24-TA-1831: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumu Nr. 95 "Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem" atzīšanu par spēku zaudējušiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts "Sprāgstvielu prekursoru aprites likums" (Nr. 582/Lp14), ar kuru tiek īstenotas Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) Nr. 2019/1148 par sprāgstvielu prekursoru tirdzniecību un lietošanu, ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 un atceļ Regulu (ES) Nr. 98/2013, prasības, ietver arī noteikumus, kas regulēti Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem”. Ievērojot minēto, nepieciešams atzīt minētos Ministru kabineta noteikumus par spēku zaudējušiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai atzītu Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumus Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” par spēku zaudējušiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2019. gada 20. jūnijā pieņemtās Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 2019/1148 par sprāgstvielu prekursoru tirdzniecību un lietošanu, ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 un atceļ Regulu (ES) Nr. 98/2013 (turpmāk – Regula Nr. 2019/1148) 9. panta 3. punkts nosaka, ka katra dalībvalsts izveido vienu vai vairākus valsts kontaktpunktus ziņošanai par aizdomīgiem darījumiem un būtiskiem pazušanas gadījumiem un zādzībām, precīzi norādot to tālruņa numuru un e-pasta adresi, kā arī tīmekļa veidlapu vai jebkuru citu efektīvu rīku. Dalībvalstīm ir jānodrošina, ka minētā ziņošana ir ātra, savukārt atbildīgās iestādes reakcija – operatīva un efektīva.
Minētā Regulas Nr.2019/1148 prasība ir īstenota, pieņemot Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumus Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem”. Taču, ņemot vērā to, ka likumprojekts "Sprāgstvielu prekursoru aprites likums" (turpmāk - likumprojekts) izstrādāts, lai reglamentētu sprāgstvielu prekursoru noteiktās aprites īstenošanu, jautājums par kontaktpunkta noteikšanu tiek iestrādāts likumprojektā. Savukārt Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumi Nr. 95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” tiks atzīti par spēku zaudējušiem.
Minētā Regulas Nr.2019/1148 prasība ir īstenota, pieņemot Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumus Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem”. Taču, ņemot vērā to, ka likumprojekts "Sprāgstvielu prekursoru aprites likums" (turpmāk - likumprojekts) izstrādāts, lai reglamentētu sprāgstvielu prekursoru noteiktās aprites īstenošanu, jautājums par kontaktpunkta noteikšanu tiek iestrādāts likumprojektā. Savukārt Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumi Nr. 95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” tiks atzīti par spēku zaudējušiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Gan likumprojekts, gan Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumi Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” īsteno Regulas Nr. 2019/1148 9. panta 3. punktā noteiktās prasības, kas paredz, ka katra dalībvalsts izveido vienu vai vairākus valsts kontaktpunktus ziņošanai par aizdomīgiem darījumiem un būtiskiem pazušanas gadījumiem un zādzībām, precīzi norādot to tālruņa numuru un e-pasta adresi, kā arī tīmekļa veidlapu vai jebkuru citu efektīvu rīku. Dalībvalstīm ir jānodrošina, ka minētā ziņošana ir ātra, savukārt atbildīgās iestādes reakcija – operatīva un efektīva.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts ir izstrādās, lai atzītu Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumus Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” par spēku zaudējušiem, līdz ar ko tiks novērsta normatīvā regulējuma dublēšanās.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Likumprojekts "Sprāgstvielu prekursoru aprites likums" (Nr. 582/Lp14), ar kuru tiek īstenotas Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) Nr. 2019/1148 par sprāgstvielu prekursoru tirdzniecību un lietošanu, ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 un atceļ Regulu (ES) Nr. 98/2013, prasības, ietver arī noteikumus, kas regulēti Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem”. Ievērojot minēto, nepieciešams atzīt minētos Ministru kabineta noteikumus par spēku zaudējušiem.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Likumprojekts "Sprāgstvielu prekursoru aprites likums" (Nr. 582/Lp14), ar kuru tiek īstenotas Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) Nr. 2019/1148 par sprāgstvielu prekursoru tirdzniecību un lietošanu, ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 un atceļ Regulu (ES) Nr. 98/2013, prasības, ietver arī noteikumus, kas regulēti Ministru kabineta 2021.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem”.
Minētā likumprojekta anotācijā tika norādīts, ka Iekšlietu ministrija virzīs Ministru kabineta noteikumu projektu, kas paredzēs, ka Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumi Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” zaudēs spēku. Ievērojot, ka sabiedrības pārstāvji nav izteikuši viedokli par likumprojektu publiskās apspriešanas laikā, tai skaitā, par nepieciešamību izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kas paredzēs, ka Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumi Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” zaudēs spēku, uzskatāms, ka publiskā apspriešana uz šo projektu nebūtu attiecināma.
Minētā likumprojekta anotācijā tika norādīts, ka Iekšlietu ministrija virzīs Ministru kabineta noteikumu projektu, kas paredzēs, ka Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumi Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” zaudēs spēku. Ievērojot, ka sabiedrības pārstāvji nav izteikuši viedokli par likumprojektu publiskās apspriešanas laikā, tai skaitā, par nepieciešamību izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kas paredzēs, ka Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumi Nr.95 “Kārtība, kādā ziņo par sprāgstvielu prekursoriem” zaudēs spēku, uzskatāms, ka publiskā apspriešana uz šo projektu nebūtu attiecināma.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi