Anotācija (ex-ante)

23-TA-958: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma) un Ekonomikas ministrijai (turpmāk – Ministrija) ir nepieciešams izstrādāt 4.2. prioritārā virziena “Atbalsts uzņēmējdarbībai” 4.2.4. specifikā atbalsta mērķa “Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti” 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai uzņēmēju izglītībai" (turpmāk – 4.2.4.1. pasākums) īstenošanas noteikumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu  tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darba spēka produktivitātes paaugstināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai turpinātu uz zināšanām un inovācijām vērstu Latvijas konkurētspējas ilgtermiņaattīstību, Programmas 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti” ietvaros plānots īstenot 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai uzņēmēju izglītībai" ir izšķiroša nozīme ilgtspējīgas un iekļaujošas sabiedrības pārveidē uz sociālāku un konkurētspējīgāku ekonomiku. Noteikumu projekts turpinās sniegt ieguldījumu komersantu apmācībā, lai paaugstinātu produktiivitāti, līdz ar to palielinātu konkurētspēju jaunu ārvalstu tirgu apgūšanu.

Ņemot vērā gan kopējo ekonomisko, gan tehnoloģiju dinamisko attīstību, kas komersantiem, lai saglabātu konkurētspēju, rada nepieciešamību pēc jaunu procesu, produktu un tehnoloģiju ieviešanas savā darbībā, nozaru asociāciju, kas līdz šim ir bijušas aktivitāšu īstenotājas, pieprasījums pēc nodarbināto apmācībām joprojām ir augsts, ņemot vērā gan kopējo ekonomisko attīstību, gan tehnoloģiju dinamisko attīstību, kas komersantiem rada nepieciešamību pēc jaunu procesu, produktu, tehnoloģiju ieviešanas arī savā darbībā, lai saglabātu konkurētspēju un nenoliedzami arī ieguldījumi cilvēkkapitālā ir būtiski, jo ir nepieciešami nodarbinātie ar atbilstošu kvalifikāciju un prasmēm, kas spētu strādāt ar jaunajiem produktiem, tehnoloģijām un iekārtām.

Nepieciešams vērtēt iespēju apmācību programmā vairāk iesaistīt mikro un mazos uzņēmumus, ņemot vērā, ka 97% Latvijas ekonomiski aktīvo uzņēmumu ir mikro un mazo komersantu statusā, kā arī, ņemot vērā to, ka potenciāls apmācībām ietekmēt kopējā uzņēmuma konkurētspēju ir lielāks, jo ir iespējams apmācīt lielāku proporciju no kopējā uzņēmuma darbinieku skaita.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Komersantu iespējas ir cieši saistītas ar vispārējo ekonomisko situāciju un uzņēmējdarbības attīstību valstī. Vienlaikus būtisks izaugsmes ierobežojums komersantiem ir kvalificēta darbaspēka trūkums. Ņemot vērā tautsaimniecības pārstrukturizāciju vidējā termiņā un ilgtermiņā, sagaidāmas izmaiņas arī daba spēka pieprasījumā pēc augstas kvalifikācijas speciālistiem.
Risinājuma apraksts
Risinājuma apraksts
Apmācību ieviešanas programmas īstenošana ir jānodrošina nozaru asociācijām, ko atzīst arī apmācību projektu vadītāji, jo asociācijas, apvienojot nozaru saimnieciskās darbības veicējus, ir apvienojošais projekta elements, kas vislabāk var noteikt un koordinēt savas pārstāvētās nozares saimnieciskās darbības veicēju apmācību vajadzības un vienlaikus noņemt birokrātisko slogu no pašiem gala labuma guvējiem, lai apmācības tiem būtu pieejamākas. Papildus tam kā šķērslis veiksmīgākai projektu ieviešanai, aptaujātie minēja arī smagnējo iepirkumu procedūru un atskaišu vērtēšanas sistēmu.

4.2.4.1. pasākuma mērķis ir nodrošināt komersantus ar atbilstošas kvalifikācijas darbaspēku, kas sekmētu darba ražīguma pieaugumu un jaunu vai uzlabotu produktu un tehnoloģiju izstrādi un ieviešanu ražošanā. Pasākuma īstenošana tiks uzsākta ar atlases kārtu ar mērķi nodrošināt nodarbināto apmācības prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu, sniedzot atbalstu apmācību īstenošanai tādās apmācību jomās kā STEM (zinātne, tehnoloģijas inženierzinātnes un matemātika), rūpnieciskais dizains, datorzinātnes u.c.

4.2.4.1. pasākuma ietvaros atbalsts tiks sniegts sīkajiem (mikro), mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem. Lai nodrošinātu lielāku sīko (mikro) un mazo komersantu iesaisti, ir saglabāta augstākā iespējamā atbalsta intensitāte (atbilstoši Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 651/2014), 31.pantā noteiktajam), vidējiem un lielajiem komersantiem attiecīgi piemērojot 60% un 50% atbalsta intensitāti. Lielajiem komersantiem, kuriem pēdējā gada pārskatā peļņa pēc nodokļu nomaksas pārsniedz 5 miljonus euro, atbalsta intensitāte tiks piemērota 30% apmērā.




Lai veicinātu tautsaimniecības attīstību, nodrošinot investīciju uzraudzību, investīciju izstrādē iesaistot uzņēmumus pārstāvošās organizācijās, ir izstrādāta 4.2.4.1. pasākuma īstenošanas programma. 
Īss 4.2.4.1. pasākuma īstenošanas kopsavilkums:
- apmācības tiek nodrošinātas klātienes vai tiešsaistes veidā vai hibrīdformātā;
- atbalsta saņēmēji uzņēmumi (Latvijas Republikā reģistrēts sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielie) komersants;
- apmācību kursu saturs paredz pamatprasmju uzņēmumu vadības līmenī (tiek nodrošināta gan horizontālo, gan vertikālo vadības līmeņa procesu digitālo zināšanu pratības pilnveidošana) un prasmju digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos;
- atbalsts uzņēmumiem tiek sniegts granta vai nefinanšu atbalsta veidā;
- 4.2.4.1. pasākuma uzdevums ir nodrošināt uzņēmumu apmācības, sniedzot atbalstu  vismaz 8 352 gala labuma guvējam. 4.2.4.1. pasākuma īstenošanas laiks ir 2029.gada 31.decembrim.

1. Atbalsts un pieejamais finansējums
Pasākuma ietvaros kopējais plānotais finansējums ir 14 508 130 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda (turpmāk - ESF) finansējums 12 331 910 euro un valsts budžeta finansējums ir 2 176 220 euro, un tas ir pieejams līdz 2029.gada 31.decembrim.


Sasniedzamie rādītāji
4.2.4.1. pasākuma ietvaros tiek plānoti šādi sasniedzamie iznākuma rādītāji:

līdz 2024. gada 31. decembrim atbalstīti komersanti: 
- atbalstāmo komersantu skaits - 70;
- atbalstāmo komersantu apmācāmo skaits - 1 252.


līdz 2029. gada 31. decembrim atbalstīti komersanti:
- atbalstāmo komersantu skaits - 464;
- atbalstāmo komersantu apmācāmo skaits - 8 352.

Ar apmācību jomām saistītās konsultācijas ir mērķtiecīga zināšanu pārnese par komersantiem specifiskiem ražošanas, vadības, mārketinga, e-komercijas u.c. ar apmācību jomām saistītiem procesiem, kas rada tiešu, specifiski mērķētu atbalstu komersantu inovāciju un konkurētspējas veicināšanai.
2021. gada 8. oktobrī eWiki sistēmā tika saņemts Eiropas Komisijas skaidrojums, ka gadījumā, ja konsultācijas norisinās formātā viens pret vienu, kurā pasniedzējs konsultē uzņēmuma darbiniekus par uzņēmuma specifiskiem jautājumiem, ievērojot iepriekš noteiktās apmācību jomas un šīs konsultācijas pašas par sevi ir apmācības, nevis palīgdarbība vai sagatavošanās darbība apmācībām, tad tās ir uzskatāmās par mācību sastāvdaļu saskaņā ar Komisijas regula Nr. 651/2014) 31. panta 3. punkta "a" apakšpunktu.
Šīm konsultācijām, tāpat kā līdz šim jebkurai citai apmācību formai, ir jābūt saistītām ar Ministru kabineta 2015.gada 27.oktobra noteikumos Nr. 617 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos” 1.2.2.1. pasākuma “Atbalsts nodarbināto apmācībām” un 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)” pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 617) noteiktajām atbalstāmajām apmācību jomām. Iepērkot šīs konsultācijas to nodrošinātājiem tiek piemērota tādas pašas prasības kā līdz šim īstenotajām apmācībām, tiek noteikts konkrēts konsultācijās ietveramais saturs, noteiktas prasības pasniedzējiem, konsultāciju materiāli, konsultāciju pakalpojuma kopējais ilgums (apjoms). Iesniedzot sadarbības iestādē - Centrālajā un finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk - CFLA) apmācību plānu, finansējuma saņēmējs šīs konsultācijas, tāpat kā līdz šim citas apmācības, iekļauj minētajā plānā, norādot konsultācijām paredzēto norises laiku un sniegšanas vietu. Pēc konsultāciju veikšanas finansējuma saņēmējs CFLA kā pamatojošo dokumentu iesniedz  konsultanta un komersantu vadības/parstāvja parakstītu apmeklējuma reģistrācijas sarakstu. 

Finansējuma saņēmējs, balstoties uz normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā, nodrošina pārredzamu un paredzamajai līgumcenai atbilstošu iepirkumu procedūru, lai nodrošinātu līdzekļu efektīvu izmantošanu, iegādājoties preces un pakalpojumus par līgumcenu, kas atbilsts esošajai tirgus vērtībai. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka visiem pretendentiem tiek sniegta vienāda informācija par iepirkuma procesu, priekšmetu un līguma slēgšanas kārtību. Finansējuma saņēmējs iepirkuma prasības veido tā, lai tās nodrošinātu konkurenci un neradītu priekšrocības vai noraidīšanas iemeslu kādam konkrētam komersantam, tādejādi nodrošinot nediskriminējošu procedūru un vienlīdzīgu attieksmi pret visiem pretendentiem. Iepirkuma priekšmeta prasībām ir jābūt skaidri definētām, objektīvām un samērīgām ar iepirkuma priekšmetu. Specifiskas prasības iepirkuma priekšmetā finansējuma saņēmējs drīkst norādīt tikai normatīvajos aktos paredzētos gadījumos, ja tās ir objektīvi nepieciešamas un finansējuma saņēmējs spēj tās pamatot.

Ja apmācību projekts tiek īstenots partnerībā, tad finansējuma saņēmējam pieejamais de minimis atbalsts ir pieejams arī biedrībai vai nodibinājumam, kas ir apvienojušies ar finansējumu saņēmēju partnerībā. Šādā gadījumā de minimis atbalsts katrai no partnerībā esošajām biedrībām un nodibinājumiem tiek uzskaitīts atsevišķi. Partnerībā organizētos projektos piešķirto de minimis atbalstu attiecina uz to partnerībā esošo biedrību vai nodibinājumu, kas no šā atbalsta gūst labumu vai veic darbības, kurām tiek izmantots attiecīgais de minimis atbalsts. Sadarbības iestāde pirms  de minimis atbalsta piešķiršanas finansējumu saņēmējām vai partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam, ja projekts tiek īstenots partnerībā, pārliecinās, ka tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums. 

Komercdarbības atbalsta saņemšanas nosacījumi gala labuma guvējiem
Gala labuma guvējam saskaņā ar VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem ir VID lēmums par nodokļu samaksas termiņa pagarinājumu.

Finansējuma saņēmējs pirms katras atbalsta piešķiršanas divas darba dienas pēc gala labuma guvēja pieteikuma vai tā precizējuma, ja attiecināms,  iesniegšanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar VID administrēto nodokļu nodevu parādnieku datu bāzē pieejamo informāciju gala labuma guvēja pieteikuma vai tā precizējuma, ja attiecas,  iesniegšanas dienā nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu (ievada gala labuma guvēja reģistrācijas numuru un nosaukumu finansējuma saņēmējam pieejamajā VID datu bāzē un pārliecinās par gala labuma guvēja nodokļu parādu esamību). Finansējuma saņēmējs nepiešķir atbalstu gala labuma guvējam, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā limita.

Gala labuma guvējs, ievērojot Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013), 5. panta 1. un 2. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā.


Lai nodrošinātu demarkāciju ar 2014. – 2020. gada plānošanas perioda MK noteikumiem Nr. 617 un 1.2.2.3. pasākumu “Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti”, atbalsts gala labuma guvējiem tiks sniegts apmācību jomās, kas noteiktas noteikumu projektā. Tāpat saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 617 un Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumiem Nr. 365 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos” 1.2.2.3. pasākuma “Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti” un 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)” īstenošanas noteikumi” apmācības tiek organizētas pēc komersantu iniciatīvas, taču 2.3.1.2.i. investīcijas ietvaros apmācības tiks organizētas, balstoties uz EDIC veiktā digitālā brieduma testa rezultātiem un digitālās attīstības ceļa kartē minētajām atbalstāmajām aktivitātēm. Papildus noteikumu projekts ir papildināts ar normu, kas nosaka, ka viens un tas pats nodarbinātais 2.3.1.2.i investīcijas ietvaros nevar saņemt atbalstu tām pašām apmācībām, kā arī nevar saņemt atbalstu tām pašām apmācībām, ja ir saņēmis atbalstu tām jau 2014. - 2020. gada plānošanas periodā no Eiropas fondu finansējuma.

Demarkācija attiecībā pret investīciju 2.3.1.1.i. “Augsta līmeņa digitālo prasmju apguves nodrošināšana” tiks nodrošināta, par pamatu ņemot iedzīvotāju digitālo kompetenču ietvaru (DigComp). 2.3.1.2.i. investīcijas ietvaros tiks atbalstītas apmācības pirmo sešu līmeņu ietvaros, savukārt investīcijas 2.3.1.1.i. ietvaros tiks atbalstītas apmācības pēdējos divos līmeņos – “īpaši specializēts līmenis”.


4.2.4.1. pasākuma demerkācija attiecībā pret "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam pasākumiem apmācībām digitālo prasmju jomā tiks nodrošināta laikā, uzsākot 2021.-2027.gada pasākumus, kad tiks pabeigta 1.2.3.7. pasākuma īstenošana. Tāpat tiks ņemts vērā, ka viens un tas pats nodarbinātais 4.2.4.1. investīcijas un 2021.-2027.gada Programmas pasākumu ietvaros nevarēs saņemt atbalstu vienām un tām pašām apmācībām divreiz.  

Ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās neatbalstāmajās nozarēs un veic neatbalstāmās darbības vai citas darbības, kas ietilpst Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, de minimis atbalsta saņēmējs nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu.

Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, komercdarbības gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

Komersantam abās atlases kārtās finansējuma saņemšanai paredzēti šādi komercdarbības atbalsta nosacījumi:
- grūtībās nonākušu uzņēmumu statusu finansējuma saņēmējs vērtē uz lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu brīdi;
- atbalstu gala labuma guvējiem sniedz saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 651/2014 31. pantu “Atbalsts mācībām”;
- maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte, saņemot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 un Komisijas regulas Nr. 1407/2013:
- sīkiem (mikro), maziem komersantiem – 70 % no attiecināmajām izmaksām;
- vidējiem komersantiem – 60 % no attiecināmajām izmaksām;
- lieliem komersantiem – 50 % no attiecināmajām izmaksām.
- maksimālais pieļaujamais atbalsts, saņemot atbalstu Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3.panta 2.punkta ietvaros nevar pārsniegt 200 000 euro, jebkurā triju fiskālo gadu periodā.

Finansējuma saņēmēja pienākumi/nosacījumi, kas saistīti ar komercdarbības atbalsta administrēšanu un izsniegšanu
Finansējuma saņēmējam ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi:
- projekta vadības izmaksas sedz saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 1407/2013 un tas uzskatāms par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam;
- atbalsts projekta vadības izmaksām nav uzskatās par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot iepirkuma procedūru;
- pieļaujamā finansējuma intensitāte no projekta kopējām izmaksām projekta vadības izmaksu segšanai ir 100 %;
- pieļaujamā finansējuma intensitāte informatīvo pasākumu izmaksu segšanai ir 100 %. Izmaksas tiek segtas saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 1407/2013 un tas uzskatāms par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam.
- pirmās un otrās kārtas ietvaros ar apmācību procesu saistītās izmaksas tiek segtas saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 651/2014;
- pirmās un otrās kārtas ietvaros projekta vadības izmaksas tiek segtas saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 1407/2013.

Datu uzglabāšana notiek atbilstoši Komisijas Regulas Nr.  651/2014 12. panta 1. punktam un Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam, paredzot, ka:
- finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu;
- gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas brīža.
Pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināms Atveseļošanas fonda plāna ietvaros.

Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam pārbauda, vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.


Finansējuma saņēmējs lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 var pieņemt līdz šīs regulas darbības beigām.

Vērtēšanas komisiju locekļi, eksperti, novērotāji un finansējuma saņēmēja darbinieki, kas iesaistīti gala labuma guvēju pieteikumu vērtēšanas procesā, paraksta šo noteikumu 2. pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesamības apliecinājumu, apliecinot, ka nepiedalīsies gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanā interešu konflikta situācijā un vērtēšanas komisijas sēdēs, kurās tiks apstiprināti gala labuma guvēju pieteikumi. Apliecinājumu paraksta pirms gala labuma guvēja pieteikumu izskatīšanas un vērtēšanas. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom)  Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Regula Nr. 2018/1046) 132. pantam un šo noteikumu 40.13. apakšpunktam.



Finansējuma saņēmējs izvērtē gala labuma guvējus saskaņā ar šo noteikumu projekta 23. punktā norādītajiem kritērijiem, kas balstīti uz Regulas Nr. 2018/1046), 136. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, šo pārbaudi nodrošinot Iekšlietu ministrijas informācijas centra valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs” Ministrijas starpresoru vienošanās ietvaros.



Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par atbalsta sniegšanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
* finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par atbalsta saņemšanu, tai skaitā netiek ievēroti noteiktie termiņi, vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa, tā iznākuma vai rezultāta rādītāju sasniegšanu;
*finansējums saņēmējs apzināti ir sniedzis sadarbības iestādei nepatiesu informāciju;
*citos gadījumos, ko paredz vienošanās par atbalsta saņemšanu.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi