21-TA-879: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 55.punktu. Likuma „Par valsts budžetu 2021.gadam” 58.pants nosaka, ka budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 09.00.00 „Valsts nozīmes reformas īstenošanai” ir rezervēts finansējums 1 700 000 euro apmērā radošo personu atbalsta programmas īstenošanai. Finanšu ministrs rezervēto finansējumu pārdala Kultūras ministrijai pēc tam, kad Ministru kabinets ir apstiprinājis kārtību, kādā kultūras un mediju nozarei tiek sniegts atbalsts nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai saistībā ar radošo personu nodarbināšanu, kā arī kritērijus, kurus ņem vērā, īstenojot atbalsta piešķiršanas instrumentus, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Mērķis ir veikt apropriācijas pārdali, lai Kultūras ministrija saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātiem noteikumiem „Valsts atbalsta sniegšanas kārtība kultūras un mediju nozarei nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai” sniegtu atbalstu tiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbībā būtisku izdevumu sastāvdaļu veido izdevumi par autora darbu radīšanu (autoratlīdzību izmaksas) un, kuru izdevumi autoratlīdzību izmaksai no 2021.gada 1.jūlija būtiski palielinājušies.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ņemot vērā 2020.gadā pieņemtos grozījumus likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” un likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu”, no 2021.gada 1.jūlija autoratlīdzības izmaksātājam paredzēts pienākums ieturēt iedzīvotāju ienākumu nodokli no ieņēmumiem līdz 25 000 euro gadā 25 % apmērā, bet ieņēmumiem, kas pārsniedz 25 000 euro gadā – 40 % apmērā. No šī nodokļa 80 % attiecina uz valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un ieskaita valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu sadales kontā, bet 20 % attiecina uz iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Autoratlīdzības saņēmējiem, kuri reģistrējušies kā pašnodarbinātie, tika sašaurinātas radošo darbu grupas, par kurām var piemērot Ministru kabineta noteiktos autoru darbu un izpildījumu veidu nosacīto izdevumu normas.
Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu” paredz no 2021.gada jūlija ieviest minimālo valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objektu – ceturksnī trīs minimālo algu apmērā. Minimālā darba alga šogad ir 500 euro apmērā, un minimālās sociālās iemaksas plānotas 170 euro apmērā mēnesī par darba ņēmējiem, kas apdrošināti vispārējā kārtībā. Minimālais valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu apmērs ceturksnī ir jāsamaksā no trīs minimālajām algām, kas autoratlīdzību saņēmējiem vai izmaksātājiem rada papildu izdevumus, jo tikai retais veica valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu nomaksu.
Līdz ar to, lai kompensētu pieaugušās izmaksas tiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbībā būtisku izdevumu sastāvdaļu veido izdevumi par autora darbu radīšanu (autoratlīdzību izmaksas), primāri kultūras un mediju nozarēs, likumdevējs, pieņemot likumu „Par valsts budžetu 2021.gadam”, noteica, ka 2021.gada budžetā paredzams finansējums 1 700 000 euro apmērā radošo personu atbalsta programmas īstenošanai, likuma pārejas noteikumos nosakot, ka atbalsta programmas nosacījumi saskaņojami Ministru kabinetā.
Autoratlīdzības saņēmējiem, kuri reģistrējušies kā pašnodarbinātie, tika sašaurinātas radošo darbu grupas, par kurām var piemērot Ministru kabineta noteiktos autoru darbu un izpildījumu veidu nosacīto izdevumu normas.
Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu” paredz no 2021.gada jūlija ieviest minimālo valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objektu – ceturksnī trīs minimālo algu apmērā. Minimālā darba alga šogad ir 500 euro apmērā, un minimālās sociālās iemaksas plānotas 170 euro apmērā mēnesī par darba ņēmējiem, kas apdrošināti vispārējā kārtībā. Minimālais valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu apmērs ceturksnī ir jāsamaksā no trīs minimālajām algām, kas autoratlīdzību saņēmējiem vai izmaksātājiem rada papildu izdevumus, jo tikai retais veica valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu nomaksu.
Līdz ar to, lai kompensētu pieaugušās izmaksas tiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbībā būtisku izdevumu sastāvdaļu veido izdevumi par autora darbu radīšanu (autoratlīdzību izmaksas), primāri kultūras un mediju nozarēs, likumdevējs, pieņemot likumu „Par valsts budžetu 2021.gadam”, noteica, ka 2021.gada budžetā paredzams finansējums 1 700 000 euro apmērā radošo personu atbalsta programmas īstenošanai, likuma pārejas noteikumos nosakot, ka atbalsta programmas nosacījumi saskaņojami Ministru kabinetā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā grozījumus likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” un likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu”, palielinās to saimnieciskās darbības veicēju izdevumi, kuru darbībā būtisku izdevumu sastāvdaļu veido izdevumi par autora darbu radīšanu (autoratlīdzību izmaksas), uzliekot par pienākumu autoratlīdzības izmaksātājam ieturēt iedzīvotāju ienākumu nodokli no ieņēmumiem līdz 25 000 euro gadā 25 % apmērā, bet ieņēmumiem, kas pārsniedz 25 000 euro gadā – 40 % apmērā, kā arī kompensēt valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas starpību autoratlīdzības saņēmējiem gadījumos, kad autoratlīdzības saņēmēji nav veikuši šīs iemaksas minimālajā apjomā. Rezultātā šiem uzņēmējiem būtiski palielinās uzņēmējdarbības veikšanas izmaksas. Vairums uzņēmēju, kuri veic autoratlīdzību izmaksas, darbojas kultūras un mediju nozarēs.
Likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 58.pantā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam apstiprināt kārtību, kādā kultūras un mediju nozarei tiek sniegts atbalsts nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai saistībā ar radošo personu nodarbināšanu.
Jēdziena “radošā persona” tvērums iztulkojams, piemērojot Autortiesību likumu un Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumu. Saskaņā ar Autortiesību likumu autors ir fiziskā persona, kuras radošās darbības rezultātā radīts konkrēts darbs (1.panta 1.punkts), bet izpildītājs – aktieris, dziedātājs, mūziķis, dejotājs vai cita persona, kura atveido lomu, lasa, dzied, atskaņo vai kādā citādā veidā izpilda literāru vai mākslas darbu vai folkloras sacerējumu, sniedz estrādes, cirka vai leļļu priekšnesumu (1.panta 10.punkts). Savukārt Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 12.panta pirmajā daļā noteikts, ka par radošo personu šā likuma izpratnē ir atzīstama fiziskā persona — autors vai izpildītājs Autortiesību likuma izpratnē —, ja: 1) tā ir profesionālās radošās organizācijas biedrs; 2) tā rada vai savā izpildījumā interpretē mākslas darbus šā likuma 2.panta pirmajā daļā noteiktajās radošajās jomās; 3) tās radītie darbi vai izpildījumi vismaz triju gadu laikā pirms radošās personas statusa iegūšanas ir publiskoti Autortiesību likuma izpratnē; 4) šī persona ar savu radošo darbību dod ieguldījumu profesionālās mākslas un kultūras attīstībā un to apliecina attiecīgā profesionālā radošā organizācija šajā likumā noteiktajā kārtībā. Turklāt Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 2.panta pirmā daļa paredz, ka minētais likums attiecas uz profesionālo māksliniecisko jaunradi arhitektūras, dizaina, teātra, mūzikas, vizuālās mākslas, dejas, literatūras un kinematogrāfijas jomā un zinātnisko jaunradi attiecīgajās radošajās jomās. Līdz ar to secināms, ka Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumā ietvertais regulējums attiecas uz ierobežotu radošo personu loku ierobežotās radošajās jomās (izslēdzot mediju nozari) un būtu uztverams kā speciālais likums iepretim Autortiesību likumā ietvertajam vispārīgajam regulējumam.
Tādējādi likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 58.pantā iekļautais deleģējums ir attiecināms uz visām fiziskām personām – autoratlīdzību saņēmējiem kultūras un mediju nozarē.
Likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 58.pantā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam apstiprināt kārtību, kādā kultūras un mediju nozarei tiek sniegts atbalsts nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai saistībā ar radošo personu nodarbināšanu.
Jēdziena “radošā persona” tvērums iztulkojams, piemērojot Autortiesību likumu un Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumu. Saskaņā ar Autortiesību likumu autors ir fiziskā persona, kuras radošās darbības rezultātā radīts konkrēts darbs (1.panta 1.punkts), bet izpildītājs – aktieris, dziedātājs, mūziķis, dejotājs vai cita persona, kura atveido lomu, lasa, dzied, atskaņo vai kādā citādā veidā izpilda literāru vai mākslas darbu vai folkloras sacerējumu, sniedz estrādes, cirka vai leļļu priekšnesumu (1.panta 10.punkts). Savukārt Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 12.panta pirmajā daļā noteikts, ka par radošo personu šā likuma izpratnē ir atzīstama fiziskā persona — autors vai izpildītājs Autortiesību likuma izpratnē —, ja: 1) tā ir profesionālās radošās organizācijas biedrs; 2) tā rada vai savā izpildījumā interpretē mākslas darbus šā likuma 2.panta pirmajā daļā noteiktajās radošajās jomās; 3) tās radītie darbi vai izpildījumi vismaz triju gadu laikā pirms radošās personas statusa iegūšanas ir publiskoti Autortiesību likuma izpratnē; 4) šī persona ar savu radošo darbību dod ieguldījumu profesionālās mākslas un kultūras attīstībā un to apliecina attiecīgā profesionālā radošā organizācija šajā likumā noteiktajā kārtībā. Turklāt Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 2.panta pirmā daļa paredz, ka minētais likums attiecas uz profesionālo māksliniecisko jaunradi arhitektūras, dizaina, teātra, mūzikas, vizuālās mākslas, dejas, literatūras un kinematogrāfijas jomā un zinātnisko jaunradi attiecīgajās radošajās jomās. Līdz ar to secināms, ka Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumā ietvertais regulējums attiecas uz ierobežotu radošo personu loku ierobežotās radošajās jomās (izslēdzot mediju nozari) un būtu uztverams kā speciālais likums iepretim Autortiesību likumā ietvertajam vispārīgajam regulējumam.
Tādējādi likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 58.pantā iekļautais deleģējums ir attiecināms uz visām fiziskām personām – autoratlīdzību saņēmējiem kultūras un mediju nozarē.
Risinājuma apraksts
Lai kompensētu pieaugušās izmaksas tiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbībā būtisku izdevumu sastāvdaļu veido izdevumi par autora darbu radīšanu (autoratlīdzību izmaksas), primāri kultūras un mediju nozarēs, likumdevējs, pieņemot likumu „Par valsts budžetu 2021.gadam”, noteica, ka 2021.gada budžetā paredzams finansējums 1 700 000 euro apmērā radošo personu atbalsta programmas īstenošanai, likuma pārejas noteikumos nosakot, ka atbalsta programmas nosacījumi saskaņojami Ministru kabinetā. Līdz ar to Kultūras ministrijas sagatavotajā Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts atbalsta sniegšanas kārtība kultūras un mediju nozarei nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai", kas tiek virzīts vienlaikus ar Projektu, ietverti nosacījumi atbalsta programmas īstenošanai, nosakot, ka atbalstu varēs saņemt saimnieciskās darbības veicēji, ja:
1. tie līdz 2021.gada 1.janvārim ir reģistrējuši savu pamata vai papildu darbības veidu atbilstoši NACE 2.red. klasifikācijai: 58.13; 58.14; 59.11; 59.12; 59.13; 59.14; 59.20; 60.10.; 60.20; 63.12; 63.91; 90.01; 90.02; 90.03; 90.04; 91.01; 91.02; 91.03 un 93.29;
2. tie līdz 2021.gada 1.janvārim darbojas ne mazāk divus pilnus kalendāros gadus;
3. tie 2019. un 2020.gadā fiziskajām personām ir izmaksājuši autoratlīdzības;
4. tie 2018. vai 2019. vai 2020. vai 2021.gadā ir saņēmuši Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu vismaz viena projekta īstenošanai vai Sabiedrības integrācijas fonda atbalstu mediju atbalsta fonda ietvaros;
5. tiem iesnieguma iesniegšanas dienā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums. Informāciju par saimnieciskās darbības veicējiem Kultūras ministrija plāno iegūt no Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes www.vid.gov.lv publiskās datu bāzes.
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts atbalsta sniegšanas kārtība kultūras un mediju nozarei nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai" paredz arī iesniegumu iesniegšanas, izvērtēšanas un izmaksas kārtību, tostarp nosakot, pēc kādas formulas saimnieciskās darbības veicējs aprēķina atbalsta apmēru – saimnieciskās darbības veicējs atbalstu aprēķina ne vairāk 10 % apmērā no minēto noteikumu 6.3.punktā uzrādītās deklarēto autoratlīdzību vidējās kopsummas par 2019. un 2020.gadu:
A = (V x P)/100, kur
A = aprēķinātā atbalsta summa;
V = (2019.gada deklarētā autoratlīdzību kopsumma + 2020.gada deklarētā autoratlīdzību kopsumma)/2;
P = 10%.
Atbalsta apmērs 10 % apmērā tiek noteikts, jo vidēji par šādu apmēru ir palielinājušies izdevumi par radošo personu nodarbināšanu.
Ar terminu “saimnieciskās darbības veicējs” tiek saprasti saimnieciskās darbības veicēji, kas savu darbību ir reģistrējuši Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā kā personālsabiedrības, kapitālsabiedrības, biedrības vai nodibinājumi.
Ja visiem saimnieciskās darbības veicējiem aprēķinātā atbalsta kopsumma pārsniedz pieejamo finansējumu, tad tā proporcionāli tiek samazināta, ņemot vērā pieejamo finansējumu.
Atbilstoši likumā „Par valsts budžetu 2021.gadam” noteiktajam atbalsts ir vienreizējs un tiek uzņēmējiem sniegts tikai 2021.gadā, ņemot vērā to, ka attiecībā uz nākamajiem gadiem uzņēmējiem ir iespējams plānot savu uzņēmējdarbību, ņemot vērā pieaugušās autoratlīdzību izmaksas, līdz ar to turpmāks atbalsts ietekmētajām nozarēm vairs nebūs nepieciešams.
1. tie līdz 2021.gada 1.janvārim ir reģistrējuši savu pamata vai papildu darbības veidu atbilstoši NACE 2.red. klasifikācijai: 58.13; 58.14; 59.11; 59.12; 59.13; 59.14; 59.20; 60.10.; 60.20; 63.12; 63.91; 90.01; 90.02; 90.03; 90.04; 91.01; 91.02; 91.03 un 93.29;
2. tie līdz 2021.gada 1.janvārim darbojas ne mazāk divus pilnus kalendāros gadus;
3. tie 2019. un 2020.gadā fiziskajām personām ir izmaksājuši autoratlīdzības;
4. tie 2018. vai 2019. vai 2020. vai 2021.gadā ir saņēmuši Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu vismaz viena projekta īstenošanai vai Sabiedrības integrācijas fonda atbalstu mediju atbalsta fonda ietvaros;
5. tiem iesnieguma iesniegšanas dienā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums. Informāciju par saimnieciskās darbības veicējiem Kultūras ministrija plāno iegūt no Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes www.vid.gov.lv publiskās datu bāzes.
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts atbalsta sniegšanas kārtība kultūras un mediju nozarei nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai" paredz arī iesniegumu iesniegšanas, izvērtēšanas un izmaksas kārtību, tostarp nosakot, pēc kādas formulas saimnieciskās darbības veicējs aprēķina atbalsta apmēru – saimnieciskās darbības veicējs atbalstu aprēķina ne vairāk 10 % apmērā no minēto noteikumu 6.3.punktā uzrādītās deklarēto autoratlīdzību vidējās kopsummas par 2019. un 2020.gadu:
A = (V x P)/100, kur
A = aprēķinātā atbalsta summa;
V = (2019.gada deklarētā autoratlīdzību kopsumma + 2020.gada deklarētā autoratlīdzību kopsumma)/2;
P = 10%.
Atbalsta apmērs 10 % apmērā tiek noteikts, jo vidēji par šādu apmēru ir palielinājušies izdevumi par radošo personu nodarbināšanu.
Ar terminu “saimnieciskās darbības veicējs” tiek saprasti saimnieciskās darbības veicēji, kas savu darbību ir reģistrējuši Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā kā personālsabiedrības, kapitālsabiedrības, biedrības vai nodibinājumi.
Ja visiem saimnieciskās darbības veicējiem aprēķinātā atbalsta kopsumma pārsniedz pieejamo finansējumu, tad tā proporcionāli tiek samazināta, ņemot vērā pieejamo finansējumu.
Atbilstoši likumā „Par valsts budžetu 2021.gadam” noteiktajam atbalsts ir vienreizējs un tiek uzņēmējiem sniegts tikai 2021.gadā, ņemot vērā to, ka attiecībā uz nākamajiem gadiem uzņēmējiem ir iespējams plānot savu uzņēmējdarbību, ņemot vērā pieaugušās autoratlīdzību izmaksas, līdz ar to turpmāks atbalsts ietekmētajām nozarēm vairs nebūs nepieciešams.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
- nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Tiek sniegts atbalsts, lai nodrošinātu vienmērīgu pāreju uz noteikto nodokļu nomaksu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 700 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 700 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 700 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 700 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likuma „Par valsts budžetu 2021.gadam” 58.pantu finansējums ir rezervēts budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 09.00.00 „Valsts nozīmes reformas īstenošanai”. Pēc Kultūras ministrijas sagatavotā Ministru kabineta noteikumu projekta "Valsts atbalsta sniegšanas kārtība kultūras un mediju nozarei nodokļu likumdošanas izmaiņu radītās ietekmes amortizēšanai", kas tiek virzīts vienlaikus ar apropriācijas pārdali, apstiprināšanas finansējums tiks pārdalīts Kultūras ministrijai atbalsta sniegšanai, ja pēc projekta pieņemšanas Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta 2021.gada 2.septembrī sniegtajiem datiem par 2019. un 2020.gadā deklarētajām autoratlīdzībām kultūras un mediju nozares saimnieciskas darbības veicējiem, kas savu darbību reģistrējušas zem NACE 2.redakcijas kodiem 58.13, 58.14, 59.11, 59.12, 59.13, 59.14, 59.20, 60.10, 60.20, 63.12, 63.91, 90.01, 90.03, 90.04, 91.01, 91.02, 91.03, 93.29., vidēji abos gados ir bijuši 791 saimnieciskās darbības veicējs, kuri vidēji gadā deklarējuši autoratlīdzības par kopējo summu 29 204,83 tūkst. euro.
Ar likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” rezervēto summu par nodokļu politikas izmaiņām radošo personu nodarbināšanā ir iespējams sniegt atbalstu 5,82% apmērā no vidējās 2019.un 2020.gadā deklarētās autoratlīdzības kopsummas ((1 700 000 euro *100)/ 29 204,83 tūkst. euro).
Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta 2021.gada 2.septembrī sniegtajiem datiem par 2019. un 2020.gadā deklarētajām autoratlīdzībām kultūras un mediju nozares saimnieciskas darbības veicējiem, kas savu darbību reģistrējušas zem NACE 2.redakcijas kodiem 58.13, 58.14, 59.11, 59.12, 59.13, 59.14, 59.20, 60.10, 60.20, 63.12, 63.91, 90.01, 90.03, 90.04, 91.01, 91.02, 91.03, 93.29., vidēji abos gados ir bijuši 791 saimnieciskās darbības veicējs, kuri vidēji gadā deklarējuši autoratlīdzības par kopējo summu 29 204,83 tūkst. euro.
Ar likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” rezervēto summu par nodokļu politikas izmaiņām radošo personu nodarbināšanā ir iespējams sniegt atbalstu 5,82% apmērā no vidējās 2019.un 2020.gadā deklarētās autoratlīdzības kopsummas ((1 700 000 euro *100)/ 29 204,83 tūkst. euro).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi