Anotācija

25-TA-1043: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 35 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.9. pasākuma "Pēcdoktorantūras pētījumi" īstenošanas noteikumi "" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 35 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.9. pasākuma "Pēcdoktorantūras pētījumi" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt 1.1.1.9. pasākuma "Pēcdoktorantūras pētījumi" (turpmāk – 1.1.1.9. pasākums) īstenošanas nosacījumus, precizējot sasniedzamā nacionālā rādītāja par COFUND projektu īstenošanas termiņu un nosacījumus starptautiskās pētniecības pieteikumu īstenošanai, kā arī precizēt noteikumu projektā izmantoto terminoloģiju un pētniecības pieteikumu atlases kārtu nolikumu saskaņošanas, izskatīšanas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošo  Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumu Nr. 35 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.9. pasākuma "Pēcdoktorantūras pētījumi" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 35) 6.4.1. apakšpunktā noteikts, ka līdz 2024. gada 31. decembrim ir sasniedzams 6.4.1.1. apakšpunktā noteiktais nacionālais rādītājs - izstrādāts un iesniegts projekta iesniegums Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas aktivitātē "Līdzfinansējums reģionālajām, nacionālajām un starptautiskajām programmām (COFUND – Co-funding of regional, national and international programmes)" (turpmāk – COFUND projekts), un tas novērtēts virs kvalitātes sliekšņa.

MK noteikumu Nr. 35 XI. nodaļa nosaka prasības COFUND projekta iesniedzējam, starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniedzējiem un finansēšanas nosacījumus starptautiskās pētniecības pieteikumu īstenošanai, tai skaitā nosacījumu finansējuma saņēmējam vismaz reizi gadā, kamēr pieejams finansējums, veikt starptautiskās pētniecības pieteikumu atlasi un vērtēšanu (99.1. apakšpunkts).
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 35 100. punktu, starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniedzējs ir Latvijas zinātniskā institūcija, kas nodibina darba tiesiskās attiecības ar starptautisko pēcdoktorantu un nodrošina pieeju infrastruktūrai un cilvēkresursiem starptautiskās pētniecības pieteikuma ietvaros nepieciešamo pētījumu īstenošanai.
MK noteikumu Nr. 35 103. punkts nosaka starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniedzēja atbalstāmās darbības, tai skaitā līguma slēgšanu ar starptautisko pēcdoktorantu par starptautiskās pētniecības pieteikuma īstenošanu uz termiņu no 12 līdz 36 mēnešiem (103.2. apakšpunkts).
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 35 104. punktu, starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniedzējs piesaista starptautisko pēcdoktorantu, nodrošinot vienu no divām iespējamām starptautisko pēcdoktorantu nodarbinātības mobilitātēm – ienākošo vai izejošo starptautisko pēcdoktorantu mobilitāti.
MK noteikumu Nr. 35 106. punkts nosaka finansējuma saņēmēja COFUND projekta īstenošanai attiecināmās izmaksas:
1) 106.1. apakšpunkts paredz Eiropas Komisijas noteiktās COFUND projekta vadības un starptautiskās pētniecības pieteikuma vienas vienības administratīvās izmaksas atbilstoši Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas "COFUND" noteiktajai standartlikmei – 650 euro mēnesī;
2) 106.2. apakšpunkts paredz Eiropas Komisijas noteiktās COFUND projekta un starptautiskās pētniecības pieteikuma koordinēšanas, īstenošanas un infrastruktūras izmaksas – 341 euro mēnesī;
3) 106.3. apakšpunkts paredz starptautiskā pēcdoktoranta atalgojuma standartlikmi atbilstoši Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas "COFUND" noteiktajai standartlikmei – 3 980 euro mēnesī;
4) 106.4. apakšpunkts paredz starptautiskā pēcdoktoranta vienas vienības mobilitātes izmaksas atbilstoši Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas "Pēcdoktorantūras stipendijas" noteiktajai standartlikmei – 600 euro mēnesī;
5) 106.5. apakšpunkts paredz starptautiskās pētniecības pieteikuma vienas vienības izmaksas atbilstoši Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas "Pēcdoktorantūras stipendijas" noteiktajai standartlikmei – 1000 euro mēnesī;
6) 106.5. apakšpunkts paredz pēcdoktoranta ģimenes atbalsta vienas vienības izmaksas – 660 euro mēnesī.
MK noteikumu Nr. 35 107. punkts nosaka starptautiskās pētniecības pieteikuma maksimālo kopējo attiecināmo finansējumu, kas nepārsniedz 260 316 euro.

MK noteikumu Nr. 35 22.8., 22.9., 28.1., 35.1. un 43.13. apakšpunktā lietota atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - regula 2018/1046).

MK noteikumu Nr. 35 50.1. apakšpunkts nosaka tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai un saskaņošanai ar vadošo iestādi ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra sēdes protokola Nr. 1 67 § "Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.9. pasākuma "Pēcdoktorantūras pētījumi" īstenošanas noteikumi"" (23-TA-1445) 5. punkts nosaka uzdevumu Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2025. gada 30. jūnijam nodrošināt atbilstošas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu 1.1.1.9. pasākuma projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām. Savukārt 2025. gada 5. februāra vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 "Par vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādi personāla izmaksām" Finanšu ministrija kā vadošā iestāde ir informējusi Izglītības un zinātnes ministriju kā atbildīgo iestādi kādas iespējas turpmāk ir piemērojamas personāla izmaksu attiecināšanai projektu līmenī, piemēram, iespēja izmantot faktisko izmaksu metodi. Faktisko izmaksu metode paredz, ka atalgojumam projektā ir jābūt saskaņā ar iestādes kopējo atalgojuma politiku un atalgojuma apmēriem neatkarīgi no finansēšanas avota.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Līdz 2024. gada 31. decembrim nebija iespējams nodrošināt MK noteikumu Nr. 35 6.4.1.1. apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja 6.4.1. apakšpunktā noteikto izpildes termiņu. COFUND projekta iesniegšanas termiņš "Apvārsnis Eiropa" programmas ietvaros 2024. gadā bija 2024. gada 26. septembris un kvalitatīva projekta sagatavošana, ietverot sadarbības partnerus, nebija iespējama. Līdz ar to, atbilstoši aktuālajai situācijai un noteiktajam COFUND projekta iesniegšanas termiņam "Apvārsnis Eiropa" programmas ietvaros 2025. gadā, minēto rādītāju ir iespējams sasniegt līdz 2025. gada 31. decembrim.

2. Tiek paredzēts, ka COFUND projekta apstiprināšanas gadījumā starptautiskais pēcdoktorants starptautisko pētniecības pieteikumu varēs uzsākt īstenot ne ātrāk kā 2027. gadā, līdz ar to ir nepieciešams mainīt starptautiskās pētniecības pieteikumu atlases kārtību, to organizējot kā atklātu, nepārtrauktu uzaicinājumu kārtu iesniegt starptautiskās pētniecības pieteikumus.

Ņemot vērā iepriekš minēto par nacionālā rādītāja par COFUND projektu termiņa precizēšanu un MK noteikumu Nr. 35 80. punktā noteikto, ka finansējuma saņēmējs projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim, ir nepieciešams precizēt arī starptautiskās pētniecības pieteikuma maksimālo īstenošanas termiņu, jo starptautiskās pētniecības pieteikuma īstenošana 36 mēnešu garumā nebūs iespējama. Vienlaikus ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 35 2.11. apakšpunktu, MK noteikumos izmantoto starptautiskā pēcdoktoranta terminu precizējot pēc līdzības ar 2.10. apakšpunktā noteikto pēcdoktoranta terminu, izmantojot nosacījumu par doktora grāda iegūšanu ne vairāk kā 10 gadus pirms starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniegšanas termiņa un nosakot, ka starptautiskā pēcdoktoranta statuss ir pagarināms tāpat kā 2.10. apakšpunktā noteiktajos gadījumos.

2024. gada 17. aprīlī stājās spēkā Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī vārdā nosaukto darbību Darba programma 2023-2025. gadam, kurā ir veiktas izmaiņas COFUND projekta nosacījumos, kā arī izmaksu nosacījumos un teritoriālajos koeficientos. Izmaiņas projekta nosacījumos paredz, ka starptautiskais pēcdoktorants ir starptautiskā pētniecības pieteikuma iesniedzējs, savukārt starptautiskās pētniecības pieteikuma īstenotājs ir Latvijas zinātniskā institūcija. Starptautiskā pētniecības pieteikuma iesniegumā starptautiskais pēcdoktorants norāda, ar kuru Latvijas zinātnisko institūciju tiek plānots īstenot starptautiskās pētniecības pieteikumu tā apstiprināšanas gadījumā. COFUND projekta nosacījumi vairs neparedz izejošo starptautisko pēcdoktorantu nodarbinātības mobilitāti. Pašreizējie COFUND projekta nosacījumi paredz, ka starptautiskā pēcdoktoranta alga nav zemāka par 4 700 euro mēnesī, bet aktivitātes "Pēcdoktorantūras stipendijas" projektā iesaistītā pēcdoktoranta atlīdzības izmaksu (living allowance) apmērs ir noteikts 5 020 euro mēnesī (vispārējai likmei 5 990 euro mēnesī piemērojot Latvijas teritoriālo koeficientu 83,8%). Lai piesaistītu starptautiskos pēcdoktorantus Latvijas zinātniskajām institūcijām, kas ir starptautiskās pētniecības pieteikuma īstenotājas, un padarītu COFUND projekta nosacījumus konkurētspējīgus ar tādiem pašiem ārvalstu projektiem, starptautiskā pēcdoktoranta atlīdzības izmaksu noteikšanai tiek izmantota aktivitātes “Pēcdoktorantūras stipendijas” noteiktā standartlikme 5 020 euro mēnesī, kas atbilst COFUND projekta nosacījumiem. Turklāt, kā jau iepriekš tika minēts, starptautiskā pētniecības pieteikuma īstenošanas uzsākšana tiek plānota ne ātrāk kā 2027. gadā, līdz ar to jau tagad tiek domāts par konkurētspējīgu atlīdzības izmaksu izmantošanu starptautiskajam pēcdoktorantam. Arī mobilitātes izmaksu (mobility allowance) apmērs palielinājies no 600 euro mēnesī uz 710 euro mēnesī.

Tajā pašā laikā, pēc līdzības ar šo noteikumu 62.3. apakšpunktā izmantoto aprēķinu pētniecības pieteikuma īstenošanas nodrošināšanai izmantotajiem pētniecības pieteikuma iesniedzēja administratīvajiem un infrastruktūras resursiem,  ir nepieciešams veikt precizējumus COFUND projekta un starptautiskās pētniecības pieteikuma koordinēšanas, īstenošanas un infrastruktūras izmaksu aprēķina veidā.

3. MK noteikumu Nr. 35 22.8., 22.9., 28.1., 35.1. un 43.13. apakšpunktā ir nepieciešams precizēt atsauci, jo stājoties spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulai (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - regula 2024/2509), saskaņā ar regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo regulu 2018/1046.

4. Vienlaikus ir konstatēts, ka MK noteikumos Nr. 35 tiek izmantota dažāda terminoloģija saistībā ar pētniecības pieteikumu atlasi, nosaucot to gan par pētniecības pieteikumu atlases kārtu, gan pētniecības pieteikumu atlases konkursu. Tajā pašā laikā, lai nodrošinātu vienotu izpratni par turpmāko pētniecības pieteikumu atlases kārtu nolikuma un starptautiskās pētniecības pieteikumu atlases dokumentācijas saskaņošanas procesu, ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 35 22.3. apakšpunktā un 98. punktā.

5. Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai 1.1.1.9. pasākuma finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana.
 
Risinājuma apraksts
1. Ar noteikumu projektu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 35 6.4.1. apakšpunkts, paredzot izstrādāt un iesniegt COFUND  projekta iesniegumu, un saņemt par to novērtējumu līdz 2025. gada 31. decembrim. Attiecīgi grozījumi tiks veikti finansējuma saņēmēja noslēgtajā līgumā ar sadarbības iestādi.

2. Ņemot vērā, ka tiek mainīts nacionālā rādītāja par COFUND projektu izpildes termiņš un COFUND projekta apstiprināšanas gadījumā starptautiskais pēcdoktorants starptautisko pētniecības pieteikumu varēs uzsākt īstenot ne ātrāk kā 2027. gadā, tiek precizēts 99.1. apakšpunkts, dzēšot teikuma daļu, kas paredz finansējuma saņēmējam vismaz reizi gadā veikt starptautiskās pētniecības pieteikumu atlasi un vērtēšanu un tiek precizēts 103.2. apakšpunkts, mainot starptautiskā pēcdoktoranta starptautiskās pētniecības pieteikuma maksimālo īstenošanas termiņu no 36 mēnešiem uz 30 mēnešiem. Vienlaikus tiek precizēts MK noteikumu Nr. 35 2.11. apakšpunkts, nosakot, ka starptautiskais pēcdoktorants ir Latvijas vai ārvalstu zinātnieks, kas doktora grādu ieguvis ne vairāk kā 10 gadus pirms starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniegšanas termiņa un ietverot nosacījumus perioda pagarināšanai.

Saistībā ar veiktajām izmaiņām COFUND projekta nosacījumos, MK noteikumos Nr. 35 ir nepieciešams veikt grozījumus, paredzot, ka starptautiskās pētniecības pieteikuma iesniedzējs ir starptautiskais pēcdoktorants, bet Latvijas zinātniskā institūcija ir starptautiskās pētniecības pieteikuma īstenotājs. Ar noteikumu projektu tiek precizēts 104. apakšpunkts, dzēšot nosacījumu par izejošo starptautisko pēcdoktorantu nodarbinātības mobilitāti uz ārvalstu zinātnisko institūciju vai ārvalstu augstskolu, 106.2. apakšpunkts, paredzot, ka ir attiecināmas COFUND projekta un starptautiskās pētniecības pieteikuma koordinēšanas, īstenošanas un infrastruktūras izmaksas, kas noteiktas šo noteikumu 62.3.  apakšpunktā, saskaņā ar vienkāršoto izmaksu metodiku (nevis vienas vienības izmaksu likmi) un 106.3. apakšpunkts, paredzot, ka starptautiskā pēcdoktoranta atlīdzības izmaksas tiek noteiktas atbilstoši Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" Marijas Sklodovskas-Kirī programmas "COFUND" nosacījumiem, nepārsniedzot 5 020 euro mēnesī.

Veicot precizējumus starptautiskās pētniecības pieteikuma maksimālajā īstenošanas termiņā, COFUND projekta un starptautiskās pētniecības pieteikuma koordinēšanas, īstenošanas un infrastruktūras izmaksu aprēķinā, starptautiskā pēcdoktoranta atlīdzības izmaksās un mobilitātes izmaksās, tiek precizēts arī starptautiskās pētniecības pieteikuma maksimālais kopējais attiecināmais finansējums no 260 316 euro uz 218 030 euro (107. punkts).

Lai jaunas Marijas Sklodovskas-Kirī darba programmas apstiprināšanas gadījumā nebūtu nepieciešams atkārtoti veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 35 106.1., 106.4., 106.5. un 106.6. apakšpunktos, kuros ir noteiktas izmaksas finansējuma saņēmējam COFUND projekta īstenošanai, minētajos apakšpunktos tiek veikti precizējumi, nenorādot noteikto standartlikmi mēnesī.

Veiktās izmaiņas noteikumu projektā ir atbilstošas aktuālajai situācijai un finansējuma saņēmēja izstrādātajam COFUND projektam.

3. MK noteikumu Nr. 35 22.8., 22.9., 28.1., 35.1. un 43.13. apakšpunktā precizēta atsauce no regulas 2018/1046 uz regulu 2024/2509.

Vienlaikus ar noteikumu projektu tiek precizēts arī MK noteikumu Nr. 35 90.punkts, svītrojot atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas  pasākumus finansējuma saņēmējs nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai  47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.

4. Ar noteikumu projektu tiek nodrošināta vienotas un precīzas terminoloģijas lietošana - visā MK noteikumu Nr. 35 tekstā precizēts termina "pētniecības pieteikumu atlases kārtas" lietojums. Tāpat tiek veikti grozījumi MK noteikumu Nr. 35 22.3. apakšpunktā, nosakot, ka finansējuma saņēmējs izstrādā katras pētniecības pieteikumu atlases kārtas nolikumu, tai skaitā paredzot pētniecības pieteikumu atlases nolikumā kārtību, kādā izvērtē pētniecības pieteikumus, ja tie ir saņēmuši vienādu punktu skaitu. Vienlaikus paredzot, ka pirmās pētniecības pieteikumu atlases kārtas nolikumu finansējuma saņēmējs saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju, bet turpmāko pētniecības pieteikumu atlases kārtu nolikumus izskata finansējuma saņēmēja izveidotajā projekta īstenošanas uzraudzības padomē. Tiek grozīts arī MK noteikumu Nr. 35 98. punkts, nosakot, ka finansējuma saņēmēja sagatavotā starptautiskās pētniecības pieteikumu atlases dokumentācija tiek izskatīta projekta īstenošanas uzraudzības padomē.

Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas finansējuma saņēmējam minētā kārtība ir jāparedz projekta uzraudzības padomes reglamentā. Noteikumu projektam nav ietekme uz pētniecības pieteikuma iesniedzējiem un ar tiem noslēgtajiem līgumiem.

Tā kā pārstāvju no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras iesaiste projekta īstenošanas uzraudzības padomē nav obligāta, noteikumu projekta 85. punktā ir veikti atbilstoši precizējumi.

5. Ar noteikumu projektu tiek precizēts 50.1. apakšpunkts, svītrojot teikuma daļu, kas paredz atbildīgajai iestādei pienākumu izstrādāt 1.1.1.9. pasākuma finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības vienkāršoto izmaksu metodiku, tādējādi nodrošinot, lai  vienkāršoto izmaksu metodikas izstrāde un piemērošana neradītu lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana. Vienlaikus Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra sēdes protokola Nr. 1 67 § "Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.9. pasākuma "Pēcdoktorantūras pētījumi" īstenošanas noteikumi"" (23-TA-1445) 5. punkts ir atzīstams par aktualitāti zaudējušu, jo paredzēja Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2025. gada 30. jūnijam nodrošināt atbilstošas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu 1.1.1.9. pasākuma projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, attiecīgu punktu iekļaujot noteikumu projekta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2024/2509 (2024. gada 23. septembris) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2024/2509 (2024. gada 23. septembris) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas 2024/2509 61.pants
22.8., 22.9., 28.1., 35.1., 43.13.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts nerada būtisku ietekmi uz esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to sabiedriskā apspriešana netiek iniciēta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Latvijas Zinātnes padome

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Tiesību akta projekta izpildē iesaistīta Izglītības un zinātnes ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā atbildīgā iestāde un nozares ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā sadarbības iestāde un Latvijas Zinātnes padome kā projekta iesniedzējs/finansējuma saņēmējs.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi