22-TA-2425: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 68 "Stipendiju piešķiršanas kārtība ārzemniekiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta noteikumos izstrādāti, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13. 1 panta 5. un 6. daļu, kā arī 2022. gada 14. jūlijā Ministru kabineta sēdē apstiprināto Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātā informatīvā ziņojuma „Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē” (Nr. 36 114. § ) protokollēmuma 2.,3., 4. un 5. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai sniegtu atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, nepieciešams iesniegt Ministru kabinetam grozījumus Ministru kabineta noteikumos, lai nodrošinātu atbalstu līdz 2022. gada 31. decembrim. Pašreizējais atbalsts Ukrainas studējošajiem ir terminēts līdz 2022. gada 30. jūnijam, savukārt Ukrainas pētniekiem līdz 2022. gada 31. augustam.
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2022.
Pamatojums
Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas bēg no bruņotā konflikta, augstākās izglītības iegūšanai vai zinātniskās darbības turpināšanai ir nepieciešams atbalsts 2022. gada rudens semestrī, sākot no 2022. gada 1. septembra.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar informatīvo ziņojumu “Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē” (Nr. 36 114. §) 2021./2022. akadēmiskajā gada noslēgumā, uz četriem mēnešiem (no marta līdz jūnijam) atbalstu bija nepieciešams nodrošināt no kara bēgušajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas jau iepriekš bija studējuši Ukrainā. Nākamajā akadēmiskajā mācību gadā jārēķinās ar nepieciešamību integrēt Ukrainas civiliedzīvotājus Latvijas augstākās izglītības sistēmā, lai viņi varētu Latvijā studēt ne tikai uz īslaicīgu studiju periodu, bet arī varētu studēt akadēmiskā/profesionālā grāda un/vai augstākas profesionālās kvalifikācijas iegūšanai.
Prognozējams, ka 2022. gada rudenī varētu kopumā studēt aptuveni 784 studentu no Ukrainas. Izgūstot datus no VIIS, konstatējams, ka 2021./2022. akadēmiskajā studiju gadā Latvijas augstākās izglītības iestādēs pirms 2022. gada 24. februāra, kopumā studēja 684 studējošie. Starp tiem 150 ir pēdējo kursu pamata un augstākā studiju līmeņa studējošie, līdz ar to prognozējams, ka 2022./2023. akadēmiskajā studiju gadā augstākās izglītības iestādēs varētu studēt 534 studējošie no Ukrainas. Kopš 2022. gada 24. februāra augstākās izglītības iestādes uzņēma 159 Ukrainas civiliedzīvotāju (dati uz 04.07.2022.). Prognozējams, ka Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kas varētu tikt uzņemti 2022./2023. akadēmiskajā studiju gadā varētu palielināties līdz 250, ņemot vērā, ka studējošie no Ukrainas izvēli turpināt studēt būtu atlikuši uz jauno akadēmisko mācību gadu. Saskaņā ar VIIS datiem Latvijā mācās aptuveni 85 Ukrainas civiliedzīvotāji (dati uz 23.05.2022.) no vidusskolas pēdējā klasē. Pēc ministrijas veiktās aptaujas datiem (N - 292 ukraiņu skolēni vidējās izglītības posmā) 12 vidējās izglītības beidzēji ir norādījuši, ka plāno iegūt augstāko izglītību Latvijas augstākās izglītības iestādēs. Tomēr nav zināms, cik Ukrainas civiliedzīvotāji turpināja attālināti iegūt vidējo izglītību vidējās izglītības iestādēs Ukrainā, atrodoties Latvijā vai kādā citā valstī, un plāno uzsākt vai turpināt studijas Latvijā. Nav zināms, cik studējošo plāno pāriet no viena izglītības līmeņa uz nākamo. Vēl nav zināms, kāda varētu būt prognozējamā bēgļu plūsma uz Latviju rudenī, kas ir atkarīgs no bruņotā konflikta norises gaitas Ukrainā. Augstskolu sniegtā informācija liecina par Ukrainas civiliedzīvotāju interesi uzsākt studijas Latvijā.
Prognoze par iespējamo zinātnieku skaitu balstās uz pieņēmumu, ka Ukrainas zinātnieku skaits, kurš ir nedaudz mazāks nekā Latvijā, starp Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri ir ieradušies Latvijā (> 32 000 uz jūnija sākumu) ir līdzīgs kā Ukrainā kopumā. Tas nozīmē, ka aptuveni ~150 – 200 Latvijā ieradušos Ukrainas civiliedzīvotāju var būt atbilstoši zinātnieka statusam. Prognoze turpmākajam atbalstam 80 šādām personām, pieņem, ka aptuveni pusei ir gan iespēja, gan interese būt nodarbinātiem akadēmiskā un zinātniskā darbā Latvijas zinātniskajās institūcijās. Stipendiju atbalsts akadēmiskajam un zinātniskajam personālam ir prognozējams līdzīgā intensitātē kā 2022.gada 1. pusē.
Prognozējams, ka 2022. gada rudenī varētu kopumā studēt aptuveni 784 studentu no Ukrainas. Izgūstot datus no VIIS, konstatējams, ka 2021./2022. akadēmiskajā studiju gadā Latvijas augstākās izglītības iestādēs pirms 2022. gada 24. februāra, kopumā studēja 684 studējošie. Starp tiem 150 ir pēdējo kursu pamata un augstākā studiju līmeņa studējošie, līdz ar to prognozējams, ka 2022./2023. akadēmiskajā studiju gadā augstākās izglītības iestādēs varētu studēt 534 studējošie no Ukrainas. Kopš 2022. gada 24. februāra augstākās izglītības iestādes uzņēma 159 Ukrainas civiliedzīvotāju (dati uz 04.07.2022.). Prognozējams, ka Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kas varētu tikt uzņemti 2022./2023. akadēmiskajā studiju gadā varētu palielināties līdz 250, ņemot vērā, ka studējošie no Ukrainas izvēli turpināt studēt būtu atlikuši uz jauno akadēmisko mācību gadu. Saskaņā ar VIIS datiem Latvijā mācās aptuveni 85 Ukrainas civiliedzīvotāji (dati uz 23.05.2022.) no vidusskolas pēdējā klasē. Pēc ministrijas veiktās aptaujas datiem (N - 292 ukraiņu skolēni vidējās izglītības posmā) 12 vidējās izglītības beidzēji ir norādījuši, ka plāno iegūt augstāko izglītību Latvijas augstākās izglītības iestādēs. Tomēr nav zināms, cik Ukrainas civiliedzīvotāji turpināja attālināti iegūt vidējo izglītību vidējās izglītības iestādēs Ukrainā, atrodoties Latvijā vai kādā citā valstī, un plāno uzsākt vai turpināt studijas Latvijā. Nav zināms, cik studējošo plāno pāriet no viena izglītības līmeņa uz nākamo. Vēl nav zināms, kāda varētu būt prognozējamā bēgļu plūsma uz Latviju rudenī, kas ir atkarīgs no bruņotā konflikta norises gaitas Ukrainā. Augstskolu sniegtā informācija liecina par Ukrainas civiliedzīvotāju interesi uzsākt studijas Latvijā.
Prognoze par iespējamo zinātnieku skaitu balstās uz pieņēmumu, ka Ukrainas zinātnieku skaits, kurš ir nedaudz mazāks nekā Latvijā, starp Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri ir ieradušies Latvijā (> 32 000 uz jūnija sākumu) ir līdzīgs kā Ukrainā kopumā. Tas nozīmē, ka aptuveni ~150 – 200 Latvijā ieradušos Ukrainas civiliedzīvotāju var būt atbilstoši zinātnieka statusam. Prognoze turpmākajam atbalstam 80 šādām personām, pieņem, ka aptuveni pusei ir gan iespēja, gan interese būt nodarbinātiem akadēmiskā un zinātniskā darbā Latvijas zinātniskajās institūcijās. Stipendiju atbalsts akadēmiskajam un zinātniskajam personālam ir prognozējams līdzīgā intensitātē kā 2022.gada 1. pusē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Grozījumi Ministru kabineta noteikumos nepieciešami, jo pašreizējais atbalsts Ukrainas studējošajiem ir terminēts līdz 2022. gada 30. jūnijam, savukārt Ukrainas pētniekiem līdz 2022. gada 31. augustam. Nepieciešams pagarināt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē līdz 2022. gada 31. decembrim. Turpmākās iespējas atbalstīt Ukrainas studentus un pētniekus skatāmas Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta „Par valsts budžetu 2023. gadam” un likumprojekta „Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023.,2024.,2025. gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, ņemot vērā valsts budžeta finansiālās iespējas.
Risinājuma apraksts
Izteikt 27.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
studējošais laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam vai 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim ir imatrikulēts Latvijas augstskolā vai koledžā (turpmāk – izglītības iestāde) pilna laika studijām;".
Izteikt 27.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
Laikaposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam izglītības iestāde apstiprinājusi Ukrainas civiliedzīvotāja izvēlētos studiju kursus individuāli īslaicīgo studiju ietvaros no pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, vai bakalaura vai maģistra, vai doktora studijām, kuras īsteno Eiropas Savienības oficiālajā valodā ne mazāk kā 20 akadēmiskās stundas nedēļā (turpmāk – īstermiņa studijas).
Izteikt 28.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam vai 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim persona stažēšanās ietvaros ir iesaistīta izglītības iestādes vai Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas zinātniskās institūcijas (turpmāk – zinātniskā institūcija) zinātniskajā vai akadēmiskajā darbībā pētnieka statusā vai akadēmiskā personāla statusā ar zinātnes doktora grādu vai tā ekvivalentu, maģistra grādu vai zinātniskā grāda pretendentam atbilstošu statusu un Ukrainā nesaņem par to atalgojumu.
Izteikt 30. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija atbilstoši noteiktajai kārtībai slēdz ar Ukrainas civiliedzīvotāju vienošanos par īstermiņa vai pilna laika studijām vai zinātnisko vai akadēmisko darbību un iekļauj tajā studiju stipendijas vai pētniecības stipendijas izmaksas kārtību.
Izteikt 31.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
studiju stipendijas – par laikposmu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 31.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
pētniecības stipendijas – par laikposmu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 36.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
par studiju stipendijas vai pētniecības stipendijas izmaksas pārtraukšanu, ja Ukrainas civiliedzīvotājs, kurš saņem studiju stipendiju vai pētniecības stipendiju, piecas darbdienas bez attaisnojuma nav īstenojis īstermiņa vai pilna laika studijas vai veicis zinātnisku vai akadēmisku darbību šo noteikumu 30. punktā minētās vienošanās ietvaros un nav sniedzis institūcijai informāciju par kavējuma iemesliem, un izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija par to ir informējusi aģentūru.
Izteikt 39. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestāde līdz 2022. gada 31. jūlijam aģentūrā iesniedz finanšu pārskatu par studiju stipendiju finansējuma izlietojumu un citu dokumentāciju, kas noteikta studiju stipendijas izmaksas līgumā par periodu no 2022. gada 1. marta līdz 30. jūnijam, savukārt līdz 2023. gada 31. janvārim par periodu no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 40. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija līdz 2022. gada 15. septembrim aģentūrā iesniedz finanšu pārskatu par pētniecības stipendiju finansējuma izlietojumu un citu dokumentāciju, kas noteikta pētniecības stipendiju izmaksas līgumā par periodu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam, savukārt līdz 2023. gada 15. janvārim par periodu no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 41. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestādes vai zinātniskās institūcijas veiktā studiju stipendijas izmaksa laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim un pētniecības stipendijas izmaksa laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim ir nodrošināma 2022. gadā no valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ministrijai piešķirtajiem līdzekļiem, ja tā veikta, pamatojoties uz šiem noteikumiem.
Paskaidrojumi:
Atbilstoši ierosinātajiem grozījumiem Ministru kabineta noteikumu 27.1. , 27.2., 28.1. punktos tiek veikts grozījumi, mainot noteikumos noteikto studiju veidu — pilna laika studijas- atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta 5. daļai, kā arī tiek pagarināts atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem līdz 2022. gada 31. decembrim.
Ņemot vērā, ka Ukrainas civiliedzīvotājus saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta 5. daļu var imatrikulēt Latvijas augstākās izglītības iestādēs kā pilna laika studentus, tad nepieciešams 30. punktu izteikt jaunā redakcijā, paredzot augstskolām atbilstoši noteiktajai kārtībai slēgt ar Ukrainas civiliedzīvotāju vienošanos par pilna laika studijām.
Nepieciešams grozīt 31., 39., 40. un 41. punktu, lai izpildītu informatīvā ziņojuma „Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē” (Nr. 36 114. §) protokollēmumā 2.,3.,4. un 5. punktā noteikto.
studējošais laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam vai 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim ir imatrikulēts Latvijas augstskolā vai koledžā (turpmāk – izglītības iestāde) pilna laika studijām;".
Izteikt 27.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
Laikaposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam izglītības iestāde apstiprinājusi Ukrainas civiliedzīvotāja izvēlētos studiju kursus individuāli īslaicīgo studiju ietvaros no pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, vai bakalaura vai maģistra, vai doktora studijām, kuras īsteno Eiropas Savienības oficiālajā valodā ne mazāk kā 20 akadēmiskās stundas nedēļā (turpmāk – īstermiņa studijas).
Izteikt 28.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam vai 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim persona stažēšanās ietvaros ir iesaistīta izglītības iestādes vai Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas zinātniskās institūcijas (turpmāk – zinātniskā institūcija) zinātniskajā vai akadēmiskajā darbībā pētnieka statusā vai akadēmiskā personāla statusā ar zinātnes doktora grādu vai tā ekvivalentu, maģistra grādu vai zinātniskā grāda pretendentam atbilstošu statusu un Ukrainā nesaņem par to atalgojumu.
Izteikt 30. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija atbilstoši noteiktajai kārtībai slēdz ar Ukrainas civiliedzīvotāju vienošanos par īstermiņa vai pilna laika studijām vai zinātnisko vai akadēmisko darbību un iekļauj tajā studiju stipendijas vai pētniecības stipendijas izmaksas kārtību.
Izteikt 31.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
studiju stipendijas – par laikposmu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 31.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
pētniecības stipendijas – par laikposmu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 36.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
par studiju stipendijas vai pētniecības stipendijas izmaksas pārtraukšanu, ja Ukrainas civiliedzīvotājs, kurš saņem studiju stipendiju vai pētniecības stipendiju, piecas darbdienas bez attaisnojuma nav īstenojis īstermiņa vai pilna laika studijas vai veicis zinātnisku vai akadēmisku darbību šo noteikumu 30. punktā minētās vienošanās ietvaros un nav sniedzis institūcijai informāciju par kavējuma iemesliem, un izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija par to ir informējusi aģentūru.
Izteikt 39. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestāde līdz 2022. gada 31. jūlijam aģentūrā iesniedz finanšu pārskatu par studiju stipendiju finansējuma izlietojumu un citu dokumentāciju, kas noteikta studiju stipendijas izmaksas līgumā par periodu no 2022. gada 1. marta līdz 30. jūnijam, savukārt līdz 2023. gada 31. janvārim par periodu no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 40. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija līdz 2022. gada 15. septembrim aģentūrā iesniedz finanšu pārskatu par pētniecības stipendiju finansējuma izlietojumu un citu dokumentāciju, kas noteikta pētniecības stipendiju izmaksas līgumā par periodu no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam, savukārt līdz 2023. gada 15. janvārim par periodu no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim.
Izteikt 41. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestādes vai zinātniskās institūcijas veiktā studiju stipendijas izmaksa laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 30. jūnijam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim un pētniecības stipendijas izmaksa laikposmā no 2022. gada 1. marta līdz 2022. gada 31. augustam vai no 2022. gada 1. septembra līdz 2022. gada 31. decembrim ir nodrošināma 2022. gadā no valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ministrijai piešķirtajiem līdzekļiem, ja tā veikta, pamatojoties uz šiem noteikumiem.
Paskaidrojumi:
Atbilstoši ierosinātajiem grozījumiem Ministru kabineta noteikumu 27.1. , 27.2., 28.1. punktos tiek veikts grozījumi, mainot noteikumos noteikto studiju veidu — pilna laika studijas- atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta 5. daļai, kā arī tiek pagarināts atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem līdz 2022. gada 31. decembrim.
Ņemot vērā, ka Ukrainas civiliedzīvotājus saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta 5. daļu var imatrikulēt Latvijas augstākās izglītības iestādēs kā pilna laika studentus, tad nepieciešams 30. punktu izteikt jaunā redakcijā, paredzot augstskolām atbilstoši noteiktajai kārtībai slēgt ar Ukrainas civiliedzīvotāju vienošanos par pilna laika studijām.
Nepieciešams grozīt 31., 39., 40. un 41. punktu, lai izpildītu informatīvā ziņojuma „Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem augstākajā izglītībā un zinātnē” (Nr. 36 114. §) protokollēmumā 2.,3.,4. un 5. punktā noteikto.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- studenti
- pētnieki
Ietekmes apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāji var pretendēt uz valsts budžeta stipendiju pilna laika studijām vai pētniecības stipendiju zinātniskās darbības turpināšanai Latvijā. Ministru kabineta noteikumu projekts nosaka termiņus, kādos tiek piešķirta studiju un pētniecības stipendija.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Stipendiju piešķiršana tiks nodrošināta no Ministru kabineta 2022. gada 5. aprīļa rīkojuma Nr.252 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” piešķirtā finansējuma, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija sēdes prot. Nr.36 114.§. 4.punktu.
Stipendiju fonda apmērs paredzēts līdz 165 000 euro apjomā, paredzot sekojošu stipendiju saņēmēju loku:
studiju stipendijas 140 euro apmērā uz 4 mēnešiem;
pētniecības stipendijas 900 euro mēnesī, uz 4 mēnešiem.
Indikatīvie aprēķini ir veikti sekojoši:
- pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, bakalaura, maģistratūras un doktorantūras studējošo saņēmēju loks paredzēts orientējoši līdz 100 personām:
100 personas * stipendija 140 euro * 4 mēneši = 56 000 euro;
- pētniecības stipendijas pētniekiem, akadēmiskajam un zinātniskajam personālam, saņēmēju loks orientējoši līdz 30 personām:
30 personas * stipendija 900 euro * 4 mēneši = 108 000 euro;
kopā līdz 164 000 euro.
Stipendiju fonda apmērs paredzēts līdz 165 000 euro apjomā, paredzot sekojošu stipendiju saņēmēju loku:
studiju stipendijas 140 euro apmērā uz 4 mēnešiem;
pētniecības stipendijas 900 euro mēnesī, uz 4 mēnešiem.
Indikatīvie aprēķini ir veikti sekojoši:
- pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, bakalaura, maģistratūras un doktorantūras studējošo saņēmēju loks paredzēts orientējoši līdz 100 personām:
100 personas * stipendija 140 euro * 4 mēneši = 56 000 euro;
- pētniecības stipendijas pētniekiem, akadēmiskajam un zinātniskajam personālam, saņēmēju loks orientējoši līdz 30 personām:
30 personas * stipendija 900 euro * 4 mēneši = 108 000 euro;
kopā līdz 164 000 euro.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi