Anotācija

25-TA-1438: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Būvniecības likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts nosaka būves vienotā reģistrācijas procesa (BIS - Kadastrs - Zemesgrāmata) īstenošanai nepieciešamo regulējumu un atbildību starp iesaistītajām pusēm.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķis ir noteikt vienoto iesniegumu (trīs iesniegumi vienā), proti, ka iesniegums par būvniecību ir arī iesniegums par attiecīgās būvniecības rezultātā radītās būves tālāku reģistrāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un pēc tam secīgi arī ierakstīt Zemesgrāmatā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Ministru kabineta 2025. gada 29. aprīļa sēdes protokola Nr. 17 35. § 2. punkts nosaka, lai pēc nepieciešamā finansējuma nodrošināšanas varētu īstenot Informatīvajā ziņojumā aprakstīto risinājumu līdz 2026. gada 1. janvārim, visām iesaistītajām institūcijām turpināt diskusiju un veikt objektīvu izvērtējumu, lai izstrādātu konkrētu vienotu būves reģistrācijas procesa modeli un atbilstoši nepieciešamībai sagatavotu normatīvo aktu grozījumus, Tieslietu ministrijai kadastra un mērniecības jomā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašlaik personai, kas ierosina būvniecību, ir jāvēršas trīs dažādās institūcijās ar trīs dažādiem iesniegumiem. Plašāks problēmas apraksts ir norādīts zemāk.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Būvniecības process nav neatraujami saistīts ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteikto pienākumu pēc būvniecības attiecīgo būvi reģistrēt Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk - Kadastrā), kā arī ar būvniecības īstenotāja interesēs esošo kārtību, kas nosaka īpašumtiesību nostiprināšanu, proti, ierakstīšanu Zemesgrāmatā. Pašlaik šo procesu īstenošanai personai pārsvarā gadījumos ar vismaz trīs dažādiem iesniegumiem jāvēršas pie vismaz trīs dažādām institūcijām.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts minēto problēmu risina un nosaka vienoto iesniegumu (trīs iesniegumi vienā). Attiecīgo iesniegumu noformē Būvniecības informācijas sistēmā. Šis iesniegums risina tās pašas būvniecības rezultātā radīto būvju tālāku reģistrāciju Kadastrā un pēc tās arī attiecīgās būves (tikai ēkas) ierakstīšanu zemesgrāmatā. Reģistrācijas procesi Kadastrā tiek īstenoti pēc būves pieņemšanas ekspluatācijā, līdz ar to attiecīgo formalitāšu risināšana nekavē būves pieņemšanu ekspluatācijā.

Projekts risina vairākus jautājumus, no kurām būtiskākās:
Administratīvā sloga samazināšana: Personai vairs nevajadzēs vērsties Valsts zemes dienestā ar ierosinājumu, lai veiktu būves datu reģistrāciju Kadastrā un pēc tam ar vēl vienu atsevišķu ierosinājumu par to, lai ēku ierakstītu Zemesgrāmatā. Šie procesi tiks īstenoti ar vienu vienotu ierosinājumu, kuru noformēs Būvniecības informācijas sistēmā (BIS).
Izmaksu un termiņu samazināšana:  Datu reģistrācija Kadastrā tiek transformēta pilnībā – datu reģistrācija notiks gan automātiski, gan  apstrādājot dokumentus. Veicot datu reģistrāciju vienotā būves reģistrācijas procesā, Valsts zemes dienests neveiks būves apsekošanu un uzmērīšanu. Būves pieņemšanai ekspluatācijā būves kadastrālās uzmērīšanas lietu vairs nevajadzēs.
Automatizācija: Tiek daļēji automatizēta datu reģistrācija Kadastrā un Zemesgrāmatā. Būves galvenie dati tiek reģistrēti BIS, kas pēc būves pieņemšanas ekspluatācijā automātiski (sistēmu līmenī) tos tālāk nodos reģistrācijai Kadastrā.  Ņemot vērā, ka stāvu plānus un izpildmērījumus BIS būs jāiesniedz kā vektordatnes, Valsts zemes dienam (turpmāk - VZD) stāvu plānus sagatavos un būves kontūru Kadastra kartē iezīmēs ātrāk, salīdzinot ar līdzšinējiem procesiem.  Vienotais būves reģistrācijas process nozīmē arī to, ka nebūs iespējams izvairīties no būves reģistrācijas Kadastrā un pēc tam Zemesgrāmatā.
Vienoto reģistrācijas procesu kopumā attiecina uz visām būvēm (ēkām un arī inženierbūvēm), vienlaikus tiek ņemti vērā arī esošie izņēmumi:
1) Kadastrā nereģistrē pagaidu būvi, sezonas būvi, meliorācijas būvi bez ēkas pazīmēm un aizsardzības spēku speciālās nozīmes būvi, tādēļ vienotais reģistrācijas process uz šīm būvēm neattiecās sākot ar to, ka nenotiek šādu objektu kadastra datu reģistrēšana;
2) Zemesgrāmatā šī procesa ietvarā automātiski neieraksta inženierbūves. Ja būvniecības ierosinātāja ieskatā kādas konkrētas inženierbūves ierakstīšana zemesgrāmatā ir nepieciešama, to ierosina atsevišķi vēršoties ar attiecīgu iensiegumu (nostiprinājuma lūgumu) zemesgrāmatā.

Lai nodrošinātu viennozīmīgu izpratni par Būvniecības likuma 12. panta trešās daļas 1. punktā noteikto būvvaldes kompetences tvērumu, šis punkts tiek papildināts uzsverot, ka arī pārbaude par būvniecības ieceres saskaņošanu ar trešajām personām ir būvvaldes kompetencē, kā arī kontrolēt vai normatīvajos aktos nav noteikti ierobežojumi, kas nepieļauj ierosinātās būvniecības ieceres īstenošanu.

Skaidrības labad būtu nepieciešams norādīt, ka ka būvvaldei nebūs pienākums pārbaudīt samaksu par VZD sniegtajiem pakalpojumiem vai kancelejas nodevu par nostiprinājumu lūgumu. Samaksas esamību kontroli veiks Būvniecības informācijas sistēma un līdz samaksas apliecinājuma saņemšanai no procesā iesaistītās informācijas sistēmas, nebūs iespējams veikt objekta pieņemšanu ekspluatācijā. 

Būvvaldes kompetencē, izskatot būvniecības ieceri, ir pārbaudīt:
- trešo personu saskaņoju esamību (tai skaitā, kaimiņu, dzīvokļa īpašnieku kopības, objekta īpašnieku, kuram noteikta aizsargjosla un kuru skar plānotā būvniecības iecere);
- valsts un pašvaldību iestāžu saskaņojuma esamību normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;
- vai zemesgrāmatā nav ierakstīti kādi aizliegumi, piemēram, atsavināšanas līgumā paredzēts aizliegums uz zemes būvēt noteikta veida būves u.c.;
- atbilstību arhitektoniskās kvalitātes principam, ciktāl tas attiecas uz būves iekļaušanos ainavā un pilsētvidē;
- atbilstību pašvaldības teritorijas plānojumā, lokālplānojumā (ja tāds ir izstrādāts) un detālplānojumā (ja tas nepieciešams saskaņā ar normatīvajiem aktiem) noteiktajām prasībām;
- normatīvajos aktos noteiktajām būves novietojuma prasības, tai skaitā būvnormatīvos, Aizsargjoslu likumā un Ministru kabineta 30.04.2013. noteikumu Nr.240 "Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi" noteiktajām prasībām;
- citu normatīvajos aktos noteikto dokumentu esamība, piemēram, ēkas energoefektivitātes novērtējums aprēķinātajai energoefektivitātei.

Atsevišķi jāuzsver, ka paziņojuma par būvniecību gadījumā būvvalde neizdot kādu administratīvo aktu par atļauju realizēt paziņojumu par būvniecību, tai skaitā nepārbauda trešo personu saskaņojumu esamību. Būvvalde veic paziņojuma par būvniecību tiesiskumu kontroli gadījumos, ja saņemta sūdzība. 

Likumprojektā paredzētā Būvniecības likuma pārejas noteikumu norma (32.punkts) nosaka būvniecības ierosinātāja tiesības jau uzsāktu būvniecības lietu pielāgot (piemēram, ar "būves profila" datu aizpildīšanu u.c.) tā, lai būvniecības iecere izpildītu visus normatīvajos aktos noteiktos nosacījumus un tiktu virzīta vienotā būves reģistrācijas procesā. Pārejas noteikumu norma nenosaka obligātu būvniecības ierosinātāja pienākumu jau uzsāktās, bet ekspluatācijā nepieņemtās būvniecības lietas, obligāti virzīt vienotā būves reģistrācijas procesā.

Būvju apvienošanas vai sadalīšanas gadījumi netiek ietverti likumprojekta tvērumā. Tas tādēļ, ka tās ir specifiskas situācijas, kurās vienlaicīgi:
 - tiek piešķirts jauns kadastra apzīmējums (sk. Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 63.1 panta otro daļu), proti, ne apvienošanas gadījumā, ne sadales gadījumā netiek "mantots" kāds no iepriekšējiem kadastra apzīmējumiem, tātad, informācijas sistēmām objekts ir "jauns", taču faktiski tas radies apvienojot vai sadalot jau esošus objektus;
- situācijas ir iespējamas ar vairākiem scenārijiem, no kuriem viens ir pat tāds, kurā faktiskais būvdarbu process nenotiek. Ņemot vērā iespējamo scenāriju daudzveidību, tie izvērtējami individuāli. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Informatīvais ziņojums 
Apraksts
Būves reģistrācijas vienotā procesa pamatprincipi, mērķi un ieviešanas priekšnosacījumi ir nostiprināti Tieslietu  ministrijas izstrādātajā Informatīvajā ziņojumā ''Par risinājumiem vienotā būves reģistrācijas procesa ieviešanai'' (23‑TA‑1954, akceptēts Ministru kabinetā 2024. gada 9. aprīļa sēdē, protokols Nr. 15, 57. §).
Nosaukums
Informatīvais ziņojums 
Apraksts
Būves reģistrācijas vienotā procesa detalizētāks apraksts, mērķis un tvērums ir nostiprināts Ekonomikas ministrijas izstrādātajā Informatīvajā ziņojumā "Būves vienota reģistrācija BIS, Kadastrā un Zemesgrāmatā" (24-TA-3041, akceptēts Ministru kabinetā 2025. gada 29.aprīļa sēdē, protokols Nr. 17 35. §).

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Būvniecības likuma 5. panta otrās daļas 2. punkta “i” apakšpunkts nosaka deleģējumu Ministru kabinetam izdot speciālos būvnoteikumus, kuros nosaka būves novietojuma uzmērījumu veikšanas kārtību un kārtību, kādā būve pieņemama ekspluatācijā. Minētais deleģējums ietver arī to, ka atbilstoši būves specifikai, pieļaujamās nesaistes starp būvniecības ieceres dokumentāciju un faktisko situāciju, atbilstoši būves specifikai, var noteikt speciālajos būvnoteikumos. Līdz speciālo būvnoteikumu attiecīgo grozījumu veikšanai pieļaujamās nesaistes jautājumi risināmi atbilstoši pieļaujamajai nesaistei, kas definēta Latvijas būvnormatīvā LBN 008-14 “Inženiertīklu izvietojums” (apstiprināti ar Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumiem Nr. 574 “Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 008-14 “Inženiertīklu izvietojums””).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Būvniecības ierosinātājs
Ietekmes apraksts
Šis un saistītajos tiesību aktu projektos ievērtās tiesību normu izmaiņas nodrošinās, ka būvniecības ierosinātājam (piemēram, nekustamā īpašuma īpašnieks) tiek samazināts administratīvais slogs  - nebūs nepieciešams pēc būvdarbu pabeigšanas vērsties ar papildus iesniegumu VZD un nostiprinājumu lūgum rajona (pilsētas) tiesā. Vienotā būves reģistrācijas procesa ietvaros VZD un rajona (pilsētas) tiesas funkciju veikšanai nepieciešamā informācija no Būvniecības informācijas sistēmas tiks nodota uz saistītām informācijas sistēmām automātiski.
Juridiskās personas
  • Būvniecības ierosinātājs
Ietekmes apraksts
Šis un saistītajos tiesību aktu projektos ievērtās tiesību normu izmaiņas nodrošinās, ka būvniecības ierosinātājam (piemēram, nekustamā īpašuma īpašnieks) tiek samazināts administratīvais slogs  - nebūs nepieciešams pēc būvdarbu pabeigšanas vērsties ar papildus iesniegumu VZD un nostiprinājumu lūgum rajona (pilsētas) tiesā. Vienotā būves reģistrācijas procesa ietvaros VZD un rajona (pilsētas) tiesas funkciju veikšanai nepieciešamā informācija no Būvniecības informācijas sistēmas tiks nodota uz saistītām informācijas sistēmām automātiski.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

-

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Vienotas būves reģistrācijas process uzlabos publiskā pakalpojuma sniegšanu, jo samazinās pakalpojuma sniegšanas laiks un tiek vienkāršoti ar datu reģistrāciju saistītie procesi.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

-

2.2.5. uz konkurenci:

-

2.2.6. uz nodarbinātību:

-

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Vienotā būves reģistrācijas procesa ieviešanas iniciatīvai ir divi projekti. Pārnozaru reformai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa „Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm” 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram”:
  1. Būvniecības valsts kontroles biroja projekts: “Būvniecības informācijas sistēmas pilnveide vienotā būves datu reģistrācijas procesa nodrošināšanai” (24-TA-3260);
  2. Valsts zemes dienesta projekts: “Vienotā būves datu reģistrācijas procesa transformācija” (24-TA-2844).

Vienotā būves reģistrācijas procesa ieviešanai indikatīvi nepieciešamais finansējums 4 335 000 euro apmēra tiks nodrošināts no 1.3.1.1. pasākumam "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram” paredzētā finansējuma.

4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Zemesgrāmatu likumā"" (25-TA-1444)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.2. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"" (25-TA-1447)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.3. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi"" (25-TA-1273)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.4. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība"" (25-TA-1421)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.5. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 24. aprīļa noteikumos Nr. 281 "Augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas un tās centrālās datubāzes noteikumi"" (25-TA-1264)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.6. Latvijas būvnormatīva LBN 202-18 "Būvniecības ieceres dokumentācijas noformēšana" grozījumi (25-TA-1431)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.7. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 28.jūlija noteikumos Nr. 438 "Būvniecības informācijas sistēmas noteikumi"" (25-TA-1433)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.8. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 2.septembra noteikumos Nr. 529 "Ēku būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas vienoto iesniegumu par datu reģistrācijai vai aktualizācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un nepieciešamību veikt būves kadastrālo uzmērīšanu.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.9. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 9. maija noteikumos Nr. 253 "Atsevišķu inženierbūvju būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas par nepieciešamību veikt būves kadastrālo uzmērīšanu un iesniegt noteiktus dokumentus VZD.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.10. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumos Nr. 633 "Autoceļu un ielu būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas par nepieciešamību iesniegt noteiktus dokumentus VZD.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.11. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 16. septembra noteikumos Nr. 550 "Hidrotehnisko un meliorācijas būvju būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas par nepieciešamību veikt būves kadastrālo uzmērīšanu.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.12. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumos Nr. 501 "Elektronisko sakaru inženierbūvju būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas par nepieciešamību veikt būves kadastrālo uzmērīšanu.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.13. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumos Nr. 661 "Ar radiācijas drošību saistīto būvju būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas par nepieciešamību veikt būves kadastrālo uzmērīšanu.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.14. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumos Nr. 631 "Latvijas Republikas iekšējo jūras ūdeņu, teritoriālās jūras un ekskluzīvās ekonomiskās zonas būvju būvnoteikumi""

Pamatojums un apraksts
Nepieciešamas svītrot tiesību normas par nepieciešamību veikt būves kadastrālo uzmērīšanu.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Būvniecības valsts kontroles birojs, Tieslietu ministrija, Tiesu administrācija, Valsts zemes dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tika saņemts AS "Sadales tīkls" priekšlikums par būvētāja statusa piešķiršana arī licencētiem energoapgādes komersantiem. Konkrētais priekšlikums neattiecas uz vienoto būves reģistrācijas procesu un šī iemesla dēļ netiek ņemt vērā.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts zemes dienests
  • Būvniecības valsts kontroles birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Ir paredzēta ciešāka sadarbība institūciju starpā. Datu apmaiņas rezultātā, personām nevajadzēs vērsties vairākās institūcijās, kā arī nenotiks datu dublēšanās.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Vienkāršota būves reģistrācija Kadastra informācijas sistēmā un Zemesgrāmatā.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vienotas ēkas (būves) reģistrācijas process uzlabos publiskā pakalpojuma sniegšanu, jo samazinās pakalpojuma sniegšanas laiks un tiek vienkāršota ar datu reģistrāciju saistītie procesi.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks pilnveidotas valsts informācijas sistēmas – BIS, Kadastra informācijas sistēma, VVDZ.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi