Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 10.aprīlī
24-TA-2127: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 871 "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 871 "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi"" sagatavots pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekts izstrādāts, lai piešķirtu Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmai tiesības saņemt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes informāciju par atvieglojuma saņēmēja aktuālo personu apliecinošu dokumentu – personas apliecību, kuru izmanto elektroniskai identificēšanai. Vienlaikus Ministru kabineta noteikumos tiek veikti dažādi tehniskie labojumi, kas precizē spēkā esošas normas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas (turpmāk – AVIS) mērķis ir izveidot iedzīvotājiem, komersantiem un valsts un pašvaldības institūcijām ērtu, viegli saprotamu atvieglojumu pārvaldības sistēmu atvieglojuma darījumiem, kas balstīti uz personas vai personai izsniegtā identifikācijas līdzekļa identificēšanu atvieglojuma piemērošanas brīdī un kas nodrošina precīzu atvieglojumu norādījumu izpildi.
Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 871 "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumi) ar identifikācijas līdzekli ir saprotami materiāli un nemateriāli elementi, kurus atvieglojuma saņēmējs izmanto preces vai pakalpojuma iegādes brīdī, lai saņemtu atvieglojuma devēja noteikto atvieglojumu.
Sistēmā AVIS atvieglojuma devējs nosaka atvieglojuma saņēmēja identifikācijas līdzekli, ar kuru nepieciešams identificēties, lai saņemtu atvieglojuma devēja piešķirto atvieglojumu (piemēram, attiecīgas pašvaldības iedzīvotāju karte, personalizētā braukšanas karte, personas apliecība, kredītiestāžu norēķinu karte, mobilā aplikācija u.c.).
Pašlaik MK noteikumos ir noregulēta datu pārvaldība attiecībā uz atvieglojuma devēja  izsniegto identifikācijas līdzekli, kas paredzēts atvieglojuma saņemšanai atvieglojuma saņēmējam, bet nav regulējuma attiecībā uz personu apliecinošiem dokumentiem, ko izsniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk – PMLP).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdzšinējā pieredze darbā ar atvieglojumu devējiem, kuri ir sākuši integrācijas procesu ar AVIS, norāda, ka ir radusies vajadzība pēc personas apliecību datu pieejamības informācijas sistēmā. Atbilstoši Personu apliecinošo dokumentu likuma 9.panta pirmajai daļai personas apliecība ir obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu. Tādējādi personas apliecības izmantošana atrisinās problēmjautājumu, ka vairākām pašvaldībām pašlaik nav izstrādātas iedzīvotāju kartes vai kādi citi speciāli atvieglojuma saņēmēja identificēšanas līdzekļi, kā arī, personas apliecības izmantošana atvieglojumu saņemšanai plaši tiks pielietota valsts nozīmes atvieglojumu procesos (veselības, satiksmes, labklājības, kultūras nozarēs). Personas apliecības informācijas pieejamība AVIS sekmēs vienota un pieejama identifikācijas līdzekļa izmantošanu, pielāgojoties valsts iestādēm, pašvaldībām un citiem atvieglojumu devējiem, kuriem nebūs vajadzības ieviest un pārvaldīt jaunus identifikācijas līdzekļus, bet gan izmantot iedzīvotājiem jau plaši pieejamu elektroniski identificējamu līdzekli - personas apliecību.
Risinājuma apraksts
Fizisko personu reģistrā iekļautie personas dati, t.sk., dati par personu apliecinošiem dokumentiem, saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 2. panta pirmo daļu un Informācijas atklātības likuma 5. panta otro daļu ir ierobežotas pieejamības informācija.
Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts paredz, ka personas datu apstrāde ir likumīga tikai tādā apmērā un tikai tad, ja apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras.
Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas likuma 9. panta pirmās daļas 1. punkts paredz, ka AVIS sistēmā datus iekļaušanai un aktualizēšanai sniedz PMLP no Fizisko personu reģistra. Fizisko personu reģistra likuma 11. panta pirmās daļas 16. punkts nosaka, ka Fizisko personu reģistrā par personu iekļauj, tai skaitā, ziņas par personu apliecinošu dokumentu.
Ņemot vērā iepriekš minēto, MK noteikumos nepieciešams skaidri noteikt sistēmas AVIS tiesības saņemt no PMLP informāciju par atvieglojuma saņēmēja personu apliecinošu dokumentu – personas apliecību, kas nodrošinās visiem atvieglojuma devējiem iespēju piesaistīt atvieglojumu personas apliecībai kā identifikācijas līdzeklim atvieglojuma saņemšanai. Personas apliecības derīguma statusa pārbaude notiks no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Nederīgo dokumentu reģistra datiem.
Vienlaikus ar grozījumiem MK noteikumu 8.1.10. punktā tiek precizēts, ka tas regulē tikai atvieglojuma devēja izsniegto identifikācijas līdzekli (piemēram, attiecīgas pašvaldības izsniegtā iedzīvotāju karte, mobilā aplikācija, QR kods u.c.), savukārt ar grozījumiem 12.punktā tiek precizēts, ka PMLP sniedz un aktualizē datus par visiem AVIS iekļautajiem atvieglojuma saņēmējiem.
Problēmas apraksts
Laika gaitā radās nepieciešamība veikt vairākus tehniskus grozījumus, kas saistīti ar iestāžu nosaukumu maiņu, AVIS tīmekļvietnes izveidi u.c.
Risinājuma apraksts
1. AVIS 2023. gadā ir izveidota tīmekļvietne ar adresi https://avis.gov.lv, kurā atrodamas informācijas sistēmas vadlīnijas, piekļuves procesa kārtība un datu apmaiņas protokols, līdz ar to nepieciešams papildināt MK noteikumus ar 1.1 punktu, kā arī veikt labojumus 23. un 26.1. apakšpunktā.

2. Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3.punktu ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija. Ņemot vērā minēto, nepieciešams veikt labojumus MK noteikumu 2.punktā.

3. Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojuma Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” 1.punktu ar 2024. gada 1. septembri Valsts reģionālās attīstības aģentūras nosaukums ir Valsts digitālās attīstības aģentūra.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams veikt labojumus MK noteikumu 4. punktā.

4. Līdzšinējā pieredze rada, ka lai veiksmīgi pārvaldītu atvieglojumus personām ar invaliditāti, nepieciešams AVIS sistēmā iekļaut ne tikai atzīmi, ka personai ir noteikta invaliditāte, bet arī datus par atvieglojuma saņēmēja invaliditātes grupu, jo bieži vien atvieglojumi tiek piešķirti tikai personām ar 1. un 2. invaliditātes grupu, turklāt invaliditātes grupām noteiktie atvieglojuma apmēri ir atšķirīgi. Ņemot vērā minēto, MK noteikumi tiek precizēti, nosakot, ka Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija no invaliditātes informatīvās sistēmas AVIS iekļauj un aktualizē datus tai skaitā par invaliditātes grupu (8.1.8.1 apakšpunkts).

5. MK noteikumu 8.1. apakšpunkts nosaka, kādu informāciju par atvieglojuma saņēmējiem iekļauj un aktualizē AVIS sistēmā, līdz ar to 8.1.7. un 8.1.8. apakšpunktā nav nepieciešams atkārtoti norādīt, ka tā ir informācija par atvieglojuma saņēmēju un abos apakšpunktos ir svītrojami vārdi “atvieglojuma saņēmēja”.

6. Datu veiksmīgai savietošanai no vairākiem reģistriem AVIS sistēmā jābūt iekļautam katra atvieglojuma saņēmēja (fiziskās personas) personas kodam. Aktuālā redakcijā MK noteikumos pienākums dot personas kodu kopā ar atvieglojuma saņēmēja statusu no valsts informācijas sistēmām ir paredzēts tikai daļai iestāžu. Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildināt 14. un 15. punktu. MK noteikumu 14. punktā tiek paredzēts, ka kopā ar atvieglojuma ņēmēja statusu AVIS sistēmai tiek nodoti dati par personas kodu no valsts izglītības informācijas sistēmas Izglītības un zinātnes ministrija. Savukārt MK noteikumu 15. punktā tiek noteikts, ka VSIA "Autotransporta direkcija" reizi diennaktī nodod personas kodu AVIS sistēmai no valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmas kopā ar mērķa personas informāciju par aktuālo identifikācijas līdzekli (personas apliecību).

7. Saskaņā ar 2023. gada 7. decembra grozījumiem Bērnu tiesību aizsardzības likuma 65.1 pantā Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija no 2023. gada pārveidota par Bērnu aizsardzības centru, līdz ar to nepieciešams precizēt MK noteikumu 17.3. apakšpunktu.

8. Ministru kabinets 2024. gada 10. septembrī apstiprināja noteikumus Nr. 598 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" un Nr. 601 "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi". Saskaņā ar jauno kārtību Sabiedrības integrācijas fonds informāciju par Latvijas Goda ģimenes apliecības īpašniekiem turpmāk uzkrās valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmā, nevis Informācijas uzkrāšanas un analīzes sistēmā, līdz ar to nepieciešams precizēt MK noteikumu 17.4. apakšpunktu.

9. Valsts pārvaldes pakalpojumu portāls ir mainījis tīmekļvietnes adresi uz latvija.gov.lv kopš 2023.gada 30.janvāra, līdz ar to tika precizēts MK noteikumu 19.1. apakšpunkts.

10. Saskaņā ar Valsts informācijas sistēmu likuma 2022.gada 5.maija grozījumiem, kas stājās spēka 2022.gada 1.jūnijā, no likuma svītrots termins “turētājs”, jo valsts informācijas sistēmas pārzinim tiek dotas tiesības savu funkciju izpildes atbalstam izmantot citu institūciju vai privātpersonu sniegtus informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pakalpojumus.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams svītrot atsauci uz AVIS turētāju MK noteikumu 31. punktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
  • Personas, kurām izsniegta personas apliecība
Ietekmes apraksts
1. Sistēmā AVIS atvieglojuma devējs nosaka atvieglojuma saņēmēja identifikācijas līdzekli, ar kuru nepieciešams identificēties, lai saņemtu atvieglojuma devēja piešķirto atvieglojumu.
Pašlaik MK noteikumos ir noregulēta datu pārvaldība attiecībā uz atvieglojuma devēja izsniegto identifikācijas līdzekli, kas paredzēts atvieglojuma saņemšanai atvieglojuma saņēmējam, bet nav regulējuma attiecībā uz personu apliecinošiem dokumentiem, ko izsniedz PMLP, tas ir, personas apliecībām.
Personas apliecību informācijas pieejamība AVIS sekmēs vienota un pieejama identifikācijas līdzekļa izmantošanu, pielāgojoties valsts iestādēm, pašvaldībām un citiem atvieglojumu devējiem, kuriem nebūs vajadzības ieviest un pārvaldīt jaunus identifikācijas līdzekļus. Tas ievērojami samazinās administratīvo slogu gan fiziskām personām - atvieglojumu saņēmējiem, gan atvieglojuma ieviešanas izmaksas atvieglojuma devējiem un pakalpojuma sniedzējiem - valsts iestādēm, pašvaldībām un komersantiem.
2. Lai veiksmīgi pārvaldītu atvieglojumus personām ar invaliditāti, nepieciešams AVIS sistēmā iekļaut ne tikai atzīmi, ka personai ir noteikta invaliditāte, bet arī datus par atvieglojuma saņēmēja invaliditātes grupu, jo bieži vien atvieglojumi tiek piešķirti tikai personām ar 1. un 2. invaliditātes grupu, turklāt ar atšķirīgu apmēru. Ņemot vērā minēto, MK noteikumi tiek precizēti, nosakot, ka AVIS iekļauj un aktualizē datus tai skaitā par atvieglojuma saņēmēja invaliditātes grupu. Šo datu nepieejamība AVIS sistēmā līdz šim neļāva izmantot sistēmu gadījumos, kad atvieglojums vai tā atšķirīgs apmērs noteikts personām ar konkrētu invaliditātes grupu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts digitālās attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/e88065ef-e77e-4962-8947-afa8f473533d

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Pirms tiesību akta izsludināšanas TAP portālā 03.12.2024. - 17.12.2024. notika noteikumu projekta publiskā apspriešana. Atzinumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
  • Bērnu aizsardzības centrs
  • Sabiedrības integrācijas fonds
  • Valsts digitālās attīstības aģentūra
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
  • Izglītības un zinātnes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiesību aktu projekts nosaka sistēmas AVIS tiesības saņemt no PMLP informāciju par atvieglojuma saņēmēja aktuālo personu apliecinošu dokumentu – personas apliecību, kas nodrošinās visiem atvieglojuma devējiem iespēju piesaistīt atvieglojumu personas apliecībai kā identifikācijas līdzeklim atvieglojuma saņemšanai, kas ļaus paplašināt AVIS sistēmas darbības jomu, tādējādi vienkāršojot atvieglojumu pārvaldību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiesību aktu projekts nosaka sistēmas AVIS tiesības saņemt no PMLP informāciju par atvieglojuma saņēmēja aktuālo personu apliecinošu dokumentu – personas apliecību, kas nodrošinās visiem atvieglojuma devējiem iespēju piesaistīt atvieglojumu personas apliecībai kā identifikācijas līdzeklim atvieglojuma saņemšanai, kas ļaus paplašināt AVIS sistēmas darbības jomu, tādējādi vienkāršojot atvieglojumu pārvaldību.
 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
1. Pašlaik MK noteikumos ir noregulēta datu pārvaldība tikai attiecībā uz atvieglojuma devēja izsniegto identifikācijas līdzekli (piemēram, pilsētnieka karte). Ir saņemti lūgumi izstrādāt regulējumu attiecībā uz personas apliecībām, kas ļaus pašvaldībām, valsts iestādēm un komersantiem piešķirt atvieglojumus AVIS sistēmā bez vajadzības ieviest un pārvaldīt savus identifikācijas līdzekļus.
Papildus tam tiesību akta projekts "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" (23-TA-1533) paredz, ka pilsētas nozīmes maršrutos no 2026.gada 1.janvāra fiziskas personas atvieglojumus varēs saņemt tikai izmantojot AVIS sistēmu (sk. grozījumus likuma 14.1 pantā). Regulējums skars 10 valstspilsētas: Daugavpils, Jelgava, Jēkabpils, Jūrmala, Liepāja, Ogre, Rēzekne, Rīga, Valmiera un Ventspils. Ja valstspilsētā nav ieviests savs identifikācijas līdzeklis, braukšanas atvieglojumu saņemšanai būs nepieciešams izmantot personas apliecības.
Tiesiskais pamats datu apstrādei ir Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas likuma 3.panta pirmā daļa un 7.pants, komersantiem – arī 10.pants, kā arī par konkrēta atvieglojuma piešķiršanu - pašvaldības saistošie noteikumi (Pašvaldību likuma 44.panta pirmā daļa) vai Ministru kabineta noteikumi.
Datu apmaiņai tiek izmantota Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (turpmāk - DAGR). Paredzēts, ka DAGR platforma AVIS sistēmas vajadzībām saņems šādas ziņas par personu apliecinošu dokumentu (sk. Ministru kabineta 2021.gada 15.jūnija noteikumu Nr.372 “Noteikumi par Fizisko personu reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu” 2.16.apakšpunktu):
1. dokumenta veids;
2. dokumenta numurs;
3. izdošanas datums;
4. derīguma termiņš;
5. dokumenta statusa maiņas datums un iemesls.
Ņemot vērā, ka AVIS sistēma veidota tā, lai no DAGR platformas saņemtu datus tikai par vienu dokumenta veidu - personu apliecinošu dokumentu, dati par pasēm netiks pieprasīti un apstrādāti.
Tāpat, ja atvieglojums ir piesaistīts atvieglojuma devēja izsniegtajam identifikācijas līdzeklim, dati par personas apliecību AVIS sistēmā netiks pieprasīti.
Datu glabāšanas termiņš noteikts  AVIS likuma 9.panta trešajā daļā.

2. Lai veiksmīgi pārvaldītu atvieglojumus personām ar invaliditāti, nepieciešams AVIS sistēmā iekļaut ne tikai atzīmi, ka personai ir noteikta invaliditāte, bet arī datus par atvieglojuma saņēmēja invaliditātes grupu. Šo datu nepieejamība AVIS sistēmā līdz šim neļāva izmantot sistēmu gadījumos, kad atvieglojums vai tā atšķirīgs apmērs noteikts personām ar konkrētu invaliditātes grupu.
Tiesiskais pamats datu apstrādei ir Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas likuma 3.panta pirmā daļa un 7.pants, komersantiem – arī 10.pants, kā arī par konkrēta atvieglojuma piešķiršanu - attiecīgās pašvaldības saistošie noteikumi (Pašvaldību likuma 44.panta pirmā daļa) vai Ministru kabineta noteikumi. Apstrāde ir vajadzīga, lai īstenotu personu ar invaliditāti tiesības uz sociālo nodrošinājumu un aizsardzību.
Datu glabāšanas termiņš noteikts  AVIS likuma 9.panta trešajā daļā.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk