Anotācija

25-TA-45: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1507 "Kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumos Nr.1507 "Kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam"" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai pilnveidotu pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) atmaksas procesu trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību Eiropas Savienības (turpmāk - ES) teritorijā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta mērķis ir uzlabot PVN atmaksas procesa efektivitāti, vienkāršojot iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, samazinot trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, iesniedzamo dokumentu un Valsts ieņēmumu dienesta nosūtamo dokumentu apjomu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. PVN atmaksai iesniedzamie dokumenti
    Saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumu Nr.1507 "Kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.1507) 5.punktu trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, PVN atmaksā, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienestā (turpmāk - VID) iesniegto iesniegumu, kas atbilst Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 pielikumam "Iesniegums pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanai trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam" (turpmāk - iesniegums). Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 11.punktā ir noteikts iesniedzēja pienākums iesniegumam pievienot dokumentu oriģinālus: apmaksātos PVN rēķinus par atmaksas periodā Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem, dokumentus, kas apliecina atmaksas periodā Latvijas teritorijā veikto preču importu, kā arī dokumentus, kas apliecina atmaksai pieprasītās PVN summas samaksu (kases čekus, bankas maksājumu uzdevumus).
    Saskaņā ar VID sniegto informāciju arvien biežāk trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētu PVN maksātāju rīcībā nav papīra veida rēķinu oriģinālu, jo, ņemot vērā strauju digitālās dokumentu apstrādes un uzglabāšanas sistēmu popularitāti, grāmatvedības papīra veida dokumentu oriģināli tiek pārvērsti elektroniskā veidā un uzglabāti elektroniski.
    Līdz ar to šobrīd prasība iesniegt darījuma attaisnojuma dokumentu oriģinālus ir vairāk formāla un nav pamatota, lai trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrēti PVN maksātāji varētu realizēt to tiesības saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas.

2. Iesnieguma kopijas un dokumentu oriģinālu atpakaļ sūtīšana iesniedzējam
    Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 21.1., 22.1. un 23.1. apakšpunktu iesnieguma iesniedzējs - trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrēts PVN maksātājs vai tā pilnvarotā persona par PVN atmaksu pilnā vai daļējā apmērā vai atteikumu atmaksāt PVN, tiek informēts ar VID nosūtītu lēmumu. VID lēmums satur informāciju par apstiprinātu atmaksātās PVN summas apmēru un iemesliem, ja PVN atmaksa veikta daļēji vai atteikta.
    Vienlaikus Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 21., 22. un 23.punktā ir nostiprināts VID pienākums nosūtīt iesniedzējam papildus pieņemtajam lēmumam arī apliecinātu un cauršūtu iesnieguma kopiju, aizpildot VI sadaļu, kā arī visus iesniegtos samaksu apliecinošo dokumentu un rēķinu oriģinālus.
    Līdz ar to šobrīd notiek informācijas dublēšana, nosūtot gan lēmumu, gan iesnieguma kopiju ar aizpildītu informāciju, ko jau satur lēmums. Kā arī tiek nelietderīgi izmantoti valsts pārvaldes resursi, nosūtot iesnieguma iesniedzējam visus iesniegtos samaksu apliecinošo dokumentu un rēķinu oriģinālus.

3. NACE 2.1 redakcijas kodu lietošana
    Ar Komisijas 2022.gada 10.oktobra Deleģēto regulu (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1893/2006, ar ko izveido NACE 2.red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (Dokuments attiecas uz EEZ), ir apstiprināta saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā NACE 2.1. redakcija un to piemēro datu nosūtīšanai Eiropas Komisijai (Eurostat) no 2025.gada 1.janvāra.
    Iesnieguma, ko iesniedz trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrēts PVN maksātājs, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, veidlapas I sadaļā ir paredzēta iespēja norādīt saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. PVN atmaksai iesniedzamie dokumenti
Šobrīd trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētiem PVN maksātājiem ir noteikts pienākums iesnieguma IV sadaļā norādīt detalizētu informāciju par PVN atmaksai pieteikto darījumu - preču piegādātāja vai pakalpojumu sniedzēja nosaukumu un PVN reģistrācijas numuru, importēto preču piegādātāja nosaukumu un valsti, attaisnojuma dokumenta datumu, numuru, preces/ pakalpojuma vērtību bez PVN un PVN, kā arī iesniegt VID visus samaksu apliecinošos dokumentus un rēķinu oriģinālus. VID, veicot iesniegumā norādīto darījumu pārbaudi, darījumu analīzi veic, izmantojot Latvijas darījumu partneru PVN deklarācijās "Pārskats par aprēķināto nodokli par piegādātajām precēm un sniegtajiem pakalpojumiem (PVN-I-III) sniegto informāciju, kā arī citu VID rīcībā esošo informāciju.
Līdz ar to prasība pēc samaksu apliecinošo dokumentu un rēķinu oriģināliem ir zaudējusi aktualitāti un pēc būtības neietekmē atmaksai pieprasītās PVN summas pamatotības pārbaudi.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.1507, paredzot iespēju trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, iesniegumam PVN atmaksai pievienot dokumentu kopijas, vienlaikus nosakot attaisnojuma dokumentu robežvērtības, kuras sasniedzot vai pārsniedzot dokumentu kopijas ir jāpievieno iesniegumam. Kā arī ir nepieciešams paredzēt VID tiesības pamatotu šaubu gadījumā pieprasīt iesniedzējam iesniegt attiecīgā PVN rēķina vai dokumenta, kas apliecina preču importu, oriģinālu vai kopiju zem noteiktās robežvērtības.
Atzīmējam, ka šobrīd līdzīgu prasību attiecībā uz dokumentu kopiju pievienošanu iesniegumam no noteiktās robežvērtības un VID tiesībām pieprasīt attaisnojuma dokumenta oriģinālu vai kopiju zem noteiktās robežvērtības piemēro citas ES dalībvalsts reģistrētiem PVN maksātājiem saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumos Nr.1514 "Kārtība, kādā reģistrēts nodokļa maksātājs iesniedz pieteikumu pievienotās vērtības nodokļa atmaksas saņemšanai citā Eiropas Savienības dalībvalstī, un kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli citas Eiropas Savienības dalībvalsts reģistrētam nodokļa maksātājam" noteikto kārtību.

Ar Ministru kabineta noteikumu projektu paredzēts:
- precizēt Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 11.1. apakšpunktu, nosakot prasību iesniegumam pievienot apmaksāto PVN rēķinu vai dokumentu, kas apliecina preču importu, kopijas par atmaksas periodā Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem, par kuriem tiek pieprasīta PVN atmaksa;
- papildināt Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 11.1. apakšpunktu ar jauniem apakšpunktiem, paredzot robežvērtības, kuras sasniedzot vai pārsniedzot ir jāiesniedz attaisnojuma dokumentu kopijas;
- svītrot Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 11.2. un 11.3. apakšpunktu;
- papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.1507 ar jaunu 15.1 punktu, nosakot VID tiesības pamatotu šaubu gadījumā pieprasīt iesniegt attiecīgā PVN rēķina vai dokumenta, kas apliecina preču importu, oriģinālu vai kopiju zem noteiktās robežvērtības.
Problēmas apraksts
2. Iesnieguma kopijas un dokumentu oriģinālu atpakaļ sūtīšana iesnieguma iesniedzējam
Šobrīd iesnieguma iesniedzējs - trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, vai tā pilnvarotā persona par PVN atmaksu pilnībā vai daļēji vai atteikumu atmaksāt PVN tiek informēts ar administratīvo aktu saskaņā ar Administratīvā procesa likumā noteikto kārtību. Tādēļ informācijas aizpildīšana iesnieguma VI sadaļā par VID veikto un/vai atteikto PVN atmaksu (lēmuma datums, numurs, atmaksājamā vai atteiktā summa) un atpakaļ nosūtīšana iesniedzējam papildus administratīvajam aktam ir nelietderīga no valsts pārvaldes administratīvo un finanšu resursu izmantošanas.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to Ministru kabineta noteikumos Nr.1507 nav nepieciešams noteikt VID pienākumu lēmumam, ar kuru trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrēts PVN maksātājs vai tā pilnvarotā persona tiek informēta par veikto un/vai atteikto PVN atmaksu, pievienot klāt iesnieguma kopiju ar aizpildītu informāciju.
Ņemot vērā, ka ar Ministru noteikumu projektu paredzēts atteikties no samaksu apliecinošu dokumentu un attaisnojuma dokumentu oriģinālu saņemšanas, turpmāk nebūs nepieciešama to nosūtīšana atpakaļ iesniedzējam. Kā arī ar Ministru kabineta noteikumu projektu paredzēts atteikties no iesnieguma kopijas ar aizpildītu informāciju par veikto un/vai atteikto PVN summas atmaksu nosūtīšanas trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam PVN maksātājam vai tā pilnvarotajai personai, Ministru kabineta noteikumi Nr.1507 vairs nenoteiks papildu lēmumam nosūtāmos dokumentus. Savukārt VID lēmuma par veikto un/vai atteikto PVN atmaksu paziņošanas pienākums izriet no Administratīvā procesa likuma 70.panta otrās daļas un to nav nepieciešams atsevišķi atrunāt Ministru kabineta noteikumos Nr.1507.

Ar Ministru kabineta noteikumu projektu paredzēts svītrot Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 21., 22. un 23.punktu.
Problēmas apraksts
3. NACE 2.1 redakcijas kodu lietošana
Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 pielikums "Iesniegums pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanai trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam" satur atsauci uz neaktuālu NACE 2.redakciju.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to ir nepieciešams veikt tehnisku grozījumu Ministru kabineta noteikumos Nr.1507, precizējot atsauci uz aktuālu saimniecisko darbību klasifikācijas NACE redakcijas lietošanu, aizstājot atsauci uz NACE 2.redakciju ar atsauci uz NACE 2.1.redakciju. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāji, kas neveic saimniecisko darbību Eiropas Savienībā
Ietekmes apraksts
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu kopumā tiek radīta juridiskā noteiktība trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājiem, kuri neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, paredzot tiesības saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas, ja iesniegtas attaisnojuma dokumentu kopijas. Kā arī tiek nostiprināta juridiskā noteiktība trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājiem, kuri neveic saimniecisko darbību ES teritorijā un kuri ir pieprasījuši PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas, ka tie par VID pieņemto lēmumu tiks informēti visos Ministru kabineta noteikumos noteiktajos gadījumos.

Ar Ministru kabineta noteikumu projektu trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāji, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, un Valsts ieņēmumu dienests kā faktiskais regulējuma piemērotājs tiek ietekmēti tieši.

Saskaņā ar VID sniegto informāciju administratīvo izmaksu novērtējumu juridiskām personām nav iespējams veikt, jo nav paredzams, cik aktīvi trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāji, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, prasīs PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas, iesniedzot attaisnojuma dokumentu kopijas, kuru skaits vienā iesniegumā var būt amplitūdā no 1 līdz 1000 un vairāk.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Šobrīd nav iespējams prognozēt Ministru kabineta noteikumu projekta ietekmi uz valsts budžeta ieņēmumiem, jo nav zināms, cik aktīvi trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāji, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, prasīs PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas, iesniedzot attaisnojuma dokumentu kopijas.
Saskaņā ar VID sniegto informāciju trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājiem, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, 2022.gadā ir veikta PVN atmaksa 67,83 tūkst. euro apmērā, atteikta 23,91 tūkst. euro apmērā, 2023.gadā ir veikta PVN atmaksa 98,36 tūkst. euro apmērā, atteikta 23,19  tūkst. euro apmērā un 2024.gadā ir veikta PVN atmaksa 87,77 tūkst. euro apmērā, atteikta 7,93 tūkst. euro apmērā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
31986L0560
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1986.gada 17.novembra Trīspadsmitā direktīva par dalībvalstu likumu saskaņošanu attiecībā uz apgrozījuma nodokļiem – pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanas kārtība nodokļiem pakļautajām personām, kas nav reģistrētas Kopienas teritorijā (86/560/EEK) (turpmāk – Direktīva 86/560/EEK)
Apraksts
Saskaņā ar Direktīvas 86/560/EEK 2.pantu, nemazinot 3. un 4.panta nozīmi, katra dalībvalsts, ievērojot turpmāk minētos nosacījumus, jebkurai nodokļiem pakļautai personai, kas nav reģistrēta Kopienas teritorijā, var atmaksāt visus pievienotās vērtības nodokļus, kas maksāti par pakalpojumiem vai kustamu īpašumu, ko tai šīs valsts teritorijā piegādājušas citas nodokļiem pakļautas personas, vai arī kas maksāti par preču ievešanu valstī, ciktāl šīs preces un pakalpojumus lieto Direktīvas 77/388/EEK 17.panta 3.punkta "a" un "b" apakšpunktā minētajos darījumos, un 1.panta "b" apakšpunktā minēto pakalpojumu sniegšanā. Turklāt dalībvalstis ir tiesīgas padarīt minēto atmaksāšanu atkarīgu no līdzvērtīgu priekšrocību piešķiršanas trešajās valstīs apgrozījuma nodokļa jomā.
Atbilstoši Direktīvas 86/560/EEK 3.pantam dalībvalstīm ir piešķirtas tiesības noteikt iesnieguma iesniegšanas kārtību, ieskaitot laika ierobežojumus šai darbībai, iesniegumos aptveramo laika periodu, kompetento iestādi iesniegumu saņemšanai un summu minimumu, par kurām var iesniegt iesniegumu. Tās ir tiesīgas noteikt arī atmaksāšanas kārtību, to skaitā laika ierobežojumus šai darbībai. 
Lai ievērotu Direktīvas 86/560/EEK 2.pantā noteikto, vienlaicīgi izmantojot minētās direktīvas 3.pantā noteiktās dalībvalstu tiesības, ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek nodrošinātas trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāju, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, tiesības saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas, iesniegumā sniedzot PVN atmaksai nepieciešamo informāciju, nepievienojot klāt samaksu apliecinošu dokumentu un rēķinu oriģinālus. 
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0137
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 10.oktobra Deleģētā regula (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1893/2006, ar ko izveido NACE 2.red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Deleģētā Regula 2023/137)
Apraksts
Saskaņā ar Deleģētās Regulas 2023/137 1.pantu Regulas (EK) Nr.1893/2006 I pielikumu aizstāj ar šīs regulas pielikumu. 
Neskatoties uz to, ka Deleģētās Regulas 2023/137 prasības ir tieši piemērojamas, juridiskās noteiktības nodrošināšanai ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek tehniski salāgota atsauce uz Eiropas Kopienā vienotu saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, iesniegumā, kas apstiprināts ar Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 pielikumu, norādot aktuālu saimnieciskās darbības kodu atbilstoši NACE 2.1.redakcijai, ar to nodrošinot Deleģētās Regulas prasību izpildi arī PVN atmaksu procesā.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1986.gada 17.novembra Trīspadsmitā direktīva par dalībvalstu likumu saskaņošanu attiecībā uz apgrozījuma nodokļiem – pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanas kārtība nodokļiem pakļautajām personām, kas nav reģistrētas Kopienas teritorijā (86/560/EEK) (turpmāk – Direktīva 86/560/EEK)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 86/560/EEK 3.panta 1.punkts
Ministru kabineta noteikumu projekta 1.punkts 
(Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 11.1.apakšpunkts un 15.1 punkts)
Pārņemtas pilnībā
Ministru kabineta noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 10.oktobra Deleģētā regula (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1893/2006, ar ko izveido NACE 2.red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Deleģētā Regula 2023/137)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Deleģētās Regulas 2023/137 1.pants (deleģētās Regulas 2023/137 pielikums)
Ministru kabineta noteikumu projekta 8.punkts 
(Ministru kabineta noteikumu Nr.1507 pielikums "Iesniegums pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanai trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam")
Pārņemtas pilnībā
Ministru kabineta noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts ieņēmumu dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/9136939f-133f-497d-bc95-f1c59f2be16e

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi un iebildumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Saskaņā ar VID sniegto informāciju nav iespējams veikt administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, jo nav paredzams, cik aktīvi trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāji, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, prasīs PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem un par preču importu saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārpus ES teritorijas, iesniedzot attaisnojuma dokumentu kopijas, kuru skaits vienā iesniegumā var būt amplitūdā no 1 līdz 1000 un vairāk.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Valsts ieņēmumu dienests projekta izpildi realizēs esošā finansējuma ietvaros.
Pielikumi