24-TA-587: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 3. jūlija noteikumos Nr. 473 "Meža konsultatīvās padomes nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2012. gada 3. jūlija noteikumi Nr. 473 "Meža konsultatīvās padomes nolikums" (turpmāk – noteikumi Nr. 473) nosaka Meža konsultatīvās padomes (turpmāk – MKP) sastāvu un darbības organizēšanu. MKP 2024. gada 7. februāra sēdē ir nolemts precizēt tās sastāvu un darbības organizēšanas nosacījumus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Izpildīt MKP nolemto un precizēt MKP sastāvu un darbības organizāciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Noteikumi Nr. 473 paredz, ka MKP sanāksmes ir sasaucamas vismaz četras reizes gadā.
2. MKP padomdevēju sastāvā nav iekļauta nozīmīgas kūdras ražošanas nozares pārstāvji.
3. Esošajā kārtībā nav paredzēts sanāksmes rīkot attālināti.
4. Visu MKP locekļu pilnvaru termiņš ir trīs gadi.
2. MKP padomdevēju sastāvā nav iekļauta nozīmīgas kūdras ražošanas nozares pārstāvji.
3. Esošajā kārtībā nav paredzēts sanāksmes rīkot attālināti.
4. Visu MKP locekļu pilnvaru termiņš ir trīs gadi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MKP nolikumā ir jāprecizē daži MKP darbības aspekti.
Risinājuma apraksts
Ar MKP sēdes protokolu ir apstiprināts MKP lēmums
1) padomes sēdes sasaukt ne retāk kā reizi pusgadā;
2) piešķirt padomdevēja tiesības pārstāvim no Klimata un enerģētikas ministrijas, kā arī kūdras ražotāju interešu grupas pārstāvim, ņemot vērā tās ciešo saistību ar meža nozari;
3) dot iespēju gan padomes locekļiem, gan dalībniekiem ar padomdevēja tiesībām konsultatīvās padomes sēdēm pieslēgties attālināti.
Lai samazinātu MKP darbības birokrātisko slogu, ir svītrots punkts par padomes locekļu un padomdevēju pilnvaru termiņu.
Labots Latvijas Lauksaimniecības universitātes nosaukums atbilstoši tās pašreizējam nosaukumam – Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte.
1) padomes sēdes sasaukt ne retāk kā reizi pusgadā;
2) piešķirt padomdevēja tiesības pārstāvim no Klimata un enerģētikas ministrijas, kā arī kūdras ražotāju interešu grupas pārstāvim, ņemot vērā tās ciešo saistību ar meža nozari;
3) dot iespēju gan padomes locekļiem, gan dalībniekiem ar padomdevēja tiesībām konsultatīvās padomes sēdēm pieslēgties attālināti.
Lai samazinātu MKP darbības birokrātisko slogu, ir svītrots punkts par padomes locekļu un padomdevēju pilnvaru termiņu.
Labots Latvijas Lauksaimniecības universitātes nosaukums atbilstoši tās pašreizējam nosaukumam – Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Kūdras nozari pārstāvošas nevalstiskās organizācijas piesaiste paplašina konsultatīvās padomes dalībnieku loku un dod iespēju pārstāvēt šo tautsaimniecības nozari Meža konsultatīvajā padomē.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/cd68b507-4159-4714-a2a8-03fbd1f50a6c
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikumi vai iebildumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Valsts meža dienests
- AS "Latvijas valsts meži"
- Klimata un enerģētikas ministrija
- SIA "Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs"
- Latvijas Pašvaldību savienība
- Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Dabas aizsardzības pārvalde
- Latvijas valsts mežzinātnes institūts "SILAVA"
- Meža īpašnieku biedrība; Latvijas Kokrūpniecības federācija; Latvijas Kokmateriālu ražotāju un tirgotāju asociācija; asociācija "Latvijas Mēbeles"; biedrība "PFC Latvijas Padome"; Latvijas Neatkarīgo mežistrādātāju asociācija; mkps "Mežsaimnieks"; Latvijas Ornitoloģijas biedrība; Pasaules Dabas fonds; Latvijas Dabas fonds; Latvijas Meža nozares arodu arodbiedrība; Koksnes ķīmijas institūts; Ogres tehnikums.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi