Anotācija (ex-ante)

23-TA-2439: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas transporta tīkla projektu atļauju piešķiršanas procedūru organizēšanas un uzraudzības kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 7.jūlija Direktīvas (ES) 2021/1187 par pasākumu racionalizēšanu ar mērķi veicināt Eiropas transporta tīkla ieviešanu (turpmāk – Direktīva 2021/1187) 11.panta 1.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi nodrošināt Direktīvas 2021/1187 prasību pārņemšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021.gada 7.jūlijā tika pieņemta Direktīva Nr.2021/1187, kurā noteikto prasību mērķis ir veicināt savlaicīgu Eiropas transporta pamattīkla pabeigšanu līdz 2030.gadam, īpaši piešķirot prioritāti pārrobežu savienojumiem. Direktīvu Nr.2021/1187 piemēro Eiropas transporta tīkla (TEN-T) projektiem Rail Baltica jaunajā ar Eiropas sliežu platumu (1435 mm) pilnībā sadarbspējīgajā līnijā, Via Baltica koridorā un projektiem, kuri ir daļa no TEN-T pamattīkla koridoru posmiem saskaņā ar Regulas Nr. 1315/2013 44. panta 1. punktu un kuru kopējās izmaksas pārsniedz 300 000 000 euro. 

Direktīvas Nr.2021/1187 prasības ir vērstas uz savlaicīgu atļauju piešķiršanas procedūru (IVN, būvatļaujas u.c.) īstenošanu, lai veicinātu projektu īstenošanu noteiktajos termiņos un novērstu kavēšanos, tādēļ Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm tiek noteiktas atļauju piešķiršanas procedūru organizēšanas un uzraudzības prasības, lai veicinātu savlaicīgu projektu īstenošanu.

Direktīvas Nr.2021/1187 11.panta 1.punktā noteikts, ka līdz 2023.gada 10.augustam ES dalībvalstīm jāpieņem normatīvie akti, lai izpildītu direktīvas prasības.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams pārņemt Direktīvā Nr.2021/1187 noteiktās prasības, lai nodrošinātu transporta nozares projektu atļauju piešķiršanas procedūru organizēšanu un uzraudzību.

Direktīvā Nr.2021/1187 tiek noteiktas šādas prasības:

1) pienākums izraudzīties iestādi, kura būtu projekta virzītāja kontaktpunkts, uzlabojot atļauju piešķiršanas procedūru pārredzamību un īstenošanu, kā arī uzlabojot ES dalībvalstu sadarbību. Izraudzītajai iestādei jānodrošina nepieciešamā informācija projekta virzītājam, atvieglojot atļauju piešķiršanas procedūru īstenošanu, kuru rezultātā tiek pieņemts pilnvarojuma lēmums par tiesībām projekta virzītājam īstenot projektu;

2) projektiem, uz ko attiecas Direktīvas Nr.2021/1187 tvērums, ir jāpiemēro prioritārs režīms, proti, izraudzītajai iestādei ir jāveic nepieciešamie pasākumi, lai atbilstoši normatīvajiem aktiem teritorijas attīstības plānošanā, transporta nozares projektiem, kas ir Direktīvas Nr.2021/1187 tvērumā, tiktu piemērots nacionālo interešu objekta statuss;

3) tiek noteikts termiņš atļauju piešķiršanas procedūru īstenošanai līdz pilnvarojuma lēmuma pieņemšanai par tiesībām īstenot projektu, kas nepārsniedz četrus gadus no atļauju piešķiršanas procedūras sākuma datuma. Termiņš atļauju piešķiršanas procedūru īstenošanai tiek noteikts ņemot vērā steidzamību pabeigt Eiropas transporta tīkla pamattīklu līdz 2030.gadam;

4) tiek noteiktas prasības atļauju piešķiršanas procedūras organizēšanai, t.i. kārtība, kādā projekta virzītājam ir jāpaziņo par projektu izraudzītajai iestādei, informācija no izraudzītās iestādes, kas jānodrošina projekta virzītājam, lai paziņotu par projektu un attiecīgo atļauju saņemšanu, pilnvarojuma lēmuma pieņemšanas kārtība.

5) tiek noteikts, ka Eiropas transporta tīkla infrastruktūras projektos, kas attiecas uz divām vai vairākām ES dalībvalstīm, tām savā starpā ir jāsadarbojas, lai koordinētu savus grafikus un sastādītu kopīgu grafiku attiecībā uz atļauju piešķiršanas procedūru īstenošanu, ņemot vērā risku, ka pārrobežu projektos var būt problēmas saistībā ar atļauju piešķiršanas procedūru koordināciju. Tiek noteikts, ka ES dalībvalstīm jāveic nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 11.decembra Regulas (ES) Nr. 1315/2013 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko atceļ Lēmumu Nr. 661/2010/ES 45. pantu izraudzītie Eiropas koordinatori saņem informāciju par atļauju piešķiršanas procedūrām.

6) tiek paredzēts, ka publiskajam iepirkumam Eiropas transporta pamattīkla pārrobežu projektā, ko rīko kopējs subjekts, būtu jāpiemēro vienas dalībvalsts tiesību akti. Atkāpjoties no ES tiesību aktiem publiskā iepirkuma jomā, ir jāpiemēro tās ES dalībvalsts tiesību akti, kurā atrodas kopējā subjekta juridiskā adrese, ja vien vienošanās starp iesaistītajām dalībvalstīm nenosaka citādi.
Risinājuma apraksts
Direktīvas Nr.2021/1187 prasības tiek pārņemtas nacionālajos normatīvajos aktos:

1) izstrādājot un pieņemot likumprojektu "Grozījumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projektu uzraudzības likumā" (turpmāk - likumprojekts) (Nr.323/Lp14), kurā noteikts:
- deleģēt Ministru kabinetu noteikt kārtību, kādā nodrošina Eiropas transporta tīkla projektu atļauju piešķiršanas procedūru uzraudzību saskaņā ar Direktīvā 2021/1187 noteiktajām prasībām;
-  noteikt prasības publiskajam iepirkumam Eiropas transporta tīkla pārrobežu projektos atbilstoši Direktīvas 2021/1187 8. un 9.pantā noteiktajām prasībām.

Likumprojekts 2023.gada 8.augustā tika pieņemts Ministru kabinetā un šobrīd tiek virzīts pieņemšanai Saeimā (2023.gada 1.novembrī Saeimas un budžeta (nodokļu) komisijā tika atbalstīts izskatīšanai 3.lasījumā Saeimas sēdē 2023.gada 9.novembrī).

2) izstrādājot un apstiprinot Ministru kabineta noteikumu projektu "Kārtība, kādā nodrošina Eiropas transporta tīkla projektu atļauju piešķiršanas procedūru organizāciju un uzraudzību" atbilstoši likumprojektā sniegtajam deleģējumam.

Noteikumu projektā:

1) sniegts noteikumu projektā lietoto terminu skaidrojums atbilstoši Direktīvā Nr.2021/1187 noteiktajam;

2) tiek noteikti Eiropas transporta tīkla projekti atbilstoši Direktīvas Nr.2021/1187 tvērumam, uz kuriem tiek attiecinātas Ministru kabineta noteikumu prasības, t.i. Eiropas transporta tīkla (TEN-T) projekti Rail Baltica jaunajā ar Eiropas sliežu platumu (1435 mm) pilnībā sadarbspējīgajā līnijā, Via Baltica koridorā un projekti, kuri ir daļa no TEN-T pamattīkla koridoru posmiem saskaņā ar Regulas Nr. 1315/2013 44. panta 1. punktu un kuru kopējās izmaksas pārsniedz 300 000 000 euro;

2) tiek definēti izraudzītās iestādes pienākumi un noteikts, ka izraudzītās iestādes funkcijas pilda Satiksmes ministrija;

3) tiek noteikta atļauju piešķiršanas procedūras organizēšanas kārtība, tai skaitā prasības, kas attiecas uz pārrobežu Eiropas transporta tīkla projektu atļauju piešķiršanas procedūru organizēšanu.

Prasības atļauju piešķiršanas procedūras organizēšanai nosaka:
- kārtību, kādā projekta virzītājs paziņo izraudzītajai iestādei par projektu;
- atļauju piešķiršanas procedūras sākuma datumu, ko reģistrē izraudzītā iestāde;
- tiesības izraudzītajai iestādei noraidīt projekta virzītāja iesniegto paziņojumu par projektu, ja tas nav sagatavots atbilstoši izraudzītās iestādes prasībām;
- termiņu atļauju piešķiršanas procedūras īstenošanai, ko nosaka izraudzītā iestāde;
- atsevišķus gadījumus, kad izraudzītā iestāde var lemt par pamatotu atļaujas piešķiršanas procedūras pagarinājumu;
- kārtību, kādā izraudzītā iestāde pieņem pilnvarojuma lēmumu un paziņo par pilnvarojuma lēmuma pieņemšanu projekta virzītājam;
- pienākumu izraudzītajai iestādei veikt nepieciešamos pasākumus, lai Direktīvas 2021/1187 tvērumā esošajiem transporta nozares projektiem tiktu piemērots nacionālo interešu objekta statuss.

Noteikumu projektā noteikts, ka izraudzītā iestāde informē projekta virzītāju par nepieciešamo atļauju sagatavošanu atļauju piešķiršanas procedūras ietvaros un sniedz norādes par nepieciešamās informācijas un dokumentu iesniegšanu. Lai nodrošinātu, ka projekta virzītājam tiek sniegta minētā informācija, Satiksmes ministrijas tīmekļa vietnē tiks ievietota rokasgrāmata par projektu atļauju piešķiršanas procedūru īstenošanu saskaņā ar Direktīvu 2021/1187, kurā plānots iekļaut informāciju par:
- nacionālo normatīvo regulējumu Direktīvas Nr.2021/1187 prasību transponēšanai;
- prasībām projekta virzītājam par iesniedzamo informāciju, lai paziņotu par projektu;
- atļauju piešķiršanas procedūras organizēšanu un piemērojamajiem termiņiem pilnvarojuma lēmuma pieņemšanai;
- ietekmes uz vidi novērtēšanas procedūras veikšanu;
- nacionālo interešu objekta statusa piemērošanu konkrētajam projektam;
- būvprojekta minimālā sastāvā izstrādi un būvatļaujas saņemšanu;
- būvprojekta izstrādi;
- projekta īstenošanai nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanu;
- nosacījumiem un veicamajām darbībām, lai pretendētu uz investīciju projekta prioritāro statusu;
- pilnvarojuma lēmuma pieņemšanu;
- izraudzītās iestādes un atļauju piešķiršanas procedūrā iesaistīto iestāžu kontaktinformāciju.

Prasības attiecībā uz pārrobežu Eiropas transporta tīkla projektu atļauju piešķiršanas procedūrām nosaka pienākumu izraudzītajai iestādei:
- sadarboties ar attiecīgo projektu sagatavošanā iesaistīto valstu izraudzītajām iestādēm, lai vienotos un koordinētu vienota grafika īstenošanu attiecībā uz atļauju piešķiršanas procedūru;
- informēt Eiropas koordinatoru (kas ir izraudzīts saskaņā ar Regulas Nr. 1315/2013 45.pantu) par atļauju piešķiršanas procedūrām;
- pēc pieprasījuma sniegt informāciju Eiropas koordinatoram par veiktajiem vai plānotajiem atļauju piešķiršanas procedūras īstenošanas pasākumiem, ja netiek ievērots izraudzītās iestādes noteiktais termiņš atļauju piešķiršanas procedūrai.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L1187
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 7.jūlija Direktīva (ES) 2021/1187 par pasākumu racionalizēšanu ar mērķi veicināt Eiropas transporta tīkla (TEN-T) ieviešanu.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 7.jūlija Direktīva (ES) 2021/1187 par pasākumu racionalizēšanu ar mērķi veicināt Eiropas transporta tīkla (TEN-T) ieviešanu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.panta 1.punkts
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1.panta 2.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
-
Netiek izmantota 1.panta 2.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo projektiem, kas neietilpst Direktīvas 2021/1187 1.panta 1.punkta tvērumā, nav identificēta nepieciešamība veikt transporta nozares projektu atļauju piešķiršanas procedūru organizēšanu un uzraudzību.
2.panta 1.punkts
2.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 2.punkts
2.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 3.punkts
2.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 4.punkts
Likumprojekta "Grozījumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projektu uzraudzības likumā" 2.pants (Nr.323/Lp14)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 5.punkts
2.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 6.punkts
2.5.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2.panta 7.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība (skatāms kontekstā ar 7.panta 2.punktā paredzēto rīcības brīvību).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 1.punkts
1) 12.punkts.
2) Teritorijas attīstības plānošanas likuma 17.pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 2.punkts
1) 12.punkts.
2) Teritorijas attīstības plānošanas likuma 17.pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3.panta 3.punkts
N/A
-
-
4.panta 1.punkts
3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4.panta 2.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
Pārņemtas pilnībā
Netiek izmantota 4.panta 2.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo vairāku izraudzīto iestāžu noteikšana palielinās administratīvo slogu Direktīvas Nr.2021/1187 prasību pārņemšanā.
4.panta 3.punkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4.panta 4.punkts
11.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4.panta 5.punkts
N/A
-
-
4.panta 6.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
-
Netiek izmantota 4.panta 6.punktā noteiktā rīcības brīvība, jo atļauju piešķiršanas procedūra Eiropas transporta tīkla projektiem atšķiras, tādēļ vienotu termiņu noteikšana dažādiem atļauju piešķiršanas procedūras starpposmiem nav iespējama.
4.panta 7.punkts
2.5.apakšpunkts.
4.punkts.
7.punkts.
8.punkts.
9.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4.panta 8.punkts
8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 1.punkts
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 2.punkts
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 3.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
-
Netiek izmantota 5.panta 3.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo īpaša valsts tiesību akta pieņemšana atļauju piešķiršanas procedūras pabeigšanai pagarinās atļauju piešķiršanas procedūru, kas kavēs Direktīvā Nr.2021/1187 noteikto mērķu sasniegšanu, kā arī radīs papildus administratīvo slogu.
5.panta 4.punkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5.panta 5.punkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.panta 1.punkts
5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.panta 2.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
-
Netiek izmantota 6.panta 2.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo Eiropas transporta tīkla projektu gatavības pakāpes noteikšanai netiek identificēta nepieciešamība noteikt  informācijas un atbilstīgo dokumentu detalizācijas līmeni, kas projekta virzītājam jāiesniedz, paziņojot par projektu.
6.panta 3.punkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.panta 4.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
-
Netiek izmantota 6.panta 4.punktā paredzētā rīcības brīvība, kas nosaka, ka dalībvalstis var prasīt, ka izraudzītā iestāde pēc projekta virzītāja pieprasījuma izveido sīki izstrādātu pieteikumu iesniegšanas kārtību, jo projekta virzītāja veiksmīga paziņošana par projektu tiek nodrošināta ar Direktīvas Nr.2021/1187 6.panta 3.punkta pārņemšanu noteikumu projekta 4.punktā, kurā noteikts, ka izraudzītā iestāde savā tīmekļa vietnē publicē vispārīgu informāciju un prasības projekta virzītājam par iesniedzamo informāciju, lai paziņotu par projektu.
6.panta 5.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība (skatāma kontekstā ar 6.panta 4.punktā paredzēto rīcības brīvību).
-
Netiek izmantota 6.panta 5.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo netiek pārņemts Direktīvas Nr.2021/1187 6.panta 4.punkts, kas paredz iespēju piemērot sīki izstrādāto Eiropas transporta tīkla projektu pieteikumu iesniegšanas kārtību.
6.panta 6.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība (skatāma kontekstā ar 6.panta 4.punktā paredzēto rīcības brīvību).
-
Netiek izmantota 6.panta 6.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo netiek pārņemts Direktīvas Nr.2021/1187 6.panta 4.punkts, kas paredz iespēju piemērot sīki izstrādāto Eiropas transporta tīkla projektu pieteikumu iesniegšanas kārtību.
6.panta 7.punkts
11.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.panta 8.punkts
10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7.panta 1.punkts
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7.panta 2.punkts
Netiek pārņemts, jo tiek paredzēta rīcības brīvība.
-
Netiek izmantota 7.panta 2.punktā paredzētā rīcības brīvība, jo kopīgās iestādes izveidošana pārrobežu projektu atļauju piešķiršanas procedūras koordinēšanai palielina administratīvo slogu. Pārrobežu projektu atļauju piešķiršanas procedūras koordinēšana tiks nodrošināta saskaņā ar Direktīvas Nr.2021/1187 7.panta 1.punktā noteikto, t.i., sadarbojoties pārrobežu projektā iesaistīto dalībvalstu  izraudzītajām iestādēm, lai koordinētu savus grafikus un vienotos par kopīgu grafiku attiecībā uz atļauju piešķiršanas procedūru.
7.panta 3.punkts
14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7.panta 4.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8.panta 1.punkts
Likumprojekta "Grozījumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projektu uzraudzības likumā" 7.pants (Nr.323/Lp14)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8.panta 2.punkts
Likumprojekta "Grozījumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projektu uzraudzības likumā" 7.pants (Nr.323/Lp14)
Pārņemtas pilnībā
Neeparedz stingrākas prasības
9.panta 1.punkts
Tiks pārņemts ar noteikumu projekta spēkā stāšanās brīdi.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9.panta 2.punkts
Tiks pārņemts ar noteikumu projekta spēkā stāšanās brīdi.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9.panta 3.punkts
Likumprojekta "Grozījumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projektu uzraudzības likumā" 9.pants (Nr.323/Lp14)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
10.panta 1.punkts
N/A
-
-
10.panta 2.punkts
N/A
-
-
11.panta 1.punkts
Tiks pārņemts ar likumprojekta "Grozījumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta projektu uzraudzības likumā" un noteikumu projekta spēkā stāšanās brīdi.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
11.panta 2.punkts
N/A
-
-
Pielikums
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvā ir paredzēta opcija dalībvalstīm noteikt stingrākas un detalizētākas prasības, ko Latvija neizmantos, lai nepalielinātu birokrātisko slogu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Noteikumu projektā Satiksmes ministrijai noteikts pildīt izraudzītās iestādes pienākumus, kas paplašinās esošās funkcijas.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi