Anotācija (ex-ante)

24-TA-997: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 3 "Nacionālais radiofrekvenču plāns"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 3 "Nacionālais radiofrekvenču plāns" (turpmāk – Noteikumu projekts) izstrādāts, lai pārņemtu aktuālo Eiropas Komisijas (turpmāk – Komisija) Īstenošanas lēmumu radiofrekvenču spektra jomā un aktualizētu citu ar radiofrekvenču spektra izmantošanu saistītu informāciju.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pārņemt Komisijas Īstenošanas lēmumu radiofrekvenču spektra jomā un aktualizēt citu ar radiofrekvenču spektra izmantošanu saistītu informāciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu radiosakaru veidiem un radiosakaru sistēmu iedalījumu, radiofrekvenču un radiofrekvenču spektra joslu izmantošanas vispārīgos nosacījumus nosaka Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumi Nr. 3 "Nacionālais radiofrekvenču plāns" (turpmāk – NRFP) un tā satura aktualizēšanai izstrādāts Noteikumu projekts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Stājies spēkā Komisijas 2024. gada 22. janvāra īstenošanas lēmums (ES) 2024/340 “Par harmonizētiem nosacījumiem radiofrekvenču spektra izmantošanai mobilo sakaru pakalpojumiem kuģos Savienībā un Lēmuma 2010/166/ES atcelšanu” (turpmāk - (ES) 2024/340). Tādēļ lēmuma pielikums ar pakalpojumos piemērojamiem saskaņotiem tehniskajiem nosacījumiem ir jāpārņem NRFP. 

Noteikumu projektā jāiekļauj grozījumi, kas izskatīti ministrijas Radiofrekvenču spektra resursu izmantošanas koordinācijas darba grupas 2023. gada 21. septembra sanāksmē par:
1) 31,815 GHz–32,347 GHz un 32,627 GHz–33,159 GHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu grozījumiem NRFP;
2) 2300‑2400 MHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu grozījumiem NRFP;
3) 80 GHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu grozījumiem, paredzot efektīvāku radiofrekvenču spektra izmantošanu.
Radiofrekvenču spektra izmantošanas pilnveidošanas un harmonizācijas nolūkā Noteikumu projektā jāiekļauj 1900-1920 MHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu grozījumi.
Jāaktualizē NRFP lietotie saīsinājumi.
No NRFP jāsvītro neaktuālie noslēguma jautājumi, kuriem beidzies to piemērošanas termiņš.
NRFP 3. pielikums jāpapildina ar Personālās lokācijas bāku (PLB) lietošanas regulējumu, attiecīgi arī saīsinājuma skaidrojumu.
NRFP jāaktualizē informācija un regulējums sakarā ar Eiropas pasta un telesakaru administrāciju konferences (CEPT) Elektronisko sakaru komitejas lēmumiem un rekomendācijām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts pārņem lēmuma (ES) 2024/340 nosacījumus ieviešanai Latvijā. Mobilo sakaru pakalpojumi kuģos (MCV pakalpojumi) ir elektronisko sakaru pakalpojumi, lai uz kuģa esošās personas varētu sazināties publiskajos sakaru tīklos, neizveidojot tiešu savienojumu ar sauszemes mobilajiem tīkliem. Elektronisko sakaru nodrošināšanai tiek izmantota 900 MHz frekvenču josla, 1 800 MHz frekvenču josla, sapārotā zemes 2 GHz frekvenču josla, sapārotā 2,6 GHz frekvenču josla. Atbilstošie tehniskie raksturlielumi tiek iekļauti NRFP 3. pielikuma II sadaļas 15. punktā "Mobilie sakari kuģos (MCV)". Papildus precizējumi pēc sabiedrības līdzdalības veikti 15. punkta terminu skaidrojumā un 15.1. apakšpunkta tabulā. 
Atbilstoši lēmumam (ES) 2024/340 svītrots 4.pielikuma 1.12. apakšpunkts par Lēmuma 2010/166/ES atcelšanu. 

Noteikumu projektā iekļauti grozījumi par:
1) 31,815 GHz–32,347 GHz un 32,627 GHz–33,159 GHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu grozījumiem NRFP un saistītajos Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra noteikumos Nr. 635 “Ierobežoto radiofrekvenču joslu noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 635) par 31,8-33,4 MHz joslu izslēgšanu. No NRFP izslēgts 2. pielikuma Radiosaskarnes 52.punkts "FX-32G-MP", savukārt, 51.punktā "FX-32G-PP" mainīta frekvenču josla uz 31,8 - 33,4 GHz, maksimālais kanāla platums, papildināts kanālu sadalījums. 

2)  2300‑2400 MHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu izmaiņām NRFP. 
Vienlaikus ar noteikumu projektu virzītie MK noteikumi Nr. 635 sašaurina radiofrekvenču joslas 2300-2370 MHz pielietošanu par ierobežotu joslu, izslēdzot 2360‑2370 MHz.

Noteikumu projekts 2360‑2370 MHz joslā izslēdz publisku elektronisko sakaru tīklu izmantošanu komercdarbībai, un nosaka 2360‑2370 MHz izmantošanu programmu gatavošanas un īpašo pasākumu ierīcēm (PMSE) ar saistošu Radiosaskarni "PMSE-2010" radiosakaru sistēmai PMSE - Portatīvas, mobilas un pagaidu punkts - punkts radiolīnijas videosignāla pārraidei, bezvadu kameras. 

Radiofrekvenču spektra resursu izmantošanas koordinācijas darba grupas 2023. gada 21. septembra sanāksmē (Protokols Nr. 2), tika apspriests sanāksmes darba kārtības 3. jautājums “Par Radiofrekvenču spektra 2300–2400 MHz joslu un tās atšķirīgo izmantošanu dalībvalstīs”. Izvērtējot situāciju, cita starpā, tika konstatēts, ka diapazons nav harmonizēts ES primāri kādai vienai radiosakaru sistēmai un Eiropas Komisijas Lēmuma par šo joslu nav. Elektronisko sakaru komitejas Lēmums ECC/DEC/14(02) paredz dažādu radiosakaru sistēmu darbību joslā, atbilstoši katras valsts vajadzībām. No elektromagnētiskās saderības viedokļa josla nav koplietojama PMSE un mobilo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai vienlaicīgi. Tāpat, izskatāmais diapazons būtisks Valsts nozīmes sakaru nodrošināšanai (videolīnijas). Valstij saistoša ir “NATO kopējā civili-militārā frekvenču vienošanās” (NATO Joint Civil/Military Frequency Agreement). Saskaņā ar šo vienošanos, frekvenču josla 2300‑2400 MHz ir NATO harmonizētā frekvenču josla, kas paredzēta izmantošanai dažādiem pielietojumiem fiksētajā un mobilajā dienestā. 
Ieviešot NRFP darba grupā nolemto, noteikumu projekts paredz 2360‑2400 MHz joslas koplietošanu aizsardzības sistēmām (AS) un civilajām sistēmām (CS). Tas nozīmē, ka šo joslu drīkst izmantot tikai privātajos elektronisko sakaru tīklos, bet nedrīkst izmantot publiskajos elektronisko sakaru tīklos. Elektronisko sakaru likuma 1. panta 47. punkts nosaka, ka privātais elektronisko sakaru tīkls ir elektronisko sakaru tīkls, kas nav paredzēts komercdarbībai elektronisko sakaru nozarē. 

Termina AS un CS sinonīms ir radiofrekvenču koplietošana (frequency sharing), kas ir vispārpieņemta metode pasaulē un Eiropā, lai nodrošinātu iespējami racionālu un efektīvāku radiofrekvenču spektra izmantošanu, kur šai gadījumā - galvenā sistēma ir PMSE, darbojoties vienlaikus gan AS, gan CS vienlīdzīgā prioritāšu līmenī. Josla netiek pilnībā nodota AS. Saīsinājums CS nenozīmē konkrētu radiosakaru sistēmu, attiecīgi, radiosakaru sistēma nav CS, bet gan apzīmējums pārējām sistēmām ("lietussargs"). NRFP 1.pielikuma ceturtā kolonnā uzskaitītās sistēmas var darbināt infrastruktūru, savukārt, citas sistēmas strādāt nevar. Noteikumu projekts nosaka jaunu lietoto saīsinājumu "CS un AS", proti, aizsardzības un civilo radiosakaru sistēmu radiofrekvenču koplietošanu, vienlaikus darbojoties gan AS, gan CS radiosakaru sistēmām. Joslas ietvaros radiofrekvenču spektru drīkst lietot, atbilstoši 1. pielikuma 4. kolonnā norādītajam iedalījumam radiosakaru sistēmām Latvijā.

Noteikumu projekts paredz 2. pielikuma Radiosaskarnes "LM - 2300" frekvenču joslas maiņu no 2300-2370 MHz uz 2300-2360 MHz. Turpat, Radiosaskarne "PMSE-2010" radiosakaru sistēmai PMSE - Portatīvas, mobilas un pagaidu punkts - punkts radiolīnijas videosignāla pārraidei, bezvadu kameras, vienas no frekvenču joslas maiņām uz 2360-2400 MHz.
Radioatļauju piešķiršanas process arī turpmāk ierobežotajā joslā 2300-2360 MHz saglabājas bez izmaiņām.

3) 80 GHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu izmaiņām NRFP, paredzot efektīvāku radiofrekvenču spektra izmantošanu. Lai to īstenotu 2. pielikuma Radiosaskarnē "FX-74G-PP" papildus nosacījumu maiņa.

Radiofrekvenču spektra izmantošanas pilnveidošanas un harmonizācijas nolūkā Noteikumu projektā paredzēti šādi grozījumi:
1) 1900-1920 MHz radiofrekvenču joslas izmantošanas nosacījumu grozījumi un joslas izslēgšana no MK noteikumiem Nr. 635. Lai to īstenotu, 2.pielikuma Radiosaskarnes tiek papildinātas ar jaunu radiosaskarni "LM-1900", lietošanai sauszemes mobilā radiosakaru dienesta PMR radiosakaru sistēmai.
2) Noteikumu projekts paredz 3. pielikuma papildināšanu ar Personālās lokācijas bāku (PLB) lietošanas regulējumu, ņemot vērā šādas iekārtas augošo izmantošanas aktualitāti.

Precizēti NRFP lietotie saīsinājumi:
3.7. AIS (Automatic Identification System) – kuģu automātiskās identifikācijas sistēma;
svītrots 3.94. apakšpunkts "LEST", jo aktualitāti zaudējusi sistēmas pielietošana;
Saīsinājumi papildināti ar 3.121.apakšpunktu "PLB (Personal Locator Beacon) – personālās lokācijas bāka;".

Papildus iepriekš nosauktajam, Noteikumu projekts paredz svītrot NRFP noslēguma jautājuma punktus, kas vairs nav aktuāli, jo beidzies to piemērošanas termiņš. 
29.punkts - 24,25–25,1 GHz radiofrekvenču spektra joslas iedalījums IMT sistēmām un 2.pielikuma Radiosaskarne 49.punktā noteiktā "LM-26G-2" stājusies spēkā 2024. gada 1. janvārī.
30.punkts - svītrots, jo pārplānojot atceļas iedalījums ciparu RRL radiofrekvenču spektra joslā 24,5–24,717 GHz/25,557–25,725 GHz un svītrota 2. pielikuma 45.punkta Radiosaskarne "FX 26 GPP".
31.punkts - 24,5–26,5 GHz radiofrekvenču spektra josla tika atbrīvota no lietotajām radiosakaru sistēmām, izņemot SRD un PMSE radiosakaru sistēmām.
32.punkts - beidzies iedalījums Fiksētai bezvadu piekļuvei (FWA) radiofrekvenču spektra joslā 24,773–25,445 GHz/25,781–26,453 GHz. Svītrots arī 2.pielikuma 46. punkta Radiosaskarne "FX-26G-MP".
33.punkts - stājies spēkā 25,1–27,5 GHz radiofrekvenču spektra joslas iedalījums Zemes sistēmām, kas Eiropas Savienībā spēj nodrošināt bezvadu platjoslas elektronisko sakaru pakalpojumus/IMT, un attiecīgais 48. punkts Radiosaskarne "LM-26G-1".
34.punkts - pārskatīts iedalījums AS un CS sistēmām radiofrekvenču spektra joslā 25,25–26,5 GHz, un punkts tiek svītrots.
35.punkts - svītrots, jo 26,5–27,5 GHz 2. pielikuma radiofrekvenču spektra josla atbrīvota no zemes sistēmām, kas Eiropas Savienībā spēj nodrošināt bezvadu platjoslas elektronisko sakaru pakalpojumus/IMT, un attiecīgi svītrots 41.punkts - 2. pielikuma Radiosaskarne "LM-26G".
Vairāku 2.pielikuma radiosaskarņu svītrošana maina to uzskaites numerāciju, bet tā netiek izmantota citās atsaucēs.

Pārskatīta un precizēta 3. pielikuma "Koplietojama radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauja" I. sadaļas "Radioiekārtu grupas" uzskaitījums.  Atbilstīgi uzskaitījumam precizēta II. sadaļa "Tehniskās prasības, frekvenču joslu izmantošanas nosacījumi un ierobežojumi". 
II. sadaļas 2. punkts "Dzelzceļa mobilie radiosakari" papildināti ar frekvenču joslu 1900-1910 MHz izmantošanai Dzelzceļa platjoslas mobilo radiosakaru sistēmas galiekārtām, ņemot vērā to izmantošanas perspektīvas.
Pārskatīts II. sadaļas 8.10. apakšpunkts "Radiomikrofoni (PMSE ierīces), palīgierīces vājdzirdīgiem (ALD un ALS) un bezvadu audio ierīces" un mainīta šīm ierīcēm izmantojamā apakšjosla "a" 87,5–108 MHz. Bez tam izmainītas un svītrotas iepriekšējās "j1, j2, j3" joslas un papildinātas ar "j" 1785–1805 MHz uz ķermeņa nēsājamām ierīcēm un ierīcēm ar spektra skanēšanas funkciju.
Izmaiņas II. sadaļas 9. punkta "Izplatījuma sakaru radioiekārtas" 9.2. apakšpunkta "VSAT un HEST satelītsakaru galiekārtas", kur aktualizētas un svītrotas tehniskās prasības LEST satelītu galiekārtām. Pārskatīti arī citi tehniskie izmantošanas nosacījumi un ierobežojumi.
Pārskatīts II. sadaļas 15. punkts "Mobilie sakari kuģos (MCV)", kur iekļautas (ES) 2024/340 prasības un tehniskie nosacījumi kuģiem Eiropas Savienības teritoriālajos ūdeņos, ņemot vērā aktuālās tendences.
Papildināta II. sadaļa ar perspektīvām radiosakaru sistēmām, tas ir, jaunu punktu "17. Personālās lokācijas bākas (PLB)" tehniskām prasībām. Ar to jāsaprot personīgās drošības ierīces, kas paredzētas, lai brīdinātu meklēšanas un glābšanas dienestus, kas ļautu atrast personu apdraudējuma gadījumā uz sauszemes vai jūrā.

NRFP aktualizēta informācija un regulējums sakarā ar Eiropas pasta un telesakaru administrāciju konferences (CEPT) Elektronisko sakaru komitejas (ECC, iepriekš vēsturiski - ERC) lēmumu un rekomendāciju grozīšanu vai atcelšanu. Atsauces uz dokumentiem 4.pielikumā.

Noteikumu projekta 4. pielikumā norādītā informācija nav tieši saistoša privātpersonām. Tāpat privātpersonām nav saistoša noteikumu projekta pārējos pielikumos dotās atsaucas uz 4.pielikumu un tām ir informatīvs raksturs. Privātpersonai saistoši dati tiek izdoti VAS "Elektroniskie sakari" radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujā (radioatļauja) un tā satur radioiekārtas darbības nosacījumus, un to lietošanas ierobežojumus un citus raksturlielumus. Noteikumu projekta 4.pielikumā uzskaitīto CEPT lēmumu, ECC, (ERC) lēmumu informācija var būt noderīga privātpersonām uzstādot nepieciešamās iekārtas privātos elektronisko sakaru tīklos, tomēr šī specifiskā informācija skar šauru interesentu un ekspertu loku. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Elektronisko sakaru operatori
Ietekmes apraksts
Elektronisko sakaru operatori izmanto radiofrekvenču spektru attiecīgajās spektra joslās pakalpojumu sniegšanai. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra noteikumos Nr. 635 “Ierobežoto radiofrekvenču joslu noteikumi”" (24-TA-999)

Pamatojums un apraksts
Radiofrekvenču spektra 31,8-33,4 MHz joslas izslēgšana un radiofrekvenču spektra 2360‑2370 MHz joslas izslēgšana no ierobežoto radiofrekvenču joslu noteikumiem.
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
2024/340
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2024. gada 22. janvāra Īstenošanas Lēmums (ES) 2024/340 “Par harmonizētiem nosacījumiem radiofrekvenču spektra izmantošanai mobilo sakaru pakalpojumiem kuģos Savienībā un Lēmuma 2010/166/ES atcelšanu”
Apraksts
Lēmuma mērķis sniegt sakaru pakalpojumus cilvēkiem, kuri ceļo, izmantojot 5G savienojamības iespēju kuģos (MCV pakalpojumi), izmantojot jaunākās pieejamās tehnoloģijas un nodrošinot efektīvu spektra izmantošanu. Lēmuma pielikums apraksta sistēmas, kas nodrošina MCV pakalpojumus Eiropas Savienības dalībvalstu teritoriālajos ūdeņos, un sakaru sistēmu darbības nosacījumus, lai neradītu kaitīgus traucējumus sauszemes mobilajiem tīkliem.

Lēmums 2010/166/ES tiek atcelts un aizstāts ar Lēmumu 2024/340.
 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
CEPT ECC/DEC lēmumu aktuālo redakciju atsauču atjaunošana 4.pielikumā: 2.7, 2.9., 2.17.,2.24., 2.27., 2.30., 2.31., 2.32., 2.38., 2.60., 2.62., 2.63.  apakšpunktā.
Svītrotas atsauces uz spēku zaudējušiem dokumentiem: 2.8., 2.15., 2.29. apakšpunkti. 
CEPT ECC (ERC) rekomendācija vai ziņojums aktuālo redakciju atsauču atjaunošana 4.pielikumā: 3.5., 3,6., 3.17., 3.18., 3.24., 3.25. apakšpunktā.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2024. gada 22. janvāra Īstenošanas Lēmums (ES) 2024/340 “Par harmonizētiem nosacījumiem radiofrekvenču spektra izmantošanai mobilo sakaru pakalpojumiem kuģos Savienībā un Lēmuma 2010/166/ES atcelšanu”
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.pants, pielikums
noteikumu projekta 15.punkts (3.pielikuma 15.punkts)
Pārņemtas pilnībā
nav noteiktas papildus prasības
2.pants, pielikums
noteikumu projekta 15.punkts (3.pielikuma 15.punkts, 15.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
nav noteiktas papildus prasības
pielikuma 3.punkts
noteikumu projekta 15. punkts (3.pielikuma 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6. apakšpunkti)
Pārņemtas pilnībā
nav noteiktas papildus prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 7. marta lēmumu Nr. 676/2002/EK par normatīvo bāzi radiofrekvenču spektra politikai Eiropas Kopienā (radiofrekvenču spektra lēmums) ministrija informēs Eiropas Komisijas Radiofrekvenču spektra komiteju par Eiropas Komisijas lēmuma pārņemšanu valsts tiesību aktos.
Cita informācija
nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija", Biedrība "Latvijas Telekomunikāciju asociācija", Biedrība "Latvijas Interneta asociācija"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts tika publicēts sabiedrības apspriešanai no 2024. gada 3. jūnija līdz 2024. gada 18. jūnijam.

Tika saņemts elektronisko sakaru operatora iebildums un anotācijas 1.sadaļā "Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība" pievienots skaidrojums un pamatojums. 

6.4. Cita informācija

Projekta izstrādē tika iesaistīta Radiofrekvenču spektra resursu izmantošanas koordinācijas darba grupa, saskaņā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2021. gada 22. novembra rīkojumu Nr. 1-2/158 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas radiofrekvenču spektra resursu izmantošanas koordinācijas darba grupas izveidi”.

7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VAS "Elektroniskie sakari"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi