Anotācija (ex-ante)

24-TA-1095: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Akvakultūras krājuma apdrošināšana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Akvakultūras krājuma apdrošināšana"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79);
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu (turpmāk – regula 2022/2181).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības (turpmāk – ES) atbalstu pasākumā "Akvakultūras krājuma apdrošināšana".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Tā kā 2021. gada 1. janvārī Latvijā sākās jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, ko regulē regula 2021/1139, regula 2021/1060, regula 2022/79 un regula 2022/2181 (turpmāk visas kopā – atbalsta regulas) un ir atbilstoši izstrādāta Programma zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam, nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus.
Noteikumu projekta mērķis ir mazināt akvakultūras nozares ārējos riska faktorus, daļēji sedzot izdevumus par apdrošināšanas prēmiju saskaņā ar regulas  2021/1139 26. panta 1. punkta "a" apakšpunktu. Tas nodrošinātu akvakultūras saimniecību, kas audzē produkciju dīķos, baseinos vai recirkulācijas sistēmās, stabilitāti un dotu tām iespēju attīstīties, kā arī mazinātu finansiālos zaudējumus.
Pašlaik akvakultūras produkcijas ražotājiem netiek sniegts atbalsts apdrošināšanas polišu iegādes izdevumu segšanai.

Noteikumu projektā noteikti pasākuma "Akvakultūras krājuma apdrošināšana" atbalsta saņemšanas nosacījumi, atbalsta pretendenti, publiskā atbalsta apmērs, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti.

Ievērojot regulas 2021/1139 10. pantā noteikto, atbalsts, kas tiek piešķirts no EJZAF, nav atsevišķi jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.
Atbalsta regulas noteic vispārējos principus, kas ietverami zivsaimniecības programmās, un tās savukārt tiek apstiprinātas Eiropas Komisijā. Vienkāršošanas princips, kas ieviests ar 2021. gadu, dalībvalstīm dod rīcības brīvību tiktāl, cik tas regulās nav noteikts kā aizliegums vai ierobežojums.
ES atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība, iestādes, kas pieņem lēmumus, un kritēriji ir noteikti Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai", tostarp saistībā ar valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Viena no institūcijām ir Uzraudzības komiteja, kas izveidota, lai pieņemtu ar atbalstiem saistītus lēmumus. Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, kā arī apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem skatāmi šeit: https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi.
Regulas 2021/1139 12. pants attiecas uz dalītā pārvaldībā īstenotu EJZAF atbalsta attiecināmību. Dalītā pārvaldība nozīmē to, ka par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, t. i., ministrijas un publiskā sektora iestādes, tāpēc tika sagatavota un Eiropas Komisijā iesniegta un 2023. gada 5. decembrī apstiprināta Latvijas programma zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam, kura atbilst visiem pārējiem saistošiem ES tiesību aktiem un politikas plānošanas dokumentiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai panāktu, ka polises atbilst Latvijā noteiktajiem normatīvajiem aktiem apdrošināšanas jomā, noteikumu projektā jānosaka prasības apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem, no kuriem atbalsta pretendents pērk apdrošināšanas polisi.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6. punktā noteikts, ka apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējam vai nu ir licence apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai, vai arī tas ir publicēts apdrošināšanas starpnieku sarakstā (apdrošināšanas brokeris). Paredzēta vēl trešā iespēja, ka pakalpojumus sniedz ar iepriekšminētajiem pakalpojumu sniedzējiem saistīts uzņēmums.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā ir jāiekļauj nosacījumi attiecībā uz atbalsta pretendentu.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projekta 4. un 5. punktā iekļauti nosacījumi, kuriem jāatbilst, lai varētu pretendēt uz atbalstu.
2. Lai pretendents varētu saņemt atbalstu, tam ir jāiegādājas apdrošināšanas polise. Noteikumu projekta 7. punktā noteikts, ka viens risks apdrošināšanas periodā apdrošināms pie viena apdrošinātāja, lai apdrošinātie riskas faktori nepārklātos un atbalsta finansējums būtu izmantots efektīvi.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jānosaka prasības attiecībā uz apdrošināšanas polisi un atbalsta intensitāti.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projekta 9.1. apakšpunktā noteikts, ka attiecināmās izmaksas ir par apdrošināšanas polisi, kas sedz tādus riska faktorus kā nelabvēlīgi klimatiskie apstākļi, dabas katastrofas, uguns, akvakultūras slimība, izņemot slimības, kas minētas normatīvajos aktos par valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensāciju, pēkšņas ūdens kvalitātes un kvantitātes pārmaiņas, par kurām pretendents nav atbildīgs, un ražošanas iekārtu darbības traucējumi vai iznīcināšana, par ko pretendents nav atbildīgs.
2. Tiek noteikts, ka atbalstāma ir tikai tā apdrošināšanas prēmijas daļa, kas paredz kompensāciju situācijā, kad zaudējumi veido vismaz 20 procentu no vidējiem ieņēmumiem no akvakultūras produkcijas pārdošanas iepriekšējos trijos kalendāra gados (noteikumu projekta 9.2. apakšpunkts). Ja pretendents vēlas apdrošināt mazākus zaudējumus, viņš šo polises izdevumu daļu apmaksā pats.
3. Noteikumu projektā ietverti nosacījumi attiecībā uz atlīdzības limitu un pašrisku (9.3. un 9.4. apakšpunkts), lai apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēji un lauksaimnieki nerīkotos negodīgi un nenoteiktu polisēs zemus atlīdzību limitus un mainīgu pašrisku katrā nākamajā atlīdzības gadījumā.
6. Noteikumu projektā noteikts, ka atbalsta intensitāte ir 60 procentu no apdrošināšanas prēmijas jeb polises iegādes izdevumiem (noteikumu projekta 12. punkts), jo to pieļauj regulas 2021/1139 41. pants. Šos 60 procentus rēķina tikai no atbalstāmajiem riska faktoriem un tikai no tās prēmijas daļas, kas samaksāta par zaudējumiem, kuri pārsniedz 20 procentus no vidējiem ieņēmumiem.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jāiekļauj nosacījumi attiecībā uz apdrošināšanas prēmiju un tās samaksu.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projekta 10. punktā noteikts, ka tā prēmijas daļa, par kuru nepienākas atbalsts, apdrošināšanas polisē ir jānodala. Lauku atbalsta dienests vērtē, vai prēmijas sadalījums ir samērīgs attiecībā pret apdrošinātajiem riska faktoriem.
2. Atbalsta pretendents par apdrošināšanas polisi, tāpat kā līdz šim, var maksāt vienā vai vairākos maksājumos atkarībā no tā, kā viņam ir ērtāk. Ja tas tiek darīts vairākos maksājumos, jāņem vērā, ka par polisi pilnībā ir jāsamaksā līdz attiecīgās iesniegumu iesniegšanas kārtas beigām (noteikumu projekta 11. punkts). 
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jānosaka iesniegumu iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība. 
Risinājuma apraksts
1. Atbalsta pretendents iesniegumu atbalsta saņemšanai iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā (noteikumu projekta 13. punkts), pēc iespējas detalizēti norādot informāciju par apdrošināšanas polisi – apdrošināto akvakultūras krājumu, apdrošinātos riska faktorus, kopējo apdrošināšanas prēmijas apmēru un attiecināmās izmaksas, kā arī apdrošināšanas periodu. Lai varētu analizēt informāciju par būtiskākajiem riska faktoriem, par kuriem atbalsta pretendenti saņēmuši atlīdzības, reizē ar atbalsta iesniegumu būs jānorāda arī informācija par saņemto atlīdzību.
2. Noteikumu projekta 13.2. un 13.3. apakšpunkts paredz, ka atbalsta pretendents iesniegumam pievieno apdrošināšanas polisi un maksājumu dokumentus, kā arī citus dokumentus saistībā ar atlīdzības limitu un pašrisku. Apdrošināšanas polisei ir jābūt spēkā kārtējā kalendārajā gadā.
3. Lauku atbalsta dienestam ir tiesības prasīt no atbalsta pretendenta vai apdrošināšanas pakalpojuma sniedzēja skaidrojumu, ja ir aizdomas, ka polise ir ekonomiski nepamatota vai neatbilst apdrošināšanas mērķim (noteikumu projekta 14. punkts). Situācijas, kad pieprasāms skaidrojums, var būt ļoti dažādas, piemēram, polise ir salīdzinoši dārga vai, tieši pretēji, par dažiem riska faktoriem polisē ir ļoti maza apdrošināšanas prēmija, kādam apdrošinātajam riskam konkrētajā gadalaikā nav iespēja iestāties u. c.
Problēmas apraksts
Tā kā praksē var būt gadījumi, kad apdrošināšanas līgumi tiek grozīti un apdrošinātājs apdrošināšanas prēmiju vai tās daļu atdod atbalsta saņēmējam, ir nepieciešams noteikumos paredzēt rīcību šādās situācijās. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 15. punktā noteikts, ka atbalsta saņēmējs piecu darbdienu laikā informē Lauku atbalsta dienestu, ja apdrošināšanas līgums ir grozīts vai izbeigts pirms termiņa.
Noteikumu projekta 16. punktā noteikts, ka apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējs pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma sniedz informāciju par apdrošināšanas līgumu, tostarp par grozījumiem apdrošināšanas līgumā vai līguma izbeigšanu pirms termiņa. Lauku atbalsta dienests attiecīgi pārrēķina atbalsta summu vai pieprasa atbalsta saņēmējam atmaksāt piešķirto atbalstu vai tā daļu (noteikumu projekta 17. punkts). Tādējādi ir nodrošināts, ka atbalsta saņēmējs saņem tikai tik lielu atbalstu daļu, kāda viņam pienākas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēti vai atzīti akvakultūras nozares uzņēmumi – komersanti, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, kas audzē akvakultūras produkciju pārdošanai, valsts zinātniskais institūts, kas īsteno valsts politiku zivju krājumu atražošanas jomā
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
115,00
Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēti vai atzīti akvakultūras nozares uzņēmumi – komersanti, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, kas audzē akvakultūras produkciju pārdošanai, valsts zinātniskais institūts, kas īsteno valsts politiku zivju krājumu atražošanas jomā
palielinās
Vērtības nozīme:
11,50
Avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati
1,00
Projekta iesnieguma informācijas aizpildīšanas laiks
10
Atbalsta pretendentu skaits
1
Projekta iesnieguma iesniegšana
115,00
Administratīvās izmaksas veidojas tad, ja atbalsta pretendents izvēlas iesniegt projekta iesniegumu.
Kopā
115,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
350 000
0
350 000
0
350 000
350 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
350 000
0
350 000
0
350 000
350 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
500 000
0
500 000
0
500 000
500 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
500 000
0
500 000
0
500 000
500 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-150 000
0
-150 000
0
-150 000
-150 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
-150 000
0
-150 000
0
-150 000
-150 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-150 000
-150 000
-150 000
-150 000
5.1. valsts pamatbudžets
-150 000
-150 000
-150 000
-150 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar EJZAF Programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam pasākumā "Akvakultūras krājuma apdrošināšana" līdz 2029. gadam kopējais pieejamais finansējums ir 3 000 000 euro, t. sk. EJZAF finansējums (70 %) 2 100 000 euro un valsts budžeta finansējums (30 %) 900 000 euro, ko plānots sadalīt vienādās daļās pa visiem sešiem uz atbalstu attiecināmajiem gadiem. Pasākums paredzēts, lai īstenotu 2. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības un zvejas un akvakultūras produktu apstrādi un tirdzniecību, tādējādi sekmējot pārtikas nodrošinājumu Savienībā" mērķi, t. i., ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, jo īpaši akvakultūras ražošanas konkurētspējas stiprināšana, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir ekoloģiski ilgtspējīgas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0079
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2181
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D

Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139

Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts

-
-
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 8.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 26. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 1. pielikums
Noteikumu projekta 13.1.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Neparedz dalībvalsts rīcības brīvību.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D

Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060

Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts

-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Neparedz dalībvalsts rīcības brīvību.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D

Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79

Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts

-
-
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 13.1.6. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Neparedz dalībvalsts rīcības brīvību.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D

Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181

Noteikumu projekta 1.4. apakšpunkts

-
-
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 8.1. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Neparedz dalībvalsts rīcības brīvību.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Akvakultūras nozares nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/c779c793-9a85-423b-a755-07cb66ef3087

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Pirms noteikumu projekta virzīšanas publiskai apspriešanai tas tika nosūtīts akvakultūras nozares nevalstiskajām organizācijām un akvakultūras uzņēmumiem. 2024. gada 8. maijā tika organizēta tiešsaistes diskusija, lai uzklausītu priekšlikumi par sagatavoto noteikumu projektu, un tie tika ņemti vērā, atbilstoši papildinot noteikumu projektu.
Par saņemtajiem biedrības "Latvijas Apdrošinātāju asociācija" priekšlikumiem 2024. gada 2. jūlijā tika organizēta tiešsaistes diskusija, sniedzot skaidrojumus, un pēc tam tika papildināta noteikumu projekta anotācija.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam Uzraudzības komiteja

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekts neietekmē iesaistīto institūciju funkcijas un uzdevumus.
Jaunas institūcijas nav jāveido, un esošās institūcijas nav jāreorganizē.
Lauku atbalsta dienesta likumā ir noteiktas funkcijas, kas dienestam ir jāpilda savas kompetences jomā, tostarp jāadministrē valsts atbalsts un Eiropas Savienības atbalsts laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai – jāpieņem un jāizvērtē iesniegumi (projekti) atbalsta saņemšanai, jāpieņem lēmumi par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, jālemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un jāveic izmaksātā atbalsta uzskaite un izlietošanas kontrole.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi