Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-3417: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumos Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumos Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai"" (turpmāk - MK Noteikumu projekts) izstrādāts, lai veiktu finansējuma pārdali starp 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.1. pasākumiem tiešo finanšu instrumentu veidā (turpmāk - 13.1.1.1. pasākums), pārdalot finansējumu 9 milj. euro apmērā no Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnijā noteikumiem Nr. 383 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai” (turpmāk - MKN Nr. 383), precizējot arī sasniedzamos rādītājus, kā arī akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – Altum) piesaistāmo valsts aizdevuma apmēru. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekta mērķis ir veikt finansējuma pārdali starp 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.1. pasākumiem tiešo finanšu instrumentu veidā, pārdalot finansējumu 9 milj. euro apmērā no MKN Nr.383, precizējot arī sasniedzamos rādītājus, kā arī Altum piesaistāmo valsts aizdevuma apmēru. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 2009. gada 15. septembra noteikumu Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai"" (turpmāk –MVU aizdevumu programma) 5.punktā noteikto 13.1.1.1. pasākuma ietvaros atbalstam tiešo finanšu instrumentu sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem atbilstoši šo noteikumu 7.1. un 7.2. punktiem apgrozāmo un investīciju aizdevumu finansēšanai ir pieejams React-EU (ERAF) finansējums 5 950 000 euro un valsts budžeta finansējums 1 050 000 EUR apmērā – kopumā 7 milj. euro apmērā.

Saskaņā ar Altum sniegto informāciju, pieprasījums pēc MVU aizdevumu programmas ietvaros sniegtajiem pakalpojumiem, īpaši ņemot vērā šī brīža ekonomisko situāciju, būtiski pieaudzis un minētais finansējums programmā nav pietiekošs. Šobrīd ir atbalsta programmas ietvaros aizdevumu izsniegšana tuvojas 100% apguvei piešķirtā finansējuma ietvaros - kopš programmas darbības sākuma 3.1.17 specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) un 13.1.1.1 SAM ietvaros kopumā piešķirti 127 MVU aizdevumi par EUR 30,3 milj., kas veido 94.7% no pieejamā finansējuma. 13.1.1. SAM šo noteikumu ietvaros, izmantojot React-EU finansējumu, uz MK noteikumu projekta izstrādes brīdi atbalstu aizdevuma veidā saņēmuši jau 35 komersanti.

Vienlaikus 13.1.1. SAM ietvaros saskaņā ar MKN Nr.383 7.4. apakšpunktu atbalstu garantiju veidā ir pieejams React-EU (ERAF) finansējums 15 109 282 euro un valsts budžeta finansējums 2 890 719 euro - kopumā 18 000 001 euro apmērā. Ņemot vērā Altum prognozes par finansējuma apguvi līdz 2022.gada beigām, kā arī papildinošām atbalsta programmām saimnieciskās darbības veicējiem garantiju veidā, kas tiek sniegtas atbilstoši ar Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumiem Nr. 377 “Noteikumi par garantiju programmu pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas radīto ekonomisko seku mazināšanai”, sagaidāms, ka React-EU finansējums 13.1.1. SAM garantiju pasākumā pilnā mērā netiks apgūts līdz 2023.gada beigām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MVU aizdevumu programmas spēkā esošajā redakcijā 5.71.  un 5.72 punktā norādīti 13.1.1. SAM ietvaros sasniedzamie iznākuma rādītāji, kas sasniedzami izmantojot React-EU finansējumu.
Spēkā esošā MVU aizdevumu programmas redakcija nosaka, ka kopumā līdz 2022. gada beigām būtu nepieciešams atbalstīt 55 komersantus (35 komersantus pēc 13.1.1. SAM rādītāju pases). Pirmkārt, šāda rādītāja noteikšanas pamatā izmantotie pieņēmumi ir būtiski mainījušies, ņemot vērā reālo programmas ieviešanu. Pašlaik izsniegtais vidējā aizdevuma apmērs ir vidēji vairāk kā 175 000 EUR, ar ko esošā finansējumā ietvaros nebūtu iespējams sasniegt šajā punktā noteikto rādītāju. 
Ar šādiem pieņēmumiem un ar MVU aizdevumu programmā pieejamo finansējumu līdz 2022. gada beigām būtu iespējams atbalstīt 40 komersantus. Vienlaikus, ņemot vērā ka, balstoties uz papildinošu programmu ieviešanu (t.sk. Covid-19 krīzes pagaidu regulējuma programmas, un Krievijas iebrukuma Ukrainā seku mazināšanas krīzes pagaidu regulējuma programmas), pasākumā pieejamais React-EU finansējums tika sākts izmantot tikai 2022.gada rudenī, līdz ar to MVU aizdevumu programmā pieejamo finansējumu norādītajā periodā nav iespējams izmantot. 

Tiek prognozēts, ka ar plānoto React-EU finansējuma palielinājumu no 7 uz 16 milj. EUR (9 milj. EUR pārdale no MKN Nr. 383), ņemot vērā pašreiz izsniegto vidējā aizdevumu summu, kā arī pamatojoties uz esošo pieprasījumu, kur plānotā aizdevuma summa ir lielāka, varētu izsniegt atbalstu vēl 10 komersantiem, kopā sasniedzot vismaz 45 komersantus.
Ņemot vērā, ka būtiski ir stimulēt tautsaimniecības ekonomisko apriti, ir nepieciešams papildu finansējums MVU aizdevumu programmā, lai nodrošinātu tās darbību līdz 2023. gada 31. decembrim un tostarp nodrošinātu arī Eiropas Savienības fondu līdzekļu apguvi. 

Papildus skaidrojam, ka garantiju pieejamības nodrošināšanai nepieciešams situāciju vērtēt kopsakarībā ar jau esošajam atbalsta programmām. Papildus MKN Nr. 383 paredzētajam finansējumam līdz 2023.gada beigām papildus būs pieejams publiskais finansējums garantiju veidā:
1) 12.5 milj. EUR apmērā Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumiem Nr. 377 "Noteikumi par garantiju programmu pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas radīto ekonomisko seku mazināšanai" ietvaros;
2) papildus pieejams finansējums Ministru kabineta 2019. gada 8. janvāra noteikumu Nr. 9 "Lauksaimniecības, zivsaimniecības un lauku attīstības garantiju programmas noteikumi" ietvaros. 
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka aizdevumu segmentā Altum nodrošina finansējumu komersantiem papildinošā veidā ar komercbankām .
Risinājuma apraksts
Izmaiņas finansējumā

Lai nodrošinātu 13.1.1.1 pasākuma nepārtrauktību un ERAF finansējuma pilnīgu apguvi ES fondu līdz attiecināmības perioda beigām (saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1303/2013 (2013. gada 17. decembris), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 noteikts līdz 2023.gada 31.decembrim), Ekonomikas ministrija rosina veikt finansējuma pārdali no 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.1. pasākumiem tiešo finanšu instrumentu veidā, pārdalot React-EU (ERAF) 7 650 000 euro un valsts budžeta finansējumu 1 350 000 - kopumā 9 000 000 euro apmērā - no pasākuma "MVU izveide un attīstība" uz pasākumu "Aizdevumi sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju attīstības veicināšanai". Pēc finansējuma pārdales 13.1.1.1 pasākumā pieejamais React- EU un valsts budžeta finansējums atbalstam aizdevumu veidā būs kopumā 16 000 000 euro, tai skaitā ERAF finansējums 13 600 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 400 000 EUR apmērā.

Plānots, ka pēc finansējuma palielinājuma programmas ietvaros varētu tikt atbalstīti vēl papildus 10 komersanti.

Izmaiņas sasniedzamajos rādītājos

Ar MK noteikumu projektu tiek precizēts 13.1.1.1. pasākuma sasniedzamie rādītāji MVU aizdevumu programmas ietvaros: 
1. ņemot vērā, ka React-EU finansējumu tika sākts izmantot tikai 2022.gada ietvaros, tiek precizēts iznākuma un rezultatīvais rādītājs, kas jāsasniedz 13.1.1 pasākuma ietvaros, precizējot ka minētās vērtības jāsasniedz  nevis līdz 2021. un 2022.gada beigām, bet uz 2023. gada 31.decembri. Finansējuma pārdales neietekmē rezultatīvo rādītāju sasniegšanu un tiek norādīts, ka minēto rezultātu vērtība uz 2022.gada beigām attiecināma uz 2023.gada 31.decembri.
Norādām, ka 2022.gada React-EU finansējums tika piešķirts ar darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" grozījumiem Nr.8, līdz ar to rādītāji vairs nav jānorāda dalījumā pa React-EU piešķīruma gadiem.
2. tiek precizēts 13.1.1. SAM MVU aizdevumu programmas ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs, nosakot, ka tiek atbalstīti 45 saimnieciskās darbības veicēji, kuri saņems finansiālu atbalstu, kas nav granti. Šī rādītāja vērtība pie MVU aizdevumu programmas spēkā esošās redakcijas ir 55, bet darbības programmā  un specifiskā atbalsta mērķa 13.1.1. rādītāju pasē norādīts, ka ir 35 komersanti. Ar MK noteikumu projektu tiek precizēta iepriekš pieļautā kļūda, vienlaikus mainījušās sākotnējās prognozes par vidējo aizdevuma apmēru.

Altum piesaistāmie resursi

Saskaņā ar spēkā esošo MVU aizdevumu programmas 5.3 punkta redakciju Altum papildus finansējumam, kas noteikts šīs programmas 5.punktā aizdevumu finansēšanai var piesaistīt valsts kases aizdevumu. Lai nodrošinātu finansējuma pieejamību augošu procentu likmju apstākļos, nepieciešams paredzēt, ka aizdevumu izsniegšanai papildus iespējams piesaistīt finansējumu no starptautiskām finanšu institūcijām, kā arī piesaistīt resursus finanšu tirgos.

Ņemot vērā programmai nepieciešamā React - EU un valsts budžeta finansējuma finansējuma palielinājumu no kopā 7 līdz 16 milj. euro, kā arī jau esošo saistību apmēra izlietojumu, Altum nepieciešams piesaistīt papildus resursus finanšu tirgos - gan Valsts kasē, gan no starptautiskajām finanšu institūcijām. Ņemot vērā līdzšinējo MVU aizdevumu programmas ieviešanu un gadā izsniedzamo aizdevumu apmēru - 35 milj. euro, MK noteikumu 5.3 punktā nepieciešams atbilstoši precizēt papildus publiskajam finansējumam piesaistāmos resursus, lai nodrošinātu programmas īstenošanai nepieciešamo papildus finansējumu. Ņemot vērā, ka esošais valsts kases aizdevuma apmērs, kas noteikts šajā punktā - 55 milj. euro - jau ir izsmelts, nepieciešams palielināt valsts kases aizdevuma apmēru līdz 110 milj. euro. Atbalstu MVU aizdevumu programmas ietvaros sniedz, primāri izmantojot MVU aizdevumu programmas 5. punktā paredzēto finansējumu un tikai pēc tā izmantošanas papildus tiek piesaistīts valsts aizdevums vai aizdevums no starptautiskajām finanšu institūcijām vai finanšu tirgos līdz 75 000 000 euro.

Minētais finansējuma apmērs, ko Altum var piesaistīt no starptautiskajām finanšu institūcijām vai finanšu tirgos, noteikts, balstoties uz vidējo programmā izsniegto aizdevumu summu, kā arī ņemot vērā plānotos finansēšanas apmērus, lai nodrošinātu aizdevumu sniegšanu 3 gadu periodā līdzšinējā apjomā.

Vienlaikus, ņemot vērā, ka arī atbilstoši Eiropas Savienības fondu atbalsta regulējumam, pasākuma ietvaros pieejamā finansējuma atmaksāto finansējumu var izmantot tam pašam mērķim, taču MVU aizdevumu programma šādu iespēju nepieļauj. Attiecīgi MK Noteikumu projekts no saka, ka MVU aizdevumu programma tiek tiek papildināta ar 5.4. apakšpunktu, kas nosaka, ka pasākuma finansēšanai var izmantot arī MVU aizdevumu programmas 5.punktā noteiktā ERAF un React-EU atmaksāto finansējumu līdz 20 000 000 euro.

Atmaksātais finansējuma apmērs nav rezervēts citiem atbalsta pasākumiem. 

Minētais finansējuma apmērs noteikts, aplēšot maksimālo sagaidāmo zaudējumu apmēru aizdevumiem 56 milj. euro apmērā, kurus plānots izsniegt izmantot publiskā finansējuma atmaksu un Altum piesaistītos resursus. Programmu rādītāju novērtējums vēl ir izstrādes stadijā, saskaņā ar MK noteikumu projektam pievienoto protokollēmumu tiks iesniegts 1 mēneša laikā pēc MK noteikumu apstiprināšanas. 


Saskaņā ar veiktajiem precizējumiem MK Noteikumos, būs nepieciešami grozījumi arī Darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk - darbības programma), precizējot 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.1. pasākumam noteiktos rādītājus. Ekonomikas ministrija paralēli MK Noteikumu grozījumiem, Finanšu ministrijai iesniegusi pieprasījumu par nepieciešamo precizējumu veikšanu darbības programmā (grozījumi Nr.9).

Atbalsta uzskaite

Ar MK noteikumu projektu tiek precizēts, ka Altum nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu. 

Ņemot vērā aktuālos grozījumus Komercdarbības atbalsta kontroles likumā tiek noteikts, ar MK noteikumu projektu tiek noteikts, ka, ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.1407/2013, līdzfinansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai "Altum" visu šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mikrouzņēmumi
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai. 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai. 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai. 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai. 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
5 950 000
7 650 000
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
5 950 000
7 650 000
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
7 000 000
9 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
7 000 000
9 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-1 050 000
-1 350 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 050 000
-1 350 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-1 350 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-1 350 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu 13.1.1.1 pasākuma nepārtrauktību un ERAF finansējuma pilnīgu apguvi ES fondu līdz attiecināmības perioda beigām, Ekonomikas ministrija rosina veikt finansējuma pārdali no 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.1. pasākumiem tiešo finanšu instrumentu veidā, pārdalot React-EU (ERAF) 7 650 000 euro un valsts budžeta finansējumu 1 350 000 - kopumā 9 000 000 euro apmērā - no  2020. gada 16. jūnija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 383 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai” uz MVU aizdevumu programmu.
Pēc finansējuma pārdales 13.1.1.1 pasākumā pieejamais React- EU un valsts budžeta finansējums atbalstam aizdevumu veidā būs kopumā 16 000 000 euro, tai skaitā ERAF finansējums 13 600 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 400 000 euro apmērā.

Plānots, ka pēc finansējuma palielinājuma programmas ietvaros varētu tikt atbalstīti vēl papildus 10 komersanti.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ekonomikas ministrija pieprasīs nepieciešamo finansējumu no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.

4.1.1. Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai

Pamatojums un apraksts
Jāveic pārdale no MK noteikumiem Nr.383 uz MVU aizdevumu programmu
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
MK Noteikumu projekts tiks virzīts apstiprināšanai uz MK sēdi vienlaicīgi ar grozījumiem MKN Nr.383.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Nav nepieciešama sabiedrības līdzdalība. MK noteikumu projekts paredz papildus finansējumu programmas ietvaros. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi