21-TA-1548: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34. panta trešā daļa nosaka, ka Ministru kabinets (MK) vienu reizi ceturksnī nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, un laika periodu, kurā maksājumus var veikt saskaņā ar šo proporciju. Proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, nosaka atbilstoši iepriekšējo 12 mēnešu īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu vidējo cenu attiecībai, kas noteikta saskaņā ar licencēto starpniecības sabiedrību sniegtajām ziņām par privatizācijas sertifikātu, to skaitā īpašuma kompensācijas sertifikātu, pārdošanu, izņemot pārdošanu citai starpniecības sabiedrībai. Šajā daļā minēto 12 mēnešu periodu beidz vienu mēnesi pirms datuma, ar kuru MK atbilstoši šā panta otrajai daļai nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34.panta trešajai daļai Ministru kabinetam vienu reizi ceturksnī jānosaka proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, un laika periods, kurā maksājumus var veikt saskaņā ar šo proporciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34.panta trešajai daļai Ministru kabinetam vienu reizi ceturksnī jānosaka proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, un laika periods, kurā maksājumus var veikt saskaņā ar šo proporciju, bet proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, nosaka atbilstoši iepriekšējo 12 mēnešu īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu vidējo cenu attiecībai, kas noteikta saskaņā ar licencēto starpniecības sabiedrību sniegtajām ziņām par privatizācijas sertifikātu, to skaitā īpašuma kompensācijas sertifikātu, pārdošanu, izņemot pārdošanu citai starpniecības sabiedrībai, šo 12 mēnešu periodu beidzot vienu mēnesi pirms datuma, no kura īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus.
Sākot no 2008.gada 1.aprīļa Ministru kabinets pa ceturkšņiem ir noteicis proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus. Attiecīgi 2021.gadā:
no 1.janvāra līdz 31.martam – 1,01;
no 1.aprīļa līdz 30.jūnijam – 1,01;
no 1.jūlija līdz 30.septembrim – 1,01;
no 1.oktobra līdz 31.decembrim - 1,01.
Ņemot vērā minēto, līdz 2021.gada 31.decembrim jāpieņem Ministru kabineta rīkojums, kurā nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 16.oktobra noteikumu Nr.711 “Noteikumi par privatizācijas sertifikātu tirgus starpniecības sabiedrību licenču izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību, valsts nodevas likmi par tās saņemšanu, kā arī starpniecības sabiedrību pienākumiem un to uzraudzības kārtību” 52.punktu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) pārbauda un apkopo licencēto starpniecības sabiedrību sniegtās ziņas par darījumiem privatizācijas sertifikātu tirgū un sniedz tās Ekonomikas ministrijai.
Possessor apkopoja licencēto starpniecības sabiedrību sniegto informāciju par darījumiem ar privatizācijas sertifikātiem pēdējos 12 mēnešos un informēja, ka 2021.gada 1.decembrī noteiktā īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu iepriekšējo 12 mēnešu vidējā cenu attiecība ir 1,00.
Rīkojuma projektam ir pievienota Possessor vēstule, kurai pievienoti dokumenti, kas atspoguļo proporcijas aprēķinu.
Rīkojuma projekts nosaka, ka laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, ir 1,00.
Sākot no 2008.gada 1.aprīļa Ministru kabinets pa ceturkšņiem ir noteicis proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus. Attiecīgi 2021.gadā:
no 1.janvāra līdz 31.martam – 1,01;
no 1.aprīļa līdz 30.jūnijam – 1,01;
no 1.jūlija līdz 30.septembrim – 1,01;
no 1.oktobra līdz 31.decembrim - 1,01.
Ņemot vērā minēto, līdz 2021.gada 31.decembrim jāpieņem Ministru kabineta rīkojums, kurā nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 16.oktobra noteikumu Nr.711 “Noteikumi par privatizācijas sertifikātu tirgus starpniecības sabiedrību licenču izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību, valsts nodevas likmi par tās saņemšanu, kā arī starpniecības sabiedrību pienākumiem un to uzraudzības kārtību” 52.punktu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) pārbauda un apkopo licencēto starpniecības sabiedrību sniegtās ziņas par darījumiem privatizācijas sertifikātu tirgū un sniedz tās Ekonomikas ministrijai.
Possessor apkopoja licencēto starpniecības sabiedrību sniegto informāciju par darījumiem ar privatizācijas sertifikātiem pēdējos 12 mēnešos un informēja, ka 2021.gada 1.decembrī noteiktā īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu iepriekšējo 12 mēnešu vidējā cenu attiecība ir 1,00.
Rīkojuma projektam ir pievienota Possessor vēstule, kurai pievienoti dokumenti, kas atspoguļo proporcijas aprēķinu.
Rīkojuma projekts nosaka, ka laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, ir 1,00.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34.panta trešajai daļai Ministru kabinetam vienu reizi ceturksnī jānosaka proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, un laika periods, kurā maksājumus var veikt saskaņā ar šo proporciju, bet proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, nosaka atbilstoši iepriekšējo 12 mēnešu īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu vidējo cenu attiecībai, kas noteikta saskaņā ar licencēto starpniecības sabiedrību sniegtajām ziņām par privatizācijas sertifikātu, to skaitā īpašuma kompensācijas sertifikātu, pārdošanu, izņemot pārdošanu citai starpniecības sabiedrībai, šo 12 mēnešu periodu beidzot vienu mēnesi pirms datuma, no kura īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus.
Risinājuma apraksts
Līdz 2021.gada 31.decembrim jāpieņem Ministru kabineta rīkojums, kurā nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 16.oktobra noteikumu Nr.711 “Noteikumi par privatizācijas sertifikātu tirgus starpniecības sabiedrību licenču izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību, valsts nodevas likmi par tās saņemšanu, kā arī starpniecības sabiedrību pienākumiem un to uzraudzības kārtību” 52.punktu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) pārbauda un apkopo licencēto starpniecības sabiedrību sniegtās ziņas par darījumiem privatizācijas sertifikātu tirgū un sniedz tās Ekonomikas ministrijai.
Possessor apkopoja licencēto starpniecības sabiedrību sniegto informāciju par darījumiem ar privatizācijas sertifikātiem pēdējos 12 mēnešos un informēja, ka 2021.gada 1.decembrī noteiktā īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu iepriekšējo 12 mēnešu vidējā cenu attiecība ir 1,00.
Rīkojuma projektam ir pievienota Possessor vēstule, kurai pievienoti dokumenti, kas atspoguļo proporcijas aprēķinu.
Rīkojuma projekts nosaka, ka laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, ir 1,00.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 16.oktobra noteikumu Nr.711 “Noteikumi par privatizācijas sertifikātu tirgus starpniecības sabiedrību licenču izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību, valsts nodevas likmi par tās saņemšanu, kā arī starpniecības sabiedrību pienākumiem un to uzraudzības kārtību” 52.punktu SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) pārbauda un apkopo licencēto starpniecības sabiedrību sniegtās ziņas par darījumiem privatizācijas sertifikātu tirgū un sniedz tās Ekonomikas ministrijai.
Possessor apkopoja licencēto starpniecības sabiedrību sniegto informāciju par darījumiem ar privatizācijas sertifikātiem pēdējos 12 mēnešos un informēja, ka 2021.gada 1.decembrī noteiktā īpašuma kompensācijas sertifikātu un privatizācijas sertifikātu iepriekšējo 12 mēnešu vidējā cenu attiecība ir 1,00.
Rīkojuma projektam ir pievienota Possessor vēstule, kurai pievienoti dokumenti, kas atspoguļo proporcijas aprēķinu.
Rīkojuma projekts nosaka, ka laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.martam proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, ir 1,00.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34.panta trešo daļu Ministru kabinetam vienu reizi ceturksnī jānosaka proporcija, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus.
Līdz 2021.gada 31.decembrim jāpieņem Ministru kabineta rīkojums, kurā nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus laikposmā no 2022.gada 1.janvara līdz 31.martam.
Ja jautājums netiks izskatīts steidzami, netiks izpildīts Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34. panta otrajā daļā noteiktais, ka, ja katra mēneša pirmajā datumā neizmantoto īpašuma kompensācijas sertifikātu skaits ilgāk nekā trīs mēnešus pēc kārtas ir mazāks par trim procentiem no kopējā piešķirto īpašuma kompensācijas sertifikātu skaita, Ministru kabinets mēneša laikā pieņem lēmumu, kurā nosaka, ka ar nākamā mēneša pirmo datumu persona iegūst tiesības īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli izmantot privatizācijas sertifikātus. Ar Ministru kabineta rīkojuma projektu noteikto proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, ir jāpiemēro ar 2022. gada 1.janvāri
Ministru kabineta rīkojums stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī.
Līdz 2021.gada 31.decembrim jāpieņem Ministru kabineta rīkojums, kurā nosaka proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus laikposmā no 2022.gada 1.janvara līdz 31.martam.
Ja jautājums netiks izskatīts steidzami, netiks izpildīts Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 34. panta otrajā daļā noteiktais, ka, ja katra mēneša pirmajā datumā neizmantoto īpašuma kompensācijas sertifikātu skaits ilgāk nekā trīs mēnešus pēc kārtas ir mazāks par trim procentiem no kopējā piešķirto īpašuma kompensācijas sertifikātu skaita, Ministru kabinets mēneša laikā pieņem lēmumu, kurā nosaka, ka ar nākamā mēneša pirmo datumu persona iegūst tiesības īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli izmantot privatizācijas sertifikātus. Ar Ministru kabineta rīkojuma projektu noteikto proporciju, kādā īpašuma kompensācijas sertifikātu vietā par maksāšanas līdzekli var izmantot privatizācijas sertifikātus, ir jāpiemēro ar 2022. gada 1.janvāri
Ministru kabineta rīkojums stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekta izstrādē iesaistīta SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor"
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi