatnes, un tajā ir attēlotas esošās un plānotās būves, labiekārtojuma elementi un inženiertīklu piesaistes zemes gabalam, tostarp piekļuves risinājumi.  
Kā LAFLORA norādījusi atsavināšanas ierosinājumā, tad paplašināties tai piederošajos īpašumos liedz esošās apbūves blīvums, ko iespējams konstatēt arī no iesniegtā ģenerālplāna un teritorijas telpiskās vizualizācijas.
Saskaņā ar Meža likuma 44.panta pirmo daļu valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa 1940.gada 21.jūlijā, kura zemes reformas gaitā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskajām vai juridiskajām personām, kā arī tā meža zeme, kura pieder vai piekrīt valstij [..].Nekustamais īpašums "Rubeņu tīreļi" 2003. gada 17. aprīlī reģistrēts zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā Līvbērzes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1000 0009 7781, saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 2. panta pirmo daļu un 8. panta ceturto daļu, ko apstiprina pie papildu dokumentiem pievienotā 2003. gada 28. marta Uzziņa Nr. 11.3/1030 "Par Jelgavas rajona Līvbērzes pagasta īpašumu "Rubeņu tīreļi" (zemes kadastra Nr.5462 004 0024)". Īpašuma piederību valstij apliecina arī Latvijas valsts vēstures arhīva 2009. gada 27. maija izziņa Nr. 5-JP-1469  par zemes gabala vēsturisko piederību Meža departamentam uz 1939. gadu, attiecīgi, tā ir valsts meža zeme Meža likuma izpratnē, neatkarīgi no tā, ka faktiski mežs tur vairs nav.
Nekustamais īpašums "Rubeņu tīreļi" neietilpst LVM ilgtermiņa mežistrādes līgumu, zemes dzīļu, medību tiesību nomas platībās, bet visa zemes vienība ietilpst zemes nomas platībā, kas iznomāta LAFLORA.
Zemes vienība ir apbūvēta, ievērojot 2003. gada 2. jūnija zemes nomas līgumā Nr. 8/2003 ietverto iznomāšanas mērķi – kūdras ražošanas produkcijas un pārstrādes objektu celtniecība. LAFLORAI 2011. gada 25. jūlijā ir izsniegta būvatļauja Nr. 105/2011 kūdras novietnes izbūvei, 2012. gada 31. jūlijā – būvatļauja Nr. 88/2012 gatavās produkcijas glabāšanas laukuma izbūvei un 2012. gada 13. jūlijā – būvatļauja Nr. 86/2012 transformatora ēkas apvalka izbūvei.
Kūdras novietne pieņemta ekspluatācijā ar 2012. gada 27. marta aktu, gatavās produkcijas glabāšanas laukums – ar 2013. gada 30. augusta aktu un transformatora ēkas apvalks – ar 2012. gada 5. oktobra aktu.
Tā kā zemes vienība atbilst zemes kategorijai "citas nemeža zemes" ar koksnes krāju 0, tad neveidojas emisijas apjoms no biomasas novākšanas.
Atbilstoši dabas datu pārvaldības sistēmas "Ozols" datiem zemes vienība neietilpst īpaši aizsargājamā dabas teritorijā un tajā neatrodas īpaši aizsargājami biotopi.
Zemes vienība atrodas ārpus pilsētu un ciemu robežām Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā. Piekļūt zemes vienībai iespējams no pašvaldības zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 5462 004 0038 un 5462 004 0061 (atbilstoši zemes lietojuma veidam – zeme zem ceļa). Zemes vienība robežojas ar
1) LAFLORA piederoša nekustamā īpašuma "Laflora" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā (kadastra numurs 5462 004 0020) sastāvā esošu zemes vienību (tās kadastra apzīmējums 5462 004 0020);
2) Jelgavas novada pašvaldības zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 5462 004 0054 un 5462 004 0038, kurās atrodas NĪVKIS nereģistrētas inženierbūves – ceļi;
3) Zemkopības ministrijas valdījumā un LVM pārvaldīšanā esošām zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 5462 004 0062 un 5462 004 0023;
4) juridiskai personai piederoša nekustamā īpašuma "Lejas tīrelis" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā (kadastra numurs 5462 004 0019) sastāvā esošu zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 5462 004 0058.
Spēkā esošajā Jelgavas novada teritorijas plānojumā 2011.–2023. gadam, kas ietver saistošos noteikumus Nr. 14 "Jelgavas novada teritorijas plānojuma 2011.–2023. gadam grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi", kā zemes vienības funkcionālais zonējums noteikts "Ražošanas objekti un noliktavas". Teritorijas plānojumā noteiktie atļautās izmantošanas veidi ietver "Rūpnieciskās ražošanas uzņēmuma apbūvi", "Noliktavu, saimniecības ēku apbūvi" u. c. Zemes vienība ietilpst poldera teritorijā, un to apgrūtina aizsargjosla gar pašvaldības autoceļu. Veļu tīrelim noteikta 50 metru plata purva aizsargjosla.
Izdarot grozījumus Meža likumā, kuri stājās spēkā 2021. gada 19. maijā, tā anotācijā skaidrots, ka tad, ja uzņēmuma paplašināšanai nav citas alternatīvas kā tikai paplašināšanās uz valsts meža zemes, attiecīgo gadījumu vērtē un lēmumu par to pieņem tā publiskā persona, uz kuras vārda valsts meža zeme ir ierakstīta zemesgrāmatā. Turklāt kapitālsabiedrībai, ierosinot valsts meža zemes atsavināšanu, ar ģenerālplānu (uz derīga topogrāfiskā plāna pamatnes izstrādāta projektējamās teritorijas vispārīgā plāna būvprojekta sastāvā ar būvju, labiekārtojuma elementu un inženiertīklu piesaisti zemes gabalam) ir jāpamato atsavināmās platības funkcionālā nepieciešamība.
Zemkopības ministrija, izvērtējusi LAFLORA atsavināšanas ierosinājumā minēto, papildus iesniegtos dokumentus, kā arī LVM sagatavoto informāciju, konstatēja, ka
a) atbilstoši "Lursoft" datiem LAFLORA ir Latvijas Republikā reģistrēta kapitālsabiedrība un tās darbības veids atbilstoši saimnieciskās darbības statistiskās klasifikācijas kodiem (NACE) ir 08.92 "Kūdras ieguve";
b) paplašināšanās LAFLORA piederošajā nekustamajā īpašumā "Laflora" ar kadastra Nr. 5462 004 0020 Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā nav iespējama esošās apbūves blīvuma un teritorijas izmantošanas dēļ;
c) nekustamajam īpašumam "Rubeņu tīreļi" blakus esošā nekustamā īpašuma "Laflora" Līvbērzes pagastā, Jelgavas novadā (kadastra Nr. 5462 004 0020) īpašniece ir LAFLORA.
Ievērojot visu iepriekšminēto, kā arī to, ka LAFLORA ir Latvijas Republikā reģistrēta kapitālsabiedrība, tās īpašumā esošo rūpniecisko ražošanas būvju vai komplekso būvju rūpnieciskajai ražošanai paplašināšanās iespējama vienīgi valsts meža zemē, kas robežojas ar LAFLORAI piederošo īpašumu,un  attīstības priekšlikuma ģenerālplānā ir pamatota atsavināmās platības funkcionālā nepieciešamība, Zemkopības ministrijas ieskatā gan ierosinātājs, gan atsavināšanas ierosinājums atbilst Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkta nosacījumiem.
Grozījumi Meža likumā, kuri stājās spēkā 2021. gada 19. maijā, paplašina valsts meža zemes atsavināšanas iespējas, nosakot kritērijus, kurus piemērojot var atsavināt valsts meža zemi.
Grozījumu mērķis, paplašinot Meža likuma 44. panta ceturtajā daļā minēto to subjektu loku, kas ir tiesīgi ierosināt valsts meža zemes atsavināšanu, bija vērsts uz valsts meža zemes atsavināšanu tikai tām kapitālsabiedrībām, kurām funkcionāli nepieciešama papildu teritorija, lai paplašinātu kapitālsabiedrības īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves, vienlaikus paredzot izņēmumu attiecībā uz ieguves rūpniecības vai iežieguves būvēm. 
Paredzot ierobežojumu attiecībā uz ieguves rūpniecības vai iežieguves būvēm, tiesību normas jēga un mērķis bija novērst tādas valsts meža zemes atsavināšanu, kuru potenciāli valsts pati varētu izmantot ieguves rūpniecībai. Tiesību normas mērķis bija nevis ierobežot kapitālsabiedrības pēc to darbības veida, nedz arī automātiski izslēgt no subjektu loka kapitālsabiedrības, kas nodarbojas ar derīgo izrakteņu ieguvi, bet gan radīt iespēju kapitālsabiedrībām savas pamatdarbības nodrošināšanai paplašināt apbūvi.
Kūdras ieguves cikls beidzas ar kūdras (frēzkūdras vai gabalkūdras) novietošanu, pēc tam tā tiek apstrādāta vai pārstrādāta un tiek ražota un uzglabāta produkcija. Kūdras ieguve, apstrāde un uzglabāšana ir atsevišķas darbības.
No lietas materiāliem izriet, ka LAFLORA atsavināmajā teritorijā plāno pārstrādāt un uzglabāt kūdru, nevis to iegūt. Iežieguves būves ir būves, kas atrodas ieguves vietā (uz kūdras lauka), tostarp, piemēram grāvji, plātņu pievedceļi, savukārt nekustamajā īpašumā "Rubeņu tīreļi" plānots izveidot kūdras pārstrādes un šķirošanas cehu, uzglabāšanas laukumu un personāla ēku.
Noslēgtajā nomas līgumā starp LVM un LAFLORU norādīts zemes iznomāšanas mērķis – kūdras ražošanas produkcijas un pārstrādes objektu celtniecība.
Jāpiebilst, ka anotācijā par grozījumiem Meža likumā, kuri stājās spēkā 2021. gada 19. maijā, ir skaidrots: ja kapitālsabiedrība jau darbojas uz valsts meža zemes saskaņā ar nomas līgumu, tad pārsvarā šādos gadījumos valsts meža zeme tiek lietota kā industriāla rakstura zeme vai arī kā zeme zem infrastruktūras objektiem (piemēram, piebraucamais ceļš pie ražotnes). Atgūstot šādu valsts meža zemi pēc nomas termiņa beigām, to ir dārgi un nelietderīgi izmantot mežsaimniecībā, tāpēc ir lietderīgi un saprātīgi šādu zemi par attiecīgu samaksu atsavināt nomniekam.
Meža likuma 44. panta piektā daļa paredz, ka šā panta ceturtās daļas 4. punktā minētā zeme atsavināma Atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā. Atsavinot zemi šā panta ceturtās daļas 4. punktā minētajām personām, piemērojama Atsavināšanas likumā noteiktā kārtība nekustamo īpašumu pārdošanai par brīvu cenu, kādā pārdodami nekustamie īpašumi Atsavināšanas likuma 4. panta ceturtajā daļā minētajām personām.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 37. panta pirmās daļas 4. punktam pārdot publiskas personas mantu par brīvu cenu var, ja nekustamo īpašumu iegūst šā likuma 4. panta ceturtajā daļā minētā persona. Šajā gadījumā pārdošanas cena ir vienāda ar nosacīto cenu.
Saskaņā ar Civillikuma 2168. pantu nomas līgums izbeidzas pats no sevis arī pirms termiņa notecējuma, kad tiesības sakrīt, t. i., kad nomnieks iegūst iznomāto lietu par īpašumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nodot atsavināšanai nekustamo īpašumu un atļaut VNĪ to pārdot par brīvu cenu.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturto daļu zemesgrāmatā ierakstītas valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu,  ja valsts meža zeme (funkcionālā platībā) nepieciešama Latvijas Republikā reģistrētai kapitālsabiedrībai, lai paplašinātu tās īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves), un attiecīgais kapitālsabiedrības zemes īpašums robežojas ar valsts meža zemi, kā arī ja īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves) atrodas uz valsts meža zemes.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz nodot atsavināšanai Nekustamo īpašumu un atļaut VNĪ pārdot nekustamo īpašumu par brīvu cenu saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktu un piekto daļu un Atsavināšanas likuma 4. panta pirmo daļu, 5. panta pirmo daļu un 9. panta pirmo daļu.
Anotācija papildināta.
Uz LAFLORU nav attiecināma Atsavināšanas likuma 14. panta pirmā daļa, jo šajā gadījumā, lai valsts meža zemes atsavināšanas ierosinātājs varētu atsavināt valsts meža zemi saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktu, ir jāizpildās konkrētiem kritērijiem un tikai to izpildes rezultātā valsts meža zemi var atsavināt Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā, pārdodot to par brīvu cenu.
Meža likuma 44. panta piektajā daļā ir tieši noteikts, ka atsavinot zemi šā panta ceturtās daļas 4. punktā minētajām personām, piemērojama Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktā kārtība nekustamo īpašumu pārdošanai par brīvu cenu, kādā pārdodami nekustamie īpašumi Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4. panta ceturtajā daļā minētajām personām.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 37. panta pirmās daļas 4. punktam pārdot publiskas personas mantu par brīvu cenu var, ja nekustamo īpašumu iegūst šā likuma 4. panta ceturtajā daļā minētā persona. Šajā gadījumā pārdošanas cena ir vienāda ar nosacīto cenu.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Zemkopības ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta" 12. punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks izpildīts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktā minētā kapitālsabiedrība (LAFLORA)

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37. punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašumu tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama to tiesību aktu projektu izstrādē, kuri būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā "Tiesību aktu projekti".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži"
  • valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekta izpildi nodrošinās Zemkopības ministrija, LVM un VNĪ.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi